Okse-loggen!


Oksen fra Århus N
 Share

Recommended Posts

Den årlige festival-beretning! :w00t:

`Welcome to Swamp City, boys!´. Med disse ord lukker en grinende vagt os ind til årets SCC festival, og man må sande, at betegnelsen Svamp City er ganske passende. Torsdagens regn har nemlig gjort skovbunden i det meget lavtliggende område ekstremt blød.

Nå, ind gennem Food Street, hvor Muleskinners er sat på som opvarmnings-band. Man mærker tydeligt, at Muleskinners har godt fat i publikum. Der bliver drukket bajere, røget Marlboro-smøger, og fyret kvikke bemærkninger (af mere eller mindre stueren karakter) af. Også mad-manden og hans hjælpere har travlt; i løbet af festivalen bliver der spist 900 kilo pomfritter, plus en masse andet mad :4mewantfood: .

Inde på pladsen er stemningen også på vej opad. Sporer kilrrer, og hårde cowboystøvle-hæle hamrer rytmisk mod dansegulvets rå brædder. Vi skyder festivalen i gang på vanlig vis (3 skud pr. gunslinger) :gun2: , og så går det derudaf.

På hovedscenen ligger Colin Clark & The Ghostriders (DK) ud i fin stil, med bl.a. en del Johnny Cash-numre. Derefter går det slag i slag. Nogle bands er bedre end andre. Tyske lady Dagmar gør det glimrende, og en efterhånden 58-årig Becky Hobbs overrasker positivt. Hun er åbenbart vokset fra sin tidligere noget rockede stil, og især fra det der med at svinge benet op på keyboardet, så man(d) kunne se næsten det hele (også kun næsten).

Også 75-årige Stonewall Jackson (USA) er udmærket, og besidder en energi, som mange yngre må misunde ham. Hal Ketchum skuffer derimod en anelse, så jeg lusker hjem i campen, og jeg slutter dagen med en drink og en halv marcipan-roulade.

Lørdagen højdepunkt (efter undertegnedes mening) er det næsten nystiftede band JC Hawkins & His Model A Playboys. Med smittende spille-glæde og et lunt glimt i øjet leverer de en masse klassiske numre, blandet med et stænk Rock N´ Roll.

Der er også flere gode tyske bands, hvor især Westend skal fremhæves her. Den sidste halve time lørdag aften øser det ned, men ellers må vi sige, at vi er sluppet meget, meget nådigt mht. regn. Vi fik slet ikke de 50 mm henover weekenden, som meterologerne havde truet med. Faktisk regnede det kun i 2-3 timer, sammenlagt, i det tidsrum, hvor musikken spillede.

Amerikanske Gail Davies er, imo, lørdagens højdepunkt. Nighthawk er ikke min kop te, men jeg må da indrømme, at det var ganske sjovt at se deres effekt på publikum. Damer på omkring 60 år stod og rystede med røven, og lavede den her :smilerock: , da `I love Rock N´ Roll´, blev spillet. Sådan noget ser man ikke mange andre steder.

Søndag morgen (og det vil, i country-kredse, sige kl. 13) går det løs igen. Nogen har ondt i håret efter lørdagens party-halløj `Hvordan har I det?´ `HVAD HELVEDE RAGER DET JER!?´Ja, for udenforstående kan tonen virke barsk, men man skal ikke lægge noget i det. Sådan er jargonen bare.

Danske Rocky Tops, med smukke og velsyngende Annette Madsen i forgrunden, er sat på som morgenvækker, og leverer varen ganske fremragende.

De 3 nordmænd, der udgør European Highwaymen, har halvanden time til rådighed på scenen, og får, som altid, pladsen til at koge. Hvis ikke Arly Karlsens dybe stemme, Ove Støylens smittende sangglæde, eller det fænomenale akustiske guitar-spil fra G. Thomas, kan overbevise én om, at det her kraftedeme er ægte country, som går lige i skabet, ja, så må man nok erkende, at man ikke er udset til at være country-fan.

Den canadiske sanger, violin-virtous og showmand Brian Sklar runder af med en times sveddryppende show (hvor han bl.a. præsterer at spille violin :violin: , imens en yppig brunette fra publikum holder violinbuen mellem lårene. Det kan ikke beskrives. Det skal opleves), runder af, inden alle de tilstedeværende kunstnere går på scenen og fyrer den af med `Cotton Fields´, imens festivallens sidste salut affyres (denne gang er der 11 mm forlader-geværer med, og det er altså noget, der siger BOOOOM!).

Og ja, så er SCC 2008 pludselig slut. Det var en weekend, hvor jeg syntes om 95 % af musikken, og hvor vejret blev langt, langt bedre, end jeg havde turdet håbe. Derudover var det skydning, bajere, whisky, junkfood og en masse redneck-hygge. Beskeden fra festivallens ølkusk var: `I drak mig ikke tør i år, men I gjorde sateme et tappert forsøg!´ :beer::beer::beer: :4drunk:

Mht. næste år: I`ll be there!

Nu er jeg blevet vasket og barberet. I morgen skal der trænes igen.

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Welcome te´baws :bigsmile:

Det ser ud som om det var en god weekend og super at I blev snydt for de store mængder regn.

Da min far levede var vi nede i Eurodisney et par gange om året hvor vi altid boede på Hotel Cheyenne og altid tilbragte aftenerne på Red Garter Saloon hvor Phil & Eve underholdt på banjo og kontrabas. Og der gik sjældent mange numre fra de opdagede os til de spillede

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Jeg havde ikke selv troet det muligt. I hvert fald ikke lige nu.

Men ikke desto mindre, kære MOLboer:

WEEEEEEEEE HAVE A PR!

:bowdown::firebounce::banana: :4band: :clap::clap:

Den nye PR lyder på 37! Jeg ved såmænd dårligt nok selv, hvordan det løb op i så meget. Det skete bare. Lidt Dextro og en lille banan måtte der jo til, og så en pokkers masse vand.

Jeg må da tilstå, at jeg var lige ved at lugte en marathon, men jeg turde ganske enkelt ikke blive ved. Dels var mit blodsukker dernede, hvor det kun var Dextro, der holdt det oppe, og dels skal jeg ikke have mine ben til at syre til.

Men herligt er det!

I morgen er det jo fys-dag, så da cykler jeg ikke. Så må vi se, hvad der siden sker.

Tak for jeres altid gode support.

Nu må jeg hellere få lidt brød i mavsen. Jeg har forbrændt meget på den tur.

Lige en lille anekdote, som jeg glemte i festival-beretningen: Et ungt par viser stolt deres spæde datter frem. `Nå, det er så første gang, hun er med på festivalen?´, halvt spørger, halvt konstaterer en dame.

`Tjaaa, både og´, lyder svaret. `Hun blev lavet bag i en van, fredag aften på sidste års festival!´ :laugh::laugh:

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Så cykles der igen!

Jeg var jo noget spændt på, hvordan det ville gå i dag.

Men det lykkedes da at cykle 18 km, i nogenlunde tempo.

Ellers er der ikke meget er fortælle i dag. Jeg har tænkt på, at jeg vil tage et kursus i førstehjælp. Det kan klares på en weekend. Og jeg kan jo nok have brug for det, med alt det, jeg oplever hele tiden. Naturligvis fik jeg både førstehjælp 1 og elementær brand, da jeg var ved beredskabet, men det er længe siden, og der er jo også kommet nye retningslinjer for hjertemassage mv. Desuden har jeg altid gerne villet have det udvidede kursus. Det kan jeg så evt. tage senere.

Vi må se, hvad tiden bringer.

I aften vil jeg se filmen `Syv år i Tibet´. Om den er god, ved jeg ikke, men så går tiden da med det.

Vi ses, her i loggen. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Det var en anelse svært at finde fokus på cyklingen i dag. Jeg ved ikke hvorfor. Men jeg satsede på en halvmarathon, og den fik jeg også fuldført.

I øvrigt ringede jeg lige til doktoren, angående det der sår, som jeg frygtede var et modermærke. Da der kun er et ganske fredeligt udseende ar tilbage, blev vi enige om, at det ikke var noget at ofre en konsultation på, men at jeg naturligvis skulle sige til, hvis der skete nogen udvikling med det. Det er jeg nu ret sikker på, at der ikke gør, for arret er så lille, at jeg faktisk selv skal lede efter det, for at se det.

Schwamm darüber! (tysk udtryk, der omtrent svarer til det engelske `never mind!´).

Link to comment
Share on other sites

Et gammelt ordsprog hedder. Søg og du skal finde :wink:

Og endnu engang falder min vej forbi din log, det gør den faktisk ofte og som altid er det spændende at se hvad du render rundt og foretager dig :cool:

jeg må tilstå at jeg er fuld af beundring over at du til stadighed passer din cykling og ellers bare klarer tingene som de kommer. masser af menesker har

det med at bare give op, men ikke dig du oser langt væk af kampgejs :superman: Kommer snart tilbage og passer min log :blush: men indtil da søger jeg bare

lidt i din for her kan man finde.......

Ønsker dig en super weekend :superman:

Kenn

Link to comment
Share on other sites

Tak, britone. :bigsmile:

Jeg synes jo ikke selv, at min indsats er så speciel. Men sådan er det vist tit.

Cykladsen gik da også udmærket i dag, og jeg endte på 18 km.

Nu er det tid til en sang, der handler om den ultimative bulker-drik. Glem alt om protshakes, kreatin og krådt. Det, der rykker, er: A jar of porter!

Nu skal jeg have et bad.

Link to comment
Share on other sites

Jeg havde egentlig planlagt at holde hviledag i dag. Men pga. lidt humørsvingninger valgte jeg alligevel at tage 12 km pligt-cyklads. Det giver altid et lille `løft´ at få pulsen lidt op.

Ellers er dagen gået med indkøb, rengøring osv.

Nu kører jeg snart en lille tur downtown, og i aften skal man jo se X-files, da de begynder at genudsende det i aften.

Nu må vi se, hvad jeg skal lave i morgen. Bridgewater Pub rykker en smule i mig. Men nu må vi se, hvordan humøret er i morgen. Hvis jeg tvivler det mindste på mit fysiske og (især) mentale velbefindende, så bliver jeg hjemme.

Link to comment
Share on other sites

Så skete det igen!

Kl. lidt i 4. BONK! GOK! TRAMP! AAAAARRRGGGHHHH!

Det lød sgu, som om 20 Dolph-kloner og et par brøleaber var gået amok et eller andet sted i ejendommen.

Det mest sandsynlige er vel, at en påvirket og/eller mentalt ustabil person var flippet ud. Indbrudstyve har det vel næppe været, for de larmer ikke så kraftigt så længe ad gangen.

Heldigvis var der ingen, der nærmede sig min dør.

Og da jeg så faldt hen igen, var hele min søvn-rytme fucked up.

Nå, men jeg må jo se at få noget ud af denne søndag.

Link to comment
Share on other sites

Gu´ved, om jeg nogen sinde når en marathon?

Jeg tør ikke love det. Omvendt har jeg allerede opnået så meget, at en marathon ikke længere virker som en total umulighed.

Den nye PR lyder på 37! Jeg ved såmænd dårligt nok selv, hvordan det løb op i så meget. Det skete bare. Lidt Dextro og en lille banan måtte der jo til, og så en pokkers masse vand.

Kan du selv se hvor tæt du er på det marathon?

It's all in your head :wink:

Link to comment
Share on other sites

Kan du selv se hvor tæt du er på det marathon?

It's all in your head :wink:

Mange tak for dine altid fede inputs, MH.

Det siger sig selv, at så lange etaper skal times og tilrettelægges. Det er noget, jeg skal gøre, når jeg føler mig i topform, og har god tid.

I dag bliver det kun til lidt håndvægte, og rotationer for skulderen.

Der var nemlig én, der fik en del sprit i går.

Der var strissere alle vegne, og på Tir Na Nog havde man ophængt et skilt med `Regulars only´ (kun adgang for stamkunder). Man ville nemlig ikke have hools ind og lave ballade.

Et scorings-forsøg fra Oksen bliver forpurret, da værten på Bridgewater modtager et tip om, at supporters af det slagne Brøndby-hold er på vej mod pubben. Værten ringer straks med klokken, og beordrer alle ud.

Derefter så jeg ikke mere til damen. Så det var lige stakater ud af vinduet, til de drinks, jeg havde spenderet på hende. Død ved kølle til Brø´bøh hools. Ikke, at de væste fra AGF er bedre, men nu var det lige de blå-gule, der, i den helt aktuelle situation, var årsag til min frustration.

Nå, men tømmermænd forsvinder, og livet går videre. I morgen er der en ny dag, med ny træning.

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Efter en dag med hård fys-behandling, er jeg temmeligt træt.

Desværre har jeg lidt humørsvingninger for tiden, og det kniber med energien. Men jeg satser bestemt på formiddags-cykling i morgen.

Det er mange forskellige ting, der forvirrer mig lidt. Men jeg kommer igen. Stol på det. Jeg må bare ikke glemme at spise og sove i nogenlunde faste rytmer.

I morgen bliver bedre end i dag. Det er jeg nødt til at tro på.

Link to comment
Share on other sites

Det BLEV bedre i dag!

Selv om det holdt en anelse hårdt at finde fokus, så endte jeg på 18 km.

Hvor var det dog godt at få brudt dødvandet! Ugidelighed må ikke vinde, netop fordi tristheden kommer lige i kølvandet på ugideligheden.

Nu skal jeg bare have det med maden til at køre igen. Det nytter ikke, at jeg forsøger at leve af næsten ingenting. Men det er ikke nok, bare at erkende det, rent logisk. Det skal helt ind i sjælden. Og det kan godt gøre ondt.

Men i hvert fald rart at være i vigør igen.

Link to comment
Share on other sites

I dag gik cykladsen godt! :4thumbup:

Jeg havde sat mig et forsigtigt mål på 16 km, og det endte med at løbe op på 22!

Det er herligt at mærke, at jeg stadig kan.

Den kommende weekend skal være fredelig: Ikke noget med at ryge på druk. Ikke noget med at rende efter tøser, og ingen ballade med Bundby-hools eller andre personager af tvivlsom karakter.

I stedet kommer den til at stå på rengøring, læsning, samt naturligvis træning.

Helt droppe lysten til eventyr kan jeg dog naturligvis ikke, så jeg skal da nok få kørt et par aften-ture.

Lørdag er der jo JM i bænkpres. Det er muligt, at jeg kører derned og kukkelurer på det. Det er jo i det center, hvor jeg var en flittig gæst, da jeg først kom til byen.

Link to comment
Share on other sites

Intensiteten er blevet bedre nu. Det er rart.

Jeg endte på 18 kilometers cykling i dag. Nu skal jeg lige have lidt frokost, og så skal der gøres lidt rent.

Og lad mig så få en stilfærdig weekend, for en gangs skyld.

Det er jo fredag, og vi skal have et par sange.

Jeg har tidligere nævnt Bomshel. Deres musik er ikke alt sammen lige min kop te. Dog har de visse gode numre, og deres meget energiske scene-show må man uvægerligt beundre.

Hvorvidt, det er country, kan man diskutere. Men spille violin, det kan hun sgu, den lille, nuttede Kristy. :wub:

Der skal nu også lidt Irish Rebel Music til:

http://www.youtube.com/watch?v=oLyWfBcDydw

Fed video, med tilsyneladende autentiske optagelser fra irland i firserne. `His friend Eamon Wright´ henviser angiveligt til en berømt/berygtet sniper fra Crossmaglen.

God fredag til MOL. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Udmærket JM i bænkpres.

Jeg har ikke set den slags stævner før, men jeg syntes såmænd, det var ok. Der var masser af mennesker, gode løft, og prot-barerne smagte bedre end dem, jeg tidligere har smagt. :laugh:

ADD var også på pletten, for at se, om nogen havde fået andet end prot-bars. Om de fik bid, ved jeg ikke, og det er heller ikke noget, jeg går højt op i. Det er jo ikke det, der bør stjæle billedet, hvilket jeg bestemt heller ikke synes, at det gjorde.

Jeg fik også hilst på K, som var min instruktør for en del år siden, lige efter, at jeg var flyttet til byen. Han er, ligesom alle andre, blevet ældre i de år, der sidenhen er gået, men han fik da vist, at han stadig kan håndtere en stang med en del kiks på. Han sagde da også, at han gerne så mig tilbage i stalden. Endvidere kunne han fortælle, at der havde været en del interne forviklinger i centret, men at de nu var overstået. Det skal jeg undlade at kommentere på, og blot konstatere, at jeg havde et par gode år i det center, uden negative oplevelser med hverken brugere eller personale.

Vel hjemme igen var det op på stålhesten. Jeg var kommet til at sætte modstande lidt højt, og det gav positivt udslag på forbrændingen. Så det var jo ok. Jeg endte på 16 km. Mere ville jeg ikke tage, da jeg gerne vil en tur downtown. Og der kører jeg ned snarest.

Når jeg er hjemme igen, er der frikadeller og en lille én. Og så lidt film-kiggeri. Det er nemlig noget, Oksen kan lide! :smile:

God MOL-lørdag.

Link to comment
Share on other sites

I dag har jeg haft tid til at tænke.

Og jeg er kommet frem til, at nu må der ske noget. Min træning skal tages et skridt videre. Så i morgen smutter jeg ned og snakker med dem i FitnessWorld. Jeg kan nå at få fordel af deres tilbud i en månedstid, og så må vi se, om det er noget.

Jeg vil også have godt af at komme lidt mere ud.

Jeg komme primært til at træne med maskiner, og det kan FitnessWorld godt leve op til. Styrkeløfter skal jeg jo aldrig være. Jeg har mere gavn af at have noget alment anvendelig styrke, som kan gøre nogle ting lidt lettere for mig i hverdagen.

Vi ses her i Okse-loggen.

Link to comment
Share on other sites

SÅÅÅÅÅÅ fik jeg meldt mig ind hos FitNæsWøøørld, Jens Baggesensvej! :4thumbup:

Selv om Julie Danfanatiker vil gå halvvejs i sin grav over, at jeg ikke tager Ægginåks! :laugh:

Spøg til side! Hun kender godt grundene til mit valg, og ved, at det ikke skyldes modvilje mod Nox.

Jeg skal ned og have lavet program d. 2/9. De har en fys-studerende, som godt vil assistere med det. Jeg må jo være forsigtig, så jeg ikke kommer til at lave noget, der kan øge muskelspændingene. Men både doktoren og min fys mener, at moderat styrketræning vil være ok.

Lige om lidt skal der cykles!

Link to comment
Share on other sites

Jeg fik mig en herlig halvmarathon i dag.

Det er jo ikke noget særsyn længere, men rart er det da.

Så fandt jeg lige ud af, at jeg har en astma-spray, som vil få mig til at teste positivt, hvis pis-kontrollanterne dukker op.

Da jeg ikke er elite-udøver, men motionist, kan jeg dog nøjes med at oplyse det, og så kan de tjekke med min doktormand. Et TUE skal jeg ikke bruge. Desuden har jeg ikke brugt den spray, siden jeg var forkølet, dengang i det tidlige forår. Hvis jeg var meget plaget af astma, skulle jeg nok opdage det under cyklingen.

Nå, nu skal vi ikke dyrke petitesser!

I morgen er der fys, så jeg tørner snart ind.

Udmærket dag i dag! :smile:

Link to comment
Share on other sites

Det var en HÅRD omgang fys i dag! :crazy:

Over 2 liter vand er der allerede røget ned, siden behandlingen blev afsluttet. Det betyder alverden at få skyllet affaldsstofferne ud.

Min ene fod var lidt anspændt, så den blev heglet godt igennem. Der skal sættes ind, før der opstår decideret inflammation. Men det lettede da noget, så det skal nok hjælpe.

Nu får jeg snart en ny fys, da den `gamle´ skal have en akut-patient i stedet for mig. Det generer mig ikke så meget. L er fagligt dygtig, men menneskeligt, og hvad angår almen viden, mener jeg, at hun har en del at lære.

Nu har hun også fundet ud af, at hun måske vil meldes i FitnessWorld. Det siger hun jo kun, fordi hun misunder mig, at jeg er så `committed´. Jeg ved jo godt, at hendes kondicykel står og samler støv, og kun er blevet bruge 4-5 gange på et par år. Jeg forventer ikke, at folk med fuldtids-jobs skal træne næsten dagligt, men hvor ville jg dog ønske, at flere mennesker havde mere initiativ mht. træning!

Jeg glæder mig i hvert fald til at komme til at løfte jern igen!

Link to comment
Share on other sites

Kære venner!

Jeg orker ikke engang at smide en masse smileys ind.

Med to gode etaper (med en spise-pause imellem), kan jeg nu konstatere, at nu kan I godt kalde mig:

(fanfare: TRUUUUT! :4trumpet:)

MARATHON-OKSEN! :cheer:

Ja, det blev til i alt 42 km (26+16). Om jeg så skal holde to hviledage, for at komme på toppen igen, det spiller ingen trille.

Det er ikke alene en PR, men også et jubilæum. Cyklen har nemlig rundet de 9500 km.

Jeg plejer jo at tilegne mine PR´s til én af de søde og seje MOL-tøzer.

Candygirl, this one is for you!

Selv om vi ikke `kender´ hinanden så godt (slet ikke irl, og ikke vildt meget på MOL), så er din log en god kilde til inspiration.

Også tak til alle andre, der har støttet mig i gode og mindre gode tider.

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Kære venner!

Jeg orker ikke engang at smide en masse smileys ind.

Med to gode etaper (med en spise-pause imellem), kan jeg nu konstatere, at nu kan i godt kalde mig:

(fanfare: TRUUUUT! :4trumpet:)

MARATHON-OKSEN! :cheer:

Ja, det blev til i alt 42 km (26+16). Om jeg så skal holde to hviledage, for at komme på toppen igen, det spiller ingen trille.

Det er ikke alene en PR, men også et jubilæum. Cyklen har nemlig rundet de 9500 km.

Jeg plejer jo at tilegne mine PR´s til én af de søde og seje MOL-tøzer.

Candygirl, this one is for you!

Selv om vi ikke `kender´ hinanden så godt (slet ikk irl, og ikke vildt meget på MOL), så er din log en god kilde til inspiration.

Også tak til alle andre, der har støttet mig i gode og mindre gode tider.

YOU GO OKSE.... kæmpe tillykke... er sgu flot gået....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share