Okse-loggen!


Oksen fra Århus N
 Share

Recommended Posts

Så klarede Oksen endelig en halvmarathon, den første siden ferien. :clap:

I morgen er det så tidligt op og tjene penge. Det bliver spændende at komme i sving med det. Det sværeste bliver nok at lære at sælge pr. telefon. Men ok, jeg skal heller ikke lære det fra den ene dag til den anden.

Men de siger da, at de har arbejde nok til mig. Hvis jeg skal flytte hele den stabel kasser, der står derude, skal jeg nok snart blive en stærk okse :4flex: . Men det er stadig telefonen, der bliver mit primære arbejdsredskab.

Det skal nok komme til at fungere. Nu vil jeg lige glo lidt fjerner.

Link to comment
Share on other sites

Pyyyh, hvor det hele kværner rundt i Oksens gamle, trætte knold!

Alt det der med nye computer-systemer, telefoner, der skal stilles om osv. er godt nok svært at lære. Jeg skal love for, at der er meget nyt. Men jeg skal nok få det lært. Intet nyt er nemt, og med lidt held kommer jeg snart efter det.

Det skal bare lykkes. Og jeg er nødt til at tro på, at allerede i morgen går det lidt mere gnidningsløst.

Nu skal scooteren lige have lidt strøm, og så må jeg ned at handle ind.

Link to comment
Share on other sites

Jeg hev 13 km hjem.

Nøøøøøøøøøøj, jeg er trææææææt!

Inde i hovedet kan jeg stadig høre mig selv sige: `Fjällräven, det er Martin´. :laugh::laugh::laugh::tongue:

Nå, men allerede i morgen er jeg blevet lidt mere vant til det. Det må jeg hele tiden sige til mig selv. Og sådan har de andre også haft det engang.

Nu står der CLOSED i øjnene på Oksen. :sleeping::sleeping::sleeping::sleeping:

Link to comment
Share on other sites

Jeg hev 13 km hjem.

Nøøøøøøøøøøj, jeg er trææææææt!

Inde i hovedet kan jeg stadig høre mig selv sige: `Fjällräven, det er Martin´. :laugh::laugh::laugh::tongue:

Nå, men allerede i morgen er jeg blevet lidt mere vant til det. Det må jeg hele tiden sige til mig selv. Og sådan har de andre også haft det engang.

Nu står der CLOSED i øjnene på Oksen. :sleeping::sleeping::sleeping::sleeping:

Heh, så kan du se frem til den dag hvor det hele er så rutinepræget at du tager din egen mobil og siger "Fjällräven, det er Martin" :cool:

Link to comment
Share on other sites

Pyyyh, hvor det hele kværner rundt i Oksens gamle, trætte knold!

Alt det der med nye computer-systemer, telefoner, der skal stilles om osv. er godt nok svært at lære. Jeg skal love for, at der er meget nyt. Men jeg skal nok få det lært. Intet nyt er nemt, og med lidt held kommer jeg snart efter det.

Ganske naturlig reaktion, det skal du nu nok snart komme efter

Heh, så kan du se frem til den dag hvor det hele er så rutinepræget at du tager din egen mobil og siger "Fjällräven, det er Martin" :cool:

:laugh:

Link to comment
Share on other sites

I dag cyklede jeg ikke. Jeg havde ganske enkelt ikke energien. Men i morgen og i weekenden, der skal der cykles!

Til syvende og sidst kan det ikke forlanges, at jeg skal cykle helt så meget, når jeg nu har fast job (og en oversættelse på vej).

Jeg trænger meget til fys-behandling. Jeg SKAL have bestilt tid, så snart de åbner. De her spændinger sluger for meget energi. Men 3-4 behandlinger skal nok gøre underværker.

I næste uge bliver der bedre arbejdstider, og endelig noget fys. Vi skal nok få¨styr på det. Jeg lover en del cyklads i weekenden. Men jeg må have styr på det hele først.

Nu skal der soves!

Link to comment
Share on other sites

Så er det blevet EF-dag (Endelig Fredag)! :laugh:

Når dagens arbejde er overstået, skal der trænes og gøres rent. Jeg kommer nok ikke downtown i aften. Men cykle, det skal jeg. Som det hele er lige nu, må jeg bare cykle det, jeg kan. Som jeg altid har sagt: Det vigtigste er, at ugideligheden ikke vinder!

God dag til boardet! :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Det var en udmærket dag på jobbet i dag. Jeg slæbte lidt rundt på kasser (bl.a 26 kg vandrestøvler :laugh: ), snakkede meget i fon, og pakkede nogle ting, som vi havde fået tilbage fra skrædderen.

Et enkelt par sorte bukser var MØGbeskidte af ler, nærmest, som hvis man havde haft dem på, imens man styrtede på en MTB på et pløret hjulspor i en skov. Så blev `El Jefe´ sur, og vedlagte en seddel med besked om, at hvis den butik igen indleverede beskidte ting, så gad vi slet ikke sende dem til reparation. Det ER nu også ubehøvlet at sende beskidt tøj til reparation. :nonono:

Vel hjemme igen sprang jeg på stålhesten, og fik banket 20 km aw. Det holdt lidt hårdt, men 20 km er nu engang 20 km.

Imens har scooteren stået og slubret strøm til sig, så der kan godt blive til en behersket aftentur. Når jeg er hjemme igen, skyller jeg lige nedløbsrøret :beer: , imens jeg sidder og mindes fortiden og drømmer om fremtiden (og mine venner, både de nulevende og dem, der ikke er mere). Derefter er det godnat, okse!

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes, at jeg har det lidt sært i dag. Tømmermænd er det ikke. Nå, det er nok mest noget psykisk. Det er det sgu så tit.

I dag er der vasketøjspas, og klipning af mit lange garn. Jeg skulle jo gerne se ordentlig ud, når jeg kommer på job, selv om der højest er 3 personer, der ser mig. Kunderne hører mig jo som regel kun i telefonen.

Jeg vil i øvrigt ønske mig en ny og bedre hårtrimmer, og evt. også en støvsuger, når jeg nu snart runder det skarpe hjørne. Jeg har, i mange år, klaret mig med brugte/meget billige ting. Nu må tiden være inde til at se på noget nyt grej. Og hvis jeg tager ud til min gamle homie, Brian, som har en Skousen-butik, og køber både trimmer og støvsuger på én gang, så giver han bestemt en god deal.

Så blev jeg lige afbrudt i mit skriveri. Der var én, der hylede helt vildt et eller andet sted. Jeg skulle lige ud og se, om der var sket et eller andet vildt. Men jeg kunne nu ikke se noget.

Endvidere går jeg og tænker på, om jeg skal melde mig til spansk i den kommende sæson. Jeg tror nu, jeg hellere må lade være. Med arbejde, træning, fysioterapi og indkøb/husholdning har jeg pligter nok. Jeg skal ikke have noget af at gå ned med stress lige nu, hvor det endelig ser ud til, at jeg er kommet godt i gang. Himlen forbyde, at jeg nogen sinde igen skal opleve stress-relateret panikangst, med medicinering og langvarig sygemeldelse til følge. Derfor skal jeg heller ikke have for mange jern i ilden på én gang. Selv om okser er meget udholdende, har de også visse begrænsninger, som skal respekteres.

Vi ses her på MOL.

Link to comment
Share on other sites

Hmmm. Klokken var kun 5.10, da tissetrang og søvnløshed drev mig ud af sengen. :mad:

Det er lige med det tidligste, men det er der jo ikke meget at gøre ved. Jeg fik cyklet 12 km i aftes. Jeg må nok indse, at der vil blive længere mellem de helt lange etaper, når jeg, først og fremmest, skal passe mit job. Men det nytter jo ikke at ærgre sig over det. Jeg skal jo tjene til dagen og vejen. Og til syvende og sidst er det vigtigste, at jeg, rent faktisk, cykler stort set dagligt.

En del træning med håndvægte og grippers blev det også til.

I aften bliver jeg nok meget træt. Søvn-underskuddet indhenter mig jo sikkert.

Nu må klokken gerne blive 7.30, så jeg kan få ringet til fyssen.

God dag til MOL.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes, at jeg har det lidt sært i dag. Tømmermænd er det ikke. Nå, det er nok mest noget psykisk. Det er det sgu så tit.

Mon ikke det har noget med dit nye job at gøre? Jeg kan i hvert fald huske, at det hele kørte rundt i mit hoved den første måneds tid. Men det er nu godt at have noget at stå op til, og du er da stadig i gang med cyklingen. Jeg synes i hvert fald at det er nogle imponerende km du får trådt.

Fortsat god sommer, jeg vender tilbage om et par uger :sun:

Link to comment
Share on other sites

Mon ikke det har noget med dit nye job at gøre? Jeg kan i hvert fald huske, at det hele kørte rundt i mit hoved den første måneds tid. Men det er nu godt at have noget at stå op til, og du er da stadig i gang med cyklingen. Jeg synes i hvert fald at det er nogle imponerende km du får trådt.

Fortsat god sommer, jeg vender tilbage om et par uger :sun:

Jo, du har nok ret, MH. Og rigtig feeee´ ferie til dig. :superman:

Nu er jeg ved at være i stand til selv at logge på PC´en, og se, hvad vi har på lager, samt lave ordrer osv. Det er jo rart.

Med cyklingen gør jeg, hvad jeg kan. Det kan dog ikke blive til helt så meget som i min arbejdsfri tid.

Med fys har det desværre meget ringe udsigter i denne uge. Men vi kan da håbe på et afbud, på et tidspunkt, hvor jeg ikke er på job. (Utopi?)

Nu smutter jeg i Tøfex.

Link to comment
Share on other sites

Jubiiiii! Kl. 12.40 har Karina fys et afbud. Det snupper Oksen! :superman:

Hvis jeg ikke bliver alt for smadret, tager jeg også en cykeltur i dag. Det satser jeg i hvert fald på. I morgen vil jeg prøve at tage morgentræning inden jobbet.

Hej Okse :superman:

Det er slet ikke så tosset med morgentræning og du vil opdage at du er frisk som en havørn, hvis en okse kan blive det :blink::laugh:

følger med i din log og det er sku da en fornøjelse at se det bare køre for dig :wink:

god morgenvind herfra

Kenn

Link to comment
Share on other sites

Tak, britone. Du er én af dem, der altid støtter mig godt.

Det er jo først, når jeg bliver godkendt til flexjob (evaluering efter 3 mdr.) at pengene for alvor begynder at rulle ind. Men pyt. Det er i hvert fald fedt at føle, at man laver noget nyttigt. Konsulenten ringede lige og spurgte til, hvordan det gik. Jeg kunne kun sige, at jeg ikke mente, det kunne gå meget bedre, alt taget i betragtning. Hun har stadig svært ved at fatte, at jeg godt kan løfte noget, der er tungere end et telefonrør (det kan hun nemlig ikke selv, da hun har muskelsvind i ret fremskreden grad. Stakkels dame. Det er virkelig en led ting at fejle). Der skal trods alt være mange par bukser/mange Kånken rygsække i en kasse, før den vejer flere kg, end jeg kan løfte.

Meget apropos, så tror jeg lige, jeg vil straffe håndvægtene en smule, inden jeg drøner ned til fys.

Link to comment
Share on other sites

Det er slet ikke så tosset med morgentræning og du vil opdage at du er frisk som en havørn, hvis en okse kan blive det :blink::laugh:

følger med i din log og det er sku da en fornøjelse at se det bare køre for dig :wink:

Kenn

Jeg har jo før cyklet om morgenen/tidligt på formiddagen. Det har altid været godt.

Hvis man lige må rose sig selv lidt: Jeg synes ærligt talt også, at jeg fortjener en smule medgang.

Link to comment
Share on other sites

Hej igen!

Det blev til 17 km i dag, og 16 i aftes.

Så man kan da ikke sige, at jeg er gået helt bag af cykladsen.

I morgen tror jeg dog, jeg vil sove lidt længere. Jeg kan sagtens komme tidligt op, men nogle gange ville det være cool nok at blive liggende lidt længere, når man nu først møder kl. 11.

God MOL-dag :smile:

Link to comment
Share on other sites

I dag var en knokle-dag ude på kontoret. Telefoner og telefoner hele tiden :blahblah::blahblah::blahblah: . Ind imellem fik jeg så også sendt en masse kataloger afsted til kunder rundt omkring.

Heldigvis gav bossen kager (nogle temmelig vilde nogen :4mewantfood: ), fordi vi sådan knoklede.

Nu er jeg hjemme igen, og skal ikke lave meget mere i dag. Måske bruge håndvægtene lidt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg sov lidt længere i dag. Trængte til det.

Kl. 11 går det løs igen, ude på kontoret. Hvis der bliver tid, skal vi i gang med at vælge arbejdstøj til mig. Hvis ikke det bliver vildt varmt, inden jeg er hjemme igen, snupper jeg nok også en tur på stålhesten.

Tjaaa, og så er jeg jo begyndt at glæde mig til næste weekend (mere end til den først-kommende). Så er det nemlig tid for det, der er årets primary event for mig: SCC COUNTRY MUSIC FESTIVAL. YIIIIIIIIIIEEEHAAAAAA! :bowdown::strat::beerchug::firebounce::firebounce::rocketwhore::violin::cheer::cheer: :4band: :clap::gun2::chopper:

Jeg glæder mig især til at høre Scandinavian Highwaymen, som har fået meget fine anmeldelser i Norge.

Jeg har overvejet, om jeg skal til at optrappe mit øl-indtag :4drunk: , allerede i denne weekend, så jeg er i hopla, når den står på sex, trucks and hillbilly music. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Det blev en dag med cykelpause. Jeg har ganske enkelt ikke haft energi til cykling. Jeg er totalt baldret oven i knolden.

Til gengæld har jeg spurtet rundt med ild i røven hele dagen, ude på kontoret.

Så snart, der var en pause i telefon-pladderet, var bossen over os. `I skal jo ikke sidde og vente på, at folk ringer, drenge. Vi skal liiiige have gjort et par forsendelser klar!, lød det uafladeligt. Så jeg fór tit rundt med hobbykniven i den ene hånd, og den trådløse fon i den anden.

Og for, at det ikke skal være løgn, så skal der snart være messe nede i Vejle, og det kræver en masse forberedelse. J, som er vores vildt energiske super salesman, var helt grøn i fjæset :dropjaw: :dropjaw: . Han kører 112 % på hele tiden. For ham er det en livsstil at være sælger. Sandt at sige kender jeg heller ikke mange, der i den grad kan sætte kaffe og cola til livs, som han kan.

Men når alt kommer til alt, er jeg glad for at være der, og jeg gør fremskridt hver dag.

I morgen er det jo fredag. Så har jeg fri kl. 13.30. Og så skal jeg nok få cyklet. Ingen tvivl om det.

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

I dag fik jeg for alvor brugt mine okse-kræfter! :4flex:

`Baglokalet ligner lort! Du kan liiiige lave et par kasser med tøj og et par med tasker, og så smider vi det ned i kælderen´. Javel, hr. boss! Ud og finde et par gamle, sammenklappede papkasser, og så i gang med tape-maskinen, så de igen blev brugbare.

Jeg fyldte kasserne (der var store nok til, at jeg selv kunne have ligget i én af dem, hvis jeg havde rullet mig godt sammen), op med tøj/tasker, og slææææbte dem derefter ud i gangen, hvor salesman J tog over, og baksede dem ned i kælderen.

Ned i knæene, i noget, der lignede squat-stilling, fat om kassen med begge arme (en firkantet kasse er pokkers uhåndtérlig, når der ikke er bånd eller andet at tage fat i), løfte vha. de store muskler i benern´, og så afsted med kassen. Styrketræning behøver jeg ikke få mere af i dag!

Til frokost kunne man bestille burgers (for egen regning), som J kørte hen og hentede. Jeg holdt mig dog til min madpakke, når jeg nu alligevel havde taget den med.

Vel hjemme igen tog jeg rollatoren og gik ned i Rema1000 for at handle lidt. Så lidt gangtræning fik jeg også.

Cykling havde jeg jo lovet jer, kære læsere, og cyklet blev der da også. Tretten (13) km.

Nu kører jeg lige en aftentur, og når jeg er hjemme igen skal jeg, fredags-traditionen tro, have lidt mad og en dram! :4mewantfood: :beer:

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share