b_skaal og den slatne skulder


b_skaal
 Share

Recommended Posts

de herrer, nu ikke morsom på mine vegne. Regner da bestemt med at gennemføre studiet på de normerede 3½ år - måske lidt hurtigere fordi jeg er så skide klog!

Jørgen L, hvor er du fys henne?

Arne, tak, det er rart at være savnet. Tirsdags-techno fra morgenstunden, tsk, tsk.

Nå, tirsdagstræning:

Gå i skole (cyklen havde af en eller anden grund ikke lappet sig selv over natten) 1 time i stiv kuling men solskin. Så absolut en værdig og skånsom cardio.

Ryg-dag:

Og her skal indskydes ang. dødløft: Kan ikke på grund af mit mishandlede knæ - jeg kan ikke engang gå ned i knæ og løfte mine egne 65 kg op, så den øvelse er på hold (men savnet, trænger til at løfte tungt + få lidt måbe-opmærksomhed i centeret...)

Bent-Å:

3 x 8 x 20-30-40 kg (PR, faktisk, jeg har kun prøvet at løfte 35kg, hurra)

Seated Rowing:

4 x 8 x 25-25-25-30 kg

En arms roning:

5 x 5 x 16 kg

Hyperextention:

3 x 10 x mig

Bagside af skulder:

3 x 10 x 2 kg

Biceps pumpning a la meget tøset:

3 x 8 x 6 kg....

Udadrotation:

4 x 10 x 2 kg

Knæ-træning:

4 x 10 bøj og stræk

4 x 10 x 30 kg i leg press

Vippebrædt 10 minutter

Mavetræning: 3 x 8 x min hoftebøjer i dipstativ + 2 x 8 crunches og så kom Tulle og så fik jeg ikke lige trænet mere.

2. skoledag gik rigtig godt, det viser sig at jeg er god til kemi, hvem skulle have troet det... så er der fysik i morgen, jeg ville ikke oddse for mange penge på mig den anledning...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.6k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

2 x 8 crunches og så kom Tulle og så fik jeg ikke lige trænet mere.
Sorry ( :bblush:), men tak for hjælpen. Han vil dog vist forsøge sig med HST alligevel og kørte nogle forskellige RM test for nu vil han "bare til at træne". Det bliver dog nok uden min videre hjælp for som du spurgte "kan i godt bare være venner?", det er jeg i aften kommet frem til at det kan vi nok ikke endnu. Men nu har han da noget at gå frem efter... Så tak igen :)
Link to comment
Share on other sites

tulle, alt i orden - skal jo ikke overdrive mavetræningen... jeg skal ikke gå og lege lommepsykolog ( har jo kun læst psykologi i 7 måneder), men det lød bare som en uholdbar situation, som jeg ikke kunne lade være med at kommentere. Du har fortjent en mand med større overarme end dig selv, som ved, hvad han vil!

Jørgen L, jeg læser i Holstebro - er nytilflyttet nyjyde. Kan jeg komme i praktik hos dig om 3 år..haha, ja, man skal jo være ude med snøren.

Dagens træning: Cykling til og fra skole, kan ikke stå op i pedalerne pga knæet, men det var da en rar oplevelse at cykle nogenlunde smertefrit i 20 minutter hver vej. Så 40 min. lavintenst arbejde + 10 minutters fri leg i gymnastiksal til mig.

Link to comment
Share on other sites

fredagstræning:

sendte kæresten afsted på skiferie, så jeg har brugt en del kalorier på at få mine mundvige opad...

6 minutters opvarmning i C2 + kæbetræning i samarbejde med Tulle

Incline Db press:

10 x 7kg - 8 x 9 kg - 6 x 12 kg

Flyers:

3 x 8 x 6 kg

Bænkpress:

4 x 8 x 25 kg

6 x 27,5 kg

Forsøg med close grip bænk på 20 kg, det kunne min skulder ikke lide.

Lateral raises:

3 x 8 x 4-5-5 kg

Front raise:

3 x 6 x 5 kg

Shoulder press:

3 x 8 x 3 kg

Armstrækkere på swissball (fik Tulle til at vidne, da man jo snart ikke kan have en swissball med i sin træning uden at få en sviner!) - 3 x 8 x mig hvilende under knæet

Mavetræning på swissball 3 x 10 x mig

4 minutter på vippebrædt

Udadrotation 4 x 10 x 2 kg

Bagside af skulder 4 x 10 x 2 kg

Link to comment
Share on other sites

lørdagstræning part 2:

Cykle til træning i modvind og snevejr. Hvis der var præmier for sportslig tapperhed, ville de regne ned over mig... Ca 30 minutter i alt...nåja, måske var der ikke modvind hjem...

3000 m i CII, tog ca 15 minutter.

Bent Åge:

3 x 8 x 20-30-40 kg

Seated row

2 x 10 x 32,5 kg (kørte med på Tulles hst)

Hyperextension:

3 x 15 x mig

Decline mave øvelser:

30-40 stykker i alt

Mave på bænk 2 x 10

Hoftebøjer i dipstativ (hedder den mon hip raises) 4 x 6 x mig

Biceps Db curls:

3 x 6-7 stykker med 7-8-9 kg

Bagside af skulder:

3 x 10 x 2 kg

udadrotation

3 x 10 x 2 kg

Knæ i leg press:

3 x 10 x 30 kg

5 minutter på vippebrædt

Har været ovre hos min bogpusher og få de sidste bøger, så nu er jeg klar... desværre ( måske) starter vi med en hel måned med klappelege og dans-dit-navn og hvem-tør-tage-trøjen-af, så måske har jeg ramt min motivationstopform lidt for tidligt...

Link to comment
Share on other sites

søndagstræning:

15 minutters sneskovlning - det er skønt at være husejer! - Især når sneen alligevel smeltede 3 timer efter... tænker positivt og glæder mig over at have arbejdet.

45 minutters vandretur på heden

2 x 30 minutters sofahåndbold (en meget krævende disciplin, når man får sympati-følge-bevægelser ved en hver afslutning som jeg gør)

15 minutters aftenløbetur + hjemmebrygget yoga.

Har fået læst hele massage kompendiet + en bog om arbejdspsykologi...

Savner min skibums af en kæreste...

Link to comment
Share on other sites

lørdagsmorgentræning: 20 minutters løbetur og så hjem i varmen og strække. Lækker måde at starte dagen på.

hey, jeg har nået mit indlæg nr 502 - nu kommer presset så - hvor sjov skal man nu være med sin nye titel...

Nej hør nu lige. Du har haft 9 måneder til at glæde dig til dette højdepunkt i din MOl kariere - og så aner du ikke hvad du skal gøre?

Det svare jo næsten til at være gravid i 9 måneder og ikke vide hvad barnet skal hedde (øh - dårligt eksempel. Det er der vidst mange der er ude for).

Link to comment
Share on other sites

næh, jeg ved ikke lige hvad jeg skal skrive... jeg tror hovedparten af min energi er andre steder.

jeg får ikke rigtig "træne"-trænet, men cyklede i skole mandag, var på bytur-orienteringsløb et par timer tirsdag, til julefrokost i De Studerendes råd onsdag og i dag torsdag har vi så endelig haft 2,5 time i gymnastik-salen, hvor vi piskede rundt og legede og dansede og prøvede at genkende hinanden med lukkede øjne og masserede og fællesbadede.... jaja, det skal nok blive et alle tiders studie... glæder mig til vi skal danse vores navn... Så jeg er egentlig ret mør i kroppen, uden at have været i et fitness center, det er en god fornemmelse - bare at "træne" sådan lidt mere øko, uden tanke for om man nu har husket bagsiden af skulderen og hvor meget man kan tage i bænk...

Der er desværre ikke nogen fysioterapeut tilknyttet fysioterapeut-studiet ( og det er vel lidt absurd?), så i morgen ringer jeg til min nye jyde-læge og hører om han vil henvise mig til en fys.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

tilbage med en ny computer...

måske kan jeg endda lave smileys :unsure: juhu!

har i dag været i fys-praktik - meget fint at prøve men ikke særlig actionpræget. Nåede dog at få ½ times rygtræning på stille og roligt niveua + 1 times træning af hele kroppen i varmt vands bassin - kunne jeg godt vænne mig til.

er begyndt til fys med mit knæ - og senere ser vi på min skulder, det er en temmelig følelsesladet affære for mig at det knæ gør så ondt. sammenhæng: kan ikke cykle-kan ikke undervise i spinning-kan ikke lave højintens træning-kan ikke holde samme høje forbrænding-tager på eller spiser forkert - får retro tanker til mette 92 kg- nedturstanker- forstærkes af ikke at få det opmærksomhedskik det er at undervise i spinning - føler mig i det hele taget svag, fordi der er ting jeg ikke kan og fordi det gør ondt! + på en lommepsykologisk sidebemærkning, så tror jeg at knæ og skulder-bøvlet får lov at stå for al der rumsterer i mit hoved i forhold til at flytte til jylland + starte på et MEGA-humanistisk studie, hvor alle taler jysk og langsomt og synes det lyder så sjovt når jeg taler!

ind i mellem får jeg altså trænet lidt, men det er meget usystematisk og ikke så vigtigt. Jeg skal nok komme ind i kampen - om jeg så skal hente mig selv fra side 8.

Link to comment
Share on other sites

nedtur :( , jeg(vi) ved hvor deprimerende det kan være ikke at kunne træne pgr. af en latterlig skade.. har fys'en givet et estimat på hvornår han kan have dig kampklar igen ?

mht. cardio, som du selv har været inde på, hvad med svømning ? en god gang crawl har vel ikke(bør ikke have) den store aktivering af knæ leddet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg spurgte fyssen, hvad han sagde til at jeg skulle køre Århus rundt med Klaus og Arne i maj (altså, jeg sagde ikke "med Klaus og Arne"...) og det mente han nok skulle kunne lade sig gøre... men jeg kan stadig ikke finde ud af hvad det er, der er i vejen. Han siger at det ikke er noget med inflamatorisk, fordi det ikke bliver værre eller bedre, når jeg er varm.

Svømning, tja, måske. Jeg er mere varm-vands-bassin-typen...

alt vel ellers fra fys-studiet - jeg har overlevet de første 4 ugers massive humanistiske hjernevask og har i dag for første gang haft fingrene i en medstuderende - en næsten nybarberet (nyhøstet, som det allerede hedder) solariebrun lægmuskel... det skal nok blive godt.

Hvis jeg skal skrive lidt træning, så går jeg en tur hver dag og strækker knæ og hofte 5-10 gange om dagen + jeg er startet forfra med mine skulderøvelser... og i anledning af at svigermor kommer i weekenden, har jeg så pudset alle vinduer i dag...

Link to comment
Share on other sites

Godt at høre studiet er godt. Jeg har det på samme måde, men der var lige en grænse der skulle overskrides første gang kludene skulle af. I torsdags skulle vi have noget massage ---- af BALLER og baglår! Jeg var i en tremands (eller pige) gruppe hvor jeg var eneste hankøn.

Det er sgu' lidt specielt at komme hjem til kæresten efter en skoledag:

"Nå, har du haft en god dag søde?"

"ja vi har haft massage. Jeg masserede to røve og fik også ordnet min egen :bigsmile: "

"!! - nå!"

Mvh Lau

Link to comment
Share on other sites

ja, det er en speciel fornemmelse de første par gange, men jeg synes at vi er søde til at passe på hinanden og ikke lure for meget - der er jo i virkeligheden ikke så mange variationer - mere eller mindre fedt, appelsinhud, strækmærker, hår, blodudtrædninger, modermærker, solariemærker ( under baller) og muskelmasse. Og med rimelig stor sandsynlighed er de fleste noget mere trænede end dem, vi kommer ud og skal behandle.

Nå, jeg har trænet - trommehvirvel:

2 timers bevægelse i skolen, det er altså en skæg ting, man knokler rundt i to timer og spiller spil og leger lege og sveder som en lille gris og har blodsmag i munden, men tænker slet ikke at det er træning, fordi man hele tiden er motiveret af noget andet end puls og forbrænding og VO2 max og syregrænse. En lidt mere øko måde at få rørt sig på, passer mig måske i virkeligheden ret godt.

Herefter massage af læg for at øve arbejdsstilling.

1 times gåtur.

Styrketræning:

Seated row:4 x 10 x 15-15-15-20

Leg curl: 3 x 8 x 5 kg ( jo, det er 30 kg mindre end i velmagtsdagene)

Gluteus medius i tøsemaskine ( forklaring følger): 4 x 10 x 30 kg

Hyperextention: 3 x 8 x mig

Lateral raises: 3 x 10 x 3 kg

Bagside af skulder: 3 x 10 x 1 kg

Armstrækkere på swissball superset med mave på swissball: 3 x 10 af hver

Stræk til den helt store guldmedalje for benene.

Grunden til det udvidede strækprogram + tøseøvelsen er at jeg skulle have ultralyd af en af de store drenge (på opfordring af min fys, som ikke syntes at han skulle tjene penge på min ulykke, når nu der var apparater på skolen). Men ultralyden var låst inde og så blev jeg undersøgt af 2 ældre studerende, en dreng og en pige, der begge næsten er færdige. De checkede mange flere ting end min fys gjorde og fandt også nogle andre ting og selv om jeg ikke ved, hvem der har "ret", så er jeg alligevel lidt træt af min fys, for det eneste han har sat mig til er at strække forside af låret + hoftebøjer og kun mærket lige der hvor det gør ondt ved knæet - uden at opdage at jeg er som et stort blåt mærke på hele ydersiden af låret ( noget sene-værk) og slatten/ustabil i hoften, når jeg går og løber (derfor træning af mellem-gluten).

Så nu prøver jeg at strække forside, bagside, inderside og yderside ( et meget kunstfærdigt stræk, kan jeg love) + træne det hele op lige så stille, samtidig med at jeg fortsætte med min selvordinerede varmvands-træning + de lange gåture + bevægelsestimerne i skolen. Så håber jeg at der sker noget.

Jeg har taget et par kilo på og vejer nu 67, det er ikke så sjovt, men det falder mig bare ikke naturligt ikke at spise så meget... - og det sætter sig som vanligt lige hvor det skal !

Link to comment
Share on other sites

Jeg har taget et par kilo på og vejer nu 67, det er ikke så sjovt, men det falder mig bare ikke naturligt ikke at spise så meget... - og det sætter sig som vanligt lige hvor det skal !

Øv, hvor jeg kender det. :( :rolleyes: ;) Jeg har også en "god appetit", og det hævner sig, når man ikke laver lige så meget, som man gjorde før i tiden.

Jeg har forresten set klippet fra MOL-træf, hvor du fik 100kg i dødløft. :w00t: :respekt: (er selv lige startet på dødløft, så det bliver kun til sæt af 25-30kg, så der er lang vej igen... :rolleyes: ). Held og lykke med at få skaderne i orden samt med studiet.

Hilsen Hoosier/Kathrine :wave:

Link to comment
Share on other sites

ja, det var tider. Jeg har lige læst om et (seriøst) forsøg, hvor nogle knægte kort fortalt kunne løfte mere, når en letpåklædt ung dame kiggede på. Man kan vist også roligt sige, at min motivation var i top den dag... og jeg skal nok komme igen.

Er nu på anden dag indehaver af et knæ der duer mere og mere - jeg tror de studerende ramte plet med den stramme yderside - der er i hvert fald en kæmpe bedring... Så nu er jeg RIGTIG træt af min fys... Nå, jeg har trænet igen:

Tirsdag: 1 times gåtur

1 times træning i det varme + stræk

Onsdag: 1½ times gåtur + stræk

Måske flipper jeg helt ud og prøver at cykle i skole i morgen (stiiiiille og roligt, klart)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

der trænes stadig, jeg har nu skiftet fys og er landet godt, så nu er der kommet andre boller på suppen. Jeg laver øvelser og stræk og hopper og springer til vores bevægelsestimer, så ingen panik. Jeg er bare en travlt studerende, så jeg kommer ikke på nettet så tit.

er nu for alvor begyndt at tro på at knæet nok skal blive ok.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share