b_skaal og den slatne skulder


b_skaal
 Share

Recommended Posts

  • Replies 1.6k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

tak. ja, man skal lide meget bare fordi ens fødder er lidt sjovt skruet sammen, det påvirker godt nok en masse ( men nu går jeg jo også på en meget holistisk skole...). Jeg skulle have holdt mig til at være tyk og spille jazz, så havde jeg aldrig opdaget det... Nå, det er jo lidt sent nu.

Min daglige træning er således:

6 x 8 x ret foden op og spænd i låret og spænd i balden og bøj i benet

6 x forside stræk á 1 minut

6 x tractus stræk á 1 minut (gør det lige nas eller hvad)

6 x hoftebøjerstræk á 1 minut

4 x 20 x tøsetræning med elastik af mine slatne balder til siden og bagud.

Og hvis det lyder af ingenting, skal jeg hilse og sige at jeg er BYLDEØM, langt værre end efter en led gang dødløft - og jeg har kun kørt det siden tirsdag... så jeg er ikke bleg for at tildele mig selv

:klokkeblomst: :klokkeblomst: :klokkeblomst: :klokkeblomst: :klokkeblomst:

Link to comment
Share on other sites

Hej Mette :)

Dette er din forsøgskanin som melder sig hvis du stadig har brug for en sådan i morgen ;) Bare lad mig vide tid og sted så skal jeg være på pletten :thumbwink:

Du kan også lige sms´e det da jeg tager på arbejde her kl 18 og det er ikke godt at vide hovrnår jeg er hjemme igen ;)

Edited by tulle
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

søndagens træning

5 minutters opvarmning på cykel - stod op uden smerter i knæet i 1 minut, så det er jo dagens bedste nyhed! + 1000 m i CII

Så følger mit mere eller mindre spændende fys-program - et program, der gør, at når jeg går hjem har jeg lavet ca 1000 øvelser omkring knæet. Det er ret træls at køre 40 (!) gentagelser, når man var vant til 5-10 stykker.

Fik også kørt lidt seated row + flyers, så det var vel nærmest en hel træning.

Link to comment
Share on other sites

åh hvilken rus! Jeg er fuldstændig smadret - af træning... det er bare lige en fornemmelse jeg har savnet!

tirsdagstræning:

1 time på pinebænken hos min kloge fys.

5 minutters opvarmning på Monarch cykel, der ikke kan undgå at minde mig om Morten Z og Arne og de gyldne tider med kondital på 49,5...

2-3 sæt af 30-40 gentagelse for gluteus max, med og min - haserne, lårene + lænden. Og tænk jer - jeg fik lov at squatte, dog kun med stangen og kun et stykke ned, men alligevel.

Onsdagstræning (grunden til min overgearede og nærmest lykkelige tilstand):

Underviste 1½ time i aerobic + ½ times egen opvarmning inden. Dvs aerobic på min måde, hvor man løber lidt og stepper lidt og skubber til hinanden og så kravler man op i ribberne om kap og så lidt aerobic igen. Armstrækkere og seated row med elastik og pedalen i bund og JEG bestemmer musikken. Det er næsten (NÆSTEN) lige så godt som at være på spinning cyklen igen.

ARHHH, sådan lugter vestjysk lykke! :banana::banana::banana::banana::banana: mindre kan bare ikke gøre det.

juhu

Link to comment
Share on other sites

Sjovt - jeg kom også til at tænke på dig, da din afløser på morgenholdet tirsdag (onsdag køre igen på Amager også) i går begyndt at spille en masse "god" pop... Jeg var ikke den eneste der tænkte sådan - der var andre der bagefter sagde - "det var ligesom med Mette", så der var mange der spurgte til dig :)

Når du nu bruger :banana:, så burde du jo søge optagelse i MUBSVET! :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

orrhh, hvor hyggeligt. Du må hilse, hvis det en dag er passende. Jeg lavede en løbetur til video-video og det var SÅ tæt på at vestjyderne sang med... ½ år mere med dem, så kan jeg få dem til hvad som helst...

Må jeg godt være medlem? Eller skal man udfylde en ansøgningsblanket og sige det hemmelige kodeord?

Da jeg gik i 6. klasse i det ellers så pæne Holte, låste vi døren til klasselokalet for hinanden og så skulle man råbe kodeordet for at komme ind? Kodeordet? Ja, det var "pik mod nord", så det råbte vi dagen lang og det var ikke så sjovt, når man var 12 år og drengene var et hoved lavere end en selv!

håber optagelseskravene er mildere her... :lol:

ser godt ud med din vægt forresten, Arne

Link to comment
Share on other sites

torsdagstræning:

10 minutters monarch cykling

1153 m CII (det var lige hvad den stod på og fyssen siger "over 1000m")

3 x 30 x alle mine spændende øvelser (15 stk - der spænder fra leg curl til lunges til squat til balde-kabel-ting til nogle stabiliserende balance sager og lidt til lænden)

Kan mærke alle balde og lårmusklers udspring og hæfter (eller også var det fordi jeg lige havde læst om dem), er i hvert fald godt smadret.

Synes ikke at det går vildt meget bedre med knæet i de belastede sitautioner, men jeg bliver klart stærkere rundt omkring knæ og hofte og så kan det jo være at det ender med at det hele slapper lidt af.

På onsdag skal vi kigge på min skulder, som nu ikke har virket optimalt i mindst 1 år ( jvf titlen på min log) og mon ikke min kloge fys kan finde på noget?

:banana::banana::banana: for den torsdag - det trækker noget ned at jeg ikke kan overskue at tælle til 30 og altid må sjusse mig frem...

Link to comment
Share on other sites

jeg har fået ny cykel - en rigtig mormor og det er bare KANON! Jeg sidder smukt og hverken det ene eller det andet gør ondt. Så jeg har cyklet og gjort ved (mindst 30 minutter om dagen, ved I nok)

Lørdag 30 minutters cykling

Søndag 1 times gåtur, 30 minutters cykling + hjemmefysøvelser

mandag cykle 1 time + gåtur 1 time (op og ned et par gange af min bakke på heden)

Tirsdag cykle 1 time + fys øvelser på klinik

onsdag cykle 1 time + 3 x 8 armstrækkere + 2 x 8 seated row med elastik + overdreven meget hiven skulderbladene sammen og sammen og sammen og sammen.

gang foregår i rask tempo, cykling noget roligere ;)

Har desuden været til fys med skulderen og hun mener at problemet er at jeg overhovedet ikke kan styre mit skulderblad - det vælter rundt især når jeg sænker armen. Så nu skal jeg lige have styr på det. Jeg bliver bare SÅ stabil, når både hofte, knæ og skulder bliver trænet ordentligt! Men det tager bare sin tid.

I dag har vi på skolen besøg af Halldor Skjald - en festlig norsk legende, som kan få os til hvad som helst. Lige nu har vi pause, men ellers er der dømt 6 timers bevægelse i træk... og så ned til fyssen bagefter, så har jeg et par halve timer i skuffen til resten af ugen.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Ja det er ikke svært at give gårsdagens træning bananer - indsatsen var helt klart til 5 x :banana:

og måske en lille bonus på 3 x :elephant: og 1 x :inlove:

hvor var I bare dejlige alle sammen, SKØNT for Dorte og mig at få lov at massere så mange gode drenge og piger. TAK!

Dagens cardio foregik i bilen hjem fra træf, det er forbavsende så meget man kan hoppe i en golf - mave, nakke, skulder og diverse knibeøvelser og så var styrketræningen også klaret. :lol:

Når mine hænder får restitueret lidt (og der igen dannes overhud), så tror jeg min grebsstyrke er øget 110 %.

Jeg har lovet Arne at arbejde på et spinning træf, når mit knæ er i orden igen og jeg plejer at holde hvad jeg lover... giv tid giv tid.

Link to comment
Share on other sites

Hej Mette :)

Det var skægt endelig at møde dig, selvom jeg ikke rigtig nåede at snakke med dig. Det var bare lækkert, at du og Dorte gad massere vores ømme skuldre, rygge, fødder m.m. Og I var rigtig gode! :thumbwink: Du må se at få Dorte igang med noget træning - hun lød ret motiveret i går. ;)

:wave: Hoosier/Kathrine

Link to comment
Share on other sites

vi har noteret hvem der fik en tur under glidecremen og hvem, der blev snydt, så til næste træf vil retfærdigheden sejre...selv om vi nok er nødt til at se anyone igen, det var bare spændende! Jeg vil lægge et seriøst arbejde i at få bare en enkelt massøse mere med næste gang, så alle bliver glade.

Dagens træning: Fysøvelser - jeg kunne ikke overskue at lave dem i går foran alle de stærke gutter og gutinder.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er uddannet sportsmassør, og læser til Fysioterapeut ligesom Mette, så det kan da godt være at jeg kan give en hånd med til næste træf! Jeg vil dog også gerne have tid til at træne :)

Dog er det nok ikke så spændende at få massage af en styrkeløfter med rug hænder, som det er af en kyndig kvindehånd ;)

Edited by Onkel Troels
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share