Motions CrossFit


Guest DBM
 Share

Recommended Posts

Jeg er helt vildt teknisk når jeg løfter!!!

Jeg tager bare fat og rykker til ;-)

Mht. ekstra vægt - så er min personlige erfaring, at man skal sørge for at vægten ikke dingler for meget og bliver på midten - ud over det kan jeg ikke andet teknik.

<{POST_SNAPBACK}>

Ha ha :laugh: Jeg tænkte nu mere på, hvordan fanden du binder vægten fast med bæltet til din trænings-gi!?

Link to comment
Share on other sites

Jeg var godt nok død i kroppen i dag!  :w00t: Brugte vildt mange kræfter til BJJ i går, hvilket nok ikke er meningen. Sådan er det nok bare, når man endnu ikke helt fatter teknikken mm.  :laugh:

<{POST_SNAPBACK}>

Hmm.. Så gør jeg nok også et eller andet forkert - for jeg skal normalt bruge 2-3 dage på at restituere efter en træning. Men nu er jeg jo også gammel :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Intervalløb (Tid: ukendt... var tæt på at hilse på morgenmaden igen! :devil: )

Min søvn har været total crap de sidste par nætter. Vågner konstant, fordi jeg har ondt forskellige steder i kroppen! Fysisk er der dog egentlig ok overskud... mentalt har jeg lidt svært ved at finde rundt i min træning!

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Warm-up:

2-arm swings: 16/2x20

Clean 'n' press:16/1x12 h/v

Circuit 3 runder:

Med 24 kg KB

Military press: 8 h/v

Pistols:6

Windmill:6

Snatch:12

+

Janda sit ups:3x10

Har du overvejet at tage en minimal dosis melatonin inden sengetid? Det er lovligt at importere og kilder på internettet hævder, at risikoen for bivirkninger er forsvindende lille.

Michale Colgan anbefaler det varmt i flere af sine bøger, bl.a. "Hormonal Health".

Hey Coq,

Det har jeg ALDRIG hørt om?? Hvad er det og hvordan virker det? (måske du har nogle gode links!)

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Formiddag:

Massage 1,5 time. Min massør sagde, at mine benmuskler virkede meget stærke for tiden!! :4thumbup:

Dagens kettlebell træning:

2-arm swings: 16/3x20

1-arm floor press: 24/4x8 h/v

1-arm overhead squat:24/4x8 h/v

Renegade row: 24/3x6 h/v

Swiss ball crunches:

1x12x16 kg. KB.

3x20

Skulle egentlig ikke træne i dag, da kroppen nok havde godt af lidt ekstra hvile. Jeg var dog vildt motiveret, og så må kroppen sgu gøre som der bli'r sagt! :wink:

Overhead KB SQ er stadig noget crap. den gi'r i hvert fald ikke nok arbejde til mine ben - men den udfordrer da min skuldre og smidighed...

Link to comment
Share on other sites

1. Træning:

Pullups:

12

3x10

Dips:

3x15

12

Hanging leg raises:

4x10

Pistols: (med 5 kg. til balance)

5x5

One arm pushups: h/v

3x5

2. træning:

BJJ:

1,5 time.

- Udmærket træningsdag! Jeg er i gang med at sætte mig mellem en masse stole, og jeg ER klar over til..... :dry:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Dødløft:

2x10x70

1x5x100

3x3x130

Ingen problemer her. Faktisk var det overraskende let, men da det er et stykke tid siden jeg sidst har dødløftet, ville jeg ikke forcere noget!

Bænkpres:

1x8x70

3x5x80

Chinups:

3x5x20

Dragon flags:

1x8

2x6

De sidste 2x6 blev lavet ekstra strict.. Eksperimenterede lidt med teknikken!

Egentlig ville jeg også have trænet med KB i dag, men da det var længe siden, jeg havde lavet weighted pull-/chinups, tog jeg forbi klubben. I øvrigt synes jeg at KB-træningen har positiv overførsel til mine gym-løft! :4thumbup:

På vej hjem sad jeg fast i en freakin' lang kø i pga. snevejret! Så jeg begyndte selvfølgelig at surmule lidt, da jeg så ikke kunne komme hjem og få spist mit post-workout-meal...... heldigvis har man vel altid lidt ekstra mad med til dårlige tider, så frem fra tasken røg 4 skiver rugbrød med kalkunpålæg! :wink:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Warm-up:

2-arm swings: 16/2x20

Clean 'n' press:16/1x12 h/v

Circuit 3 runder:

Med 24 kg KB

Military press: 8 h/v

Pistols:6

Windmill:6

Snatch:12

+

Janda sit ups:3x10

Har du overvejet at tage en minimal dosis melatonin inden sengetid? Det er lovligt at importere og kilder på internettet hævder, at risikoen for bivirkninger er forsvindende lille.

Michale Colgan anbefaler det varmt i flere af sine bøger, bl.a. "Hormonal Health".

Hey Coq,

Det har jeg ALDRIG hørt om?? Hvad er det og hvordan virker det? (måske du har nogle gode links!)

<{POST_SNAPBACK}>

Link 1: www.melatonin.com - med masser af info

Link 2: www.vitaminworld.com - hvor jeg køber vitaminer og den slags

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Dødløft:

2x10x70

1x5x100

3x3x130

Ingen problemer her. Faktisk var det overraskende let, men da det er et stykke tid siden jeg sidst har dødløftet, ville jeg ikke forcere noget!

Bænkpres:

1x8x70

3x5x80

Chinups:

3x5x20

Dragon flags:

1x8

2x6

De sidste 2x6 blev lavet ekstra strict.. Eksperimenterede lidt med teknikken!

Egentlig ville jeg også have trænet med KB i dag, men da det var længe siden, jeg havde lavet weighted pull-/chinups, tog jeg forbi klubben. I øvrigt synes jeg at KB-træningen har positiv overførsel til mine gym-løft!  :4thumbup:

På vej hjem sad jeg fast i en freakin' lang kø i pga. snevejret! Så jeg begyndte selvfølgelig at surmule lidt, da jeg så ikke kunne komme hjem og få spist mit post-workout-meal...... heldigvis har man vel altid lidt ekstra mad med til dårlige tider, så frem fra tasken røg 4 skiver rugbrød med kalkunpålæg!  :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg syntes også det ser ud som om dine kb virker positivt på dine andre løft, for er ikk så tit du træner dødløft og lign og alligevel er de da meget pæne :smile:

Link to comment
Share on other sites

Selvom loggen ikke er blevet opdateret de sidste par dage, er der skam blevet trænet. Jeg har tænkt en del over min træning - og det går mig sgu en del på! Har lidt svært ved at finde ud af hvad jeg egentlig vil!

Desuden tror jeg snart, at jeg skal ha' et par fridage... kroppen og hovedet er ved at være lidt presset! For at gøre det hele værre, blev jeg skadet til BJJ i går.. :mad:

Synes dog alligevel, at jeg ville tage ned og rive lidt jern rundt... spiste godt igennem i går, og det skal jo udnyttes!

Dagens træning:

Chinups:

1x10

1x5x10

1x2x30 PR!

1x1x40 PR!

3x5x20

Dødløft:

1x10x70

1x5x100

3x5x120

Dips:

1x12

1x5x10

1x5x30

1x5x35 PR!

1x3x45 PR!

(overskud til mere!)

Military press:

3x5x40

1x3x60 PR! (+1 rep)

Måske lidt fusk med de PR's, da det ikke er sæt/rep kombinationer jeg rigtig har prøvet før, men hva fa'en - havde lige brug for en lille succes oplevelse! Er egentlig meget godt tilfreds, når jeg nu for ikke sådan for alvor træner efter at blive stærk :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Dagens kettlebell træning: (kraftigt reduceret!!)

Warm up:

2-arm swings: 16/2x25

3 circuits:

Military press:

24x8 h/v

Renegade row:

24/x8 h/v

1-arm snatch:

24x10 h/v

Skod træning... 'nuff said! :dry: Synes ellers jeg var i ok træningshumør da jeg gik i gang, men det holdt ikke længe. Det er sgu ikke normalt for mig! Efter en lille periode med fokus på KB-træning havde jeg faktisk også mere lyst til at løfte vægte. Underligt som det skifter!! :blink: Sidste uge var det lige omvendt.

I øvrigt æder jeg som et svin for tiden.. i dag er jeg bl.a. (indtil videre) oppe på 9 skiver rugbrød med kylling og laks. 4 er dem er endda sådan nogle ordentlige humbler hjemmebag! Jeg er bundløs :4mewantfood:

Jhax:

Men SHIT, nu har du overhælet mig igen igen...
Du skal jo holdes til ilden, knægt! :tongue:

Essensen:

Fin træning af fyre af oven på en skade... også gode dips

Jooo, men der er sgu et stykke vej til dig, Mr. dip-MASTER! :devil:

Frank L:

Nederen at du er blevet skadet til BJJ.

Hvad gik galt? Det kan da umuligt være skuldrene der er gået fløjte med de dips og milipress...

Jeg klappede lidt for sent ud af en armlås, og så gav det denne her "sjove" fornemmelse (læs: smerte) i albuen! Bagefter kunne jeg kun mærke en underlig summen i 3 af mine fingre. Virker til at være noget bøvl med en nerve!? Min albue er i hvert fald ikke så glad for at blive overstrakt! :mad:

T:

psssssst....comeback.... 

Kom nu, du vil jo gerne.

Har jeg ret eller har jeg ret.

Find en ordentlig klub og kom i gang!

Både ja og nej! Basket er det bedste jeg har lavet i hele mit liv. I 19 år har jeg levet og åndet for det - og har vel i snit trænet/spillet 7-10 gange om ugen. Jeg savner helt klart at spille på eliteplan igen. Det er sgu også svært pludselig at være total rookie i BJJ og boksning, når man har være "lidt god" :wink: til andet!

Jeg er da også lidt stolt over, at der har været klubber, som har forhørt sig om min "situation" :smile: Skal jeg spille, skal det dog være 100% seriøst, og det er jeg bange for mit job ikke tillader næste sæson! Jeg har det også okay med at dyrke noget sport, hvor jeg selv sætter grænser og trænings-mængder/tider.

Alligevel tør/vil jeg ikke udelukke noget - for jeg savner sgu de gode tider! Der er sgu ik' noget, der slår en intens kamp, hvor man er "in the zone" :4thumbup: Der skal da også helt sikkert spilles noget street til sommer... Normalt er det aldrig noget jeg ser frem til, efter en lang sæson, men det er helt anderledes i år!

Hov, svarer også lige din PM :smile:

Link to comment
Share on other sites

ÆV - med den overstrakte albue.

Men der er åbenbart kun en måde at lære denne sætning på:

"TAP OR SNAP!!!"

og det er den hårde.

stort set alle kamphaner skal lige have overstrukket et led inden de for respekt for armlåse.

Jeg selv fik også overstrukket albuen i starten af min BJJ-karriere - og jeg kan trøste dig med at jeg næsten ikke mærker noget til det - 1 år efter det skete.....

Link to comment
Share on other sites

ÆV - med den overstrakte albue.

Men der er åbenbart kun en måde at lære denne sætning på:

"TAP OR SNAP!!!"

og det er den hårde.

stort set alle kamphaner skal lige have overstrukket et led inden de for respekt for armlåse.

Jeg selv fik også overstrukket albuen i starten af min BJJ-karriere - og jeg kan trøste dig med at jeg næsten ikke mærker noget til det - 1 år efter det skete.....

<{POST_SNAPBACK}>

Tak for de opmuntrende ord, Frank!! :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Boksning:

1,5 time

Pullups:

1,2,3,4,5

1,2,3,4,5

1,2,3,4,5,6

Svag træning. Efter en lille pause mister jeg bare ALLE mine bokse-skills!! :mad: Men jeg fik da rørt mig lidt... albuen drillede en lille smule. Fordømte armlås! :laugh:

Link to comment
Share on other sites

BJJ:1,5 time.

Min albue er stadigvæk lidt dum. Den kan i hvert fald ikke lide at blive rykket rundt!! Droppede også den planlagte styrketræning :mad:

Note til mig selv:

Jeg er nødt til at finde ud af hvad og hvordan jeg vil træne. Jeg kan simpelthen ikke overskue det som det kører i øjeblikket. Fysisk går det egentlig okay, men det er svært psykisk med så mange forskellige ting. Jeg vil jo gerne træne BJJ, boksning, kettlebells, vægttræning, løb mm. + 3 gange træning ugen på skolen. :blush:

Jeg må nok bare indse, at det ikke er realistisk.. selvom det har stået på læææænge! Så er det bare hva' man skal vælge?! Selvom jeg er total rookie er jeg blevet ret hook på BJJ. Desværre kommer det nok til at koste meget tid og kræfter at blive nogenlunde...

Må lige sove lidt på det.....

Link to comment
Share on other sites

Hej DBM, jeg kender kun alt for godt, hvor frustrerende det kan vaere at ville alting (og mere til) på en gang. Selv har jeg kun kaempet med at balancere kettlebell-, clubbell- og gym-traening, og jeg kan forestille mig, at det bliver endnu vaerre, når der også bliver blandet boksning og BJJ ind i det hele.

Mht. styrke- og konditionstraening kunne du begynder at foelge CrossFit workout of the day (=verdens bedste GPP program). Gutterne fra CrossFit har sgu styr på sagerne, og du ville overhovedet ikke behoeve at bekymre dig om den del af din traeningplanlaegning. Det er selvfoelgelig bare et par forslag, og jeg håber ikke, at du synes, at jeg blander mig i noget, der ikke vedkommer mig. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share