Jan D. part III.


Jan D.
 Share

Recommended Posts

Onsdag d. 31/5

Løbe med løbehold: 5,2 km ä 6:50

Løbebånd: 700 m på 5 min.

Prøvede først de nye sko endnu engang. Gik vel egentlig ok, tror jeg nok. Satser indtil videre på at beholde dem og at de og mine ben blot skal løbes til. Vi får se. P.g.a. skadessymptomerne tidligere blev den udendørs tur i de gamle sko i let tempo, hvor jeg løb sammen med en løb løber.

Øv, en forkølelse er ved at tage magten.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 318
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Torsdag d. 1/6

Racer klub: 77 km + 13 km

Racertransport: 6,5 km

Total: 96,5 km

Rute klubtræning: Til Farum-Lillerød-Nr. Herlev-Runde ved Uvelse-Uggerløse-Krogelund-Bastrup-Farum-retur.

Terræn: Præmert flad det mest af vejen.

Vejr: Fint vejr - vi var heldige at undgå regnbyrer.

Ret hårdt, da jeg dels er tæt efter tirsdagsturen og har en lidt fremadskridende forkølelse. Det gik dog bedre efterhånden som kilometrene blev tilbagelagt. Forholdsvis passiv kørsel i starten. Tog dog nogle ordentlige accelationer med at køre frafaldne drenge (med skub) op til gruppen igen.

Situationen er nu at næste uge skulle have været konkurrenceuge med løb i rødovre (7,5 km) onsdag og cykelløb søndag (125 km). Jeg har dog tænkt mig at droppe cykelløbet, hvis forkølelsen ikke er næsten væk og der i øvrigt er for meget bævl med skadessymptomer. Tilsvarende er det nok ikke sandsynlig jeg tør løbe for fuld onsdag. Endvidere kræver det at jeg bruger alle snydemetoder til at få så let en cykeltræning tirsdag og torsdag som muligt.

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 3/6

Løb: 3,4 km ä 5:10 + 4,6 km let løb

Valgte at teste om benene nu er kommer sig over problemerne ifm. skokøbet ved at løb i konkurrencetempoet 5:00 (2x15 sek. snørrebåndspauser gav 5:10). Det gik fint på jord/grus. Mærkes som om konditionen godt kan holde det på mildistancen (7,5 km onsdag). Så er det bare om de kan klare asfalten.

Søndag d. 4/6

MTB-landevej (alene): totalt 68,5 km

Det blev en tur med 2 stop undervejs ved DTU (cykelløb for drengene) og Østerbro inden hjemfarten. Der blev kørt igennem på 3 delstrækninger:

Husum-DTU: 13 km ä 22,6 km/t (brutto!!! dvs. inkl. ventetid ved lyskryds) i kraftig modvind.

Klampenborg-karlebo: 16,5 km ä ca. 25 km/t (netto) igen i modvind

Karlebo-Charlottenlund: 20 km ä ???. Medvind men desværre koks i hastighedsmålingen.

Det var hammerhårdt med modvindskørslen og tungt at træde på MTB'en. Masser af cykelryttere og -motionister på strandvejen dog kun på racer. Derfor måtte jeg da også konstatere i Karlebo 0-5 i overhalingsstatistikken ved ankomst til Karlebo i negativ favør (alm cykister tæller ikk emed). Flere kørte dog ikke voldsomt hurtigere på raceren.

På returen gik det forholdsvis bedre. Blev også overhalet denne gang af ca. 5 ryttere. Overhalede selv 2 racere. Skiftede med 2 racertøser til at overhale hinanden undervejs. Jeg tabt terræn på bakkerne, men kørte generelt hurtigere på fladt (det virkede dog som om den ene godt kunne kører en del hurtigere). Ærgeligt tidtagningen glippede på hjemturen for snittet må har ligget over eller omkring de 30.

Nu er der så nedtrapning inden konkurrencerne håber jeg da.

Link to comment
Share on other sites

Det var dælme langt at køre på langevej på en MTB. Synes i øvrigt der er kommet nogle pæne distancer i dine opdateringer her på det sidste :bowdown:

Det føles sandelig også langt på MTB'en i modvind, hvor den føles megatung. Det er jo lidt sværere med en fremadbøjet kørestilling, så der kommer megen vind ind. Det var nu heller ikke med udelt glæde jeg ikke tog raceren, men for at få nogle skåneture for fodleddet (pause fra løb og klikpedal) og ikke skal genstarte fra bunden til efteråret med mit sædvanlige hofteproblem ved vintertræningen på MTB'en. Turen søndag blev nu vel hård nok, da jeg har svært ved at slappe af når man hele tiden bliver overhalet (for meget konkurrencementalitet). Knæene piver lidt, men jeg håber at få styr på dem ingen konkurrencerne i denne uge.

Ja træningsdagene er blevet lidt længere efter jeg nu har opsamling af børn på Østerbro ingen selve træningen og så var træningerne også ektra lange i sidste uge. I denne uge gælder det derimod om så let træning som muligt, så jeg forhåbentligt kan komme ud at køre Sjælsø rundt.

Edited by Jan D.
Link to comment
Share on other sites

....men for at få nogle skåneture for fodleddet (pause fra løb og klikpedal) og ikke skal genstarte fra bunden til efteråret med mit sædvanlige hofteproblem ved vintertræningen på MTB'en.

Så giver det absolut mening, selv ville jeg finde det yderst frustrerende at ligge og "tøffe" under normal hastighed - ikke at din hastighed var at tøffe men i forhold til den fart du normalt skyder....

Link to comment
Share on other sites

Så giver det absolut mening, selv ville jeg finde det yderst frustrerende at ligge og "tøffe" under normal hastighed - ikke at din hastighed var at tøffe men i forhold til den fart du normalt skyder....

Min erfaring fra det sidste 3/4 år har været et det nogle gange er vel rigeligt hårdt for fodleddet med cykeltræning tirsdag+torsdag og så løb mandag+onsdag. Derfor har jeg valgt lidt MTB uden klik i weekends (helst hver anden weekend). Skulle måske bare have valgt en mere "fredeligere rute".

Forhåbentligt bliver det efterhånden bedre med fodleddet når jeg har løbet i længere tid. Det er trods alt kun 10 måneder siden jeg startede.

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 6/6

Racertræning (klub): 76 km + 13 km

Racertransport: 6,5 km

Totalt: 95,5 km

Rute klubtræning: Til Farum langs motorvejen-Oldvejen (ca. 20 km interval)-Lillerød-Lynge-Nr. Herlev-Lynge-Slangerupvej til Farum-retur Brønshøj.

Terræn: hovedsageligt fladt.

Vejr: godt men stadig med en del vind.

Desværre alt for lang en træning (standardemne til diskussion). Forsøgte systematisk at begrænse belastning på benene til et minimum dvs. uden ryk (kan alligevel godt være med uden), holdt mig udelukkende til bagtrop, lav gearing, ingen skub af drenge etc.) Jeg tror derfor det er rimeligt ok med benene idag. Derimod har jeg store problemer med den generelle restitution inden løbet idag, hvilket nok er en kombination af den øgede træningsmængde og opsparet søvn-/hvilebehov fra 1½ døgn siden.

Løbet onsdag bliver derfor langt fra optimalt, da jeg reelt ikke har fået den opladning som normalt. Jeg må derfor nedsætte forventningerne en del og betragter nu mere løbet som et træningsløb og en mulighed socialt afslapning med løbeholdet ved løbet (hvis jeg da ikke går helt ned). Det er dog trods alt kun højst 40 min.'s løb (i værste tilfælde) jeg skal igennem. Jeg er mere bekymret for Sjælsø rundt. Målet har dog heller ikke oprindeligt været kanontider, da jeg først skal toppe i sommerperioden og eftersommeren.

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 7/6

RAC-milen (7,532 km): 35:08 (4:40 pr. km)

Det er lidt svært at forsvare det jeg skrev igår. De andre på mit løbehold har da også givet mig besked på at de ikke gider høre mere om dårlige forhåndsundskyldninger og resultaterne taler et andet sprog. Må give dem ret denne gang selv om jeg bestemt ikke følte mig oplagt ½ time før start.

RAC-milen er et lille hyggeligt serieløb. Går man efter store km-skilte og vejvisere overalt, masser af konkurrencer man kan træde hælen af på etc. er det ikke det løb man skal vælge. Vil man derimod gerne deltage i et mere overskueligt løb, uden de store kødannelser i starten, næsten frit udsyn, masser og plads og selv kan læse pilene og km-afmærkningerne på vejen er løbet udmærket. Det er tæt på min bopæl, så løberuten var for mig velkendt uden at være kedelig, hvilket jeg på dagen synes var godt.

Jeg fik ikke selv spottet 1 km-mærket og havde derfor først rigtigt føling med tiden ved 2 km, som viste at jeg havde lagt betydeligt hårdere ud end planlagt. Jeg fandt derfor ind i en 3-mandsgruppe som jeg holdt til godt 3 km (af frygt for at komme for tidligt i problemer). Alt virkede dog helt i balance, så efter en lille temponedsættelse var jeg forbi og holdt 4:40-tempo stort set hele vejen (kun lille krise efter 5 km). Mellemtiden efter 5 km ramte næsten min 5 km-tid fra efteråret, men her skulle tempoet holdes i 2,5 km mere.

Mellemtider:

2 km: 9:14 (4:37-tempo)

3 km: 13:57 (4:43 sidst km)

5 km: 23:19 (4:41-tempo sidste 2 km)

7 km: 32:46 (4:43,5-tempo sidste 2 km)

7,532 km: 35:08 (4:27-tempo sidste ½ km)

Edited by Jan D.
Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 8/6

Højt at flyve dybt at falde lyder et af de mest almindelige gamle danske ordsprog og det gælder endnu. Efter de optimistiske toner fra mit mileløb var det ikke kun hverdag igen, men også en nedtursdag.

Det var selvfølgelig forventeligt at benene og kroppen var træt til klubtræningen, men samtidig blev jeg i den grad ramt af uheld. Efter vores opsamling ved trianglen kom der promte 1 punktering hos en af drengene. Slangeskiftet gik for så vidt ok, men min pumpe virkede ikke særlig godt, så jeg måtte mase i lang tid for at få tilstrækkelig luft i hjulet. Herefter måtte vi skyndsomt haste til klubben noget forsinkede. På hjemturen fra træningen punkterede jeg på strandvejen. Man lån af en pumpe lykkedes det nogenlunde at få den fornødne luft dog uden at kunne finde problemets ophav. Tæt på Frederikssundsvej (4 km hjem) var det så også slut med næste slange. Heller ikke denne gang kunne jeg finde årsdagen selv om både dæk og dækindlæg blev undersøgt og rengjort grundigt. Min pumpe ville nu absolut ingen luft give og jeg havde sent drengene med en forældre videre pga. det sene tidspunkt (og tæt på målet). Under min gang mod hjemmet mødte jeg en venlig sjæl der stillede en pumpe til rådelig blot for at konstatere at den nye slange overhovedet ikke holdt luft. Han har sikkert synes jeg var underlig, da jeg valgte at gå hjem istedet for at prøve med den sidste slange i baggagen, men jeg orkede ikke mere besvær og et eventuelt yderligere nederlag (via en smutvej var der da også kun 25 min's gang tilbage). Havde også for længst besluttet at dækket var færdig og skulle udskiftes.

Desuden var der stort set intet vi som trænere var enige om på denne tur, så der var ikke meget at råbe hurra for efter min sent hjemkomst næsten 5½ time efter starten fra arbejdet.

Racertræning klub: 76 km + 13 km

Racer-transport (formiddag): 6,5 km

Total: 95,5 km

Rute klubtræning: Over Farum-Lillerød-Nr.Herlev-Nivå-Strandvejen-Østerbro-NV.

Terræn: fortrinsvis fladt.

Vejr: sommervejr.

Link to comment
Share on other sites

Lidt dybere refektion om mit liv og levned

Jeg ved godt af erfaring at det er et dårligt tidspunkt at træffe vidtgående beslutninger om ændringer, men alligevel må jeg på et eller andet tidspunkt gøre op med mig selv hvad det er jeg vil gå efter.

Jeg må efterhånden erkende at jeg har været temmeligt hårdt spændt for i min fritid med trænerjobbet i cykelklubben, egen cyklettræning, løbetræning, løbehold, Dourun og MOL mv. Min hverdage er derfor meget bundet, så det er spørgsmålet om jeg i det lange løb kan holde motivationen på alle fronter og om jeg har tilstrækkelig tid, da familie, hus og arbejde også skal have en stor andel. Det seneste ½ år tyder på jeg kun kan finde tilstrækkelig motivation til det hele i gode perioder, mens det i mindre gode perioder slæber negative spor efter sig.

Specielt konflikten imellem trænerjob og egne træning/ambitioner har været vanskelig, hvor jeg føler jeg går meget på kompromis med min egen træning, hvor ikke føler jeg har opbrugt mine muligheder for oplevelser og træningsresultater. Her har fremgangen ved cykling nærmest været sat på standby de sidste 2 år, men derimod med nye intentioner omkring løb. Konkret medfører trænerjobbet manglende mulighed for at deltage i voksentræning. Omvendt er trænerjobbet en god og naturlig trade off ift. en lang "motionskarriere", hvor alternative muligheder for senere at genoptage dette perspektiv måske ikke ligger lige for længere (cykelklubber rekruttere primært internt til B&U-funktioner). Med i billedet hører også at jeg ikke oplever mine muligheder for som 2. træner til at anvende min viden og ideer som træner i klubben som særlig gode (heller ikke over længere tidsperspektiv).

Derfor vil det være uundgåeligt at jeg på et tidspunkt må træffe et valg eller foretage en mere konsekvent prioritering. Et valg der primært vil afhænge af mulighederne. Viser den kommede tid mulighed for fremgang og oplevelser vedr. egen træning/konkurrence sig mere attraktive en cykeltrænerjobbet vil valget gå i samme retning under forudsætning at at jeg kan stabilisere min træning udedn for mange skadespauser. Er det omvendte tilfældet vil trænerjobbet fortsat have 1. prioritet.

Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 11/6

De manio-depressive tendenser fortsætter :laugh:. Denne gang mest med optur. Efter ømme og trætte ben tog jeg 2 hviledage i træk for at blive klar til Sjælsø Rundt. Det betyder godt nok at jeg ikke fik løbet særlig meget i ugen, men der er rigeligt med cykling. Hviledage er måske en overdrivelse, da jeg skulle stå post ca. 7 timer lørdag i bagende sol (uden skyggemulighed) ved cykelløbet i Tune. Dertil kommer transporten ud og hjem. Jeg var derfor træt lørdag aften og orkede ikke pakke til cykelløbet søndag. Søndag morgen blev derfor hektisk, men det lykkedes at nå op til DTU inden min starttid til Sjælsø Rundt.

"Den officielle køretid er nu kommet 1 min. hurtigere end tidligere angivet, hvilket gør at tempoet de først 20 km må have ligget på 31-31,5 i snit."

Sjælsø Rundt: 125 km på 3:55 (31,91 km/t)

Racer-transport: 26 km

Vejr: Solrigt, varmt, med let skiftende vind.

Forberedelse.

Min forberedelse har ikke været optimalt hverken træningsmæssigt eller ift. at studere ruten, hvor jeg dog kendte brudstykker. Jeg fik ikke startet min tidsmåling el. cykelcomputer præcist fra start og måtte derfor kontrollere mit tempo efter start kl. 7:18 uden at jeg kender det præcise afsendelsestidspunkt.

Målsætning.

Min målsætning var at forsøge at komme så tæt på 4 timer som muligt forudsat jeg ikke fik uheld eller blev nødsaget til at gå i depot. Taktikken var således at undgå depot ved at have 2x1 l-flasker med med let sukkervand. Målet gjorde at jeg undervejs hele tiden sammenlignede med et snit på 30 og derfor skulle hente 10 min. ift. dette for at ramme 4 timer.

0-20 km.

De første km gik ok, hvor jeg forsøge at følge de forreste fra holdet, der var afsendt 7:18. Herefter kom en række forholdsvis stejle bakker, der gjorde at jeg måtte slippe. Herefter befandt jeg mig i no-where-land og kørte alene næsten frem til 20 km. Førsøgte at holde et godt tempo (trods dette), så snittet lå en del over 30 km/t.

20-50 km.

Vejene fladigede endeligt lidt mere ud og der kom en hurtig gruppe på ca. 10-15 ryttere, jeg fik koblet mig på. Dette blev så afgjort den bedste del af mit løb. Gruppen holdt 36-37 km/t i snit og vi overhalede en række store grupper. Jeg skal ærligt indrømme at jeg ingen føringer tog. Havde jeg gjort det var jeg nok røget af efterfølgende. Mit samlede snit steg derfor til ca. 33,5-34 km/t (og havde hentet 14½ min. ift. et 30-tempo). Det var hårdt uden at jeg var på det yderste. Jeg holdt ved gruppen i ca. 30-35 km og var således tæt på halvvejen, men her mødte vi bakkerne ved Kregme og frem.

50-60 km. Måtte slippe lidt på første bakke, men fik kørt mig op nedaf og på de flade stykker. Bakkerne kom dog stadig hyppigere og selv om jeg kæmpede kunne jeg til sidst ikke nå op på de flade stykker og måtte opgive at komme op.

60-75 km.

Herefter kom et langt stykke, hvor jeg kørte meget alene. Der var andre satte ryttere, men tempoet hos disse var lidt for lavt selv om jeg heller ikke selv holdt mere end måske 26-28 i snit, da der var noget modvind. Forsøgte at lade lidt op med energi, da jeg havde kørt hårdt i forfølgelsen af min tidligere gruppe. Med lange mellemrum kom der et rush af grupper, der dog holdt 37-38 i snit i modvinden. Jeg gik med på flere af dem, men kunne ikke mere holde til dette tempo over længere tid (1 gang måtte jeg også hente en tabt flaske). Det betød dog at jeg samlet næsten kunne holde 30 i snit på dette stykke.

75-90 km.

Endelig kom der en passende gruppe med et snit på måske 32-33, som jeg rimeligvis kunne holde fast i. Med genvundet energi kunne jeg også tage flere føringer i gruppen og jeg vandt lidt yderligere tid ift. mit måltal.

90-105 km.Fornøjelsen var dog slut op imod Karlebo, hvor der kom en lang serie af små (men mange) bakker uden pauser. Kæmpede for at holde kontakt, men måtte igen opgive. Mit tempo dalede betydeligt. Forsøgte igen at få genopladt energien. Vejene blev efterhånden lidt lettere, men på dette tidspunkt var jeg hele alene. Overvejede at gå i depot, men undlod da jeg regnede med at klar mig uden. På vej mod Nivå kom der dog på et tidspunkt 2 hurtigere ryttere op, som jeg nasede lidt på, men ikke kunne følge. Ruten var dog betydeligt lettere, så jeg kunne nogenlunde holde et højt tempo.

105-125 km.

Ned på strandvejen optimistisk, da der nu kun var 20 km tilbage. Desværre var søbristen her med forholdsvis hård modvind her og mit tempo faldt til omkring 25-26 og jeg frygtede at gå helt død. Der kom dog en rytter op jeg dannede duo med i et højere tempo. På Skodborgbakken måtte jeg dog opgive at følge og ned i tempo. Pænt oppe kom en stor gruppe jeg fik koblet mig på i et passende tempo. Efter et grusstykke kom der en hel del opkørsler, hvor jeg igen blev ladt alene, men målet var nu ret tæt på, så jeg kunne bruge de sidste ressourcer.

Konklusion

Synes egentlig jeg blev overhalet af klart flere ryttere på sidste del end jeg selv overhalede, men dette er måske et forkert billede, da jeg sandsynligvis har passeret mange ryttere ved depoterne.

Jeg er ganske godt tilfreds med præstationen, men forløbet viser klart vægtproblemet. Var jeg 5-10 kg lettere ville jeg sandsynligvis kunne følge mine grupper i længere tid og samlet kunne opnå en langt bedre tid. Jeg vil skyde på at jeg har kørt omkring 50 km alene. Cykelløb som Sjælsø med mange deltagere afsendt i flere grupper er derfor pasende for mig, da der kommer gentagne mulighed for at koble sig på. Hovedmotoren er rimeligt godt nok og tilsvarende med udholdenheden, men jeg bruger alt for meget energi på bakkerne, som koster alt for meget i energi og tabt af kontrakt med grupperne.

Edited by Jan D.
Link to comment
Share on other sites

De obligatoriske ugeoversigter lidt forsinket.

Træning uge 21

Racercykel: 148 km

MTB: 104 km

Cykling i alt: 252 km

Løb: 16,1 km

Samlet ca. 11,4 timer.

Træning uge 22

Racercykel: 190,5 km

MTB: 68,5 km

Cykling i alt: 259 km

Løb: 13,9 km

Samlet ca. 11,3 timer.

Træning uge 23

Racercykel: 342 km

MTB: 0 km

Cykling i alt: 342 km

Løb: 8 km

Samlet ca. 13,5 timer.

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 13/6

Racertræning (klub): 61,5 km + 13 km

Racertransport: 6,5 km

Total dagen: 81 km

Rute klubtur: Til Farum-2 runder ved lillevangsvej-til skovlinien (2 runder her)-retur Brønshøj.

Terræn: mest fladt eller alm. kuperet

Vejr: Super, men meget varmt. Flere af drengene klagede over maveproblemer etc.

Efter en periode med øget træningsmængde (fra godt 9 til 11 timer) afsluttende med løbe- og cykelkonkurrence er det tiden til en kort restitutionsperiode inden næste mål (min enkeltstartsrekord, som gerne skulle slås i sommerferieperioden, hvor jeg kan træne mere målrettet mod dette).

Lige nu er kroppen skod efter turen søndag og havde helt indstillet sig på rul og kun rul. R.... gør ondt, hoften klager lidt osv. Startede med at ville køre 15 sek. frem til forreste dreng på det første interval (enkeltstart), hvilket tog hele 3 km og efter svær overtalelse af benene. Herefter tog jeg det roligt dog med ca. 14 km i drengenes intervaltempo på samlet start.

PS. Håber de snart får sat tider på Sjælsø Rundt (hvor svært kan det være - elektronikken klarer det vel selv).

Edited by Jan D.
Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 15/6:

Klubtræning racer: 58 km + 13 km

Racertrænsport: 6,5 km

Rute: Til hejrebakken+skovlinien

Vejr: fint.

Totalt: 77,5 km

Formen var nogenlunde genetableret, så jeg kørte en del intervaller, men skal passe lidt på knæene.

Vi startede med enkeltstarten ved hejrebakken, hvor jeg startede ca. 3 sek. efter sidste rytter på 5,25 km. Det blev på et snit på 33,45 km/t (nogenlunde) og fik da også overhalet 3, men ikke den 4, hvor jeg ikke kunne hente det sidste på bakken.

Efterhånden føltes intervaltempoet hårdere på de næste intervaller med hold-, parkørsel og samlet start, så det var godt med en let weekend.

Lørsdag d. 17/6

Løb: ca. 6,5 km i let tempo, men med rygsæk.

Søndag d. 18/6

MTB-landevej: 54 km ialt

Rute: spredt cykling dog 28 km i sammenhæng jævnt kuperet.

Weekenden har igen været fuldt booket med fødselsdag hele lørdagen, hjælper ved cykelløb søndag. Er efterhånden træt af at være booket for hård op. Skimter dog ferien i horisonten.

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 20/6

Racertræning (klub): 73 km + 13 km

Racertransport: 6,5 km

Totalt dagen: 92,5 km

Rute klubtur: Til Veksø-Søsum (2 runder)-Slagslunde-Burre sø-Lystrup-Uggerløse/Lynge-Farum-retur.

Terræn: Pænt kuperet.

Vejr: ok

Har stadig lidt knæproblemer. Dagens træning mindede mig meget om den store forskel på motionsløb og B&U-træningen. I motionsløbene køres stort set altid i et fast tempo uden ryk, men det modsatte er tilfældet til klubtræningen. Desværre medvirker det nok til at jeg ikke får kørt nogle ordentlige intervaller. Når drengene kører intervaller er det ofte forholdsvis let på lige strækninger, mens det stille store krav til benene på stigningerne. Synes igen at kunne konstatere at der over år ikke rigtigt kommer nogle forbedringer med det nuværende træningsmix.

Link to comment
Share on other sites

Tors. d. 22/6

Racertræning: 42 km + 28,5 km + 13 km

Racertransport: 6,5 km

Totalt: 90 km

Rute 1: 42 km - Til skovlinien langs motorvejen-1½ runde skovlinien-1 runde hejrebakken-retur via Ballerup.

Rute 2: 28,5 km - Skovlinien retur + 1 runde.

Terræn: Forholdsvis fladt bortset fra Hejrebakken og bakken ved Fiskebækvej op i Hareskoven.

Vejr: ok, men meget blæsende.

1. Del:

Sommerferien er startet med bundrekord (kun 1 dreng og 2 trænere) til dagens træning. Det blev derfor en kort tur. Modsat forventet var mine ben rimeligt friske (3. træningsdag i rap). Først enkeltstart på skovlinien, hvor jeg dog måtte rette på sadlen og koblede mig på halvvejs. Kørte godt 30 sek. ind på ca. 2 km og ellers videre i 30-tempo'et. Ny runde med ryk, hvor min kæde i starten røg af, så jeg skulle hente 40-45 sek. på knap 3 km. Endelig igen enkeltstart ved hejrebakken, hvor jeg kørte 6 opkøringer af 50-150 m og ellers fulgte tempoet opad bakken (30+-tempo som basis). På hjemturen trak vi poden i delvis medvind omkring 34-38-tempo (fra Ballerup).

2. Del:

Mulighed for en ekstratur. Det blev rulletempo til/fra kollekolle. 1 intervalrunde på runden ved skovlinien. Det tørre krudt var jo brugt, så det blev selvfølgelig ikke nogen særlig god tid (32,73-snit). Vinden stod også uheldig med kraftig modvind (SSV) på kollekollevej, kraftig sidevind på skovlinien, medvind på Fiskebækvej (hvor det i forvejen går hurtigt nedad bakke, derfor ikke den store betydning), igen sidevind ned af kolle-bakken. Vel ok taget forudsætningerne i betragtning.

Edited by Jan D.
Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 24/6

Løb: 9 km ä 6:03

Søndag d. 25/6

:yahoo::alright::alright::alright::4trumpet: :4thumbup:

Rekord 30 km Enkeltstart: 52:03 (34,58 km/t)

Racertræning (alene): 66 km

Rute: 5,15 km runde ved Bregnerød. Ud- og hjemtur langs motorvejen til Farum.

Terræn: Ret flad uden af være pandekage.

Vejr: Varmt, solrigt, svag/jævn vind fra SØ.

Tanken var snegret sig ind om at gøre et første forsøg på rekorden inden ferien for at tage pulsen, hvor god formen er. Havde dog planlagt at tage 2 runder (10 km) på den rundstrækning jeg normalt anvender til formålet. Tempoet var godt fra start selv om benene var lidt tunge. På 2 runde besluttede jeg at fortsætte, da tiden fortsat var udmærket. På 4. runde kneb det lidt med at holde mig under måltempoet (1:45 pr. km), men det lykkedes på de sidste runder at presse tiderne en smule mere.

Kanon at årets vigtigste målsætning allerede er opfyldt inden jeg er noget igang med specialtræningen til dette. Selv om jeg sikkert gerne senere vil presse rekorden yderligere behøver dette ikke være i år. Det stiller mig ret frit ift. sommertræningen og resten af sæsonen.

Hoften har generelt givet tegn på overbelastning i tiden efter Sjælsø Rundt. Jeg vil derfor prioritere de næste uger at får denne restitueret via en lettere træningsperiode.

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 27/6

Racertræning (klub): 69 km + 13 km

Racertransport: 6,5 km

Totalt: 88,5 km

Rute: Til farum-oldvejen (4 runder ä 5 km)-til kongevejen-Lygby-retur Husum

Terræn: Rimeligt fladt indtil kongevejen og herefter de klassiske bakker mod Lyngby.

Vejr: lidt køligt, men tørt med nogen vind.

Forsøger at overtale mig selv til at tage det let denne uge. Havde dog enkelte perioder med speed, som kan holde formen lidt oppe.

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 28/6

Løb: 9,2 km

- 5,8 km ä 5:33 (løbehold)

- 1,4 km i let tempo (løbehold)

- 1,5 km i 5½-tempo (alene)

- 0,5 km i 6:00-tempo (transport)

Min hofte og krop føles fuldstændig færdig og jeg måtte presse mig for bare at holde 5½ min/km. Virker som en stor kontrast til sidste uges løb.

Torsdag d. 29/6

Racertræning (klub): 73 km +13 km

Racertransport: 7,5 km

Totalt: 93,5 km

Rute: Til kollekolle langs motorvejen-Værløse-Kr. Værløse-Christianshøjvej - venstre Farumvej-Enkeltstart rundstrækning over Ganløse, Tyren, Bastrup sø, drive in, kalkværksvej -Samlet start samme rute mål ved drive in - samlet start runde Slangerupvej, Lillevangsvej, Farumvej, Kalkværksvej til drive in - rul nordpå til oldvejen - holdkørsel oldvejen og højre ad Frederiksborgvej til Farum - retur via kollekolle til Husum.

Terræn: bakken Christianshøjvej, bakken før Ganløse x 2, Tyren x 2, møllebakken ved bastrup x 2, Gedevasebakken, Nymøllevej til drive in.

Vejr: fint.

Gik en del bedre end de forrige dage. Forsøgte at holde igen. Kunne være med på de mange bakker uden problemer. Det bliver godt med en pause fra klubtræningen.

Edited by Jan D.
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share