Okse-loggen!


Oksen fra Århus N
 Share

Recommended Posts

I får lige en enkelt hurtig historie. Under badning i Middelhavet kommer jeg til at træde på noget, der føles som en glat plet i sandet. Men hov! Noget bevæger sig under min badesko-klædte fod.

Jeg giver et brøl fra mig, da en vaskeægte rokke stiger op fra sandbunden!

Pas på! En stingray!, skriger jeg. Mine forældre når også at se det egentlig meget fascinerende dyr. Bevares, den var ikke mega stor, men nok som to tallerkener.

Heldigvis har det nok ikke været en rigtig stingray, for jeg blev da ikke stukket. Men det var en forbavsende og ret fascinerende oplevelse.

. . .

Måske laver jeg en ny log, da det er en ny epoke, jeg nu skal til at starte på.

Hej Okse.

Du er mere heltemodig end jeg med rokken.

Som jeg skrev tilbage til dig i min log, så trådte jeg jo på en fladfisk.

Historien går ganske kort ud på, at jeg tilbage i '82 var på Marielyst og bade med to kammerater og (selvfølgelig) var der tre piger med hvor vi alle boede i sommerhus der var ejet af den ene piges forældre.

Bedst som vi badede, blandt talrige andre mennesker, kom jeg så til at jogge på denne her fladfisk og hvad er mere naturligt end den sprællede for at komme væk.

Det endte med et ordentligt spontant brøl fra min mund og jeg næsten løb på vandoverfalden for at komme i land, hvilket resulterede i, at jeg blev tykt til grin hos de tre piger og mine to kammerater - og de andre strandgæster - jo, jeg havde fået alles opmærksomhed skal jeg love for! :laugh:

Det var flovt, rigtig flovt.

Tillykke med jobsituationen! :4thumbup:

De bedste hilsner fra

Taurus

Link to comment
Share on other sites

Hey, Mr. T. :bigsmile:

Jeg blev da også lidt forskrækket, især fordi der vitterligt FINDES roughtail stingrays (som kan stikke rigtigt) i Middelhavet. Men da jeg blev klar over, at jeg ikke var blevet stukket, var der nu ikke meget panik på.

Jeg `ROKKER´ mig ikke ud af stedet! :laugh::laugh:

Nu glæder jeg mig til igen at få gang i træning og arbejde.

Link to comment
Share on other sites

Så er Oksen tilbavz!

Alt i alt var det en helt fin tur til Spaniens land.

Vejret var fint, og vi havde hverken bøvl med trafik eller med røvere.

Dog kom der et par små Okse-historier ud af turen. Dem får i i en senere update.

OG JEG FIK JOBBET! :laugh: :4thumbup: :bigsmile::cheer::headphonedance::clap:

Hey hey Ox.

Velkommen tilbaws til den danske "sommer". Du har godt nok valgt at forlade landet i den rigtige periode, det vejr er da til at blive helt vinterdepri af.

Gratulerer med jobbet, cool gået :4thumbup:

Glæder mig til flere Okse historier, og især nu hvor jeg har valgt at lægge mig syg :mad::ill:

Link to comment
Share on other sites

På tirsdag er Oksen tilbage i stalden på Trøjborg.

Det bliver skønt at få trænet noget igen. Så vidt, jeg har kunnet konstatere, har jeg dog ikke taget på i ferien. Men det bliver herligt at få en tur på min kære stålhest.

I aften skal mine forældre og jeg på fiskerestaurant i Thyborøn. Det er min mors føs-gave til min far. Jeg ved godt, hvad jeg skal have at spise: Rødtunge-filet med aspargessauce, rejer, salat og fritter. :4mewantfood: :4mewantfood:

Nu står den snart på mindre æderi og mere træning.

Arbejde, træning, og så også en smule skæg & ballade. Sådan vil jeg gerne have det! :smile:

Nåå, ja, så har jeg også lige været hos tandlæge-damen i dag. Det var første gang i et år. Bortset fra lidt tandsten var der ikke noget galt med bizzerne. :4thumbup:

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Det skal blive skønt at få gang i træningen igen.

Naturligvis nyder jeg at være hjemme hos mine forældre, men jeg længes efter mine egne omgivelser, og efter en ordentlig tur på stålhesten.

Nå, men nu er der ikke længe til. Så står den igen på træning, og nu også fast job. Og i fritiden vil jeg stadig freelance´e en smule.

Link to comment
Share on other sites

I morgen går det afsted til Århus igen. Jeg skal lige prøve at køre ruten ud til Fjällräven igennem en gang eller to, så jeg er sikker på ikke at køre forkert, når det er the real thing.

En lille cykeltur kan jeg måske også overkomme. Jeg må jo starte roligt op. Så skal formen nok komme igen.

Link to comment
Share on other sites

:superman: Kapow sådan okse.. Det bliver godt at have dig tilbage i Smilets by igen.... Btw hvad er det helt konkret, du skal lave ved Fjällräven....? Nysgerrig er man jo...og som jeg siger så tit. Kig endelig ned .... :smile:

Hej, Danf.

Jeg skal i grunden lave lidt af det hele. Det meste bliver nok noget med at snakke i telefon med folk fra de butikker, der sælger Fjällräven ting (det er hovedkontoret, med tilhørende showroom, jeg skal arbejde i). De har haft så meget at lave derude, at hende, der normalt står for den slags ting, er ved at føle sig overbelastet. De har derfor valgt at tage en flexjobber (som jo så blev mig) 20 timer om ugen. Og så bliver der ca. en time om dagen, hvor jeg skal arbejde med forsendelser osv. Da det er noget med at bære rundt på kasser osv., vil jeg måske se, om jeg kan få lidt mere styrketræning sat i gang. Heldigvis er jeg pænt stærk (i hvert fald af en spastiker at være) i forvejen.

Link to comment
Share on other sites

Tidligt oppe i dag. Jeg kunne dæleme ikke sove ret meget i nat. Det var ikke pga. spekulationer, eller fordi jeg var ked af noget. Kunne bare ikke falde hen. Det var nok varmen, der plagede mig. Til den kommende nat vover jeg at lade vinduet stå på klem.

Nå, men jeg skulle jo have straffet stålhesten lidt. Det fik jeg da også gjort. Opstarten var hård, og jeg var nødt til at tage en del pauser. Men jeg trak den da op på 20 km. Det var sådan set fint, alt taget i betragtning.

Håndvægtene er jeg blevet noget mere flittig til at bruge. Skal jo være en stærk okse, når jeg nu skal i arbejde.

Nu smutter jeg lige ned på statsbib og henter lidt at læse i, og så skal der handles ind. Jeg må hellere købe nogle dåser tun, så jeg kan få nogle pråååts :smile:

Link to comment
Share on other sites

I kan da godt lige få en lille spansk okse-historie:

Nede i Roses (det sted i Spanien, hvor jeg var), er der en dejlig strandpromenade. Der har man lavet sådan en rende, der skal lede vandet væk, når der, om foråret, kommer meget vand fossende ned fra bjergene. For at bilerne ikke skal køre ned i renden, har man placeret nogle store stenkugler foran renden. En aften sker følgende:

Fire unge franske gutter først i tyverne kommer drønende i en smart Renault Megane. Bilens fører er en lidt slikket, sorthåret type. Marlboro-smøgen hænger tilpas nonchalant i mundvigen. Han mener tydeligvis at have styr på hele verden.

VRRRROOOOOMMMM! Fuld fart frem og.... BANG! CRASH! Her til og ikke længere!

Bilen drøner op over en af de førnævnte stenkugler, og hænger nu uhjælpeligt fast, med højre forhjul løftet fri af jorden.

Den lokale Guardia Civil :4police: er hurtigt fremme, med en Nissan Terrano 4x4, men han kan/vil ikke trække Renault´en fri, og desuden er dækket på Renault´en eksploderet ved mødet med stenkuglen.

Altså må der tilkaldes autohjælp. Problemet er imidlertid at få Renault´en op på fejebladet. Efter en del asen og masen ender der med, at der sættes en vire i Renaulten, og en flok tilskuere løfter bilens forende så meget, at bilen kan trækkes op på ladet.

Imens står fyrens kammerater og tager billeder af hændelsen med deres mobiler. Den kære franskmand var ikke SÅ stolt ved situationen mere! :laugh:

Men godt, at der kun skete materiel skade, og heldigt for ham, at stenkuglen ikke ramte midt for på bilens forende, for så var meget af det, der er i motorrummet, blevet smadret.

Link to comment
Share on other sites

Hvornår starter du i job?

Tirsdag kl. 10.

Så det er bare med at nyde weekenden. Jeg havde jo 1½ liter ægte absinthe (den staves nemlig med `e´ til sidst) med fra Spanien, så i morgen, når træning og flaske-indsamlig er slut, smider jeg `Hjemmebrænderiet ´ (med De Gyldne Løver) på cd-afspilleren, og så skal jeg lige hilse på `El hada verde´. :4thumbup: :laugh::tongue:

Link to comment
Share on other sites

Nu skal Oksen sateme tage Post Danmark sådan under behandling, at de ikke glemmer det de første 2-3 dage! GRRRR! Jeg afleverede et brev i går (det var gået forkert), og dæleme, om jeg ikke modtager selvsamme brev i dag!

Jeg plejer at være flink og høfligt, men nu varer det sq ikke længe, før Dolph melder sin ankomst, kan jeg mærke! :devil::rocketwhore: :4boxing: :4ranting: :4ranting: :4ranting:

Link to comment
Share on other sites

Nu skal Oksen sateme tage Post Danmark sådan under behandling, at de ikke glemmer det de første 2-3 dage! GRRRR! Jeg afleverede et brev i går (det var gået forkert), og dæleme, om jeg ikke modtager selvsamme brev i dag!

Jeg plejer at være flink og høfligt, men nu varer det sq ikke længe, før Dolph melder sin ankomst, kan jeg mærke! :devil::rocketwhore: :4boxing: :4ranting: :4ranting: :4ranting:

Ja, det er sg da ikke for smart :tongue: .

Jeg oplever noget lignende for tiden, dog med vores interne postsystem.

Nu da halvdelen af vores afdeling er flyttet et par kilometer fra rådhuset, skal vores post ikke i postbakkerne på rådhuset (som vi jo har taget med os), men skal sendes videre. Vi er 6 stk som er flyttet, og da dem som sorterer posten til os kender os, så burde det ikke være så svært. Men det er det tilsyneladende, for nu får vi alt posten til hele afdelingen, og når vi sender det retur så får vi det sørme igen! Altså, hvor svært kan det være???

Link to comment
Share on other sites

Da mine ben har føltes noget anspændte/DOMS-prægede i dag, lod jeg cykladsen hvile.

Jeg kan godt mærke, at jeg trænger til fys-behandling, som jeg jo har undværet hele ferien.

I stedet kørte jeg nogle udmærkede sæt med håndvægtene, og trænede min rotator cuff, for at stabilisere min skulder.

I morgen må jeg se at komme tidligt i gang med cykladsen. Efter kl. 12 middag er det simpelthen for varmt.

Nu tager jeg lige en aftentur på scooteren, og når jeg kommer hjem, har jeg en date med `El hada verde´. :4drunk:

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

I aftes var jeg så nede i byen.

Flasker fandt jeg ikke vildt mange af, men vejret var jo dejligt.

I Park Allé var der optræk til lidt ballade. Et par arabere var i skænderi med en yndig blondine :slut: , og jeg skal love for, at begge parter brugte udtryk, som ikke var taget fra Davids Salmer. Jeg forstår godt hende tøzen, hvis de f.eks har raget på hende og/eller været sjofle overfor hende.

Et par andre fyre (danskere) kom til, og en enkelt flaske fløj gennem luften. Den ramte dog ikke nogen. Jeg ventede hvert øjeblik, at flere arabere skulle komme rendende fra en nærliggende indvandrer-kiosk, men heldigvis stak de to araber-fyre af. Det skulle ikke være gået ret meget værre, før jeg var drønet rundt om nærmeste hjørne, for derefter at ringe til :4police:

Jeg var ikke langt fra det sted, hvor flasken slog ned, men jeg blev såmænd ikke så forskrækket. Jeg har jo trods alt før gjort mine erfaringer med kasteskyts (både selv kastet noget, og fået kastet noget efter mig).

Nu må jeg have en tur på stålhesten. Det bliver dog næppe en helt lang tur. Etaperne kommer ikke helt op i det røde felt, før jeg igen har været til fys et par gange, og har fået strukket stængerne godt igennem.

Men i dag er der ikke noget med helt at droppe cykladsen.

Link to comment
Share on other sites

17 km på cyklen. Det er såmænd ok, alt taget i betragtning.

Nu ved jeg godt, hvad jeg skal: Jeg skal have en gang ribbensteg med såååws og hjemmedyrkede `katowler´ (som han sagde, ham der snakkede jysk i `tjenesten´ på DR2 :laugh: ) :4mewantfood: . Toflerne er fra mine forældres have, og de er blevet ganske fine, trods regn og dræbersnegle.

Derefter går det downtown, for at kigge efter flasker og gang i gaden!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke haft fokus nok til at cykle i dag. Om 14 timer møder jeg på jobbet.

FUUUCK, hvor nerverne kribler. Så jeg valgte at bruge håndvægte, og så lade det være godt med det. Men når jeg kommer hjem fra jobbet i morgen, vil jeg lade en herlig cykel-etape rense mit sind, så indtrykkene kan sætte sig.

I må ikke tro, at jeg opgiver cyklingen. It´s not gonna happen! Der er bare så meget andet lige nu. Så jeg tager et bad, og så en lille drink at sove på.

Link to comment
Share on other sites

Alt er gået ok. Nu har vi fået lavet timeplan osv.

Jeg møder i morgen 8.30, og så skal jeg i gang med at lære det hele. I morgen skal jeg også til at udvælge noget af det tøj, jeg gerne vil have som arbejdstøj. Resten kan jeg så købe til meget fornuftig pris. Jeg må dog kun købe til mig selv og den nærmeste familie. Ikke til alle mulige venner og MOLboer :laugh:

Men ja, det er meget, meget spændende.

Nu er jeg sulten, og bagefter skal der cykles lidt!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share