klausjensen


klausjensen
 Share

Recommended Posts

  • Replies 1.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Kameraet:

Den har en USB-udgang, men den kan kun bruges tll det SD kort der sidder i den til still-billeder og mpeg4-film.

Jeg synes ikke at mpeg4-film kvaliteten er ret god.

Den har et DV stik-ting... men jeg kan ikke helt greje fra brugsanvisningen om denne port kan bruges både som indgang og udgang. Der står i brugsanvisningen at den kan bruges til at tilslutte andre digitale enheder sammen med kameraet og så optage på kameraet. Gad vide om denne port også kan bruges som udgang. Ved du noget om det??? Så vil jeg være dig dyb taknemlig :)

Jeg synes at det er et vildt fedt kamera, så jeg håber at jeg får det pluged til min computer. - på den ene eller den anden måde.

Her er et link hvor den kan ses

Sheiko:

Hvad står CMS for?

Det er nok som du siger bedst at vente lidt.

Jeg har set på en 3-træningsdage-i-ugen-version og synes at jeg har hørt mange folk sige at de har haft positive resultater med programmet...

Det kunne være at jeg skulle prøve noget i retningen af 5x5 først???

Jeg har helt klart mod på en træning der varer på den gode side af 2 timer. lige nu vare mit program 2 timer og et kvater.

Edited by HeineN
Link to comment
Share on other sites

Dato: Mandag, 30. december 2002

Varighed: 3 timer

Center: AK Frem, Randers

Det blev en træningsmæssigt lidt mager dag, men overskriften var...:

WSB - Squat/DL ME

Startede med at varme op i bænkpres, da jeg skulle prøve en Inzer Phenom trøje. Jeg løftede op til 90kg. Første sæt på 90 var noget hø, jeg løftede skævt af pommern til. "Det var da underligt..." Hmm.. .Så nappede jeg en rep mere. Same deal. Mystisk.... Så viste det sig der var 5kg mere på den ene side end på den anden. :D

Måske skulle jeg ha nappet et sæt med det omvendt, så jeg ikke bliver skævmobil. :tongue:

Så i trøjen, og det gik relativt ukompliceret, men jeg kom reelt aldrig til at løfte i den. Halsen var for lille, så lidt så snart jeg begyndte at sænke stangen en smule var jeg ved at blive kvalt. Så det blev ved 1/8 rep. ;)

SAB-udstyrsmontering

X x X @ 67kg :tongue:

Squat

1 x 3 @ 50kg

1 x 5 @ 80kg

3 x 1 @ 110kg (ikke dybde nok)

1 x 1 @ 140kg (omkring okay dybde, superhurtig)

Desværre kan man ikek se på filmen, om de 140 var dybe nok, da spotteren er i vejen. Det var det klart bedste løft, men om det var dybt nok må stå hen i det uvisse.

...Og så var det tid at smutte. :)

Overall

En sjov dag i med masser af spass, et par PR's og en enkelt på skadestuen. Altså en helt normal AK-frem dag. :D

Der var fuldt hus...: Herkules, Rod, JFK, Erik Rasmussen, Faber, SAB og undertegnede.

Jeg poster lidt spredte klip senere i aften, regner jeg med.

Edited by klausjensen
Link to comment
Share on other sites

Dato: Mandag, 30. december 2002

Varighed: 10 min

Center: Stuegulvet :D

Ab Crunch med sammenrullet håndklæde under lænden

5 x 10

Overall

Fik ikke lavet hjælpeøvelserne i AK Frem, så... Det her kunne jeg jo lave hjemme. Jeg har iøvrigt en del gange på det sidste trænet mave herhjemme, men har ikke fået det skrevet her.

Det med håndklædet under lænden virker ret godt, jeg så det i Onkel Troels log.

Link to comment
Share on other sites

Den måde at lave mavebøjninger på er også godkendt fra højeste sted. Der findes ligefrem en maskine til dette formål, som anvendes på fysioterapiklinikker. Gav vide hvorfor forskellige motionscentre så bliver ved med at anskaffe de nuværende maskiner, som i værste fald er decideret skadelige?

Fred Hatfield skriver om den måde at lave mavebøjninger på i slutningen af denne artikel:

http://www.geocities.com/~slopitch/drsquat/fredabs.htm

Link to comment
Share on other sites

Ved godt det er lidt off topic men jeg har lige et spørgsmål. :D

Jeg kan se at du har din egen hjemmeside (en .dk) ved hvem har du den registreret og hvad koster det?

Jeg har tænkt på at få en hjemmeside - altså en .dk, men ved ikke helt hvilket firma jeg skal vælge. Nogle gode råd, evt.???

Link to comment
Share on other sites

Squatfather>> Sorry, jeg har overset dit spørgsmål. :bblush:

Jeg gav 44$ for 2 grønne bands + 19$ i fragt. Og så skulle jeg jo liiige ha en WSB-thirt med til 14$. :tongue:

Alt i alt er det 77$ til cirkakurs 750 lige knap 600kr.

Torsdag tager SAB og jeg på gæstevisit i Fredericia og træner med Thomas J og Lawman. Det er altid hyggeligt at turnere lidt. :D

HeineN>> Jeg har i årevis haft egen server af forskellige kanaler, så jeg er ikke så godt inde i hosting-markedet for private hjemmesider. Men azero.dk skulle være utroligt billige, jeg tror helt ned til et par hundrede i opstart inkl. domæne og så 10kr om måneden. Men prøv at kigge på dem. :)

Edited by klausjensen
Link to comment
Share on other sites

Er du sikker på at det ikke også er Jumpstretch?

Hvis man går ind og klikker på Jumpstretch bliver de godt nok ikke vist, men når man klikker på Show all viser den de samme bands + de to pakkeløsninger. Hvis de sælger andre bands end Jumpstretch virker det da underligt, at disse kun fås i pakkeløsninger.

Link to comment
Share on other sites

Det ender nok med den komplette pakke, forskellen på fragtudgiften kan jo ikke værer alverden. De blå får jeg jo nok kun brug for til reverse band træning, idet de skriver at man bør kunne squatte 650 pounds inden man bruger dem til dynamisk træning. Men mini- og lightbands er jo ideele til de extra-workouts jeg gerne skulle igang med herhjemme. :)

Link to comment
Share on other sites

Dato: Torsdag, 2. januar 2002

Varighed: 3 timer

Center: Olympia, Fredericia

WSB - Bænkpres ME (+ det løse, det var lidt en fun-day med SAB, Thomas J og Lawman)

ME Closegrip Bænkpres

(opvarmning)

80kg

85kg

90kg

95kg

100kg

105kg

110kg :devil:

112,5kg :devil: :devil:

115kg Miss

7,5kg mere end jeg forventede. Ca. 2 mnd gammel PR var 100kg.

På 110 skubbede jeg mig selv 30cm bagud på den glatte bænk under løftet, men fik den alligevel. :D Det må ha set sjovt ud. ;)

Archback Goodmornings

5 @ 60kg

5 @ 80kg

5 @ 100kg

5 @ 120kg

5 @ 140kg :devil:

3 @ 150kg :devil: :devil:

Jeg sprang dem over i mandags, så de var en slags mente fra sidste træning. Og nu var der jo spottere til rådighed. Jeg har aldrig lavet mere end 5 @ 120kg før. Jeg kommer vist til at betale for det i morgen i form af DOMS... ;)

Træstamme Pushpress battle

10 @ 57,5kg

Aftalen var, at lavede jeg flere end Thomas J kunne lave (han lavede dem som military-style de førse 12Havde jeg lavet 16 havde jeg fået Thomas J's samling af stærkmandsvideoer. Den var dog aldrig i fare. :D

Pinchgrip-battle

15kg @ 1m3sek

25kg @ 31sek

Her styrede jeg, og for første gang ever slog jeg Thomas J i noget som helst. :D

Dips-battle

1 x mig

Her vandt SAB klart med 16 reps, Thomas blev 2'er med 8. Og jeg lavede en enkelt for at være med og så var det slut. Jeg kunne ALDRIG komme i nærheden af 8 reps. :D

Hammercurls

2 @ 26kg

1 @ 32kg + noget cheating

0 @ 36kg + mere cheat end der før er set i Fredericia. :D

Thomas J pryglede mig naturligvis, men kun fordi jeg begyndte! :D

Brystpres-maskine battle

6 @ 130kg (stakken) :devil:

Thomas tog naturligvis flere. ;)

Overall

En rigtig fun dag, med en ME-øvelse over al forventning. Og en masse spass frem for alt. :D

Edited by klausjensen
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share