b_skaal og den slatne skulder


b_skaal
 Share

Recommended Posts

Puha, sikke en dag.

Efter en noget turbulent eftermiddag trængte jeg rigtig til noget god træning - OG DET FIK JEG!

Først underviste jeg 1t 15 ryghold, med twist og tæppeflis-stafet og seated row med elastik (av, faktisk) og lænd og mave og hurlumhej - rigtig god opvarmning til

Hammertime med klaus j, der var dagens gæst i et overfyldt motion og trivsel!

nå, ryg og biceps (tror jeg nok!) med the hammer king

uden for nummer: 3 x mig x armstræk på swissball

Bent-åge

5 x 6 x 40 kg

En arms roning (trommehvirvel)

4 x 6 x 20 kg

6 x 22 kg

1 x 26 kg (PR :devil: )

2 forsøg med 28 kg MISS :thumb_down:

lidt aerobic blandet med klaus, der kørte viking-power-lommepsyk og så

1 x 28 kg ( :devil::devil::devil: PR :devil::devil::devil: ) den var klar med højre i første forsøg, men venstre... tsk tsk...

Træk til bryst:

8 x 40kg bred

2 x 8 x 35kg smal ( meget sjovere)

Leg raise mens Klaus brændte pattøj af og dansede cancan (superset)

4 x 8 x mine laaaange ben (med lidt grinepauser)

Travolta-bagskulder i kabel (med digiti indicis fuldt extenderet)

3 x 8 x 5 kg

hammer time ( U can't touch this)

3 x 6 x 8 kg

3 x 6 x 9 kg

2 x 6 x 10 kg

1 x 3 x 12 kg (stående)

Down the reck fra 12-10-8-6-4-2 - fik altså ikke talt gentagelser, det var bare VILDT fedt at syre så meget

og prikken over i'et

1 x 3 x 10 kg hammer curl på swissball + 8 x mig x mavetræning på swissball

Bliver ikke bedre og dagens træning får naturligvis 5 x :banana:

Edited by b_skaal
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.6k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

er vågnet flere gange i nat og har ligget og klukket over SQUEEEEEZE, det var altså festligt.

Nå, morgenonsdagstræning:

GAB! Bryst, skulder og triceps

Bænk:

10 x 20 kg

4 x 6 x 30 kg

6 x 32,5 kg (havde lovet mig selv at starte på 32,5 - men det går ikke om morgenen)

Incline DB press:

4 x 6 x 12 kg

Flyes i kabel:

4 x 8 x 10 kg

Pul-Åge:

4 x 10 x 16 kg (skulderskåning :chicken: )

Skuldertræningen blev lidt alternativ, begge skuldre var ømme og trætte så jeg kørte:

Lateral raises superset med Shoulder press superset med Front raise

4 x 10 x uden vægt. - rigtig rart, syrede ret meget (fede hænder) uden at gøre nas

Triceps push down:

3 x 10 x 20-25-30kg

4 x 35kg

5 x 30kg

Triceps en arm over hovedet (spørg din instruktør hvad øvelsen hedder...)

4 x 10 x 4 kg

Triceps i kabel med tov

4 x 8 x 25 kg

Armstrækkere på swissball:

3 x 8 x mig

Dagens træning får 3 x :banana: - det var sgu ok.

Link to comment
Share on other sites

torsdagstræning part I:

1 times løb, stafet, dans med det overordnede tema "hvor sidder dit bækken" ( dvs stafetter med agurker ml benene osv...)

1 times bækkenbundstræning - squueeeze, tror jeg nok lige. Jeg er fuldstændig smadret efter denne 3 i 1 max-træning, udholdenhedstræning og masse-opbygning.

Der er altså noget grinagtigt ved at ligge 18 mennesker sammen og knibe, mens underviseren ikke kan finde de rigtige ord.... "øøøhhhm, hvad er det nu det hedder, øøøhhmm sex", selv om man prøver at være meget seriøs og fys-agtig. Ved godt at det er et stort problem i den virkelige verden, men i dag var det altså sjovt.

morgenens træning får 5 x :pumpin: og så glæder jeg mig til den rigtige træning senere.

Edited by b_skaal
Link to comment
Share on other sites

( dvs stafetter med agurker ml benene osv...)
:blink: Nu har jeg set dig træne i nederdel, hørt dig heppe højlydt og en masse andre ting som gør det kanon sjovt at træne i selskab med dig, men skulle du en dag finde på at indføre ovenstående som en del af træningen nede i centret... så står jeg altså af :lol: :lol: :lol: Edited by tulle
Link to comment
Share on other sites

( dvs stafetter med agurker ml benene osv...)
:blink: Nu har jeg set dig træne i nederdel, hørt dig heppe højlydt og en masse andre ting som gør det kanon sjovt at træne i selskab med dig, men skulle du en dag finde på at indføre ovenstående som en del af træningen nede i centret... så står jeg altså af :lol: :lol: :lol:

Ahhh, du er også så penebengryn. :D

Link to comment
Share on other sites

tulle, det lover jeg... - ingen agurker!

Jarvig - tja, humørsvingninger er en god ting...jeg gør mig umage for at de skal svinge så meget op som muligt...

Max :)

Torsdagstræning part II med Tulle

ben, lænd og mave

Havde brystdag i går og var stadig mærket efter hammer-tirsdag, så det var de muskelgrupper, der var tilbage.

Opvarmning 2200 m i CII

Adductor:

4 x 10 x 45kg

Abductor:

4 x 10 x 45kg

Leg raises:

4 x 8 x mig

Leg curl:

4 x 10 x 10 kg

Hyperextension:

4 x 10 x mig

Mave på swissball:

4 x 10 x mig

Leg press:

4 x 10 x 60 kg

Squat:

4 x 10 x mig - ikke helt smertefrit, men slet ikke noget at pive over - skulle bare ikke have kilo på.

DØDLØFT (sørme så)

2 x 6 x 50 kg :devil:

Rigtig dejligt at få dødløftet lidt igen. De bliver temmelig stivbenede, fordi jeg uden at tænke over det skåner knæet, men det bliver mine baglårs problem i morgen. Har husket udstrækning (good fys) om ikke andet så for lidt placebo....

Dagens træning får 4 x :banana:, fordi det var dejligt at prøve nogle nye ting, fordi 50kg i dødløft ikke er at kimse af i min tilstand og fordi jeg godt tør køre tøseøvelser og endda skrive dem ind...

Link to comment
Share on other sites

Fredagstræning:

HØSTFEST

det blev til 4 timers dans - herunder et forsøg med løftet fra dirty dancing (MISS :thumb_down: )...

kanonfest og de søde ergo'er der arrangerede havde sørget for THAIMAD! Det var helt kanon og smagte lige som "derhjemme" (nr 21 fra thai2you :wub: )

Dagens træning får 5 x :bounce:

Edited by b_skaal
Link to comment
Share on other sites

lørdagstræning:

ryg og biceps med tømmermænd (ikke de værste i verden, men nok til ikke at have hovedet nedad)

Træk til bryst:

3 x 6 x 35kg

Bent Åge:

3 x 6 x 40kg

Dødløft:

3 x 6 x 50kg

1 x 70kg - jatak! PR efter dårligt knæ...det er bare tungt, når man næsten ikke bruger benene...

Upright rows:

5 x 20 kg - det gør ondt alle vegne, dårlig leg!

Bagskulder i kabel:

3 x 8 x 5 kg

Curls i 2 x kabel:

3 x 8 x 10kg

Hammercurls:

5 x 6 x 8 kg ( det er ikke så sjovt at lave 11 sæt, når man er alene...)

Dagens træning får 3 x :banana: - 1 for at komme afsted, 1 for dødløftet og 1 fordi resten vel egentlig var fornuftigt nok.

Herefter turbo cykling 100 m over til Tulles arbejde og spise en kæmpe tun-sandwich. Perfekt! :cheeburga:

Link to comment
Share on other sites

tak - jeg tror heller ikke, de er såååå langt væk de 100 kg igen, skal lige have vænnet mine hænder til at at holde på varerne igen (havde ikke handsker med i dag, det kunne de små fys-fingre ikke lide) + at jeg har kun lavet dødløft 3 gange siden jul og hvis 70 kg er mit niveau uden træning, så.... :devil: håber jeg kan lave noget imponerende til Mol træf 4 (hvis jeg kan slippe væk fra massagebriksen en stund).

Ja, nu bor jeg altså i Jylland og der hedder en fest midt i september høstfest... lev med det, det gør jeg... :lol:

Link to comment
Share on other sites

nej, det ville ikke være rart ;)

nå, søndagstræning med tulle og tømmermænd (igen!)

bryst + lidt skulder

Bænk:

10 x 20 kg

3 x 8 x 32,5kg (min nye start-arbejdsvægt)

8 x 35 kg

5 x 37,5 kg ( det er sgu i orden)

Tror nok jeg fusker temmelig meget med at lade stangen hoppe lidt på min fyldige brystkasse! Må jeg arbejde lidt med

Incline DB press:

4 x 6 x 12 kg - skal jeg nok til at stige i snart...står lidt stille, problemet er at få de tungere vægte op til at starte med...

Cable flyes:

3 x 8 x 10 kg

5 x 15kg - det er så irriterende at der ikke er nogen 2½ vægte at ligge på, så skal man tage en vægtskive og de ligger rigtig dårligt.

Lateral raises:

2 x 6 x 7 kg - mine skuldre synes ikke det er rart overhovedet, så derfor:

Front raises superset med shoulder press superset med lateral raise:

2 x 10 x 4 kg

Og så en turbo cykeltur herop på skolen for at skrive log og derefter mere cykling - skal ud og se bjerringbro kanøfle team chips holstebro... bliver festligt...

Dagens træning får 3 x :banana: løftede egentlig ok, men havde bare ikke nok tid til at nå så meget og så er jeg lidt træt af de ømme skuldre...

Edited by b_skaal
Link to comment
Share on other sites

5 x 15kg - det er så irriterende at der ikke er nogen 2½ vægte at ligge på, så skal man tage en vægtskive og de ligger rigtig dårligt.
Hej Mette :)

Kom lige i tanke om om ikke jeg viste dig det en dag med at hænge en vægtskive på den "pind" du sætter i vægtklodserne? Mener jeg jeg gjorde :unsure: Plejer at virke fint :bigsmile:

Men der er nok grænser for hvor mange 1.25 kg skiver vi kan losse på sådan en ;) :lol:

Edited by tulle
Link to comment
Share on other sites

nå, søndagstræning med tulle og tømmermænd (igen!)
Hvad lavede tømmermændene så mens i trænede? :tongue:

Bar de jer rundt mellem øvelserne eller fleksede de bare deres muskuløse kroppe? :lol:

Tror nok jeg fusker temmelig meget med at lade stangen hoppe lidt på min fyldige brystkasse! Må jeg arbejde lidt med

Klart en unfair fordel for kvinder i bænkpres :lol:

Hvis du sænker stangen langsommere (f.eks. halvt tempo) i forhold til hvor hurtigt du løfter den, så tror jeg det løser sig selv.

Link to comment
Share on other sites

max, det kommer jo lidt an på hvem det er - for mit vedkommende er der nok ikke at meget at hente...

Tulle, jo jeg har prøvet med de der skiver, kan du ikke huske de faldt af og væltede rundt - der var en af os der havde tømmermænd den dag, tror faktisk det var dig...

Søndagstræning part II

cykeltur i det jyske tusmørke: 40 minutter

shoulderpress: 3 x 10 x 5 kg ( skulle lige se hvad de skuldre havde gang i)

udenfor bananbedømmelse :)

Link to comment
Share on other sites

har lige brugt en time (om motorisk læring.... GAAAAB, desværre, troede ellers at det var spændende) på at beslutte mig for at køre en gang hatfield på dødløft og bænk - så har jeg da noget at lave og gå op i de næste 10 uger... kan ikke helt huske sæt, gentagelser og procenter, men mon ikke jeg kan bruge den der søge-funktion ;)

Puh, og så har jeg også set video med Erik Gundersen, der styrter i Speedway og sluger sin tunge og er lam alle vegne og så hans fantastiske genoptræning! JEG VIL VÆRE FYS! - nåja, det bliver jeg også :)

Hvis der er nogen, der lige kigger her forbi og har hatfield liggende, så skal I være velkommen til at poste den.

Link to comment
Share on other sites

maxpower - tak, kan ikke åbne eller noget, men det var sødt af dig ellers... fandt selv noget ved at SØGE, skulderklap til de dovne...

de max-løft jeg regner med bliver dem her fra den sidste uge - altså 40 kg i bænk og 70 kg i dødløft. Det var ikke sådan nogle max-max-MAX'er, så jeg tror det passer meget godt.

Diskuterede mixed greb eller ej med min rare anatomilærer, jeg tror, vi landede på mixed...

Forslag til en ugeplan modtages gerne - husk mandag er der 1½ times turboaerobic, så der skal nok ikke ske så meget og tirsdag er der ryghold (så minus tung dødløft der)

Var jo også lige blevet så glad for mit fine split-program... hmmm, kan ikke lige overskue det

Edited by b_skaal
Link to comment
Share on other sites

maxpower - tak, kan ikke åbne eller noget, men det var sødt af dig ellers... fandt selv noget ved at SØGE, skulderklap til de dovne...

Hmm, der er en zip-fil der lige skal pakkes ud før den kan åbnes i excel. I windows XP er der en funktion til udpakning indbygget, ellers kan du bruge http://www.winzip.com

Men hvis du har fundet arket andetsteds så er der vel ingen grund til at bruge tid på det.

Link to comment
Share on other sites

min fine skolecomputer skrev, at filen var beskadiget, men hvad ved jeg...

nå, foreløbig ugeplan:

mandag: Aerobic/wrestling

tirsdag: Ryghold + ekspl. bænk og dødløft + ryg/biceps

onsdag: Fri el ben/mave el cardio HAHAHAHAHAHA :lol:

tordags: Tung bænk + bryst/skulder/triceps -

fredag: Tung dødløft + ryg/biceps

lørdag: Fri eller ben/mave eller cardio.... :thumb_down:

søndag: bryst/skulder/triceps

rart med en "fridag" onsdag, ind i mellem får jeg lavet noget til det ryghold, der kræver restitution!

Skal nok lidt op i gentagelser og ned i sæt i nogle af de andre øvelser, vel især bryst-øvelserne... plejer at køre 3-4 x 6-8 stykker... hm, måske er det egentlig ok passende... :argue: diskuterer lige med mig selv :)

Edited by b_skaal
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share