b_skaal og den slatne skulder


b_skaal
 Share

Recommended Posts

Jeg var i Holstebro i eftermiddags (i Kvickly Extra ved 13 tiden), men jeg glemte alt om "stedet" til jeg var på vej hjem igen, så jeg fik det ikke set. Sjovt nok gik jeg en overgang og tænkte på, at det jo var en mulighed at jeg stødte på dig og Tulle, men det var nok højst dig, jeg ville kunne kende, selvom det måske vil knibe, hvis du har overtøj på. (Hvilket man jo normalt har i et supermarked ved vintertid)

Jeg skal til Århus på mandag, ellers kunne det da være sjovt at se dig stå og brøle. Men det bliver nok ikke sjovt at være i dine omgivelser i morgen, når det er dagen efter genstart på træning.

Det lyder jo som om, du har anstrengt dig, selvom det var første gang efter en pause.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.6k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

søndag: Den glade doms i min ryg ( have også kørt bent å m. 30 kg + en arms roning med 18 kg, så noget måtte jeg jo regne med at kunne mærke)

dagens cardio: rengøring af 1 stk bil (forårsfornemmelser bare fordi sneen var væk)

20 minutters roning

20 minutters stepmaskine

20 minutters gang på løbebånd

jeg prøver at finde ud af hvad jeg kan (lide) og ikke kan, nu hvor jeg ikke kan spinne - jeg er ret pjattet med den romaskine, men har svært ved at finde en høj intensitet, som ikke knækker mig...tror heller ikke at min teknik er lige til landsholdet!

I aften skal jeg mødes med Tulle og det glæder jeg mig til. X-jyden, hvis du er kommet hjem, kan du jo kigge derned ved ½7 tiden

Link to comment
Share on other sites

Godt at læse en træningsrapport fra dig igen!

Kan du ikke komme til at gå til spinning? Det ville da være en ny oplevelse at sidde i de "meniges rækker". :D

Hvad er det for en romaskine? Men det er rigtigt - den intensitet hvor man ikke synes man laver nok - og den intensitet hvor man er færdig på 5 minutter ligger tæt på hinanden.

Fortsat god træning!

:) arne

Link to comment
Share on other sites

tak I er søde.

Mandagstræning med kæresten, som havde bryst-dag ( ja, misforstå I bare):

5 minutter opvarmning i romaskinen

Flyers

3 x 8 x 5-6-6kg

Incline DB press

3 x 8 x 8-10-12 kg

Bænkpres

3 x 8 x 22,5-25-27,5 kh

Flyers i kabeltræk

3 x 8 x 10 kg, den er lidt svær

Triceps med tov i kabel

3 x 8 x 15-20-25kg

Dødløft

3 x 1 x 25 kg ( skulle bare vise den til Tulle)

Leg press

10 x 50 kg (av)

15 x 40 kg (lille av)

20 x 30 kg (passende...ÆV)

hvor trist er det!

Link to comment
Share on other sites

Hej Mette

Svar på PM:

Jeg tror alle har svært ved at finde belastningsniveauet i CII i starten. Rotaget er en kompleks bevægelse som er ganske teknisk krævende. Du har længe ikke lavet andet cardioarbejde end spinning. Det betyder at du har et veludviklet kapilærsystem i din underkrop - men ikke i din overkrop. Med korrekt teknik så ligger 60-70 % af rotaget i ben og røv - resten primært i ryg og lidt i armene. Så forklaring på at det er hårdt og svært at finde niveauet, er i 3 hovedpunkter:

1. Du sætter formentlig belastningen forkert - start på 2- 3, selv mandlige konkurenceroerer bruger som regel 3-5 (også fordi det ligner båden mest), lige som på spinningcyklen: hellere høj kadence end sejt træk.

30-36 tag/min er passende ved kontinuerligt arbejde.

2. Du skal havet vænnet din overkrop til hårdt aerobt arbejde. Udvikling af kapilærsystemet (de små blodåre i musklerne) tager op i mod 12-18 måneder - så din overkrop er noget efter dine ben - så "hovedmotoren" er i stand til at leverer ilten - men musklerne er ikke så gode til at bruge den pga. for lidt blodforsyning.

3. Teknik, teknik, teknik. Taget skal "fanges" ved at der sparkes fra - gennem hælene, samtidigt med at hoften føres fremad og ryggen bagud (hvem sagde dødløft!), der skal et godt legdrive til - hele tiden med skulderbladene bag sædet. armene kommer først på når håndtaget har passeret knæene - og ben og arme skal slutte taget samtidigt. Hjulet skal accelereres af ryg/ben - der skal ikke "ruskes" med armene- det føre blot til at man syrer til i dem. Armtaget skal hovedsageligt laves med rygmuskulaturen - som i Bent over row. Det kræver lidt tålmodighed at lære. Jeg har en instruktionsvideo hvis det har interesse. B)

God fornøjelse - og god bedring med knæet. :)

Edited by Arne
Link to comment
Share on other sites

armene kommer først på når håndtaget har passeret knæene

Kan da lige nævne hvorfor :) I en sculler (slimline robåd) ville du højst sandsynligt kæntre, hvis håndtagne ikke har passeret knæene, grundet årene vil gå dybere i vandet... på fagsprog vil du øge sandsynligheden for at fange en ugle ;)

Velkommen til en dag med Cilius' ligegyldige kommentarer :lol:

Link to comment
Share on other sites

m.h.t. mandag: Jeg kom sent hjem og var træt, og forøvrigt var det vist bare lidt log-fyld.

Jeg vil gerne checke stedet en dag, men fremtidigt træningssted afhænger meget af, hvor jeg får arbejde, hvis jeg får et. Skjern eller Videbæk er nok mere sandsynlig lige nu.

Link to comment
Share on other sites

Arne, tak for forklaringen - mine underarme syrer rigtig nok til, jeg må bare vente til overstellet er med.

I tirsdags blev det til en smule rygtræning, men min skulder og mit knæ er helt fra den og jeg har lidt ondt af mig selv træningsmæssigt - derfor en lille pause i træningen - skulle meget gerne IKKE blive permanent.

Til gengæld har jeg fået læst følgende bøger siden i mandags:

Medicinsk sociologi

Klassisk Massasje (norsk og nej, jeg er ikke stavespasser)

Menneskets Fysiologi

El-terapi

Menneskets Fysiologi og Anatomi ( en sygeplejebog, der gør det hele lidt nemmere - lidt som at låne folkeskolebøger om vejret inden geografi-eksamen i gymnasiet)

En side af "Problembaseret indlæring", en gang gruppe-arbejde-gejl, som er lagt på hylden ( det er fys og ikke RUC... nu får jeg nok høvl...)

Så det er ikke fordi jeg er gået i sump - jeg sidder og drikker urte-te og cola light og spiser kalkunfrikadeller og læser og læser....

Link to comment
Share on other sites

lørdagstræning: Gåtur

søndagstræning: gåtur + styrke

Bænkpres: 8 x 20 kg, men så skulle kæresten og vores jydeven kører bænkpres samtidig og jeg gad ikke at pille vægt af og på, så det blev i stedet til

Incline Db press

3 x 8 x 6-7-8 kg ( jeg går lidt forsigtigere til værks end sidst)

Lateral raises

3 x 8 x 3-4-4 kg

Hyperextention i et mærkeligt stativ, hvor man knalder hovedet i gulvet, hvis man er over en 150 cm høj

3 x 8 x mig

Seated rowing:

3 x 8 x 20-25-30 kg

Bagside af skulder frø-style

3 x 10 x 2 kg

Udadrotation

3 x 15 x 2 kg

Selvopfunden knæ-genoptræning efter princippet "jeg gider ikke hvis det gør ondt":

3 x 20 x stræk og bøj uden anden belastning end min aerobiclæg...

4 x 15 x 30 i leg press - første smertefri oplevelse i mit knæ i meget lang tid.

5 minutters gang på løbebånd + varsomt stræk

5 minutters vippebrædt og lidt forsigtig selvmassage omkring knæet - jaja, man er vel næsten fys....

Dagens træning blev afsluttet med et halvmarathon med 5 kg vægte om fødderne med 18 km i timen - det er jo ikke et technogym løbebånd, som kun kan klare 16 km i timen.

..........

læsning:

har færdiggjort problembaseret indlæring + læst 259 sider i Peter Elsass' "sundhedspsykologi"

Link to comment
Share on other sites

Hyperextention i et mærkeligt stativ, hvor man knalder hovedet i gulvet, hvis man er over en 150 cm høj

Ja den er møgirriterende! Utroligt nok har jeg endnu ikke set nogen komme galt afsted i den, men jeg har selv følt mig meget tæt på nogle gange ;)

BTW skal du ned og træne onsdag? jeg har en træningsdate med x´en dernede, men vi har ikke aftalt en tid endnu :)

Link to comment
Share on other sites

x-jyden, nu må du lige følge lidt med i ugens debatter!

Mandagens SANDe træning:

20 minutters løb rundt i kvarteret + 4 x 20 knæstræk og bøj-genoptræning + stræk for hele kroppen mens jeg så håndbold. Hvilken fryd!

Tirsdag træning:

4 timers IC3 yoga + 1 times gåtur i den friske københavnske luft.

Tulle, jeg er i Kbh til torsdag, så det bliver svært at nå en onsdagstræning. Weekendstræning er en bedre plan.

Link to comment
Share on other sites

læse-status: Færdig med "Sundhedspsykologi" + "Dynamisk Psykiatri". Jeg har BARE savnet at læse, har jeg.

Bladrer i mine anatomibøger, men er lidt overvældet af mængden af dippedutter og dingenoter, jeg skal kunne navnene på...

efter 3 dage i København med 2-4 timers gåtur/shopping om dagen + milde knæ-øvelser, er jeg nu tilbage i Jylland og fik trænet lidt i går - lørdagstræning:

5 minutters gå-opvarmning på løbebånd

3 x 10 x mig i hyperextention

Seated rowing

3 x 8 x 20-25-30 kg

Bent Å:

3 x 10 x 23-30-35 kg

En arms roning:

5 x 5 x 16 kg (aaauuu)

Knæ-træning i leg press:

4 x 20 x 30 kg

Lidt pump til min arm - Bb curls:

3 x 10 x 13 kg

Db curls:

3 x 6 x 6-7-8 kg

Bagside af skulder:

3 x 12 x 2 kg

Udadrotation:

3 x 12 x 2 kg

Mave på swiss ball ( det er altså ikke en joke) 3 x 10

Hoftebøjere/mave i dip/chins stativet 3 x 10 med bøjede ben fordi jeg er en tøs.

Sluttede dagen af med fest og vin og halløj (meget ungdommeligt spillede vi drukspil med håndboldkampen og jeg var alle dem, der hed Klaus + Zaky, så jeg fik lidt vin indenbords....), så nu har jeg ondt i hovedet og mega biceps doms. Kakaomælk og sukkerfri lakrids ind foran tv'et, så skal den søndag nok gå alligevel. Jeg starter i skole i morgen med et lille præ-kursus i kemi og fysik, så må vi se hvor klog jeg er. Glæder mig rigtig meget og har fået ny skoletaske...

Link to comment
Share on other sites

x-jyden - jeg hentydede til det store postyr omkring mikkel sand, der blandt andet snakkede om træning på løbebånd med vægte om fødderne. Jeg ved ikke hvor meget af debatten, der er slettet eller flyttet, men du kan prøve at læse hans log fx.

FØRSTE SKOLEDAG

meget spændende, startede med navneleg i boldspilsform og dermed kan jeg skrive 20 minutters hård cardio på træningen for i dag, jeg piskede rundt ( og kan alle navnene, haha)

Ellers var det skægt at komme i skole igen, folk virker søde og jeg er ikke den ældste!

Mandagstræning:

CII 8 minutters opvarmning.

Incline DB press: 3 x 10-10-8 x 8-9-12 kg

Bænkpres: 3 x 8 x 20-30-32,5 kg

Lateral raise 3 x 8 x 4 kg

front raise 3 x 8 x 4 kg

shoulderpress 3 x 8 x 3 kg

udadrotation 4 x 15 x 2 kg

knæ-træning: 4 x 15 bøj og stræk uden vægt, 4 x 15 x 30 kg i leg press

Ville have trænet mave, men så blev det til at jeg tog lidt sol, så jeg kan være lækker til min 2. skoledag.

Link to comment
Share on other sites

Godt at høre at du er kommet godt fra start i 1. klasse :) Vi ser frem til en mere jævnlig opdatering af nærværende log B)

Jeg trænede på dit gamle ynglings morgenhold i dag - vi var 3.... Uden dit show overvinder folk ikke syren i benene efter hr. Bs time mandag. Vi forsøger at få det flyttet til onsdag morgen.

:wave:

Arne

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share