Styrkeløft 2005


Comedian
 Share

Recommended Posts

  • Replies 2.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Forberedelse til DM B og C:

Let squat / tung dødløft:

Og idag har ellers bare været noget lort :blink::sneaky2::mad: Problemer med cyklen har ødelagt både middag og aften, samt medført at mine lektier mm. er fuldstændigt i skoven og jeg ikke aner hvordan jeg kommer i skole i morgen :blink: Tilgengæld fik jeg underholdt Lillemanden... :tongue::wink:

Lige så ondt skaden gjorde i går, lige så lidt gjorde den i dag... Så det var fedt nok :smile: Masser af mol'ere i huset, så der blev brændt godt! :smile:

Opvarmning:

5 minutters cardio

Udstrækning

Sving mm.

Boxsquat:

10 x 20 kg

8 x 50 kg

8 x 60 kg

6 x 80 kg :smile:

Halv dragt + bælte:

~12-14 x 2 x 120 kg

Godt med smæk på, især til sidst!

Dødløft:

Halv dragt + bælte

? x 1 x 120 kg

? x 1 x 140 kg

Et par singler med hel dragt... Kan lige præcis i sumo, men det er ikke godt... :dry:

1 x 170 kg

Af med dragten...

1 x 170 kg

1 x 190 kg Nem!

1 x 210 kg Også nem! :smile:

Jeg ved ikke helt hvorfor, om det måske var de dynamiske løft, men da dragten var røget af, kørte løftene rigtigt godt :smile: Og de var oven i købet nemme :smile:

Stivbenet dødløft:

2 x 10 x 90 kg

2 x 10 x 100 kg PR :smile:

Kørte med en glat stang, og så er det faktisk en udemærket ævelse til grebet og haserne :smile: På trods af grusom doms, var de ok.

Supersetted med:

Clean and jerk... Eller noget :tongue:

3 x 1 x 60 kg

1 x 80 kg PR Nem! :devil:

? x 60 kg

Sjooooow øvelse :tongue: Tror godt jeg kunne finde på at lege lidt med denne øvelse en gang i mellem :smile:

Barbell holds: Også glat stang

2 x 120 kg x 15 sekunder

Puha... :blink:

+ 2 sæt hyperextensions og 3 sæt roman chair situps til det brændte... Og lidt udstrækning....

Feee ' nok træning, tog bare alt for lang tid... Bliver nødt til at korte det af for fremtiden... Er godt nok også lidt kogt i hovedet nu :blink:

Ellers meget hyggeligt og sjovt :smile:

Edited by Moos
Link to comment
Share on other sites

Der var ellers god power i squatten idag :devil: Stangen ligger en smule højt oppe på nakken på dig, så du ville sikkert kunne vinde lidt ved at få den lidt længere ned og ligge. Jeg er dog ikke selv god til at få stangen langt ned og ligge, og det bliver også en skulderkiller så. Men prøv at eksperimenter med det :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, det gik godt :smile:

Nej, jeg bryder mig heller ikke om at have den liggende dér, ikke så meget pga mine skuldre ( Selvom de helt klart ikke bryder sig om det) men også mine albuer og håndled er ikke så glade for det. Og er kommet frem til at jeg simpelthen ikke vil risikere at fremprovokere en skade ved dét :dry: Desuden synes jeg nu at det andet kører ok, selvom det andet sikkert ville give flere kg. :smile:

Men tak for tanken :smile::wink: Jeg vil se om jeg kan finde en måde, at få den ordent på :smile:

Link to comment
Share on other sites

Forberedelse til DM B og C:

Tung bænkpres:

Efter en virkeligt ringe dag i går, med ekstra time i dansk, så vi tilbragte 4 moduler på kunstmuseum :blink: Samtidig lavede jeg et hul på størrelse med en jumbobog direkte i skridtet, på mine dyreste diesel-cowboybukser, som min storebror havde givet mig og jeg var utroligt glad for, da det var de første rigtige par cowboybukser, jeg nogensinde kunne passe, efter at have været for fed til at gå med den slags de første mange år af mit liv :violin:

Men jeg fik da brændt i går... :smile: Der var masser af folk, men fik ikke snakket så meget, da jeg skulle til fødselsdagsfest... Fik dog kylet Poul i trøjen... :w00t::tongue:

Bænkpres:

Opv.

3 x 1 x 110 kg Alle med pause :smile:

2 x 1 x 100 kg Også pause... Nem!

4 boards:

3 x 120 kg

2 x 130 kg :gal:

3 x 120 kg

Udemærket... Ret tungt, dog, og håndledene kunne nok godt snart trænge til en pause... Så det skal de have! De næste par gange kører jeg højere volumen, lettere vægt...

Powerclean and jerk:

2 x 3 x 40 kg

5 x 1 x 70 kg

Det er altså en sjov øvelse :tongue: Men godt nok også hård for skulderen. Det er jo også klart, når jeg egentligt ligger ret tæt på mit militarymax :smile:

Træk til pat:

2 sæt

Curls:

1 sæt

BB rows:

2 x 10/8 x 70 kg

Hader den øvelse :gal:

Så måtte jeg videre til 18års fødselsdagsfest hos en kammerat... Hvor der kom masser af sprut på bordet og danset helt sindsygt :laugh: Fin aften :cooldance:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Er det bænk der med trøje? Nice, ligemeget hvad, men røvsejt hvis det er uden! :blink:

<{POST_SNAPBACK}>

Det er uden trøje :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Narjs! :laugh:

Er der nogle regler for pause? Skal den bare holdes stille eller skal man helt slippe spæningen på stangen så den rent faktisk bare ligger der?

Edited by ColaJunkie
Link to comment
Share on other sites

Er det bænk der med trøje? Nice, ligemeget hvad, men røvsejt hvis det er uden! :blink:

<{POST_SNAPBACK}>

Det er uden trøje :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Narjs! :laugh:

Er der nogle regler for pause? Skal den bare holdes stille eller skal man helt slippe spæningen på stangen så den rent faktisk bare ligger der?

<{POST_SNAPBACK}>

Thx :smile:

Pausen bedømmes af dommeren, men beskrives sådan her:

After receiving the signal, the lifter must lower the bar to the chest (the chest, for the purpose of the

rule, finishes at the base of the sternum breastbone), hold it motionless on the chest with a definite and

visible pause. Motionless to mean : stopped. The lifter must then return the bar to arms length with no

excessive / immoderate uneven extension of the arms, both arms locking out simultaneously / together.

When held motionless in this position the audib le command “rack” shall be given together with a

backward motion of the arm.

Og ja, hvis du slipper spændet, så rykker stangen sig godt nok ikke ret meget bagefter :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Er det bænk der med trøje? Nice, ligemeget hvad, men røvsejt hvis det er uden! :blink:

<{POST_SNAPBACK}>

Det er uden trøje :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Narjs! :laugh:

Er der nogle regler for pause? Skal den bare holdes stille eller skal man helt slippe spæningen på stangen så den rent faktisk bare ligger der?

<{POST_SNAPBACK}>

Thx :smile:

Pausen bedømmes af dommeren, men beskrives sådan her:

After receiving the signal, the lifter must lower the bar to the chest (the chest, for the purpose of the

rule, finishes at the base of the sternum breastbone), hold it motionless on the chest with a definite and

visible pause. Motionless to mean : stopped. The lifter must then return the bar to arms length with no

excessive / immoderate uneven extension of the arms, both arms locking out simultaneously / together.

When held motionless in this position the audib le command “rack” shall be given together with a

backward motion of the arm.

Og ja, hvis du slipper spændet, så rykker stangen sig godt nok ikke ret meget bagefter :tongue:

<{POST_SNAPBACK}>

Hmm... hvordan kan man se hvad man skal? Jeg mener... man ka ' jo ikke se signalet når man ligger og glor op i loftet? :blink:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Det er noget nyt de har fundet på, udstyrsrytterne.

Nu snyder de jo i forvejen med trøjer, så de har valgt at tage det fulde skridt, og har skiftet bænkpres ud med siddende brystpres :poking:

<{POST_SNAPBACK}>

hahahahaha! :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Du er sgu rimelig leee' i bænken Måås :devil::wink: Hva' ligger dit max efterhånden på..?

Så måtte jeg videre til 18års fødselsdagsfest hos en kammerat... Hvor der kom masser af sprut på bordet og danset helt sindsygt  Fin aften 

Var der ikk' nogen fruentimmere til stede denne aften som man ska' høre lidt om...? :poking::cooldance::wink:

Link to comment
Share on other sites

Du er sgu rimelig leee' i bænken Måås  :devil::wink: Hva' ligger dit max efterhånden på..?

:devil::tongue:

Har ingen ide, ærligt talt... Men vil da håbe at den er steget fra de 115 kg, jeg tog for en måneds tid siden :smile: Ellers sker der vel også noget, når jeg skal til at deloade snart :smile:

Så måtte jeg videre til 18års fødselsdagsfest hos en kammerat... Hvor der kom masser af sprut på bordet og danset helt sindsygt  Fin aften 

Var der ikk' nogen fruentimmere til stede denne aften som man ska' høre lidt om...? :poking::cooldance::wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Jo, det var der da... :wink: Og der blev da også arbejdet lidt på det... :innocent: Ikke rigtigt noget, der er værd at snakke om, dog... Desværre :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share