Okse-loggen!


Oksen fra Århus N
 Share

Recommended Posts

Men jeg vil gætte på, at min vægt ligger nogenlunde stabilt, lige for tiden.

I lørdags cyklede jeg igen en halvmarathon. Snittet lå på ganske fine 31,3 km/t.

I går var jeg så igen nede og pumpe lidt jern.

ved såmænd ikke helt, hvad jeg ellers skal fortælle. Weekenden var en smule kedelig, men jeg fik da læst en del.

Link to comment
Share on other sites

Rolig nu girls :smile:


Okse, hvad er det der gør at du har traume over en vægt? Du ved ikke om du ligger stabilt, hvis du ikke ved hvad du vejer??!! LOL :smile: :smile:

Mht. foto, så har du et ID kort til dit arbejde uden billede på?

PS Du ved godt Collins & Loveth er fra Nigeria ik? :wub: No wonder all the drama!

Link to comment
Share on other sites

Rolig nu girls :smile:

Okse, hvad er det der gør at du har traume over en vægt? Du ved ikke om du ligger stabilt, hvis du ikke ved hvad du vejer??!! LOL :smile: :smile:

Mht. foto, så har du et ID kort til dit arbejde uden billede på?

PS Du ved godt Collins & Loveth er fra Nigeria ik? :wub: No wonder all the drama!

Ja, nu bevæger vi os ud i noget psykologisk BS.

Men jeg tror faktisk, det handler om, at jeg havde nogle temmelig dumme oplevelser med at blive vejet som barn. har i hvert fald aldrig brudt mig om det, uanset, om jeg så har vejet for meget eller for lidt (begge dele har jeg prøvet). Det er jo ikke nogen hemmelighed, at jeg ofte/altid har svært ved at føle mig god nok.

Men det er et faktum, at jeg er gået mindst 4 numre ned i Jeans-størrelse, så jeg har da fået smidt noget.

Og nej, jeg har ikke noget ID-kort til mit arbejde, hverken med eller uden billede. men jeg har en internet-profil i AU´s database, UDEN billede! Nægtede konsekvent at lade mig fotografere.

Det næste par dage vil jeg nok fokusere på cyklingen. Hverken jeg eller crosseren er glade for de her meget lave temperaturer.

Kom nu med noget varme, blev der sagt!

Denne vinter har heldigvis ikke været sne-rig, men den har godt nok været lang!

Ja, Loveth var da godt nok noget drama-præget i går. Bare den måde, hun siger `OPPRESSIVE!´ på. Som om al den ondskab, der er blevet begået mod de sorte gennem tiden, pludselig er blevet lagt på hendes skuldre! :laugh:

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Vi kan for resten godt lige tage en historie, som er lidt afrikaner-agtig, på en meget sær måde!

Da jeg var barn, tog mine forældre mig med til svømning, fordi det var god træning osv.

Efter svømningen var der nogen, der skiftedes til at tage kage med. Èn af damerne var lidt af en snob, og hun havde bagt en MEEEGET fornem engelsk plumcake. Hun brugte lang tid på at prale med, hvor fornem, den var. Den var bagt af nogle ekstremt dyre ingredienser, og man måtte kun tage meget små stykker, og bla, bla, bla.

Efterhånden blev folk lidt trætte af alt det praleri. Kagen var sgu god nok, men helt SÅ særpræget var den nu ikke.

Den næste, der skulle bage kage, var en helt anden type: Hun var en solid bondekone, der både havde begge ben på jorden, og en del ben i næsen: I dag skal I smage noget meget specielt. Jeg har nemlig bagt AFRIKANSKE HORN!, erklærede hun grinende.

Hvad mon afrikanske horn var for noget?

Folk fik sig noget af en griner, da der viste sig at være tale om ganske alm. horn, der bare havde fået lidt for længe i ovnen, og derfor var blevet en del mørkere end normalt! :laugh: :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Denne her skod-vinter bliver tilsyneladende bare ved og ved og ved!

Selv hardcore kulde-freaks er nu ved at blive trætte af det, kan man høre (på arbejdspladser og andre steder, hvor folk mødes).

Nå, men vi fik da ikke den røvfuld sne i nat, som vi var blevet truet med.

I går var jeg lidt presset. På jobbet var jeg lige ved at føle, at det kørte rundt for mig. Men det gik da. Og influenza har det da ikke været, for så havde jeg ligget syg nu.

På trods af ovennævnte pressede jeg mig selv til 12 km pligt-cykling, samt lidt COC-leg. Følte bare, at jeg MÅTTE gøre en lille smule, når nu energien ikke var til mere.

Link to comment
Share on other sites

Så loves der sneeeee igen!

Øvsus bøvsus!

Jeg tror godt nok, man skal være MEEEEGET vild med vinter for at blive ved med at synes, at det er sjovt. Tirsdag loves der en kæmpe snestorm. Men kommer den, så må jeg tage nogle feriedage. Dem har jeg heldigvis rigeligt af. Og også en del afspadsering.

Ville have holdt hviledag i går, men som et udslag af rødglødende RASERI fik jeg alligevel cyklet 16 km. Jeg mener, at snittet lå lige omkring 33 km/t. Gudskelov, at jeg har kondicyklen at afreagere på (og omvendt er det også godt, at jeg har hadet som drivkraft i de situationer, hvor motivationen ikke slår til).

Ved ikke helt, hvad det skal blive til i dag.

Link to comment
Share on other sites

Lørdag nåede jeg liiiige at få trænet, inden snevejret brød løs. Det gav ganske pænt i nogle timer, men til gengæld tøede det en del i går.

Søndagens cykling hed 21 km, med hele 32,5 km/t i snit. Ganske OK. Hakkebøffer og fuldkornspasta afsluttede den lidt kedelige søndag.

I dag er det foreløbig ikke begyndt at sne. Så vidt vides, er fronten gået i ro, liiiige få km syd for mig.Så det er jo ekstremt heldigt. Dog blæser det en del. Ved Rema1000 på Aldersrovej var en opstilling af kasser med iceberg væltet, så der var salat over hele fortovet, samt en del af kørebanen.

Hvis det hammer-sner i morgen, så afspadserer jeg. Sekretariatet hat allerede flyttet et møde, der skulle have fundet sted i morgen formiddag. Og det er ikke kun for min skyld, men også fordi mange sekretærer har rimeligt langt til deres arbejde.

Men i hvert fald er det godt, at det ikke er brudt løs allerede i dag.

Link to comment
Share on other sites

Nå, men den snestorm blev da yderst beskeden.

Eller rettere: Vejret både i går og i dag var milevidt fra at nærme sig den meteorlogiske definition på en snestorm, her i området.

Det er da i hvert fald en stor glæde.

I går havde jeg en lang dag på jobbet, men jeg tvang mig til at cykle 15 km, for lige at få pulsen op. Snittet var 32,1 km/t, så det svarede omtrent til, at jeg fik de anbefalede 30 minutters motion.

Naturligvis fik jeg også set `Sort Arbejde´. Egentlig et udmærket program.

Har lige købt to nye ebøger. Statsbib er for sløve til at kunne holde mine litterære abstinenser på afstand. Og prismæssigt er det fordelagtigt at købe engelsk-sprogede romaner som epub. Og så holder jeg da også mine oversætter-skills lidt ved lige.

Link to comment
Share on other sites

Så kiggede snevejrsmanden alligevel lige forbi!

Med hiv og sving nåede jeg dog frem til arbejdspladsen, og jeg når sikkert også hjem igen.

Mine planer om at komme ned og pumpe jern i dag må jeg dog droppe. Så det bliver cyklads i stedet for.

Men sådan er det jo næsten hver vinter. De livsnødvendige ting først, og alt andet siden. Gudskelov for den nye crosser. På en mindre/billigere model ville det have været virkelig svært at komme frem.

Link to comment
Share on other sites

Fuck nu af, dumme, idiotiske snevejrsmand!

Det var med hiv & sving, at jeg kom på arbejde i dag. Ingen kan sige om mig, at jeg giver op for ingenting.

Er ved at savne noget styrketræning, men det bliver nok tidligst i weekenden.

Anygay, så fik jeg cyklet 18 km i går. Man må jo gøre, hvad man kan. Snittet var 32,4 km/t.

Link to comment
Share on other sites

I går:

15 km cykling.

I dag var jeg til møde på IMV fra formiddagen, og derefter ovre i Ny Helse, hvor jeg fik et tiltrængt styrke-pas.

Gutterne spurgte grinende, om jeg var på udgang?

Kunne godt mærke, at det var lidt siden, at jeg havde straffet håndvægtene. Men det gik da ganske OK.

Desværre tyder det jo endnu ikke på de helt vilde forårs-temperaturer. Men vi får se, hvad min weekend skal gå med.

Link to comment
Share on other sites

Dagen i går var lidt hård for mig:

Havde først en stort set søvnløs nat, og det sætter altid sit præg på min energi, mit humør og min appetit (i vilkårlig rækkefølge).

Men i eftermiddag skal jeg nok være klar til at træne igen.

Træningsmæssigt var weekenden eller god nok, idet jeg fik både et godt styrke-pas og en 22 km´s cykel-etape.

Dog kunne vi godt snart bruge noget varmere vejr!

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor logger du ikke dine styrkepas? De er måske også top secret :smile:

Det er stadig mest mit udseende, der er top secret.

Tit minder mine styrke-pas meget om hinanden, og derfor finder jeg det måske ikke altid umagen værd at logge dem.

Anygay, så har påsken budt på 3 styrke-pas, samt 3 cykel-etaper. mener, at alle 3 etaper var på 18 km.

Det bedste styrke-pas var nok det i forgårs, hvor jeg, for første gang i lang tid, var oppe og lege med 90 kg i leg extensions.

Håndvægtene fik jeg også brugt en del, og det var dem på 14 kg.

En smule cykling på siddecyklen blev det også til.

I går tog jeg et par hakkebøffer til frokost. Det var herligt.

Kun påskelørdag var træningsfri.

Skærtorsdag, efter træning, var det tid til at holde PROL-PÅSKE! Og det holder man naturligvis ved at bevæge sig op ad Randersvej, hvor der ligger et sandt hotspot af prollede faciliteter:

Jeg startede med et par fadøl på Pipes, og rykkede derefter over på McD, hvor jeg på det nærmeste var ved at tømme biksen for quarterpounders, imens jeg lurede på de mange enlige prol-mødre. Har ikke været på McD i mange år, så nu skulle det altså afprøves.

For at afsluttede dagen, lejede jeg Taken 2 hos Blockbuster. Den levede i øvrigt udmærket op til forventningerne. Masser af tjubang, og de lede øst-aber blev nakket. Gad vide, om der kommer en 3´er? Ham den gamle albaner sagde jo, at han havde to sønner, foruden ham, som Bryan Mills satte strøm til i 1´eren. Måske de finder på noget i en kommende film?

Nu er jeg så klar til en ny uge, og også til endnu et styrke-pas i dag.

Senere på måneden tager jeg måske på camping sammen med mine forældre, ned til grænselandet. Trænger til at få fyldt min sprit-beholdning op.

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

I går havde jeg en ekstremt lang arbejdsdag, men fik da hevet 12 km pligt-cykling hjem. VIL bare så nødig have nul-dage.

Kondicyklen nærmer sig de 7000 km.

I forgårs havde jeg et langt og godt styrke-pas, hvor jeg nok pressede mine lårmuskler lidt for hårdt.

Forsøger at holde det hele kørende.

I dag bliver det nok styrke igen.

Link to comment
Share on other sites

I går:

Udmærket styrke-pas i Ny Helse.

Leg extensions fra 70-80 kg.

Pecdeck @ 95 kg.

Rows @75 kg.

DB skulderpres @ 14 kg. Curls og hammer curls @ 12 kg.

En del maveøvelser og triceps pushdowns.

Sluttede af med et par miles på siddecyklen.

Tror nok, det bliver en hviledag i dag. Derefter styrke i morgen, og cyklads søndag.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share