klausjensen


klausjensen
 Share

Recommended Posts

Skulle stoppe ved et lyskryds, og fik ikke foden ud af klik-pedalen hurtigt nok, så jeg væltede elegant sidelæns fra 0km/t ned i græsset mellem cykelsti og vej
:lol:

Den tur har jeg også prøvet et par gange. Første gang var på turen hjem fra cykelhandleren med min nye MB. Jeg skulle lige prøve om bremserne virkede, og det gjorde de. :D Heldigvis var der ingen der så mig. :unsure:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

TA-DAA - 500! :)

Dette er mit indlæg nummer 500, og jeg kom til at sidde og tænke over hvor ufatteligt meget jeg har lært, siden jeg skrev det første for lidt over et år siden. Trænede på det tidspunkt on og off med forced reps i 20 maskiner, troede vægttab var noget med at æde pasta og ris, samt træne i fedtforbrændingszonen.

Nu har jeg siden midten af februar smidt 17kg, er blevet meget stærkere og brænder virkelig for styrketræning - og MOL-community'et har en stor del af æren for det.

Derfor kunne jeg ikke tænke mig noget bedre at bruge indlæg nummer 500 på, end at sige en tak til alle de, der har lært mig en masse og motiveret mig her på MOL.

Thanks! :)

Link to comment
Share on other sites

Selv tak klaus Jensen, jeg har endnu ikke mødt dig men jeg er kammerat med lawman og jeg træner i AUS. Jeg syntes virkeligt du er en af de bedste skribenter herinde, jeg sidder altid med et smørret grin og læser dine indlæg. Desuden tager jeg hatten af for dine flotte præstationer ikke mindst styrkemæssigt. Og så lige et kompliment : Jeg vidst min kæreste billedeklippet hvor du skulderpresser og kort tid efter afgår ved døden, og hun udbrød " Han er da overhovedet IKKE overvægtig"... Det er da altid godt at høre (håber jeg).... keep up the good work champ :)

Link to comment
Share on other sites

Dato: Søndag 16. juni 2002

Varighed: 1½ time

Center: Horsens Styrkeløft Klub

Tung dødløft, squat og ryg

Havde centret HELT for mig selv, så på med noget høj techno og igang!

Dødløft, Singles cyklus uge 2

1 x 8 x 60kg

1 x 2 x 100kg

15 x 1 x 117,5kg (workset)

Workset 65% 1RM + 10kg - 1½min pause mellem singles.

Var ganske let, og med 1½min pause føltes det mindre hårdt end torsdagens 15 singles med 105kg (30sek pause).

Squat

1 x 8 x 20kg

1 x 5 x 40kg

5 x 5 x 50kg

Med box bag mig til at sætte dybden, havde pillet den ned til 43cm (3,5cm pillet af i forhold til sidste gang (jeg tror det er til parallel, men det må målfotoet afgøre senere). Har ikke mærket noget til min dårlige fod siden fredag, heller ikke her.

Bent over dumbell rows

3 x 8 x 42kg :devil: *PR*

Kun 6 reps med venstre i sidste sæt. INTET kan få mig til at svede mere end denne herlige øvelse.

Overall

Sluttede af med at lege lidt med statisk hold med 52kg håndvægt plus lidt farmerwalk for sjov. Der kommer lidt film fra dagens træning senere. :)

Et rigtig lækker gang træning. Masser af høj musik efter eget valg, jern og god energi. Herligt!

Link to comment
Share on other sites

Her er lidt video fra dagens dødløft.

Dødløft (15x1x117,5kgkg): DivX (9,5MB) - MPG (17MB)

Efter selv at have set den, må jeg sige formen er noget svingende. Nogle løft er rimelige med ben og kiggen frem, mens andre er ren stivbenet dødløft med kiggen ned på tæerne.

Man kan ikke skjule noget for det skodkamera. ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har kigget lidt på dine løft, og omend jeg ikke er ekspert, så vil jeg da vove at give lidt råd:

Som du selv siger, så ender nogle af løftene i en slags stiv-benet, fordi dine hofter bevæger sig opad, uden at ryggen følger med. Dit tyngdepunkt er også lidt langt fremme i det meste af bevægelsen. Jeg vil mene, at du skal øve dig i at trække mere bagud. Når du når knæene, så forsøg nærmest at trække stangen ind i lårene, så du udnytter det moment det giver, at overkroppen bevæger sig bagover. Husk i øvrigt, at skuldrene skal trækkes tilbage i slutningen af bevægelsen.

Din ryg ser rimelig fornuftig ud, sålænge du ikke krummer mere end tilfældet er. Hvis du kan få lidt mere svaj, vil det nok ikke være det værste i verden... ;)

Morten, der godt gad at se sig selv på video... :blink:

Link to comment
Share on other sites

Som Bear siger...så er Klaus i strandform....såååeee....mon ikke der snart bliver catfight over Klaus blandt de MOL-piger der trods alt findes herinde... ;) ...Evt. til mol-træffet!?

God træning champ...selv sutter jeg MEGET og kører højest lidt GPP træning for tiden...MEN efter eksamen her på tirsdag, som langt fra er min yndlingseksamen....SÅ kommer der gang i løftene...forhåbentlig også min DL...

Hyg dig...!

Lawman

PS. Hvorfor F..... køber du noget så altmodisch som en Væltepeter-cykel frem for en mere moderne...? hehe

Link to comment
Share on other sites

Her er lidt video fra dagens squat. Lyden er desværre lidt skoddet på optagelsen. :(

Squat(5x5x50kg): DivX (11MB) - MPG (21MB)

Dybden er sådan nogenlunde, er det der godkendt dybde?

Jeg ved mine knæ vandrer for meget, men det må jeg prøve at få rettet til MOL-træf, hvis det kan lade sig gøre - jeg kan pt. ikke holde balancen på andre måder.

...Og så er der en lille bonus... ;)

Squatpuden: DivX (3MB) - MPG (6MB)

Hvis der er nogen, der har problemer med at afspille divX-klippene, så kan man hente nyeste Nimo Codec Pack

Link to comment
Share on other sites

Luciferace>> Tak tak.

Angående stærkmandskonkurrencen... Som jeg skrev i MOL-træf tråden:

Efter at have tænkt lidt over tingene et et par dage, springer jeg fra stærkmandsdysten.

Det betyder naturligvis at andre nu ikke længere kun skal battle om sølvet. Jeg håber det betyder, at f.eks. alle de 10, der nu er tilmeldt, kan komme til (så kommer JFK måske osse med, alt andet ville være en skam).

Årsagen er ikke så meget jeg er chicken osm at jeg egentlig hellere vil koncentrere mig om at få lært noget teknik i de 3 store løft samt maxe i bænkpres og dødløft - og så få skudt noget film til resten af MOL-folket. Og skal jeg alt det plus deltage i stærkmandsdysten.. Det er ikke realistisk..

Så kan jeg altid battle nogen i statisk hold med 60kg dumbells efter stærkmandsdysten. :)

Så Xax, meld bare mig fra stærkmandsdysten igen - så kan jeg også altid prale med jeg ville have vundet, havde jeg deltaget... :devil:

Link to comment
Share on other sites

Selvom man ikke deltager i stærkmandskonkurrencen, så kan man jo godt liiige holde lidt om en håndvægt (jeg troede indtil for et par dage sideb, dette ville være en disciplin til MOL-træf)...:

52kg Dumbell Hold, GRIP POWA!: DivX (6,5MB) - MPG (12MB)

Tid: 65 sekunder

ARRRGH hvor mine fingre/underarm var bustede!

Link to comment
Share on other sites

AAARRGHH!!!! Jeg har lige brugt en evighed på at hente din "stærkmandsfup-video" og så finder jeg ud af at det bare er pis :angry:

"stærkmandsfup".... det burde jeg nok have gennemskuet :lol:

Btw, det er fedt du smider clips op.. bliv ved med det!

Link to comment
Share on other sites

Dato: Mandag, 17. juni 2002

Varighed: 1time

Center: Horsens Styrkeløft Klub

Dynamisk bænkpres, skuldre og biceps

Dynamisk bænkpres, Hatfields uge 8

1 x 10 x 20kg

1 x 2 x 60kg

5 x 2 x 67,5kg

Kørte ganske fint. Film kommer senere af de 2 sidste sæt.

Dumbell Laterral Raise

4 x 8 x 10kg

Lying Rear Lateral Raise

1 x 10 x 6kg

3 x 8 x 7,5kg

Dumbell Curls

4 x 8 x 17,5kg

+ Diverse rotator cuff work

Overall

Fin gang træning og sjov med T og hans makker, der maxede i bænkpres (se T's log).

Link to comment
Share on other sites

Det ser ud som om du spænder fint op, omend det er lidt svært at vurdere, når vi ikke kan se hele kroppen, og som Bear siger: hælene i jorden.

Når jeg kører dynamisk bænk, så gør jeg det med meget striks form. Jeg sænker stangen kontrolleret, og lader den ligge helt stille på brystkassen, før jeg power den op med alt hvad jeg har. Jeg synes godt nok at have læst, at dynamisk bænk skal foregå nogenlunde som du viser det, men jeg kan altså ikke se nogen fordel i at lade bounceeffekten hjælpe. Jeg udfører mine dynamiske bænkpres, som jeg ønsker mit max-løft skal se ud.

Morten

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share