MaxPower som Girevik - træningsmand med kettlebells


MaxPower
 Share

Recommended Posts

Astanga Yoga

Billeder af astanga-serien

Solo-morgen-astanga kl 5.30 :gal: (det er jo sådan de "rigtige" yogier gør). Jeg var for en gangs skyld også kommet nogenlunde fornuftigt i seng - en absolut nødvendighed for at det kan lade sig gøre at komme op på det tidspunkt. :smile:

På det tidspunkt af døgnet lærer man meget hurtigt ydmyghed og respekt for sin krop, for nøøøj hvor er jeg stiv. Tiden fløj afsted og en lille time efter var jeg færdig.

Fortsat god dag MOL :superman:

Link to comment
Share on other sites

Sikke noget - nu har jeg kommet til at melde mig til eremitage-løbet :w00t:

Målet er en markant forbedring fra sidste år, der blev løbet på 1:13:x. At komme under 1 time kunne være for vildt, men tiden må vise om det er muligt i denne omgang.

Jeg skal jo alligevel have gang i løbeskoene så jeg er lidt i form til evolutionrace, så E-løbet ændrer nok ikke så meget på træningen. Og så alligevel, for kravet til evolutionrace er intervaller på 1-1½km adskilt af diverse øvelser, hvor E-løbet jo kræver noget lidt andet.

Link to comment
Share on other sites

Astanga Yoga

Billeder af astanga-serien

Dagens anden astanga :w00t: denne gang med instruktør. Jeg bliver tydeligvis lidt varmere og kommer lidt længere i visse positioner når det er på hold.

Fremspringene imellem de stående startede elendigt - fødderne ramte på og jeg røg mere eller mindre på røven de første par gange... sådan er det.

Det blev dog bedre og bedre, og til sidst og et par gange efter timen fik jeg lavet den tilnærmelsesvis rigtig godt og de gange jeg ramte den lige i skabet kunne jeg så småt prøve at blive i L-sit et kort øjeblik inden kroppen sænkes til Dandasana.

Efter timen snakkede jeg lidt med Eskil, instruktøren, og han gav den hårde sandhed uden omsvøb:

Hvis jeg virkelig vil avancere indenfor astanga, så kommer det til at koste muskler, fordi styrketræningen er bestemt ikke gavnlig for astanga. Selvom jeg ikke vil sige jeg er stor, så er størrelsen en hindring.

Et eller andet sted viste jeg det jo godt i forvejen, og endnu synes jeg ikke jeg har de store ambitioner indenfor astanga - en pæn første serie med lotus-stilling og rigtige gennemspringninger er rigeligt med mål for mig pt. Og det er jo heller ikke fordi jeg ikke kan gå frem ift hvor jeg er nu, det er jeg helt overbevist om jeg kan, det går nok bare ikke så hurtigt pga. den anden træning og på et eller andet tidspunkt vil jeg støde på en mur.

Der er dog ingen tvivl om at kroppen har godt af yogaen uanset hvad man ellers render og laver, måske kan yoga'en endda gavne visse steder. Det gælder bare ikke den anden vej :wink:

Eskil har også været BB'er engang og sagde han havde været lige så stor som mig :blush: Når man bare ser ham nu med tøj på ligner han bare en alm. tynd mand, men han er dælme cut og lidt kvalitetsmasse er der dog stadig tilbage :wink:

Præcis hvor jeg vil hen er ikke helt afklaret, den store gryde er sat til at stå på bagerste blus og simre, og stille og roligt kommer der nok et svar. Det er ikke noget der haster og jeg skal stadig til evolutionrace, Eremitageløbet og så er der et par styrkemål der også kunne være sjove at nå.

Link to comment
Share on other sites

Men jeg er da lidt nysgerrig for at høre hvad der er sket med dem du kender som er kommet til skade - nogen sådan karakteriske træk ved de ting de er blevet skadet af, f.eks. om det alle sammen har været ved bagoverbøjninger eller lignende?

Ikke noget karakteristisk. Almindelig overbelastning af skuldre og knæ. Ikke nødvendigvis Astangaens skyld (jvf diskussionen om dybe squats), men først kommet med astangaen.

God træning i øvrigt. Du er osse på Evolution Race vognen... :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Ikke noget karakteristisk. Almindelig overbelastning af skuldre og knæ. Ikke nødvendigvis Astangaens skyld (jvf diskussionen om dybe squats), men først kommet med astangaen.

God træning i øvrigt. Du er osse på Evolution Race vognen... :4thumbup:

Ok, Eskil snakkede også om at Astanga kunne grave alle de skavanker anden træning har givet. Det er måske lidt lommefilosofisk, men der kan være problemer som ligger "gemt" bag spændinger og sådan, og når spændingerne så bliver løsnet dukker problemet for alvor frem.

PS: Gennemspringninger er for fede - jeg kan blive helt høj af dem. Har lige lavet 15-20 fremspring og de bliver bare bedre og bedre. :yahoo:

:w00t::w00t::w00t:

Link to comment
Share on other sites

Jeg nåede jo rent faktisk at lave en lille smule herhjemme igår, inden det gik afsted til Champions League bold.

2 min i Chaturanga Dandasana - den er feee. Monsterhård for pattøjet.

post-1845-1147939961_thumb.jpg

Lidt elbow lever

Lidt L-sit på paralletter

Lidt støttet håndstand, både en tur på begge arme og en tur hvor den ene arm bar det meste

Pistols på balancebræt - kørte godt :w00t:

Det var vist det :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Spinning 1-2

Den klassiske Mette-time torsdag aften er nu blevet til en 1-2'er, hvor det før "kun" var en 1'er. Svært lige at sætte fingeren på hvor ændringen ligger, men fred være med det :laugh:

Sidste uge stod den jo på ashtanga, så det var ikke mindre end 11 dage siden sidste spin. Formen var dog ganske hæderlig på trods af det.

Programmet var cirka som følger:

Opvarmning

som den nu skal være

Stur blok - 24 minutter

3 runder af:

2 min siddende mellem

2 min stående enkelt

2 min siddende mellem

2 min stående acceleration (dvs lidt over enkelttakten)

- intensiteten steg vist meget passende fra runde til runde. Noterede et max efter første runde på 192, 195 efter anden og det var på sidste stående jeg nåede dagens max på 202.

Mette var så nådig at give en lille pause på 30 sek imellem runde to og tre.

Pause

5 min stående enkelt, moderat til friskt tempo

- tempoet virkede lidt højt lige i starten efter at mine lunger havde hængt ude af halsen, men det blev bedre og bedre som minutterne gik og mere belastning kom på.

3 min rul selv

- eller noget i den dur

Shakin' stevens

Normalt lig med 4 minutter i helvede. Tempoet starter meget frisk og slutter latterlig hurtigt (for mine ben), fra 80-95 rpm hvis jeg husker ret.

Køres den rigtigt er det stående hele vejen, men som afslutter og lige i dag, der lader det sig ikke gøre.

Så jeg kørte den fornuftigt stående på minut 1 og 3 og gav den gas siddende de to andre. Jeg så til sidst at pulsen i hvert fald var oppe omkring 195 siddende, så helt tosset var det bestemt ikke.

Stats:

Dato: 18-05-2006

Tid: 48:58 (startede den tidligt i opvarmningen)

Gns. puls: 176 (83,5%)

Max puls: 202 (95,5%) :devil:

Pulszoner:

70-80%: 13½ min, 28%

80-90%: 27½ min, 57%

90-100%: 7½ min, 15%

Hvis opvarmningen ikke havde været talt med tror jeg snittet ville have været over 85%

Blackmoore -> :laugh::laugh::laugh:

Link to comment
Share on other sites

Hej Maxp :4thumbup:

Det er sgu længe siden, jeg har kigget forbi!

Det er satme god stil, at du har fundet dig en løbepind :4thumbup: Glæder mig til at finde en god lille pind at lege med også :bigsmile:

Jeg håber godt nok, at vi kan stilne hold til evolutionrace, det kunne være topnice :4thumbup: :devil::superman: Mon ikke, det lader sig gøre - vi skal bare lige finde en bil, vi kan fragte os over broen med, så klarer vi den nok.

Det ser fedt ud med al din yoga! Det er cool, at du efterhånden går så meget op i det. Lyder virkelig til, at du har fundet en glæde ved det her.. det er sweet!

Det bliver sjovt, at se, om du en dag smider en 10 kg. og bliver en super asthanga haj med hestehale und alles :laugh:

Så snart mit bentøj er klar igen, kyler jeg en pm, så vi kan finde ud af noget fællestræning til evolutionrace.. det bliver über lækkert! :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Astangaen falder forbandet god i hak med et af mine primære træningsmål, nemlig:

"Det skal frem for alt give mig en sund og stærk krop."

Smide 10 kg?

Er godt nok ikke glad ved tanken, synes jo egentlig de sidder ret pænt de kg jeg har fået skrabet sammen...

Men for dælen hvor ville jeg blive cut :laugh: (læs: pind)

Astanga haj?

Hvem ved? om et par år måske. Nærmer mig efterhånden 50 gentagelser og ifølge Eskil skulle det tage ca 300 at beherske første serie, som vi ikke engang laver i sin fulde udstrækning endnu.

Hestehale?

No way - tror der er større chance for jeg barberer mig skallet, og det er chancerne pt ikke voldsomt store for. :laugh::laugh:

Link to comment
Share on other sites

Hej - og godt kørt i går.

Jeg ved sgu heller ikke rigtig hvor forskellen ligger, det er de samme folk med de samme ben og den samme teknik og den samme instruktør med den samme musik og det samme humør.

Måske er forskellen at jeg ikke har dårlig samvittighed over at køre længere og mere tempofyldte ting især stående, men alle kører jo alligevel deres eget ræs.

Over og ud fra 1420

Mette

Link to comment
Share on other sites

Den klassiske Mette-time torsdag aften er nu blevet til en 1-2'er, hvor det før "kun" var en 1'er. Svært lige at sætte fingeren på hvor ændringen ligger, men fred være med det laugh.gif
Måske er forskellen at jeg ikke har dårlig samvittighed over at køre længere og mere tempofyldte ting især stående, men alle kører jo alligevel deres eget ræs.

Tja, hvis folk ikke engang kan køre med på Shakin Stevens sekvensen, så er der jo rum for forbedring blandt de gode cykelfolk :smile: .. så lidt hård er den da?

Link to comment
Share on other sites

Hej - og godt kørt i går.

Jeg ved sgu heller ikke rigtig hvor forskellen ligger, det er de samme folk med de samme ben og den samme teknik og den samme instruktør med den samme musik og det samme humør.

Måske er forskellen at jeg ikke har dårlig samvittighed over at køre længere og mere tempofyldte ting især stående, men alle kører jo alligevel deres eget ræs.

Over og ud fra 1420

Mette

Hvor mange vil du vurdere rent faktisk kører programmet som det bliver serveret? Når jeg kigger rundt på stående intervaller med bare lidt tempo står de fleste da op, men ikke mange i musikkens tempo. Absolut intet ondt ment, for folk skal trods alt først og fremmest respektere deres egne grænser, og som vi også har snakket om er klientellet på dine timer ikke så "hardcore" som andre steder.

Vil mene at jeg som regel følger med på langt det meste og kun af og til er lidt for flink med belastningsknappen på siddende pas imellem hårde stående intervaller, eller som igår tager den milde version af en stevens når jeg allerede har været tre gange i hegnet i løbet af timen. :innocent:

Tja, hvis folk ikke engang kan køre med på Shakin Stevens sekvensen, så er der jo rum for forbedring blandt de gode cykelfolk :smile: .. så lidt hård er den da?

Ved godt at jeg ikke har spinning højt på prioriteringslisten, men så vidt jeg husker har jeg kun overlevet en fuld stevens 2 gange (måske 3) hvor den lå midt i timen - begge gange med maxpuls 211 som resultat :laugh: . Så på min hårdhedsskala ligger stevens højt uanset hvor i timen den ligger og hvad vi i øvrigt er blevet budt på :wink:

Link to comment
Share on other sites

Løb med løbepinden

:devil::devil::devil:

Direkte ind af døren og ud igen i småregnen.

Pinden vejer stadig ca 12kg, så det er jo en bette sag.

Lagde ud med en omgang rundt om søen (ca 500m) uden pind.

Derefter 4 runder med pinden på skiftevis højre og venstre skulder, de første to gange med den tunge ende fremaf, de sidste to med den tunge ende bagud. Tung ende frem er klart rarest - eller mindst ubehageligt er det vel nærmere. Højre har også markant mere overskud end venstre. Der er alligevel en del teknik i at få lagt finden så tyngdepunktet er helt rigtigt, så den kun er lidt bagtung og trykket det kræver at holde den på plads er minimalt samtidig med at den ikke hopper for meget og ligger tæt på halsen.

Pausen mellem hver runde tog jeg ikke lige tid på, men det har nok været 1-2 minutter, indtil pulsen var nede omkring 60%.

Sluttede af med en tur uden pind, og hvor var det dog rart, selvom jeg kun holdt meget kort pause efter sidste tur, så pulsen var stadig oppe i omegnen af 85%

Rundetiderne lå stabilt på 3:30-3:40

Stats:

Dato: 19-05-2006

Distance: ca 4x500 meter, måske lidt mere

Tid: 14:26

Hastighed: -

Gns. puls: 180 (85%)

Max puls: 192 (91%)

Est. kcal: 281 - meget vigtigt at få med :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Lørdags træningsmarathon :w00t:

Længe siden jeg har haft sådan én.

Yoga

En helt alm. hatha-time med Rene. Mest stående men ikke i den helt hårde ende. Jeg har ikke lige fået passet astanga ind her sidst på ugen, så nu synes jeg lige jeg ville tage denne her time.

Styrketræning / BC combo

Lidt sjov og spas - sådan hvad der lige faldt mig ind. Nogle af tingene forsøgte jeg at gøre lidt evolutionrace-specifikke

One arm seated rope row

3 x 5 @ 40kg

- En god tung vægt at trække med en hånd og noget ekstremt slidt og lidt ulækkert reb. Det ville bestemt have været en fordel med lidt tykkere reb tror jeg.

Towel chins

7 x 3

1 x 5

- De første 4 sæt taget i samme omgang som rope row og side press, de sidste blev spredt over resten. Grebet virkede som om det blev bedre og bedre, og der var rigtig god fart i toppen.

Side press

3 x 5 @ 26kg

Elbow lever

15 sek

25 sek

35 sek

30 sek

- Der skal vist snart være til en PR, som på nuværende tidspunkt er netop 35 sek.

Fremspring (astanga-tingen)

10

6

- Nogle af dem blev rigtig gode, hvor jeg kunne lande i L-sit og derfra sænke mig ned. I anden runde begyndte trætheden at vise sig.

"Supported" planche pushups

3 x 5

- Stængerne op på en 40-50cm forhøjning, og så ellers strækkere på fingrene. Kunne godt mærke det var længe siden men selve strækkerne er nemme.

One arm elbow lever

3 sæt/forsøg på hver arm

- En enkelt gang holdt jeg den i hvad der føltes som 4-5 sekunder på højre :superman::superman::superman: - venstre havde det lidt sværere.

Full laterals

1 x 10 @ 6kg

- Hov, da jeg havde lavet første sæt tænkte jeg der skulle da mere på, men det glemte jeg :laugh:

Gå på hænder

Godt 8 meter PR

- :w00t: Damn, det "gik" godt :laugh:

Startede lidt ukontrolleret men kom ind i rytmen.

Grand prix spinning (beg-1)

Featuring The One And Only Mette på DJ-cyklen :bowdown:

En grand prix time er jo som navnet antyder ikke helt som en normal time. Der kommer nemlig intet andet end Grand prix hits ud af højttalerne. Det betyder ofte friskt tempo og mange korte stående intervaller, når der er omkvæd.

Synes jeg kunne fornemme at mine stænger ikke var sådan rigtig på toppen efter spin torsdag og turen med løbepinden igår, men en grand prix-time kunne jeg lige overskue. DAAAAMN, hvor er mine trapz også mørbankede - bogstavelig talt jo :laugh:

Først 12 minutters reelt arbejde før det sjove

4 x

1 min siddende mellem

1 min stående mellem

1 min stående enkelt

Så blev vi præsenteret for "De tre store" :blink: - Celine, Birthe og Carola :laugh::laugh::laugh: efter sædvanlige grand prix regler - stående omkvæd og halv tone op betyder mere belastning.

Timen bød på endnu en Mette-specialitet i form af hittet "Alt det som ingen ser" hvor to hoveder mere eller mindre skiftes til at synge en linje. Finten er så at mændene står når manden synger og kvinderne står når kvinden synger. Meget underholdende og meget korte intervaller.

Video video var med, hvor hele salen naturligvis råber med stategisk udvalgte steder i sangen - gæt selv hvor :tongue: . I øvrigt kørt siddende og godt med belastning på.

Der var lidt mere rulle-rul inden vi så sluttede med klassikeren Sveistrup

Stats:

Dato: 20-05-2006

Tid: 42:02 (eksl. opvarmning)

Gns. puls: 169 (80%)

Max puls: 199 (94,5%)

Pulszoner:

70-80%: 30%

80-90%: 60%

90-100%: 6%

Ganske hæderligt - ben og time taget i betragtning.

Jeg tror nok det var dagens træning - men man ved jo aldrig :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Kropsstatus og beslutninger

Jeg fik en omgang massage af husfyssen med en interessant konstatering. Jeg var meget "blødere" i vævet generelt og havde markant færre spændinger end tidligere (ud over dem jeg mere eller mindre bevidst havde plantet i traps grundet løbepinden). Derudover konstaterede Mette at jeg ikke var blevet en pind endnu, og hun nok skulle sige til når jeg gjorde. Så kunne jeg i det mindste tage stilling til det :laugh:

Selvom det jo er voldsomt uvidenskabeligt, så har jeg også mærket mindre til ryggen de seneste uger med masser af astanga, lige bortset fra i fredags hvor jeg ikke havde lavet yoga i tre dage. Jeg er ikke i tvivl om at Astanga er det bedste jeg har budt min krop og det er stadig mit håb at det på sigt vil løse hvad der løses kan - HVIS jeg kommer videre med det.

Så hvad der kommer ud af det her er indtil videre en mindre prioritetsændring. Styrketræning med henblik på muskelvækst er ikke noget jeg sundhedsmæssigt får noget ud af ift min nuværende niveau. Helt droppes styrketræningen dog ikke, men fokus skal udelukkende være på styrke i en håndfuld basisøvelser. Volumen bliver derfor sænket og træningen holdes hovedsageligt low-rep. En undtagelse bliver chins, som jeg skal have øget rep-antallet i. Præcis hvordan det kommer til at se ud er ikke fastlagt.

Bodyweight Conditioning har mildt sagt ligget meget stille her på det seneste. Det skal der laves om på. Jeg er stadig i tvivl om hvor meget jeg skal fokusere på enkelte øvelser i forhold til at have en bredere øvelsesgruppe at vælge ud fra, og om jeg burde lave mig et relativt fast program. En god del af min glæde ved det her er det spontane - hvad har jeg lyst til at træne idag, og programmer kan blive en hæmsko for dette.

42cm overarme får jeg ikke i denne omgang - måske aldrig - men har jeg en sund, stærk og smidig krop og kan lave lidt tricks, så er det nu ikke så tosset endda.

Link to comment
Share on other sites

Astanga Yoga

Billeder af astanga-serien

1½ times astanga med Eskil (og alle de andre yogier). Ganske udmærket time selvom mine fremspring virkelig var elendige - lavede især én grande røv-plasker :blush: .

Mine tanker var også lidt et andet sted af og til - jeg grublede over en udfordring jeg er blevet stillet som jeg i første omgang sagde nej til. Grubleriet (og lidt opfordring fra Mette) endte ud i at jeg sagde ja alligevel. :bigsmile: Løfter sløret for hvad det er tirsdag aften, hvor det gerne skulle være veloverstået :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Hej Max, så har jeg også fået en løbepind :blush: den tæsker traps :blush:

jeg syntes det er stærkt at du på denne måde prioiterer din træning og din sundhed. Hvis Yoga er vejen frem for sundhed og glæde for dig, så er det stærkt at du sætter det foran andre elementer i træningen..

og bare rolig, du bliver jo nok med at være leeeeee på din helt egen måde :4thumbup: :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

42cm overarme får jeg ikke i denne omgang - måske aldrig - men har jeg en sund, stærk og smidig krop og kan lave lidt tricks, så er det nu ikke så tosset endda.

Det er vel i bund og grund også den sundeste indgangsvinkel til sport (i vid forstand) som man kan forestille sig.

Link to comment
Share on other sites

Styrketrænings tamtam

Overhead squat

opv.

1 x 5 @ 50kg

1 x 2 @ 60kg - kørte slet ikke :blink:

1 x 5 @ 50kg

- ved ikke lige hvad der gik galt på de 60, de burde have været lette men jeg kunne få den stabil.

Military press

3 x 5 @ 50kg

- skal lige igang

Towel chins

4 x 4

- de er lækre :devil:

Pistols

4 x 3 @ 20kg

- ganske udmærket

Hanging leg lift

2 x 4

- når jeg dør i denne her, så sker det bare hurtigt :laugh:

Derefter lidt leg og halløj:

Gå på hænder - 2 ture af 5-6 meter

Kragen

Koundinyasana - A - Går også under navnet kolibrien. Den bliver sjovt nok nemmere jo længere man bøjer ned i armene

Astavakrasana - A - Fandt tilfældigvis en video med den igår og opdagede at det ikke var så svært at få benet op over armen. Hvordan man lettest kommer ind i den er vist her.

Gennemspringninger - selvom jeg stadig laver begynderudgaven af tilbagespringet, så fandt jeg ud af at jeg kan pause den et kort øjeblik, hvor jeg står i hvad jeg føler er en advanced tuck planche blot med bøjede arme, og derefter strækkes benene kontrolleret og tæerne sættes i gulvet. Fedt :w00t:

5A-GregB.jpg

Yoga

Med vikar idag - ganske ok program, selvom han præsenterede en lidt spøjs opvarmning for en yogatime. Det var komplet med løb på stedet, høje knæløft, hælspark, step til siden med armsving og hop med HA-lyd på landingerne :laugh:

gregers TF -> ja ik :smile: For langt de fleste er valget selvfølgelig ikke "sund krop" eller "42 cm arme" og måske heller ikke i mit tilfælde, men jeg har nogle ting jeg må tage hånd om først, og så er valget egentlig ret nemt. I frustration over at de ting jeg har forsøgt med træning, fys, kiro mm ikke har gjort hverken fra eller til, så har jeg i perioder bare gjort ingenting og fortsat med det samme i håb om at det nok skulle blive bedre med tiden. Pudsigt nok har det aldrig rigtig virket :wink:

Når jeg skriver om det og læser det igen kan det lyde frygtelig forfærdeligt, hvilket det jo ikke er. Var det virkelig slemt kunne jeg jo ikke lave alle de ting jeg kan, men det er da en irritation i hverdagen at der nogle gange skal relativt lidt til at give mig ondt i ryggen uden at have den lette løsning.

Insanity is doing the same thing over and over and expecting a different outcome :wink:

Link to comment
Share on other sites

Astavakrasana - A - Fandt tilfældigvis en video med den igår og opdagede at det ikke var så svært at få benet op over armen. Hvordan man lettest kommer ind i den er vist her.

Lækkert med video'er :smile:

Jeg kan desværre kun løfte mig selv et par milimeter over jorden og har tidligere haft tankerne omkring nogle kasser eller lignende, for at få lidt ekstra højde på. Og sådan nogle Yoga Blocke er jo faktisk løsningen på mine problemer. Ved du hvad de er lavet af, og evt. hvor man finder sådan nogle (eller noget tilsvarende) henne?

Link to comment
Share on other sites

Hva' så der, J :yo:

:laugh: Det er bare total streetcredit det der :yo::laugh::w00t::cheer::tongue:

Ville lige smide en hilsen i loggen da det efterhånden er længe siden jeg har givet lyd fra mig :blush: - men følger da stadig med fra sidelinien - og lækkert at du er blevet så grebet af Yoga :4thumbup: ... Dine overvejelser lyder jo, som altid, også fornuftige nok :innocent: ....

Ha' en dejlig aften :bigsmile:

:cheer: Cat

Link to comment
Share on other sites

Lækkert med video'er :smile:

Jeg kan desværre kun løfte mig selv et par milimeter over jorden og har tidligere haft tankerne omkring nogle kasser eller lignende, for at få lidt ekstra højde på. Og sådan nogle Yoga Blocke er jo faktisk løsningen på mine problemer. Ved du hvad de er lavet af, og evt. hvor man finder sådan nogle (eller noget tilsvarende) henne?

Hej j_s

Ja videoer er fantastiske :superman:

Hvis det ikke behøver være noget fancy, så kan et par telefonbøger som hun siger i klippet være ganske udmærket. De kan sikkert være lavet af meget forskelligt, de skal jo bare være stærke nok til at bære dig. Nogle er muligvis bare lavet af kork. Du burde kunne finde den slags i diverse sportsbutikker - Stadium kunne jeg godt forestille mig havde sådan et yoga-kit med måtte, klodser mm. Er du lidt mere kreativ kan du måske selv finde noget du kan banke sammen til en klods. 2-3 tomme-tykke stykker træ skruet sammen og slebet fine i kanten burde nok kunne bruges.

Hva' så der, J :yo:

:laugh: Det er bare total streetcredit det der :yo::laugh::w00t::cheer::tongue:

Ville lige smide en hilsen i loggen da det efterhånden er længe siden jeg har givet lyd fra mig :blush: - men følger da stadig med fra sidelinien - og lækkert at du er blevet så grebet af Yoga :4thumbup: ... Dine overvejelser lyder jo, som altid, også fornuftige nok :innocent: ....

Ha' en dejlig aften :bigsmile:

:cheer: Cat

Hey hip-hopper Cat

Ja, du har været en stille mis på det seneste :nonono: - ka' du så komme ind i kampen snart - alt det eksamenslæsning kan da ikke være sundt.

Og du har helt ret, nogle gange kan jeg være så forbandet fornuftig. :innocent::tongue:

Link to comment
Share on other sites

Yoga fra en ny vinkel

En ganske fin yoga-time ved Sportsclub i Herlev. Den opmærksomme læser vil måske undre sig over hvad h******** jeg laver i Herlev.

Jo, forklaringen er såmænd meget simpel - det var mig som at der var instruktøren :blush::cool:

I lørdags efter yogaen havde Rene fortalt at han havde en time tirsdag aften som han ikke havde kunne finde en afløser til (efter at have spurgt otte andre), så han spurgte om jeg ville tage den :freaked:

Min første reaktion var uha-nej, det tør jeg sgu' ikke, så i første omgang sagde jeg pænt nej tak. Det gik jeg jo så og tyggede på resten af dagen, og natten med. Søndag fortalte jeg det til Mette, der med det samme sagde at det skulle jeg da bare gøre :w00t: - jeg var stadig ikke helt overbevist men var efterhånden kommet frem til at jeg ligesom ikke kunne tabe noget ved det, og det ville være en glimrende udfordring.

Så jeg tog hjem, flækkede et program sammen, ringede til Rene og sagde ja tak :superman:

Så blev det tirsdag, jeg havde selvfølgelig forberedt mig og fundet ud af hvordan jeg kom derud. Godt 16km var der, så cyklen var en mulighed, men hvad nu hvis jeg kørte forkert og det ville sikkert være en nitten tur hjem. Så jeg tog "det sikre" - det offentlige, selvom det var med tog og to busser. Kom afsted i god tid så jeg ville være derude en lille halv time i forvejen. MEN bus nr et var lige 10 min forsinket, så jeg missede bus to med et par minutter og så var der pludselig 20 min til den næste :crazy:

Efter 5 min hvor jeg så var sikker på at den forrige bus ikke ville komme, overvejede jeg at gå/løbe resten af vejen. Fik skudt den til ca 3½ km på kraks-kortet, så hvis jeg gik ville jeg ankomme cirka samtidig som med bussen - og nok noget mere svedig. 3½km løb med rygsæk syntes jeg ikke lige var optimalt at forsøge med sådan lige inden jeg skulle være på, så jeg ventede lettere bekymret på bussen. Overvejede også kort en taxa, men der kom ingen. Bussen kom til tiden, jeg kørte med de fire stop og småluntede det meste af vejen til centret, der heldigvis var nemt at finde. Ankom ca 5 min før timen skulle starte... PUHA. :laugh:

Sikke en optakt tænker jeg bare...

En fra receptionen viser mig hurtigt hvor salen og omklædningen er og jeg får klædt om. Træder ind i salen ret præcis kl hel i en fin stor sal, hvor 16 tøser/kvinder sidder musestille og venter - kun på mig :smile::bigsmile:

Jeg kan mærke jeg sådan er bare en lille smule rundt på gulvet, og skal lige tænke en ekstra gang over hvilken rækkefølge jeg nu skal ordne musikken, stille mine ting, tjekke ventilationen og hente en måtte der ligger nede bagved.

Jeg får præsenteret mig selv, spørg lige ind til om der er nye og hvor længe de ellers har været igang. Fortæller det er min første time som instruktør så jeg er måske lidt nervøs :blush: - en af dem siger de nok skal være søde ved mig :bigsmile:

Jeg går igang med programmet og forklarer så godt jeg nu kan med vejrtrækning, bevægelser, fornemmelser osv. Det er intet problem at snakke salen op føler jeg - det kom nærmest af sig selv, men lige at sige det helt rigtige på den rigtige måde - det er bestemt ikke nemt - heller ikke når man kan mærke stemmen er lidt nervøs i det. Så er det heldigt at man med god samvittighed bare skal sige at de skal sidde med lukkede øjne og trække vejret dybt (så jeg kan gøre det samme :wink: )

Jeg har ingen problemer med at huske programmet, det går ganske glimrende og de ser ud til at følge fint med. Programmet kommer til at passe ret godt med tiden - slutter noget der ligner 2 min før tid, så jeg kunne faktisk godt have smidt noget mere ind eller være blevet noget længere i positionerne. Det er virkelig svært at fornemme hvor længe man egentlig står i den enkelte stilling.

Jeg overlevede - WUHUU :w00t: - og jeg tror de synes det var et helt udmærket program - det sagde et par af dem da :bigsmile:

Mission accomplished

Det var i denne omgang en enkeltstående forestilling, men nu er det jo lige før jeg får lyst at prøve det igen, fordi det sagtens kan gå endnu bedre. Nu må jeg se hvornår muligheden byder sig. Det er godt nok en sjov fornemmelse af have sådan en hel flok kvinder under sin "kommando" og som følger den mindste bevægelse. :tongue:

Programmet

Start siddende

Siddende skrædder, fokus på vejrtrækning

Siddende cirkler

Kattestræk

Op og stå

3x solhilsen

Foroverbøjning, ben i hoftebredde

Trekant

Spids vinkel

Foroverbøjning, spredte ben (1 m)

Roteret sidestræk

Træet

Solhilsen variation, duen

Siddende

Dandasana - udgangsposition

Foroverbøjning, begge ben frem

Marichyasana A

Marichyasana C (let)

Liggende

Knæ til bryst

Vrid A

Afslapning

Bagefter var jeg lidt kort inde og snuse til deres frivægtafdeling. Overfaldt det første (og eneste) squatstativ jeg så og kørte lidt frontsquat op til en single med 100 (den var f****** tung). Derefter bænk 3x3x80kg for lige at mærke vægten. Og så var det ellers snuden hjemaf til nogle fantastiske lasagnerester fra igår.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share