Okse-loggen!


Oksen fra Århus N
 Share

Recommended Posts

At gøre spisning til en sportsgren, er mig inderligt imod. For mig at se er det udtryk for manglende respekt for maden.

Det siges, at der er en 11-årig dreng, der har præsteret at spise en Mighty Quinn (2-kilos steak, som er gratis, hvis man kan nakke den på en halv time. Ellers koster den 6-700 kr.). En amerikansk wrestler har efter sigende klaret 2 Mighty Quinns, lige efter hinanden.

Her er lige lidt om, hvordan man gør sådan noget i Amarillo, fucking Texas.

That sure is a lotta bull (forstod I dén? Hæhæ)!

Grill bar på Clemens Bro kan i øvrigt godt anbefales. Dog siges det, at bøfferne er stedets absolutte spidskompetence, og at f.eks. deres desserter og salater er af knapt så høj kvalitet.

Kødet var dog super godt, og den søde servitrice (som havde godt tid til at snakke/semi-flirte), var lige så sprød som pomfritterne.

Vær dog opmærksom på, at stedet ikke er nævneværdigt billiger end f.eks. MASH.

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Ok, det må da komme an på hvor meget man spiser som tilbehør. Jeg har aldrig set, eller kender nogen, som kan spise 500 eller sågar 900 gr dyr i et måltid.

Eller jeg har da set ædekonkurrencer fra US of Drama.

Der er flere af gutterne fra MOL, som, efter eget udsagn, har klaret 1000 gram.

Men det er klart, at mængden af tilbehør spiller en rolle.

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Jeg spiser gerne 450-500 gram kød til aftensmad sammen med diverse grønsager. Tror ikke det kræver specielt meget andet en en god appetit.

Nej, netop.

Men jeg kender flere (hovedsageligt kvinder med semi-vegetarisk levevis), som siger, at det er mad til 3 dage.

Men de er naturligvis heller ikke sådan nogle rednecks som mig!

Her er lige en video, og så runder vi snakken af, her i Okse(køds)loggen:

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Jeg spiser gerne 450-500 gram kød til aftensmad sammen med diverse grønsager. Tror ikke det kræver specielt meget andet en en god appetit.

Du får det til at lyde som om, det er helt naturligt at gøre det hver dag. Det er det ikke, og de færreste har en BMR som kan break even med det indtag.

Jeg kan forstå det hvis du er Phil Heath, eller ikke har spist noget hele dagen.

Link to comment
Share on other sites

Du får det til at lyde som om, det er helt naturligt at gøre det hver dag. Det er det ikke, og de færreste har en BMR som kan break even med det indtag.

Jeg kan forstå det hvis du er Phil Heath, eller ikke har spist noget hele dagen.

Hehe. Mon dog.

450 gram hakket kød er jo kun omkring 615 kcal. Grønsager er nok næppe over 200 kcal så det et sammenlagt et måltid med 800-900 kcal.

Det er vist lidt i underkanten for de vilde gains?

Og nu skal jeg ikke forstyrre dn kødspisende okse mere :)

Link to comment
Share on other sites

Hehe. Mon dog.

450 gram hakket kød er jo kun omkring 615 kcal. Grønsager er nok næppe over 200 kcal så det et sammenlagt et måltid med 800-900 kcal.

Det er vist lidt i underkanten for de vilde gains?

Og nu skal jeg ikke forstyrre dn kødspisende okse mere :)

Der er selvfølgelig forskel på hvilke slags kød det er, og hvordan det er tilberedt. Prøv at spørg de første fem mandlige kollegaer du har, om de spiser 500 gr. hakket oksekød (+ 200 kcal grøntsager) hver dag til aftensmad. Derudover, skal man også have noget at drikke + evt. tilsætning for smag i maden. Så lander vi hurtigt over 1000 kcal for aftensmad - det er meget.

Hvad spiser du ellers i løbet af en dag?

PS Det er helt i orden at bruge Oksens log til dette

Link to comment
Share on other sites

PP jeg troede du kendte en del bodybuildere? Jeg kan let spise 500 g i et måltid og vejer 72 kg, så det kommer meget bag på mig at det overrasker dig at nogle spiser det? Selvfølgelig ikke 500 g pr. måltid dagligt, men du starter jo med at skrive at du slet ikke kender nogen der KAN? Det er helt vildt :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Mmhhh, det gør jeg selvfølgelig også - men nu refererer jeg til "almindelige mennesker". BB's spiser typisk en del måltider fordelt udover dagen, og medmindre man bulker, har jeg ikke set kostplaner med 500 gr. kød PLUS TILBEHØR på aftensmaden (igen, hvis man ikke er i Phil Heath kategorien). Dem som jeg har set/kender, spiser 200-300 gr. kød plus tilbehør i et aftensmåltid. Når man spiser så meget kød, er der ikke plads til så meget andet kcal-mæssigt i det ene måltid.

:smile:

Link to comment
Share on other sites

Uden at jeg nu skal begynde at udtale mig alt for kritisk om min arbejdsplads, her i et offentligt forum, så er der i hvert fald meget stor forskel på, om man har kontorjob indenfor det offentlige eller i det private erhvervsliv.

Men i hvert fald kan jo jo dagligt mærke, at folk er glade for det, jeg laver. Det er bare mig selv, der ikke altid er glad for det.

I weekenden har jeg cyklet, cyklet, cyklet, og leget lidt med COC´er.

Etaperne hed 16, 24 og 15 km.

Den 24-kilometers etape var lang og halv-varm (pga. stor indstråling fra solen), så der skulle både vand og lidt druesukker til. Jeg sendte en varm tanke til grænse-købmand Calle, der solgte mig 6 pakker Dextro-pastiller for 27 kr. Det må siges at være billigt.

I går var jeg lidt øm i benene, men jeg pressede 15-km etapen igennem.

Fredag styrke-trænede jeg, og havde den fornøjelse at spise steak og kartofler til frokost, lige inden jeg tog afsted til træning. REMA1000 solgte billigt ud af noget kød, der skulle bruges samme dag, og jeg betalte med en god stak flasker. Så det var fint nok.

Er godt nok smadret i dag, så hvis jeg skal træne i dag, bliver det strictly disco. INGEN leg extensions, selv om jeg elsker den øvelse.

Nå, ja, forresten: Kondicyklen har nu fejret sit 7000-kilometers jubilæum. Tillykke til den (og ikke mindst til mig). :bigsmile: . I alt har vi lidt over 22000 logbogs-førte km, siden jeg købte min første kondicykel.

ved ikke om du kan bruge det til noget, men lige ift. det du skriver med dextro pastiller: Jeg blander sukker, citronsaft og salt i vand og så blender det. På den måde kan man få blandet meget mere sukker op i vandet, end hvis man selv ryster det. Du kan selv vælge om du bruger bordsukker eller fx maltodextrin.

Link to comment
Share on other sites

Ved forhandling af næste års finanslov bør udgifter til katte-bekæmpelse prioriteres højt!

Nå, men weekenden bød på 2 cykel-etaper á 15 og 20 km. Kunne nok have ønsket mig lidt mere, men energien var ikke til det.

Et enkelt styrke-pas blev det også til.

I dag skal jeg styrketræne igen. I morgen har jernhulen lukket (da skal jeg til fys, så det passer sådan set OK).

Onsdag er der åbent hus i Ny Helse. Come one, come MOL!

Link to comment
Share on other sites

Hvordan kan du invitere til Åbent Hus, samme dag som eventet?

Og var det ikke, Ny Helse der var i medierne i forbindelse med ADD rant omkring AAS og +26 DB's?

Har du været i Netto for nylig?

Link to comment
Share on other sites

Nej, jeg er meget sjældent i Netto. Men det bliver nok mere, når de åbner i Prolcenter Nord. Vil jo gerne have mere for flaske-pengene.

Men foreløbig, så trænes der stadig. Jeg gider bare ikke logge vildt meget.

Tager nok ned i Ny Helse i dag, men hvis det er vildt crowded, smutter jeg hjem til kondicyklen i stedet for.

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Og var det ikke, Ny Helse der var i medierne i forbindelse med ADD rant omkring AAS og +26 DB's?

Jo, det var det vistnok.

Jeg har ikke selv set indslaget. Men det er korrekt, at Ny Helse har nogle af de tungeste DBs her i landet. Jeg tror dog ikke, at nogen medlemmer kan bruge de allertungeste (105 kg), nu da Mikkel Leicht har skiftet center.

Og jo, der er tydeligvis nogle krådtede fyre dernede. Det ville være hjernedødt at påstå andet. Men jeg skal gentage, hvad jeg ofte har skrevet:

1: Jeg indtager IKKE selv noget, der er vildere end protbars.

2: Jeg har ALDRIG haft problemer med nogen dernede, krådtede eller ej.

Men det gik nu i øvrigt udmærket i onsdags. Jeg kommer nok ikke til at bruge de nye maskiner ret meget (måske lige bortset fra den nye cable row-maskine), idet centret i forvejen havde det, jeg skal bruge.

De nye håndvægte virkede nu noget lettere end de gamle, men centerledelsen forsikrer, at håndvægtene vejer det, de skal.

Desuden fik jeg naturligvis trænet leg extensions op til og med 85 kg, pecdeck @67,5 kg, samt rows @ 80 kg. Det er en forøgelse på 5 kg, i forhold til, hvad jeg plejer.

Desuden leg curls, maveøvelser og triceps pushdowns.

Derefter var der grillmad og cacaomælk, inden jeg kørte hjem.

I går: 21 km cykling. 32,8 km i snit. Ganske OK.

Nu er jeg lige ved at ordne et par ting her på ze office, og så tror jeg nok, at mine forældre giver frokost og en lille én i eftermiddag. De er ude på Aarhus Nord Camping, hvor de afprøver deres nye campingvogn.

I morgen bliver der antageligt cyklet igen, og så styrke-pas på søndag.

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Weekenden bød dels på et styrke-pas, og dels på 21 km cykling, med 32,2 km/t i snit.

Ved ikke helt, hvad jeg ellers skal skrive. Er lidt påvirket af, at jeg stort set ikke sov i nat (havde én af de nætter, hvor jeg bare ikke kunne sove), men ellers fejler jeg ikke noget.

Håber på lidt cykling i eftermiddag, men distancen er svær at spå om.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share