Okse-loggen!


Oksen fra Århus N
 Share

Recommended Posts

Der blev en mindre change of plans, så jeg i stedet cyklede om fredagen.

Faktisk blev det til hele 25 km. Det er dæleme længe siden, at jeg har cyklet så langt. Snittet var 32,6 km/t.

Det var én af de ture, hvor man virkelig får et RUSH af at cykle! Jeg var totalt flyvende bagefter. Måske mærkede jeg et ganske kort ubehag, som forsvandt, da jeg fik lidt carbs. Men det var virkelig en glimrende etape.

Lørdag: Standard styrke-pas. Ikke så meget at berette om. Fik givet mine triceps en tiltrængt tur.

Søndag: Hviledag, med læsning og rengøring. En del flasker fandt jeg også i løbet af weekenden. Flertallet af dem blev afleveret i går.

I dag: Styrke-pas, fys, og så Sort Arbejde på DR i aften.

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Hvis nogen vil vide, hvorfor jeg ikke gider skrive på BB.dk, så kan de kigge på denne tråd!

Kæft, der er megen mudderkastning og det, der er værre!

Forleden var jeg, for the first time ever, lige ved at blive en smule skrap overfor én i centret. Det var ikke sådan, at der var tilløb til noget som helst, men folk skal dæleme ikke skylde mig på, at der går flere måneder mellem mine træningspas, bare fordi DE tilfældigvis ikke har set mig. Det kan jo ikke forventes, at jeg skal kunne træne på de samme tidspunkter, som folk uden arbejde kan. I denne vinter har jeg, på intet tidspunkt, haft mindre end 2 styrke-pas om ugen. Og langt de fleste uger har jeg haft 3.

I stedet kunne man sige: `Det er længe siden, at jeg har set dig´.

Det er noget BS at insinuere, at folk ikke træner, når man ikke VED noget om det!

Nå, men det endte da med, at jeg fik en undskyldning. Det manglede også bare!

Link to comment
Share on other sites

I går fik jeg mig en god omgang styrketræning.

Der var rimeligt godt gang i den, ikke mindst inde i frivægtsafd., hvor jeg straffede de 14-kilos DBs godt og grundigt, i selskab med en herlig flok unge bros. jeg er glad for, at flere af de der gutter begynder at snakke til mig. Det er ikke for meget socialt, jeg har oplevet i min tid (i hvor høj grad, denne mangel har været selvforskyldt, kan vi diskutere fra nu og af til verdens ende). I hvert fald er det godt at fornemme, at der er en slags respekt for den indsats, jeg gør. Man kunne ønske, at mange flere fysisk handicappede ville give sig til at træne, under hensyn til de individuelle begrænsninger, de har.

Og nej, man skal IKKE være bange for at begive sig ind i en jernhule. ALDRIG har jeg fået en eneste nedværdigende kommentar om mit handicap fra nogen i fitness-/BB-miljøet. Så hvis nogen nærer frygt for det, så er den frygt overdrevet.

Benene trænede jeg ikke så hårdt, idet jeg ikke ville have dem til at spænde op, lige inden jeg skulle til fys. Men leg extensions op til og med 75 kg er også ok.

I rows var jeg derimod god: Var lige oppe og lege med de 80 kg.

Triceps pushdowns, pecdeck og maveøvelser blev det også til.

Sluttede af med min hidtil længste tur på siddecyklen. Jeg bliver bedre og bedre venner med den siddecykel.

Jeg var MEGET træt, da fys-behandlingen endelig var slut. I dag er jeg stadig en smule øm. Men det viser jo bare, at behandlingen virker.

Link to comment
Share on other sites

I går:

Igen et nogenlunde godt styrke-pas, der var omtrent, som de plejer at være.

Ikke så meget at fortælle.

I dag skal jeg gerne have mig en cykel-etape.

Skal vist også have afleveret flasker, for dem fandt jeg mange af de første dage i denne uge, hvor solen skinnede. Det kan altid gøre folk tørstige.

Link to comment
Share on other sites

Det blev til 18 km på cyklen i går. Snittet var 31,8 km/t.

Der er ikke langt op til de 7000 km.

Nu ser jeg frem til en weekend, hvor jeg skal træne, læse, og ikke mindst have noget ordentlig mad. Lidt for længe har jeg stort set levet af rugbrød. Så det skal blive rart med en steak. Så falder jeg heller ikke så let for fristelsen til pizza eller andet junk. jeg kan hurtigt sætte betydelige mængder oksekød til livs, hvis jeg beslutter mig for det. Men tit nøjes jeg med hakkebøffer, af hensyn til prisen.

I eftermiddag løfter jeg jern, og hvis det ikke øsregner i aften, skal jeg ud og se, om der er lidt flasker at finde.

I næste uge går turen så sydpå. Glæder mig til at få købt et par flasker af den gode skotske eliksir

Link to comment
Share on other sites

Weekenden bød på et styrke-pas om fredagen, og så to cykel-etaper:

Lørdag: 21 km. 31,5 i snit.

Søndag: 18 km. 31,2 i snit.

Mad-mæssigt var weekenden god: Jeg fik steaks om lørdagen, og rødspætte-filetter i går. heldigvis lykkedes det mig at holde mig fra diverse junk.

En hel del flasker fik jeg også indsamlet. Så det var sådan set OK

I dag skal jeg så igen have et styrke-pas. Og i morgen går turen til Møgeltønder, hvor der skal købes ind, chilles, og kigges på fugle/natur. Skal huske min nye, gode kikkert.

I øvrigt skal jeg også huske at skaffe kontanter i dag, for der skal shoppes en hel del.

Apropos kontanter, så har jeg fået mig en ny bankmand, som godt gider snakke med mig. Det gad min tidligere bankrådgiver dårligt nok. Han var den største nej-hat (jeg kan i øvrigt ikke lide det udtryk), når jeg spurgte, om der ikke var noget, der kunne gøres bedre. Men den nye ringede selv og foreslog nogle forbedringer. Så det må vi have et møde om, når jeg er tilbage.

Anygay, så tager jeg af sted i morgen.

See you, molsterz!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Så er jeg tilbage igen.

Det var en skøn tur, hvor vi fik set en masse fugle og råvildt. Tror, vi så over 100 stykker råvildt i de dage, vi var i Møgeltønder. Fasaner og harer var der også mange af, samt 1000-vis af bramgæs. Det er forståeligt, at bønderne gerne vil have gjort bramgæssene jagtbare igen, for sådan en flok kan snart vandalisere en mark.

Store flokke af regnspover gav mindelser om en tid, hvor denne glimrende spise-fugl stadig måtte jages.

En dag var det lige ved at blive kritisk, da blæsten var ved at tage en stor del af forteltene på campingpladsen. Vi lå heldigvis godt, i fiorhold til vinden, men det var stadig nødvendigt at bruge alt, hvad vi havde af pløkker og storm-barduner. Mindst 10 telte måtte, i al hast, bjærges, og lejrchefen måtte tage en Ferguson og en fladvogn til hjælp. En enkelt campingvogn fik baldret et vindue, da en teltstang hamrede hårdt mod vinduet.

Ellers gik tiden med at læse, nyde en lejlighedsvis drink, og naturligvis shoppe i prol-butikkerne i Aventoft og Süderlügum. Jeg fik en flaske Glengoyne og en Glenmorangie, samt diverse billigere mærker.

I går, efter hjemkomsten, gik turen så til jernhulen. Kan godt mærke. at mine pecs er lidt ømme i dag.

I dag skal jeg gerne have cyklet lidt. Må jo se at få brudt dødvandet.

Link to comment
Share on other sites

Thanx, #PP!

I går lykkedes det at få cyklet 15 km, efter en pænt lang arbejdsdag.

Hvis jeg ikke husker meget galt, var snittet 31,8 km/t.

Det var rart at komme i sving igen.

Jeg har i øvrigt konstateret, at jeg nok bliver nødt til at se mig om efter et nyt suit, engang inden alt for længe. Det sæt, jeg brugte til den berømte/berygtede MOL-julefrokost, købte jeg, inden der for alvor kom gang i min træning, og derfor er bukserne i dag flere numre for store, mens jakken strammer over ze pecs.

Da både min fars 70-års fødselsdag og mine forældres guldbryllup ligger inden for en ikke alt for fjern fremtid, er tiden nok inde til at kigge efter noget nyt. Og det er jo heller ikke sikkert, at jeg bliver i et job, hvor man er så casual mht. påklædning, som man er på AU (forhåbentlig bliver job-situationen i dette hårdt-prøvede land engang lidt bedre). Men det skaffer jeg nok en god deal på, når den tid kommer. Jeg er trods alt stadig for meget vestjyde til, at jeg godvilligt betaler fuld pris for noget! :laugh:

Nå, men det var bare en strøtanke!

I dag skal jeg ned og snakke med min bank, og bagefter tager jeg et styrke-pas, idet Ny Helse ligger næsten ved siden af banken.

Link to comment
Share on other sites

I går gik det ganske udmærket, da jeg endelig ramte jernhulen.

Rows op til og med 75 kg, leg extension op til 80, samt en del maveøvelser, triceps pushdowns, og en lille smule siddecykel.

Håndvægtene fik jeg også brugt, men måske ikke helt så meget som jeg kunne have ønsket. Der var en del rift om bænkene.

I dag er der kapsejlads i uniparken. Må se, om jeg får tid til at komme derned.

Link to comment
Share on other sites

Et par stykker har spurgt til min jobsituation mm. Og jeg har spekuleret som en gal, for at komme op med et brugbart svar.

Blandt mine arbejdsopgaver er:

Udgifts- og rejseafregninger for de ansatte (denne post fylder en del, ikke mindst fordi mange synes, at systemet er ret kompliceret, eller direkte dumt).

Inddatere og validere videnskabelige publikationer i PURE-databasen.

Redigere to videnskabelige tidsskrifter, og sende dem til abonnenterne.

Opdatering/redigering af websites.

Bestyre dokumentationscentret (film, litteratur, diverse AV-udstyr).

Ovenstående er mine hovedområder.

Desuden har jeg selv påtaget mig forskellige små-opgaver, som at lave kaffe, fylde/tømme opvaskemaskiner, fordele post osv.

Det sker også, at jeg hjælper med at udfærdige meddelelser på engelsk, eller laver mindre research-opgaver.

Jeg laver naturligvis ikke alle disse ting sideløbende. Og det er nok derfor, at jeg ikke føler, at jeg laver ret meget.

Min løn er sådan set OK, og naturligvis tager jeg det ikke 100% for pålydende, når nogen siger, at jeg burde have det dobbelte. Det siger de jo først og fremmest for at udtrykke taknemmelighed over, at jeg løser nogle problemer for dem.

Jeg skammer mig lidt over at tilstå følgende, men jeg har alt for tit svaret: Jeg laver ikke noget!, når folk har spurgt: Og hvad laver du så til daglig?

Link to comment
Share on other sites

Forklaringen skal jo nok findes i at de der mener du skal have det dobbelte i løn ikke er de samme mennesker der udbetaler/bestemmer din løn.

Det må nok bare betragtes som et almindeligt kompliment der ikke skal lægges for meget i.

Ved de pågældende overhovedet hvad du får i løn? Ellers er det jo svært at vurdere om den skal fordobles. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg skal svare hudløst ærligt på, om jeg selv mener, at jeg fejler noget, udover mit fysiske handicap, så vil jeg sige, at visse ting peger i retning af mild Aspergers. Dog skal jeg understrege, at jeg aldrig er blevet diagnosticeret med det.

Anyways: God Store Hvededag!

Og for god ordens skyld: Jeg er hverken selvmords-truet eller andet slemt. Bare forvirret.

Link to comment
Share on other sites

Uden at jeg nu skal begynde at udtale mig alt for kritisk om min arbejdsplads, her i et offentligt forum, så er der i hvert fald meget stor forskel på, om man har kontorjob indenfor det offentlige eller i det private erhvervsliv.

Men i hvert fald kan jo jo dagligt mærke, at folk er glade for det, jeg laver. Det er bare mig selv, der ikke altid er glad for det.

I weekenden har jeg cyklet, cyklet, cyklet, og leget lidt med COC´er.

Etaperne hed 16, 24 og 15 km.

Den 24-kilometers etape var lang og halv-varm (pga. stor indstråling fra solen), så der skulle både vand og lidt druesukker til. Jeg sendte en varm tanke til grænse-købmand Calle, der solgte mig 6 pakker Dextro-pastiller for 27 kr. Det må siges at være billigt.

I går var jeg lidt øm i benene, men jeg pressede 15-km etapen igennem.

Fredag styrke-trænede jeg, og havde den fornøjelse at spise steak og kartofler til frokost, lige inden jeg tog afsted til træning. REMA1000 solgte billigt ud af noget kød, der skulle bruges samme dag, og jeg betalte med en god stak flasker. Så det var fint nok.

Er godt nok smadret i dag, så hvis jeg skal træne i dag, bliver det strictly disco. INGEN leg extensions, selv om jeg elsker den øvelse.

Nå, ja, forresten: Kondicyklen har nu fejret sit 7000-kilometers jubilæum. Tillykke til den (og ikke mindst til mig). :bigsmile: . I alt har vi lidt over 22000 logbogs-førte km, siden jeg købte min første kondicykel.

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Mandag var der styrketræning, samt en lille smule siddecykel, og i går var det jo så 1. maj.

Jeg tog dog ikke med i Tangkrogen, da jeg må se i øjnene, at jeg ikke kan holde til at gå de mange km.

Så det blev til, at jeg var med på Rådhuspladsen, hvor der var mødt mange mennesker op i det gode vejr. Det var rart nok at høre et par taler, og synge en sang eller to. Jeg fik også en snak med en gut fra træningscentret. Han var frisk nok til at komme over og give mig hånden, selv om jeg forleden kom til at give ham en mindre påtale i centret. God stil af ham!

Derefter var jeg inde og snakke med en tatovør, der evt. skal lave min næste tus, og derefter fik jeg en sandwich, inden jeg tog en affyrings-tur rundt til mine stam-steder. Alt i alt var det godt nok. Jeg blev ikke stangstiv, for jeg skulle jo på arbejde i dag, så jeg holdt mig fra den hårde sprit.

500 gram oksekød røg også ned, inden jeg sluttede af med en kold porter på en næsten fyldt Café Under Masken. For en gangs skyld fik pengene lov at rulle.

I øvrigt fatter jeg ikke, at nogen tror, at det skulle være noget exceptionelt for en voksen mand at spise 500 gram oksekød. Havde det været det dobbelte, så kunne vi begynde at sætte spørgsmålstegn ved, om jeg kunne klare det. Men en hygsom dag var det, også selv om jeg savnede arrangementet i Tangkrogen en smule.

I dag skal der igen løftes jern, og så cykler jeg i morgen.

Link to comment
Share on other sites

Tillykke til kondi :smile:

Synes da 500g i et måltid er lige barbarisk nok...

Jeg turde dog ikke bestille deres 900 gram culotte. Men havde jeg fået den, skulle den nok også være gledet ned.

500 gram steak med tilbehør er no match for mig.Som ung kunne jeg klare ikke så lidt mere. Men jeg spiser selvsagt ikke sådan hver dag, da det ville gøre det umuligt for mig at holde vægten (men til gengæld slanke min tegnebog betydeligt).

Link to comment
Share on other sites

Ok, det må da komme an på hvor meget man spiser som tilbehør. Jeg har aldrig set, eller kender nogen, som kan spise 500 eller sågar 900 gr dyr i et måltid.

Eller jeg har da set ædekonkurrencer fra US of Drama.

PS Finder kattebilleder senere :-)))

Link to comment
Share on other sites

Ok, det må da komme an på hvor meget man spiser som tilbehør. Jeg har aldrig set, eller kender nogen, som kan spise 500 eller sågar 900 gr dyr i et måltid.

Eller jeg har da set ædekonkurrencer fra US of Drama.

PS Finder kattebilleder senere :-)))

Hahaha
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share