Langt pokker i MOL


Gregers TF
 Share

Recommended Posts

Efter ovennævnte skriv, smuttede jeg i bad og i Heino for at købe nye dæk og også høre til wattmåleren.

Derefter i FW - alt med korte pauser, hvilket er konceptet for denne sæson:

Romaskine: 5 min

Kropshævninger, overhåndsgreb: 8, 7½ - ved ikke hvad der skete :unsure:

Bænkpres: 20x20, 10x60, 10x60, 10x60

Laterals: 10x8, 10x8, 10x8

Hammercurl: 10x18

Fransk pres: 10x8, 10x12

(lidt squat og frontsquat med stangen som opv)

Frontsquat: 10x60, 10x60

Squat: 10x60, 10x60

Læg i benpres: 15x100, 15x140, 15x140, 15x140, 15x140, 15x140

Hyperextension: 15, 15, 15

Mavebøjninger på Swiss ball: 15, 15, 15

Det er vist nogenlunde hvad jeg har planer om at holde mig til resten af sommeren. Når cyklingen er ovre, er det planen at give benene en meget tiltrængt sæson med hypertrofi-rettet træning. Tiden i HvidovreCK har været præget af intervaltræning om vinteren og ingen overskud til andet end mangelfuld bentræning og det ses efterhånden ret kraftigt. Om jeg stadig kan trække på musclememory, som på overkroppen, må tiden vise. Jeg håber at ovenstående rutine en eller to gange om ugen kan gøre mig trænbar, så jeg kan starte op uden at bliver alt for DOMS-ramt, så snart sommercyklen pakkes væk.

Jeg kan også høre at de Hvidovrefolk der har personlig træner på, ikke "må" deltage i fællestræningen om vinteren, da den er for hård. Det passer jo fint ind i ovenstående med nogle lette ture, der sagtens kan køres på hærgede stænger. Og så intervaller den gang om ugen jeg kommer på cykelbanen.

Link to comment
Share on other sites

Irriterende nuldag.

Trods jeg sov længe :wub: var jeg frisk fra formiddagen og følte for en trilletur for at løsne op i stængerne.

Jeg havde dog længe planlagt at følge bare LIDT med og se sidste etape af PDR. Trådte vande indtil 14:10 og fik kæmpet mig igennem - selv spurten var kedelig. Jeg må bare konstatere, at landevejsløb ikke er underholdning for mig.

Sofaen havde desværre boret sig ind i ryggen og jeg prøvede at gå i seng og sove uden held og har tåget rundt som en zombie lige siden.

Men jeg fik slæbt mig ned i bilen og omsider kørt vejen hen til FBLs mødested. To gange, så jeg håber at kunne finde vej. Jeg skal dog have fundet min gamle cykelcomputer med navigation frem, for hvis ikke træningen slutter præcis samme sted, så kommer jeg på kæmpe ufrivillige omveje, når jeg skal hjem :blush: Om jeg er i den del af København eller i Zimbabwe gør ingen forskel.

I morgen på arbejde klokken kvalme og sikkert ud og hjælpe HCK med at rydde op efter deres gadeløb. Efter jeg blev efterladt i torsdags har jeg ikke ligefrem lyst, så overvejer at blive væk.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Hele dagen på arbejde, glædede jeg mig til fællestræning, i dag med Hvidovres motionshold.

Da jeg var der gad jeg dem BARE ikke. Ikke rytterne. Ikke intervallerne. Ikke ingenting. Om jeg i det hele taget gad cykle ved jeg ikke. Måske. Formodentlig, da jeg gerne ville have kørt hurtigere de gange jeg lå forrest.

Fik lusket mig udenom intervallerne ved at køre med de langsommeste, 82 ganske fredelige km.

Nuldag i morgen. Onsdag har jeg halv aftale med en tidligere MTB-landsholdstræner. Vi har snakket om en fællestræning i snart to år men nu lader det til omsider at blive til noget. Håber at være lidt mere oplagt end i dag :unsure:

Jeg har koblet mig ud af cykelklubbens facebookgruppe. Det var abnormt, som de spammede i går og til dels bliver ved i dag. Jeg magter det ikke. Det irriterer mig faktisk, alt det ligegyldige rygklapperi, de kommer med i løbssæsonen i rå mængder.

Link to comment
Share on other sites

Aftalen holdt og kvart i tre dampede jeg mod Glostrup, for at møde ham ex-træneren.

De første 30km ganske roligt og en masse snak. Så begyndte "kvalerne" på en trekantet rundstrækning, der vel har været lidt under 3 km. Hvert andet "ben" kørt som interval og hvert andet som restitution indtil 9 intervaller var halet ind. Uden nogen tvivl den hårdeste intervalserie på landevej i år, med både astma, småørlen og mavekrampe. Herefter troede jeg, vi bare skulle cruise hjem men midtvejs var der var lige et interval mere af samme slags (hvor jeg slet ikke kunne drive fart i cyklen), og så et lidt kortere der gik lidt bedre.

79,5km der har sat ret tydelige spor i stængerne men han var også over mig med det samme, hvis jeg slækkede en lille bitte smule, den bandit.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Ca. en times let rul om Kalvebod Fælled. Havde jeg været klog, havde jeg cyklet til FBLs mødested for at se hvor lang tid det tager på to hjul men det var jeg desværre ikke.

Jeg havde vildt lyst til at køre mere i det hyperlækre vejr og til en forandring næsten uden vind men hvis Sten (ham jeg kørte med i går) kan slippe afsted med det, så kører vi igen i morgen. Det kræver altså friske ben :gal:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

For pokker, hvor er det bare dårlig stil at dine klubkammerater bare forsætter uden dig. Det har simpelthen ingenting med fællesskab at gøre, og det er vel blandt andet en af de ting der er tanken med at køre i klub! Og det med Facebook er jo lige til at dø af grin over. Mega latterligt at dræbe debatten på en side som vel egentlig er til lige netop debat og informationer. Forstår virkelig godt at du har forladt den. Jeg stemmer klart for at du gør det samme med klubben og prøver FBL af. Deres klubtøj er også langt federe, og det i sig selv er alle tiders argument :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Oh ja, den med tøjet HAR jeg faktisk haft inde ovre. Hvidovres tøj er ganske enkelt tudegrimt, hvilket også lidt er grunden til at jeg kører i deres gamle trøjer. At jeg så slet ikke bryder mig om de lange ærmer til albuerne der er snart alle nyere trøjer er så noget andet. De kan heldigvis trækkes op :tongue:

...

Endnu en tur med Sten i dag. Kørselsmæssigt slap jeg lettere over det i forhold til ham. Masser af fokus på teknik.

Ud af byen opsøgte vi røde lys. Startede stående i alt for højt gear og skiftede - stadig stående - ned til det passede og op igen som vi øgede farten, inden vi satte os ned.

Sidst øvede vi svingteknik, som jeg også terpede lidt på min lille tur i går, og fortsatte i dag.

Vendepunktet på turen var en lille vej hvor begyndte lidt nedad, et skarp højresving efterfulgt af en kort lille bakke inden et skarpt venstresving og så skulle der spurtes. De første meter med en hæderlig stigning der fladede ud. Ergo træning af både sving og gearskift.

Sten er ikke just sprinter og fik ristet stængerne helt af på de fem vi kørte. Jeg var også godt flad og med henblik på at vi havde piv lortemodvind hjem, passede det fint at stoppe mens jeg havde lidt i tanken.

Et enkelt vo2max på vej hjem.

78km i alt.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

FW Ellebjergvej, da de først lukker klokken 22 også i weekenden

Romaskine: 5 min, + lidt squat med stangen og 8x40 i alm squat og FW

Frotsquat: 10x60, 10x60

Squat: 10x60, 10x60, 10x60

Kropshævninger, overhåndsgreb: 8, 8, 8

Bænkpres: 20x20, 10x60, 10x60, 10x60

Hammercurl: 10x18

Fransk pres: 10x8, 10x12

Laterals: 10x8, 10x8, 10x8

Lægslæde: 20x40, 15x80, 15x100, 15x100, 15x100, 15x100, 15x100

Hyperextension: 15, 15, 15

Mavebøjninger: 15, 15, 15

Kondicykel: 5 min @>100rpm

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Go´e stænger. Grotesk på en dag hvor alt, ALT tegner på det modsatte.

For anden nat i træk sov jeg mindre end 4 timer.

Efter små 10 timer på job, var jeg som sædvanlig dehydreret.

DOMS i stængerne efter squat i går.

Kost rettet mod gårsdagens træning, f. eks. en bytte skyr til morgenmad.

Den sædvanlige rutine da jeg kom hjem: Hen på sofaen foran TV2news for at se om verden er væltet, samt nurse min gård i HayDay :wub: Dvs jeg måtte opgive da jeg faldt i søvn henover min Ipad. Væltede hen på sengen og satte uret til at ringe efter 25 minutter. Op som zombie men vågnede ved at drikke lidt saltvand og barbere stængerne og så i bad. Planen var en rulletur for at løsne de ømme ben, så sluge en proteinshake og på rammen til den sædvanlige Amagerrunde på 49½km.

Med det samme kan jeg mærke at der ikke er behov for en decideret rulletur, så vælger at køre moderat. Henover fælleden konstaterer jeg at benene faktisk er bedre end norm og lader mig rive med og får en tonsertur ud af det; så meget det nu kan blive til, når der også er bykørsel på skemaet. Samtidigt har jeg være heldig at ramme turbulensen fra træer osv. i sidemodvinden, således at jeg har kørt i medvind i modvinden.

http://tpks.ws/2Jvs

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Ændringer i planerne. Jeg har stadig fri de næste par dage men jeg gider ganske enkelt ikke cykle i den rådne vind. I morgen kan jeg skyde noget familietamtam af og udnytte dagen som så bliver nuldag.

I stedet træning i dag i FW

Først på spinningcykel.

12 min opvarmning med lidt småsprinter

8 x 40/20, de første bøvlede jeg med at finde en god modstand da en kvart mm på belastningsskruen gjorde kæmpe forskel. Efter et par stykker lykkedes det og lå som udgangspunkt lige over 100 rpm men var under 80rpm til sidst. Udover at trådet er helt forkert på en spinningcykel, er det nu ret fedt ikke at skulle holde øje med trafik eller styre eller noget andet, end bare prøve at "dræbe sig selv".

5 min pause - heraf den første halvdel på gulvet gispende efter vejret

5 x 10/50, stående allout kørt fra stilstand

6 min afrul og optørring af gigantisk svedsø

Omklædning og så samme omgang vægttræning som de sidste par gange.

Sjovt som kroppen ikke ville squatte bagefter. Jeg gætter at CNS lige skulle omstilles. De første sæt - selv dem kun med stangen - var træge at komme igennem men så efter de to første workset blev vægtene ganske lette.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Let trilletur ud til FBLs mødested og retur. Efter Avedøre Havnevej har jeg fuldt hus af røde lys - ikke ét eneste er grønt. De 13 km tog små 37 minutter med de ca. 30 i timen jeg finder rimelig i bykørsel og de er kun de første 3 indtil man slipper Avedøre Havnevej, hvor man kan forsvare at træde til. Det giver åbenbart rød bølge :annoyed:

Men OK, det kommer aldrig til at tage længere tid end i dag :wink:

På vej hjem kørte jeg selvfølgelig forkert og blev mindet om, hvorfor jeg droppede Bryton cykelcomputeren. Der er så ringe lys i displayet at når solen skinner, kan man næsten ikke læse det. Og slet ikke kortet.

Link to comment
Share on other sites

Den sædvanlige Amagerrunde (vinden er i øst :blush:) med en ekstra tur henover diget og op til jernbanen, så jeg kunne køre 8 x 3/3 inden jeg smuttede ud på rigtige veje. Ingen intervaller derude i dag men gav den hvad jeg havde tilbage, hjem over diget.

Jeg er ved at være noget slidt i det, så vo2maxerne havde ikke den umph der plejer at være og pulsen manglede et par procent. Man kan jo kun køre med det der er og hvis der mangler power, så......

I morgen skal jeg køre med en kollega som kan krølle mig sammen på en times enkeltstart men som jeg piller i spurterne. Hvor vi er ens ved ingen af os men han plejer at være kæk på cyklen så jeg bliver overrasket, hvis han ikke benytter lejligheden, hvis jeg er off igen i morgen, til at prøve at give mig baghjul.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Der knækkede filmen for den gamle :surrender:

Jeg mødtes med min kollega som havde en deadline med at hente børn, som bare ikke måtte kikse. Vi kørte ned til ham omkring Solrød på en hans rundstrækninger på 32 km, hvor jeg var ret udfordret tempomæssigt. Han kan også godt få røven op over bakkerne, fandt jeg ud af. Også hurtigere end mange af licensrytterne i HCK.

Vi siger tak for turen efter godt 40km og jeg lusker hjemad. Ude ved Avedøre Holme beslutter jeg for at lægge min Amagerrunde oveni. Jeg spiser min banan og har næsten en flaske vand. Forbistret modvind over diget og de næste km også. Da jeg drejer ind i sidevinden. gider kroppen ikke mere. Der er ikke mere vand, jeg er tør i munden, sulten og stængerne prikker, så snart jeg prøver at træde bare en smule. Jeg må tage et Statoil-stop men er ikke klog nok til at købe en cola men en halv Matilde. Sodavand er ikke noget der findes i min aktive ordbog men havde været bedre.

Kakaomælken når aldrig at gå i blodet og jeg er stadig grotesk off, da jeg når hjem. 87km

- og så skal jeg helt bestemt have en nuldag i morgen. Ikke noget med trilleture!!!

Jeg håber at få trænet lidt i weekenden, trods arbejde, da næste uge bliver svær. Jeg er i Jylland man-ons og er arbejdsramt ca. 11-21 ugen ud.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

I dag tilkaldevagt 6-16. Man håber altid på at køre tog der lander på Hovedbanen en times tid før fyraften. Så kan man ikke nå at køre mere og hvis man ikke sidder som påkørselsafløser, får man ofte lov at smutte. Da jeg snakkede med driftlederen inden jeg skulle møde var det lidt øv, for jeg fik nu først fri 16:41. Æv - havde håbet på en sidste solskinstur i denne omgang.

I stedet noget der er lige så hyggeligt: En lygtetur i korte rør - der ER altså en helt særlig stemning over det :wub:

Vinden i øst, så igen min runde over Amager. I dag på den oprindelige måde med at udnytte de naturlige passager til at køre intervaller og ellers trille roligt. Og så siddende antrit ud af lyskrydsene i Sundbyvester. På vej hjem en lille ekstra sløjfe om Avedøre Holme og skyde tre spurter på 20-25 sekunder af :gal: Skodøvelse at lave alene men fik alligevel kørt masser af syre i skinkerne og var totalt flad til sidst. 55km i alt.

Hviledagen i går gjorde godt. Igen i dag kørte jeg langt over evne men må selv have gjort det, da der var for lidt vind til hvirvler. Pulsen faldt også hurtigere end ellers efter intervallerne. Gad vide om formen har taget et lille hop fremad? Hvis ja, så især hvorfor?

Og så er der snart ikke mere af Nicolai Norrids bikefit tilbage. Inden næste tur skal jeg have fjernet den sidste spacer under frempinden og bliver også nødt til at vippe sadlen lidt fremad - det burde jeg have gjort allerede da jeg tog den forrige af. Umiddelbart virker det til at der ryger mere power i pedalerne, når jeg er nede over styret, så....

Jeg ville egentlig også gerne flytte lidt på bremsegrebene men kan sgu ikke finde (umbrako?)skruen til at løsne dem. Hvis nogen ved hvor jeg skal lede på sådan nogle små 10 år gamle Dure Ace-greb, så skriv endelig og gør Hr. Fumlefinger vældig glad.

Kan jeg vride mig fri af dynen og stå klar i FW når de åbner i morgen tidlig, burde jeg kunne nå at knække lidt jern inden jeg skal lege med tog.

Link to comment
Share on other sites

Inden 3 nuldøgn venter var jeg i FW i morges - skulle ikke møde HELT så tidligt som jeg troede så kunne sove til klokken 6. Det går fint at træne med vægte så tidligt. Men det ER sgu tidligt. Jeg havde alligevel god tid og smed lidt ekstra i posen.

Opvarmning: Romaskine 5 minutter meget trægt og lidt squat med stangen

Frontsquat: 10x60, 10x70

Squat: 10x70, 10x70, 10x70

Liggende lårcurl: 10x90, 10x90, 10x105, 10x105

Læg 1 bens: 10x70, 10x70, 10x70, 10x70, 10x70 - der er efterhånden 1½cm forskel på dem, så tænker de hellere må trænes separat så den lille får lov at lave noget.

Kondicykel: 10 minutter >100rpm skiftevis 30 sek meget let og 30 sek med moderat belastning

Kropshævninger, overhåndsgreb: 8, 8, 8 - øj de var fine i dag

Bænkpres: 20x20, 10x60, 10x60, 10x60

Hammercurl: 10x18

Fransk pres: 10x8, 10x12

Laterals: 10x8, 10x8, 10x8

Hyperextensions: 15, 15, 15

Mavebøjninger: 15, 15, 15

Lidt hurtig gøgl at gå hjem på: dropsæt i bicepcurl, bænkpres og tricep pulldown

Herefter på arbejde, hvor jeg kørte den første tid med ærmerne rullet op. Masser af pump i ze gunz, så ærmerne strammede. Og jeg afskyr tøj jeg kan mærke jeg har på.

Naturligvis æskebittert at bruge den sidste sommerdag på arbejde :cry:

Link to comment
Share on other sites

Mine værter i Jylland skulle arbejde i dag fra 10-14. Jeg havde derfor taget cyklen med for at kunne køre en tur imens. Jeg havde dog hverken regntøj eller løse knæ med og det var koldt og vådt, så jeg kørte hjem i stedet for. Det gav så mulighed for en tur med Hvidovres motionshold.

En lille serie 10/120 og to lange intervaller hvor pulsen stabiliserede sig ved magelige 80-82%.

79,9km i alt.

At sætte styret ned var ikke så ligetil som jeg troede. Man kan åbenbart ikke have frempinden helt i bund, for når jeg byttede rundt på den og den ene spacer, var der voldsomt slør i forgaflen. Så måtte have en meget tynd spacer nederst for at få det til at du. Sadelspidsen er sænket og det virker sådan set fint - bortset fra at grebene nu er FOR forkert vinklet til at det føles rart i hænderne. Det må jeg se om jeg kan vænne mig til.

4 dage med lortearbejdstider og så ferie i næste uge (bortset fra onsdag hvor jeg ikke kunne få fri). Første ferie siden oktober. Glæder jeg mig? Åh jo!!!

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Kan du egentlig huske det der børne-program, hvor en pige og en mand (som ikke er hendes far) er ude at køre med tog, og manden skal fortælle en historie. Så kommer den joviale DSB-ansatte, i skikkelse af Jens Okking, og han vil så gerne høre historien. Men hver gang, det er lige ved at blive spændende, er der en anden passager, der råber TOOOOGMAAAAAND!, og så må den stakkels togmand styrte af sted?

Jeg syntes, den var hylende skæg. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Lidt morgentræning i FW

Opvarmning: 5 min romaskine og lidt squat med stangen

Frontsquat: 10x60, 10x70, 10x70, ikke synderligt tungt men vanvittig iltgæld alligevel

Squat: 10x70, 10x70, 10x70

Liggende lårkurl: 10x70, 10x105, 10x105, 10x105, 10x105

Læg, 1bens i benpres: 15x70, 15x70, 15x70, 15x70, 15x70

Kondicykel 12 minutter. 5x20/40 i midten - de nappede men var slet ikke i nærheden af max. De første 10min >105rpm inden jeg lod vindingerne rende af

Kropshævninger, overhåndsgreb: 8, 8,8

Så gik der så meget snak i den med en kollega, at jeg ikke nåede mere - jeg skriver dette i toget på vej til arbejde.

Overkropstræning bliver enten i aften eller i morgen før job.

Link to comment
Share on other sites

Igen var uret sat klokken møg, så jeg kunne træne før arbejde. Jeg kom dog først op en halv time senere end planlagt. Da jeg åbnede døren til altanen var himlen blå og vinden let. Håhr, jeg gad godt cykle men jeg ville kun lige nå ud af byen og så hjem igen.

I stedet stod den på bendag og det blev den sjoveste træning længe. Ikke synderlig tungt men pga min dynes magt var der korte pauser og jeg blev så "mælkesyret", at jeg sejlede rundt som i en gedigen brandert. Jeg kunne hverken gå lige eller holde benene strakte. Komboen af "stress-adrenalin", NoX og beta alanin er åbenbart ganske heftig.

Opvarmning: Romaskine: 6 min + lidt squat med stangen
Frontsquat: 10x60, 10x70, 10x70
Squat: 10x70, 10x70, 10x70, 10x70
Bulgarsk splitsquat: 10x10, 10x10
Liggende lårcurl: 10x75, 10x112½, 10x112½, 10x112½, 10x112½
Leg extensions (benpressen til læg var optaget): 10x40, 10x80, 10x full stack (105???), dropsæt fullstack -> 70 -> 40
Læg i benpres (2 bens pga. tidsnød): 15x140, 15x140, 15x140, 15x140, 15x140
Kondicykel: 7 min >115RPM med 4 x 20/40 i midten på moderat belastning.

Link to comment
Share on other sites

Stængerne har taget gårsdagens klø overraskende pænt - de er ikke så ømme som frygtet, udover VMO´erne men det er jo klart med de øvelser at de trak læsset.

Igen op ved 7-tiden og i FW inden arbejde. I dag stod den på disko-dasko:

Crosstrainer: 5 minutter

Kropshævninger, overhåndsgreb: 8, 8, 6 :dry:

Bagskuldermaskine: 15x20, 15x20

Maskin-rows: 10x60, 10x60

Hammercurl: 8x18, 8x18

Bænkpres: 20x20, 10x70, 10x70, 10x70

Skrå bænkpres: 12x22, 12x22

Fransk pres: 8x12, 8x12

Arnold pres: 10x14, 10x14, 10x14

Laterals: 10x7,10x7, 10x7

Hyperextensions: 15, 15, 15

Mavebøjninger: 15, 15, 15

Sidebøj i hypers: 10, 10, 10

Læg i benpres, 1 ben: 15x60, 15x60, 15x60, 15x60, 15x60

Det var så slut på indkøringen. Oprindelig var planen at sætte cyklen i stald og starte op på fuldt program. Jeg er bare stadig sulten af at cykle lidt, så den næste måned bliver nok noget miskmask af en blanding.

Cykelmæssigt har denne uge været en katestrofe: Kun lidt over 3 timer og endda ikke særligt intensive. Nå, det sker nok igen i løbet af september men håber at nå nogle gode ture med bid i. Også selvom jeg har knas med vejrtrækningen - jeg har kørt tog med vinduerne åbne og fået træk da det ikke har været helt varmt nok til det. Idiot, altså!

Vægten er desværre ret høj for tiden. Jeg håber at en god lang nattesøvn kan få kroppen på rette kurs, som det før er sket. I morgen skal jeg i hvert fald sove længe og få restitueret de sidste dages uvante træning ud af kroppen. Jeg er svinsk træt både fysisk og søvnmæssigt.

Link to comment
Share on other sites

Vægten faldt ikke meget men jeg er også stadigvæk busted. 9 timers søvn var ikke nok. En pudsig markør er også hvor meget barbermaskinen skal høvle af. Når jeg sover for lidt, er det ikke meget men så plejer det at vokse vildt, den første nat jeg sover igennem. Det skete ikke i nat.

Udover i biceps og underarmene har jeg DOMS overalt. Gad vide om det er realistisk at køre med klubben i morgen?

Nu være husalf. Lejligheden bærer kraftigt præg af, at jeg siden Jylland var tidligt oppe og træne, løbe efter toget for at nå på arbejde og være hjemme ved 20-21-tiden.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share