Langt pokker i MOL


Gregers TF
 Share

Recommended Posts

Vivs, den får nu nok lov at blive hjemme men så må vi arrangere en alternativ fremvisning. Der er jo i hvert fald en ide i omløb hvis du tør.

:blink: efter den beskrivelse af en "ekstraordinær indsats" i klubben - :nonono: :nonono: - jeg har sq hønsegård og børnehave nok i det daglige... så ellers tak !

- Tror jeg hopper på en af de 2 andre "kager", jeg har sat til hævning....:tongue: ..

MEN det ændrer ikke på - jeg glæder mig til at møde det nye medlem i familien - calls for champagne...right ? :poking:

Edited by Vivsen
Link to comment
Share on other sites

Hej Kermit,

Håber selvfølgelig på at du har ret og forventer da også at kunne mærke forskel. Bekymringen for det modsatte vil dog stadig lure indtil.... om en uge. T-minus seven days and counting.

Du gik IKKE glip af noget og det var meget værre i går end normalt. Vi kørte i en 18 mandsgruppe og det er heldigvis ikke normalt ligesom vi normalt også holder os fra rulleskift. Så absolut en god dag at udeblive.

Vi ses på søndag :bigsmile:

Hej Vivs,

Kan godt forstå dine alternativer. Lågen fremvises ved anden lejlighed. 2 andre kager??? Jeg har vist kun hørt om den ene :poking:

Heldigvis er de fleste træninger forbundet med en vis glæde også mens den udføres. I dag var ikke en af dem og har har været tilbage i loggen og gafle et par tudekiks. Baggrunden for dagens tur var nu heller ikke optimal:

- Efter et par uger med sene vagter ringede vækkeuret 4:15 her til morgen og fik derfor sovet under 2½ time.

- Stod og halvsov under den varme bruser og kom lidt sent ud ad døren og da der var is på bilen nåede jeg ikke toget og missede dermed powernaps til og fra arbejde.

- Fik dog sovet en god times tid inden jeg trak i cykeltøjet.

- Synes ikke jeg præsterede meget i går og følte at benene var friske men kun indtil jeg trådte op på cyklen: blyklodser. Men hov!!, jeg kom som altid dehydreret hjem fra arbejde og havde ikke drukket noget særligt. Tømte derfor en liter vand på vej ned af Lave Skov-bakken. Det var for hurtigt og fik ubehag i maven.

-Det var alt for koldt til intervaltræning, kun 6 grader. Jeg slap heldigvis for at "få sugerør i halsen" men pep og hylede som havde jeg dagligt røget 40 røde cecil fra barnsben. Havde planlagt 5 opkørsler af Folehaven men stoppede efter 3 - kunne køre et interval på vej hjem og en spurt op ad Lave Skov.

- Men punkterede. Blev iskold mens jeg skiftede slange så jeg krøb hjem og sad 20 minutter på spinningcyklen for at få varme i kroppen.

En ikke særligt imponerende pulskurve - pausen ved slangeskift er klippet fra.

post-1580-1207769100_thumb.png

men bagefter er det jo altid lækkert at have rørt sig :bigsmile:

Og som rosinen i pølseenden skulle jeg helst have vasket tøj men vaskekælderen var hærget så det kunne jeg glemme.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

- har fået lov at tage vasketøjet med til Stege. Har brugt al for lang tid for at finde gamle journaloplysninger frem som det nye forsikringsselskab skal bruge for at overtage min ulykkesforsikring men både min daværende læge og daværende fys har lukket praksis så trods en del dedektivarbejde lykkedes det ikke. Ville have taget en restitutionstriller men det er afblæst pga tidsmangel.

Nåede dog lidt one arm pullup-træning. Igen med fremskridt hvor jeg kunne noget nyt :yahoo:

lidt opvarmning - giver meget mindre led-ubehag end hvis man begynder direkte

1 negativ OAP, rimeligt overskud

1 negativ OPD, gik all in og fik holdt mig statisk i topstilling for første gang nogen sinde. Kunne også standse bevægelsen nedad på ethvert punkt, så det gjorde jeg 4 gange på vej ned

1 negativ OAP, som ovenfor

1 negativ OAP, venstre arm var træt og kunne ikke lave stop undervejs

1 negativ OPA, så var der udsolgt. "tabte den" fra topstilling og fik så meget fart nedad at jeg ikke kunne bremse den så den rep tog ikke meget mere end eet sekund, hihih. Samme for begge sider

10 halve pullups i øverste reprenge med vægtvest, langsomme og med ekstra træk i topstilling

10 halve pullup som ovenfor.

God weekend :smile:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Hej Vivs,

Kan godt forstå dine alternativer. Lågen fremvises ved anden lejlighed. 2 andre kager??? Jeg har vist kun hørt om den ene :poking:

Arrgh, du har vist hørt om nr. 2 mulighed, bare ikke de seneste par dage..... :tongue:

God arbejdsweekend!

kh

Vivs

Link to comment
Share on other sites

Hey Vivs,

min slatne hukommelse slår vist ikke til.....

Og jeg slap for at grave have i Stege. Til gengæld var K ude at køre sin tur nummer to med lastvogn så jeg var liiige med inde i Høje Tåstrup for at bytte en sættevogn. Nørj, hvor var det hyggeligt at sidde højt hævet, omgivet at monstruøse sidespejle og igen lytte og fornemme trykluften arbejde og høre det særlige "klank" fra gearkassen. Uff hvor det klør i fingrerne. Nu må vi lige se hvor han får fast arbejde men hvis det er et sted hvor man kunne blive sat på bilen som andenchauffør hvis den skal sydpå vil jeg ikke udelukke at jeg spenderer et hængerkort og kører lidt hyggelastvogn ved siden af. Jeg fik flere gange tilbudt at køre men var en kylling (sorry, Vivs), det kunne være typisk at vi blev stoppet lige mens jeg kørte. Men inde på transportcenteret fik jeg da kørt fra den ene sættevogn til den anden og også bakket fint til.

Nå, indledningsløbet.

Det blev til badeferie. Vi burde have delt os op så de to hurtigste hold kørte samlet og de to langommeste hold samlet. Men da vi havde delt og og navnene var ved at at blive skrevet kunne jeg godt se at dem omkring mig alle var fra hold 4 men synes det var lidt sent at reagere på det. Hvorfor skulle 3´erne nu op og køre med de andre? - nå, men de blev vist også hægtet af undervejs, der var i hvert fald et par stykker som kom ind parvis et pænt stykke tid efter den store gruppe. Men ingen tvivl om at jeg var det forkerte sted.

Pulsen ud i rolig fælleskørsel var højere end i selve løbet og så behøver jeg vel ikke at skrive mere. Det sidste stykke var der vist nogle var forsøgte at aftale at vi skulle køre over målstregen ved siden af hinanden men det hørte jeg ikke og da der efterhånden ikke var meget mere end 100 at spurte på måtte en eller anden jo åbne ballet. En mere fulgte vist efter men der var kæmpe hul omkring målstregen så ved ikke helt hvad de andre gjorde. Så jeg fik en billig førsteplads i en billig sammenhæng så den er der ingen sjov ved.

post-1580-1208084836_thumb.png

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Har ikke lige fået kigget forbi - men sikke en feee' bike du har fået dig :4thumbup: Det blev da ikke så dyrt, hva'? :tongue: Men lækker ser den ud - glæder mig til at hører hvordan den er på vejen.

Får i øvrigt mit nye "familiemedlem" om to dage :cheer:

Og sikke nogle fine hastigheds+puls+kadance+højde grafer du kan lave dig :blush: Mit pulsur (SD800) kan vist desværre ikke sammenkobles med kadancemåler, øv bøv :mad: Men får så en i cykelcomputeren i stedet.

I hvilken klub kører du for øvrigt i?

Link to comment
Share on other sites

Hey Candy,

Det med prisen kommenterer jeg ikke nærmere på (host-host) :tongue:

Jeg får først min på onsdag - dog af egen vilje da den er færdig nu og jeg kunne hente den efter arbejde i morgen. Men der sikkert nogle finjusteringer og det gider jeg ikke at stå med klokken 16:30 når biksen er fyldt med folk. Onsdag er jeg blevet bedt om at komme i blodbanken klokken tidligt og bagefter henter jeg cyklen kort efter åbningstid og forventer at de har god tid.

Jeg kører i Hørsholm Cykel Motion så der er ikke alt for vildt - som man kan se af dagens træning nogle gange nærmest lidt for stille men det jo lidt min egen skyld :poking: når jeg går med livrem og to par seler.

Elektriske gadgets er namnam, hihi....

Held og lykke med den nye og fortsat god træning :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

For meget kaffe i går - kun 3½ times søvn. Fra 4:15 til jeg stod i motionscenteret 17:05 havde jeg kun drukket 1 liter minimælk. Ikke særligt optimalt. Kææææææft hvor var der mange mennesker så fik ikke trænet som planlagt. Der var heller meget at skyde med i dag - der er langt mellem træningerne og kreatinen er væk.

Rowsmaskine, begge arme samtidigt

10x97½

10x97½

Latsmaskine

10x102½

10x102½

Suspineret bicepcurl

10x20

10x20

Bænkpresmaskine

10x50

10x100

8x100

4x100 , tyndt....

Laterals

10x9

10x9

Tricep pushdowns

10x25

10x30

Torsotwistmaskine

15x25

15x25

Lændemaskine

15x50

15x50

Mavemaskine

15x50

15x50

Har overvejet det styrketab som jeg konstaterede sidst og som blev cementeret i dag. Men må erkende at jeg ikke både kan blæse og have mel i munden og hvis jeg skal retfærdiggøre at have sprængt mit cykelbudget med over 5K så må det være dér restitutionsresourserne skal lægges. I et stykke tid.

Medlemsskabet i FDK er sat i bero indtil 1/6 og så må jeg tage den derfra til den tid. Jeg kan jo stadig træne chins, dibs og lidt mave og det vil jeg helt sikkert også gøre.

Link to comment
Share on other sites

Kæft noget baljepis - er faktisk for en sjælden gang ret hidsig lige nu :annoyed:

Har glædet mig helt vildt til at skulle ud og debutere med hverdagklubstræningen - så meget at jeg ligefrem har husket at drikke rigeligt væske på arbejde og har også mentalt sat mig op til at blive kørt i hegnet. Kommer hjem og lægger mig 20 minutter på sengen og småslumrer. MEN kommer op første gang uret ringer og er i god tid :blink: Får drukket lidt mere og gumlet mig gennem 150 gram mysli og lavet vandflaskerne klar. Arggh - baghjulet er fladt. Rolig nu, der er faktisk god tid til at skifte slange men mens jeg er ved at vride dækket på: KLONK og så sprang der en eger :4ranting: :4ranting: :4ranting: :4ranting: :4ranting: Det har jeg kørt med før men hjulet har slået sig næsten 2 cm så det kan slet ikke gå denne gang.

NITTE NITTE NITTE - damn jeg er indebrændt lige nu, den mentale opladning koger og syder...

Nå, men nu jeg er ved at blive flået kunne det ske at man skulle investere i et nyt baghjul nu jeg alligevel skal i Heino i morgen. Jeg sprang også egere 2-3 gange sidste år så det tyder på at et eller andet ikke er som det skal være. Og kransen stod også til udskiftning da kæden kammer over, så det er begrænset hvor meget der går tabt. Og så skal der ikke igen samme slags dæk på!!!!

Men gemmer hjulet, det kan altid bruges som øvehjul så man kan lære at skifte slange i en ruf. Jeg satser på at hyppigheden af punkteringer falder, for årets 4 styk synes jeg er et højt tal og lidt smugtræning i slangeskift kan aldrig skade.

Hilsen,

Den frustrerede.

P.S. det var kun meningen at skulle køre en "justeringstur" på den nye i morgen (muligvis en længere af slagsen) men det kan da være at den bliver inviet til træning fra dag et. Hvis ikke det bliver regnvejr - nænner altså ikke at svine den uhæmmet til allerede dag et...

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Hej Kermit,

Du har ret - var den sprunget "derude" havde det været rigtigt træls da den fælgen ramte bremsen selv om den var løsnet (kunne måske justere sig fri men...)

I øvrigt blev det til at Heino ville give hjulet een chance mere - det passer mig rigtigt godt med den løsning. Kransen er godt nok slidt og kæden ligeså men så meget regn skal vi forhåbentlig ikke have sommeren over at den ikke kan klare det. Og hvis min plan B til vintertræningen er den som holder, så skal der en krans på med meget større spring mellem gear end nuværende så vil helst holde den kørende sommeren over.

Altid frisk på en træningstur :bigsmile:

Jeg fik hentet dyret i dag. Noget lettere end i udstillingsudgaven og det er jo altid rart selv om man skal passe på ikke at blive for vægtfikseret. Endnu mere positivt er det at det sidder en anden saddel på som virker noget mere komfortabel.

post-1580-1208345350_thumb.jpg

Der fulgte nye klamper med pedalerne så dem kan jeg lige så godt sætte på skoene og derefter grovindstille cyklen. Hvis det holder tørt så vil jeg tage en "justeringstur" med umbrakonøglen i trøjelommen og prøve om jeg kan ramme en saddelposition som passer så den er klar til fællestræningen fredag morgen.

Og a propos justering så måtte jeg lige høre til hvor hårdt man kan dreje på f. eks. skruen til saddelpinden når det nu er carbon og fik den besked at "med de overarme skal du nok kun skrue det løst til", hehe. Og efter et par prøvedrej måtte jeg give ham ret - godt den gamle aluramme ikke har været så sart.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Takker og bukker.

Rune - jo, lækker saddel. Kræver ingen tilvænning, den er lige til at gå til.

Vivs, tror nu mere på at lægge en træningstur omkring residensen eller kan smide dyret bag i bilen. Har fri tirs, ons, tors så satser på fællestræning tirs og tors og dermed hviledag onsdag.

Candy, bor jo noget mere landligt og mødte ikke en bus så det gik meget bedre.

Tarveligt var det nu at det begyndte at regne - til sidst ikke bare drypperi men regn. Såøh, gæt hvem der lige har brugt en rum tid på rengøring.

Enhver tvivl om hvorvidt jeg kunne mærke forskel er manet dybt dybt i jorden - på masser af punkter kører den helt anderledes end den gamle og er meget overrasket over den store forskel og en lalleglad amatør som jeg kan mærke forskel. En hel masse inputs fra en lille 40km-tur:

Punkt et, som forhåbentlig kan ændres, er at siddepositionen er mere oprejst end det jeg er vant til (har måtte sætte sadlen ca. 2½cm ned siden fotos og den skal lige have 1mm mere) men der sidder to spacere som jeg skal have fjernet (Kermit som jeg mødte ved opgangsdøren har lige fortalt hvordan man løsner styret men har glemt det igen, så det bliver ikke i aften - må lige google det og skal vist også snart i seng). Men faktisk var kørslen meget mere afslappet så selv om jeg ikke kan få styret så langt ned jeg er vant til er jeg ikke sikker på at det gør noget. Men tror det koster på aerodynamikken som den står nu.

Nu vi er ved komforten så er der himmel til forskel. Kørte en del på middelmådig asfalt og cyklen legede ikke rystepudser som den gamle.

Til gengæld var den ret sprælsk ved stående kørsel. Lige hvad der gør forskellen ved jeg ikke men det var ren fornøjelse at nappe småbakkerne stående selv om det selvfølgelig ikke er energiøkonomisk på den måde.

Endnu mere kontant virker den ved de halvlange bakker når man "bare" træder igennem siddende.

Og livlig gælder bestemt også styringen - der gik lige en halv times tid inden jeg fik rigtig hold på den uden for meget mikroslinger. Første sving der skulle forceres i pænt tempo overstyrede helt vildt så jeg nær var drejet ind i rabatten.

De "nye" bremsegreb der er mere lige end dem man købte for år tilbage var dejlige at holde på - da jeg hænger mindst 70% af tiden derude var jeg ret spændt på det men de er godkendt.

Et par små ulemper er der dog også:

Jeg må vænne mig til at drikke med højre hånd. Hvis jeg prøver at trække de høje et-liters-flasker ud til venstre side hænger de fast i bagbremsekablet så jeg må lære at tylle vand med højre hånd - og helst uden at spilde så meget som i dag, hihi. Ombytningen af flasker kommer jeg også til at øve et øde sted.

Når jeg skal fra den store til den lille klinge skal jeg skifte to gange før kæden skifter. Kermit foreslog et mere kontant greb i skifteren så det må jeg prøve. Men mærkeligt. Ellers nogle mere kontante skift med Dura Acen fremfor 105´eren på den gamle.

Synes at jeg kontrollerede kransen inden jeg købte cyklen men ikke helt grundigt nok - kun halvdelen at tandhjulene ligger med een tands forskel og der havde jeg håbet på at det var hele vejen på nær de største. Men det kan jo rettes når den engang bliver slidt. Indtil da må jeg klare mig med lidt ekstra krydsskiften, for ligesom en gammel dieselmotor er jeg ret kræsen med RPM.

Kadancemåleren er helt til hest. Kan ikke lige gennemskue hvad der er galt da der ER kontakt hele tiden men den tæller alt for lidt. Må lige se om den fanger signalet bedre næste gang og ellers må jeg jo klage min nød et eller andet sted. Og burde vel også checke at hjulene er lige store som på den gamle eller om hjuldiameteren skal ændres i computeren.

Men det var dejligt nemt at rengøre de hjul der sidder på da der næsten ikke er nogle eger-kryds. Men næste tur i regnvejr bliver altså alligevel på den gamle med skærme - kæft hvor fik jeg våde og kolde fødder til sidst. Det ødelægger dog ikke en dejlig premieretur.

post-1580-1208377110_thumb.png

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Kan meget godt li at du slet ikke nævner at du har kørt med 31,4 km/t :w00t: Sgu da skidt godt kørt. Så har du vidst ikke de store undskyldninger for at rode rundt på de langsommere hold.

Godt at høre at du er blevet glad for den, og tror også du bliver endnu mere glad for den når du har været ude i længere tid, når kræfterne ikke helt er de samme som fra starten af.

Link to comment
Share on other sites

Tillykke med den ny cykel. Ser seriøst fed ud!!!

lidt hjælp til justering af styr: Sheldon Brown. Det er en ret simpel operation, bare du ikke overspænder justeringsskruen i toppen.

Af nysgerrighed er jeg nød til at spørge? hvad casette er det ? 11-23 eller 12-25? ( ligner 11-23 ). Kender godt det med at ville have 1 tand imellem hvert gear men har ikke fundet en endnu der er til at betale i den ønskede gearing.

Link to comment
Share on other sites

Hej Kermit,

Jo, nu er det slut med badeturene. Tak for turen i dag, dejligt med en guide der har styr på geografien. Godt kørt som altid!

Hej MTBforever,

Tak!

Det lykkes at flytte styret og vist nok også uden at lave ulykker.

Det er nu desværre en 12-25krans :sneaky2: Det måtte den egenltig også gerne have heddet hvis der var eet spring mellem de 8 mindste tandhjul og så 4 tænder mellem de sidste to så det var et par panikgear - ikke at jeg kommer til at bruge dem her i Nordsjælland men man ved jo aldrig. Næ, en 11-23 ville passe mig meget bedre og selv om det er penge ud af vinduet at kassere en næsten ubrugt krans så overvejer jeg kraftigt at få en 11-23 på når cyklen skal til efterjustering; jeg må lige se om jeg kan vænne mig til den nuværende eller om det er et unødvendigt irritationsmoment. Måske man kan få en klatskilling for den gamle som til den tid trods alt ikke har mere end 500-600 km på bagen.

Og en lille cykelupdate inden vi går til dagens træning:

Kermit havde ret - for at komme på den lille klinge skal man bage "tage fat" så skiftet dobbeltklikker.

Kadancemåleren fatter jeg ingenting af. Den viser præcis! det halve af hvad den burde. Forbindelsen er fin op til uret - der er ingen udfald og da jeg testede med at dreje pedalerne efter en sekundviser havde jeg sat pulsuret på flaskeholderen for at mindske afstanden. Der er ikke noget at gøre. Meget mærkeligt - må lige ringe til POLAR på mandag.

Styret kom to spacere ned - sadlen 1½mm ned og 7 tilbage og jeg tror sq at det hele passer fint allerede nu. Styret kan ikke komme længere ned men er stadig lidt højere end på den gamle. Men det er faktisk fint nu.

Nå, jeg kom som sædvanligt for sent ud af døren til træning - mere end normalt men heldigvis var der medvind til mødestedet så jeg nåede det. At der så gik en rum tid med en der skulle have justeret gear var så en anden sag. Fremmødet var ikke imponerende - 12 m/k hvoraf der kun var to til hold 4 og der var sq lidt synd at de måtte køre alene, synes jeg. Vi startede i samlet flok og efter en god halv time drejede Kermit og jeg væk fra de andre. På vej hjem mødte vi en af dem og de have på samme tid kørt 10km længere så det var vist udemærket at jeg ikke lod mig friste selv om en af dem havde store kvaler mens vi fulgtes. Men OK, de smed også 3 mand på turen og han var den første.

Kermit havde som sædvanlig en god rute klar og noget af det første var en ikke stejl men flere km lang opkørsel gennem Gribskov. Nu kendte jeg den ikke og med Kermits evner til at kravle opad fik han vist lov at stege lidt for længe i front - især i passagen midtvejs hvor den steg mest. Det var det eneste tidspunkt på turen hvor vi lå i læ af hinanden og selv om det altså var på en stigning var der ret stor forskel i pulsen om man lå i front eller ej. Meget mere udtalt end til fællestræningen med mange folk (der måske ikke er helt koncentrerede) og derfor slinger mere og laver mange huller og elastikkørsel.

Efter en dejlig nedkørsel var det tid til Grisebakken (føj, der hørmer) som først stiger pænt og de sidste 15% knap fordobler stigningsprocenten. Fra bunden prøvede jeg at holde pæn fart siddende og undrede mig lidt over hvornår Kermit blæste udenom. Det stejle stykke fristede til en stående forcering men han dukkede aldrig op :blink: Det er første gang jeg har tabt Kermit undervejs og givetvis også den sidste. Tanken om det strejfede mig på ingen måde så jeg fortsatte bare efter bakken uden af vente - jeg var 110% sikker på at han lå på hjul, sorry! Nå men hævnen kom på den mindre tvillingebakke hvor han kom susende udenom - forsøgte at accelere op men da jeg havde lukket hullet var der ikke mere. Derefter var alt ved det gamle - skiltespurten op ad Lave Skov fik han også, omend knebent. Fra foden af Folehaven, hvor vi besluttede at "vi skal da overhale ham" den stakkel der cyklede 50 meter foran, fik Kermit også sat dagordenen og fårk hvor var jeg bare træt i stænglerne på det tidspunkt - spurten i skoven trak det sidste overskud. På det stejleste stykke Lavede Kermit sit glansnummer med et eksplosivt ryk og blæste forbi ham vi jagtede mens jeg elefant 10 meter længere tilbage knoklede udenom. Herefter gik det i modvind hjem til Nivå så der var tempoet ikke noget at prale af - især ikke da vi fornuftigt også pillede af intensiteten.

Super tur - årets længste i et forrygende vejr. Blå himmel og med fare for at lyde alt for nationalistisk så ser det altså smukt ud når Dannebrog vejrer mod en dybblå himmel. Ude på Strandvejen i frisk medvind glimtede det stille vand i solen og med lav luftfugtighed kunne man nemt se Barsebäck, vindmøllerne ud for Nordhavn og en "høj tut" som muligvis var Turning Torso. Lige i øjeblikket kunne man undre sig over hvorfor nogen gider træne indendørs.

post-1580-1208552191_thumb.png

Så skal vi bare lige have temperaturen 10-12 grader højere op så man kan køre i korte rør - det er også snart ved at være sidste udkald inden resterne af solbrændt fra sidste sæson definitivt er falmet til vinterbleg.

Hen er da ret sej:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Så skal vi bare lige have temperaturen 10-12 grader højere op så man kan køre i korte rør - det er også snart ved at være sidste udkald inden resterne af solbrændt fra sidste sæson definitivt er falmet til vinterbleg.

Hey

Det var ellers tæt på at det ville være muligt idag... kørte i løse ærmer og ben idag på Geels - uden at fryse :bigsmile: det var min første tur i år uden lange underhylere :tongue: - og uden hue og handsker...

- og det bedste er at :sun: forsætter i morgen og Vivs har fri -så der må vi ud og luftes igen ... :tongue:

/uno

Link to comment
Share on other sites

Sen mødetid og søndag morgen=fællestræning.

Øhmm, vi var kun 3, skriver tre. Klubben har godt nok arrangeret tur til Hallandsåsen i dag men så mange skulle der ikke med så det var ikke imporende.

Der var en ret ny mand til hold 4, en til 1/2 og så mig som vel ligger til hold 2/3. Nå men vi besluttede at starte sammen ad den sædvanlige opvarmningsrute og køre roligt så ham til hold 4 kunne være med og ved Hillerød skulle han så dreje fra. Vi andre skulle rundt om Esrum Sø og jeg skulle klæbe mig fast indtil jeg blev sat. Den dér stille opvarmning synes jeg faktisk gik lidt hurtigt. 4´ermanden prustede også noget for at hænge på og hvis det var stille kunne jeg godt regne ud hvordan resten af turen ville være.

Ved det aftalte sted deltes vi og vi fulgte samme rute som Kermit afstak i forgårs. Hyggeligt at kagle lidt med en man ellers ikke kører med. Da vi nåede opkørslen i Gribskov hvor der kun er plads til een i bredde tog jeg den forsigtige linie og lagde mig i baghjul hele vejen op. Men det tempo vi holdt kunne jeg godt have taget føringer men da jeg forventede at der kom speed på senere nød jeg at lade batterierne op inden stormen. Nedkørslen inden Grisebakken sad jeg også i læ. Opad gik det i træningstempo og uden bakkespurt så det var ret overkommeligt. Vi blev hentet bagfra af tre andre som vi satte os på hjul af. Inden Grisebakkens tvilling drejede de til højre og vi fik et samarbejde i gang. Min makker var vist bekymret for om det gik for hurtigt for han vendte sig 10-15 for at se om jeg stadig var med.

Tempoet sad lige i skabet. For højt til at holde konstant men 1-2timer ville det gå fint. Føringerne var heller ikke så lange så man brændte ikke ud inden man kom i læ igen. Simpelthen perfekt. Efter en tid drejede een fra og så de to andre. Vel ude på Strandvejen var makker nem at lokke op ad Folehaven - synes det hører sig til. På Strandvejen var der tydeligt hvor min bagkrans har en mangel. Lige omkring 32-33 i timen ville jeg fælt gerne køre på 18´eren bagtil men den mangler. Har desværre set hvor dyr en ny krans er så det piner mig noget hvis jeg skal kassere den allerede nu men det er et rigtigt skidt sted den skifter til at springe 2 tænder.

Folehaven var en smal sag og jeg kunne have smidt ham af så nemt som ingenting - taget i betragtning af at jeg sad i hans baghjul længe fra start gjorde jeg det selvfølgelig ikke. Men havde jeg vidst at vi "kun" skulle hjem med 30 i snit og ikke 32-33 som jeg regnet med, havde jeg også disponeret anderledes og været mere agressiv i kørslen. Jeg valgte Strandvejen hjem for lige at trykke den lidt af igen - denne gang på den lille klinge og nogenlunde samme fart - glemte at se hvor yderligt kæden var på kransen så det må jeg lige se næste gang. Kan det bære at ligge med omkring 33 på den lille klinge er er det fint. Det bliver sikkert slidt lidt rigeligt hurtigt men hellere det end at kassere noget nyt.

post-1580-1208698043_thumb.png

Nå, men hvis jeg skal nå en gang paste og kødsovs inden jeg skal på arbejde så er det nu.

God søndag til alle :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Så blev det til debut på hverdagsfællestræning. Ruten var samme som i søndags. Ptøj for pokker - noget helt andet end at trille med hold 4 om søndagen. Lige så snart vi kom fri af bymidten begyndte toget at køre og så var det sq om at hænge på.

Opkørslen gennem Gribskov gik i frisk fart og i det her selskab har jeg intet overtag på bakkerne- var meget taknemmelig for at ligge som nummer 5 fra front for allerede her var der elastik i den. Grisebakken gik uden bakkespurt men ikke langsomt af den grund - på det punkt er forskellen fra hold 4 himmelråbende. På stykket inden skiltespurten ved Humlebæk brokkede Laust sig over at jeg ikke var oppe og tage en føring. Det var jo ikke fordi jeg ikke ville men udover at vi bankede afsted med 40 i timen var jeg sq ristet. Branket. Sortsvedet, men var da lige oppe og tage en mundfuld vind. Ikke længe forinden var der et par stykker af de langsommeste der var drejet fra og dér burde jeg nok være kørt med.

Nå men fik luft på næsen et øjeblik og kort efter gik "damp-børnene" amok ude på Strandvejen. Vi tabte hurtigt to op ad Lave Skov og vi sad to og hang i neglene. Den anden tabte hjulet og faldt tilbage - kravlede udenom og brugte et halvt minut på at lukke et hul på skide 15 meter. Så var det sket - efter et minuts tid måtte jeg slippe i sidemodvinden og langsomt se den grønne klump forsvinde ud i horisonten. En mere måtte slippe men da den grønne klump på et tidspunkt kom tættere på fik han fat igen. Så heldig var jeg ikke og da vejen drejede op mod vinden måtte jeg æde modvinden alene og så blev afstanden forøget ret hurtigt. Det var dog et lyspunkt at kunne overhale en anden motionsrytter på Folehaven trods jeg var kørt totalt i smadder. Bagtroppen holdt for rødt og da jeg var heldig med grønne lys nåede jeg akkurat at fange dem inden vi nåede i mål.

Nå, men endelig fandt jeg ud af hvor niveauet ligger. Desværre igen i år en kende for ringe til rigtigt at kunne lege med. Håber det bliver bedre og at jeg indtil da kan få lov at køre med uden at trække alt for meget i front for så falder jeg sq af endnu før - tager gerne min tørn på paradekørslen men når der er lukket op for gassen har jeg intet at gøre i spidsen andet måske end et par meget korte visitter.

Kunne også konstatere at den meget hensynsfulde kørsel vi kører på hold 4 ikke eksisterer i dette selskab så hvis jeg ikke igen skal vippes af vifterne så må den aggresive kørestil findes frem. Er dog stadig for meget en kylling til at køre 5 cm fra kantstenen fordi sidemanden i stedet for at ligge på hjul trækker ind mellem de to forankørende. Gider ikke gå i asfalten for en motionstur og der er også lige en enkelt som slingrer så meget at jeg ikke gider risikere noget så der må jeg også acceptere lidt ekstra modvind. Men der kan hentes meget læ hvis jeg er lidt mere modig og pågående.

Højre hjørne på pulskurve er data for turen uden transportkørsel.

post-1580-1208898932_thumb.png

Nåja og så har Heino sat en kadancemåler til CS-serien på og der er derfor den viser forkert. Det kommer de til at bytte.

Fårk jeg er træt - i seng med mig :smile:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share