MaxPower som Girevik - træningsmand med kettlebells


MaxPower
 Share

Recommended Posts

Mr guarden -> Jeg er jo bare spændt på at se den video, så kom i sving, skipper :tongue:

Hehehe. Du er også velkommen til at træne med en dag, hvor du er i KBH. Eventuelt smid mig en PM. Jeg vil kunne lære dig den på under ½ time. :cool:

//Guard.

Edited by Guarden
Link to comment
Share on other sites

Hehehe. Du er også velkommen til at træne med en dag, hvor du er i KBH. Eventuelt smid mig en PM. Jeg vil kunne lære dig den på under ½ time. :cool:

//Guard.

Tiden flyver og der er jo faktisk ikke så længe til at jeg kommer hjem til kbh lidt mere permanent :superman:

For tiden er jeg kun i kbh en weekend hist og her, men hvis jeg lige finder noget tid, så er invitationen noteret. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Træning med hovedet nedaf

En masse håndstand, forsøg på håndstand til elbow lever, den anden vej og øvelser til dropback. Dælme ikke nemt når håndstanden stinker. :nonono: Så er der slet ikke kontrol nok ned til elbow lever. Fra elbow lever til håndstand begyndte jeg så småt at få forståelsen for hvad der skal ske, men teknikken (og måske styrken) var der bare ikke endnu til at få trykket jorden væk og samtidig holde spændet langs bagsiden.

Link to comment
Share on other sites

Kettlebells

Hep og halløj - så blev der alligevel svinget kugler i dag.

Turkish Get Up

1 x 3+3 @ 24kg

1 x 3+3 @ 32kg :devil:

- Det er vist første gang jeg laver mere end singles med 32'eren. Lige det allerførste stykke er svært og jeg har ofte tendens til at benene ryger lidt i vejret. Resten af turen op er ingen problem overhovedet.

Pistols

3 x 5+5 @ 24kg

Military

3 x 5+5 @ 24kg

Det lykkedes at begrænse mig, så der forhåbentlig ikke er Doms over det hele i morgen :laugh: Så kan der måske endda blive plads til lidt snatches.

Link to comment
Share on other sites

Træning med hovedet nedaf

En masse håndstand, forsøg på håndstand til elbow lever, den anden vej og øvelser til dropback. Dælme ikke nemt når håndstanden stinker. :nonono: Så er der slet ikke kontrol nok ned til elbow lever. Fra elbow lever til håndstand begyndte jeg så småt at få forståelsen for hvad der skal ske, men teknikken (og måske styrken) var der bare ikke endnu til at få trykket jorden væk og samtidig holde spændet langs bagsiden.

hehe, præcis derfor jeg ikke gider gå længere end til ca. 70 grader :innocent::laugh:

Men ja, den kræver lidt bøf og noget statisk styrke henover bag og forsiden :smile:

God vind med projektet :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Kettlebells

Yeeeeha - jeg er vild med det møj :superman:

Snatch

1 x 10+10 @ 24kg

1 x 5+5 @ 32kg

1 x 10+10 @ 24kg

1 x 5+5 @ 32kg

1 x 10+10 @ 24kg

1 x 5+5 @ 32kg

1 x 10+10 @ 24kg

1 x 5+5 @ 32kg

1 x 10+10 @ 24kg

1 x 5+5 @ 32kg

Er du vimmer den 2 pood kræver respekt. Den kommer dælme ikke op på øverste etage uden maksimal koncentration og power fra hoften. Men det kørte supergodt og det er uden tvivl første gang 32'eren er kommet over hovedet 50 gange på samme træning. Nu jeg tænker over det kan jeg faktisk ikke huske jeg har lavet andet end lidt test-snatches med den en sjælden gang, så måske er det ligefrem dobbelt op på total volumen i snatch med 2 pood. :laugh:

Hvad der dog var mindst lige så fedt var at det gjorde 24'eren dejlig meget lettere. Det var som om kroppen var meget mere afslappet og alligevel rigeligt power og masser af overskud så kuglen bare svævede op på plads. :superman:

Det var en rigtig god indskydelse at få leget lidt med 32'eren i denne weekend. Jeg tror ligesom det var blevet lidt trivielt kun at svinge rundt med 24'eren - ikke fordi den er nem, men det var bare for meget af det samme. Træningen i dag gav også det indtryk at den tunge træning er et godt supplement til stor volumen med 24'eren.

kauf -> din snyder - er der overhovedet noget pres i øvelsen, når du kun går til 70 grader? :tongue: Som jeg skrev virker det ikke som om min ringe håndstand i går er der begrænsningen ligger når jeg skal fra elbow lever til håndstand. Det er ned igen det går i fisk, hvis udgangspunktet ikke er stabilt.

Link to comment
Share on other sites

Hvad der dog var mindst lige så fedt var at det gjorde 24'eren dejlig meget lettere. Det var som om kroppen var meget mere afslappet og alligevel rigeligt power og masser af overskud så kuglen bare svævede op på plads. :superman:

Præcist sådant har jeg det også - 24'eren. føles som en 16'er. :tongue:

Ellers udemærket omgang snatches - øvelsen over dem alle.

Link to comment
Share on other sites

Intet pres - men statisk styrke :wink:

:laugh::laugh::laugh: Ser lige Simpsons - Homer har skiftet navn til Max Power, fordi en tumpet gut i en tv-serie i Springfield også hedder Homer Simpson.

Homer/Max Power:

"Remember kids, there is 3 ways to do things: 1. the wrong way, 2. the right way and third, the MAX POWER WAY"

Bart:

"But isn't the MAX POWER the wrong way?"

Homer/Max Power

"Yeah, but just faster"

:laugh::laugh::laugh::laugh::laugh:

Link to comment
Share on other sites

Astanga Yoga

Billeder af astanga-serien

Niveau 3 + mysore v. Miles @ yogashala

Off day - træt, slap og generelt bare bustet i kroppen med lige rigelig DOMS især i øvre ryg. Lone var dog frisk med lidt underholdning midt i timen. :tongue:

Sluttede praksis lidt kort, dvs. efter Baddha Konasana og lavede det meste uden hjælp. Hofterne giver sig en millimeter eller to pr gang, og der er laaangt endnu. :wink:

Til gengæld går det markant frem i dropback-forberedelserne :w00t:

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Vilde videoer! Dig og Guarden er jo gået helt agurk med det der håndstand-halløj! :superman: Måske man sku gi' det et forsøg. Godt nok længe siden jeg har lavet hand-stand pushups!

Link to comment
Share on other sites

Vilde videoer! Dig og Guarden er jo gået helt agurk med det der håndstand-halløj! :superman: Måske man sku gi' det et forsøg. Godt nok længe siden jeg har lavet hand-stand pushups!

Tjoo, indtil videre er det jo bare Guarden der er gået amokka - jeg laver bare en enkelt håndstand eller to i astanga-praksisen. :wink:

Nu har jeg dog et mål om at kunne lave håndstand -> elbow lever indenfor godt en måned :w00t: - rimelig optimistisk, men det er et forsøg værd, og det kræver i høj grad en stabil håndstand. Når jeg det ikke til midt i marts, så når jeg det nok på et tidspunkt.

Link to comment
Share on other sites

Astanga Yoga

Billeder af astanga-serien

Mysore v. Miles @ yogashala

On day :w00t:

Vild forskel ift i går. Stadig gode kb-doms, da det jo er anden-dagen, men masser af søvn har vist gjort godt, for styrken var en helt anden.

Halv-lotus stillingerne rykker sig for tiden - weee.

Near-perfect tur op i håndstand, hvor jeg mest af alt havde lyst til at blive stående lidt længere, nu jeg var der :laugh:

Fremskridtet i dropbacks fortsætter ufortrødent. I dag kom jeg så langt væk fra væggen på sidste tur at jeg havde noget svært ved at komme op igen :laugh: men for første gang fik jeg fokus på gulvet på turen ned.

Trolden evigglad hoppede rundt på måtten ved siden af. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Kettlebells

jow jow - det kan godt kaldes træning :innocent:

Clean - Squat - Military - Windmill

5 x 5+5 @ 24kg

Det svarer jo faktisk til hele 20 sæt :w00t:

En træning lige efter planen - der opstod i mit hoved cirka 1 minut før jeg gik i gang - nææ det var faktisk først da jeg stod med kuglen i hånden og tænkte at military var for kedeligt alene. :laugh:

Det må da chokke kroppen på en eller anden led, når jeg ikke engang selv ved hvad jeg skal træne. :laugh::laugh::laugh:

PS: kettlebells og stand-up festival på Zulu er en dårlig combo... Ingen ulykker dog - bare rolig :innocent:

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Kettlebells

jow jow - det kan godt kaldes træning :innocent:

Clean - Squat - Military - Windmill

5 x 5+5 @ 24kg

Det svarer jo faktisk til hele 20 sæt :w00t:

En træning lige efter planen - der opstod i mit hoved cirka 1 minut før jeg gik i gang - nææ det var faktisk først da jeg stod med kuglen i hånden og tænkte at military var for kedeligt alene. :laugh:

Det må da chokke kroppen på en eller anden led, når jeg ikke engang selv ved hvad jeg skal træne. :laugh::laugh::laugh:

PS: kettlebells og stand-up festival på Zulu er en dårlig combo... Ingen ulykker dog - bare rolig :innocent:

Heheheheh. Fed idé med at udfordre kroppen. Hånden på hjertet så sker det da også en gang eller 2 for mig, :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Yin Yoga

Min korte forklaring af yin yoga og billeder

Yin yoga artikel af Paul Grilley

Hofte fokus

Aaaaalt for længe siden :innocent: - dejlig afslappende men nøøj en forskel det gør om jeg lige har lavet over en times "opvarmning" i form af astanga inden jeg når de rigtige hofteåbnere...

Efter 4-5 minutter i square-pose nåede jeg ikke engang lige så langt som på 10 åndedræt (<1 min) i astanga.

Imens fik jeg så læst første "kursus" i Hand Balancing færdig. Flere gode tips jeg kan bruge. Min håndstandstræning hidtil har mest af alt bare gået på at vende en masse på hovedet og så ville balancen vel komme på et tidspunkt. Nu har jeg nogle meget konkrete ting at fokusere på.

Det inspirerede også til en håndfuld ture i Forearm Stand - balance på underarmene. Tidligere har jeg med meget begrænset succes prøvede den lidt - det lykkedes mig bare aldrig rigtig at finde balancen. Det gik meget bedre i dag, og efter at have brugt væggen til at stoppe benene efter at have sparket op, så stod jeg frit i mindst 5-10 sekunder på de fleste af forsøgene. :superman: Det er i øvrigt også en yogastilling og den er med i astanga allerede i anden serie (med flere varianter i tredje og fjerde), så jeg må hellere få den lært :laugh:

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Astanga Yoga

Billeder af astanga-serien

Mysore v. Tanja @ yogashala

Yes yes - det kører for tiden. Gode jumpbacks hvor jeg genopdagede flere af de elementer der gør at den lykkes. :bigsmile: Lækker håndstand i dag - den bliver meget mere stabil når jeg tænker over rækkefølgen og får kroppen lodret (more or less) før benene strækkes. Jumpthroughs kræver noget arbejde - jeg synes de er for sjuskede, og jeg føler ikke der er kontrol bevægelsen igennem. Jeg har også stadig en lille tendens til at løfte lidt op i hånden for at få plads. Det burde ikke være nødvendigt! :wink:

Dropbacks havde et mindre gennembrud, hvor jeg fik hænderne vandret hele vejen ned af væggen, ned på gulvet og op igen. :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Træning primært med hovedet nedaf

Godt og blandet - overvejende med væg som støtte, men så vidt muligt uden at røre naturligvis

Alm. håndstand.

Håndstand med bøjede ben

Lækker forearm stand :bigsmile:

Forearm stand -> hovedstand -> forearm stand

3½ mm fra at lykkedes med en håndstand -> elbow lever :w00t: og flere forsøg der var lidt længere fra.

Link to comment
Share on other sites

Maxi er stolt af mor :bigsmile:

Min mor er 54 år og har i det sidste måske 10 år godt ville tabe sig. Af flere omgange har hun forsøgt med forskellige slankekure, pulvere osv, nogle gange med træning andre gange uden. Resultaterne var meget varierede og hun tog altid de kg der måtte være røget på igen. For 8 mdr siden skulle det være slut.

Opskriften har været:

- hvidt brød blev stort set fjernet fra kosten

- alle de små snydemåltider med kage til kaffen, aftenslik mm blev fjernet - og is er det meget længe siden hun har fået

- mere frugt

- flere mindre (men gode) måltider

- mere protein overvejende fra yoghurt, mere pålæg og den slags

- flere grøntsager til aftensmaden og kun en portion

Af nogle få gange har hun forsøgt sig med motion, men det bliver ikke rigtig prioriteret konsekvent og planerne har ofte været lidt for seriøse og skrider derfor i svinget (det lyder skræmmende bekendt :innocent: ). Det på trods af at hun har et efterhånden voksent lager af træningsvideoer, motionscykel og diverse vægtstænger og -skiver. Hendes daglige vaner har medført let øget aktivitet og i hendes arbejde går hun meget rundt, men det et svært at vurdere præcist hvor meget det drejer sig om.

Hun siger selv at det stort set aldrig har føltes som en kur, og derfor har det faktisk været rimelig let af følge.

Resultatet:

13kg tabt på 8 mdr ~små 400g pr uge. :w00t:

Hun er nu nede på 64kg, men vil godt liiige ned på 60kg, hvor der skulle åbne sig helt nye modemæssige muligheder. :4thumbup:

Nu skal jeg bare ha' hende igang med noget træning :devil:

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share