MaxPower som Girevik - træningsmand med kettlebells


MaxPower
 Share

Recommended Posts

Neanderthal no more GPP

Programmet

Chin tucks

2 x 20

Theraband external rotations

2 x 25 @ rød

Prone cobras

1 x 60 sek @ 10&2

1 x 60 sek @ 9&3

- 10&2 og 9&3 henviser til armenes position (på en urskive)

Knee-to-chest on foam roller

2 x 15

- lettere balanceproblemer

Supine bridge (på balancebræt)

2 x 25

- Nev godt i haserne

Prone bridge

2 x 60 sek

- STOP SHAKIN' :laugh:

Side bridge

2 x 30 sek

Scap pushups

2 x 25

tog små 20 minutter

Bonus:

Sfinks (Ryg-grundøvelse 1)

1 x ca 1 minut

- se billede

Statisk kattestræk

1 x 30 sek

- 30 sek i ekstension, 30 i fleksion

post-1845-1142755958_thumb.jpg

post-1845-1142756004_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Styrketræning

Neanderthal no more, uge 2, dag 2

Morgentræning 8:00 - 9:30

Medium grip seated cable rows (A1)

6 x 10 @ 65kg

- Hård!

Jeg havde også fundet et fantastisk greb - Bull-horn hedder den vist, som gør at man kan trække længere tilbage fordi der ikke er nogen stang som går lige på tværs.

Pec stretch (A2)

6 x 15 sek

Face pulls (B1)

1 x 10 @ 45kg

2 x 10 @ 50kg

- mere på

Decline BB extensions (B2)

3 x 10 @ 30

- den rammer bare nice. :w00t: lidt mere på

Seated rear lateral raise (C1)

3 x 10 @ 8kg

- op :innocent:

External rotation - diverse kabeltræk (C2)

3 x 12 @ 5kg

- Første tårn havde af en eller anden grund alt for meget modstand, så den var skidt.

Dip shrugs (C3)

3 x 15 @ mig+10kg

- super light :blink:

Cable woodchops (D)

3 x 10 @ 30kg

- ikke så tosset

Bonus:

Iron cross cable pull

3 x 5 @ 32,5kg

- kørte rigtig fint. tror snart jeg kan stige en tak. Kørt som supersæt med woodchops.

Bænkpres m. kæder

1 x 5 @ 50kg

1 x 5 @ 70kg

4 x 5 @ 70+30kg

- Det er bare fedt :devil:

Trisserne bliver tæsket godt igennem.

Powersnatch vs Overhead squat

5 x 5+5 @ 40kg

- 5 reps PS med 5 reps OH-SQ efter sidste snatch.

De sad lige i skabet idag. Det er virkelig en øvelse der giver mig stor tilfredshed når jeg kan mærke det bare køre. :superman:

Så blev det aften og yogatid

Yoga

Jeg startede ikke med ashtanga som jeg plejer, selvom jeg havde ca 20 minutter, men derimod en masse andet leg og spas.

Det blev til håndstand, gå på hænder, en håndfuld L-sit med tilbagesving, elbow lever og et par ture på en swissball. Jeg kan faktisk fornuftigt op og stå :banana3: (det var også i bare tæer)

Yoga-timen var en af de meget aktive, hvor det meste foregik stående med sidebøjninger, solhilsner, krigere, roteret sidestræk og andet godt. Jeg blev i hvert fald godt varm :laugh:

Sluttede også af med lidt diverse. Flere L-sits med tilbagesving, lidt alm. bro og side-broer, superman walkouts og lidt håndstand. Meget hyggeligt men det var sådan lidt rodet, og det var ved at være sent, så jeg daffede hjemaf.

--------------

Noget helt andet...

Denne her var jeg ude og køre i i søndags :w00t::w00t::w00t:

post-1845-1142890655_thumb.jpg

Ford GT

Effekt: 550 hk

Moment: 774 Nm

Acc. 0-100 km/t: 3,8 sek.

Topfart: 330 km/t

DAAAAAAAAAMN, DET VAR VILDT :yahoo:

Jeg har aldrig prøvet noget lignende. Jeg var helt oppe og ringe den næste halve time eller noget i den stil. Kæft den sparkede seriøst bagdel, den slæde.

Link to comment
Share on other sites

Hej MaxPower

Vil bare lige komme med en lille hilsen. Jeg har nu luret på din log i et stykke tid og synes det er rigtig spændende at følge med i de sære ting du laver :bigsmile:

Det er rigtig fedt, at du sætter video-klip og links ind, for jeg kender ikke mange af øvelserne. Jeg må jo nok indrømme, at jeg er mest en aerobic- og spinning-pige....

Keep up the good work :4thumbup:

- Marianne

Link to comment
Share on other sites

Tænkte på om du egentlig har været nede i DTU's "nye" spinning lokale ?

Overvejer om jeg skulle til at prøve at få lidt kondi en gang til sommer og skære ned på styrketræningen.

(dør nok efter 10 mins spinning, men så får jeg da prøvet :blink: )

Link to comment
Share on other sites

Hej Marianne

Og velkommen som aktiv i min log :w00t: Det er nu altid hyggeligt at høre fra sine smuglæsere at det bare er lidt interessant og/eller spændende, det man render og laver.

Med alle de mystiske ting jeg har gang i, så ser jeg det vist næsten som en nødvendighed at komme med lidt yderligere forklaring, og video (eller billeder) er bare bedst til den slags.

Jeg er jo ikke ligefrem bidt af en gal aerobic-bug - jeg synes en del af den slags timer er så en pudsig mellemvare, hverken fugl eller fisk. Måske er det bare dårlige undskyldninger for at dække over en knap så veludviklet motorik - selvom jeg nu vil mene jeg ikke er totalt fortabt når det kommer til den slags.

Så er spinning straks mere lige til, no-nonsense og kør-dig-selv-i-hegnet træning :devil: Men den rigtige instruktør og musik er spinning nærmest genialt :w00t:

Men man må jo vælge, og bare man har det godt med det man laver og resultaterne er i orden :4mewantfood:

Keep up the good work - selv :smile:

Link to comment
Share on other sites

Tænkte på om du egentlig har været nede i DTU's "nye" spinning lokale ?

Overvejer om jeg skulle til at prøve at få lidt kondi en gang til sommer og skære ned på styrketræningen.

(dør nok efter 10 mins spinning, men så får jeg da prøvet :blink: )

Jeg har været nede og "kigge", men ikke imens der var andre i lokalet. :innocent:

Jeg har vist nok i det andet, så selvom jeg sikkert kunne få en god pris på medlemsskab, så er det næppe relevant.

I øvrigt skal du nu ikke være så nærvøs for at falde helt om af det. Hvis du kan cykle i tre kvarter til en time, så kan du også godt overleve en spinningtime. Visse typer af kørsel kræver selvfølgelig mere end andre, men det er trods alt stadig dig selv om styrer belastningen, og det er jo ikke sådan at man for alt i verden skal følge instruktørens program til sidste komma, hvis man ikke helt er på det niveau endnu. Man skal lige indstille sig på at der godt kan gå et par gange eller 5 inden man sådan har vænnet sig til at sidde og svede sammen med 30 andre, lyde som et damplokumotiv af og til og egentlig bare se det fede i det. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Namaste Yogi :smilejap: . Hvor træner du yoga, når du ikke gør det i HomeGym?

yo :tongue:

Jeg går til (bl.a.) yoga i Impuls Motion :cool:

Der er to forskellige instruktører tilknyttet (der sjovt nok danner par) plus diverse vikarer. Den ene, Rene, har normalt mandag, torsdag og lørdag, og Kristina har onsdag. Renes timer er noget mere varierede end Kristinas, uden at det dog er det samme Kristina serverer hver gang.

Link to comment
Share on other sites

Bodyweight Conditioning

Alt for længe siden jeg har haft sådan en omgang her :devil:

Press-o-rama :w00t:

HSPU

5

5

5

5

5

L-sit på paralleter (plus diverse leg)

4 x 5-10 sek

1 x 15 sek

1 x 20 sek

- holdt så længe fødderne ikke begyndte at synke markant. Man spænder for vildt i pecs, skuldre, arme, mave, ben - ja cirka alt :devil::devil::devil: (også lats)

Elevated fingertip pushups (fødder på skrivebord, 70cm)

5

5

5

Håndryg pushups (en hånd normalt, en hånd på håndryg)

3 x 5+5

- De bliver først rigtig grumme, når man bruger håndryggen på begge hænder, noget mine ikke helt er trænet op til endnu.

Tuck front lever

20

20

20

Tuck planche

5 sek

10 sek

10 sek

18 sek PR

- Måden at forbedre sig er åbenbart at holde lange pauser :laugh::laugh::laugh:

Supported planche pushups

opvarmning: 5 reps på gulv

2 x 5

- De "rigtige" laver jeg med fødderne hvilende på sengen, så kroppen er ca vandret i udgangspositionen, naturligvis på fingerspidserne og håndplaceringen sådan at hænderne er ca ud for øvre abs.

Back bridge (på panden/toppen af hovedet)

1 minut

- den blev lige glemt i farten

Link to comment
Share on other sites

Bodyweight Conditioning

Alt for længe siden jeg har haft sådan en omgang her :devil:

Håndryg pushups (en hånd normalt, en hånd på håndryg)

3 x 5+5

- De bliver først rigtig grumme, når man bruger håndryggen på begge hænder, noget mine ikke helt er trænet op til endnu.

Det er saa supernice at lave BW Conditioning.. super at du er kommet tilbage til det igen :superman:

Men ARRGH!!! Hvorfor vil du dog oedelaegge dine haandled??? damn... det kan da give en hel del problemer den der kan jeg forestille mig.. pas paa dig selv.. surt at faa problemerne med haandledene, naar nu alt det andet koerer saa godt :superman:

Tuck planche

5 sek

10 sek

10 sek

18 sek PR

- Måden at forbedre sig er åbenbart at holde lange pauser :laugh::laugh::laugh:

Laekker PR i TUCK'en - tillykke :strat::4trumpet::firebounce:

Supported planche pushups

opvarmning: 5 reps på gulv

2 x 5

- De "rigtige" laver jeg med fødderne hvilende på sengen, så kroppen er ca vandret i udgangspositionen, naturligvis på fingerspidserne og håndplaceringen sådan at hænderne er ca ud for øvre abs.

De er ogsaa superlaekre.. jeg proede at lave dem fritstaaende den anden dag.. aarrgh.. kom naesten halvt op :tongue: de er superfede og EVIL :devil:

Link to comment
Share on other sites

Men ARRGH!!! Hvorfor vil du dog oedelaegge dine haandled??? damn... det kan da give en hel del problemer den der kan jeg forestille mig.. pas paa dig selv.. surt at faa problemerne med haandledene, naar nu alt det andet koerer saa godt :superman:
Pavel siger de er fede :blink:

Du er ikke enig, fornemmer jeg :wink:

Jeg tjekker lige op på hvad han skriver om dem

De er ogsaa superlaekre.. jeg proede at lave dem fritstaaende den anden dag.. aarrgh.. kom naesten halvt op :tongue: de er superfede og EVIL :devil:

Please, lad være med at sige du rent faktisk kan lave dem frit - og det er altså disse du snakker om (sidst i videoen)?.

De står jo rent faktisk på min liste over mål for i år, så jeg tænkte jeg hellere må få spændt hjelmen :superman:

Link to comment
Share on other sites

Pavel siger de er fede :blink:

Du er ikke enig, fornemmer jeg :wink:

Jeg tjekker lige op på hvad han skriver om dem

Please, lad være med at sige du rent faktisk kan lave dem frit - og det er altså disse du snakker om (sidst i videoen)?.

De står jo rent faktisk på min liste over mål for i år, så jeg tænkte jeg hellere må få spændt hjelmen :superman:

Ahhh.. den video er saa FED!!! tjekkede den for et aars tid siden, det er saa sweet :wub: Bliver kylet tilbage i gymnasietstadiet med store bukser og kander i haanden i ly af moerket HVER gang :wub::wub::w00t:

Nej, der maa jeg indroemme, at jeg misforstaaet noget :blush:

Jeg mente pushup fra Elbow Lever position / sorry :blush: (Jeg har ogsaa den tommelfinger, der goer, at jeg heller ikke kan komme op paa fingerspidserne :dry: )

Saa det er et af dine maal.. damn.. jeg ved hvem der vil have revance fra en hvis fredagsbar :laugh: , jeg kan jo ikke slaebe en bold med hvorend jeg gaar :laugh::laugh:

Det kunne vaere supernice at starte til Breakdance igen.. meen.. den bliver holdt til salsa og swing istedet.. det er det de halvunge/halvgamle vil have :tongue:

Du har bare at poste en video, naar du har opfyldt det maal der (som om du ikke vil flyve ind og hive fat i kameraet, saa snart du kan staa i planche og lave pushups paa fingerspidserne... som om enhver ikke ville det :wink: )

Edited by Kauf
Link to comment
Share on other sites

Du kan desværre ikke tage æren for at planche pushups står på min liste - den kom på før jeg mødte dig :smile:

Hehe.. soerens :tongue:

Vender lige tilbage med de der pushups paa haandryggen... men umiddelbart.. ville jeg nok vaere meget forsigtig i starten... og lytte godt efter hvad mine haandled sagde til oevelsen...

Edited by Kauf
Link to comment
Share on other sites

Hehe.. soerens :tongue:

Vender lige tilbage med de der pushups paa haandryggen... men umiddelbart.. ville jeg nok vaere meget forsigtig i starten... og lytte godt efter hvad mine haandled sagde til oevelsen...

Pavel skriver da også i naked warrior at man skal gå roligt frem med dem, og du kan være ganske sikker på jeg ikke ignorere smertesignaler, især ikke fra håndled og den slags :wink:

Men jeg skal da indrømme, at jeg også har lidt svært ved at se overførligheden, ud over at det kan give stærke håndled, hvis det bliver trænet rigtigt.

Link to comment
Share on other sites

Styrketræning

Neanderthal No More , uge 2, dag 3

Front Squat (A1)

opv:

bw-squats

5x pistols

5x 60kg

work:

1 x 3 @ 70kg

1 x 2 @ 75kg

1 x 1 @ 80kg

1 x 3 @ 80kg

1 x 2 @ 85kg

1 x 1 @ 90kg

bonus:

1 x 1 @ 100kg

1 x 1 @ 110kg

1 x 1 @ 120kg PR

1 x 5 @ 120kg Backsquat

- Yiiihaaa - ild i skinkerne, og så fik jeg lige lyst at lave backsquatten bagefter, bare for vægten kunne føle sig totalt 0wned :laugh:

De 120 var bestemt ikke verdens kønneste front squat, men under parallel var den da. Fedt at nakke den :devil:

Warrior lunge stretch (A2)

6 x 10 sek

Walking lunges (B1)

3 x 10 @ (2x12kg)

- ond ond ond

IT Band stretch (B2)

3 x 15 sek

(DB) split squat holds ©

60 sek @ mig (ingen db's endnu)

- Dobbelt op på tiden ift sidst er da ikke så ringe

Pull throughs (D1)

2 x 12 @ 55kg

2 x 12 @ 60kg

- muligvis den mest perverse øvelse jeg kender :laugh: (hvor man stadig har tøj på)

Kneeling cable crunch (D2)

2 x 12 @ 55kg

2 x 12 @ 60kg

Iron cross cable pull (D3)

4 x 5 @ 35kg PR

- en lille bonus, og så med PR

DB dorsifleksion (E1)

1 x 25 @ 13,4kg

1 x 20 @ 14kg

- lidt mærkelig øvelse

Calf stretch (E2)

2 x 15 sek

Link to comment
Share on other sites

Nu da du har god gang i en masse oldschool træning med mere så, hvorfor ikke supplere med lidt svømning?

hehe, umiddelbart kan jeg ikke se sammenhængen mellem oldschool træning og svømning, men det er nu ikke fordi jeg som sådan har noget imod at svømme. Jeg er bare ikke voldsomt tolerant overfor klor (sidst jeg tjekkede), så det er lidt problematisk.

Og så er der naturligvis lige spørgsmålet om at prioritere sin tid :wink:

Link to comment
Share on other sites

Styrke-bonus

Kunne lige nå et par småting jeg ikke fik lavet i morges her inden yoga.

Overhead squat

1 x 3 @ 30kg

1 x 3 @ 40kg

1 x 3 @ 50kg

1 x 3 @ 55kg PR +5kg

1 x 5 @ 60kg PR +10kg

- Fuld kontrol og helt i kælderen :w00t::devil::superman:

To ting begrænsede mig: Tid og mit snatch :laugh: Det første var der ikke så meget at gøre ved, men det blev lidt af en kamp at få stangen derop til sidst. Så svært var det måske ikke, men langt fra kønt i hvert fald. Måske den kan powercleanes og pushpresses op, og så flytte hænderne ud i position :laugh: - et snatch er dog mere praktisk.

Bænkpres

1 x 5 @ 60kg

1 x 5 @ 80kg

1 x 5 @ 90kg

3 x 3 @ 100kg

- Der var godt nok ikke meget juice i pat og trisser. Jeg håber lidt det er fordi de er ristede fra alt det presseri i går :smile:

Full Hanging leg lift :devil:

1 x 2

1 x 3

- YES SIR. Helt op over stangen med strakte ben, pause på 3-5 sek i toppen og langsom kontrolleret negativer.

Yoga

Igen med danmarks mindste yoga-instruktør :laugh: Dejlig lille sag og altid med kæmpe smil på. :innocent:

Siden sidst havde hun vist fået et par venlige henstillinger om vi godt ville have lidt mere gang i den, og det gjorde hun faktisk rigtig godt, selvom det stadig var en meget roligt program, så kom det kroppen godt igennem.

Bagefter sad jeg og sludrede med min yoga-veninde :cool: om vidt og bredt indenfor yoga og fysiologi. Der skal lige læses op på et par ting.

I mellemtiden fik jeg lavet en del L-sits (på håndflader), V-sits (båden), et par krager og en enhelt omgang håndstand og 1 hand stand pushup (af væg stadig). Mine L-sits er efterhånden slet ikke så ringe.

PS: Nogen der tør sætte penge (eller andet) på at jeg ikke får røv-doms i morgen? :laugh: Jeg giver gode odds.

Link to comment
Share on other sites

Jeg glemte lige at nævne, at 120 i frontsquatten faktisk er hvad der står på min målsætning for i år, så den må jeg siges at være hurtigt nået :superman:

Der står også 5x100, hvilket skulle være indenfor rækkevidde, hvis ikke det allerede kan lade sig gøre nu - må prøves snart :innocent: .

For nu at sigte lidt højt sætter jeg målet op til 140 for i år i max og 10x100 (ligesom i bænken). Det skulle nok være muligt :devil:

Jeg har ingen anelse om hvad jeg kan nuppe i OH-squatten - det er lige før jeg tror, at hvis jeg kan få det derop, så kan det OH-squattes :laugh: . Så er det store spørgsmål bare hvor meget det er?

80kg måske?

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share