anyone's log


AndersL
 Share

Recommended Posts

WSB DE Bænkpres | 2 April 2003

Start : 17.00 | Slut: 18.55

DE Bænk

- opvarming -

50 x 8-10 x 2

- workset -

65 x 3 x 3

70 x 3 x 3

80 x 3 x 3

85 x 3 x 2

- m. kæder -

103 x 3

113 x 3

123 x 2 PR

Jeg kan godt li' dynamisk bænkpres! Og jeg kan endnu bedre li' bænkpres med kæder! :D God power i bænkpressen idag. Prøver at stramme mit opspænd mere op ved bedvidst at stå i bro (løfte bagdel fra bænken) når jeg bænkpresser, vil dog ikke gøre det for ofte så bliver det bare en dårlig vane.

Flyes

20 x 5

25 x 5 x 4

Mere vægt næste gang.

Mil Press / BB Row (superset)

40 x 5 / 40 x 10

50 x 5 / 70 x 5

55 x 5 x 2 / 75 x 5 x 2

Mil Press er virkelig en hård øvelse for mig!!! Men jeg skal nok lære det! Lang tid siden jeg har hørt BB row, den var helt vildt let i forhold til hvad jeg havde regnet med efter så lang tid, så mere vægt der!

Seated Overhead Tri Ext. / Incline Curl (superset)

15 x 5 / 15 x 5

17,5 x 5 x 3 / 17,5 x 5 x 3

Let nok på begge to.

DB Rotations / Straigh Bar PD (superset)

7,5 x 10 x 3 / 30 x 10 x 3

Lidt for tunge til formålet, begge to.

Opsumering

Altid rart at træne i TSK! Træning gik rigtig godt!

Fik dog lidt ondt ved min trapezius hæfting efter bænkpres igen! <_<

Jeg masserede min trapezius i toget på vej hjem og det fjernede fuldstændig skuldersmerten, istedet overtog en gedigen hovedpine. Sært! Burde nok få det tjekket.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Presser du hovedet meget ned mod bænken, når du bænker?

Dette kan i så fald være årsagen til dine smerter i trapezius. :)

Det ved jeg faktisk ikke… :unsure:

Jeg laver så meget opspænd som jeg kan, og jeg smaler også skulderbladene tæææt sammen. Jeg vil da lige spørge næste gang til BP træning om jeg presser hovedet meget ned.

Link to comment
Share on other sites

WSB DE Dødløft/Squat | 4 April 2003

Start : 17.10 | Slut: 19.00

DE Dødløft

- opvarming -

100 x 80 x 3

- workset -

110 x 1 x 3

120 x 1 x 4

130 x 1 x 4

- m. kæder -

163 x 1

183 x 1

203 x 1

213 x 0 x 2

Jeg kan ikke rigtig ramme "the groove" på dødløften, det er irritere mig lidt nu, det går nok snart over, for det er kun 2 uger siden jeg havde et rigtig godt groove. Jeg tror jeg tænker for meget over teknik istedet for bare at løfte stangen, jeg prøver meget at få legdrive med, at holde hoften lavt, men det fungere ikke for mig på den måde, ligenu ihvertfald, på sigt vil jeg nok komme længere med en mere bendrivende stil. De 203kg føltes rigtig lette, men de 213kg var åbenbart for meget! <_< Den første kom 2 cm, den anden kom til knæene. Jeg er temmelig skuffter over det, men fastholder at jeg på en god dag kan trække 220!!!

Squat

80 x 2 x 4

90 x 2 x 4

Tilgengæld føler jeg at teknikken køre rigtig godt for mig i squat! Ifølge Tenace havde jeg både god dybe og en knævandring der var fornuftig, herligt!

RDL

90 x 10

130 x 5 x 4

Den føltes tung idag! :( Den vægt burde ellers ha' været lige til!

Hang Clean

60 x 5

70 x 5 x 4

Eksplosivitet var der intet af idag, men heldigvis er vægten ikke tungere end at jeg kunne trække den op med ren styrke.

Reverse Hypers

0 x 12 x 3

Lidt let for lænden.

Opsumering

Havde ikke rigtig nogen energi idag, så jeg tog det stille og roligt, flere af øvelserne blev dog lidt tunge i det! :(

Der gik også rigtig hygge klub i den med Zoa og Tenace, de er nogen rigtige snakkehoveder! Hyggeligt og tidskrævende! :tongue:

Til trods for den manglende energi og min skuffelse på dødløften, var det faktisk stadig en ok fin træning. :)

Link to comment
Share on other sites

Så var der nogen om snakken med min manglende energi til træning! Allerede om aftenen var min hals helt smadret og her til morgen vågnede jeg op næsten uden stemme og en hals så ru som Bruce Springsteens. Hele mit hovede føles som en stor tung snotdunk!

Jeg har faktisk hodt mig fri af det i lang tid, min kone har været syg de sidste 2 uger og nærmest alle i min omgangskreds har haft nogen inden for de sidste 2 måneder mens jeg er gået fri. Nu ramte det mig! Jeg tror dog det er lynhurtig overstået, jeg slapper heeelt af lørdag og søndag og er på benene mandag! :kj:

Link to comment
Share on other sites

Hej Anders,

Tak for tippet om billederne, jeg har slet ikke set dem før nu. Det ser døvlme godt ud, og jeg havde som de andre, skudt dig til at være småfed ud fra dine tidligere indlæg - men det sidder sku da flot - mr. kommendesixpack.

He he, det ligner helt modelbilleder (bortset fra kvaliteten) med huen osv. :D

Link to comment
Share on other sites

WSB DE Bænkpres | 7 April 2003

Start : 17.00 | Slut: 18.40

DE Bænk

- opvarming -

65kg x 8-10reps x 3set

- workset -

70kg x 3reps x 4set

80kg x 3reps x 6set

- m. kæder -

103kg x 3reps x 2set

113kg x 3reps x 2set

Det gik ok. Fik valgt en lidt for tung opvarmingsvægt og det mindskede deværre min eksplosivitet. Alt med kæder foregik med god fart på. Jeg har dog helt glemt at træne med pauser i et stykke tid, det vil jeg genindføre fra næste gang.

JM Press

40kg x 10reps

60kg x 5reps x 4set

Prøvede at køre Dips, men min skulder var ikke med på den idé. Så det blev til JM Press, kørte ok.

Close Grips Pullup

mig x 5reps x 4set

Hold fast mand hvor er jeg blevet dårlig til Close Grip Pullups! Det var engang en rigtig favorit øvelse, men det gik ikke just optimalt idag! Tilgengæld kunne den mærkes! :)

Flyes

20kg x 5reps

25kg x 5reps x 4set

Jeg ville ha' kørt tungere, men min skulder brokkede sig lidt.

Seated Overhead Tri Ext.(superset)

15kg x 5reps

17,5kg x 5reps x 4set

Incline Curl (superset)

15kg x 5reps

17,5kg x 5reps

20kg x 5reps x 3set

Det kørte som smurt! Vægten kal sættes op på min triceps extension.

DB Rotations

5kg x 20reps x 3set

Det var rigtig rart at træne denne her med meget lav vægt og mange reps, det var LIGE hvad min skulder havde brug for idag!

Opsumering

Jeg er stadgi snottet som bare, men min hals gør ikke ondt længere. Det er dog nok til at jeg ikke er begyndt på morgencardio endnu! :(

Jeg skal huske mig selv på at starte let ud på bænkpres HVER gang! Min skulder er en sløv størrelse og har brug for en let start. Jeg tror at jeg i tidligere træningsprogrammer etc virkelig har overset triceps extension, der er immervæk grovækst i min tricepser for tiden! En presseøvelser og en extension, det er tricepsguf.

Cillius & Hippo

Mange tak! Model er jeg ikke ligefrem, men min hue elsker jeg!!! Beaniepower to da people!!! :tongue:

Link to comment
Share on other sites

jammen...så ser man det..her har jeg gået og troet du var en flodhest lige som mig, og så viser du den der onde mave der!!! det ser sgu da rigtigt godt ud! Flot mave og et 200 kg + dødløft, hvad mere kan man ønske sig i verden ;)

God bedring

Link to comment
Share on other sites

WSB DE Squat | 9 April 2003

Start : 17.00 | Slut: 18.50

DE Squat

- opvarming -

60kg x 8-10reps x 3set

- workset -

80kg x 2reps x 4set

90kg x 2reps x 4set

100kg x 2reps x 2set

- m. kæder -

133kg x 2reps x 4set

Det gik RIIIGTIG træt under opvarmingen, men der kom god fart på henad vejen! Især de to sidste sæt med kæder var meget lette, tæt på EKSPLOSIVE (men ikke helt)! (Watts : ;) )

Jeg føler at min nye squatstile endelig er ved at være på plads og at jeg skal til at hente GODE kilo ind på den konto! :)

DE Dødløft

100kg x 1reps x 5set

120kg x 1reps x 5set

Holdt vægten meget let og prøvede at fokusere med mere legdrive i min dødløft, men det funger SLET ikke! Hvis jeg går så langt ned med hoften som "man" (læs WATTS :tongue:) vil ha' at jeg skal, så rager mine knæ langt udover og vægten rokker sig ikke fra jorden.

Leg Press

100kg x 10reps

140kg x 5reps

180kg x 5reps

220kg x 5reps x 2set

Første gang jeg prøvede den så to det stille og roligt.

Hang Clean (superset)

60kg x 5reps

70kg x 5reps x 4set

Seated Calf Raise (superset)

70kg x 15reps x 4set

Var virkelig eksplosiv på mine hang cleans idag, flere af mine reps røg lidt for højt, det var rigtig gost at supersette den med Seated Calf Raisem, det gik dog lidt udover ekplosiviteten på det sidste sæt, men ikke noget af betydning.

Body Raise (superset)

mig x 10reps x 4set

Hyper Extension (superset)

0kg x 10reps

10kg x 10reps x 4set

Godt lille superset. Bodyraise føltes meget lette idag, men jeg tror at min form var lidt dårligere end jeg plejer.

Opsumering

Rigtig god træning idag! Jeg havde glædet mig til at squatte og det gik faktisk også godt! Min dødløft irritere mig, jeg bliver drillet nede i TSK, HVER gang jeg dødløfter fordi de synes det ser "mærkeligt" ud.*hulksnøft*

Jeg er STADIG snottet, hvilket belv lidt ubehageligt under Hang Cleans, man skal ha' en kraftfuld udblæsning, hvilket på nogen reps resulterede med snot i hele bærret! :looking:

Blackmoore

Allernådigst mange tak for komplimenten! Men du bytter vidst om på mine billeder og Craw når du snakker om maven! ;)

Det er forøvrigt trist at veje under 100kg, der er en hvis prestige (eller det bilder jeg mig ihvertfald ind) at veje over 100kg! :D

Link to comment
Share on other sites

Body Raise (superset)

mig x 10reps x 4set

Hyper Extension (superset)

0kg x 10reps

10kg x 10reps x 4set

Godt lille superset. Bodyraise føltes meget lette idag, men jeg tror at min form var lidt dårligere end jeg plejer.

Ja ja, så må jeg jo også tage 4 sæt body raises næste gang. :tongue: :D

Link to comment
Share on other sites

Det ser sgu da godt ud Anyone!

Nogle gange får du det til at lyde som om du aldrig bliver "tynd" eller "ripped" men sådan som du ser ud nu, er der sgu ikke lang vej til en hård synlig sixpack. Det er vel et spørgsmål om at du finder den rigtige diæt.

fortsæt endelig det gode arbejde. :a-okhand:

Link to comment
Share on other sites

Ja ja, så må jeg jo også tage 4 sæt body raises næste gang.

Hehehe… Sår laver jeg da bare 4 sæt med 15 reps! :kj: :tongue:

Puha…

Nogle gange får du det til at lyde som om du aldrig bliver "tynd" eller "ripped" men sådan som du ser ud nu, er der sgu ikke lang vej til en hård synlig sixpack. Det er vel et spørgsmål om at du finder den rigtige diæt.

fortsæt endelig det gode arbejde.

Jeg vil mene at der er lang vej fra min tilstand til "hård" og rippet som Crawdaddy. Jeg har den fordel at min mavemuskulatur er godt udviklet, med dybe fure, men hvis jeg f.eks. skulle udføre en "hands-over-head-abdominal-pose" ville det SLET ikke fungere! ;)

Den fedtprocent jeg har på billederne, vil fremover være min top, jeg vil ikke overskride det og det giver mig en fordel til NÆSTE sommer! :)

Mange tak for opmuntringen, jeg mosler derudaf! :kj:

Link to comment
Share on other sites

Ja ja, så må jeg jo også tage 4 sæt body raises næste gang.

Hehehe… Sår laver jeg da bare 4 sæt med 15 reps! :kj: :tongue:

Puha…

Hihi... jeg lavede allerede 15 reps i tirsdags.... og det har jeg da ikke tænkt mig at ændre på :tongue: :kj:

( :dead: )

Link to comment
Share on other sites

WSB DE Bænkpres | 11 April 2003

Start : 17.00 | Slut: 18.50

DE Bænk

- opvarming -

50kg x 8-10reps x 3set

- workset -

70kg x 3reps x 3set

80kg x 3reps x 7set

- m. kæder -

113kg x 1rep

123kg x 1rep

133kg x 1rep MISS

133kg x 1rep PR

Følte god fart på i alle sæt. Jeg holdt også pause på de fleste sæt mellem gentagelserne og jeg føler virkelig det øger min eksplosion fremfor touchh 'n' go. Vægten bliver muligvis en 5kg lavere, men følelsen af kontrol og eksplosivitet er meget bedre. Fik også bænket lidt tungt med kæder, den første kom helt skævt ned og var dødsdømt fra starten, den anden kørte uden problemer (lidt løft med bagdelen fra bænken dog ;) ).

Military Press

40kg x 5reps

55kg x 5reps x 3set

Skiftede lidt stil idag, kørte kun ned til hagen femfor helt ned og hvile på kravebenet, jeg kunne mærke det meget mere i mine deltoideus og mindre i RC-leddet og triceps.

BB Row

55kg x 10reps

75kg x 5reps

80kg x 5reps x 2set

Stille og rolig derudaf, i modsætning til Tenace som BRAGEDE igennem som var det en kaproningskonkurrence! B) Jeg har sat mig som mål at jeg vil reppe min egen kropsvægt 10gange iår på denne øvelse.

Flyes (superset)

22,5kg x 5reps

27,5kg x 5reps x 3set

Rear Laterals. (superset)

10kg x 8reps x 4set

Min venstre skulder brokkede sig lidt over vægten, men da det primært er pga den haltende højre pat jeg laver flyes lavede jeg fuld ROM med højre og ca. 3/4 ROM med venstre. Rear Laterals blev lavet ULTRASTRICT og med lidt flere reps end normalt, prøver at få lidt mind-muscle connection for at kunne ramme posteriod deltoideus mere koncentreret fremover.

Seated Overhead Tri Ext.(superset)

15kg x 5reps

20kg x 5reps x 3set

Incline Curl (superset)

15kg x 5reps

20kg x 5reps x 3set

Nice 'n' easy.

DB Rotations

5kg x 20reps x 2set

7,5kg x 10reps

Opsumering

Endnu en fremragende træning! Eneste problem er at jeg er i rigtig godt humør for tiden, hvilket bevirker at jeg er overgearet som bare og derfor snakker tæt på KONSTANT! Hehe… :tongue: Det tager tid og det tager lidt koncentration gør det, men det er nu alligevel meget rart at være glad! B)

Vi fandt også ud at Tenace og jeg laver Body Raise temmelig forskelligt, hvad der var mest "rigtigt" fandt vi ikke ud af, men jeg er sikker på det er min! ;)

Jeg følte mig rigtig fed og flommet imorges og hev målebåndet frem, til min store forbløffelse var jeg - trods en uge uden cardio - røget ned under den magisk grænse på 90cm, målet sadge 89,5cm! YEAH! :yeah:

:elephant: :rocketwhore:

Link to comment
Share on other sites

Jeg følte mig rigtig fed og flommet imorges og hev målebåndet frem, til min store forbløffelse var jeg - trods en uge uden cardio - røget ned under den magisk grænse på 90cm, målet sadge 89,5cm! YEAH!  :yeah:

Lækkert! :thumbwink: :respekt: Hvor mange cm og kg regner du med at smide endnu?

Vi fandt også ud at Tenace og jeg laver Body Raise temmelig forskelligt, hvad der var mest "rigtigt" fandt vi ikke ud af, men jeg er sikker på det er min!

Jeg lærte også noget om body raises i dag. Valdemar forklarede mig, hvordan den skulle udføres.... jeg kan ikke engang tage én på den måde, så jeg fortsætter som hidtil. :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Hej Ænyone

Jeg så at du skrev følgende:

Skiftede lidt stil idag, kørte kun ned til hagen femfor helt ned og hvile på kravebenet, jeg kunne mærke det meget mere i mine deltoideus og mindre i RC-leddet og triceps
Det passer dog ikke så godt overens med hvad Fred Hatfield mener. Han skriver følgende om nakkepres:
SEATED PRESS BEHIND THE NECK

Despite its popularity among bodybuilders, I'm "mildly" opposed to this exercise for at least two reasons. First, assuming that you wish to do "complete" presses to lockout, seated dumbbell presses accomplish the same thing without the same "interference" from having to "crunch" your upper back muscles in order to get the bar down to your neck. Having to contract your rhomboids, trapezius III and IV, and your posterior deltoids only serves to limit the amount of adaptive stress being delivered to your middle deltoids.

Secondly, after the bar has passed the top of your head, your deltoids are no longer the prime movers in the movement. The deltoids are statically contracting at that point, and the serratus anterior and triceps muscles take over to finish the press to lockout.

Actually, you can press much more weight to a head height position than you can press completely overhead. The reason for this is that your middle deltoids are much stronger than the combined strength of your triceps and serratus. Does it not therefore make more sense to use a heavier weight and do "partial presses?"

I think it does, and the simple reason is that it will deliver a greater adaptive stress to your middle delts.

Selv er jeg begyndt at køre partiel mp, dvs. fra kravebenet til armene er paralelle med gulvet. Det betyder at mine triceps ikke giver op og på den måde kan jeg :kj: min delt´s bedre. :)

Torben F

Edited by topper
Link to comment
Share on other sites

Hoosier

Jeg slutter med diæt Fredag d. 2 Maj. Det ser ud til at planen holder udemærket så jeg regner med at smide 3-4kg endnu og det plejer at passe meget godt med ca. 3-4cm om livet så jeg ender på ca. 90kg med en livvide på ca. 86cm. :)

topper

Hmm… Så lyder det helt omvendt det jeg gør! Det er jo logisk at triceps tager over ved lockout! Men hvis jeg kører helt ned til kravebenet, så får jeg et jag i skulderen og læner mig mere bagover med overkroppen og sært nok ender det altid med at min triceps brænder ud. Ved at køre til hagen kan jeg holde overkroppen helt rank og der er intet ubehag i skulderen og min triceps er ikke den der først går ud.

Næste gang vil jeg prøve at køre nogen reps med lavere vægt fra kraveben til hals og nogen tunge fra hals til lockout lidt a la 21/Platoon princippet. Det kan være jeg kan få det bedste fra begge verdener på den måde uden at min skulder hader mig for det. ;)

Link to comment
Share on other sites

Hey Anders jeg har lige bevæget mig ind forbi vores lokale net-cafe det er sgu svært at undvære mol... vi må snart til at gøre alvor af vores ide med at starte et junior-hold i tsk... men vi skal selvfølgelig først have licens og derefter skal der så ikke gå 3 måneder før man må stille op?? Jeg ved hellere ikke hvornår selve sæsonen starter for man kan vel ikke bare hoppe på sådan midtvejs... kan være andre herinde kan rådgive os lidt... det kunne være rigtig fedt at komme ud og prøve at konkurrere... nå men vi snakkes ;)

Link to comment
Share on other sites

I kan bare starte 'midtvejs', men som Zoa rigtig nok siger går der 3 måneder før at i må stille op (MOLtræf3 undtaget ;)). Tror selv i skal gå til Kim, da han ikke er typen der 'presser' folk til den slags, det har han ikke gode erfaringer med tror jeg.

Link to comment
Share on other sites

Har lige snakket med Tenace idag... han siger at Snurresen (staves det sådan?? :unsure: ) og han allerede danner et juniorhold så der kan vi jo bare springe på hvis det er men vi må pænt vente i 3 måneder Anders (som Watts understreger)... men jeg regner med at løfte raw... vi må bare finde ud af hvem der skal henholdvis squatte og dødløfte ;)

Link to comment
Share on other sites

ZOA

Jeg er frisk nok! Nu vil Kim godt nok snakke ENDNU engang med mig, vi har allere haft to forholdsvis lange snakke om doping og lidt andet løst men nu skal vi åbenbart ha' en lille snak til. :confused2:

Jeg regner med at løfte med knæbind i squat.

Vi må lige finde ud af hvem der løfter hvad efter Wilks. :)

Link to comment
Share on other sites

WSB DE Dødløft | 14 April 2003

Start : 17.00 | Slut: 18.50

DE Dødløft

- opvarming -

100kg x 8reps x 2set

- workset -

110kg x 1reps x 3set

130kg x 1reps x 7set

170kg x 1reps x 2set

180kg x 1reps x 2set

Der var ikke meget DYNAMISK over mine dødløft idag, det var mest af alt teknik træning. Kim - en garvet styrkeløfter - kunne slet ikke forstå min dødløft stil og fik mig også presset ud i at lave nogen sumoløft, men sumo er VIRKELIG hårdt for mig og min lænd havde det ikke godt bagefter, jeg grindede 130kg op i sumo stil og sluttede af med 180kg LET dødløft i alm. stil. Jeg skyder hoften op for hurtigt, ingen tvivl, men det begynder at irritere mig lidt at man skal presses ned i en "korrekt" form, når man er 20cm højere end de andre, mekanikken foregår immervæk på en anden måde! <_<

DE Squat

- opvarming -

60kg x 8reps x 2set

- workset -

80kg x 2reps x 3set

Måtte slutter her, squatten var let nok, men min lænd gjorde afsindig ondt ved 4. udløft. :(

Hang Clean

60kg x 5reps

75kg x 5reps

75kg x 4reps

75kg x 3reps

Min lænd kunne umiddebart godt holde til Hang Cleans, men på 3. sæt lod jeg mig desværre distrahere og missede den sidste rep, på sidste sæt kunne min lænd ikke mere og jeg måtte smide stange på gulvet. :jehon:

Hyper Extension

0kg x 10reps

15kg x 10reps x 3set

God og let, jeg strak krafitg ud mellem sættene og det hjalp lidt på lænden.

Body Raise

0kg x 8reps

Det gjorde OGSÅ ondt i lænden! Så jeg lavede kun et sæt, som ikke føltes spor hårdt, kun fo rmin lænd. :chicken:

Opsumering

Min alm. dødløft gik intet mindre end FREMRAGENDE, de 180kg var virkelig lette flydende og med fin hastighed. Desværre lavede jeg også lidt sumo løft og det er af en eller anden grund ikke sundt for min lænd. :(

Stadig god træning fordi det primære kørte flydende, resten kørte tilgengæld skidt.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share