MaxPower som Girevik - træningsmand med kettlebells


MaxPower
 Share

Recommended Posts

Astanga Yoga

Billeder af astanga-serien

Niveau 3 + mysore v. Miles @ yogashala

Så bli'r det ikke meget bedre. :bigsmile: Lidt træt og det kunne da godt have været bedre flow, men jumpbacks kørte fino, håndstand var stort set lige i øjet, selvom jeg skulle følge tempoet, dropbacks var glimrende og liletrolden evigglad hoppede rundt på måtten ved siden af. :smile:

Og for at det ikke skal være løgn, så prøvede jeg lige håndstand -> elbow lever efter timen, og med lidt god vilje lykkedes det faktisk. :w00t: Jeg svævede lige så stille ned på albuerne (med benene godt spredt dog) og så var hagen lige nede og have kontakt inden den sad rigtigt. Men det er godkendt. :laugh:

In other news...

Jeg var til jobsamtale i KBH i fredags og tænk engang om de ikke godt ville ansætte mig når jeg er færdig herovre i Århus. :superman: Det skal nok blive rigtig rigtig godt.

Life on earth is goooood :cool:

Link to comment
Share on other sites

no6bach -> jo tak, og ja, det er fedt når det pludselig bare klapper. Troede faktisk ikke jeg kunne lave den endnu, men det var "bare" et spørgsmål om at ramme den helt rigtige bane. :cool:

blackmoore -> Dine pushup-håndtag kan du bruge, så du kommer væk fra gulvet. Hvor langt er du fra at kunne lave dem?

Og så er der jo:

http://beastskills.com/L%20Seat.htm

Ved sgu ikke lige om jeg kan give mange flere tips og øvelser end Mr beastskills kommer med :smile:

Link to comment
Share on other sites

jeg kan sagtens komme op og holde dem en 2-3 sekunder, men så ryger jeg ned igen :unhappy:

Bruger du pushup-stativet nu eller snakker vi fra gulv?

Start med mange løft på 1-2 sek, og prøv så småt om du kan trække vejret samtidig med. Evt kan du støtte let med fødderne og så holde den længere. Hvordan påvirker det længden du kan holde den om benene er bøjet eller strakt?

Det samme løft bare udført i lotusstilling er den sidste stilling i astangaserien, og når jeg laver den (dog ikke i lotus) prøver jeg da så vidt muligt at holde en lang og rolig vejrtrækning. Det er bare ikke alle der kan det og de fleste bruger en meget kraftfuld vejrtrækning og meget korte åndedræt for at holde spændingen i kroppen. Det kan nok være en god hjælp i starten.

Link to comment
Share on other sites

BWC og Kettlebells

Håndstand

Mange gange først op af væg og så ud og stå frit. Skidt føling med balancen. :nonono:

Håndstand -> elbow lever

10+ forsøg

- Det tegner ikke godt, når håndstand alene er noget bras. De første par forsøg var dog ret tæt på og jeg lavede en som til yoga forleden hvor det kun lige var hagen der støttede inden den sad der. Så fulgte mange elendige forsøg.

Lige indtil jeg kom op i håndstand - ikke fordi håndstanden i sig selv var særlig stabil, men da jeg begyndte nedstigningen ramte jeg bare banen perfekt. Sænkede kroppen under fuld kontrol med spredte ben for at flytte tyngdepunktet frem og fik hænderne fint roteret så jeg mageligt kunne ligge kroppen ned på albuerne. :w00t::w00t::w00t:

Min første håndstand -> elbow lever der 100% lykkes :4jumpy:

Hvilken eminent følelse både under og efter :bigsmile:

Swings

1 x 10 @ 24kg

- lidt "opvarmning"

Clean -> Squat -> Military -> Windmill

2 x 5+5 @ 24kg

- småt, men effektivt

1H Swings

2 x 10+10 @ 32kg

- daaaauuumnn :devil:

For jävlan den rykker godt i hele kroppen.

Så simpelt, så hårdt!

Link to comment
Share on other sites

Astanga Yoga

Billeder af astanga-serien

Mysore v. Tanja @ yogashala

Stille og rolig omgang. Forstod lige pludselig jumpthroughs, og det virker faktisk som om at jeg ved at hoppe mindre kraftigt frem har meget bedre kontrol over den - lækkert. Fornuftige dropbacks også i dag.

Og så en lille spontan ting her til aften

Kettlebells

snatch

1 x 5+5 @ 24kg

1 x 5+5 @ 32kg

RKC Snatch Test

1 x 32+28 @ 24kg PR

- AAAARGH - så tæt på, dog stadig PR :smile: . Kravet hedder 64 i min vægtklasse. Til sidst turde jeg bare ikke stole på grebet mere, og forsøget blev foretaget indendørs. Udendørs havde der naturligvis ikke været nogen pardon. Tror liiiige jeg skal have nakket den inden jeg drøner på ski-ferie :devil: Prøver at køre nogle sæt på 15-20 i morgen og så må vi se lørdag. :superman:

Link to comment
Share on other sites

OY, Comrade!!

Den må du lige hive hjem :devil::devil:

Og tillykke med håndstand - elbow lever satanen - stort!!!!!!!!! :devil:

Som sagt, så gjort :devil::devil::devil: - og takker, champ. Det er jo din skyld den blev "genoplivet".

Kettlebell - kun én (all you need)

Min bekymring for et skallet parketgulv skal dælme ikke komme i vejen for en PR.

Derfor tog jeg min hue på, fordelte en smule kridt på hænderne og vadede med 24'eren i hånden ned på græsplænen.

Opvarmningen bestod at 2x hoftedrive, 3 hop på stedet og 1½ armsving :laugh:

Og afsted gik det...

RKC Snatch Test

1 x 36+28 @ 24kg PR

- MWUHAHAHAHAHA

Så ka' den bette kugle satme lære det. :devil:

Belært af forrige forsøg vidste jeg jo at der bestemt ikke var nogen grund til at skifte hånd før det var absolut nødvendigt. Den var ved at være hård ved venstre, men der var nok et par stykker endnu. Højre kørte også fint indtil den når 20+ og de sidste par stykker var mere eller mindre swing-and-hope. På nr 29 ville grebet ikke mere og kuglen lavede en pæn bue og landede et par meter foran mig. :laugh:

Jeg var glad - og forpustet. Så effektivt kan 3 minutter bruges :superman:

Link to comment
Share on other sites

Som sagt, så gjort :devil::devil::devil: - og takker, champ. Det er jo din skyld den blev "genoplivet".

Kettlebell - kun én (all you need)

Min bekymring for et skallet parketgulv skal dælme ikke komme i vejen for en PR.

Derfor tog jeg min hue på, fordelte en smule kridt på hænderne og vadede med 24'eren i hånden ned på græsplænen.

Opvarmningen bestod at 2x hoftedrive, 3 hop på stedet og 1½ armsving :laugh:

Og afsted gik det...

RKC Snatch Test

1 x 36+28 @ 24kg PR

- MWUHAHAHAHAHA

Så ka' den bette kugle satme lære det. :devil:

Belært af forrige forsøg vidste jeg jo at der bestemt ikke var nogen grund til at skifte hånd før det var absolut nødvendigt. Den var ved at være hård ved venstre, men der var nok et par stykker endnu. Højre kørte også fint indtil den når 20+ og de sidste par stykker var mere eller mindre swing-and-hope. På nr 29 ville grebet ikke mere og kuglen lavede en pæn bue og landede et par meter foran mig. :laugh:

Jeg var glad - og forpustet. Så effektivt kan 3 minutter bruges :superman:

Hahahahah.. glimrende opvarmning :laugh: , men stærkt gået med testen :4boxing:

Link to comment
Share on other sites

RKC Snatch Test

1 x 36+28 @ 24kg PR

- MWUHAHAHAHAHA

Så ka' den bette kugle satme lære det. :devil:

Belært af forrige forsøg vidste jeg jo at der bestemt ikke var nogen grund til at skifte hånd før det var absolut nødvendigt. Den var ved at være hård ved venstre, men der var nok et par stykker endnu. Højre kørte også fint indtil den når 20+ og de sidste par stykker var mere eller mindre swing-and-hope. På nr 29 ville grebet ikke mere og kuglen lavede en pæn bue og landede et par meter foran mig. :laugh:

Jeg var glad - og forpustet. Så effektivt kan 3 minutter bruges :superman:

Tillykke med det fine test-resultat (og andre fine resultater jeg ikke har fået kommenteret :blush: ) :4thumbup: :4thumbup: :4thumbup:

Og et stort :yahoo:

De 3 min er givet godt ud! Intensitet! :smile:

Har selv lært at "holde afstand" en de få gange jeg har trænet kettlebells (har selv prøvet at kuglen pludselig forlader hånden uden at sige til først :laugh: )

God weekend!

KH Tinapigen

Link to comment
Share on other sites

RKC Snatch Test

1 x 36+28 @ 24kg PR

- MWUHAHAHAHAHA

Så ka' den bette kugle satme lære det. :devil:

Belært af forrige forsøg vidste jeg jo at der bestemt ikke var nogen grund til at skifte hånd før det var absolut nødvendigt. Den var ved at være hård ved venstre, men der var nok et par stykker endnu. Højre kørte også fint indtil den når 20+ og de sidste par stykker var mere eller mindre swing-and-hope. På nr 29 ville grebet ikke mere og kuglen lavede en pæn bue og landede et par meter foran mig. :laugh:

Jeg var glad - og forpustet. Så effektivt kan 3 minutter bruges :superman:

Link to comment
Share on other sites

I'm baaaaack :w00t:

Efter en uge offline i de norske fjelde har jeg fået fræset pisterne godt tynde. Og hvad kommer jeg hjem til... lige så meget sne, bare lidt mindre bjerge. :laugh:

Alle lemmer sidder hvor de skal, hovedet var pænt iført æggeskal, som i øvrigt aldrig kom i brug og tæerne er efterhånden oppe på nogenlunde normal kropstemperatur. Det værste uheld vi 10 kom ud for var nok min far der fik et blåt mærke på størrelse med en god knytnæve på baglåret efter et styrt på langrend. :tongue: De ski er sgu' farlige, når de ikke sidder solidt boltet til fødderne.

deeeet er genialt det der......... :4thumbup:

Hvordan har poterne det?? Hvad med en SSST?

jo tak - det var også min egen udlægning sådan umiddelbart efter :superman:

Men ud over at være trætte havde poterne det ganske glimrende. Teknikken må så småt være acceptabel - altid plads til forbedring dog.

SSST poppede også op i hovedet på mig relativt kort efter, og hvor virker det bare sygt, at jeg mere eller mindre skal rive sådan en RKC-test af 3 gange i streg - med flere håndskift naturligvis, men alligevel. Den SSST løber ingen vejne, og det er da heller ikke fordi jeg skal lave 200 næste gang jeg forsøger, så jeg er sikker på at lige pludselig føler jeg for det og fyrer den af.

takker, Mr Hebnes :smile:

Link to comment
Share on other sites

Den opmærksomme læser (hvis du findes :tongue: ) vil bemærke at der bestemt plejer at være et indslag om astanga her om søndagen. Det var også planen, men efterhånden som afgangstidspunktet nærmede sig kunne jeg mærke der var noget galt. Jeg frøs, havde absolut ingen appetit (indtil nu har jeg kun fået havregrynen til formiddag) og var ikke særlig godt tilpas. Modvilligt blev jeg hjemme og gik i seng fuldt påklædt, og det var næsten nok til at holde varmen bare en smule. Den oplagte forklaring er en solid omgang feber, som jeg må have fået på ferien og nu er den udklækket. Sur mås :crybaby:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Den opmærksomme læser (hvis du findes :tongue: ) vil bemærke at der bestemt plejer at være et indslag om astanga her om søndagen. Det var også planen, men efterhånden som afgangstidspunktet nærmede sig kunne jeg mærke der var noget galt. Jeg frøs, havde absolut ingen appetit (indtil nu har jeg kun fået havregrynen til formiddag) og var ikke særlig godt tilpas. Modvilligt blev jeg hjemme og gik i seng fuldt påklædt, og det var næsten nok til at holde varmen bare en smule. Den oplagte forklaring er en solid omgang feber, som jeg må have fået på ferien og nu er den udklækket. Sur mås :crybaby:

:1112: God bedring super yogi :hippy:

Link to comment
Share on other sites

tak tak, Lone :smile:

spock -> :laugh:

Jeg tror det er en ganske god ting at få testet sine afhængigheder en gang i mellem for lige at se hvor slemt det står til. Ikke fordi jeg forventer at internettet pludselig forsvinder :laugh:

Det var egentlig slet ikke så slemt - især fordi der jo var masser at lave, og jeg havde tid til at få læst en del. Decideret fysiske symptomer mindes jeg ikke jeg havde, men det påvirkede da vist mine drømme en smule :innocent:

Selvom jeg var offline var vi dog ikke fuldstændig analoge, for vi (min bror og jeg) havde fået lov til at tage den bærbare med så min bror kunne spille lidt og vi kunne se film, serier og hvad vi ellers havde liggende. :smile: Det har nok også taget de værste symptomer.

PS: Øv hvor smager mad bare kedeligt og mærkeligt når man er syg :unhappy: - godt nok ikke nemt når man også er totalt blottet for appetit.

Link to comment
Share on other sites

Mange tak, Fasty og BM :smile:

Mit immunsystem må også være rimelig veltrænet, for det går allerede en del bedre. :superman: Appetitten kniber det stadig med, men det er ikke fordi jeg tror der er risiko for at det kommer op igen, så det er bare med at få tvunget noget i løgneren. :laugh:

14 timers søvn har nok gjort godt, selvom jeg sover fucked up ringe når jeg er syg... Gik i seng kl 20 i går og vågnede da jeg følte jeg havde sovet rigtig længe - og dårligt. Klokken var da 1:48 :crazy: Det blev dog til godt 8 timer mere uden større afbrydelser.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share