Langt pokker i MOL


Gregers TF
 Share

Recommended Posts

Hej Kermit,

Altså ligefrem sprænge Folehaven, det vil jeg alene overlade til dig :wink:

Nu må vi se om jeg dukker op søndag. Vi skal vist lave noget alternativt OL i 3-5 timer om lørdagen og eftersom jeg ikke er så alsidig i mine motionsvalg må vi se om jeg bare er totalt øm eller ej. Og så vil jeg ikke udelukke at jeg vælger den tøzefornærmede løsning hvis hold 1 igen kører med hold 2 nemlig bare at skride og køre for mig selv. Og det bliver vist regnvejr.

Kystbanen var 2 minutter forsinket så jeg nåede et tog før planlagt - en hurtig skyller og så på cyklen.

Hvor jeg ellers følte mig velkørende i søndags havde jeg trukket nitten i dag med et sæt tunge, træge og visne stængler. Men selvforskyldt:

4 timer nattesøvn til i dag. I går efter klokken 14:30 fik jeg kulhydrater svarende til 75 gram rå ris og ca. 20 saltstænger og af væske blev det til 8 kopper kaffe. Ja OK, så også 8 teskeer sukker. Inden havde jeg heller ikke spist og drukket ret meget. Og i dag kom jeg på cyklen med 1½ liter væske drukket siden 5:15 i morges. De betingelser er min krop ikke meget for at arbejde under. Da jeg var kommet halvvejs gennem mine 3 fyldte drikkedunke, løsnede det dog lidt op.

"Heldigvis" var der kun 4 andre og ikke de aller hurtigste. Ole havde fra start meldt ud at snittet IKKE måtte overstige 32. Det er fair nok.

Vi trillede ret roligt - selv i min tilstand. Den ene af turbosabotørerne fra i søndags var der og jeg spurgte om han var med på at køre skiltespurter undervejs, men det havde han ikke ben til i dag. Det havde jeg heller ikke men ÆV alligevel.

Det gik alligevel op i noget med nogle udbrud og ryk. Desværre uden nogen form for plan og ofte var det kun en enkelt der kørte - og tit uden hverken en bakke eller et skilt som mål. Det er for abstrakt til min lille hjerne men fik da leget med nogle gange.

Sørupbakken prøvede jeg at køre fra fronten men den smule vind der var havde lige dem modsatte retning så den gik ikke, det var det nok ikke alligevel. I Humlebækspurten kom jeg, efterhånden som sædvanlig, først ned til svinget og lige så selvfølgelig overhalet (af Ole) i selve svinget - denne gang også presset ud ud mod gruset i siden af vejen og så kyllingede jeg ud og lod den bare trille. Hen brillierede også med at starte med at ligge på vifte på Strandvejen for derefter langsomt at køre op på siden og så satse på at jeg kørte ind på bumle-lapperne for ikke at trykke ham ud over kantstenen.

Hvor jeg dog bare glæder mig til banesæsonen starter. Der kører man meget mere gentlemanagtigt og jeg gider altså ikke at køre med rundsave på albuerne på en træningstur. Til løb ville det nok være fair, men på en uorgasniseret træningstur i en motionsklub burde det da ikke være nødvendigt, skulle jeg mene.

På strandvejen kørte de to hurtige hjem og da Ole-kaptajn mente at vi alle tre skulle følges op ad Folehaven var der ikke meget sjov ved den i dag.

post-1580-1246398042_thumb.png

Skulle jeg ikke have styrketrænet i dag?

Hmm - jeg aner ikke ud eller ind mht. hvad jeg skal træne, er 112% forvirret.

Men umiddelbart lader det lidt til at manglende kvalitet i træningen til dels opvejes når kvantiteten øges. Så jeg giver (indtil videre) cyklen en måned mere. Det vil også være billigere i benz at vente med at skrue op styrketræningen til jeg har skiftet til et nærmere center og det bliver tidligst 1/8.

Vil prøve mentalt om jeg kan finde Hillerød (er vildt træt af HCM) hvis jeg ellers kan få fri til det. Vi har lige tabt to aftenfolk i min arbejdsturnus og fået to morgenfolk i stedet som vi i forvejen har for mange af.

Og da jeg har fået afslag på at få fri til en dobbelt 60års fødselsdag i august, er det vist ikke meget der kan lade sig gøre i øjeblikket.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Puha - det er altså lidt for varmt. Joh, det er nok lidt utaknemmeligt men 22-23 grader masser mig bedre og trods åbne vinduer er lejligheden alt for varm til at sove i. Men gør alligevel et forsøg lige om lidt. Har efter min standart været meget på forkant og har lavet pastasalat til morgen på arbejde m.m. og har også hældt omkring 3 liter vand indenbords for at rette op på dagens væsketab. Til gengæld er jeg kun på MOL for dette indlæg og en hurtig smugkigger i 8-10 logs :cry:

Lidt aftentræning. To runder á

Chinups 10

Armstrækkere 25

Mavebøjninger 3x15 (mave/skrå)

Krydsløft for lænd 30

Og derefter 2x planken

Link to comment
Share on other sites

Piv - det hjælper ikke meget at gå i seng før midnat når man vågner halv fire. Prøvede at åbne vinduer og spise en snack og... ja jeg kunne bare ikke sove mere :mad:

Jeg skulle først med toget 5:55 så for at bruge tiden, daffede jeg ned på skolen og tumlede rundt i "mit" chinstativ i 40-45 minutter. Forskellige greb, hele og halve reps og lidt statisk hold fik til sidst pillet al trækstyrke ud af kroppen. Der var noget sølle mod slutningen men det var jo også længe at tæske de samme muller så det er vel OK.

På vej på arbejde i toget stod der en kollega på og så blev jeg selvfølgelig vækket, typisk.

Nu ind til madpakken og så kan jeg vist lige slumre 10-15 minutter :bigsmile:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Den lille lur blev ikke til noget men jeg sov som en sten på vej hjem i toget.

Derefter på lågen og til HCM-træning hvor der kun var 3 andre: to som er til at håndtere, dog har den ene forbedret sig voldsomt på bakkerne og så Mikkel der er klubbens nye bakkekonge, når han fyrer den af på bakkerne er han væk inden vi kan nå at sige øv og på flad vej træder han normalt også en god sveske.

Han var dog ikke skarp i dag og da jeg samtidigt var mindre dehydreret og havde spist pastasalat i stedet for muffin/donut i sidste pause på arbejde, så var benene fine.

De første 45 minutter kørte vi stille og roligt, altså bare en fin og lang opvarmning.

Første indslag var Sørupbakken som kunne køres hjem uden at havne for meget i rødt område - dog kører Mikkel heller ikke med på den, da han altid sparer sig til Emdrupbakken som "er hans"

Jeg dog fikset den så han skulle trække det sidste stykke op og det var min ufine plan at udnytte det til at køre først op til sidst. Men den gik ikke - Ole lå i mellem os og da han havde tabt en cykellængde og jeg ville køre udenom fik jeg spottet tre heste og så mistede et par tråd mens jeg som den eneste tog den store bue udenom samtidigt med at Mikkel lukkede op. Og så kunne jeg ikke lige motivere mig til at tage kampen op :nono:

Mikkel ville køre et interval ("glemte" at udmelde det) men fik ham ret nemt kørt ind og overraskende hurtigt mistede han energien og måtte sætte farten ned.

Jeg fik lokket de andre til en Danstrupspurt men vi fik ikke aftalt hvor den skulle slutte. Så vi kørte hver vores.

Humlebækspurten trak jeg fra start og kunne heldigvis se Mikkels skygge da han kort før svinget ville udenom så det fik han ikke lov til. Undtagelsesvis "overlevede" jeg svinget og holdt ham bagved i opløbet.

Laveskov blev en gyser - måske ligefrem et mentalt vendepunkt for undertegnede. Det er første gang i år jeg har kørt med bundgas i længere tid og det var jo ikke så farligt men egentlig ret sjovt. Mikkel angreb fra bunden og kom til at slingre næsten ind i mig så jeg røg 4-5 meter bagud fra start. Dem fik jeg næsten hentet ind men manglede ½ hjullængde. Det lå vi så og sloges om to tredjedele op af bakken - mod toppen fik jeg overhalet ham med 10 cm men så var jeg syret til og da bakken ebbede ud begyndte han at hente dem ind igen så den blev vist uafgjort. Havde voldsom iltgæld bagefter - pulsen faldt rimeligt men var småforpustet indtil vi nåede forbi Kokkedal. Stående spurt i de mængder er jeg ikke god til.

Folehaven var et tag-selv-bord.

Slutningen var ret ufiks. Der var godt nok ingen biler på Usserød Kongevej men det er jo ikke meningen at 4 cyklister skal ligge og spurte på vejen når der er cykelsti. Mikkel lagde ud men kunne passere ham ret hurtigt men var lige lidt overtændt og holdt kæden stram helt til Surina. Igen en voldsom iltgæld som først blev lukket længe efter de andre var kommet sig over spurten.

Men nu tror jeg nok at de andre fattede at det ikke er for sjov at jeg feder mig gennem spurterne når vi kører tons. Men det bliver vel bedre jo mere der er mulighed for at køre sig flad.

post-1580-1246569332_thumb.png

Umiddelbart efter turen havde jeg bunker af overskud i benene men nu begynder de at kunne mærkes.

DOMSen fra morgenens kropshævninger har indfundet sig - også i pecs som sjovt nok er aktiveret når man kører dem med neutral håndstilling (og det var der mest af) og i maven.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

"Udskidt æblegrød".

Overkroppen er nu temmelig DOMSet overalt undtaget i triceps og forreste skulder og det er den trælse slags DOMS hvor alt føles tungt og man føler at man bevæger sig i slowmotion.

Benene var ikke meget bedre, begrebet ikke at kunne træde en bule i en blød hat gav mening i dag. Heldigvis skulle jeg også bare køre en rolig tur. Jeg havde tænkt mig 50-60km med HCMs pensionisthold men der var kun mig mødt frem. Det burde jeg have tænkt på for der er jo Sjælland Rundt i nat (med perfekt cykelvejr).

I stedet blev det bare til 30km med beherskede 29 i snit. Det er nok meget godt at det ikke blev til mere for jeg skal både finde fødselsdagsgaver til i morgen og også kreere et gavebrev inden arbejdet kalder - og nu fik da spist min pasta med kødsovs.

Tror måske at jeg fandt en ny lokal "sjov" lille stigning - kørte den i dag som nedkørsel men næste gang jeg skal køre alene må jeg lige prøve at køre den anden vej. Det er ikke altid man kan forestille sig hvordan det tager sig ud fra bagsiden. Hvis den er noget værd er der en mulig rute til dogmecykling.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Suveren fødselsdag i går - der blev slet ikke drukket som jeg havde frygtet så det "var nede" på mit plan :4thumbup: Og fik så også prøvet at spise med med grønt fnuller på tallerkenkanten og sovs tegnet som mønster. Der var dog ikke mange carbs i det, så prøvede at fylde efter med sukkersodavand. Fordi det var så hyggeligt kom jeg alt for sent og vældig overtræt hjem og jeg sov først efter klokken 4 i morges. Så der blev presset nogle gange på snooze da uret begyndte at hærge lidt over 7.

Men op skulle man jo og til HCM træning. Igen i dag var der kun til to hold. Hold 2 med Frank var hærget af at de havde kørt en lang tur i går og annoncerede at der ville blive kørt langsomt. Så jeg valgte hold 1 som kun talte 4 mand incl. Kermit som desværre måtte dreje fra næsten med det samme.

Med kun tre mand var der ingen mængerøve så jeg fik alle mine føringer i dag - tak for det. Turen var en bakketur og jo det kan man sige!!! I starten synes jeg at have et pænt overskud men da vi var færdige ude i det knoldede område, så var jeg også færdig og måtte lette lidt på gassen i mine føringer resten af turen for ikke at brænde helt sammen i benene. Puls og vejrtrækningen kørte ellers OK. Mod slutningen kørte vi gennem Birkerød og skulle naturligvis bestige Åsebakken og var også nede ved vandet for at få det hele med. Lidt kritisk når benene er løbet tør for juice. Første bakke gik OK men som sædvanlig var selve Åsebakken en plage. Jeg ved ikke hvad der er med den men vi bliver aldrig gode venner og i år hvor bakkerne generelt bare er "dumme" er Åse virkelig en spade, hihi.....

Det var meget tæt på at være dødsstødet så jeg holdt mig på hjul helt til Strandvejen :blush: Normalt skulle vi have været omkring Slotsbakken men heldigvis sprang vi den over i dag - pyha.

Derefter hang jeg i neglene bag Jens baghjul op ad Folehaven og ved byskiltet var jeg den eneste der ikke var kørt hjem.

EDIT: øffede oprindelig over at jeg ikke kom over 100km på en søndag men kom lige i tanke om jeg var længe om at tænde pulsuret, så det gjorde jeg alligevel.

Umiddelbart ser det fornuftigt ud med fællestræning i næste uge, men jeg må vist snart også lige i FDK og rive lidt jern også :wink:

post-1580-1246797818_thumb.png

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Vågnede igen i nat inden jeg har færdig med at sove - heldigvis kun en god halv time før uret ringede. Men føj hvor har jeg jeg været træt indtil jeg endelig kom hjem og tiltede om i sengen. Jeg må have været meget træt for jeg kan ikke huske at jeg før har haft sådan nogle underlige drømme :blink::blink::blink:

Jeg vågnede lidt sent men var lige en halv time i FDK - mit søvnunderskud in mente, skal jeg nok også være lidt varsom med udfordringerne.

Chinups: 12, 10

Hammercurl: 10x22

Bænkpres: 20x10, 10x50, 8x80, 8x80

Skull crushers: 12x28

Kickback med strakt arm: 10x12

Laterals: 10x8, 10x8

Rotator, ud: 15x2½

Lændemaskine: 15x52½

Mave på gulv: 12

Lændemaskine: 20x50

Skrå mave på gulv: 20

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Endnu en hverdagstur med HCM. To af klubben hurtigste (undt. de der også kører i CCHillerød) var mødt frem :crazy: men den ene var lidt flad da han også havde kørt i går og den anden kom til at oversatse og tabte pusten.

Jan havde taget en helt grøn rytter med, så udgangstempoet var rimeligt og vi kørte paradekørsel helt til Hillerød. Perfekt, da jeg så kan bruge den første lille time til at rette op på min væskebalance og kan alligevel ikke træde et æg i stykker indtil da.

Ved Fredensborg kørte Jan og den nye fra og een punkterede ½km før Sørupbakken. Heldigvis var der ikke stemning for at tage spurten med stive stænger.

Mod Emdrupbakken indhenter vi en ordenlig røvfuld ryttere - mindst 30. Jeg ville have holdt mig bagved men på ægte HCMmaner skulle vi naturligvis overhale. Da vi nærmede os bunden af bakken begyndte de andre at overhale tilbage og da det gik opad sad vi pludselig pakket ind af en overhalende stribe men det kunne man jo forudsige. Een af HCMerne havde fanget fronten og jeg ville faktisk også gerne give lidt mere gas men da vi var midt den anden klubs interval holdt jeg lav profil indtil der var en der råbte "kør bare". Så var det bare om at pløkke den et par gear op og lukke hullet på 30-40 meter. Fik overhalet et par stykker mere men kunne ikke vride mere end en 5teplads ud af det men det var også mere end tilfredsstillende. Vores HCM´er endte et eller to.

Han betalte prisen 10 minutter senere på sin efterfølgende føring som han holdt alt for længe mens han kogte helt sammen. I stedet kom jeg vist til at gøre turen til en gang tons. Spurter er helt sikkert fedt nok, men en god lang føring snerper lidt henad en session på banen og da der nu kun er 3 måneder til og jeg åbenbart ikke bliver sat bagefter, så bliver nogle af træningerne sådan. Men da HCM jo gerne ser et højt snit generer det nok ingen - fik da alle mine føringer igen i dag. Til gengæld vil jeg stadig gøre hvad jeg kan for at der skal være ro på efter en spurt så alle kan køre sig ud.

Humlebæksputen blev åbnet kæmpe langt udefra af to ivrige folk i et tempo som aldrig kunne holde hjem. Hullet blev dog pludselig alt for stort så det blev jeg nødt til at lukke. Da jeg jeg var ved at komme op så stak de igen og det gentog sig et par gange før de opgav. Straks stak en af dem jeg havde på hjul. Forsøgte at køre ham ind men manglede lige 10 meter i kunne fange ham indtil han tabte pusten. Overvejede om jeg skulle ovehale før eller efter svinget og vurderede at det var mest trafiksikkert at vente. Men fatter ikke at han kørte udefra - han er udstyret med et sæt monstruøse køller af sprinterlår og så skal man sq gøre ikke spurten lang :4slap:

Efter spurten kørte vi to og to indtil de andre kom op og så gik sidemanden om bagved. Misbrugte min føring til at køre roligt frem til Laveskov hvor jeg forventede et angreb. Da vi var over halvvejs oppe og det ikke kom, åbnede jeg selv men blev ikke rigtigt udfordret.

Den ene kørte hjem og jeg fik lokket de tre andre til at køre rulleskift på Strandvejen. Det holdt helt til Rungstedvej hvor en gav op og kørte fra. Igen fik jeg lov at trække og trods højere puls dykkede farten - det kan undre at fartglade HCM ikke er mere for rulleskift, jeg synes i hvert fald at det er sjovere end at bare at tonse på Strandvejen især fordi stykket mellem Nivå og Rungsted er totalt uden indhold. Ved Folehaven missede vi en mere og kørte så side-by-side opad med en af de hurtige. Jeg var mentalt sat op til at skulle maxe ud for ikke at falde tilbage men han havde nada at køre med så det blev med lavere puls opad end på Strandvejen.

Endnu en gang var det en succes med pastasalat i min anden frokostpause og i dag blev bananen hjemme og havde kun energipulver i den ene dunk og kunne alligevel træde igennem flere gange uden at gå ned. Det er vist et tiltag jeg skal holde fast i.

Generelt var det en god dag i dag hvor det hele fungerede fint og havde fat i den lange ende. Efter at have siddet med en dårlig fornemmelse faktisk siden januar hvor jeg begyndte at glide lidt ned i hierakiet på banen, er det herligt endelig at opleve at det flasker sig lidt igen.

post-1580-1247001827_thumb.png

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Generelt var det en god dag i dag hvor det hele fungerede fint og havde fat i den lange ende. Efter at have siddet med en dårlig fornemmelse faktisk siden januar hvor jeg begyndte at glide lidt ned i hierakiet på banen, er det herligt endelig at opleve at det flasker sig lidt igen.

Det er rigtig godt at læse, Gregers :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Det er rigtigt godt ikke at sidde og føle at man underpræsterer og det må meget gerne holde :poking:

Om jeg så får klø af de andre er skrot ligemeget - dog absolut sjovest hvis der er en eller flere som jeg kører præcis lige op med. Er spurten i praksis vundet før mål eller er der "for langt op" får jeg ikke kørt den helt ud (komfortzone sucks).

I morges havde jeg helt ekstremt træge ben og da i dag netop var den onsdag hvor vi har massage på arbejde, bestilte jeg fluks en tid. I løbet af dagen blev benene dog noget bedre men holdt fast i den.

Efter fyraften tog jeg ud på en meget lille trilletur (der var ikke tid til mere) på 18,7km med beskedne 27,8 i snit og svarer til 40 minuttters kørsel. Forsøgte at holde kadancen oppe mellem 95 og 100 men shit hvor jeg dog følte mig tåbelig at jerne sådan rundt i lav fart når det gik opad i modvind.

Mad og bad og så ind på Hovedbanegården for at få masseret skinkerne.

Hun begyndte med venstre læg og jeg tænkte at det var total spild af tid. Da hun skiftede til højre kunne jeg godt mærke at hun alligevel lavede noget (og at jeg er højrebenet). Så højre quad: AAAARGRHHHH hvor gjorde det bare forbandet ondt. Venstre quad noget mindre smertefuld men måtte stadig ligge og grynte. Har selv siddet og prikket i mulleren og fatter ikke hvordan hun fik den smerte frem - det kan jeg ikke på nogen måde.

Det kan godt ske at "man" har konkluderet at udstrækning er spild af tid men mon ikke jeg alligevel skulle genoptage denne lille disciplin?

I morgen prøver jeg om jeg kan dope mig med Immodium og holde maven i skak så jeg kan debutere i CC Hillerød - hvis jeg nu begynder at gumle piller omkring klokken 14 skulle det måske kunne lykkedes. Måske. Og så kræver det også lige at jeg får fri til tiden - jeg har "flyvende" rådighed så de kan ringe og senerelægge min tjeneste hvis de får en natlig sygemelding.

TILFØJET:

Sølle 2½ times nattesøvn kan også blive en forhindring og her er bunker at lave på arbejde. Troede lige jeg kunne slumre de første 25 minutter, men lige dér kom rengøringen :hmmm:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Nogen gange HADER jeg mig selv og i dag er en af dagene :mad:

Fik jeg fri tidligt nok til at nå til Hillerød? Yep.

Havde jeg styr på maven? Yep.

Kom jeg af sted? Nope.

Jeg gik helt kold da jeg var hjemme og havde realistisk tid til en powernap på 15 minutters tid. I stedet satte jubelidioten uret til at ringe en halv time senere og trykkede også på snooze.

Panikkede rundt og var ude af døren et kvarter senere end planlagt så vidste at jeg ikke ville nå at træne med dem, men måske kunne jeg trods alt se hvor på Carslbergvej flokken ville komme ud - så slap jeg da for at skulle lede rundt i diverse indkørsler i de mange skolebygninger hvis det en dag skulle lykkes at komme afsted. Da jeg stadig var træt ville jeg starte blidt ud og da Nivåvej har heller i midten så bilerne ikke kan overhale ville jeg forlade Nivå via stisystemet. Kørte forkert i det to gange og måtte u-vende den ene gang. Da jeg endelig kom ud på landet havde jeg pivfrisk modvind og sneglede afsted så tiden skred fuldstændigt.

Så jeg så dem aldrig og kørte dog heller ikke ind i Hillerød by. I stedet kørte jeg HCMs rute baglæns og forventede at møde det grønne tog. I stedet mødte jeg en eneste sølle grøn trøje, men dog en af klubbens hurtigste folk så det skulle vel så være OK. Men med det samme sagde han at han var lidt træt og ville dreje fra ved Karlebo. Hvorfor tage til fællestræning hvis man ikke vil køre hele ruten??? Det er nu ikke første gang han beklager sig over ikke at være på toppen og det begynder at lugte af den sædvanlige cykelrytterundskyldning i tilfælde af at han skulle få lidt baghjul.

Nå skidt, vi kørte side-by-side HCMs rute indtil vi fortsatte mod Karlebo, TH og med en bakkespurt på Gunderødbakken og mod Stumpedyssevej og baglæns ad HCMruten hjem hvor vi kørte et par intervaller. God mand at køre med for jeg skulle være på dupperne for ikke at sakke bagud og så lyner energien ud af ham når han træder igennem = meget motiverende. I betragtning af mit søvnunderskud spillede stængerne fint igen i dag. Havde vi ikke kørt frisk til mod slutningen havde jeg kørt igen i morgen men nu bliver det nok til en tur i FDK i stedet. Eller også skal jeg bare sove, skal møde tidligt i morgen og er derfor nødt til at tage bilen og kan derfor ikke sove i toget. Så: godnat med mig!!

post-1580-1247169883_thumb.png

Link to comment
Share on other sites

Da jeg kom hjem fra arbejde havde jeg egentlig mest lyst til at cykle men havde ikke helt tiden. Benene var også rustne fra i går hvor jeg havde spist meget om eftermiddagen og derfor forsøgte at korrigere ved at spise ganske lidt efter træning. Dum plan, Bøv!

Vi nærmer og også kraftigt T minus 100 days til banesæsonen starter, så det er vel på tide at lette gassen lidt og i stedet smide lidt bentræning ind. Det bliver ikke så meget - tror bare jeg vil lade det komme når jeg mangler tid til cyklingen og/eller vejret er for ringe. Den næste uge satser jeg på at køre mig i hegnet, da de efterfølgende 14 dage bliver træningsfattige idet jeg får ungerne fra Stege på besøg en ad gangen i mine fridagesblokke. Efter de 14 dage klør jeg på igen :smile:

Det blev en tur i FDK hvor jeg fik indviet mine squatsko - desværre er mine knæ, ellere rettere det aller nederste af quadriceps stadig ømme efter massagen og kunne ikke så godt lide at dykke i squat. Vægt og workload ret begrænset men det ville det have været alligevel da jeg ekstremt let bliver DOMSet i lår og det skal de ikke være når de skal have tæsk på cyklen.

Tidsforbrug: 50 minutter - flere øvelser supersættet og/eller med kort pause mellem set.

Crosstrainer: 5 min, trin 12, ca 140SPM - maskinen må være blevet smurt

Chinups: 10, 12

C2: 5 min, dragfactor 100, 1207m - maskinen nyrenset/smurt da fanen skulle helt op på 6 mod normalt 4

Hammercurl: 10x18, 10x20

Squat: 10x10, 8x50, 12x50 - underligt i de nye sko. Det kommer til at kræve en del tilvænning men et par reps hist og her sad meget godt med en god følelse

Leg extensions: 10x50, 10x50

Læg i benpres: 10x100, 12x150, 15x150

Lårcurl, siddende: 10x25, 15x50, 15x50 - sjovt nok slet ingen knas i modsætning til i vinters

Bænkpres: 10x30, 8x50, 8x80, 8x80

Skulderpresmaskine: 10x35, 10x35

Mavemaskine: 15x50, 15x50

Hyperextensions: 20, 20

Tricep extension, DB: 12x12, 12x12

I morgen hviledag og den eneste dag i en 10dages periode hvor jeg ikke har et vækkeur der ringer klokken kvalme. Hvis telefonen ringer tidligt, så bliver jeg ked.....

De mange morgenvagter (læs: søvnmangel) har fået vægten til at stige til næsten 93, så fra i morgen begynder jeg igen at tælle kalorier.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Hvor var det tæt på at jeg ikke kom til træning - jeg kan godt mærke på energien at jeg har haft 3 dages overarbejde i denne uge og sovet alt for lidt.

Men fik slugt havregrøden og kørt dagens første interval mod mødestedet til en omgang HCMkørsel.

Der var 11 fra start og der var nogle stykker der indhentede os på det første stykke. Underligt nok var vi kun en eneste gruppe og det til trods for at klubben to langsommeste var med og også to af de hurtigste, bl.a. Jakob som nok er ham man skal spille på når klubmesterskabet skal køres. Frank fik dog styret det hele flot igennem alligevel med ægte opsamling og intervaller hvor vi vendte og kørte bagtroppen i møde. Dog var transportstykkerne noget langsomme i det men det er et eller andet sted ikke generende og i min bog bedre end bare at køre tons.

Det var en helt genial rute som jeg desværre ikke husker meget af men vi var ude tæt på Ølstykke som det fjerneste og kørte hjem via Gørløse, tæt på Lille Sverige og gennem Karlebo.

Kommunikationen haltede dog lidt igen i dag. Et par af den som har kørt i CC Gladsakse (vistnok) havde nogle interne skiltespurter som ikke blev annonceret. Og når man så sidder bag i feltet og prøver at snakke med nogle af dem man normalt ikke kører sammen med, så opdager man det for sent. Da det var sket nogle gange holdt jeg mig til oppe foran.

Og en skiltespurt i Søsum blev vist også usagt rettet til en bakkespurt. Den startede på en bakke hvor jeg lod 3-4 ligge og slås om fronten mens jeg kørte så økonomisk op jeg nu kunne uden at falde for langt tilbage. Over toppen spottede jeg byskiltet og lukkede op for gassen. Da jeg ville se hvor presset jeg var, havde jeg slået et kolosalt hul :mad: så havde det nok alligevel været sjovere at lege på bakken end at køre den hjem mutters alene.

Når vi lå længere tid i transporttempo spurgte Jakob et par gange Frank om det var OK han rykkede og det var det. Første gang gik der lidt tid inden der var et par stykker der satte efter og det gjorde jeg så også og var den eneste der fik kørt ham ind.

Ikke voldsomt længe efter ville han rykke igen og denne gang lagde jeg mig på hjul fra start. For hævlede hvor han bare jernede derudaf og det var ganske dejligt endelig at nå T-krydset og lette gassen og lade syren forlade de efterhånden ret trætte ben. Men optur at køre noget interval og ikke kun hæve pulsen på spurterne. Gad vide om man skulle klæbe noget mere på ham når han umotiveret laver udbrud på klubturene? Træningsmæssigt gør han jo det rigtige.

Det var så her der blev delt ind i hold og vi 7 på hold 1 satte farten op. Lå desværre og skulle overtage føring efter Jakob og lidt ærekær er man jo så fik kørt mig totalt i smadder på den. Heldigvis havde vi smidt Jan (som ellers kørte langt over evne i dag (eller også var jeg sløv på tempostykkerne)) så vi skulle samle op. Dumme som de andre var, skruede de op så snart han var med og vi tabte ham naturligvis igen med det samme. Frank ville lave sjov med ham, så vi gemte os bag en hæk ved en sidevej og indhentede ham så bagefter. Jaja, vi er kun små drenge, hæhæ....

Frem mod Gunderød kæmpede jeg med slatne stænger for ikke at hænge for meget i elastikken men de andre må også have været trætte for jeg fik hevet dagens sidste spurt hjem på Gunderødbakken.

Turen var ved at være slut, benene VAR nu færdige men den træge start + at jeg har hård uge gjorde at jeg gerne ville køre lidt længere. Hørte om nogen ville med på Åsebakken -> Strandvejen -> Folehaven men det var der ikke nogen der ville, så det måtte jeg køre alene og sagde farvel til de andre.

Åsebakken blev IKKE taget fra bunden men blot fra Bistrupvej men det var også slemt nok. Knap 1/3 oppe strejkede benene totalt. Det var ikke noget rabalder men ingen tvivl om at jeg lige dér gik sukkerkold. Trods jeg trådte tæt på 100% lå pulsen nede omkring 160 indtil jeg rejste mig fra sadlen. Hutlede mig frem til Folehaven og op og så hjem via Strandvejen uden på nogen måde at kunne presse pulsen selv om jeg prøvede ihærdigt. Hurra for medvinden hjem.

post-1580-1247432600_thumb.png

Vej hjemme var der en del rengøring da vi ramlede sammen med en del byger undervejs. Efter spisning, udstræk, cykel- og tøjvask og et bad blev jeg overmandet af et slumreanfald, fik lidt mere mad i skuffen og gik i seng. Og vågnede så klokken 17 og kunne gå i gang med ting der ikke er træningsrelaterede (= aftensmad og den ugentlig tøjvask). Lidt MOLopdatering og så kan jeg gå i seng og sove til klokken 4:15 og tage hul på en uge med kun 2 dages overarbejde. Nogen gange fatter jeg ikke hvordan folk har tid til til motion når de har venner + evt. kone/kæreste at passe. Synes jeg har rigeligt travl foruden.

Benern er stadig som en vredet karklud :devil:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Hvor irriterende at jeg ikke er træt mellem kl. 20 og midnat hvor det ville være oplagt at falde i søvn - helst nærmest 20.

Fik brugt dagen på at færdiggøre projekt "cykelvask". Efter at have pillet 40-50 små og mellemstore sten ud af mine dæk efter søndagens regnvejrstur, besluttede jeg at smide vinterdækkene på indtil vi rammer en ny periode med tørvejr.

Og kom også lige i tanke om at jeg skulle have skiftet kæde - det er efterhånden noget tid siden det burde være gjort. Så jeg er lidt spændt på om den stadig passer til kassetten eller den kammer over på turen i morgen - hvis jeg ellers har noget at træde med. Fyffer pyffer hvor har skinkerne været flade efter i går og har også kvitteret med en mærkbar DOMS. Det er ikke lige det som harmonerer bedst med at jeg (også) gerne ville smide bare de 2-3 mest irriterende kg, men måske jeg kan tage mig sammen i den rolige periode der følger. Kan ikke overskue kalorieunderskud når kroppen både hungrer efter brændstof og efter søvn.

Men må hellere gå i høkassen og håbe at falde i søvn. Og håbe at de kære tog kører til tiden når jeg har fri i morgen så jeg kan nå en gang HCMtræning, der er ikke mange minutter at give af.

Link to comment
Share on other sites

Skoddag? Naah, men fyldt med irritationsmomenter.

Det startede da jeg skulle op - var megatræt og vimsede rundt som en natsværmer om en tændt gadelampe. Resultatet var jeg jeg kun nåede at se bagenden af Kystbanetoget som skulle have kørt mig på arbejde. Tilbage til bilen og da der var en del sliptid var der tid til at stille den i Hellerup og tage S-toget ind. Men så havde BaneDanmark fejl på et signal så kom alligevel for sent. Næsten. Jeg kunne lige spurte (så meget man nu kan i MBTsko) over på modsatte perron og køre mit tog. Men nåede hverken at få noget at drikke eller madpakken på køl.

Om det var derfor eller pålægget bare var skidt ved jeg ikke men det var noget slimet og jeg var for nærig til at købe andet mad i tutten. I hvert fald endte det med at jeg fik, lad os bare sige, meget løs mave - men heldigvis ikke værre end det akkurat kunne styres til diverse endestationer og pauser men erindrer ikke at have været på tønden så mange gange på en enkelt dag.

Så jeg kunne godt have haft noget mere energi end i dag - men den røg jo helt bogstaveligt i vandet. Værre var det at tyktarmen heller ikke fik optaget ret meget væske. At jeg er dehydreret efter arbejde er normalt men i dag var det grotesk - allerede inden vi havde forladt mødestedet havde jeg tømt den første flaske og var i gang med nummer to. De andre var flinke til at vente mens jeg fyldte en flaske vand på tanken undervejs men der en grænse for hurtigt kroppen kan tage vandet så jeg var hele tiden tørstig alligevel. Da jeg spiste min banan gik det først skævt og den var også på vej op igen lidt senere. At jeg stadig var småDOMSet efter i søndags var så lidt og betød sikkert intet.

Og så fik vi en masse regnvand på turen og blev temmeligt våde. Og cyklen skulle igen i dag vaskes efter træning.

Og jeg må desværre erkende at jeg er kommet dertil at jeg kan mærke forskel på mine dæk. Og komforten på vinterdækkene er ikke noget at råbe hurra for.

Slut med brok :cool:

Nå.

Vi var 6 til start og kørte uden de store overraskelser ud på den sædvanlige rute.

På Sørupbakken åbnede Kermit men der var ikke den store angrebslyst, jeg vil ikke udelukke at overmagten bare var overvældende så alle opgav på forhånd. Havde det i hvert fald selv lidt sådan og havde rigeligt at gøre med ikke at havne alt for langt tilbage - kunne slet ikke finde motivatioen til at træde igennen.

Forsøgte at få det mentale med på vej til Endrupbakken. Efter et par førerskift var Kermit oppe og trække i et tempo en hel del højere end vi er vant til og der var heller ingen der ville angribe. Det gjorde han så selv og vi var et par stykker der forsøgte noget men den gik ikke. Vi må bare konstatere at han er endnu mere urørlig end sidste år.

Lige bagefter var der selvfølgelig en af de andre der satte turbo på - pisse irriterende efter en spurt. Hvorfor ikke brænde krudtet af på spurten i stedet, det fatter jeg ikke. Og lige præcis det er årsagen til at jeg hele foråret og forsommeren ikke har kunnet køre helhjertet med, da jeg ellers ville blive smidt af i "kontrarykket".

På mellemstykket skete der vist ikke så meget.

Jeg fik desværre lov at nappe en føring fra Kongevejen og frem til spurtstrækningen ved Humlebækspurten - turens mest ærgelige føring. Først ville jeg bare fedte mig igennem så jeg også selv havde lidt at lege med, men ombestemte mig og ville stille og roligt skrue tempoet op og aflevere den til ham som ville tage initiativ. Men det nåede jeg aldrig for der var en der stak straks vi kom ind på spurtstykket. Lige rigeligt optimistisk tempo i forhold til hvor langt der var hjem. Som sædvanlig når det sker, sætter jeg mit eget tempo, undgår at brænde krudtet på indledende ryk og så ser hvad der sker mod slutningen. I dag fik jeg så indhentet at par andre som lige lå og lurede på hinanden. Manglede modet og fik ikke sat angrebet ind tidligt nok men fik alligevel kørt den fornuftigt ind trods :chicken: i svinget i dag.

Men jeg skal også være den første til at indrømme at jeg slap nemt over mine føringer i dag. Ikke at jeg forsøgte at undgå dem, jeg tog dem der kom naturligt men de blev bare for korte i forhold til de andres. Ikke af ond vilje men fordi jeg ikke havde noget udholdenhed på lager i dag. Ganske enkelt. At der var noget at spurte med er et andet regnskab - er der lidt guf i benene skal regningen først betales tilbage i form af iltgæld efter spurten. Men meget sjovt at kroppen er småslatten på nogle punkter men stadig fungerer på andre. Til gengæld fik jeg noget dårlig samvittighed over at rive en spurt hjem når jeg ikke havde ydet det fornødne undervejs.

Kermits plan om at dreje fra ved Nivå lokkede så jeg sprang Folehaven over i dag. Jeg er lige ved at tro at det er første gang nogensinde, jeg kan i hvert fald ikke huske at det er sket før.

Det passede mig fint og ikke kun fordi vi var våde. Benene havde det stadig overskud, men resten af kroppen gad ikke rigtigt at lege med. Og min lænd gjorde pænt avs og kunne ikke finde ro men det er straffen for ikke at passe den lange søndagstræning.

I stedet håber jeg at blive nogenlunde frisk til torsdag, jeg har også valgt at droppe styrketræningen i morgen :freaked: Jeg er ganske enkelt for slidt også selvom det skal være hårdt i denne uge. Især lænden er alt for presset.

Torsdag har jeg fri allerede kl 13, så satser igen på en gang mavedope (og ingen fordærvet kødpålæg) og vil prøve om jeg kan komme til CC Hillerød. Ikke at jeg tror på det lykkes :dry: Men jeg vil forsøge helhjertet.

post-1580-1247605824_thumb.png

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Træningfridagen holder jeg fast i!!

Fårk jeg er træt også selv om jeg har sovet i toget både til og fra arbejde og også fik en udvidet lur i den ene pause. Jeg havde sat uret til at bibbe for sent, så jeg blev først vækket da jeg manglede nede i spor 12 :blush:

Men I aften skal det være - det med at gå tidligt i seng om jeg så sover eller ej. Jeg er lige i gang med en "gennemskyller" og regner med at have tyllet 4-5 liter vand her før 18. Når det så er ved at have rendt igennem går jeg i seng med bog.

Benene var OK i morges men blev som bly i løbet af dagen (dehydrering). Lænden er til gengæld stadig kvast. Resten af kroppen skriger på at blive brugt men det må altså vente.

Af en eller anden mærkelig årsag er jeg ikke specielt sulten og da jeg uden at arbejde for det har smidt lidt vægt de sidste par dage, tror jeg at jeg tager hul på "projekt under 90" allerede nu. De dage jeg skal træne kommer der så ekstra mad indenbords. Allerede i morgen ved jeg ikke helt hvordan - kørsel i HCM kræver ekstra mad. Lykkes det at finde Hillerød behøver jeg det næppe - er kæk nok til at tro/håbe at jeg ikke bliver presset i hegnet på hold 3 og hold 2 er lige optimistisk nok.

For lige at holde mig selv i ørene ryger vægtdata i loggen i den nærmeste tid.

13/7: 92,5kg - fedt% 14,8 (+- fast fejlvisning)

14/7: 92,0kg - fedt% 14,5 (+- fast fejlvisning)

15/7: 91,4kg - fedt% 14,4 (+- fast fejlvisning)

Link to comment
Share on other sites

Du skal ikke køre med hold 3, men hold 2 da det andet svarer til HCM's formiddagshold. Du er pt. i bedre form end jeg er, og jeg kører med hold 2. Det foregår i forholdsvis roligt tempo, og der er mange flere med så du kan bare springe føringerne over.

Link to comment
Share on other sites

Hej Kermit,

Det var rigtigt nok med hold 2 - også selv om dit udsagn i midten ikke holder :wink:

I går gik det galt med kosten da jeg ville rette op på madpakkens manglende frugt og grønt. Det åd jeg en del af i løbet af aftenen os SÅ blev jeg sq sulten. Desværre havde jeg også købt 200g mandler som skulle have været lagt i garderoben på arbejde. De holdt vel en halv time - så var de væk.

Energiindtag i går: 3625kcal :mad:

13/7: 92,5kg - fedt% 14,8 (+- fast fejlvisning)

14/7: 92,0kg - fedt% 14,5 (+- fast fejlvisning)

15/7: 91,4kg - fedt% 14,4 (+- fast fejlvisning)

16/7: 91,4kg - fedt% 14,5 (+- fast fejlvisning)

Dagens træning var som antydet en længe ventet debut i CC Hillerød. Vi var 9 på hold 2 med hurtig udskildning. 2 røg på punkteringer (heraf Kermit), en var syg og kørte fra og et par stykker mere smuttede da vi nærmede os deres bopæl.

Som udgangspunkt var kørslen i dag af samme type som i HCM (altså jævn kørsel med skilte- og bakkespurter) - blot generelt langsommere og mindre hektisk (ingen kørsel over for rødt og ro på i sving) men til gengæld blev der gået til vaflerne på spurterne som også var noget længere end HCMs. Dog var der et midterstykke hvor vi trak enkeltvis i pænt tempo.

Nu ville jeg lige være lidt ydmyg så fik ikke for alvor leget med i dag men det står helt klart at jeg ikke skal køre 100% på alle spurterne, det kan være jeg vænner mig til den ekstra længde men i starten skal jeg vist bare vælge nogen ud og lade resten ligge. Ellers visner jeg fuldstændigt. Skulle lige vænne mig til kørestilen så missede en føring eller to i starten (hvilket også gjorde at jeg holdt ekstra lav profil) men fik møvet mig frem sidst på turen og fik indhentet det tabte.

Fik kun leget med på to spurter i dag.

På Endrupbakken (som ikke var den bakke jeg troede) sad jeg med i de to overhalinger af folk der slap og lå i fjerde position. Da de to forreste rykkede opgav ham foran og det trak mig med ned i komfortzonen. Når jeg engang får troen på at man ikke bliver smidt efter en spurt, så skal jeg lige finde kampgejsten frem og ikke også opgive æveret (staves det mon sådan???). Umiddelbart på teknikken så det også ud til at de to mest aktive kørte sig totalt ud, så man skal ikke regne med at få noget forærende.

Næste indslag var en skiltespurt på en stigning. Var lidt længe om at komme i gang og havde ikke en chance for at indhente de to i front.

Af en eller anden mystisk årsag er km-tælleren forsvundet fra mit pulsur så på vejen hjem tog jeg en lille omvej for at være sikker på at jeg kom op over 100km i dag og også få brændt det sidste energi af men det var nu heller ikke svært især fordi jeg løb tør for vand. Alle tre flasker var fyldt til randen og havde drukket ½ kakao på vejen, men det må så blive en hel liter næste gang - så er der også lidt ekstra energi. Men OK, da jeg tastede data ind i helsevagten gik energiregnskabet også i minus efter turen, så ikke sært at der ikke var så meget mere at køre med.

Alt i alt en særdeles positiv oplevelse og glæder mig til at se hvordan det spænder af når konceptet er anderledes.

post-1580-1247780197_thumb.png

Væskeregnskab:

1½ liter vand på arbejde (5:45 - 12:15)

1 liter koldskål

ca. ½ liter vand/mælk inden jeg kørte ud

½ kakao + 3 x 9dl vand/energidrik på turen

6 dl juice + 4 dl vand da jeg kom hjem

1½ l vand i løbet af aften

- det er næsten 9 liter :blink: :blink: :blink:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Ja for F....., det var perfekt. Nu er der endelig hul på bylden så mon ikke der "blot" er arbejde og andre aftaler som sætter en kæp i hjulet. Surt, du faldt af så hurtigt.

Energiindtag i går: 4280kcal

13/7: 92,5kg - fedt% 14,8 (+- fast fejlvisning)

14/7: 92,0kg - fedt% 14,5 (+- fast fejlvisning)

15/7: 91,4kg - fedt% 14,4 (+- fast fejlvisning)

16/7: 91,4kg - fedt% 14,5 (+- fast fejlvisning)

17/7: 91,4kg - fedt% 14,4 (+- fast fejlvisning)

I dag var det sidste mulighed i denne måned for at sove igennem. Alligevel ofrede jeg den luxus og satte uret til at ringe så jeg kunne køre med HCMs formiddagshold. Naivt!!! Som der er sket flere gange før så var jeg den eneste ved mødestedet. TRÆLS, havde jeg vidst det så havde jeg tifold hellere sovet til jeg var vågnet af mig selv.

Men nu var jeg ude. Med meget lidt villige ben så det var om at få medvind hjem. Det gav kun den ene mulighed at køre sydpå ad Strandvejen. Efter ret kort tid fandt jeg på at holde hele turen i samme gear. Rolig puls på det flade og så holde kadancen på knoldene. Jeg vendte allerede ved Klampenborgvej. På turen hjem fik jeg fanget et gut på MTB som jeg kørte side-by-side med. Normalt ikke noget jeg kunne finde på men trilleture er så kedelige, så det var en kærkommen underholdning.

post-1580-1247831765_thumb.png

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Energiindtag i går: små 4000kcal

13/7: 92,5kg - fedt% 14,8 (+- fast fejlvisning)

14/7: 92,0kg - fedt% 14,5 (+- fast fejlvisning)

15/7: 91,4kg - fedt% 14,4 (+- fast fejlvisning)

16/7: 91,4kg - fedt% 14,5 (+- fast fejlvisning)

17/7: 91,4kg - fedt% 14,4 (+- fast fejlvisning)

18/7: 90,9kg - fedt% 14,0 (+- fast fejlvisning)

Jeg sov til jeg vågnede af mig selv men havde efter 4 morgenvagter en af de helt sene så sov alligevel lidt skidt.

Efter en træg formiddag kom jeg i FDK - ikke det mest intensive pas til dato men hold fest det var varmt. Jeg svedte helt vildt og måtte på tidspunkt have receptionisten til at gå i frokoststuen og hente noget bordsalt til mig. I alt brugte jeg 100 minutter.

Crosstrainer: 5 minutter, trin 12, ca. 138SPM

C2: 5 minutter, dragfactor 100, 1232m

Squat: 10x10, 10x30, 10x50, 10x60, 10x70 - Usselt. Ved godt at jeg skvatter som en svækling men at coren allerede her var presset er tyndt. At lårene er blevet ømme er virkelig tyndt. Og den iltgæld jeg ophobede i de sidste sæt var som efter en stående sprint. Men OK, det er jo også derfor jeg er begyndt allerede nu.

Leg extensions: 10x50, 10x50 - lidt for langsomme og burde have været tungere i stedet

Læg: 15x100, 15x130, 15x160

Lårcurl, siddende: 15x45, 15x55, 15x55 - stadig ingen ømhed i v. knæ

Chinups: 12, 15 :devil: damn der var smæk på i dag

Low row: 10x75, 10x75, 10x75

Hammercurl: 8x22, 10x22 - måtte lige sænke vægten hvis jeg ikke skulle ofre på stilen

Bænkpresmaskine: 15x60, 12x80, 10x80

Skulderpres DB neutral håndstilling: 15x10, 15x10, 15x10, 15x10, 15x10 - starter heeelt fra bunden hvad skuldre angår men vil gerne bruge de næste 8-9 mdr til at få noget tiltrængt masse på dem.

Laterals: 15x5, 15x5, 15x5, 15x5, 15x5

Fremløft: 15x5, 15x5, 15x5, 15x5, 15x5

Reverse flyers håndflade op: 15x5, 15x5

Revers flyers lillefinger op: 15x5, 15x5

Rotator ud: 15x2½, 15x2½, 15x2½

Lændemaskine: 15x50, 15x50, 15x50

Derefter til kaffemik hos familien, hvilket så gør at jeg frygter vægten imorgen. Snurrekaffe og småkager er ikke lige slankekost.

Efter jeg kom hjem fik jeg lige trænet det mave jeg ikke havde tid til i centret.

Mavebøjninger lige: 20, 20

Mavebøjninger skrå: 20, 20

Umiddelbart var det meningen at gå ind i træningsfattig periode nu, men det lader til at jeg kan nå en HCMtræning på tirsdag hvor jeg jo nok kommer til at give den gas.

Jeg nåede ikke at handle i dag så i morgen skal ernære mig på Hovedbanegården så det er ikke sikkert der kan tælles kalorier - og det er måske meget godt at leve i uvidenhed.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Efter kun få timers søvn vågnede jeg lidt i 3 og har ikke kunnet sove siden, nu kan jeg lige så godt stå op :mad:

Energiindtag i går: ukendt men høj fedtprocent

13/7: 92,5kg - fedt% 14,8 (+- fast fejlvisning)

14/7: 92,0kg - fedt% 14,5 (+- fast fejlvisning)

15/7: 91,4kg - fedt% 14,4 (+- fast fejlvisning)

16/7: 91,4kg - fedt% 14,5 (+- fast fejlvisning)

17/7: 91,4kg - fedt% 14,4 (+- fast fejlvisning)

18/7: 90,9kg - fedt% 14,0 (+- fast fejlvisning)

18/7: 91,3kg - fedt% 14,4 (+- fast fejlvisning)

ugesnit: 91,8kg - fedt% 14,4

Link to comment
Share on other sites

Snit uge 29: 91,8kg - fedt% 14,4

20/7: 91,7kg - fedt% 14,6 (+- fast fejlvisning) - energiindtag:2375kcal

21/7: 90,7kg - fedt% 14,0 (+- fast fejlvisning) - energiindtag:3525kcal indtil videre

Er det ikke svært nok i forvejen kan man altid fumle:

Jeg sov pragtfuld i toget på vej hjem og missede Nivå Station så måtte lige et ekstra stop og vende. Synes jeg havde travlt men panikkede ikke meget rundt og stod udenfor lejligheden i bedre tid end normalt. DOH!!! jeg havde glemt at få handsker på, så mig op på anden og ned igen - denne gang i cykelsko. Nu var jeg ikke i god tid mere. Ankom til mødestedet for HCMs fællestræning lige på slaget men der var ikke andre. Var touren mon for spændende? Nej, det var mig der var en time for tidligt på den.

Jeg overvejede om jeg skulle køre lidt rundt men jeg havde mildt sagt dårlige ben, så jeg ville skåne mig - i stedet kørte jeg hjem og fik lidt at spise og drikke.

Af sted igen og nu var der 7 andre. Fru Formanden var med men jeg tror hendes ægtefælle skubbede lidt undervejs eller også er hun kommet i markant bedre form end sidst. Jeg var glad for at den ikke stod på ægte tons i dag for så var jeg sq blevet sat af.

I starten gik alt fint men så blev Laust irriteret over Ole åbenbart kørte for langsomme føringer så når han havde ført an i 20-30 sekunder, så gik Laust op og trak. Ole blev åbenbart knotten og i stedet for at gå bagerst efter føring møffede han sig ind foran mig, de ved vist allesammen godt at jeg ikke gider positionskampen. Efter Lausts føringer gik han ind foran Ole - når han kunne, så det var lidt blandet paradekørsel og en-og-en. Umiddelbart blev jeg derfor snydt for et par føringer men fik vist alligevel hevet dem hjem til sidst.

Sørupbakken: en mand var alt for langt fremme men de to næste kunne jagtes men kunne ikke køre ind på dem.

Endrupbakken: blev afleveret til føring et par hundrede meter før stigningen. Det var jeg sq ikke god til. Kværnede af sted efter bedste evne men det gik absolut ikke hurtigt (og vinden hjalp heller ikke) opad. Da angrebet kom på toppen piskede de udenom i et kedeligt højt tempo og da jeg havde solgt mig selv, måtte jeg bare køre mit eget træk færdigt.

Træls at jeg ikke har viljestyrke til at reducere vægten - det ville vel hjælpe lidt hvis jeg ikke var så tung i måsen.

Humlebækspurten var optur igen i dag. En af de andre syntes at jeg har taget den lidt for tit. De forankørende lå ved siden af hinanden og så kørte han op på min venstre side og lukkede af. Man skulle tro at det var aftalt (han sagde så senere at han bare ville lave lidt spas) for i det samme begyndte de forreste at rykke på sig. Måtte lette gassen for at komme bag om ham - det samme gjorde han også en lille smule men fik mig kørt fri og måtte så have fat i det store hug for at få kontakt til fronten. Da jeg manglede 10-15 meter gik jeg lidt i stå men da jeg lige fik taget mig sammen visnede de vist for, for pludselig accelererede jeg dem "komfortabelt" ind og passerede dem kort inden svinget - det er vist så også første gang jeg passerer 60 i timen (nedkørsel på Hallandsåsen undtaget). Fornemmede en mand på venstre side da jeg gik ud af lortesvinget og måtte så lige stå men han opgav vist på forhånd for kom alene hen til byskiltet.

Hold mig i front og holdt tempoet nede - Laveskovspurten kom aldrig. Holdt føringen helt forbi Rungsted med skiftende makkere.

Folehavevej: der var aftalt våbenhvile indtil den sidste bakke. Ville gerne revencere de to andre bakker så selv om jeg lå næstbagerst var jeg klar og havde øjne på fronten. Men ham bag mig havde vist bremset lidt og så taget tilløb for pludselig tordnede han ovenom hele feltet. Vi kiggede på hinanden og holdt farten. Råbte at det var synd at ingen ville lege med og kørte selv efter men altså - han var langt over 30 meter foran og havde kørt fra mig alligevel. Umiddelbart så jeg lige tre cykler der satte fart på men ved spurtslut var jeg alligevel alene. Ham der vandt U-vendte og kørte hjem. Gik ned i skridttempo for at vente på resten men blev overhalet af en af dem som plejer at træde en god sveske så gik op på siden af ham i håb om legetid. Da vi nærmede os Skovbrugsmuseet havde jeg sat sprintergearet ind men han satte farten ned. ØV!

I stedet sketer der det meget usædvanlige at Jan (som ellers altid hænger på bakkerne) kom til og satte tempo.

Usserød Kongevej åbnede han den sidste spurt mod slutstedet men jeg indhentede først Jan og så lå vi bag en bil og så blev den ikke afgjort.

De første 13,6km er ikke med på grafen

post-1580-1248214339_thumb.png

Nu starter så en periode med sparsom træning. De næste par dage har jeg lånebarn nummer et på besøg og om en lille uge følger nummer to.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Snit uge 29: 91,8kg - fedt% 14,4

20/7: 91,7kg - fedt% 14,6 (+- fast fejlvisning) - energiindtag:2375kcal

21/7: 90,7kg - fedt% 14,0 (+- fast fejlvisning) - energiindtag:3525kcal - cykling 190 minutter

22/7: 90,1kg - fedt% 13,7 (+- fast fejlvisning)

23/7: 90,1kg - fedt% 13,9 (+- fast fejlvisning)

24/7: 90,7kg - fedt% 14,0 (+- fast fejlvisning) - - cykling 75 minutter

Det var nok verdens nemmeste barn af have på besøg. Næste gang er det hendes krudtugle af lillesøster - der bliver jeg holdt noget mere til ilden :unsure:

I dag kørte jeg en stille og lidt for kort tur. Målet var bare at få rørt stængerne så havde tilladt mig en maxpuls på 165 men helst under 160. Så der var lige et par bakker hvor jeg måtte ned i bjerggearene og i "bessefar"tempo for at holde den målsætning.

Hvis jeg har tålmodighed til det, må næste tur gerne være lidt længere.

post-1580-1248435206_thumb.png

Link to comment
Share on other sites

En masse planændringer gjorde at jeg ikke fik tid til flere trilleture. Straffen kom i dag: fuldstændig afklapsning!

Ville have kørt med CCHillerød men noget i mig sagde nej. I stedet blev til til en tur med Hørsholm.

Efter en god halv time måtte jeg opgive mine føringer og desuden lade de andre venee efter bakkespurterne omkring Fredensborg. Derefter kørte jeg mere og mere på elastikken og til sidst måtte de andre råbe "en ned" og vente for at få mig med op. De skal for en gangns skyld have stor ros for tålmodigheden i dag.

Jeg kæmpede som en gal og når jeg lukkede mine småhuller var der også TdF-grimasser i fjæset. Det endte dog med at jeg pludselig brækkede mig og derfra baf jeg de andre om bare at køre så jeg kunne luske hjem. Det var dog som om det hjhalp lidt men kunne ikke køre dem ind igen uden der igen var optræk til ørl.

Da jeg kom hjem var jeg helt flad og måtte tage en pause på 1ste inden jeg fik cyklen den sidste bid op. Lagde mig og rystede som en Disney-hundehvalp i snestorm med det resultat at jeg fik en serie kramper. Den ene rev min fibersprængning i skulderen op igen :mad: men intet at måle mod den fik fik i quadriceps. Det er mange år siden jeg har oplevet noget så smertefuldt og indrømmer gerne at de både kom meget høje lyde og tårer i øjnene.

Jeg havde slet ingen motorik og rystede afsindigt og jeg brugte 3-4 minutter til at komme de 10 meter fra sofaen og i et 100kr langt meget varmt bad. Det hjalp lidt men er begyndt at ryste igen.

Det eneste hyggelige var at da jeg første gang lå og rystede havde jeg en summetone i hovedet. Så fik jeg et flashback til dengagn jeg var lillle og tit lå med over 40 i feber - dér havde jeg den samme summen. Men det hyggelige var at jeg så mig delv ligge i sofaen men et glad rød saftevand på boirdet mens mormor nussede rundt og gjorde rent. De sekunderer næsten det hele værd :bigsmile:

Orker ikke at tømme pulsuret nu og heller ikke at rette slåfejl. JEg er totalt færdigt!!! og har desværre morgenvagt iu morgen.

:surrender:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share