MaxPower som Girevik - træningsmand med kettlebells


MaxPower
 Share

Recommended Posts

Jeg glemte lige at nævne, at 120 i frontsquatten faktisk er hvad der står på min målsætning for i år, så den må jeg siges at være hurtigt nået :superman:

Der står også 5x100, hvilket skulle være indenfor rækkevidde, hvis ikke det allerede kan lade sig gøre nu - må prøves snart :innocent: .

For nu at sigte lidt højt sætter jeg målet op til 140 for i år i max og 10x100 (ligesom i bænken). Det skulle nok være muligt :devil:

Jeg har ingen anelse om hvad jeg kan nuppe i OH-squatten - det er lige før jeg tror, at hvis jeg kan få det derop, så kan det OH-squattes :laugh: . Så er det store spørgsmål bare hvor meget det er?

80kg måske?

Tillykke med at du har nået et mål :devil::superman::w00t::firebounce::yahoo::alright: :4thumbup:

Det er da lækkert :cheer:

Og rart med nogle nye mål :devil:

Link to comment
Share on other sites

Jeg vidste det faktisk også godt da jeg lavede den.

Efter de 100 og 110 troede jeg egentlig ikke så meget på 120, men tænkte det var sjovere at prøve den end "bare" at gå på 115. Heldigvis fik jeg så overbevist mig selv om at den nok skulle komme op igen, da jeg først stod med den. Jeg blev også helt euforisk bagefter :w00t: - mærkeligt når det nu "bare" var frontsquat :laugh:

Er også selv lidt vild med mine nye mål - det bliver NASTY :devil::devil::devil:

Link to comment
Share on other sites

Yoga

Opvarmning:

5 x astanga solhilsen A

5 x astanga solhilsen B

Stående del af den primære serie

Godt nok blev jeg så afbrudt midt i balancetimerne, da timen skulle igang :laugh: så resten blev lige udskudt til bagefter.

Timen var med Kristina, der har fået monteret en god stor fodbold på maven, men i øvrigt er åleslank som hun plejer.

Det var en meget traditionel time fra hende, startende siddende med lidt åndedrætsfokus og overkropscirkler.

Op og stå og bøje lidt til alle sider.

Trekanten, den spidse vinkel, masser af hund og barnets stilling.

Krigerstilling og mange foroverbøjninger med spredte ben.

Til sidst knæ til bryst og liggende rygsøjlerotation inden afspænding.

Ud over den obligatoriske røvdoms, der kommer til at gøre nas i aften til spinning :devil: , så har jeg en ret intens (men god) omgang doms i de dybe mavemuskler, og det undre mig en smule. Så meget kan den smule kneeling crunches og leg lift ikke have gået i mavsen, derfor hælder jeg mere til at det næsten må være pga OH-squatten eller måske frontsquatten. Wicked :yo:

Jeg havde lige resterne af et gavekort til centret jeg skulle have brugt, så det blev til en T-shirt og the eeeeeeevil ab wheel :w00t: - endnu en gadget til mit træningsarsenal derhjemme.

Link to comment
Share on other sites

Mere lir - ved ik om du har set den?

Junior er for sej. Han er måske ikke verdens bedste breaker (har i hvert fald ikke vundet den individuelt endnu), men han er på sit helt eget niveau mht styrken.

:bowdown::bowdown::bowdown:

Havde for øvrigt ikke se lige det klip, men dele af det har jeg set i andre sammenhænge.

post-1845-1143118329_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Spinning 1

Jeg havde helt glemt at Mette sidder i en rundkreds et sted på Fyn og snakker med kollegaer, så jeg blev naturligvis lidt skuffet da jeg fandt ud af der var vikar på. Jeg kendte ham ikke, men man bliver jo altid en smule usikker når man ikke ved hvad der venter en.

Vikaren var Peter Faber, der havde taget en af Mettes timer for nyligt (hvor jeg dog var fraværende :innocent: )

Programmet:

Opvarmning

En fin omgang på ca 10 min, intervaller af hhv stående enkelt og siddende tempo.

De to første knolde

2 x 5-7 minutter enkelttakt med intervaller af stående/siddende, både stigende intensitet og vist også længde. Anden knold var lidt længere og hårdere end den første.

Laaaaangt stykke tempo

Det var kun længderne på det stående der blev annonceret, så det er lidt sjusset.

Uanset hvad så var menuen et langt stykke dobbelttakt - altså både siddende og stående, jeg talte den til omkring 110 :crazy::crazy::crazy: , og de cirka 20 minutter blev fordelt med noget lignende nedenstående.

1 min siddende

10 sek stående

1½ min siddende

20 sek stående

2 min siddende

30 sek stående

2½ min siddende

40 sek stående

3 min siddende

50 sek stående

3 min siddende

60 sek stående

3 min siddende

70 sek stående

Jeg holdt til og med de 60 sekunder og næsten i tempo, men på de 70 var der bare udsolgt.

Det var nu slet ikke så frygteligt som man kunne have ventet. Ramte max for dagen på 60sek intervallet.

Sådan et tempo er på grænsen af min tekniske formåen, og for at jeg kan følge med skal belastningen være ret lav - ikke det store problem siddende, men stående er der nødt til at komme noget mere på for at det stadig er mig der styrer cyklen og ikke omvendt, og så bliver det pænt hårdt, så jeg spænder for meget i benene, så de ikke kan få nok ilt (tror jeg).

Men som sagt overlevede jeg da :bigsmile:

Dagens stejle knold

5 min ren stående enkelttakt stigende belastning op til MEGET tungt :devil:

Nedkørsel

3-4 min siddende tempo ned til mål :smile:

Han var en rigtig cykelmyg, spinkel men cut. Lignede en meget genert fyr, men han overraskede mig positivt, dog uden sådan at være helt i topklasse. Musikken var ganske udmærket.

Stats:

Dato: 23-03-2006

Tid: 45:40 (startet et par min inde i opvarmning, da min puls nåede ca 140 ~66%)

Gns. puls: 174 (82,5%)

Max puls: 199 (94,5%)

Pulszoner:

70-80%: 34%

80-90%: 52%

90-100%: 13%

Link to comment
Share on other sites

Stats:

Dato: 23-03-2006

Tid: 45:40 (startet et par min inde i opvarmning, da min puls nåede ca 140 ~66%)

Gns. puls: 174 (82,5%)

Max puls: 199 (94,5%)

Pulszoner:

70-80%: 34%

80-90%: 52%

90-100%: 13%

Hey

Hvilket pulsur bruger du egentlig?

Link to comment
Share on other sites

j_s -> Sigma sport PC15, supergodt til prisen. Det er ikke kodet og det kan ikke sende data til PC så man kan lave grafer og den slags, men så kostede det også kun 350,-

Hvor har du købt det? Leder nemlig selv efter et godt (billigt) pulsur til min søs! :smile:

Link to comment
Share on other sites

Neanderthal no more GPP... plus det løse :devil:

Programmet

Chin tucks

2 x 20

Theraband external rotations

2 x 25

Prone cobras

1 x 60 sek @ 10&2

1 x 60 sek @ 9&3

Knee-to-chest on foam roller

2 x 15

Supine bridge (på balancebræt)

2 x 25

Prone bridge

2 x 60 sek

Side bridge

2 x 30 sek

Scap pushups

2 x 25

Bonus:

Eeeeeevil ab-wheel

2 x 10 @ knæ PR

- hep hey, det er sgu da PR, godt tempo både ud og ind - næsten lige så godt som ham kungfu-gutten laver dem i den fulde version :crazy:

Pistols på balancebræt

2 x 5+5 @ mig

5 x 1 @ mig + 5kg skive :w00t::w00t::w00t:

- Kørte godt, og der var da også nogle near-perfect iblandt dem kun med kropsvægt og et par rigtig gode med vægt.

Dobbelt-bonus:

Det her er din skyld, blackmoore :devil::devil::devil:

MaxP-style prison pushups

the deck @ 15:29 PR

snitpuls: 173 (82%)

maxpuls: 190 (90%)

- Sorte kort er engle-hop, røde er pushups. Esserne faldt så pænt som jeg kunne ønske mig, og ved de første to esser var pulsen inden 180+ og efter lige omkring 140. Det fald var der ikke på sidste es :laugh: Modsat blackmoore så hader jeg bestemt ikke englene så meget, dem kan jeg altid lave, de presser bare pulsen lidt. Jeg syrer til gengæld ret hurtigt i pushups synes jeg, så dem skal der ikke komme alt for mange af i træk. Der kom omkring 2/3 sorte kort (engle) efter de første 30, så jeg blev en lille bitte smule bekymret for slutningen. Det var dog ubegrundet og jeg sluttede af med manér, et sort billedkort og to røde billedkort :devil:

Link to comment
Share on other sites

MaxP-style prison pushups

the deck @ 15:29 PR

15:29

Bugger..bugger.. NOW I have to try again..

Der har været KNALD på!!!

Gode pics, forresten... :devil::devil::devil:

Det her er din skyld, blackmoore

Jeg ELSKER bare det udtryk.... :w00t:

Edited by Blackmoore
Link to comment
Share on other sites

Hjemme Astanga-Yoga

5 x astanga solhilsen A

5 x astanga solhilsen B

Stående del af den primære serie

8 Siddende foroverbøjninger med L-sits på flad hånd imellem hver.

2 spinal twists og 3 omgange Båden (V-sit) og L-sit

Dejlig omgang, startede stiv som et bræt, sluttede nogenlunde smidig :smile:

Link to comment
Share on other sites

Touché evil brother :4thumbup: Fede billeder dér ! :bigsmile: Go V-form :devil:

JS styrer for hårdt :laugh: Har du eller andre nogen anelse om hvor han skriver

skægge kommentarer for tiden. Var nu ikke noget så underholdende som de gode

gamle getbig dage, hvor gud og hver mand blev svinet for hårdt :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Det er altså ikke JS det skal forestille, selvom det ikke er den værste sammenligning :bigsmile:

Det var såmænd Mr Diesel (jeg kunne bare ikke få så meget hjælp fra skyggerne)

post-1845-1143297009_thumb.jpg

spock -> jeg er ikke sikker på jeg kan tage 10x100 endnu - selv ikke med høj sol og vinden i ryggen, men snart... :devil:

guarden -> jeg ved ikke lige hvor JS hærger for tiden - jeg kan huske for noget tid siden, hvor han havde slået sig på et eller andet slankeforum, hvor han havde besluttet sig for at ruske lidt op i en flok damer, der bekræftede hinanden i at de blev tykke bare de kiggede på en flødeskumskage, og at det lå i deres gener (sådan meget kort fortalt). Jævnt underholdende, men lidt ensformigt i længden.

Link to comment
Share on other sites

Styrketræning

Neanderthal No More , uge 2, dag 4

Closegrip bænkpres (A1)

--- opvarmning ---

50-70kg

--- work ---

1 x 3 @ 80kg

1 x 2 @ 85kg

1 x 1 @ 90kg

1 x 3 @ 90kg

1 x 2 @ 95kg

1 x 1 @ 100kg

--- bonus ---

1 x 6 @ 100kg PR :w00t::w00t::w00t:

- Trænede i holte efter vagt, og de har "desværre" ikke nogen rigtig decline bænk, og jeg havde ikke lige lyst til nogle alternative konstruktioner, når der nu skulle køres tungt.

Jeg valgte at gå på de samme vægte som jeg havde kørt decline med sidst.

Der var godt smæk på singlen med 100, så jeg skulle jo prøve hvad der var til. :superman: I closegrip flad bænkpres har jeg ikke tidligere været i nærheden af max, så det højeste jeg har noteret er 8x85, så derfor WICKED PR. I decline har jeg taget 1x125 og 9x100, men der er ROM også markant kortere. Og jeg synes endda godt Prison Pushups fra i går kunne mærkes, så på en god dag er der måske til endnu mere. :devil:

Supported incline db rows (A2)

3 x 10 @ 24kg

3 x 6 @ 26kg

Upper back/neck stretch (A3)

6 x (2x15sek)

Single arm cable row (B1)

3 x 10 @ 25kg (direkte træk)

- Øvelsen føles tydeligt anderledes med direkte træk ift dobbelt trisse. Man skulle ikke tro det gjorde den store forskel om man løfte 50kg den halve distance af 25kg med direkte, men det gør det åbenbart.

Pec stretch (B2)

3 x 15 sek

Db external rotation (C1)

3 x 12 @ 4kg

- den gode

One arm lower trap raise (C2)

3 x 12 @ 8kg

- den onde

Saxon side bends (C3)

4 x 6 (pr side) @ 2x4kg

- og den virkelig grusomme

Bonus:

Powersnatch + OH-squat

1 x 5+5 @ 30kg

1 x 5+5 @ 40kg

1 x 5+5 @ 50kg

1 x 1+1 @ 60kg

1 x 1+1 @ 65kg PR :devil:

1 x 1+2 @ 65kg PR (*)

0 x 1 @ 70kg (Miss på powersnatchet)

1 x 1+1 @ 70kg PR (*) :devil::devil::devil:

2 x 1+5 @ 50kg

5 x 1+1 @ 50kg

- DAAAAAAMN :devil:

Jeg kunne godt mærke at på 60 og 65kg begyndte snatchet at være presset, så efter den første omgang med 65kg prøvede jeg noget andet, som (*) indikerer, nemlig powerclean og pushpress op. Derefter slides hænderne så ud til snatch-greb og der dykkes - fjollet, men det virkede faktisk helt ok.

Så efter misset på de 70 blev det taktikken igen, og når den først er kommet overhovedet og der er styr på den, så er OH-squattet et stykke kage :superman:

Stod faktisk og overvejede et par reps mere, men blev lidt ukoncentreret og vandrede lidt frem og tilbage med de 70 inden jeg valgte bare at holde ved den enkelte :tongue:

Bold balance

3 sæt oppe og stå på bolden

- det går fremaf for hver gang, og på sidste forsøg stod jeg måske 10 sek (meget svært at vurdere tid i sådan en situation)

Gå på hænder

2 x 6-7 meter

:superman:

Så var der heller ikke mere i mig :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Hej Jesper, var det dig som gik og afsprittede bænke af idag?

Yes sir - min sidste vagt, så nu er jeg friiiii :w00t:

Kan ikke kende dig med tøj på :laugh:

:crazy: Det er kun tøser, der må sige den slags, og ikke engang i det tilfælde er det supergodt :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Yes sir - min sidste vagt, så nu er jeg friiiii :w00t:

:crazy: Det er kun tøser, der må sige den slags, og ikke engang i det tilfælde er det supergodt :laugh:

Stopper du da dernede? Eller gider du bare ikke arbejde der mere?

Det var forresten mig som stod og hjalp Martin med de 40kgs dbs...

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share