Hold kæden stram !


Vivsen
 Share

Recommended Posts

  • Replies 1.3k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

05-09-07

Well, det lykkedes mig ikke at komme ud af kassen efter 7 timers søvn - og efter 8 kæmpede jeg mig op ....for 4. gang :blink: ved ikke, men...............nå never mind........who cares ?

morgenspin dermed aflyst og planen gik dermed ud på dobbeltspin hos Mads......................mennnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn

:sun: gjorde at jeg accepterer den no-show-up-bøde jeg modtager nu, for at komme ud på FSK III

...................... men den tur gik ikke særlig godt...................... :dry:

Efter 12 k måtte jeg vende om..............................no further details..............det er bare fakta................................

så................

Dagens træning:

Træning: outdoor

Distance: 24 k

Hastighed: ? (højest de sidste 12 k)

Puls: ? (mega høj til sidst........................men ikke bevidst)

Efterfulgt af: sovepas 1 time :blink:

well............ved ikke om høj puls, øget sovebehov ........viser en tendens, men så må det være sådan............... tager det som det kommer...........

God aften til mine læsere.................

Men det endte jo "godt", og du har sg nok også haft brug for søvnen :wink:

Link to comment
Share on other sites

Men det endte jo "godt", og du har sg nok også haft brug for søvnen :wink:

jaah joo, MH - nu ved du jo osse lidt mere end de øvrige læsere :tongue: hvad der gik galt.........men jo, jeg nåede det da......omend jeg entrerede det specielle rum iført FULDT cykeludstyr....... :blink:

07-09-07 - PART UNO

:devil: :devil: :devil:

(note to self: slap af fredag morgen.....)

Ja, denne lille note to self, tror jeg måske jeg overså inden jeg chekkede ind..........here we go

Sted: fit.dk - Adelgade

Træning: Brick

Del 1 - løb

1,5 k opvarmning - 8,8 km/t

5x100 m interval - 10,5-11,5-12,5-11,5-12,5 (med 50 meters pause mellem hver)

1x200 m interval - 13 km/t

1x200 m "nedjog" - 8 km/t

puls max: 177

puls avg 165

2 min i skiftezone - og så påbegynde cykling (for at få lidt syre ud af stængerne)

Del 2 - spinning øvet m/KG

max 175

avg 161

(862 kalorier)

:devil: :devil:

Til spinning blev der serveret en 3 retters menu bestående af landevejscykling, enkeltstart :4thumbup: :4thumbup: :4thumbup: og bjergcykling...... Var allerede 2-3 min ind i de 8 mins opvarmning i højt pulsområde, sandsynligvis pga den hidsige løbetur forinden.

Opvarmning 8 min, så 3 runder landevej siddende, landevej/øgning stående og så enkeltstart siddende...... a hhv 4, 3, 2 og 1 min hvert sted (wahaaaaaaay, hva siger i så !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!).

I sidste serie fik vi lov til at køre i hegnet, hvis vi ville...............da jeg stod lige foran det hegn i 2. runde tænkte jeg - nå ja :innocent: og kørte første gang ind i siden - og 2. gang frontalt sammenstød :crazy:

Og så røg ligesom udgangspunktet ......stille og rolig træning til morgen.................... :tongue:

Om snart venter 90 mins mordforsøg, hvis jeg kender KG ret....... :blink: det skal nok bli' sjovt...... :tongue: .. om ikke andet hårdt, for alt syd for hofterne på mig er usandsynligt meget præget af DOMS, læg-kramper og jeg fodrer mig af med energibar og -drik, i håb om at overleve :tongue:

Uden mad og drikke...........

Link to comment
Share on other sites

Ganske underholdende at læse. Kan ikke lade være med at bemærke vi er hinandens modsætninger hvad angår beskrivelse af træningen. Hvor jeg pensler alt ud overlader du læsere til at gætte og tolke ud fra tankepauserne.

Kan se du går op i træningen med sjæl og liv som indsats. Da jeg er uforbederlig talnørd læser jeg også alle dine tal. Sybes godt nok dine løbetider svinger temmelig meget fra den ene yderlighed til den anden. Med de forbrændingstal du kommer med fra spinningen skulle jeg lige til at skrive du burde kunne løbe lidt hurtigere (men der er jo også nogle hurtige tider engang imellem.

5x100 m interval - 10,5-11,5-12,5-11,5-12,5 (med 50 meters pause mellem hver)

Disse tider kan dog ikke helt passe med mindre du er blevet sprinter på eliteniveau, men man har selvfølgelig lov til at runde distancerne af!

Kan dog godt blive misundelig på dine intervaller, da jeg ikke rigtigt selv kan tåle dem med løb.

Link to comment
Share on other sites

07-09-07 - part 2

Sted: fit.dk Royal

Træning: spinning elite 90 mins/KG - feat. Gregers, manden i mit liv, og triathleten på første række som jeg ikke husker navnet på :innocent:

Puls kan ses i kurven

Gik ind i "stuen" kort før startskuddet gik, og måtte alligevel overvære KG sætte 2 kaglehaner på plads, der nede på bagsædet mente de skulle snakke fremfor at træne... KG: jeg takker og bukker for de fede kommentarer, som heldigvis er sjældent nødvendigt på dine timer... den med kondicyklen ... I just :wub: it !!! Usædvanligt meget renderi fra de øvrige deltageres side..

Programmet kan formentlig ses i Candygirls log :tongue:

Well, under indstilling af cyklen tænkte jeg på tirsdags-timen - om at beslutte før timen, hvordan jeg ville køre, tømte hovedet for megastore reklamationer på job og andre arbejdsrelaterede sager, så jeg kunne være 100% i nuet. Beslutningen faldt, trods det var en lang elitetime på at holde en god jævn kurs uden sønderlige udsving...... Næste gang jeg skal have denne time, skal det være uden! morgentræning af nogen art, og så vil jeg gi' gazzzzzzzzzzzzz - idag kørte jeg til, men ikke max. Der var dømt lidt gummiben... især i sidste runde ...:tongue:

En god træningsdag lakkede mod enden - og dagen blev afsluttet med thai-takeaway kylling i hvidløg og peber sammen med Gregers og gemalen min :bigsmile:

hold kæden stram!

post-3751-1189222115_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Programmet kan formentlig ses i Candygirls log :tongue:

Nemlig :innocent:

Gik ind i "stuen" kort før startskuddet gik, og måtte alligevel overvære KG sætte 2 kaglehaner på plads, der nede på bagsædet mente de skulle snakke fremfor at træne... KG: jeg takker og bukker for de fede kommentarer, som heldigvis er sjældent nødvendigt på dine timer... den med kondicyklen ... I just :wub: it !!! Usædvanligt meget renderi fra de øvrige deltageres side..

Kan også læses om i min logse Enig - og ja, det var klasse kommentarer han kom med der :laugh: :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

godt jeg kan regne med dig, CG :smile:

Skal ikke bræge længe over dagens træning..................................

Sted: fit.dk Royal

Træning: spinning

Del 1 - løb

Distance: 3 km

Hastighed: 4,27 min/k

Puls max: 166

Puls avg: 155

Del 2 - mordforsøg m/KG feat. gemalen :bigsmile:

Puls max: 170

Puls avg: 160

Kurven ser mig lidt for kantet ud.......... der må have været atmosfæriske forstyrrelser................ :blink:

Der var igen kagling ...denne gang på 2. række ........................ og musikken blev dermed skruet op og vi blev informeret om at hvis musikken var for høj, skulle vi markere på øret............ det eneste der er for højt i Royal er sq kaglingen (sjovt nok især på herresiden :blink: ) SÅ HOLD DOG K*** så vi andre kan træne igennem :devil: :4ranting:

Well..............vi var osse i Fårup Sommerland............... eller nogen var................. og vi vidste hvad vi gik ind til, da vi gik ind ad døren :devil:

Og så over-and-out herfra

vedlagt dagens kurve

post-3751-1189360228_thumb.jpg

Edited by Vivsen
Link to comment
Share on other sites

Flot kørt i hegnet unge dame.. NU KAN DET DA IKKE VARE LÆNGE FØR JEG MÅ PRØVE SAMME TUR VED MASTER K :devil::superman::superman:

Tak for dine altid små varme mails, pm's og små sjove input.. Du er et dejligt menneske min gode vivsepige...

Krams :smile:

Jep, dine hyggelige mails gør lige en ellers grå arbejdsdag lidt sjovere :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Flot kørt i hegnet unge dame.. NU KAN DET DA IKKE VARE LÆNGE FØR JEG MÅ PRØVE SAMME TUR VED MASTER K :devil::superman::superman:

Tak for dine altid små varme mails, pm's og små sjove input.. Du er et dejligt menneske min gode vivsepige...

Krams :smile:

jam' kom du bare an :smile: - vi venter jo her i evigheder, men det lader til at der er lysning på vej :tongue: - og selv tak :smile:

Jep, dine hyggelige mails gør lige en ellers grå arbejdsdag lidt sjovere :bigsmile:

Det er jo gengældt ! - og god bedring !

UPDATES EXTRA EXTRA READ ALL ABOUT IT !!! :tongue:

* Jeg har meldt mig ud af KTK .....

* og sendt ansøgning om optagelse i anden klub.... så må vi se...

* igang med at planlægge lidt ude-mol-cykling i næste uge når jeg holder ferie :smile:

* i morgen starter k-træning :devil:

God aften til alle !

/ :sun:

Link to comment
Share on other sites

"Det er ingen skam at dø i front"

citat: KG

11-09-07

Sted: fit.dk - ABC

Træning: spinning øvet+ spinning elite m/Thomas-Martin, feat :wub: på 2. time

Mål for timen:

-max puls 165, snitpuls 155 (samlet)

-få km i benene

-tømme hovedet inden jeg gik ind

Fakta for timen:

- max puls 172, snitpuls 151

- brændte 1470 kal. af

- fik km i benene

- tømte hovedet - indtil pulsur-fuck-up allerførst i timen

- derefter al for meget fokus på det :4ranting: pulsur :nonono:

- der er pause ml de 2 timer i perioden ml. de første 2 laptider på kurven

- instruktøren før vores timer gik 10 min over tiden igenigen! ... :4ranting:

- var på vej ud efter første time, men da instruktøren havde skade i baglår, kunne jeg vel også med mine forkrampede lægge :blink:

- gik død i fodsmerter og læg-krampe 1.30 t ind i timen (andetsidste dyk på kurven)

- gik for alvor død i smerter, træthed, krampe ved sidste laptid, 1.40 t ind i timen, og kom aldrig rigtigt tilbage

- var mange ture omkring Vidauban for at hente mental styrke til at træne videre i smerte - især fik Pascal P. mange tanker

- var totalt brændt ud og af, da vi kom ud - og jeg manglede min lykkepille, så jeg skulle kæmpe for ikke at rive hovedet af gud og hver mand........... :blush:

Jeg forstår ikke, det er som om mine fødder vokser, når jeg er igang mere end 50 min ? jeg ved det skete for KG i Vidauban, men det var trods alt over seriøst meget længere distancer ? jeg får decideret ONDT nedenunder foden, på fodpuden lige bag tæerne :blink: og det sætter sig siden krampagtigt i læggene ... Må og skal huske det ved indkøb af næste par cykelsko... er det fordi jeg skal bevæge tæerne endnu mere end jeg gør, er sålen for hård ? (carbon)... andre bud ?

Well. one hour in hell ........ og ømhed i lægmuskulaturen er der stadig, så det skal nok blive en sjov løbetur i eftermiddag :blink: spinningtimen står hen i det uvisse, men skulle jeg få energi i løbet af dagen, så har jeg dobbeltpakket (og håber så, at jeg har det hele med idag..........)

Men tilbage til spinningtimerne - det var igen nogen gode timer, den gode mand fyrede af - der var bl.a. dejlig tung træning til lille mig, ligesom bestilt :tongue: - og så var der bassointervaller.. det er jo godt Thomas vil, når nu ikke KG vil :laugh: Jeg synes øvet time var meget hårdere (set med friske øjne) end elitetimen ? og det ville jeg også have syntes, hvis jeg tog de 2 timer enkeltvis og var frisk på begge... men for mig var elitetimen hård nok...... :laugh:

Well, enough update herfra - foreløbig god dag til mine læsere :smile:

post-3751-1189574489_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hvis der overhovedet er nogen læsere tilbage i denne log :tongue: vil man kunne se at jeg har fjernet ugeplanen, den blev skudt synder og sammen efter tirsdagstræningen...

Onsdag valgte jeg at udsætte løbeturen til efter arbejde - og ud kom jeg.......på sådan ca. 1 km løb/gang (mest gang) - og puls helt ude for proportioner (220 - ukorrekt, men den VAR høj!) - og dermed røg spinningen med Mads desværre... :unhappy: -

Torsdag forsøgte jeg igen med en morgenløbetur - men det var freeeeezing cold selv med lange bukser og løbejakke - og den endte med at jeg vendte om efter ca 1½ km - igen med megen gang, da lænden brokkede sig, og der var lidt kuldetendenser i maveregionen, hvilket jeg så nød godt af hele dagen....

Fredag morgen var det en brav kamp for ikke at stige af bussen ved Adelgade - men jeg havde været lidt forudseende og lagt cykelskoene hjemme i den anden taske til brug om aftenen, fordi jeg skulle morgenløbe rundt om stadsgraven :devil: - da jeg landede på kontoret kort efter 6 (for at stille tasken!!) ringede tlf. allerede - og så gik dagen ellers derfra med feberredninger, særtransporter, fedten for overmagten i det tyske for at få tingene afsted.......... (og igen ingen løbetur) - og det knoklede jeg med til 1745..... :blink: DERMED RØG OGSÅ ELITETIMEN med KG !!!!!!!! :4ranting: :4ranting: :4ranting:

Idag lørdag skulle der klippes og coloreres i garnet - (så nu passer cykelhjelmen igen :tongue: ) - og dermed kunne jeg ikke nå til spinning - men !!!!!!!!!!!!!!!!!!! i regn og blæst må Vivsen ud............... :tongue:

1. forsøg: kl 11 - fsk I+III - 10 km (tur-retur) - det blæste for meget og på trods af lange cykelhosen var det for koldt for mig.... er lidt påpasselig mht helbreddet pt - ligger på grænsen til et eller andet.........

2. forsøg: kl 1430 - fsk I+III 30 km (se ruten på kortet)

Puls max 165

Puls avg 149

Distance: ca 30k

Hastighed: snit 29 km/t :dry: (og ja det blæste en stiv pelikan )

Spurt på alle opadgående bakker der var på min vej - og tekniktræning, det var primært træning i styret, finde de rigtige gear til situationen osv det handlede om, mere end høj fart, høje pulstal osv. Havde iført mig mine vinterløbetights og vinterløbe- tee med windbreaker og udenpå vinterløbejakke :devil: , vintercykelhandsker, samt 2 par sokker :blink: i september måned.... men ... jeg vidste jo at jeg nok ikke ville komme op i svedområdet som jeg er i på spinningtimerne...

Cykelturen blev efterfulgt af en løbetur på ca. 1,5 km jog ned ad gaden og spurt op et par gange... men der var for lang tid i skiftezonen ...

Puls max: 176

Puls avg: 155 :bigsmile:

Har 2 gange målt hvilepuls i den forgangne uge - den ene var kraftigt forhøjet (68), den anden (i nat) mere "normal" (47 i snit hvis det skulle interessere nogen) .........

Imorgen er atter en dag :smile: - det er stadig weekend, og efter weekenden ligger 3 feriedage og venter på mig :bigsmile::nahnah:

nååå ja, ugen var også præget af at verdensmesteren faldt på en cykeltur og brækkede kravebenet - og flækkede cykelhjelmen..husk hjelmen !!

post-3751-1189865524_thumb.jpg

Edited by Vivsen
Link to comment
Share on other sites

Jeg forstår ikke, det er som om mine fødder vokser, når jeg er igang mere end 50 min ? jeg ved det skete for KG i Vidauban, men det var trods alt over seriøst meget længere distancer ? jeg får decideret ONDT nedenunder foden, på fodpuden lige bag tæerne og det sætter sig siden krampagtigt i læggene ... Må og skal huske det ved indkøb af næste par cykelsko... er det fordi jeg skal bevæge tæerne endnu mere end jeg gør, er sålen for hård ? (carbon)... andre bud ?

Well. one hour in hell ........ og ømhed i lægmuskulaturen er der stadig, så det skal nok blive en sjov løbetur i eftermiddag spinningtimen står hen i det uvisse, men skulle jeg få energi i løbet af dagen, så har jeg dobbeltpakket (og håber så, at jeg har det hele med idag..........)

Har 2 gange målt hvilepuls i den forgangne uge - den ene var kraftigt forhøjet (68), den anden (i nat) mere "normal" (47 i snit hvis det skulle interessere nogen) .........

Vil gætte på den forhøjede puls var en af dagene efter tirsdag! Har jeg ret?

Umiddelbart virker det klart som om du er presset lidt for meget på med træningen indtil da (vist mere end normalt), så der er nok ikke meget at sige til du var lidt mere stivbenet på det tidspunkt. Hvor tit er du vant til at snuppe dobbelttimer. Der skal jo også være luft og puls tilbage til sidste del. Væske og sukker kan dog også spille en stor betydning. Kamper kan tyde på der måske også kan være noget her at undersøge, men det er ikke sikkert.

Måske er der også her en sammenhæng til dit fodproblem. Tja måske kan du hente mere ved nye sko eller indlægssåler (uanset hvilket materiale holder sålernes begrænsede støddæmning ikke evigt). Ellers kan du kombinere med cykling udendørs uden klik (i en periode og hvis det er muligt). Kan ellers enten være fremkaldt af friktion (hvis foden rutcher og puden irriteres heraf) eller mere sandsynlig overbelastning). Ellers selvfølgelig også hvis klamperne ikke sidder helt rigtigt. Ellers er der nok ikke andet at gøre end at aflaste med anden træning. Nå, måske er det allerede gået væk.

2. forsøg: kl 1430 - fsk I+III 30 km (se ruten på kortet)

Puls max 165

Puls avg 149

Distance: ca 30k

Hastighed: snit 29 km/t (og ja det blæste en stiv pelikan )

Spurt på alle opadgående bakker der var på min vej - og tekniktræning, det var primært træning i styret, finde de rigtige gear til situationen osv det handlede om, mere end høj fart, høje pulstal osv. Havde iført mig mine vinterløbetights og vinterløbe- tee med windbreaker og udenpå vinterløbejakke , vintercykelhandsker, samt 2 par sokker i september måned.... men ... jeg vidste jo at jeg nok ikke ville komme op i svedområdet som jeg er i på spinningtimerne...

Ser ud til du er kommet dig over den hårde start i ugen og er på farten igen og formen er jo fin. Måske er det bedre hvis du får trænet lidt mere jævnt i løbet af ugen. Ja man sveder meget mindre udendørs også selv om pulsen havde været den samme.

Link to comment
Share on other sites

Vil gætte på den forhøjede puls var en af dagene efter tirsdag! Har jeg ret?

Hej Jan :smile:

nej ikke helt, for den måling jeg foretog nat ml tirsdag og onsdag har jeg udeladt - den var overekstrem- så 68-målingen var nat ml onsdag og torsdag..

Hvor tit er du vant til at snuppe dobbelttimer. Der skal jo også være luft og puls tilbage til sidste del. Væske og sukker kan dog også spille en stor betydning. Kamper kan tyde på der måske også kan være noget her at undersøge, men det er ikke sikkert.

har ikke været aktuelt med dobbelttimer, da jeg hellere stiler efter at træne 2x om dagen - og holde nogen flere træningsdage (rettere det burde jeg gøre, men har ikke været ret god til det med træningsfridage :blush: ) - og på timen tirsdag var jeg forsynet med energidrik (samme mærke som jeg har brugt ellers)

(uanset hvilket materiale holder sålernes begrænsede støddæmning ikke evigt).

er der støddæmpning i cykelsko ? ikke i mine, tror jeg....

Ellers kan du kombinere med cykling udendørs uden klik (i en periode og hvis det er muligt). Kan ellers enten være fremkaldt af friktion (hvis foden rutcher og puden irriteres heraf) eller mere sandsynlig overbelastning). Ellers selvfølgelig også hvis klamperne ikke sidder helt rigtigt.

udendørs cykling uden klik ikke muligt, da begge mine racercykler er forsynet med look-pedaler (endnu - overvejer at købe speedplays i USA da jeg har fået at vide at de er bedre til knæ...)

Måske er det bedre hvis du får trænet lidt mere jævnt i løbet af ugen.

Det er sandelig også hensigten .... men det smutter indimellem, når jeg skal teste noget nyt af - som det gjorde i den forgangne uge.. Kun ved at prøve mig frem, finder jeg ud af hvad der virker og hvad der ikke virker for mig :smile: Den forgangne uges løbeture var dog vist påvirket af høj hjerneaktivitet i forb. med jobbet....(og lange arbejdsdage)

Link to comment
Share on other sites

16-09-07

Sted: fit.dk Royal

Træning: brick

del 1 - løb

Distance: 2,5 k

Hastighed: 4,20 min/k

Puls max: 165

Puls avg: 157

del 2 - mordforsøg m/KG

Puls max: 171

Puls avg: 158

:devil: endelig fik jeg lov at folde mig ud - :hippy: all the way. En time, der til gemalens store irritation lagde ud med "Bakerman"-remix (irritation fordi han gik glip af det :tongue: ) - en time, der ellers bestod af trance-musik og mulighed for at finde ind i et langt flow - jeg var som vanligt væk i min træning og ved ikke helt hvad der ellers foregik - udover at der var 10 mins opvarm og så 2 serier af 20 min. hver - hvoraf den sidste indeholdt svenskerintervaller 15 min, og de sidste ca. 5 min var der fri adgang til at køre i hegnet (hvilket jeg så gjorde), eller køre med hovedet under armen (hvilket jeg også gjorde :tongue: ) (har sat laptider omkring den periode 15 sek "restitution", 45 sek på fulde hammer)

Jeg ved ikke hvad der gjorde netop disse 53 min så helt ekstremt suveræn fra il grande coach's side, men det var den! bedste time... og jeg har trods alt haft nogen stykker efterhånden :innocent: Men det startede jo også godt med KG's gavtyveblik inden timen og min fryd over Bakerman :laugh:

Havde ændret lidt i indstillingerne på klamperne for at se om det skulle have nogen indflydelse, men det var næsten for kort tid til at bemærke nogen ændring, såeh....

Og forsøger så nu at få begge pulskurver ind, men skal vist lige have re-sized dem, der følger en editering når det er sket...

ps sidemandens negative holdning inden timen "latterligt og jeg kan ikke tage det her seriøst" - blev afløst af nogen prusten og stønnen efterhånden som de 53 min skred frem......tror måske nogen ændrede mening ? :laugh:

post-3751-1190003385_thumb.jpg

Edited by Vivsen
Link to comment
Share on other sites

nej ikke helt, for den måling jeg foretog nat ml tirsdag og onsdag har jeg udeladt - den var overekstrem- så 68-målingen var nat ml onsdag og torsdag..

har ikke været aktuelt med dobbelttimer, da jeg hellere stiler efter at træne 2x om dagen - og holde nogen flere træningsdage (rettere det burde jeg gøre, men har ikke været ret god til det med træningsfridage :blush: ) - og på timen tirsdag var jeg forsynet med energidrik (samme mærke som jeg har brugt ellers)

er der støddæmpning i cykelsko ? ikke i mine, tror jeg....

Nå ja forkert gæt, men det tyder jo blot endnu mere på en kraftig overtræningsreaktion i dagene efter, hvis morgenpulsen onsdag var endnu højere.

Nej der er normalt ikke nogen rigtige såler i cykelskoen, men du kunne måske reducere problemet med en indlægssål eller en skumsål (hvilket jeg selv bruger da skoen jo i sig selv er meget hård. Det er ikke en vejen af støddæmning, men der skal nok heller ikke så meget til.

udendørs cykling uden klik ikke muligt, da begge mine racercykler er forsynet med look-pedaler (endnu - overvejer at købe speedplays i USA da jeg har fået at vide at de er bedre til knæ...)

Det er sandelig også hensigten .... men det smutter indimellem, når jeg skal teste noget nyt af - som det gjorde i den forgangne uge.. Kun ved at prøve mig frem, finder jeg ud af hvad der virker og hvad der ikke virker for mig :smile: Den forgangne uges løbeture var dog vist påvirket af høj hjerneaktivitet i forb. med jobbet....(og lange arbejdsdage)

Ja, så er der jo ikke mulighed for at aflaste ved en anden fodstilling. Kører selv kun med look (racer og spinning) som har en størrere klampe end flere andre mærker og dermed giver en større kontaktflade og i teorien også en større spredning af vægtbelastningen på forfodsknoglen. Kender ikke lige de speedplays du nævner (da look er en fast vane for mig). Ellers har jeg ikke flere bud på løsninger end de allerede nævnte. Hvad skulle fordelen med de nye klamper være ift. knæene. Normalt taler man mest om, at der skal være fleksibilitet i klampen (røde klamper hos look), da fastlåste fodled evt. kan give nedslidning i knæet.

Link to comment
Share on other sites

Hej Jan :smile:

Nå ja forkert gæt, men det tyder jo blot endnu mere på en kraftig overtræningsreaktion i dagene efter, hvis morgenpulsen onsdag var endnu højere.

ja, der var flere tegn på overtræning... derfor blev jeg anbefalet at måle hvilepuls en periode... ville nu have målt anyway som jeg gør jævnligt.

Nej der er normalt ikke nogen rigtige såler i cykelskoen, men du kunne måske reducere problemet med en indlægssål eller en skumsål (hvilket jeg selv bruger da skoen jo i sig selv er meget hård. Det er ikke en vejen af støddæmning, men der skal nok heller ikke så meget til.

ah, ok - så forstår jeg hva du mente :blush: - indlæg er der desværre ikke plads til i de 3 par sko jeg har - 1 par outdoor og 2 par indoor - og derfor er jeg igang med at lære og samle erfaringer og informationer nu - forud for evt køb af nyt par (de elskede blå virker til at være en smule for små i forvejen... så de må nok skiftes ud med større model :innocent:

Ja, så er der jo ikke mulighed for at aflaste ved en anden fodstilling. Kører selv kun med look (racer og spinning) som har en størrere klampe end flere andre mærker og dermed giver en større kontaktflade og i teorien også en større spredning af vægtbelastningen på forfodsknoglen. Kender ikke lige de speedplays du nævner (da look er en fast vane for mig). Ellers har jeg ikke flere bud på løsninger end de allerede nævnte. Hvad skulle fordelen med de nye klamper være ift. knæene. Normalt taler man mest om, at der skal være fleksibilitet i klampen (røde klamper hos look), da fastlåste fodled evt. kan give nedslidning i knæet.

Jeg kører også (efter kort tid på spd) på look - det ene par klamper er røde det andet par sort (ved ikke om der er forskel ???) - men her http://www.roadcycling.com/news/article1290.shtml kan man læse en anmeldelse af speedplays som der sådan her ud http://www.speedplay.com/ . Look vil jeg dog fortsætte på til spinningtimerne.

Men tak for dine input :smile: dejligt, der er nogen der gider dele deres erfaringer med en newbie som mig :tongue:

Edited by Vivsen
Link to comment
Share on other sites

Der er STOR forskel på røde og sorte klamper. De røde tillader float - dvs at du kan bevæge dine fødder sideværts. Med de sorte er du låst til een position - og det er meget afgørende at justeringen er lige i øjet hvis du køre med sorte - at skifte frem og tilbage mellem røde og sorte er ikke nødvendigvis nogen god ide.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kører også (efter kort tid på spd) på look - det ene par klamper er røde det andet par sort (ved ikke om der er forskel ???) - men her pedals kan man læse en anmeldelse af speedplays som der sådan her ud billede . Look vil jeg dog fortsætte på til spinningtimerne.

Sorte look-klamper er uden bevægelighed, mens de røde er med 9 graders bevægelighed.

Link to comment
Share on other sites

19-09-07 - part 1

Sted: fit.dk - royal

Træning: brick

Del 1 - løb på bånd

Distance: 2 k

Hastighed: 5,54 min/k

Puls max: 162

Puls avg: 154

Del 2 - spinning basis 45 min m/KG

Puls max: 165

Puls avg: 148

Dagens projekt - og det gælder også part 2 - at holde pulsen i det område, jeg har besluttet inden jeg går ind til timen - uden at det bliver restitutionstræning.....

Efter 1 k på løbebåndet begyndte jeg at kede mig gudshjammerligt - og ødelagde derfor min flotte kurve, der indtil da ikke var oversteget 155 - så jeg til slut endte op i 162 i spurten med 12 km/t - de 3 uger jeg som forsøg har løbet, uden hensyntagen til puls, er desværre slut - nu er jeg tilbage i en 3 ugers periode hvor jeg ikke bør komme ud af "blå zone" - og dermed går hastigheden helt naturligt ned. I de 3 uger skal jeg til gengæld øge distancen lidt igen med 5% pr uge. Så del 1 af dagens 3 små projekter er ikke bestået :unhappy: - må vist have resten af løbeturene outdoor i denne uge...

Spinning - ja, der var aftalen med mig selv, at jeg ikke måtte over 165 og snit skulle være 148-150 - så... :devil: way to go, Vivs !!! Det kunne!! dog nemt være gået galt i de sidste 3 minutter, men jeg kæmpede d065.gif , og holdt mig i skindet..som det ses, gik pulsen endda lidt ned, hvor den burde gå op ? :blink: og nej, jeg ændrede ikke på belastning - og jeg mener da nok jeg holdt tempoet ? g045.gif

edit: arrrrgh så glemte jeg jo at opdatere om mit svømmepas igår :4ranting: - nå... too bad....1,5 k blev det til...

post-3751-1190186393_thumb.jpg

Edited by Vivsen
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share