Runes log


RuneN
 Share

Recommended Posts

Træning 11/6

Landevejscykling

Distance: 36 km

Gns. puls: 149

Max. puls: 178

Hvad kan man sige - en fantastisk tur i lækkert vejr.

Gennemsnitspulsen er nok lidt lavere end reelt, da der var indlagt et stop forbi jobbet, da jeg uventet skulle løse et vagtopkald og glemte at slukke for timeren i pulsuret :smile:

Link to comment
Share on other sites

Træning 14/6

Styrketræning

Flyers (bold m. håndvægte) - 2 x 10 reps m. 18 kg

Shoulder side raises (stående) - 2 x 10 reps m. 9 kg

Bent over row (bold m. håndvægte, ny position) - 2 x 12 reps m. 24 / 22 kg

Tight grip tricep bench press - 2 x 10 reps m. 30 kg

Bicep curls (cable) - 2 x 10 reps m. 20 / 17,5 kg

"Kig op" (boldøvelse fra fys) - 1 x 20 reps

"Plank" m. benløft (boldøvelse fra fys) - 1 x 20 reps

Stiff legged deadlifts (håndvægte) - 1 x 12 reps m. 10 kg.

Lænd (maskine) - 2 x 15 reps m. 52,5 kg

Mave (bold) - 2 x 20 reps

Mave, skrå (bold) - 1 x 20 reps

Link to comment
Share on other sites

Træning 18/6

Landevejscykling

Distance: 58,5 km

Gns. puls: 131

Max. puls: 169

En lidt længere tur til Norsminde sammen med en god ven. Inklusiv en mindre afvigelse på ruten, så vi kørte en del kilometer gennem grusveje i en skov.. ganske sjovt, men lidt skræmmende :smile:

Link to comment
Share on other sites

Træning 19/6

Styrketræning

Flyers (bold m. håndvægte) - 2 x 10 reps m. 18 kg

Shoulder side raises (stående) - 2 x 10 reps m. 9 kg

Bent over row (bold m. håndvægte, ny position) - 2 x 12 reps m. 24 / 22 kg

Tight grip tricep bench press - 2 x 10 reps m. 30 kg

Bicep curls (cable) - 2 x 10 reps m. 20 / 17,5 kg

"Kig op" (boldøvelse fra fys) - 1 x 20 reps

"Plank" m. benløft (boldøvelse fra fys) - 1 x 20 reps

Stiff legged deadlifts (håndvægte) - 1 x 12 reps m. 10 kg.

Lænd (maskine) - 2 x 15 reps m. 52,5 kg

Mave (bold) - 2 x 20 reps

Mave, skrå (bold) - 1 x 20 reps

Ok omgang træning - men fik skadet min venstre skulder igen pga. flyers. Tror jeg skifter øvelsen ud med chest press på bold indtil min skulder er nogenlunde i orden igen :dry:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Træning 2/7

Landevejscykling

Distance: 60 km

Endnu en tur til Norsminde i lækkert vejr. Fik en enkelt punktering på vejen derned og besluttede mig for at skifte dæk efter turen fra mine Conti GP3000 til et par Michelin Kryllion Carbon, jeg har indkøbt. Så nu skulle jeg forhåbenligt kunne slippe for punkteringer de næste mange kilometer. Ellers tror jeg seriøst jeg overvejer at bruge dækindlæg igen..

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Glemte vist helt at nævne, at jeg tog på ferie :smile:

Er tilbage i "kulden" igen efter to ugers ferie i Italien, Kroatien, Slovenien, Østrig og Bosnien med omkring 35 grader de fleste af dagene. Fik dog lidt motion, da vi har gået en masse. Vi gik omkring 30 km en af dagene i Plitvice Jezero nationalparken i Kroatien.. ganske lækkert, når man normalt mest cykler og ellers feder den på et kontor. Nok også godt med lidt motion, da vi mest levede af McDonalds og pizza :blush:

Ellers har jeg bøvlet lidt med lette iskias-problemer under ferien, mest fordi vi har kørt en del i bil. Så nu tror jeg efterhånden jeg vil til at gøre en lidt mere målrettet indsats for at slippe for det.. det er mildest talt ved at være lettere irriterende med stramme muskler i lænden og let snurren ned af baglåret.

Planen lyder på en blanding af mere udstrækning af hasemusklerne, ryg- og maveøvelser og evt. massage ved en fysiurgisk massør / idrætsfysiolog, jeg tidligere har benyttet. Overvejer også at benytte firmaets aftale ved Falck Healthcare til at få en kiropraktor eller fysioterapeut til at se på det.

Link to comment
Share on other sites

Træning 24/7

Styrketræning

Chest press (bold m. håndvægte) - 2 x 10 reps m. 20 kg

Shoulder side raises (stående) - 2 x 10 reps m. 10 kg

Bent over row (bold m. håndvægte, ny position) - 2 x 11 reps m. 26 / 24 kg

Tight grip tricep bench press - 2 x 9 reps m. 30 kg

Bicep curls (cable) - 2 x 10 reps m. 20 / 17,5 kg

"Kig op" (boldøvelse fra fys) - 1 x 20 reps

"Plank" m. benløft (boldøvelse fra fys) - 1 x 20 reps

Lænd (maskine) - 2 x 12 reps m. 55 kg

Mave (bold) - 2 x 20 reps

Første omgang styrketræning efter ferien - rart at komme i gang igen! :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Træning 27/7

Spinning

Tid: 60 minutter

En improviseret omgang spinning, da en af mine venner fra Kbh er i byen og alligevel skulle spinne.. så kunne man jo lige så godt tage med. Var lidt hårdt, da det er længe siden jeg sidst har spinnet.. og må nok erkende, at jeg nu meget bedre kan lide at køre på landevejen.. indeklimaet bliver som regel mere end ubehageligt hen mod slutningen af timen.

Er forresten ved at se, om ikke jeg kan smide de sidste kilo jeg gerne vil af med. Min vægt har ligget meget stabilt omkring de 80 kg i næsten et år og nu vil jeg gerne ned omkring de 75 kg. Jeg er allerede nået et lille stykke af vejen og ligger på 79 kg nu. Der kommer nok lidt Skanderborg Festival i vejen for projektet om et par uger, men det haster nu heller ikke voldsomt, så det går nok :smile:

Edited by RuneN
Link to comment
Share on other sites

Træning 1/8

Svømning

Tid: 30 minutter

Endnu en god gang morgensvømning - kan dog mærke det i mine knæ, så jeg tror den står på hviledag i morgen (ja, lige udover styrketræning). Men det er ellers en god måde at starte dagen på :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Træning 21/8

Styrketræning

Chest press (bold m. håndvægte) - 2 x 10 reps m. 22 kg

Shoulder side raises (stående) - 2 x 10 reps m. 12 kg

Bent over row (bold m. håndvægte, ny position) - 2 x 11 reps m. 26 / 24 kg

Tight grip tricep bench press - 2 x 9 reps m. 30 kg

Bicep curls (cable) - 2 x 10 reps m. 22,5 / 20 kg

"Kig op" (boldøvelse fra fys) - 1 x 20 reps

"Plank" m. benløft (boldøvelse fra fys) - 1 x 20 reps

Lænd (maskine) - 2 x 12 reps m. 55 kg

Mave (bold) - 2 x 20 reps

- det virker til at jeg langt om længe kan øge vægten på en del af øvelserne. Det er også på tide.. synes der har været stilstand lidt for længe.

Link to comment
Share on other sites

Var omkring en akupunktør/fysiurgisk massør i går for at se om hun kunne løse mit problem med iskias. Indtil videre har det hjulpet en smule og jeg har fået besked på at udstrække lægmuskler, piriformis og min evigt stramme traktus-sene. Så håber jeg bare det hjælper..

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Cue Hr. Thorsen..

Ehem.. så er jeg tilbage fra en længere pause og en lang række eksotiske skader, som jeg ikke skal kede evt. læsere med :smile:

Har fået rettet mit styrketræningsprogram til for at skåne ryggen og få den genoptrænet. Derudover er der kommet flere øvelser til armene, så de kan blive knapt så pind-agtige. Har også kun en enkelt "vedligeholdelsesøvelse" til bryst nu, da mine brystmuskler er rigeligt stærke/store som det er.. må hellere få lidt proportion i tingene :smile:

Min seneste træning så ud som nedenstående.. med forbehold for at jeg sikkert ikke kan huske de præcise vægtangivelser.. er også stadig ved at finde max i de forskellige øvelser, da jeg først fik programmet lavet i torsdags.

Træning 5/11

Styrketræning

Bryst

Chest flyers på bold - 2 x 10 reps m. 14 kg

Skulder

Shoulder side raises, 2 part (stående) - 2 x 10 reps m. 5 kg

Ryg

Low row (maskine) - 2 x 10 reps m. 45 kg

Vertical traction (maskine) - 2 x 10 reps m. 45 kg

Upper back (maskine) - 2 x 10 reps m. 45 kg

"Superman" på bold - 2 x 15+ reps.

Løft m. rotation på bold - 3 x 15 reps.

Arme

Tight grip tricep bench press - 2 x 10 reps m. 30 kg

Bicep curls (cable) - 3 x 10 reps m. 20 kg

Bicep hammer curls - 3 x 10 reps m. 16 kg

Tricep pushdown (cable) - 3 x 10 reps m. 20 kg

Forearm curls - 3 x 10 reps m. 16 kg

Mave

Mave (bold) - 2 x 15+ reps

Strækøvelser

ITB

Piriformis

Quads

Hasemuskler

Læg

Edited by RuneN
Link to comment
Share on other sites

Med henblik på at kunne cykeltræne om vinteren også (udover spinning) og at kunne komme frem gennem snedyngerne til og fra arbejde til vinter, så har jeg forresten købt mig en Cube Reaction mountainbike:

cube_React.jpg

Har indtil videre kun kørt på den på asfalt, så glæder mig til at prøve den offroad! :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share