Okse-loggen!


Oksen fra Århus N
 Share

Recommended Posts

Skyr kan man med fordel shoppe i Rema1000 som har 1 kg spande med det - 27 kr er en okay pris !

Og proteinbarer kan man lave selv med kokosmel, vand/mælk/kokosmælk og så noget proteinpulver. Så slipper man for chokoladen og kan jo lave dem med sin egen foretrukne smag

Men ja der er for ofte sat lighedstegn mellem kage og hygge på kontoret så der er grund til varsomhed

Link to comment
Share on other sites

Hvor meget vil du gerne tabe dig, og hvad er dine stats?

Ja, lad os alle køben ugens udgave af Femina, og bage nogle DEJLIGE cup cakes med lyserød topping.

Altså, det er ikke over 10 kg, jeg gerne vil af med. Vel snarere omkring 5-7.

Ved ikke med sikkerhed, hvad jeg vejer. Har, i alt for mange år, været allergisk overfor badevægten.

Link to comment
Share on other sites

Skyr kan man med fordel shoppe i Rema1000 som har 1 kg spande med det - 27 kr er en okay pris !

Og proteinbarer kan man lave selv med kokosmel, vand/mælk/kokosmælk og så noget proteinpulver. Så slipper man for chokoladen og kan jo lave dem med sin egen foretrukne smag

Men ja der er for ofte sat lighedstegn mellem kage og hygge på kontoret så der er grund til varsomhed

Den smager OK synes jeg, men blev nød til at smide lidt aspartam i for at det smagte mig. Prøver ellers at holde mit kunstige forbrug nede, så jeg foretrækker andre mærker (for tiden).

Altså, det er ikke over 10 kg, jeg gerne vil af med. Vel snarere omkring 5-7.

Ved ikke med sikkerhed, hvad jeg vejer. Har, i alt for mange år, været allergisk overfor badevægten.

The time is now!

Link to comment
Share on other sites

I dag har jeg mine mindste jeans (str. 34, uden stretch) på.

De sidder faktisk overraskende fint. Kunne også have en skjorte inden i, hvis jeg ville.

I går var jeg indblandet i et mindre glatføre-uheld, hvor jeg reddede mig et trælår, samt et lille, overfladisk Honda rash.

Heldigvis er mine knogler særdeles solide. Det har utallige fald-uheld bevist. Forskrækkelsen var værre end den faktiske skade.

Der skete heller ikke noget med crosseren.

I dag satser jeg på et styrke-pas, og så cykling i morgen.

Link to comment
Share on other sites

Gårsdagens træning blev god nok.

Leg extensions var pænt tunge, og der blev også mulighed for en del håndvægt-øvelser, selv om der var fyldt godt op inde i frivægts-afdelingen. Det er til tider den ulempe, man må tage med, når man træner på det tidspunkt, hvor de fleste har fyraften. men med lidt tålmodighed, så går det jo.

Jeg kan mærke, at jeg bliver stærkere i DB skulderpres.

Pecdeck og rows var også gode, hvorimod det kneb lidt med maveøvelserne.

En god tur på siddecyklen rundede det hele af.

Vi har fået et drys sne i nat, men ikke noget kritisk.

I dag skal jeg hente en bog på Statsbib, og så skal jeg gerne have mig en cykel-etape. Men først har jeg lige et lille møde, der skal overstås.

Jeg venter fortsat på den dag, hvor mine forældre ringer og siger, at det er slut med vores gamle nabo. Sådan set håber vi bare på, at han må få fred inden længe. Det er mit håb, at han må få lov at dø hjemme, tæt på den have, der altid har været hans stolthed, og tæt på Limfjorden, der engang bragte ham ud på eventyr. Han har haft et til tider hårdt liv, men til alt held har han, så nogenlunde, fået den tilværelse, han gerne ville have.

Jeg vil altid mindes de mange skønne stunder, vi har haft sammen. Ikke mindst de gange, hvor vi mødtes til frokost, og blev ved til omkring kl. 23, hvor vi tumlede hjem, ofte skrålende med på

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Kære Molsterz!

I morges ved 7.30-tiden ringede min telefon. Og jeg havde såmænd ikke engang behøvet at tage den. Budskabet kendte jeg på forhånd: Vores gode gamle ven og nabo har taget billetten!

RIP, gamle ven!

Så jeg skal antageligt have et par dages ferie i næste uge, så jeg kan tage hjem til begravelsen.

Gårsdagens træning hed 18 km cyklads, med 31,5 km/t i snit.

Ved ikke helt, hvad det bliver til i dag.

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Tak, #PP.

Det er heller ikke, fordi jeg hænger så meget med næbbet over det, for det var det sidste, han ville have ønsket.

Selv om jeg jo bare skal være alene i aften, så vil jeg drikke et stille glas, og høre lidt god musik, imens jeg mindes alt det skæg og ballade, vi havde sammen.

Link to comment
Share on other sites

Weekenden bød på et godt styrke-pas fredag, og så to cykel-etaper á hhv. 22 og 18 km.

I går kneb det lidt med min energi, men jeg skulle jo cykle, og det fik jeg også gjort.

I dag bliver det nok også til en cykel-etape. Har ikke tid til at køre ned i Ny Helse, da jeg skal pakke mit grej til begravelsen. Jeg drager hjem i morgen, efter fyraften, og så er begravelsen om torsdagen. Min far og jeg skal hjælpe med at stille an til gravøllet, hvor der sikkert kommer mange mennesker.

Link to comment
Share on other sites

Så er jeg hjemme i det vestjyske.

Det var et lidt dumt tidspunkt at tage fri på, men jeg ville aldrig tilgive mig selv, hvis jeg udeblev fra begravelsen.

På den positive side, så er det en optur, at jeg tydeligvis har tabt mig ganske betydeligt siden nytår. Som bekendt kender jeg ikke noget tal, men jeg vil sige, at 3-4 kg næppe er helt galt.

Og det skal nok blive til mere! Jeg må nok ud og shoppe jeans, får jeg har efterhånden kun to par gode jeans. Nogle røg til genbrug, fordi de efterhånden var for store, og et par blev beskadiget under aflivning af nødstedt fuglevildt.

Jeg tænker en del over at få gjort alvor af det der med en ny tatovering. Man bliver jo ikke yngre. Og jeg bruger jo ikke penge i byen osv. Så måske?

Link to comment
Share on other sites

Ja, så fik vi overstået den begravelse!

Og jeg må sige, at selv om de færreste begravelser ligefrem er gode, så var denne her én af de bedre.

Præsten havde fra første færd sagt, at hun ikke ville trække noget ned over hovedet på nogen (Læs: Hun ville lade være med at bitche over, at den afdøde ikke var kirkegænger). Derudover blev der sagt, at han elskede at campere, at komme ud i naturen, at han altid var god for en historie, og at han stod fast på sine holdninger.

Og det er så sandt, som det er sagt!

Konen stod op og talte over kisten til sidst. Og jeg må tilstå, at selv om jeg har været med til et og andet i min tid, så var det et tidspunkt, hvor filmen var tæt på at knække for mig. Jeg har altid vidst, at hun var en god taler, for hun har bl.a. været fagbevægelsen en god støtte. Men at hun besad den styrke, hun udviste i dag, det havde jeg ikke troet!

Bagefter var der kaffe, rundstykker og et par Ceres Royal. Så det var ganske i den afdødes ånd.

Det kunne ikke være bedre.

På søndag er jeg igen hjemme i Århus, ved arbejde og træning.

Og lad det så vare længe, før der skal snakkes mere om dødsfald i denne log!

Link to comment
Share on other sites

I går kom jeg så hjem til min egen lejlighed.

Og det varede ikke længe, før jeg satte kursen mod jernhulen.

Gårsdagens styrke-pas var ikke det tungeste, men det var rart at få brudt dødvandet.

Energien var nogenlunde god, og jeg sluttede af med nogle minutter på siddecyklen.

Nu skal jeg så igen have en tur på min egen kondicykel i dag. det skal nok gå. men det er jo altid hårdt at starte op, efter en pause, også selv om den ikke har været lang.

Link to comment
Share on other sites

Jeg fik cyklet 16 km i går, selv om det holdt en anelse hårdt.

Man skal jo ikke holde mange dages pause, før det kan mærkes. men det vigtigste er, at jeg kom i sving.

Med ovennævnte etape fik jeg også hevet et lille jubilæum i hus, idet min nuværende kondicykel nu har rundet de 6500 km.

Dermed har jeg præcis 21660 bogførte kilometer, siden jeg købte min første kondicykel. Det er slet ikke så ringe. Dem, der sagde, at jeg hurtigt ville opgive cyklingen, er da i hvert fald blevet PWNED!

Aftenen gik med læsning, bl.a. fordi jeg ikke gad se fesne `Dicte´. Den serie kan, i bedste fald, gå an som hjernelam underholdning, men så heller ikke mere! En nogenlunde god bog vil, imo, oftest være at foretrække.

I dag satser jeg på et styrke-pas. Og så må vi i øvrigt se, om jeg magter at holde mig til en protbar, når én af amerikanerne kommer med kage i dag.

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Jeg sidder i Nobelparken, på Æstetik og Kommunikation.

Det er ganske belejligt, idet jeg har under en km på arbejde, og gode muligheder for at købe ind på vejen hjem. Både Statsbib, træningscenter og min bank ligger ligeledes centralt i forhold til min arbejdsplads. Så det er tæt på at være optimalt, rent geografisk.

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Jeg har jo længe overvejet at få mig en ny tattoo.

Har ledt efter motiver på nettet. Vil jo gerne have en tattoo, der forestiller en klassiks Colt SAA.45. og til tider kan man ikke se skoven for bare træer! jeg skal naturligvis finde et billede på nettet, og så få den tegnet af! Så bliver tatoveringen jo også individuel, og jeg kan være sikker på, at den kommer til at ligne en rigtig gun. Jeg skal hverken have noget sci-fi-agtigt pjat, eller noget af alt det hippie-lort, hvor der vokser blomster ud af mundingen på revolveren! Derimod skal jeg have en tattoo, hvor motivet ligner det, der forestiller!

Overvejer det nye Buddha Tattoo i Seedorfs Stræde. De skulle efter sigende være gode, og de tager 800 i timen, hvilket er nogenlunde rimeligt.

Nå, men i går fik jeg mig da i hvert fald et ganske godt styrke-pas. Der var tid til en del god håndvægt-træning, og jeg synes også, at rows gik fint.

Benene var egentlig også ok. Havde 80 kg i det tungeste sæt i leg extensions.

Pecdeck ligger stabilt omkring 65 kg. Det er meget sagt, at jeg ikke kunne øge til 67,5, hvis det endelig skulle være.

Sluttede af med nogle få min. på siddecyklen.

Link to comment
Share on other sites

I går havde jeg et af de bedste styrke-pas længe!

Jeg måtte jo lige prøve, om jeg kunne tage 67,5 kg i pecdeck. Det nytter jo ikke, bare at skrive om det på MOL, uden at gøre det i den virkelige verden!

Men det gik nu også fint.

Bentræningen var ligeledes god. Endvidere var der tid til at gå all in med håndvægtene. Så det var jo fint.

Maveøvelser blev heller ikke forsømt. Jeg savner wristrolleren, som desværre befinder sig i et område af centret, som er afspærret lige nu. Håber ikke, at det varer ved.

I dag skal jeg gerne have mig en smule cyklads. Pga. arbejdspres og lidt svingende humør var kræfterne ikke til det i forgårs.

Men apropos arbejde, så var der en glædelig nyhed i dag: Min tidligere chef (som stadig er en slags chef, bare for nogle af videnskabsmændene, i stedet for at være chef for mig), fortalte, at indtil flere videnskabsmænd havde udtalt, at de var glade for min indsats. Det kunne derfor konkluderes, at `projektet´ (som gik ud på at få mig til at aflaste videnskabsmændene for noget af den stadigt voksende administrative byrde, der stjæler tid og kræfter fra forskningen) var lykkedes!

Jeg var stolt!

Nu skal jeg bare sørge for, at forskningstilsynet ikke får noget at sige mig på!

God weekend!

Link to comment
Share on other sites

Weekenden var mig en smule lang at komme igennem. Bl.a. havde jeg svært ved at få vasket tøj, fordi den terminal, der styrer vaskemaskinerne, ikke gad læse vaskekortene (dem alle, ikke kun mit). Men i går var den da heldigvis kommet til at virke igen. I mellemtiden fik jeg ordnet lidt gulvvask osv.

Fredag havde jeg et godt styrke-pas, med især masser af gode håndvægt-øvelser, og om aftenen var jeg en tur forbi uni, hvor jeg samlede flasker, og små-flirtede lidt med en stangstiv studine. Så det var egentlig godt nok. Blev nødt til at drikke en halv Tempt cider (selv om alco-pops bestemt ikke er min stil) sammen med hende. :laugh: .

Men i hvert fald er det rart, at der igen er lidt gang i flaskeindsamlingen.

Desuden har weekenden budt på to cykel-etaper á 20 og 21 km.

Er lidt træt i dag, men det går.

Link to comment
Share on other sites

FORFÆRDELIGT FRYGTET FORSKNINGSTILSYN FÆRDIGGJORT I FORRYGENDE FART, MED FANTASTISK FLOT FINALE. FREMOVER FORDELES FADØL (imellem dem, der har knoklet med det i den seneste måneds tid)! :bowdown::pumpin::4trumpet::yahoo: .

Jeg synes nu nok, at det var lidt vildt, sådan at varsle weekend-arbejde, når jeg har kunnet klare selve rapporterne fra ca. kl. 10.30 og til nu. Men pyt. What´s done is done. Og hvor det dog letter! Det er naturligvis også det store forarbejde, der har vundet slaget for os.

I går havde jeg et godt, tungt styrke-pas, hvor jeg især brugte håndvægtene en del, alt imens der blev snakket med dørmænd og andre bros.

Leg extensions var også gode. Rows og pecdeck var standard-agtige.

Vi mangler vores wristroller, men den bliver vist reetableret, på et tidspunkt. Ledelsen i centret rider ikke samme dag, som de sadler.

I weekenden skal jeg samle lidt flasker, læse bøger, samt cykle en del.

Men foreløbig skal jeg lige have tid til at falde ned!

DAMN, hvor er jeg i øvrigt sulten! Må have mig en portion skyr, inden diverse barer åbner!

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Heldigvis er jeg ikke ramt af den bombetrussel, som AU fik for kort tid siden. Men jeg kan se minestrimlen, og en enkelt cop car.

Utroligt, hvad alverdens idioter kan hitte på!

Nå, men fredagen sluttede med en enkelt påskebryg i fredagsbaren, før jeg kørte hjem, og fik cyklet 20 km. 31,8 km/t i snit.

Lidt flaskeindsamling bød fredagen også på.

Lørdag var det 21 km cykling. Vistnok 31,3 km/t. Husker det ikke bestemt.

I går havde jeg et helt OK styrke-pas, og var dødtræt, da jeg endelig ramte sengen.

Link to comment
Share on other sites

I forgårs var jeg temmelig presset, men fik da cyklet 15 km.

Mener, at snittet var 30,8 km/t.

I går afspadserede jeg en smule, og så var jeg både til træning og til fys.

Det var rart at have tid til, rigtigt at give den gas i centret. Og træning før fys er temmelig meget bedre end det omvendte. jeg brugte pecdeck en del, og naturligvis en masse DB skulderpres, curls og hammercurls.

Leg extensions tog jeg det lidt forsigtigt med (dvs. at jeg ikke gik højere end 80 kg), for ikke at få mine ben til at spænde op lige før fys-behandlingen.

Prots skulle der jo også til, så jeg snuppede lige en burger i Storcenter Nord. Café 5. maj er stadig det sted i centret, hvor man kan få andet end prollet skod-mad.

Link to comment
Share on other sites

I går fik jeg ikke trænet, da jeg desv. kom til at tage en forfærdelig mængde overtimer på jobbet, fordi der lige var en grafisk ting, der ikke helt ville, som jeg ville. Men jeg fandt da en løsning.

Men i dag SKAL det blive til en cykel-etape!

Jeg takkede sågar nej til en choko-crossaint ved dagens sekretariatsmøde. Det var hårdt, men jeg VILLE ikke give mig!

Nu skal jeg snart hjem og læse lidt i den anmelderroste thriller `Trofæ´, af Steffen Jacobsen. Den venter jeg mig en del af.

Link to comment
Share on other sites

I går fik jeg cyklet en god halvmarathon.

Snittet var vistnok 30,7 km/t. Det var ganske OK. Det sværeste ved at cykle på kondicykel hjemme er, at holde det mentale fokus. Men jeg har jo altid været god til at drive mig selv frem. Ingen skal tvivle på, at jeg bliver ved, sålænge jeg på nogen måde kan.

Ellers gik resten af dagen i går med at læse. `Trofæ´ holder foreløbig formkurven ganske godt. Dog lader den til at være meget hurtigt læst. Men for mig vil succes-kriteriet altid være, om en bog kan holde mig vågen om natten eller ej. Og det kan `Trofæ´. Det tema, at nogen betaler for at få lov til at drive jagt på mennesker er jo ikke ny. Det har vi set i en række romaner, og tildels også i de temmelig åndssvage `Hostel´-film. Men Steffen Jacobsen formår at fange læserens opmærksomhed, bogstaveligt talt fra første side. Jeg antager desuden, at han selv er jæger, for han har særdeles godt styr på en række tekniske detaljer mht. jagtvåben.

Problematikken med utilpassede/PTSD-ramte krigsveteraner spiller ligeledes en væsentlig rolle i bogen.

LÆS DEN!

I dag skal jeg styrketræne, og forhåbentlig samle lidt flasker!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share