MaxPower som Girevik - træningsmand med kettlebells


MaxPower
 Share

Recommended Posts

Det var den ene - fuck hvor er Cotters fysik ond i de videoer i øvrigt :devil:

I den anden forklarede en gut meget pædagogisk hvordan TGU kunne deles op i fem mindre bevægelser, og han stod foran diverse swissballs, mærkeligt farvede KB's og et powerrack så hut jeg visker.

Yup, Cotter har en led fysik - og så har han en endnu vildere styrke! :blink: Den anden video skulle vel aldrig være denne her ??

Link to comment
Share on other sites

Og dér var den anden - http://artofstrength.flvhost.com/mos5.wmv

Nemlig, DBM - flere KB-videoer her :cool:

Sjov og spas

Første punkt er inspireret af at jeg dumpede ned et tilfældigt sted i Luciferases log godt en måned tilbage - helt tilfældigt var det jo ikke for det var nok der jeg var kommet til sidst. :bigsmile:

Rackpulls (<10cm lockout - pin 8)

--- først dobbelt overhåndsgreb ---

1x70kg

1x120kg

1x170kg

1x200kg (kom op men gled stille og roligt)

--- krydsgreb uden kridt ---

1x200kg

1x230kg

1x250kg

--- krydsgreb og nu med kridt --- :w00t:

1x270kg

1x300kg

1x325kg PR

0x350kg Miss (venstre side lettede :laugh: )

Tungeste vægt holdt nogensinde, ever :superman: ARGH

Jeg løftede 320 i november '04 fra én pin lavere i samme ER-powerrack. Det var lidt sjovt at se stangen på de lette løft var 8-10cm over supporterne og efterhånden som stangen blev tung og bøjede så var afstanden mindre og mindre. Det lignede ikke meget mere end 2-3 cm da 325 lettede. De 350 var bare lidt for optimistisk. Måske havde jeg også kunne tage 325 var pin 7, men næppe 350.

En del af mine håndflader ligner de har fået en tur med grovfilen og så er de noget varme, men det er petitesser.

Folk kigger lidt når man støvsuger områder for 25kg skiver og sætter dem på samme stang, og jeg fik da også lidt kommentarer og snak ud af det :laugh:

Turkish Getup

1 x 1 @ 12kg

1 x 1 @ 12kg - lunge variation

1 x 1 @ 16kg PR

1 x 1 @ 20kg PR

- "Lette" PR's :laugh: De 20 var hårde, men bestemt overkommelige. For venstre side var det første crunch klart begrænsningen og det tog lige 2 forsøg før den kom op i venstre side. Det hjalp nok heller ikke med en svedig underarm på et lakeret trægulv :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Jeg må jo så tage min straf idag - som en mand naturligvis :devil:

Pattøjet er allerede godt domset og jeg kan mærke det næppe har toppet.

Mine traps føles som om nogen har forsøgt at flå mine arme af, hvilket jo ikke er voldsomt langt fra sandheden :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Turkish Getup

1 x 1 @ 12kg

1 x 1 @ 12kg - lunge variation

1 x 1 @ 16kg PR

1 x 1 @ 20kg PR

- "Lette" PR's :laugh: De 20 var hårde, men bestemt overkommelige. For venstre side var det første crunch klart begrænsningen og det tog lige 2 forsøg før den kom op i venstre side. Det hjalp nok heller ikke med en svedig underarm på et lakeret trægulv :laugh:

...kongeøvelse.. :4thumbup:

/Michael

Link to comment
Share on other sites

For en god ordens skyld smider jeg også lige disse i loggen:

Synes lige det var passende med lidt billeder af dagsformen for en forvirret astanga-nørd med en svaghed for chokolade, spiser hvad han vil i de mængder han vil, og kan i øvrigt ikke bestemme sig for hvad han vil træne.

Yes sir

Vægten siger 89,8 her til aften, og ja, jeg skal snart klippes :laugh:

Link to comment
Share on other sites

:devil: Sådan master. Go triceps, og bredde på ryggen, men hvad har du gjort af din hals :tongue:

Du er også v at få det der klassiske yoga-look med sucked in tummy :laugh: :4thumbup: Nogle af de der knald-dygtige yogier kan jo stort set lave et vacuum der sparker spar 2 :superman:

Link to comment
Share on other sites

Tak tak :bigsmile:

...men hvad har du gjort af din hals :tongue:

På første billede er den gemt bag dobbelthagerne, på det andet er den gemt bag manken og på det sidste har jeg ganske enkelt glemt at få den med :crazy_pilot:

Du er også v at få det der klassiske yoga-look med sucked in tummy :laugh: :4thumbup: Nogle af de der knald-dygtige yogier kan jo stort set lave et vacuum der sparker spar 2 :superman:

Joo, det hjælper da lidt på sagen. Jeg har en video med Lino der laver de sygeste sidelæns maverulninger imens han sidder i Kukkutasana (hanen) - tjek THIS (7mb divx)

Nå ja, forresten, så har mine traps det som om en meget stor og ond mand har givet dem begge et ordentligt hug med et baseball-bat eller lignende. :laugh: (men jeg tager det som en mand :laugh: :laugh: )

Link to comment
Share on other sites

Solo Astanga Yoga

Billeder af astanga-serien

En lækker omgang her til formiddag med fuld vinyasa, hvilket giver ca 20 gennemspringninger i alt.

Som det er sket flere gange før, så er jeg lidt sløv i optrækket med at komme igang og mine tanker flagrer lidt det første kvarters tid indtil jeg er midt i de stående. Derefter bliver det nærmest meditativt hvor der bare er mig, min vejrtrækning og fokus på at lave den stilling jeg er nået til så godt jeg kan. Det er virkelig fedt :bigsmile:

Så har jeg lige tabt et halvt kg på 15 minutter :w00t: - eller dvs jeg har fået sommer-frits, men det er næsten det samme. Mit garn er meget kraftigt :tongue:

Og så har jeg i øvrigt fået papir på at mit stofskifte mm er ganske normalt, endda ikke engang specielt i den høje ende af normalen, så det er altså ikke fordi jeg er bedre stillet på det punkt ift andre mht en spis-hvad-der-passer-dig-diæt :cool:

Link to comment
Share on other sites

Styrketræning

:yo: :yo: Freestyle :yo: :yo:

Ca 20 min med hovedet nedaf

ja ok, måske ikke alle 20 minutter, men en masse håndstand, en lille tur på ca 7 meter og en masse forsøg på håndstand -> elbow lever og frie håndstand pushups. Getting closer and closer... :devil:

Eksplosive UH chins

5 x 5

- Øvre bryst helt op og ramme stangen, undtagen lige i sidste sæt hvor jeg løb lidt tør for juice

Zercher squat

1 x 5 @ 50kg

3 x 5 @ 70kg

- Nu uden skumgummi-dims - bare lige for at prøve :devil: Det var nu ikke så slemt, og så alligevel lidt når stangen kom i bevægelse sideværs. Ellers ganske let

Db military press

3 x 5 @ 24kg

- Hård efter alt det håndstand

One arm elbow lever forsøg

3 sæt

- Balancen og styrken er der næsten, men ikke helt overskud nok til at kompensere løbende

"Næsten ægte" vinyasa/gennemspringninger

2 stk, næsten ægte fordi det var på fingerspidser, men ud over det var der væsentlig mere overskud end da jeg prøvede dem sidst for 1-2 mdr siden. :superman:

Iron Cross Cable Pull

3 x 5 @ 35kg

Spinning 1-2

Tååångt arbejde

Dagens time stod i enkelttaktens tegn og så ud som følger:

Opvarmning

10 min, benern virkede rigtig gode, og jeg stod nogle omkvæd i ret friskt tempo uden at det var noget særligt.

Stor blok delt i tre

3 min optakt, siddende mellem

2 min siddende enkelt

3 min stående enkelt

2 min siddende enkelt

2 min optakt/frikørsel, siddende mellem

2 min siddende enkelt

4 min stående enkelt, de sidste to med acceleration lidt over tempo

2 min siddende enkelt

1 min optakt/frikørsel, siddende mellem

2 min siddende enkelt

5 min stående enkelt, 2½ normalt, 2½ med acceleration

2 min siddende enkelt

Pause

ca 3 min

2½ min stående hygge med Dolly P

4 min siddende dobbelt? til Andens Fleksible askese

3 min finale stående fuld gas til et Status Quo ripoff (nogen kalder det covernummer) af Beach Boys' Fun Fun Fun. Jeg led og havde det fantastisk skiftevis og på samme tid - damn den trak tænder.

Ganske god time, men jeg kan bare ikke yde særlig meget i tung siddende enkelt. Jeg føler jeg meget hurtigt kommer tæt på syregrænsen uden at pulsen er noget særligt.

Stats:

Dato: 15-06-2006

Tid: 1:00:42 (glemte at stoppe uret før godt inde i strækøvelserne)

Gns. puls: 165 (78%)

Max puls: 200 (95%)

Pulszoner:

70-80%: 50%

80-90%: 32%

90-100%: 7%

Link to comment
Share on other sites

Hæhæ, ja, den var sgu lidt tung...

Sammenlagt er det jo kun 12 minutter siddende enkelttakt i alt, men det bliver lynhurtigt tungt. Også derfor jeg meldte ud, at pulsen ikke skulle forventes så højt.

Jeg kørte det samme program, næsten, på første halvdel på min udholdenhedstime onsdag og det et sted hvor der ikke er pitch (vi kørte + 2,5 % i Holte), så det var overdrevet tungt. :devil:

Syntes bare det kunne være sjovt med lidt nye udfordringer - sidste gang var det udholdenheden stående, denne gang syretolerancen siddende.... hvad bliver det næste? Vi må vel til at se på, hvor hurtigt vi kan stå... og hvor længe... :w00t:

Jeg sluttede dagen med walking lunges med slankeholdet, så nu sidder jeg bare helt stille og restituerer.

Godt kørt - især til sidst

Mette

Link to comment
Share on other sites

...

Godt kørt - især til sidst

Mette

Den bed sgu'

Som du nok også lagde mærke til havde jeg lige lidt vanskeligheder med at holde tempoet - mælkesyre er noget værre stads. :laugh:

Jeg synes også det er helt fint at dagene af og til har et tema, og timens vurdering skal naturligvis tage højde for dette.

Link to comment
Share on other sites

Bodyweight Conditioning

Gav den gas foran fjerneren.

KOM NUUUUU MEXICO

"Næsten ægte" vinyasa

2 x 5

- jæs jæs. Kneb lidt med overskudet i andet sæt

Frog stand

2 x 30 sek

- easy

Tuck Front Lever

2 x 20 sek

- knap så easy

Turkish Getup

2 x 3 @ 15kg

- argh, den er fåcking hård :devil:

Tucked planche pushups på paralletter

2 x 3

- de første par stykker kunne godt godkendes

Pistols på balancebræt

2 x 5

- noget blandet, nogle gode, nogle elendige

Evil Wheel på knæ

2 x 5

- ganske fint

One arm pushups

2 x 3

- mæ' oversku'

Semi towel-chins

2 x 5

- en hånd på stangen, den anden på en håndklæde ca 20cm nede. Pudsig øvelse, for i starten hjælper håndklæde-hånden meget da den jo er stærkest imens den sidste del overvejende er øverste hånd.

Virker ganske god og burde ligne tov-klatring en del.

Var tidligere idag oppe i centret og arbejde lidt. Jeg fik testet at jeg kan lave One arm chin med mig minus 20kg (altså ca 70kg) og mindst en strict underhåndspulldown med 250lbs (113kg). Passer også ganske fint med at min chin-PR er mig (små 90kg) + 30kg.

og så lige rosinen i pølseenden

HSPU

5

- baah, ingen power

Link to comment
Share on other sites

Fortæl fortæl?

Jeg er jo så heldigt stillet, at jeg rådgiver DTU's træningscenter i indkøb og vedligeholdelse (lønnet naturligvis), og de har relativt mange skejser.

Så når min kollega her indenfor 1, måske 2 uger får flækket en platform sammen, så bestiller vi en hel stribe KB's, der allerede er blevet godkendt. :w00t::w00t:

Link to comment
Share on other sites

Løb

Man kommer jo ikke i løbeform uden at arbejde lidt for det.

Planen var en 6km tur rundt i/om Nærum skov, dog stadig løb på asfalt, der helst skulle overstået uden det store drama.

Hvis jeg kunne kommer under 30 minutter ville det have været super, men det primære var dog bare at løbe hele vejen.

Det startede ganske udmærket men stødt og roligt sneg pulsen sig opaf fra ca 80% til næsten 90%, så jeg måtte lige sætte et halvt gear ned omkring den femte km. Da jeg kom ud af skoven og kun manglede en lille km kom der lidt ekstra energi.

Ok tur, men lidt mere presset end jeg havde ønsket. Masser af plads til forbedringer :smile:

Stats:

Dato: 17-06-2006

Distance: 6,15km (efter finopmåling :bigsmile: )

Tid: 31:52

Hastighed: 11,6km/t

Gns. puls: 177 (84%)

Max puls: 194 (92%)

Pulszoner:

70-80%: 5½min, 17%

80-90%: 24min, 76%

90-100%: 1½min, 5%

Link to comment
Share on other sites

Astanga Yoga

Billeder af astanga-serien

Business as usual.

Havde dog lånt en bomuldsmåtte til at ligge ovenpå måtten for at se om det var godt. Den var dog temmelig glat i positioner med bred fodstilling, indtil jeg fik pøset noget vand på :smile:

Efter min fremgang i vinyasa her på det seneste spurgte jeg efter timen instruktøren, om det ville være bedre at jeg lavede min "næsten-udgave" af vinyasa på fingerspidserne. Så svarer han med det samme, at jeg da godt kan lave dem på flad hånd. Det mente jeg så ikke, men der var jo én måde at finde ud af det på, og på det rå gulv fik jeg faktisk trukket stængerne igennem armene :w00t:

Gæt hvad jeg skal til at øve.

Nå ja, og så lavede jeg cirka en halv times diverse på hænder inden timen startede. Bl.a. prøvede jeg støttet en arms håndstand (altså op af væggen) og det var ganske stabilt :w00t: x2

Det er en superfed følelse når yoga'en mm har en afsmittende effekt på øvelser der har været gemt/glemt lidt

Link to comment
Share on other sites

Hej Mester..hvordan går det med ryggen nu her, er den ved at være helt 100%??

Hey Ranger

tak for omtanken.

Ryggen er jo som regel kun et problem, når den bliver provokeret, og det har der heldigvis ikke været meget af på det seneste.

Som du vel ved og kan se, er min træning bestemt ikke begrænset af den grund.

Jeg kan ikke med sikkerhed sige om der er sket nogen ændring af betydning endnu.

Link to comment
Share on other sites

Løb

En lille bitte tur kunne det nok blive til for lige at få lidt gang i de ømme stænger.

Sjovt nok har jeg mest mærket turen i forgårs i lårene, men på denne lille tur var det ømme lægge, all the way :laugh:

Stats:

Dato: 19-06-2006

Distance: 3,0km

Tid: 15:02

Hastighed: 12,0km/t

Gns. puls: 164 (78%)

Max puls: 184 (87%)

Est. kcal: 255 :w00t:

Pulszoner:

70-80%: 57%

80-90%: 36%

90-100%: 0%

Pulsdata er sjovt nok nærmest 100% identiske med turen jeg løb for et par uger siden, samme snitpuls, samme fordeling og kun et slag lavere maxpuls denne gang (og ruten sidst var så 3,25km).

Jeg vil gerne op på at kunne løbe 12km/t+ stabilt på de lidt længere distancer. Jeg skal gøre mit yderste for at jeg i hvert fald får løbet to gange om ugen og næste gang skal jeg hen til det lokale stadion og prøve lidt intervalløb, hvis det lader sig gøre.

Link to comment
Share on other sites

Bodyweight Conditioning / Evolutionrace-træning

Vi er så heldigt stillet på kollegiet, at vi kan låne den lokale skoles gymnastik-sal en gang i mellem, og det er først for nylig gået op for mig hvilke fantastiske redskaber der bare ligger og venter derovre. Desværre lukker de hen over ferien, så det bliver vist meget begrænset hvor meget jeg får brugt den.

Men jeg havde lånt den solo for første gang idag og hyggede mig med følgende.

Vertikal rebklatring

Det blev til en 4-5 ture.

Tur nr et var lidt en tester - det virkede ikke totalt umuligt

Tur nr to var helt op i rebet, ca 1½ meter fra toppen og jeg skyder på der var 5-6 meter til loftet.

3. tur helt op til loftet i nyt tov :superman:

Tur 4 og 5 blev ret korte, mine hænder var totalt brændt af efter turen helt op - dog ingen blodvabler eller afrevne hud-lunser, bare meget meget varme hænder

Notes to self (and others): towel-chins og masser af dem, gerne med forskudt greb. Klatringen er naturligvis kun i armene, dvs benene griber på intet tidspunkt fast om rebet, men det betyder bestemt ikke at benene ikke bruges. Benarbejdet er nødvendigt i hvertfald for mig for at komme deropaf, og jo bedre benarbejde jo lettere bliver arbejdet for armene. Her er timing og teknik essentielt.

Armgang på bom

4-5 ture á ca 4 meter

- Den er dælme hård, og jeg kom nogle gange lidt for meget i svingninger fra side til side. Svært at vurdere hvor meget lettere grebet er på bommen ift den telefonpæl vi skal kravle op af.

Kast til måls

Target: plastikstol lidt større end olietønde

Afstand: 18-20 meter

Projektiler: tennisbolde

Præcision: for det meste indenfor en radius af 1-1½ meter

Hitratio: 1:10, muligvis lidt bedre :wink:

Håndstand

en masse - gik dårligt ift vanlig standard...

så kom jeg hjem, tog en mindre pause og lavede så:

DB Turkish Getup

3 x 3+3 @ 12kg B2B

- sølle vægt, nasty øvelse. Det skal nok blive bedre

Link to comment
Share on other sites

Cool nok mester :4thumbup:

Rebklatring er for sejt. Og jep, det kan mærkes i poterne. Køb dig noget flydende magnesium, så er det lettere at holde fast når der skal trækkes igennem :devil:

"Flydende" magnesium :blink:

Vil egentlig hellere træne grebet uden den slags, så jeg ikke pludselig får mig en slem overraskelse, hvis jeg ikke kan/må bruge det.

Min egen lille Evolutionrace-status:

Tungt stenløft til høj platform (85kg)

Det skal jeg ganske enkelt kunne - ikke så meget pjat der.

Kunne være fedt med en sten at øve med, men jeg ved ikke hvor populær jeg ville blive, hvis jeg raserede det lokale sten-hegn.

Zercher squat burde have en vis overførlighed og evt kunne jeg da køre lidt DL :laugh:

Tovklatring (7 meter lodret)

Indtil idag var jeg noget bekymret over denne disciplin. Det er jeg ikke mere.

Den bliver dog stadig ond, når den bliver sat ind i mellem en masse løb mm, men med masser af towel-chins mener jeg ikke den er det store problem.

Jeg troede ikke man måtte bruge benene, men når jeg læser beskrivelsen lader det til at man godt må :blink:

Så er det jo slet ingen problem :devil:

Armgang i træstamme

Styrken til at klatre 9 meter har jeg - det store spørgsmålstegn er hvor svært det er at hænge fast i en træstamme (ol'school telefonpæl)

Armgang i tov

Troede det var 30 meter :blink: , men der står det er 12. Helt så elegant som manden i videoen bliver det ikke, men jeg er ikke bekymret for om det er muligt.

Kraftgang

Farmerwalk diverse, så vidt jeg kan forstå.

Ingen problemer. Måske jeg lige skulle grave sandsækken frem - JADA :devil:

50-100 m koldtvandssvømning

Skal nok nuppe et par ture (formentlig bare i svømmeren) for lige at tjekke jeg stadig kan svømme, men ellers bliver den vist bare taget som den nu kommer.

Løb 1 km med 25 kg træstamme

Har lidt problemer med at finde en stamme at øve med. Jeg havde jo min 12kg, men den blev stjålet!!! :crazy:

Hvis det går helt galt, så kan turen bare ske i gå-tempo, eller jeg kunne modificere sandsækken, så jeg i det mindste har prøvet at løbe med en tilsvarende vægt.

Tror ærligt talt det er mindst lige så svært at løbe med en sandsæk som med en træstamme.

Gangbom

Det kan på ingen måde blive et problem. Yoga'en giver masser at balance :w00t:

Præcisionkast med sten

Kun et spørgsmål om hvor mange kast jeg skal bruge.

Træningen foregår nemt oppe på plænen med tennisbolde efter hvad jeg nu kan finde af mål - en strandstol er hvad jeg lige kan komme på :laugh:

Tovtrækning - 80kg op i 3 meters højde

Når jeg kan klare den lodrette og vejer 80kg+, så må det være et stykke kage.

Og så er der jo løbet

Det er jeg igang med, og 10x1km SKAL jeg overleve. Spørgsmålet er blot hvilket tempo det sker i.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share