MaxPower som Girevik - træningsmand med kettlebells


MaxPower
 Share

Recommended Posts

Morgen hjemme Astanga-Yoga

5 x astanga solhilsen A

5 x astanga solhilsen B

Stående del af den primære serie

Afspænding

Det er nu rart at starte stiv som et bræt, allerede efter femte solhilsen have "vundet" små 10 cm i stående foroverbøjning og efter et par B'ere være rigtig dejlig gennemvarm. :bigsmile:

PS: LYSERØDE HÅNDVÆGTE, NEJ TAK - RØV DOMS, YES SIR :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Super godt foredrag i går. Selv om vi "garvede" kendte meget af det, fik jeg personligt også en masse guldkorn omkring det fysiologiske (staves det sådan?). Opbygningen af musklen og antagonist musklen var også god viden.

Har ikke kørt stiffed legged deadlift, men blev inspireret til at prøve.

Da jeg er stiv som et bræt synes jeg også at Disney var inspirerende. Overvejer at eksperimentere med metoden og se om jeg en dag igen kan røre mine tæer stående :laugh:

Jeg kunne dog godt have brugt lidt mere omkring styrketræningsprogram opbygning i forhold til masseopbygning, men så kunne han jo blive ved.

I får et stort 5-tal af mig :4thumbup: :4thumbup: :4thumbup: :4thumbup: :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Takker, selvom foredraget var langt synes jeg nu også det virkede sådan ok indholdsmæssigt (og mange underholdende sidespring), men som du siger kunne der godt have været mere om programmers opbygning.

Og ang. det med at kunne røre sine tæer med strakte ben - yoga 3 gang om ugen i en måned, så garanterer jeg du kan :bigsmile:

Når jeg er varm kan jeg siddende eller stående få hele håndfladen op over tæerne og røre fodsålen - faktisk behøver jeg dårligt være varm, men det giver nok lige 5cm ekstra.

PS: For de der ikke var til stede, skal jeg lige præcisere at det altså ikke er mig, der har holdt foredrag, men derimod min navnebror Jesper Sørensen, der bl.a. er personlig træner i Impuls hvor jeg også kommer en smule.

Link to comment
Share on other sites

Jamen, det er jo hele tre ting på én gang

... det går virkelig ikke... og dog :superman:

Formiddagens løjer...

Yoga

1 times Hatha med Rene, så godt som identisk med i torsdags, dog med lidt flere termiske vinde (læs: balancen var vist ikke helt optimal)

Styrketræning

Neanderthal no more, uge 3, dag 4

Closegrip bænkpres (A1)

opv: 6x50kg, 6x70kg

1 x 3 @ 90kg

1 x 2 @ 95kg

1 x 1 @ 100kg

1 x 3 @ 100kg

1 x 2 @ 105kg PR

1 x 1 @ 110kg PR

1 x 10 @ 90kg

- Burde have været decline, men som skrevet før har de ikke en decline bænk i Impuls, og med tunge vægte :tongue: vil jeg ikke kaste mig ud i mærkelige konstruktioner.

Så jeg må overleve med alm. closegrip - og det gik sgu' da også meget godt. Jeg har tilsyneladende aldrig løftet mere end 100kg i closegrip, så 2x PR til mig.

Supported incline db rows (A2)

6 x 6 @ 30kg PR

- god vægt

Upper back stretch (til siden og skråt frem) (A3)

6 x 4 x 15 sek

Single arm cable rows (B1)

3 x 10 @ 30kg (direkte træk)

- ganske udmærket

Pec stretch (B2)

3 x 15 sek

DB external rotations (C1)

3 x 15 @ 5kg

One arm lower trap raise (C2)

3 x 12 @ 9kg

Saxon side bends (D)

4 x 6 @ 2x5kg

- grum grum grum

Bonus:

Hanging Leg Lift

1 x 5 @ mig

1 x 1+½ @ mig

- Den halve betyder kun til vandret. Der var bare udsolgt i mavsen.

Evil wheel (stående)

1 x 5 @ ikke særlig langt ud

Superman walkouts

1 x 5

- Et par af dem med 3-5 sek statisk hold i yderposition.

Og så lige lidt hemmelig smugtræning til i morgen, og det er ... hemmeligt :tongue:

Og sidst men ikke mindst

Spinning beg/1

Featuring den altid strålende Mette

Programmet

10 min opvarmning

6 min dansk tamtam

De første 3 siddende i frisk enkelttakt

De sidste 3 stående i omkvæd, siddende resten

- Allerede dér kommer første par omgang af spinners high

Lille pause

3 min ostesang

Og for ikke kender betyder det en sådan mellemtung siddende enkelttakt og 2 stk pivhurtige omkvæd, så hurtigt de store stænger overhovedet kan drives rundt.

Jeg husker et løfte fra Mette for noget tid siden, hvor det blev lovet at den aldrig blev spillet igen. Den slags udløber åbenbart ved årsskiftet.

Et par min aktiv pause

Halvdelen oppe halvdelen nede

6 min big band

De første 3 siddende i et solidt tempo

De sidste 3 var vi vist oppe i omkvædene og tempoet var lidt højere - en enkelt gang spinners high blev det vist til der.

Pause

6 min ongo-bongo @ 70 rpm

Stående hele vejen i hvad der for mig er et godt friskt stående tempo.

Spinners high en gang eller to. Samme belastning hele vejen og jævnt stigende puls fra ca 185 (85%) til 200 (95%). Det kan vist næsten kaldes en PR i det tempo stående.

Jeg var godt og grundigt i hegnet efter dem omgang og havde en solid beskidt vejrtrækning, synes jeg da selv. :devil:

Pause

5 min af noget musik jeg har glemt

Tung enkelttakt med valgfrihed om den blev kørt stående eller siddende.

Det var ikke fordi tempoet var noget særligt, men mine stænger var bare færdige, så den blev tonset siddende i mål.

Jeg synes altid der mangler nogle minutter i forhold til timens længde - var der virkelig en blok mere et eller andet sted, eller hold vi bare lange pauser? :laugh:

Stats:

Dato: 08-04-2006

Tid: 48:29

Gns. puls: 171 (81%)

Max puls: 200 (95%)

Pulszoner:

70-80%: 43% (ca 20½ min)

80-90%: 44% (ca 21½ min)

90-100%: 10% (ca 5 min)

Link to comment
Share on other sites

Glemte lige at jeg også testede diverse former for laterals efter Angel foreslog en version jeg ikke kendte i Hoosiers log.

Udvalget idag var:

Skråt liggende laterals

Lean-away laterals

Krage laterals

Jeg må indrømme jeg slet ikke kunne få angels forslag (den skråt liggende) til at fungere.

Lean-away og krage virkede meget bedre synes jeg :wink:

Link to comment
Share on other sites

Og så lige lidt hemmelig smugtræning til i morgen, og det er ... hemmeligt :tongue:

hehe.. Min aerkefjende smugtraener, mens jeg stadig ligger smaasyg og aeder Anton Berg, saa det staar ud af begge oerer (skal jo have noget KCAL overskud til i morgen) :laugh::tongue:

Glaeder mig til at se, hvad vi skal battle i... som sagt er det paa nedsat kraft i denne omgang, men det bliver SPAS!!!! :bigsmile:

Rigtig god aften, og prepare for tomorrow :superman::devil::superman:

Hilsen Anton Berg aederen! :tongue:

Edited by Kauf
Link to comment
Share on other sites

Astanga Yoga

16.00-17.30

Nogenlunde som sidste time med ca 10 minutters introduktion og en grundig (og langsom) indførsel af solhilsnerne. Det er faktisk mindst lige så hårde når det går langsomt.

4 x astanga solhilsen A

3 x astanga solhilsen B

Stående del af den primære serie til og med balanceøvelserne (Ardha Baddha Padmottanasana ) - den sidste laves dog i begynderudgave

Siddende asana til og med Navasana (båden)

Afslutning med bro, skulderstand, plov, begynder-fisk, hovedstand, barnets stilling, utpluthee og shavasana

Hjem, i bad, spise, pakke og så afsted igen :superman:

Styrketræning - max gas, Pr's, gak, gøgl, spas, løjer og kæbe

Special guest-stars: Cat :yo::cheer: og Kauf :devil: :4drunk:

Og det var fluks igang med løjerne...

Overhead squat

1 x 5 @ 40kg

1 x 2 @ 50kg

1 x 1 @ 60kg

1 x 1 @ 70kg - Powersnatch PR

1 x 1 @ 80kg - OH SQ PR :devil:

- JADA!!!

Powersnatchet på 70 var måske ikke det pæneste - ok, det var ret grimt for at sige det mildt - men den kom op i et hug og så er det et snatch i min bog :laugh:

De 80 var lidt af en kamp. De blev power cleanet og push presset op relativt let. Udfordringen er så lige, at mit OH-squat-greb er cirka som snatch-greb, dvs ret meget bredere end i pushpresset. Det var intet problem sidst jeg lavede det med en technogym-stang, men i dag var vi jo på DTU og havde valgt en Leoko-stang til formålet. :crazy: Det var pænt bøvlet at få flyttet hænderne ud i position - lortet sad sgu' nærmest fast. Første squat-forsøg blev afbrudt kvart nede, da jeg ikke lige ramte rillen, men på andet forsøg var den der - og den var endda rimelig eksplosiv :firebounce:

2 løsningsmuligheder: Mere powersnatch eller smallere OH-squat greb :wink:

Power Clean + Push Press

1 x 1 @ 90kg :devil:

- Kauf inspirerede, så jeg ku' ik' la' vær'

Meget meget længe siden jeg har presset sådan en vægt over hovedet, men det var da med overskud. Jeg ville ikke dog lige løfte mig ud pga næste øvelse...

Bænkpres

1 x 6 @ 40kg

1 x ? @ 60kg

1 x 1 @ 80kg

1 x 1 @ 100kg

1 x 1 @ 110kg

1 x 1 @ 120kg (grim, men den var der) :innocent:

1 x 1 @ 115kg (pæn) :tongue:

- Slet ikke så tosset alt taget i betragtning. Cat påstod jeg bouncede de 120. Jeg siger det var en hurtig vending, for jeg mener kun lige den var nede og markere brystet, så den kunne ikke have bounced. Til gengæld var vi enige om at røven måske liiiige lettede en cm eller to :innocent: Derfor synes jeg lige det var på sin plads at lave en pæn på 115.

Det blev så midt imellem de to andre DTU-hoveder JB og Nygren, der også lige havde maxet i bænk med hhv 112,5 og 122,5 - faktisk også hvad jeg havde forventet. Der burde ikke være længe til jeg kan presse 125 igen og gerne lidt mere. :devil:

UH chins

3 x 5

Hanging Leg Lift

1 x ? @ mine ben

1 x 1 @ mine ben + 1,25kg

1 x 1 @ mine ben + 2,5kg

- Daaauuummnn, jeg vidste det jo godt, men den er for vild. Endnu er det mest spas af der er ekstra vægt på, for den er rigelig hård for mig uden.

Kauf fortsatte deropaf og fik godt med ild i stængerne :laugh:

Barbell overhead pistols :w00t::w00t::w00t:

1 x 1 @ 15kg PR

1 x 1 @ 20kg PR

1 x 1 @ 25kg PR

1 x 1 @ 30kg PR :crazy_pilot:

- Det må da næsten være en verdenspræmiere :laugh:

Den falder vist ind under kategorien "Fordi man kan" - ikke rigtig fordi den giver mere end alm. pistols, men den kræver sgu' godt med balance. Der var til mere...

Bænkpres med kæder

1 x 1 @ 70+40kg

1 x 1 @ 80+40kg

1 x 1 @ 90+40kg PR :shutup3:

1 x 0 @ 100+40kg MISS

- Den havde været super-nasty, hvis jeg havde fået de 100+40, men jeg er nu også ok tilfreds med de 90+40.

Som skrevet ved jeg godt at 40kg kæder er overkill ift hvor min bænk er pt, men nu det var et max, så skulle den bare have gas. :superman:

Squat

1 x 5 @ 70kg

1 x 3 @ 100kg

1 x 1 @ 120kg

1 x 1 @ 140kg

1 x 1 @ 150kg

- Det føles næsten som en PR, for ud over den lille håndfuld gange jeg har squattet her den sidste måneds tid, så virker der umådelig lang tid siden. Jeg har PR's stående på 1x160 og 3x150 fra hhv april og december 2004, men der er jeg næsten sikker på der har været et bælte involveret.

Slet ikke dårligt - nu skal den bare køres lidt mere regelmæssigt med 70-80% for at få teknikken helt i skabet (igen), så er jeg godt på vej... mod de 200 :devil:

Spas med swissballs

På knæ på bold

Sidde på hug på bold

Stå på bold

Squatte på bold - fik 5 reps som PR

Alt mulig andet sjov på bold :laugh:

Barbell rows

1 x 10 @ 55kg

2 x 10 @ 60kg

Seated rear laterals

2 x 10 @ 12,5

Pistols

1 x 1 @ 2x12kg

1 x 1 @ 2x16kg

1 x 1 @ 2x20kg

-stængerne var ristet

Godt 2½ times halløj blev det vist til

Herre-spas træning med supergodt selskab.

Kauf og jeg kæbede som to gamle tanter med hver vores strikketøj :laugh: , Catten kunne dårligt få et ord indført (lige bortset fra da kauf skulle motiveres i front squat :tongue: ).

Vi fik optaget en god del af løjerne på video - det kommer der nok lidt af i morgen :yo:

Link to comment
Share on other sites

1 x 1 @ 120kg (grim, men den var der) :innocent:

1 x 1 @ 115kg (pæn) :tongue:

- Slet ikke så tosset alt taget i betragtning. Cat påstod jeg bouncede de 120. Jeg siger det var en hurtig vending, for jeg mener kun lige den var nede og markere brystet, så den kunne ikke have bounced. Til gengæld var vi enige om at røven måske liiiige lettede en cm eller to :innocent: Derfor synes jeg lige det var på sin plads at lave en pæn på 115.

Det blev så midt imellem de to andre DTU-hoveder JB og Nygren, der også lige havde maxet i bænk med hhv 112,5 og 122,5 - faktisk også hvad jeg havde forventet. Der burde ikke være længe til jeg kan presse 125 igen og gerne lidt mere. :devil:

Udmærket bænket MaxPower. :4thumbup: Du ånder mig jo lige lovlig meget i nakken. Kan godt se jeg må aflyse min tur til Rom i påsken, i fare for du har et nyt max når jeg er tilbage i Jerngrotten.
Link to comment
Share on other sites

nygren -> Takker, og tag du bare afsted. Jeg lover ikke at maxe i bænk de næste par uger. Jeg kan dog ikke udelukke at jeg i stedet træner for at blive stærkere :tongue:

J.B. -> tanks. Jeg har bestemt ikke noget imod at motivere dig lidt. Bemærk at det var dog ikke PR i patten - det er bare over et år siden jeg har været deroppeaf.

los -> Undervands-kung-fu er først på onsdag hvor jeg også regner med at genoptage løb med ankelvægte. Jeg planlægger at starte roligt ud med ca 5km på 20 min, og så må jeg bare øge derfra :laugh: Barbell overhead pistols indrømmer jeg er pænt fjollet, men squat på bold er faktisk hverken så dumt eller svært som man skulle tro. I lørdags så jeg en kvinde omkring de 50 lave dem, og så tænkte jeg at det må jeg da for dælen også kunne :devil:

Link to comment
Share on other sites

Så er der video :superman:

Gak og gøgl med Kauf og MaxP :devil:

Kauf_chins_40kg.AVI

Bemærk de svulmende biceps på knægten

Kauf_FrontSquat_120kg.AVI

Nu også eccentrisk :w00t::tongue:

Kauf_Swiss_3x_Squat.AVI

Han ka' nogle tricks

Kauf_swiss_snurre.AVI

flere tricks

Kauf_swiss_squat+db.AVI

og flere endnu :crazy:

MaxP_Barbell-Overhead-Pistol_30kg.AVI

:innocent:

MaxP_Bænkpres_115kg.AVI

pæn

MaxP_Bænkpres_120kg.AVI

Hvilket bounce??? :innocent:

MaxP_PC-PP+OH-SQ_80kg.AVI

Leoko er et DÅRLIGT valg af stang til dette stunt.

Mine hænder var godt varme bagefter :laugh:

MaxP_Squat_150kg.AVI

Light weight

MaxP_Swiss_2x_Squat.AVI

MaxP vil også lege med

En speciel tak til kamera-tøs, motivator og verdens bedste kvindelige spotter, Cat :bowdown::bowdown::bowdown:

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Hehe nice klip! Har lige set dem.. Syg balance i MaxP_Swiss_2x_Squat.AVI :4thumbup:

Tag da et kig i min log også, hvis du keder dig :wink:

Tak.

Lidt sjovt du fremhæver det klip. Prøv at lægge mærke til hvor meget lettere de ser ud for Kauf, og det er samme bold, så han har ingen fordele på den led. Og så var hans balance endda helt af H* til lige den dag af forskellige årsager :tongue:

Kunsten består i at få svære ting til at se lette ud :smilejap:

:4thumbup: :4thumbup: :4thumbup: :4thumbup: :4thumbup: :devil: :4thumbup: :4thumbup: :4thumbup: :4thumbup: :4thumbup: :4thumbup:

:laugh:

Nemli' jae

Link to comment
Share on other sites

Haha hvis du normalt laver sådan noget når du er deroppe må alle nørderne da glo fuldstændig sindsygt? :laugh:

bænkpres vidoerne dur ikke?

Helt normalt var det program vist heller ikke :laugh: Men der bliver da kigget af og til, f.eks. ved pistols, men det er nu heller ikke så mærkeligt.

Bænkpres videoerne er rettet - der var fuckup i linket pga æ'et :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Squat på swiss-ball :blink::blink::blink:

Du er simpelhen for cool :devil::superman:

-Camilla

Taaark :blush:

Men jeg er jo bare nybegynderen - det er kauf der er Master of Swissballs.

Glemte at notere følgende igår:

Yoga

En time med Rene. Noget anderledes end sædvanligt, vi lavede kun ca en halv times egentlig yoga, resten var afspænding og vejrtrækningsøvelser.

Dejlig afstressende.

Link to comment
Share on other sites

Imponerende balance-stunts!

Kauf virker godt nok overbevisende på den bold (men de der frontsquats kan vist på en god dag højest kaldes 'partial' :tongue: )

Stærkt gået med de 80kg Overhead, ikke mindst efter et kiks, og Overhead Pistols er jo ren lir. :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Sidste uges aktivitet:

Yoga: 6 gange i alt, 3x Hatha, 2x astanga, 1x hjemme-astanga :superman:

Styrketræning: 4 gange

Bodyweight Conditioning: 2 gange

Spinning: 1 gang

Lidt bedre end forrige uge, hvor jeg kun nåede 6 træninger i alt :laugh:

Hehe los, på en god dag var frontsquatten vist ca parallel. Den er trods alt også filmet lidt oppefra.

Og overhead-squatten... Jeg gad fandme ikke mosle med den vægt igen, så nu den var deroppe skulle den dælme også dykkes :devil:

Link to comment
Share on other sites

Heeeyyy MAXP. :devil:

Tak for sjov og hyggelig traening i weekenden :4thumbup: :devil: :4thumbup:

Jeg lover naeste gang, hverken at vaere syg, eller have raadne toemmermaend naeste gang vi skal give den gas :laugh::gal::laugh:

Det var droenhyggeligt. Husk de madopskrifter og haeklemoenstre, som vi kaevlede saa meget om :laugh:

Jeg benaegter alle videoklips paanaer min UH-Chin. Resten er manipuleret fra udgivers side :laugh::laugh:

Glaeder mig allerede til naeste gang :4thumbup:

Hehe.. Master of Swissballs.. tak for titlen, men den er vist ikke helt velfortjent med den praestation jeg lagde for dagen.. om ikke andet kan du for fremtiden tiltale mig: Kauf Ze Master of Ze Balls :laugh::laugh:

Glaedelig Paaske :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Astanga Yoga

Astanga asanas

De første små 20 minutter blev brugt på intro og vejrtrækning.

5 x astanga solhilsen A

5 x astanga solhilsen B

De stående asanas.

Solhilsner og stående tog 45 min. Med det rigtige flow skal det tage ca 25 fortalte Eskil :w00t:

Det bliver fedt!

6-8 siddende med begynder-gennemspringninger mellem hver.

Afslutning med skulderstand, ploven og afspænding.

Jeg kan allerede mærke tydelig fremgang i mine gennemspringninger (begynder-vinyasa) og tilbagespring i solhilsner. Tilbagespringet føles let og kontrolleret og i fremspringet i vinyasa'en kan jeg godt lige pause den et kort øjeblik i luften inden jeg sætter mig. Tuck planche træningen har gavnet her :bigsmile:

Jeg skal arbejde mere med Bandhaer, især rodlåsen - det skulle åbenbart være vejen til vinyasa.

I morgen skal jeg lave mig en omgang i rigtigt tempo og godt med flow. :w00t:

Både sidste gang og denne gang nævnte Eskil hvor meget træning man normalt siger det kræver for at lære den primære serie rigtigt. 300 gentagelser :blink: eller 3 mdr, hvis man tager til indien og træner hver dag :bigsmile:

Jeg er på 22 :blush: og jeg overvejer seriøst at ligge den anden yoga på hylden og køre astanga selv i stedet. :wink: Så sparer jeg også lidt ture i centret.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share