anyone's log


AndersL
 Share

Recommended Posts

Er din ryg så stort set ikke allerede strakt ud? Det lyder som en meget afkortet ROM?

Ja, det er ikke nogen særlig lang ROM. Jeg har arme som en gibbonabe, så det er kun omkring 20-25 cm. Det er dog mest min ben der er strakt ud, Rack Pulls er næsten udelukkende er ryg løft.

Grunden til at jeg har valgt øvelsen som ME øvelse er at jeg tidligere har haft svært ved at locke ud i dødløft, nu er det dog bunden der er hård. :)

Infestedass

Jeg kan også KUN anbefale det!!! :w00t:

Er det egentlig ikke din første post i min log? velkommen til. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Guest Slettet bruger

Anyone jo det tror jeg! Jeg er jo ikke så hurtig på tasterne ;)

Hvor længe har du egentlig kørt WSB indtil nu, og hvornår planlægger ud at maxe! Du er da ihvertfald go for mindst 210-220 kg dødløft! :devil:

Link to comment
Share on other sites

WSB ME Bænkpres | 19 Februar 2003

Start : 17.00 | Slut: 19.00

DE Bænkpres : Floor Press

60 x 15 x 2 Opv. | Alm.

80 x 3

90 x 3

100 x 3

110 x 1

117,5 x MISS

122,5 x MISS

Hm… Det gik helt i kage for mig. Første dårlige WSB ME-dag. Well, jeg må tage det sure med det søde.

DB Press

32 x 10

42 x 5

42 x 4

42 x 5

40kg vægtene var optaget, så jeg nappede 42kg. Det var liiige tungt nok, men den burde være der næste gang.

Flye Stretch

15 x 30 sek x 2

Det var SAND smerte!!! Jeg var ved at give op efter 5 sekunder begge gange, meeen jeg havde lidt at "bevise" efter min skod ME øvelse. ;)

Hi Row

40 x 10

60 x 5 x 2

60 x 6 x 2

Alt for let vægt på, jeg blev ligefrem nødt til at lave flere end planlagte reps på de sidste sæt for at "få noget" ud af den.

Upright Row | Reverse Upright Row | Plate Raise

42,5 x 5 x 4 | 42,5 x 5 x 4 | 20 x 5 x 4

Kørte godt idag! :)

JM Press | EZ-Bar Curl

65 x 5 x 4 | 37,5 x 5 x 4

JM Press kørte fornuftigt. Mit curl var helt til rotterne, latterlig lav vægt.

Opsumering

Det vigtige kørte dårligt, tilgenælg kørte det supplerende rigtig godt (ryg og skuldre) jeg havde bare ikke lige forventet et nederlag oven på mandages geniale rekord, så deeet. Så kan jeg lære det! :)

Link to comment
Share on other sites

117,5 x MISS

122,5 x MISS

Hm… Det gik helt i kage for mig. Første dårlige WSB ME-dag. Well, jeg må tage det sure med det søde.

Der er simpelthen ikke noget værre end ikke at få en ny PR i sin ME øvelse, så får man en ubeskrivelig lyst til at sparke Louie Simmons og resten af WSB slænget af helvedes til. Men forhåbentlig kommer du ikke til at opleve særlig mange dage unden nye rekorder, det gjorde jeg ihvertfald ikke da jeg kørte WSB. Så det er bare "på 'en igææn"

Link to comment
Share on other sites

Hey anyone.... kan du så blive mere positiv når du skriver om andre end dig selv... denne tekst sårede mig rent faktisk :

"Min makker er just vendt tilbage fra en lille ferie, og nu var han vendt tilbage til sit UTÆNDTE, lettere nedtrykkende selv. Han brokkede sig hele tiden og allerede ved RDL gad han ikke mere, jeg fortsatte dog og han fulgte med, men det var garanteret nedtrykkende at træne med ham idag! Så kom jeg til at reflektere over træningen med Blackice, selvom Blackice (No offence ) ikke matcher op styrkemæssigt som min faste makker, var det meget mere inspirerende og motiverende at træne med en som brænder for det, en som godt kan sige: "Jeg er færdig, jeg kan ikke mere", men som fortsætter ufortrødent uanset! For vel er det hårdt, men det da det der gør det sjovt.

Jeg håber at min makker upper sig igen meget snart, for ellers er jeg tvunget til at søge andre græsgange."

Come ooooon du ved jeg er stabil nu... Ellers ville jeg heller ikke begynde at skrive her på MOL igen.

Nu skal jeg i seng! :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Hey anyone.... kan du så blive mere positiv når du skriver om andre end dig selv... denne tekst sårede mig rent faktisk :

________________________

Come ooooon du ved jeg er stabil nu... Ellers ville jeg heller ikke begynde at skrive her på MOL igen.

Nu skal jeg i seng! :rolleyes:

Hey mand! Du var helt vildt nedtur den dag!!! Men hvis du kigger lidt på nogen af mine andre posts så kan du også se at jeg generelt udtaler mig positivt om dig! Det er kun de dage du VIRKELIG sutter bagdel, hvor jeg skriver det! ;)

Men du er SUPER stabil for tiden, og du ER ved at indhente mig på alle fronter, og du har jo også altid været den stærkeste i bicepscurl! B)

Vi ses til træning!

Hils lærerne inde på skolen. Bare hils fra "Fede Anders" så burde de vide hvem det er! ;)

Link to comment
Share on other sites

Hmm det var da mystisk. burde du ikke kunne løfte mere her end i normal bænkpres? Du kunne da også løfte betydelig mere i PIN pres?

Nej, faktisk ikke. Jeg løftede selv næsten det samme i floorpresses som i almindelig bænkpres, men ved mig var stangen også næsten helt nede og røre brystet i bunden.

Der er dog mange som løfter mindre i floorpresses pga. følgende:

1. Man skal pause i bunden, og "slukke" for brystmuskulaturen, ligesom man gør det i boxsquats. Meningen er at man skal "knække" den eccentriske og koncentriske kæde, for at opbygge bedre start-styrke og eksplosivitet.

2. Man ligger på gulvet med strakte ben. Dette betyder at man har ZERO leg-drive. Har man et godt leg-drive i bænkpres, så betyder det faktisk mange ekstra kg på stangen.

Så alt i alt, så er det ikke unormalt at løfte mindre i floor presses. Specielt i starten hvor øvelsen er uvant.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Der er simpelthen ikke noget værre end ikke at få en ny PR i sin ME øvelse, så får man en ubeskrivelig lyst til at sparke Louie Simmons og resten af WSB slænget af helvedes til.

HUSK hvad Louie Simmons siger. Det betyder ikke noget hvis man ikke altid slår en PR. Det som betyder noget er at man fik en MAXIMUM EFFORT. Det er det som er hele meningen med ME dag. Det er også derfor ens MISS forsøg tælles med som et løft.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Hmm det var da mystisk. burde du ikke kunne løfte mere her end i normal bænkpres? Du kunne da også løfte betydelig mere i PIN pres?

Jeg havde også regnet med at ramme det samme om i Pin Press, men som TJ også skriver, ingen legdrive, intet opspænd og næsten ingen hjælp fra pectoralis.

men ved mig var stangen også næsten helt nede og røre brystet i bunden.

Hmmm… Laver du opspænd i Floor Press? Jeg var af den opfattelse at man skal ligge helt fladt på ryggen uden opspænd.

HUSK hvad Louie Simmons siger. Det betyder ikke noget hvis man ikke altid slår en PR. Det som betyder noget er at man fik en MAXIMUM EFFORT. Det er det som er hele meningen med ME dag. Det er også derfor ens MISS forsøg tælles med som et løft.

Jeps! Af selv samme grund gik jeg ikke ned på 115kg og lavede et forsøg, for på de 117,5kg fik jeg den næsten op, men min makker (autobot), blev nødt til at sætte en finger under, derfor havde jeg allerede påført et "strain" på musklerne, og det er jo det vigtigste.

Link to comment
Share on other sites

Hmmm… Laver du opspænd i Floor Press? Jeg var af den opfattelse at man skal ligge helt fladt på ryggen uden opspænd.

Nej, jeg forsøger ikke at lave en bro, men jeg trækker skulderbladene sammen og løfter brystet. Det er nødvendigt for at komme i korrekt presseposition. Stangen er vel 5 cm fra mit bryst i den position. Men jeg har også et rimeligt stor bryst :D

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Nej, jeg forsøger ikke at lave en bro, men jeg trækker skulderbladene sammen og løfter brystet. Det er nødvendigt for at komme i korrekt presseposition. Stangen er vel 5 cm fra mit bryst i den position. Men jeg har også et rimeligt stor bryst

Ahaaa… Jeg ved ikke helt hvordan jeg har fået det ind i hovedet at det skulle være HELT flad ryg!!! Altså med spredte skulderblade og uden at hæve brystet. DOH! Det her diæteri er ikke sundt for min i forvejen sløve hjerne! :tongue:

Jeg tror lige jeg prøver at nappe den igen på onsdag så, havde ellers planlagt at maxe i Decline Press for at få selvtilliden tilbage! B)

Link to comment
Share on other sites

WSB DE Dødløft/Squat | 20 Februar 2003

Start : 16.55 | Slut: 18.20 (Var under tidspres, igen)

DE Dødløft

80 x 10 x 2Opv.

130 x 2 x 8

180 x 1 x 2

Begge squatrack var optaget, så vi startede med dødløft. Den kørte rigtig dårligt idag! Jeg følte ikke at jeg kunne holde ryggen ordentligt og farten var ikke optimal, meget mærkeligt.

DE Squat

60 x 10Opv.

102,5 x 2 x 8

135 x 1 x 2

Squatten kørte tilegengæld rigtig godt. Jeg har aldrig før haft så meget knald på de 102,5kg og de 135kg var lette, farten gik kun ned ved sticking point.

Hyper Extension

30 x 10 x 4

Stainding Cable Crunch

55 x 10 x 3

Seated Calf Raise

65 x 10

65 x 12

65 x 15

70 x 15

Det første sæt føltes rigtig hårdt, og mine lægge krampede, men derefter var det let.

Opsumering

Så gik min dødløft dårligt, og min squat godt. Det er som om bøtten er ved at vende lidt. Min dødløft og bænk har kørt på skinder, mens squatten har haltet, det er vel kun ret og rimeligt at squatten også får lidt fremgang. Jeg har overvejet om det er ved at være tid til lidt deload.

Link to comment
Share on other sites

CKD Diæt update | Lørdag d. 22 Februar

Højre pat: 11mm -4mm

Mave (2cm til venstre for navlen): 15mm -7mm

Venstre Lår: 16mm -4 mm

BF%: (Jackson & Pollock): 12,6% -4,3%

Vægt: 95,0kg -7,9kg

LBM: 83kg -2,5 kg

Fedt: 12kg -5,4 kg

Another week of dieting… Vægten er faldet præcist ét kilo på denne uge, meget pudsigt. :) Og min livvide var på 92cm, så den falder også stødt for tiden.

Link to comment
Share on other sites

WSB DE Bænkpres | 23 Februar 2003

Start : 12.45 | Slut: 14.15

DE Bænkpres

60 x 15 x 3 Opvarmning

82,5 x 3 x 8

112,5 x 1 x 2

Idag blev DE bænk udført med mini-bands om håndledende og det er virkelig godt til at øge eksplosiviteten!!! Der var fuld knald på alle 8 sæt. Tilgengæld gik mine tunge sæt ikke specielt godt, pressede begge gange stangen tilbage i gaflerne. <_<

Incline Flyes

12 x 10

18 x 10

22 x 6

24 x 5

Lang tid siden jeg har lavet denne her, så jeg pejlede mig roligt ind på vægte, også af hensyn til min skulder (som dog ikke brokkede sig det mindste)

Military Press

40 x 5

50 x 5 x 3

Kørte den meget lavt, skal lige vende mig til den igen. Min skulder brokkede sig ikke det mindste.

Hi Row

40 x 10

65 x 5 x 3

Lying DB Triceps Extension | Hammer Curl (Supersæt)

16 x 5 x 4 | 20 x 5 x 4

Begge kørte let og flydende så mere vægt på næste gang.

DB Rotation

6 x 12 x 3

Rope Pushdown

25 x 12 x 3

Opsumering

Det gik okay, jeg kan anbefale at træne med mine-bands om håndledet under DE bænkpres, der var ihvertfald smæk på idag, helt fra første sæt af.

Edited by anyone
Link to comment
Share on other sites

WSB ME Dødløft/Squat | 24 Februar 2003

Start : 17.15 | Slut: 19.25 (Tiden gik vildt hurtigt) :blink:

ME Squat : Paused Squat | Gammel PR: 135kg

60 x 15 x 2Opv.

100 x 3

107,5 x 3

115 x 3

125 x 1

135 x 1

140 x 1 MISS

137,5 x 1 PR

Virkelig, virkelig god øvelse! Den er hård og ubehalige, men god som bare! Det var makkeren der talte, så ingen mulighed for snyd her. Min gamle PR på 135kg kom let op, men de 140kg var fuldtstændig død. Faktisk kunne det umiddelbart se ud som om jeg er blevet lidt svagere i squat, men jeg har ændret min fodplacering siden min sidste max, til lidt bredere fodstand, hvilket betyder mindre bundkraft, tilgengæld er dybden der hver gang og knævandringen er minimal.

Goodmornings

60 x 5

70 x 5

80 x 5 x 3

Vægten var på alle sæt meget let, men jeg skal virkelig lige finde "the groove" før jeg går hen og bliver overmodig. Vægten skal dog op til næste gang.

Glute Ham Raise

10 x 10

15 x 10

20 x 10 x 2

Den var rigtig god! Plejer at lave hypers, men med lidt opfindsomhed kunne man lave GHR på Hyper Extension stativet. (Det var lidt hårdt mod lårene dog.)

Stainding Cable Crunch

55 x 10 x 4

Walkouts

200 x 10sek

220 x 10sek x 3

Grrrr… Altid herlig! Den eneste øvelse der kan gøre mavetræning sjov! :D At der altid er en masse mennesker der glor måbende og at no-name stangen bøjer sygt meget, gør ikke det mindre sjovt. ;)

Behind Back Shrugs

100 x 10

120 x 10 x 3

En sikker favorit.

Seated Calf Raise

70 x 15 x 4

Opsumering

Tiden fløj af sted idag! Alt kørte fint og godt. :)

Link to comment
Share on other sites

der skulle være i posten til dig idag

PERFEKT!!! Så står den endelig på kvalitetssquat igen!!! 200kg here I come! :w00t:

Blackice

Behind Back Shrugs er ligesom almindelige shrugs, men istedet for at holde stangen foran kroppen, holder man stangen bag ved kroppen. Det kan dog være irriterende at ens squatbooty er konstant ivejen for stangens bane, men så er der lidt ekstra "resistance" i toppen af øvelsen! B)

Walkouts er hvor man læser 130-150% af ens squatmax på stangen, spænder op under stangen og træder ud i squatposition med stangen på ryggen og holder den der ca. 10 sek og racker den så igen. Det er en kanon god øvelse, mavemusklerne kommer virkelig på stabilisations arbejde og når du laver squat føles vægten som fjer på nakken.

Link to comment
Share on other sites

Behind Back Shrugs er ligesom almindelige shrugs, men istedet for at holde stangen foran kroppen, holder man stangen bag ved kroppen. Det kan dog være irriterende at ens squatbooty er konstant ivejen for stangens bane, men så er der lidt ekstra "resistance" i toppen af øvelsen!
Hvorfor skulle dette være bedre end normale shrugs? Det kan da være jeg skulle køre dette i næste omgang HST.
Walkouts er hvor man læser 130-150% af ens squatmax på stangen, spænder op under stangen og træder ud i squatposition med stangen på ryggen og holder den der ca. 10 sek og racker den så igen. Det er en kanon god øvelse, mavemusklerne kommer virkelig på stabilisations arbejde og når du laver squat føles vægten som fjer på nakken.

Hmm tjooo. Dvs du bruger den som mave øvelser eller hvad?

Link to comment
Share on other sites

Behind Back Shrugs er ligesom almindelige shrugs, men istedet for at holde stangen foran kroppen, holder man stangen bag ved kroppen. Det kan dog være irriterende at ens squatbooty er konstant ivejen for stangens bane, men så er der lidt ekstra "resistance" i toppen af øvelsen!

Hvorfor skulle dette være bedre end normale shrugs? Det kan da være jeg skulle køre dette i næste omgang HST.

Walkouts er hvor man læser 130-150% af ens squatmax på stangen, spænder op under stangen og træder ud i squatposition med stangen på ryggen og holder den der ca. 10 sek og racker den så igen. Det er en kanon god øvelse, mavemusklerne kommer virkelig på stabilisations arbejde og når du laver squat føles vægten som fjer på nakken.
Hmm tjooo. Dvs du bruger den som mave øvelser eller hvad?

Pga at skulderbladende er samlet synes jeg at der er en bedre "contraction" med behind back shrugs.

Walkouts er stabilitets træning og da maven fungere som stabilisator, vil det også træne maven.

Link to comment
Share on other sites

WSB ME Bænkpres | 26 Februar 2003

Start : 17.00 | Slut: 18.30

ME Bænkpres : Incline DB Press Tripple

20 x 15 x 2 Opvarmning

32 x 3

34 x 3

38 x 3

42 x 3

44 x MISS

40 x 6

Min makker meldte desværre af til træning, og jeg gider ikke rende rundt og finde spottere, for det meste kan de ik finde ud af det, så jeg måtte finde på noget andet. Mit ultimative svagpunkt måtte være Incline Pres og med DBs bliver det lige en tand være! De 42kg var lette nok, men de 44kg kunne jeg slet ikke få fra brystet. :( Så jeg nappede 40kg og reppede til jeg var færdig for at få det nødvendige "strain". Trist måde at træne ME på.

Low Incline Flyes

14 x 10

20 x 5

26 x 5 x 2

Jeg prøvede først på en helt flad bænk, men det kunne min skulder ikke li' så jeg satte den til en lav vinkel.

Military Press

40 x 5

50 x 5 x 4

Jeg har INGEN overhead strength, jeg her mest af alt lyst til at droppe øvelsen, men en så seriøs svaghed skal der arbjedes på!!!

Hi Row

40 x 10

70 x 5 x 3

Min ryg er tilgengæld næsten altid pålidelig og stærk. :D

Lying DB Triceps Extension | Hammer Curl (Supersæt)

18 x 5 x 4 | 22 x 5 x 4

Det her supersæt sparker bagdel!!! Jeg tror ikke jeg skyder langt ved siden af, hvis jeg påstår at mine arme flexed og pumpet var 44+ efter sidste sæt! (jeg var nødt til liiige at gå og flexe engang på WC'et, hehe) :w00t:

Drømmen om 50+ arme lever igen.

DB Rotation

6 x 12 x 4

Rope Pushdown

25 x 12 x 4

Opsumering

Min ME øvelse var ikke særlig sjov, der var ikke meget ME over den! :(

Men alt det "uvæsentlige" gik rigtig godt idag, mine skuldre var ikke så gode, men ét minus i et dusin plusser kan ikke trække mig ned.

Der var også den lækreste pige jeg længe har set dernede idag, og hun var iført en xtremt stramtsiddende t-shirt med skriften "DANGER : This body will turn on automaticly!"? NIIICE! :love: :boobs: :bootyshake:

Og med den tilstand min selvtillid er i pt. er der ikke noget med at kigge et "stjålent" kig i ny og næ, næææ, jeg glor hvis jeg vil glo!!! :superman:

MUAHAHAHAHAHA!

Hrm? Nå? Øh? Det var en god dag! :D

Link to comment
Share on other sites

Godt du klarede træning trods at du var alene... ;)

Ja "Military Press" må der gøres noget mere ved. Over Head Strenght here we come!! :D

Ses imorn... og håber den lille "danger girl" er der, så jeg kan se hvad det er for noget mr Anyone kigger efter, eller rettere, stirrer på.

"Concentrate it´s in your reach"

Link to comment
Share on other sites

Ses imorn... og håber den lille "danger girl" er der, så jeg kan se hvad det er for noget mr Anyone kigger efter, eller rettere, stirrer på.

DRIIIIIIIVE IT MR JANSEN! DRIIIIIIIIVE! SQUEEEEEEZE IT! C'MON NOW! DRIIIIIIIIIIIIVE!!! :lol: :D

Hehehe? Håber du kommer imorgen, Filip er en voksen mand kan flytte selv! :)

Og hende DANGER-tøsen spurgte mig hvor min makker med benene og powerbooty'en var henne, og om han ikke snart kom ned og trænede igen! ;) :w00t::tongue::tongue:

Ses du

ps. Mine sko er kommet? MUAHAHA! :devil:

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share