MaxPower som Girevik - træningsmand med kettlebells


MaxPower
 Share

Recommended Posts

Det ser sgu' godt ud, efter du saa smaat er kommet igang igen :4thumbup:

Er du syg, lille pus, skal du have Onkel Morfars Specielle Urtethe med Specialfloede??? Det bedste smoerelse for en lille syg hals :shades::tonguew::tease::bottom::poking::newtongue::nahnah:

Sorry.. ved ikke lige hvad der skete der.. :laugh:

Hej Onkel Kauf

Hvad mener du med "så småt er kommet igang igen"? Hvornår, lige bortset fra den seneste uge her, har jeg holdt pause det sidste halve år? :unsure:

Er blevet rask nu - det var sådan en 1½ dags influenza :laugh: men sådan en OMSUS lyder da fristende alligevel.

Og så tror jeg vist ikke jeg skal ligge alt for meget i de smileys du har valgt at krydre indlægget med. Det kan vist kun risikere at gøre med skræmt eller lettere forvirret i bedste fald at fortolke dem :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Hej Onkel Kauf

Hvad mener du med "så småt er kommet igang igen"? Hvornår, lige bortset fra den seneste uge her, har jeg holdt pause det sidste halve år? :unsure:

Er blevet rask nu - det var sådan en 1½ dags influenza :laugh: men sådan en OMSUS lyder da fristende alligevel.

Netop af denne aarsag.. At du ALDRIG holder pause, men bare giver den GAS hele tiden, er det jo vigtigt at poientere, naar du saa endelige holder lidt fri.. du skulle jo noedig falde af paa den :wink::tease:

Godt ord igen :smile: Godt at hoere, at det er ude af systemet igen :bigsmile:

Som det gik dig til vores faellestraening, er jeg ikke i tvivl om at du faar revet nogle seriose PR's hjem i aar, kammerat :superman:

Og så tror jeg vist ikke jeg skal ligge alt for meget i de smileys du har valgt at krydre indlægget med. Det kan vist kun risikere at gøre med skræmt eller lettere forvirret i bedste fald at fortolke dem :crazy:

... Stadig sikker paa, at du vil have Urtetheen med Specialfloede :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Styrketræning

Diverse småtteri og test af startvægte @ Impuls

Fik også introduceret Ida til rigtig træning, så min egen træning blev knap så effektiv derefter, men det var nu også forventet.

Pistols

3 x 3 @ 20kg

- Perfekt teknik (så godt som). Passende sted at starte og der skulle da nok være mulighed for at øge lidt uden at teknikken lider.

Sidepress

2 x 5 @ 24kg

- Lidt tung i det, især for venstre, men så ka' jeg lære det. 24 bliver udgangspunktet

Chins (underhånds)

3 x 5 @ mig

- ganske lette og supersættet med nedenstående

Hanging V

1 x 10 sek @ halvvejs mellem hanging L og V

3 x 10 sek @ fuldt V

- Det burde se cirka sådan ud - bortset fra at jeg er mindst dobbelt så stor :laugh: (og udfører dem frithængende i en chin-bar)

Jeg er lidt i tvivl om jeg giver nok slip i skuldrene eller bruger dem for meget, men benene er pænt strakte (læs: pæne og strakte :laugh: ).

Somm14.jpg

Db bænkpres

1 x 8 @ 36kg

- Det går

Db rows

3 x 8 @ 36kg

- Superlette, og bestemt ikke hårdere da Ida kom og var med. Nu er det ikke fordi den slags normalt bider på mig, men det gjorde det da ikke værre at hun kommenterede hvor tung den håndvægt så ud og hun nok slet ikke kunne løfte den :tongue:

Rumænsk dødløft

1 x 8 @ 80kg

- Hvor har du været gamle ven? Tænk at jeg har svigtet den så længe, for den er jo fantastisk. :w00t: 80 var dejlig let.

Iron cross cable pull

2 x 5 @ 35kg

- Hep hey. Det dobbelte kabeltårn er i orden igen :4thumbup: De 35 var tunge men overkommelige, så der bliver jeg lidt.

Derudover lidt db curls, laterals og full laterals.

Spinning 1

Featuring en mere strålende Mette end normalt. Forfærdelig smittefare det humør har :laugh:

12 dage siden sidste spin :blush:

Programmet var relativt enkelt bygget op - let at huske i hvert fald :innocent:

Først de obligatoriske 10 min opvarmning. 3-4 min siddende, 2 min stående enkelt, 1 min siddende mellem, 2 min stående.

Hovedserien:

2 min siddende mellem

2 min stående enkelt

3 min siddende mellem

2 min stående enkelt

4 min siddende mellem

2 min stående enkelt

5 min siddende mellem, stigende belastning

2 min stående enkelt

6 min siddende mellem, stigende belastning

- Toppede lige omkring 90% på de 5 min og de 94% der blev dagens max efter de 6.

Blev ramt af spinners high en gang eller to, og forcerede selv en på sidste minut af de 6.

Pause

6 min stående rar enkelttakt

- Kan ikke huske jeg har kørt 6 min stående @ 85% så let nogensinde :superman:

Musikken var Sunzet's If We Ever Fall In Love Again (Double T's Drunk Arab Mix) - jeg kender den :cool:

5:28 inde i sangen, dvs efter ca 4½ af de stående, bliver jeg virkelig ramt af spinners high - altså virkelig ramt. Det er bare så fedt, når det er så små ting i musikken der skal til for at trigge den slags. Jeg synes jeg skruede en del på belastningen i løbet af sangen, men pulsen flyttede sig stort set ikke opaf. Mistænkte også belastningsknappen for at være delvist defekt.

Pause

2½-3 min afslutning, siddende (vist i enkelttakt) med stigende belastning af 2-3 gange plus det løse.

Programmet lagde ikke op til det vilde max-kørsel, og jeg er næppe i topform, hvilket også ses af fordelingen. Snittet er dog fint tilfredsstillende.

Min spinning for tiden er også blot med til at jeg holder en acceptabel cardio-form. Andre ting prioriteres højere, men det er nu nogle gode timer - specielt med Mette på podiet. :winkkiss:

Stats:

Dato: 20-04-2006

Tid: 50:53

Gns. puls: 173 (82%)

Max puls: 198 (94%)

Pulszoner:

70-80%: 23%

80-90%: 69%

90-100%: 5%

Link to comment
Share on other sites

Netop af denne aarsag.. At du ALDRIG holder pause, men bare giver den GAS hele tiden, er det jo vigtigt at poientere, naar du saa endelige holder lidt fri.. du skulle jo noedig falde af paa den :wink::tease:

Det passer nu ikke. Nogle gange giver jeg den mere gas end andre, og så kører styrketræningen jo som oftest progressivt.

Det hænder også at jeg holder pauser, men det er som regel også ufrivilligt så. :innocent:

Godt ord igen :smile: Godt at hoere, at det er ude af systemet igen :bigsmile:

Som det gik dig til vores faellestraening, er jeg ikke i tvivl om at du faar revet nogle seriose PR's hjem i aar, kammerat :superman:

Har jo allerede lavet nogle stykker, men jeg har også på fornemmelse at der ligger en god bunke og venter.

... Stadig sikker paa, at du vil have Urtetheen med Specialfloede :tongue:

:crazy::crazy::crazy::crazy::crazy:

Gustne onkel kauf!!!! :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Hjemme Astanga Yoga

Billeder af astanga-serien

Jeg havde bestemt mig for at få lavet astanga idag, og da det ikke blev i morges måtte det jo blive her til aften - bare ærgeligt at det blev lidt sent, men så ka' jeg lære det.

Der var tempo på idag, og det tog kun 45 min, selvom jeg lavede hvad jeg plejer.

Godt flow og super smidighed. Jeg vidste godt at jeg er ekstra smidig efter en spinningtime, men jeg var i tvivl om det ville holde til flere timer efter.

Jeg kom markant længere ud i foroverbøjningerne - havde faktisk brystet nede på lår/knæ.

Tilbagespringet i solhilsner kører godt og mine begynder-vinyasa endnu bedre.

Karna pidasana (knæ til øre) har jeg ikke før kunne lave ubesværet - det kunne jeg idag :bigsmile:

Og så var min halve lotus kun halvt så grim idag, som den plejer.

Alt i alt en super omgang.

Link to comment
Share on other sites

Yoga

En morgentime Hatha Yoga med Rene.

Selve programmet var en ca 25 min serie, som så blev kørt to gange:

Dynamiske sidebøjninger (fra side til side på hvert åndedræt)

Statiske sidebøjninger

5x for- og bagudbøjninger

Trekant

Foroverbøjning med bred fodstilling

3 solhilsner

Det var vist hovedessensen og så altså x2.

Det var helt mærkeligt at lave de "gammeldags" solhilsner igen, føles som en evighed (eller i hvert fald hundredevis af astanga-solhilsner) siden sidst. :laugh:

Hygge-Styrke og lidt BC gejl

Iron Cross Cable Pull

3 x 5 @ 35kg

Chins

8, 8, 6

Hanging Leg L

3 x ca 10 sek.

- Den ene helt oppe i V

Rumænsk DL

1 x 10 @ 80kg

1 x 5 @ 80kg

- Altså ikke nemt at reppe med en stang, når man holder dobbelt overhånds og stort set kun på det glatte stykke :blink: Straps er vist ikke en dum idé.

Af andet spas fik jeg lavet:

Håndstand og et par gåture

- ikke noget vildt.

Halve vinyasas fra fingerspidser

- har tendens til at tyngdepunktet ryger bagud inden jeg får svinget stængerne igennem armene, men da de først kom det havde jeg bedre kontrol til at få svinget ordentligt tilbage, så fødderne var i luften hele vejen og ikke slæbte hen af gulvet som tidligere.

Elbow lever

- Troede den t-shirt jeg havde på ville være meget glat og dermed problematisk, men det gik rigtig godt. Jeg fik svajet nogenlunde og generelt lavet stillingen meget pænere end ellers. En enkelt gang blev det lidt over 30 sek :superman:

En arms elbow lever

- Kan den ikke helt endnu, men det var F****** tæt på. Jeg er vist blevet bedre til at spænde op i maven, så det er udholdeligt at ligge med hele kropsvægten på en albue, der er gravet godt ind i maven :laugh: Bedste forsøg på højre arm nåede vist lige at hænge et par sekunder.

Swissball squat

- Startede med at der absolut ingen ordentlig pumpet bold var at finde, og så måtte jeg jo selv igang med pumpen :wink: Det hjalp dog ikke meget og jeg manglede tydeligvis skarphed. Det blev til to enkelte før balancen tvang mig ned.

L-sit på bænke til tuck planche

- Lidt frem og tilbage, er såååå tæt på også at kunne lave en strækker i tuck planche position, eller dvs jeg kan faktisk lave den, men benene ryger ned til sidst. Mangler lige det sidste spænding i kroppen til at holde det hele deroppe.

Så var der 3 kvarter til at jeg egentlig skulle køre en spinningtime, men min krop og jeg blev hurtigt enige om at vi vist ikke gad mere for idag :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Løb

:w00t: Jeg kunne ikke nære mig i dette fantastiske forårsvejr og nu havde jeg slumret indenfor siden jeg kom hjem i formiddags.

Det kan vist betegnes som en lille test-tur, for at se hvad stængerne mener om den slags. Det var meget tydeligt at lungekredsløbet godt vidste hvad opgaven var, mens benene skulle bruge noget mere overtalelse, og så alligevel synes jeg der var godt gang i dem, og de virkede ikke specielt tunge (hvilket de jo er :laugh: ).

Rigelige mængder Nightwish strømmende ud gennem et sæt nye lyttebøffer hjalp bestemt også.

De sidste 1,2km skruede jeg lidt op for blusset og løb med en ca. hastighed på 14,4km/t - stort set som min PR for hele 3km-ruten. Ganske udmærket :superman:

Stats:

Dato: 22-04-2006

Distance: 3,0 km

Tid: 13:52

Hastighed: 13,0km/t

Gns. puls: 177 (84%)

Max puls: 197 (93%)

Pulszoner:

70-80%: 23%

80-90%: 51%

90-100%: 23%

Link to comment
Share on other sites

Astanga Yoga

Billeder af astanga-serien

Med lette tømmermænd og ømme stænger blev det til en omgang astanga i centret idag.

Det gik ok, måske lidt under normal standard. Ellers ikke det store at berette.

Jeg undrede mig lidt over hvorfor mine stænger var ømme, synes da ikke jeg havde lavet noget væsentlig ben-træning de sidste par dage. Først efter timen kom jeg i tanke om løbeturen igår :laugh::laugh::laugh:

Link to comment
Share on other sites

Styrketræning

Triple fullbody basics version 6

Uge 1

Dag 1

Så er jeg for alvor på banen igen med mit patent pending, registered trademark, Triple Fulbody Basics (copyright) :tongue:

Godt med store basisøvelser og en passende bunke disko

BB rows (A1)

4 x 8 @ 60kg

- stille og roligt udlæg

Incline bænkpres (A2)

4 x 8 @ 60kg

Powersnatch (B1)

1 x 3 @ 40kg

3 x 3 @ 50kg

- 5x5 må lige vente lidt, hvis ikke jeg permanent holder mig til 3'ere. 3 er lige til at overskue :innocent: så det nogenlunde kan lade sig gøre at holde teknikken.

Chins (underhånd) (B2)

5 x 7 @ mig

- Ikke helt tosset

Squat (B3)

3 x 3 @ 120kg

- Tunge, men dog overkommelige. De skal dog IKKE supersættes med powersnatch :laugh: . Først det teknikkrævende, og derefter power. Overvejer også kraftigt at hoppe på boxen en periode.

Closegrip bænkpres med kæder (C1)

3 x 8/7/5 @ 70+30kg

- Vægten var lidt et skud, da jeg ikke hverken har kørt closegrip med kæder eller over 5 reps.

Det var vist liiiige tungt nok, så jeg må lige pille 5kg af kæderne og 5-10 af stangen, og så starte derfra.

Ellers rigtig lækkert at få banket triceps godt igennem så den lider hele vejen op :devil:

Rear laterals (C2)

3 x 10 @ 10kg

- easy peasy

Incline db curls (D1)

3 x 10 @ 18kg

- de stribede fra matas (altså delts) :laugh:

Lean away laterals (D2)

3 x 10 @ 10kg

- nogenlunde, dog ikke overbevisende

Back extensions (D3)

3 x 15

Iron cross cable pull (E)

3 x 5 @ 35kg

- næsten nem :w00t: , også kun næsten

Total: 38 worksæt

Tid: 1:15

Det er godkendt :superman:

Link to comment
Share on other sites

Styrketræning

Triple fullbody basics version 6

Uge 1

Dag 1

Så er jeg for alvor på banen igen med mit patent pending, registered trademark, Triple Fulbody Basics (copyright) :tongue:

Godt med store basisøvelser og en passende bunke disko

Den glaeder jeg mig til at se mere til MAXP! Det laegger op til masser af strandlir og "Hey toeser, skal jeg vise jer hvor ishuset ligger?" :wink: Fint tempo, maa man sige, og der er sgu da kommet godt gang i baenken! Keep it up, buddy, Nice work there :4thumbup: :superman::devil:

Link to comment
Share on other sites

Astanga Yoga

Billeder af astanga-serien

Det føltes som en meget langsom time, men vi nåede stort set det samme som vi plejer. Grunden til det føltes langsomt var måske at det virkede hårdere end normalt. Jeg kamp-svedte ganske enkelt :devil:

Ikke de store forbedringer at spore lige idag, lige bortset fra i denne hvor jeg bare kunne klappe fuldstændig sammen og havde kinden ved siden af knæet :bigsmile:

Og selvfølgelig også de sædvanlige problem-områder i alt der lugter lidt af lotus og Padottanasana C - som billeder viser skal man have hovedet i jorden og armene vandret. Mine arme er lodret :laugh: . Men det skal nok komme, stille og roligt...

Jeg sidder med en vildt lækker følelse af velvære i kroppen nu - det er bare toppen :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Styrketræning

Fullbody basics omgang 6 @ impuls

Uge 1

Dag 2

Chins (A)

5 x 3 @ 10kg

- oversku'

Powerclean (B1)

5 x 5 @ 60kg

- rigelig hård, men dog oversku' når der bare blev fokuseret på teknikken. :innocent:

Military (B2)

5 x 5 @ 50kg

- easy light weight

DB bænkpres (C1)

4 x 8 @ 36kg

- Lidt hård, ikke mindst at få ned igen på en pæn måde :laugh:

DB rows (C2)

4 x 8 @ 36kg

- easy

Closegrip bænkpres (D1)

3 x 10/9/9 @ 80kg

- uha, den blev sku hurtigt tung. Jeg ser om ikke det går fremaf.

Rear laterals (D2)

3 x 10 @ 10kg

- let, op til 12

Incline db curls (E1)

3 x 10 @ 18kg

- det gik da

Lean away laterals (E2)

3 x 10 @ 10kg

- undergånz var ved at være ristede

Back extensions (E3)

3 x 15

Iron cross cable pull (F1)

3 x 5 @ 35kg

- tydeligt sværere end i mandags. Man kunne give tårnet skylden for at have mere modstand, men realiteten er nok at der bare var lidt mindre juice tilbage i mig idag.

41 sæt på en time... det er jo ikke helt Catte-tempo, men det skulle bestemt ikke være hurtigere, ellers koster det mærkbart på intensiteten.

Synes egentlig selv jeg endte med at være godt pumpet :4flex: :superman:

Meeeen, det var ikke helt nok for mig :devil:

Astanga Yoga

Billeder af astanga-serien

Der var optaget i begge sale, da jeg skulle igang, så jeg måtte gå igang midt i det hele. Ingen problem for mig, og det er også en udmærket øvelse i at holde fokus på trods af forstyrrende elementer og ikke-yoga-egnet musik :laugh:

Jeg var lidt i tvivl om pumpet nu ville "være i vejen" eller om armene bare var for trætte. Det tydede lidt på sidstnævnte i starten, men det gik væk.

Jeg havde gang i det vilde flow idag - alle 10 solhilsner blev kørt igennem uden ekstra åndedræt nogen steder, hvilket jeg næsten altid plejer at få klemt ind, og hvis det er på en undervisningstime er der altid en bunke instruktion. Damn, hvor blev jeg også varm at det skidt. Godt nok havde jeg ikke skiftet T-shirt efter styrken, men det var bestemt nødvendigt efter solhilsnerne. Men jeg flød videre igennem stillingerne, balanceserien kørte bedre end nogensinde, skulderstanden sad lige i skabet, det samme gjorde hovedstanden og resten var bare rigtig godt.

Astanga er meditation i bevægelse når det er helt sublimt, og selvom jeg er ultra-begynder, så havde jeg faktisk lidt den følelse idag.

Det var fedt :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Spinning

Jeg var speciel guest-star sammen med Gregers TF på besøg hos Vivs i FitnessDK (Vesterport). :bigsmile:

Timen var med Vivs' ynglingsinstruktør Kim G, så vidt jeg kunne forstå. :tongue:

Programmet var cirka således:

8 min opvarmning

standard

Første 16 min blok

De første 8 var delt i 4x

1½ min siddende benknuser-tempo, dvs nede omkring ~50rpm og møj tungt

½ min stående (for at få lidt luft)

De næste 8 var alle stående i en solid enkelttakt.

På de første 4 af dem var der 15 sek acceleration hvert minut, og på de sidste 4 steg acc. intervallerne til 20, 30, 40 og 50 sek.

Jeg fulgte ikke 100% med på de intervaller i anden del, men det var bestemt også hårdt nok uden.

Pause

Anden 16 min blok

1 min siddende

2 min stående

3 min siddende

4 min stående

3 min siddende

2 min stående

1 min siddende

- Lige en tand højere tempo i denne blok og det steg let hen over pyramiden.

Pause

7½ min finale - "basso-intervaller"

5 x 45/45 sek @ 92 rpm

- De første 45 i hvert par var "rolige" hvor der på de næste skulle så meget på som man kunne holde til og stadig holde kadancen.

Det brændte godt. :w00t:

En ganske udmærket time og instruktøren var ikke værst :smile:

Benknuseriet i første del var ikke min kop the, havde lidt svært ved at finde et rytme så tungt og ift musikken, og jeg kan ikke rigtigt presse mig selv i det tempo.

Det blev dog meget bedre, både med tempoet og især musikken. Det var lige min smag, og jeg fik da også spinners high en håndfuld gange direkte provokeret af musikken.

Den tydeligste var uden tvivl i bunden af pyramiden, da det stående 2 min interval lige var startet og musikken slår over i et remix af Born to be wild - jeg var begyndt at kunne mærke det var hårdt, og så vælter der et vandfald af adrenalin ned over mig. God daaaaaaaamn det var vildt :w00t:

Ingen pulsdata da jeg var omgivet af pulsmålere = mit ikke kodede ur fucker op...

Sådan er det bare, men jeg synes lige jeg nåede at se i hvert fald 195 i slutningen af første 16 min blok.

Næste gang er det på min hjemmebane :w00t::devil:

Link to comment
Share on other sites

Godt kørt igår, Jesper :4thumbup:
Tak tak, og i lige måde da. Jeg synes også jeg bemærkede en god beskidt vejrtrækning fra Gregers et par gange, så jeg tror også han fik givet den godt med pedal :devil:
ps hvordan hulan kan du huske programmet ??? :blink: ... nå, det må være aldersforskellen :innocent::laugh:

Programmet blev da præsenteret indtil flere gange, både overordnet og i detaljen, så det er da nemt :tongue:

Og Arne kan også, så du kan ikke undskylde dig med alderen. :tongue::tongue:

Link to comment
Share on other sites

Yoga

Opvarmning:

3 x astanga solhilsen A

2 x astanga solhilsen B

En meget meget stille time med Rene, bortset fra en skulderstand og plov foregik alt siddende eller liggende, og selvom det nu kan være udmærket, så bliver jeg ikke ligefrem varm af det og kan derfor heller ikke komme så langt ud som ellers. Han er lige blevet far, så i sådan en hønsegård var det naturligvis MEGET spændende at høre om :smile: Heldigvis tog det ikke overhånd som jeg var lige ved at frygte i starten af timen. :wink:

Selvom timen som sagt var i den ekstreme lave ende på hårdhedsskalaen, så støtter det mine tanker om formentligt at skifte mere eller mindre helt over på astanga, komme til de to timer om ugen, og så selv supplere med 2-3 stykker.

Min plan var egentlig at få løftet vægte bagefter, men da jeg forlod salen mærkede jeg en irriterende smerte omkring venstre skulderblad, den ville ikke lige gå væk ved stræk eller andet, så jeg tog hjem i stedet, og håber nu det går væk i løbet af nogle timer så jeg kan komme afsted i eftermiddag eller evt aften. :unhappy:

Link to comment
Share on other sites

Så kom jeg afsted til weekendens træning der blev udskudt fra igår. Den irriterende ryg var ikke helt væk, men tydeligt mindsket og gjorde sig på ingen måde bemærket til træningen, så det var jo ganske glimrende.

DB bænkpres (A1)

2 x 8 @ 36kg

DB rows (A2)

2 x 8 @ 36kg

Pistols (A3)

3 x 3 @ 20kg

Den forkromede plan sagde jo egentlig styrke før yoga, men sådan blev det ikke lige. Det her var alt hvad jeg nåede inden, men bestemt også nok til at få core-temperaturen godt op.

Astanga Yoga

Billeder af astanga-serien

Kun en der ikke har været på holdet før, så der blev sprunget meget hurtigt hen over diverse forklaringer og introduktion :4thumbup: ... and right to the good stuff.

Gaaaaal jeg svedte efter solhilsnerne :crazy::w00t:

Tydelige fremskridt at spore flere steder i de siddende asana.

Hagen kom til knæet og kinden helt ned på skinnebenet i Triang Mukha Eka Pada Paschimottanasana

Marichyasana A var bedre end normalt

Marichyasana C lykkedes for første gang, hvor hænderne har fat i hinanden bag ryggen. Jeg kunne ganske enkelt bedre få løftet og roteret overkroppen, så armen var til at få rundt om knæet :bigsmile: . Desværre var mit knæ så glat, at jeg ikke kunne holde den ordentligt til venstre side.

Sidste stilling inden afslapning til sidst er Utpluthee hvor man som billedet viser ganske enkelt sidder i lotus og løfter sig på så kun hænderne har kontakt til jorden. Jeg kan ikke sidde i lotus, men jeg kan dog få lettet rumpet, vist nok som den eneste på holdet. Eskil, instruktøren, løfter sig selv med største lethed som var han en fjer og fortrækker ikke en mine imens han fuldstændig ubesværet svævende over jorden tæller langsomt til ti. Sejt :w00t:

Styrketræning

Fullbody basics omgang 6

Uge 1

Dag 3

Ze rest...

DB bænkpres (A1)

2 x 8 @ 36kg

- Stadig lidt bøvlet at komme op med vægtene, men det går dog fremaf.

DB rows (A2)

2 x 8 @ 36kg

- easy

Pistols (A3)

2 x 3 @ 20kg

- god stil. Føles fedt når jeg får lavet dem med fuldstændig strakt ben.

Sidepress (B1)

5 x 5 @ 24kg

- Tydelig forskel mellem højre og venstres styrke. Venstre må bare sætte niveauet.

Rumænsk dødløft (B2)

5 x 5 @ 80kg

- lækker lækker :devil:

Closegrip bænkpres (C1)

3 x 8 @ 80kg

- hævi shiit

Cable rows (C2)

3 x 10 @ 70kg

- easy

Swissball back extensions (D1)

3 x 15

Iron cross cable pull (D2)

3 x 5 @ 35kg

Incline db curls (E1)

3 x 10 @ 18kg

Lean away laterals (E2)

3 x 10 @ 10kg

Nice omgang :devil:

Ca 80 min for 41 sæt - det er fino.

Alt afhængig af hvordan jeg har det i morgen bliver træningen tilpasses derefter. Måske cuttes den ned til lidt high-rep restitutions tam-tam og måske lidt ekstra mave + gejl.

Link to comment
Share on other sites

Styrketræning

Fullbody basics omgang 6 @ impuls

Uge 1

Dag 3

Weekendens træning blev jo skubbet til i går aftes, så jeg havde tænkt der måske ikke lige var gas til en hel omgang idag. Det havde der måske været, men tid var der ikke. I hvert fald ikke når jeg også skulle nå det efterfølgende :superman:

Barbell rows (A1)

4 x 8 @ 65kg

- fin fin på teknikken

Incline bænkpres (A2)

4 x 8 @ 65kg

- Haves: svagt pattøj

Ønskes: større pattøj og neurale tilpasninger - de behøver ikke pakkes ind :smile:

Powersnatch + OH squat (B)

5 x 3+3 @ 50kg

- Hell yeah. Aldrig har PS kørt så godt. Det er lige før jeg tror teknikken næsten kan kaldes tæt på nogenlunde - lige indtil jeg finder en der vil give lidt instruktion, men sådan er det jo :laugh:

OH-squattene afsluttede hvert sæt, nu stangen alligevel var deroppe. Pebernø'er

Chinups (C1)

5 x 7 @ mig

- De (læs: jeg) var tunge.

Squat (C2)

4 x 3 @ 120kg

- Fydaføj, den var da lidt tung i det. Det hjalp måske heller ikke med en ret god doms i stænger og røv :moon: Skulle det virkelig være kommet af lidt pistols og en smule rumænsk DL i går :unsure:

Uanset hvad er røvdoms nu dejlige :laugh:

Astanga Yoga

Billeder af astanga-serien

Solo-astanga, sjovt nok imens der var almindelig yoga i salen, hehe. Men det passede ikke lige i min tidsplan og egentlig ville jeg også hellere astanga, og så er der jo ikke rigtig noget at rafle om.

Virkelig virkelig godt idag - ligesom det plejer fristes jeg til at sige :w00t: - fokus på godt flow og at komme fornuftigt ud i stillingerne.

Ca 50 min i alt.

Da den anden time var slut og jeg var midt i de stående asana kom Rene (instruktøren) ud og spurgte mig hvornår jeg skulle til at have timer - altså undervise :laugh: Han måtte bare ringe når han fandt nogen sagde jeg, men det kommer nok først til overvejelse når jeg synes jeg er nogenlunde på niveau med Eskil (dvs om et par år eller 5 hvis jeg er rigtig ihærdig). Jeg kan ikke huske hvor længe han præcist har dyrket astanga, men jeg ved han har trænet en masse andet tidligere (også styrketræning/BB), og da han startede med astanga stoppede han alt anden træning og lavede kun astanga i hvert fald et helt år.

Og selvom det kunne være vildt fedt at være instruktør, så er det vist ikke så realistisk at det vil passe ind i min hverdag - men man ved jo aldrig. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Astanga Yoga

Billeder af astanga-serien

Damn, jeg kunne godt mærke jeg var noget stiv idag og det tog lidt tid inden jeg sådan nåede rigtigt ned til gulvet i foroverbøjningerne.

Ud over det kørte det ganske fint og jeg havde det dejlig varmt som sædvanlig. Til afspændingen følte jeg mig også virkelig afslappet, så afslappet af min sidemand mente jeg nåede at falde i søvn, hvilket hun godt nok har påstået en gang før. Jeg kan selvfølgelig ikke totalt afvise det, men jeg føler nu jeg er "ved bevisthed" bare meget meget afslappet :bigsmile:

Hvad der så virkelig undrede mig, var at så snart jeg rejste mig til sidst, så kunne jeg mærke den spænding/irritation ved venstre skulder/ryggen som også kom i lørdags efter yoga. Jeg kunne jo håbe på at det er yogaen der har fået løsnet op for et eller andet, som nu sidder og irriterer fordi kroppen har været vant til det sad "anderledes". Ud over denne dejlig naive hypotese har jeg sgu' ikke rigtig nogen idé om hvad det kan være.

Link to comment
Share on other sites

Styrketræning

Tripple fullbody basics version 6

Uge 2

Dag 2

Damn, sjældent har jeg været ugidelig til træning

Chins (A1)

5 x 3 @ mig+12,5kg

- relativt tung i røven...

Military press (A2)

1 x 5 @ 52,5kg

1 x 1 @ 70kg

1 x 1 @ 77,5kg PR

4 x 5 @ 52,5kg

- Første sæt virkede så let. Prøver lige noget tungt så. De 70kg røg op med masser af overskud, og så var der pludselig ikke langt til min alltime PR på 75kg. Så lige på og hårdt, og jeg fik den sku' :devil:

Lidt mere frisk og med en smule medvind tror jeg nok der er til 80.

Powerclean (B)

3 x 5 @ 65kg

- fik tvunget mig selv igennem 3 sæt :wink:

Db bænkpres (C1)

3 x 8 @ 38,8kg

- Slet ikke tosset, og opstigningen kom der efterhånden også styr på.

Db rows(C2)

1 x 8 @ 38,8kg

1 x 8 @ 42kg

1 x 3 @ 62,5kg PR :laugh:

1 x 8 @ 42kg

- Fik lige pludselig lyst til at løfte de tungeste vægte vi har, bare for at se om det var muligt at lave noget der lignede rows med dem.

Det var det :laugh: men kønt var det næppe.

Closegrip bænkpres med kæder (D1)

2 x 10 @ 65+25kg

1 x 8 @ 65+25kg

- tæskede trisser :devil:

Rear laterals (D2)

3 x 10 @ 12,5kg

Iron cross cable pull (D3)

1 x 5 @ 35kg

1 x 5 @ 40kg

1 x 5 @ 35kg

- Synes de 35 var rimelig lette, men 40 blev pææænt grimt :innocent:

Det føltes lidt som om jeg ikke fik lavet en skid og holdt kilometerlange pauser, men det blev trods alt til ca 30 sæt, men på lidt over 1½ time. Mit "normale" tempo ligger nok noget i retning af 50% højere.

Men ganske hæderligt nu jeg skriver det ind :superman:

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share