Okse-loggen!


Oksen fra Århus N
 Share

Recommended Posts

Det er da godt nok et slemt glatføre her til morgen!

Godt, at jeg har under en km på arbejde, og at crosseren har gode dæk.

Med stor forsigtighed lykkedes det mig at nå frem. Nu håber jeg, at langt det meste af sneen når at smelte. Crosserens batterier vil sikkert også sætte pris på nogle dage med tø.

Nå, men weekenden var OK:

Fredag cyklede jeg 22 km.

Lørdag var jeg nede og få mig et styrke-pas, samt en lille tur på siddecyklen.

Og i går cyklede jeg 20 km, imens resten af DK så håndprol-drengene blive blæst ud af banen!

Nu har jeg lagt 5 protbars ned på mit kontor, så jeg har et alternativ at gribe til, når kollegerne går kage-amok.

I weekenden undte jeg dog mig selv et par gode tykstegs-bøffer, og de var dæleme gode. Når man hverken får sovs, hvidløgssmør eller lign., så er det vel heller ikke det usundeste, man kan få.

I går var jeg meget fristet til at hente en pizza, men jeg tog mig sammen, og nøjedes med 250 gram skyr, samt en halv banan (ingen rosiner, som jeg ellers tit putter på skyr).

Ja, det skal nok gå!

Link to comment
Share on other sites

I går havde jeg en lidt lang arbejdsdag, og som følge deraf var jeg en smule træt. Havde i øvrigt også været oppe siden kl. 5 om morgenen, fordi jeg skulle tisse/ikke kunne sove.

Men jeg tog da 15 km pligt-cykling (31,2 km/t i snit), samt lidt COC-leg.

Så må vi se, om det bliver til lidt jern-pump i dag. I hvert fald er det rart med lidt tøvejr!

Til aften tager jeg et par rødspætte-filetter. De filetter, mine forældre leverer, er out of this world. Det er den eneste slags fisk, jeg ville turde servere som score-mad. Og det har jeg før gjort, med held.

Link to comment
Share on other sites

Kære Molsterz!

Jeg står desværre i den meget trælse situation, at en god gammel bro har kræft i et terminalt stadium.

Indtil for kort tid siden var han meget frisk, men bare siden i torsdags har han været HASTIGT på retur.

Hvis det alligevel skal gå sådan, så vil jeg håbe for ham, at det snart må være slut.

Kæft, hvor har han og jeg lavet meget skæg & ballade sammen!

Vi lavede bål til sankt Hans, vi camperede i ind- og udland, vi holdt grillfester, vi drak Ceres Royal `by the truck load´, og fortalte de samme gamle historier igen og igen. Og ikke mindst stod vi skulder ved skulder, og fik andre naboer med, da en lusket forretningsmand for nogle år siden havde skumle planer i kvarteret.

Hvor gør det bare mega ondt at vide, at det nu går den vej, det går med ham!

Hospice har været på tale, men foreløbig klarer de det vist med en hospitalsseng hjemme i stuen. Vi skylder alle Vorherre en død, men kræft er bare noget satans djævelskab.

Så hvis jeg pludselig bliver nødt til at tage et par ferie-dage, så skyldes det, at jeg skal til begravelse.

En decideret trænings-update kommer senere.

Jeg tror sgu, jeg kører til bageren efter brød til kollegerne og mig selv. Trænger til en optur, om den så er nok så basal.

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Hej Okse,
Det er jeg virkelig ked af at høre, og det lyder til, I har haft good times. Tror efterhånden alle kender én, som er blevet ramt af kræft, og det er en forfærdelig sygdom. Bare ved at læse det, bringer det minder frem, om dem jeg kender, som har været ramt af kræft. Må man spørge hvilken slags kræft det er, og hvor gammel er han?

Ønsker ham alt det bedste.
Link to comment
Share on other sites

Tak, #PP.

Han er efterhånden blevet 79, så det er ikke, fordi han kommer til at dø ung.

Det er lige så meget det, at det er hårdt at se denne tidligere så friske fyr falde sådan af på den, at han ikke kan sidde på sengekanten, uden at nogen støtter ham. Det er ikke voldsomt længe siden, at han rendte rundt og savede træer ned for folk.

Kræften er både i leveren, i hovedet, og sikkert mange andre steder.

Nå, men træningen i går var i hvert fald god.

Leg extensions op til 85 kg.

Gode rows @75 kg.

Masser af DB curls/hammer curls, samt DB skulderpres.

Maveøvelser i rigelig mængde.

Triceps pushdowns.

Nogle minutter på siddecyklen, til at slutte af med.

Efter træningen stod jeg foran spejlet i omklædningsrummet og poserede lidt, hvilket afstedkom nogle kommentarer om, hvorvidt, jeg snart skulle til at have noget Dbol.

Det kan jeg så garantere for, at jeg IKKE skal. Og heller ikke andre former for roids. Men bevares, man kan jo altid joke lidt!

I aften skal jeg gerne have cyklet noget, når jeg nu har fået wienerbrød og cacaomælk i formiddags (nøjedes til gengæld med en protbar til frokost). men det vil vise sig, hvor DOMS´ede, mine lår er blevet.

Link to comment
Share on other sites

Selv om det var en lidt kompliceret dag i går, fik jeg cyklet 16 km.

Snittet hed 31,5 km/t.

Nu håber jeg på et godt styrke-pas i dag.

Har sat to pund skyr ned i køleskabet i personalekøkkenet. Typiske danske madpakker er jo sjældent protein-rige, medmindre, man har mulighed for at tage rester af kød eller kylling med.

Og hvis nogen tyver mit skyr, så hamrer jeg dem!

Link to comment
Share on other sites

Den fra Arla har jeg også smagt, og synes den er OK. Det er ikke den bedste jeg har smagt, og blandede den op med lidt sød . Den kommer ihvertfald i BB-size.

Levevis Skyr har jeg ikke smagt, men skal jo i Føtex senere i dag, i morgen og på lørdag. Så den vil jeg lige tjekke ud.

Hvad er den bedste skyr du har smagt?

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes ikke, der har været stor forskel, rent smagsmæssigt.

Køber som regel Levevis, når jeg har mulighed for at lægge vejen forbi Tøfex.

Jeg er dog ikke så hardcore som Jan Pál Sigmarsson, der efter sigende bare puttede skyr, kold fisk, æg, bananer og en masse andet ned i en blender, og så bare tyllede slut-produktet ned.

Han er og bliver mit idol. Sørgeligt, at han ikke blev noget ældre.

Link to comment
Share on other sites

Lad os snakke mere om skyr i loggen! Kender ikke lige ham Jan Sigmarsson, men islændinge er som regel mad men. Okse, har du prøvet Levevis kvark? Den har jeg lige købt i dag i Føtex <3, og skal prøvesmage til min lunch i morgen.

Gregers, taler du om Løgismose skyr?

Link to comment
Share on other sites

Lad os snakke mere om skyr i loggen! Kender ikke lige ham Jan Sigmarsson, men islændinge er som regel mad men. Okse, har du prøvet Levevis kvark? Den har jeg lige købt i dag i Føtex <3, og skal prøvesmage til min lunch i morgen.

Gregers, taler du om Løgismose skyr?

Jepsen :bigsmile:

Jeg har dog været på nedtrapning siden i sommers

post-1580-0-30340000-1359669419_thumb.jp

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

I øvrigt har jeg aldrig prøvet noget skyr, som ikke var naturel. Men det er der vel heller ingen grund til, når jeg godt kan lide naturel.

Gårsdagens styrke-pas var ganske fint, selv om den pågående renovering af jernhulen forårsagede en del roderi. Men det kan jo ikke være meget anderledes. og det gik da også alligevel.

Håndvægt-træningen var pænt tung, imens leg extensions og rows var, som de plejer at være.

Lavede, som altid, en del maveøvelser, og sluttede af med nogle min. på siddecyklen. Var dødtræt, og gik ud som et lys, da jeg endelig ramte slumrekassen.

Link to comment
Share on other sites

I fredags cyklede jeg 20 km. 32,2 km/t i snit (virkelig fint snit).

I aftes cyklede jeg hele 23 km. 31,9 km/t i snit.

Lørdag blev det til et ganske alm. styrke-pas, som der ikke er meget at fortælle om.

I dag: Styrke-pas og fys.

Lørdag var jeg helt utroligt træt, og ramte sengen allerede ved 21.15-tiden. Var da også lige ved at spekulere over, om den frygtede flu var i anmarch. Men det har tydeligvis ikke været tilfældet. Og gudskelov for det. Min kusine var så syg af den, at hun lå ude på sit badeværelsesgulv, og måtte have hjælpe til at komme hen til doktoren, der gav hende Tamiflu.

Mht. min gamle, kræftsyge ven, så lyder seneste melding på, at hans tilstand er stabiliseret noget. Så det kommer næppe til at gå så hurtigt som først troet. Men det endelige resultat er der ikke tvivl om.

Link to comment
Share on other sites

I går:

Først ned på kontoret i nogle timer. Derefter til træning. Så til fys, hvor jeg blev banket godt og grundigt igennem.

Efter det burde jeg være taget hjem, men som den workaholic, jeg er, endte jeg igen nede på arbejdet, hvor den stod på skyr, vand og kaffe, inden jeg igen arbejdede i et par timer.

Damn, hvor var jeg træt til aften! ved 21.30-tiden gik jeg TOTALT ud!

Træningen i går var standard-agtig, men især leg extensions var pænt tunge.

Jeg forventer, at dagen i dag bliver en hviledag, idet trætheden fra i går fortsat sidder i kroppen på mig. Jeg skal understrege, at der ikke er grund til at frygte, at jeg fejler noget. Er bare lidt udkørt. Det retter sig igen.

I øvrigt har jeg 20 ferie-dage, som snart skal klares. Det er lige før, at det er en større byrde, end arbejdet er.

Link to comment
Share on other sites

Mmmh skyr, bliver helt sulten! Har du planer om at smide lidt fedt, og kører du efter kostplan?

Nogen egentlig kostplan har jeg ikke. Men det er korrekt, at jeg forsøger at tabe mig lidt. Og foreløbig tror jeg nok, at det går den rette vej. Det er der også flere andre, der har sagt.

Har fundet ud af at bruge skyr som alternativ til den typiske danske madpakke, og protbars som alternativ til de bjerge af kage, der sættes til livs på min arbejdsplads. Hveranden kvindelige medarbejder enten bager eller køber kage, ganske jævnligt. Og især kamerikanerne sparer jo ikke på fedt og sukker.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share