Langt pokker i MOL


Gregers TF
 Share

Recommended Posts

du ved godt at man har svært ved at tabe sig, når man stresser ik ? og jeg fornemmer du har en vis andel stress i dit - om ikke andet over alle de timer du røvkeder dig, eller alle de timer du stresser rundt for at passe familien op, som ikke vil respektere at du forsøger at leve sundt....Nå, men det behøvs jeg jo ikke fortælle dig, du ved det hele..

:poking:

:wink:

Link to comment
Share on other sites

Heeeyyyy VIVS!

Mjo, faktisk er jeg begyndt også at erkende at du nok har fat i noget. Stress er bare noget som jeg helst vil (i underbevistheden, altså) forbinde med arbejde og der er jeg ikke stresset, eller at piske rundt og have møgtravlt i al almindelighed og det er jo heller ikke tilfældet.

Fra at sige: nåja og så til at det siver HELT ind, har taget noget tid.

Mit nye fritidsprojekt er midlertidigt kuldsejlet på to fronter - meget a propos.

Først var der så meget ballade i familien at jeg ikke var velkommen til at hente de haveredskaber de alligevel aldrig bruger. Og jeg har lige været forbi haven og de har alligevel ikke gjort noget ved den udover at flytte den låge der var faldet af og sætte et stykke grønt fladjern op i stedet for.

Da jeg i eftermiddags hørte om regn, kulde og storm i morgen, tænkte jeg at lidt mere styrk end oprindelig planlagt nok var en god ide og så en gang spinning i morgen. Lige nu ligner det så alligevel en tur på landevejen - under alle omstændigheder blev dagen i dag ikke til en hviledag.

Der var mange folk i jernhulen - havde ellers forventet at forårsvejret havde trukket.

Træningstid 1t 40 min

Crosstrainer:

5 minutter

Planken:

60 sek @ BW+10kg

60 sek @ BW+10kg

60 sek @ BW+10kg

Sideplanken:

45 sek

45 sek

45 sek

Kropshævninger med underhåndsgreb i skodstativ:

18 - superstricte og ret langsomme

10 - ditto

Romaskine:

5 min

Skvat:

15x10

10x50

3x90

3x100

3x105

3x110

Lårcurl:

10x50

4x80 , åhr-SHIT!! det var tungere end sidst jeg havde 80 på. Mistede fuldstændigt det mentale og failede 5eren

6x80 , denne gang var der så reelt bare ikke til mere uden at snyde

Læg i benpres:

15x150

15x200

15x200

Bænkpress, DB

10x22

8x34 , uuuuultra slow når der nu ikke er tungere DBs

6x34 , nåja - lidt for slow, hehe

Laterals:

10x8

10x8

Cable crossover:

10x20

10x20

Arnold presses:

10x18

9x18

Bicepcurl:

8x18

8x18

Upper back maskine:

10x40

10x40

Tricep pushdowns:

10x25

10x25

Hyperextensions:

20

20

17 - lidt for slow igen

Crosstrainer:

5 min

- nu er jeg ret spændt på om volumen i skvat er lille nok til at jeg undgår DOMS eller om det er nødvendigt at finde benpressen frem.

Damn der er meget chokolade at smagsteste :4mewantfood: :4thumbup: host-host :blush:

Det må lige vente til en dag jeg skal lave cardio, ellers er det simpelthen noget griseri: 1 bar i størrelse Bounty og 4 i størrelse Snickers. Af de 5 ligner de 4 udfra bekrivelsen noget der får englene til at synge.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

post-1580-048972100 1302639830_thumb.jpg

Haps - mest de to med mørk chokolade og især den ene :wub::wub::wub:

Jeg valgte alligevel spinning i dag - ikke at det er noget jeg tager meget notits af men har været en smule snottet de sidste morgener og også i aftes da jeg blev søvnig. Ingen grund til at bede om sygdom ved at køre i lortevejr.

Det skulle vise sig at være det rigtige valg af to årsager:

1: jeg ville gerne brænde noget af chokoladen af, så kørte på postevand og måtte holde noget igen mod slutningen for ikke at gå sukkerkold - eller måske var det bare blodsukkeret der fuckede op. Jeg ramte i hvert fald muren nogenlunde samtidigt med at maven begyndte at rumle af sult. Hellere gå kold til spinning end på vejen :wink:

2: Kæft en fed instruktør (Frank Thy). Ny mand i FW, virkede det som. Masser af instruktioner så man kunne disponere knivskarpt. Især den første time var fantastisk med nogle lækre intervaller, bl. a. siksak over/under syregrænse. NICE! Og musikken som jeg bedst kan lide den. Time 2 var ret præget af stående kørsel i over mellemtakt og det er ikke lige min kop te men var mod slutningen så optaget at at balancere på "gå kold"-grænsen så tiden fløj af sted. Time 3 blev aflyst da der kun var mig. Fint, omstændighederne taget i betragtning.

I øvrigt sjovt som man let bliver indvolveret i snak når man spinner i klubtøj.

Pulsuret fuckede helt og aldeles op. Det vil åbenbart bare ikke indendørs :blink:

I morgen skal jeg have en hviledag og for nu at komme fornuftigt til hægterne har jeg hældt lidt ekstra carbs på kroppen og det gør jeg nok også i morgen.

Vi skal nu lige mindes at det i dag er 50 år siden, verden forandrede sig, da Juri Gagarin lige var oppe og vende i 108 minutter.

http://www.youtube.com/watch?v=qVj8suwc4Y0&NR=1

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Fjeren i hatten blæste af i dag :tongue: Uha-uha hvor blev jeg revet rundt.

Enten kører jeg ligeså røvelendigt som jeg hele tiden har påstået eller også har jeg ligeså stort problem med at astmamedicien ikke virker - eller: det ved jeg jo at den ikke gør når det er koldt, men så koldt synes jeg nu heller ikke at det var her til aften :unsure:

Min elendige kørsel blev ikke bedre af at jeg allerede på andet interval blev parret med en som ganske simpelt kørte for hurtigt og i forsøget på at hænge på, brændte jeg tændstikkerne helt af i stedet for at lade ham køre og finde et realistisk tempo.

Det eneste lyspunkt var jeg ret let kunne have nappet Humlespækspurten i "min" gruppe men i dag huskede jeg at lade ham der forsøgte at køre den langt udefra, få lov at tage den. Altså bortset fra at så var der bare en anden der oversprintede ham. Det er ikke kun mig der er et svin :laugh:

Pulsuret havde ingen kontakt til dikkeværket og vi holdt stille 18!!! gange så kurverne er totalt kaos; det gider vi ikke belemre Morten Zs server med.

75km der skal glemmes ASAP.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

En fredelig hyggetur side-by-side med en af klubbens ældste ryttere: 100,1km på 4t 1m

(Pulsuret virkede fint i dag men intet interessant.)

Jeg havde dog ikke regnet med at vi skulle køre så langt så blev mere end almindelig sulten trods vi stoppede så jeg kunne investere i en banan og en cocio.

Lunt inde i landet men pissekoldt langs Strandvejen - hvem gider dog bo sådan et lortested :blink:

Ingen træning i morgen da jeg skal agere flyttemand. Dog kun for min søster man da hun vejer 140-150kg og vores bror har dårlig ryg, så kommer jeg nu nok til at lave en del af arbejdet.

Og skal køre stoooor dytbil :w00t:

Det er ganske voldsomt så mange udgaver dette nummer er lavet i - her i en af mange fortolkninger

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Hvis ikke man skulle træne når man har ferie, hvornår så?

Derfor et lille net besøg i FW med lille workload og især for bagkæden som skal i aktion i morgen.

Træiningstid: 1t 10m:

Romaskine:

5 min

Sideplanken:

??

Planken:

??

Chinups (håndflader udad og lidt for bredt greb i lortestativ):

22

Upperback maskine:

15x45

Bænkpres, DB (lange pauser):

20x12

10x38

10x38

10x38

Bicepcurl:

10x20

Arnold presses:

8x18

8x18

8x18

Hyperextension:

25

Laterals:

15x8

15x8

Stiff arm kickbacks:

15x10

15x10

Læg i benpres:

20x100

20x150

20x180

20x200

supersættet med

Benpres:

15x100

10x150

10x180

10x200 , hvor er det dog meget nemmere for en teknikmongol bare at gå i maskinen og glemme alt om balance og den slags :innocent:

Lårcurl, siddende:

10x50

8x80

7½x80

Glemte triceps :4slap:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Som forventet var det undertegnede som kom til at lave det meste i går. Til gengæld var der ikke så meget at flytte på. Og ikke noget med hi/lo split i gearkassen og dobbelte udkoblnger som ellers kunne have været hyggeligt, det var blot en Fiat Iveco kassevogn. Hader i øvrigt Fiats speedere i den slags biler: de er alt for bløde, så man skal sidde og holde forfoden oppe for ikke at give bundgas. Statisk træning for skinnebensmuskulaturen og ikke særligt behageligt.

Nå, men i morges gik turen til HCMs fællestræning. Sjældent er jeg startet ud med inaktive stænger. Nu kan jeg godt mærke at jeg har haft ferie og har trænet 19 timer siden kaptajnkurset sidste weekend - der er ikke meget spræl i det gamle kadaver :sneaky2:

Jeg plejer altid at give rimelig gas på vejen derhen men i morges ville benene bare ikke, så ankom lidt sent da jeg smed et par minutter på vejen.

De havde endnu ikke delt op i hold og trods dampbørnene prøvede at lokke mig op på hold 1 (så de kunne hægte mig af halvt halvt i Hundested, de slyngler :nonono: ) blev jeg nede på hold 2. Nu de ikke var nået så langt, havde jeg forventet at skulle stå for turen men Jan bød hurtigt ind som turleder. Fint med mig - jeg er sådan set ret ligeglad med hvem der bestemmer.

Det begyndte med lidt struktur men kun halvhjertet da det ikke er til at give ordentlige instrukser når man skal råbe folk op mens man kører. Det endte som mere turagtigt kørsel. Jeg havde dog held med at tvinge tempoet ned i et stykke tid, når vi havde kørt så den samme mand blev sat af flere gange lige efter hinanden.

Havde tempoet generelt været et par pinde højere, havde det været en OK træning. Rent niveaumæssigt sidder jeg desværre i samme suppedas som til banetræningen i vinters: Enten er jeg på et for hurtigt hold eller på et for langsomt. Den der passende udfordring kan jeg ikke finde med det fremmøde vi har lige p.t. Overvejer derfor om det snart er tid til at besøge CCHillerød og se om det er bedre.

To små pulstoppe var alt som det kunne blive til: en føring på Jonstrupbakken (hvor jeg kom til at sætte de andre) og en alt for kort Humlebækspurt, så det var nærmest bare antrittæning.

post-1580-047678500 1303044181_thumb.gif

Men OK - det er nok ganske udemærket ikke at lave mere når nu jeg er slidt men immervæk skuffende med en søndagsudflugt som er på under 100km :mad:

Nu er ferien slut og kan derfor slappe af med en 12-timersvagt i morgen :tongue:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Gregers din gamle kriger, du må ud og køre nogle intervaller, så du kan komme i form til at følge hold 1. Du er sikkert ikke så langt fra som du selv går og tror, så giv det en chance og spring føringerne over de første gange.

Når de nu samtidigt lokker, så tag da chancen :superman:

Link to comment
Share on other sites

Gregers din gamle kriger, du må ud og køre nogle intervaller, så du kan komme i form til at følge hold 1. Du er sikkert ikke så langt fra som du selv går og tror, så giv det en chance og spring føringerne over de første gange.

Når de nu samtidigt lokker, så tag da chancen :superman:

+1!

Nyd hverdagstræningen hvor der kommer godt med intervaller der rykker din form, og så om en 2 ugers penge er du klar til at hoppe med på hold 1. Du kan sagtens følge med hvis du ikke tager for mange føringer, og bare det at du hopper med på sådan en tur gør at du bliver presset op.

Link to comment
Share on other sites

Det må jeg nok hellere, så :cool:

I dag blev det til årets første tur med CCHillerød efter en hel dag med eksamensmave, men det bøvl havde jeg jo også sidste år på de første par ture deroppe. Ret irriterende når jeg nu godt ved at det ikke er noget der er farligt men hurra for Imodium.

Jeg var i Hørsholm for at handle umiddelbart inden og trods jeg stort set ingen kender, så lykkedes det alligevel at rende på to kendte ansigter. Den ene har jeg ikke set i 15 år og bor i Nordjylland, så det var ikke lige til at løsrive sig. Endelig hjemme opdagede jeg at cyklen var flad og så måtte jeg tage bilen til Hillerød for at nå det.

Jeg valgte at at tage en tur med hold 2 men spottede dog et par stykker på hold 1 som jeg burde kunne køre op med. Så hvis dagen blev noget bæ, så var der en plan B til sommeren. Men hold 2 var OK og mentalt passer det mig jo fint ikke at være blandt dem man skal tage hensyn til.

Hvor er CCH bare meget mere let at gå til end HCM. Der var ikke gået et minut før vi lå to og to og snakken gik.

I hvert fald lige indtil jeg lavede ufrivilligt drama. Nogle af Hillerøds cykelstier er i niveau med kørebanen og andre hævet med kantsten. Jeg har endnu ikke styr på hvornår det skifter, udover at det gør det tit, så jeg blev fanget ude på kørebanen. Jeg fandt et lille hul i flokken og pegede ind, da der var en at de der små ramper ved indkørslerne. Umiddelbart lignede det at hullet var ved at blive lukket så jeg tøvede, men så så at der blev givet plads. Desværre var rampen nu næsten passé så jeg fik kun forhjulet op på cykelstien mens baghjulet hang ned på vejen - og det larmer pænt meget med Cosmic Carbonerne på, kan jeg hilse og sige. Alle panikkede og veg fra mig fordi de var bange for styrt men jeg havde fint vægten på forhjulet og derfor 100% kontrol over cyklen. Det kunne de jo ikke vide, så jeg var nok den der blev mindst forskrækket :laugh:

Ellers som sidste år er "rollefordelingen" markant anderledes end i HCM, så jeg endte med at være den der fik flest føringer - helt utænkeligt, ellers.

Intervallerne var få og simple:

5 gange antrittræning: 5 sek all out og 55 sek pause.

5 gange vo2max: 3 min puls 90% og 3 min rulle - det gik dog lidt i fisk, dels pga. trafikken så jeg endte bag biler bag langsommere ryttere og så kunne jeg heller ikke tælle til 5 men kun til 4 :blush:

Hastigheden i dag var lige en tand over hvad holdet kunne holde til, så vi knækkede over et par gange; den del er i hvert fald ikke noget der bekymrer da jeg selv to af gangene var med til det - ikke med vilje, forstås. Den nye holdleder er ret motiverende og klar i spyttet så umiddelbart er hold 2 meget tiltalende og ret beset har jeg heller ikke noget at gøre på hold 1 som jo burde være forbeholdt licensryttere. Håber dog at der bliver flere end de to intervalblokke som vi havde i dag - eller i hvert fald at det rent praktisk bliver muligt at køre sig helt i hegnet.

Men en ting ad gangen - lige nu nyder jeg bare at have haft det sjovt og megahyggeligt i samme omfang som til banetræning. Og glæder mig faktisk allerede til næste CCH-træning. Var det nogen der sagde motivationsboost :w00t:

Pulskurven mangler puls i rød zone, men det skal nok rette sig:

post-1580-094032600 1303249824_thumb.gif

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Selvom cyklen står stille behøver jeg jo ikke. Så jeg var lige et smut omkring FW i en god times tid:

Crosstrainer:10 min

Plank walks:

20

20

Sideplanke m rul (aner ikke hvad øvelsen hedder men man krummer sidelæns sammen. Eller noget.

20

20

Lændemaskine:

12x50

12x50

Mavemaskine:

12x75

12x75

Rotary torso:

12x40

12x40

Rotator cuff:

15x5

15x5

Kickbacks med strakt arm:

15x10

15x10

Chinups:

19 :devil: Pis. 20 reps skal man altid kunne lire af. Det må smugtrænes :4disguise:

Bænkpres, 30 grader incline:

15x14

12x30

Bicepcurl, db:

10x20

Laterals:

12x10

12x10 , de sidste var ikke kønne

Arnold presses:

12x18

8x12

Tricep pushdown m reb:

12x27½

Lårcurl, siddende:

10x50

5x80

Leg extensions:

10x50

5x80

Læg i benpres:

20x120

15x200

Umiddelbart er det ærgeligt at fællestræningen i klubben ligger om morgenen inden solen varmer så man ikke kan køre i sommerklunset. Men i betragtning af at jeg er blevet solbrændt i fjæset af at have været på cyklen i ydertimerne, er det vist meget godt at være lidt på afstand af den. Den må godt nok være bidsk for tiden.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Efter noget der kunne ligne årets mest elendige nattesøvn, gik turen her til morgen endnu en gang mod Hillerød. Pga. morgenkulden og de hastigt stigende temperaturer, så snød jeg og tog bilen så det med påklædningen blev lettere at styre.

CCHillerød havde arrangeret et lille internt hygge-påske-løb. Det var åbenbart primært den hårde kerne som fandt arrangementet interessant, for da gruppe 1 (licens + sommercup 1) var lettet, stod vi kun 10-11 tilbage. Så gruppe 2 (sommercup2+3 & junior) og 3 (motion) blev slået sammen.

Alligevel var vi desværre ikke nok til at der gik væddeløb i det, det var jo ellers meningen lige at prøve.

På første 2 omgange af 6 var det vistnok mest de samme to der trak men derefter gik vi over til at føre i kvarte omgange, pænt og fint efter orden i køen.

Da jeg fik min føring på 4rde omgang, synes jeg det var på tide at "hyggestykket" blev lidt mere intensivt end på de forrige omgange. Holdt også farten oppe på det første stykke af den lange stigning men fik lige pint mig selv lidt for meget og lod mig dumpe på hjul.

Planen var at drille på den sidste opkørsel men det var der en anden der gjorde og i opsamlingen blev jeg lukket inde næsten bagerst de de forreste 3 kørte væk. Fik hentet helt pænt ind på dem nedad inden målstregen men havde brændt for meget krudt af så da de spurtede, så sprang de af krogen og trak lidt fra igen.

post-1580-043858800 1303384790_thumb.gif

Ganske hyggeligt arrangement men fik hverken forsmag på kørsel i flok eller set hvor meget spræl der er i summercupgruppen, nu vi var så få. Mere om det er galmandsværk at stille op i de første afdelinger eller lige vente til der er spolet nogle km i benene.

Men det kan så være ligegyldigt, for jeg havde glemt ALT om at CCH har fået ny klubtrøje indtil jeg så de andre kørte i den og det er blevet penslet ud at man man ikke stiller op i den gamle. Da der ikke er tøjudlevering lige foreløbig, så er den beslutning jo lissom truffet.

Uff, jeg er godt nok blevet øm i vommen efter i går :crazy:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Lyder da ellers som en god tur, og et flot snit i er endt med.

Kører du med HCM eller CCH i morgen?

Snittet - HAHA, det er sq da rigtigt :bigsmile: , det har jeg slet ikke set før nu :laugh::blink::nonono:

I morgen? Hvis jeg kører bli... ej, jeg skal sq køre også selvom stængerne føles en kende moste (lortedåbsattest), .... så bliver det med HCM.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Endelig var vejret til at køre i kort ærmer og kørte rør. Resultet er desværre også at man er blevet en smule rød hist og pist :nonono:

Nå, jeg skal på arbejde om lidt, turdetaljer kan I sikkert læse i Kermits log omend vi givetvis har oplevet det ret forskelligt.

Som sædvanlig i HCM-regi kom jeg kun til føring i starten da kørslen var organiseret i fin paradekørsel - eller hang jeg og rodede rundt bag midten det meste af tiden :dry:

De første to intervaller kom jeg på et for langsomt hold - alternativet var at køre med Kermit og Per B :crazy: Prøvede at fiske efter en anden holdopdeling mellem de to, men var nok ikke ihærdig nok til at det blev opdaget. Kermit og Per burde have kørt alene og resten delt i to hold. Det var faktisk lige ved at de to burde have kørt hele dagen alene, så stor niveauforskel var der.

Kan ellers konstateret at "forårsmålepunktet" aka Laust som kørte fra mig for et par uger siden er passeret og at jeg simpelthen enten må acceptere at være tung i røven eller få smidt nogle kg til næste år hvis det nogensinde skal blive rigtigt anstændigt.

De gange hvor de skal køres bakkespurt koster det simpelthen alt for dyrt at få vredet mine 90kg op i fart og når det endelig er lykkedes, er der ikke mere juice tilbage. Men det kan jeg jo kun takke mig og min appetit sidste sommer for :mad: Og/eller også ligger det til min genetik at brænde ud ret hurtigt, det kunne jeg desværre godt have mig mistænkt for.

Alt i alt en forholdvis rolig dag men der er jo også masser af påsketræning tilbage :w00t:

Hvis jeg kan komme op altså; jeg har aftenvagter fra nu, men nu må vi se.

post-1580-049345700 1303473761_thumb.gif

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Dagens træning var ikke hård men jeg tror at den var vigtig nok.

Da jeg vågnede i morges, vendte jeg mig på den anden side og sov en times tid mere.

Da jeg vågnede igen, tog jeg en rep mere på ca. 15 minutter men så var der også fail.

Ganske vist kan man ikke sove på forskud men min erfaring siger mig at i praksis kan man komme langt hvis man kan gå all in på søvn, inden man rammer nogle dage med mangelfuld søvn som jeg kommer til nu.

Ellers bare lidt spredte strøtanker:

Efter kommentarerne til mit lille foto i dagsformtråden, har jeg besluttet igen i år at droppe vægttrænigen for overkroppen. Jeg skal ifølge rabat-kontrakten besøge FW en gang om ugen og så må det blive til lidt core og et par symbolske reps for stængerne. Jeg er i øvrigt stadigvæk øm i maven efter sidste mavetræning så mere af den slags er nok ikke noget der skader :wink:

Det var åbenbart ikke kun mig der havde trøjeproblemer i CCHillerød, for i direkte forlængelse af min henvendelse er det kommet på hjemmesiden at man indtil videre alligevel må køre sommercup i den gamle trøje.

Så nu er målet at hive et point for at stille op. Med al det mave- og søvnbøvl jeg har haft op til bare at skulle køre med CCH, så er det vist også rigeligt nok i sig selv.

Ellers er jeg fint tilfreds hvis jeg hænger med rundt de første par omgange og skulle jeg kommer med hele vejen, så letter jeg bare gassen og kører over måtten i god ro og orden. Dermed håber jeg at kunne gøre projektet lidt mere mentalt spiseligt.

Og så kan jeg spekulere i om jeg mon får værdi ud af min restitutionsuge når jeg skal til stege og stå med en brolæggerjomfru og efterfølgende bære cement væk. Plus det løse :dry:

Sjovt nok var der ingen returhjælp til min have. Men det havde jeg nu heller ikke forventet. Gad vide om jeg nogensinde lærer at tænke på mig selv først?

Hmmm, det kom sq da til at lyde helt forkert men tror alligevel at det med sammenhængen er underforstået. Ellers udsender jeg nogle signaler jeg ikke har lyst til :blush:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Jannek, HCMs næsten nye træner, skulle i dag stå for underholdningen.

Han var så ikke i kridthuset med det han havde planlagt, men fik til gengæld masser af sympati for sin cykel som knækkede under en Frankrigstur, da den sidelæns ramte en jernstolpe i vejen. Han havde taget den med i bilen så vi kunne se den :crazy:

Folk havde forventet at der skulle køres "tur" men det blev rendyrket intervaltræning og med kun få indslag var det nærmest umuligt at holde styr på tropperne, nu Jannek kun var med i starten og det fra bil. Da vi (Laust og jeg) så også forsøgte at lægge relevant køretekniktræning ind, så begyndte øfferiet for alvor.

Dagen bød på opvarmningsinterval, 3km enkeltstart og 6x30/30sek interval. Og så spole ben ind i mellem og den menu var folket ikke glad ved.

Incl. at køre rundt med en håndfuld licenskort, kom jeg op på 77,5km på 3t48min.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Endelig var vejret til at køre i kort ærmer og kørte rør. Resultet er desværre også at man er blevet en smule rød hist og pist :nonono:

*host* solfaktor 30 *host* :cool:

Og så kan jeg spekulere i om jeg mon får værdi ud af min restitutionsuge når jeg skal til stege og stå med en brolæggerjomfru og efterfølgende bære cement væk. Plus det løse :dry:

Sjovt nok var der ingen returhjælp til min have. Men det havde jeg nu heller ikke forventet. Gad vide om jeg nogensinde lærer at tænke på mig selv først?

Hmmm, det kom sq da til at lyde helt forkert men tror alligevel at det med sammenhængen er underforstået. Ellers udsender jeg nogle signaler jeg ikke har lyst til :blush:

Hvis du har svært ved at sige nej, så sig "ja - men desværre" i stedet for. Fx:

Dem:"Hej Gregers, hvad siger du til at komme og slave for os hele weekenden. Vi skal nok proppe dig med flødekager imens"

Dig: "Ihh, det vil jeg rigtig gerne! Desværre har jeg allerede lavet planer for at få styr på min nye have i den weekend."

Det tager lidt tid at lære teknikken, men det virker: Det er svært at presse en person, som udtrykker imødekommenhed. Det virker særligt godt, hvis du kan få flettet ind at de skal hjælpe dig, før du kan hjælpe dem (a la "det tager mig nok hele weekenden, når jeg skal gå med det selv. Men hvis du kommer og hjælper mig lørdag, så det kan blive færdigt, så har jeg tid til at hjælpe dig søndag"). :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg ER ikke god til at sige nej. Hvis jeg svømmede i andre muligheder var det måske lettere men har dog besluttet at jeg ikke agter at knokle mig helt i hegnet dernede - intensiteten bliver ikke mere end moderat.

Hjælp den anden vej :tongue:

Utænkeligt, jeg fik hjælp til at male lejligheden her i efteråret. Sidst noget lignende skete ligger 16-17 år tilbage, så der går lang tid før næste gang.

Den der faktor 30 skulle jeg nok have haft på i dag; det var længe jeg sad på cyklen.

Det er det sædvanlige hvert forår men må glæde mig over at det trods alt er eneste sammenhæng jeg er ude i solen så selvom det slet ikke er OK, så er jeg areal og tidsmæssigt langt mindre "rødhærget" end gennemsnitsdanskeren.

Alligevel skidt:

post-1580-021816500 1303754629_thumb.jpg

Dagens tur med HCM var stille og rolig men for lang til en restitutionstur. Pyt. Der skal kun eet søm mere i kisten i morgen, så står den på noget der i praksis bliver cykelfri uge. Onsdag ryger cyklen nemlig til "smeden" som får lov at skille og samle kranken i håb om at cyklen holder op med at knirke. Nu gider jeg ikke flere kommentarer fra de andre og det er vist egentlig også ret dårlig stil at stille op med cykel der skramler :blush:

Derefter til Stege for at rive udhus ned og hugge gulvet op og få det hele på lossepladsen. Jeg forventer ikke at få hjælp til nogen af delene da den kvindelige part er skulderopereret og det mandlige indslag helst holder sig foran TV´et.

Hov - til sagen. Turen var en HCM classic: Det var oplagt at køre samlet: een enkelt var til at køre i høj fart men ellers skulle folk have en restitutionstur efter i går eller var fra langsommere hold. Så det gjorde vi. På vejen blev vi hurtigt delt i 3-4 grupper med 100 meter mellem hver og ham som var kaptajn og planlagde at det skulle være en tur uden pulstoppe, lå alligevel og kørt skiltepurte og trak farten op så de langsommere blev hægtet af.

Ak ja, så er vi til at kende igen :nonono:

post-1580-022855200 1303755295_thumb.gif

Efter fællesturen var jeg lige rundt med en håndfuld licenskort - føj hvor var jeg sulten, men havde også tabt min morgenkakao på vej til opsamlingsstedet :cry:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Taktak :smile: Det er helt rart ikke at være vinterbleg mere og stængerne slap heldigvis for at blive røde.

Kæft hvor har jeg dummet mig. Indtil i nat, troede jeg at min ferie var startet men vågnede og kom i tanke noget kursus. Fandt en kursusindkaldelse og sætte vækkeuret til klokken 6 - det er sq hård kost når man tror at man har ferie. Jeg dukker op til kursus men stod ikke på deltagerlisten. Da jeg kommer hjem finder jeg så en nyere indkaldelse med en anden dato. Nå, men nu har jeg været der :4slap:

Efter indkøb og en lille lur, nåede jeg lige at smide cyklen i dytbilen og finde Hillerød.

Træneren til hold 2 var syg så det var sidste års træner som havde tjansen. Om det var derfor at hold 1 blev kæmpestort mens vi kun var 14 på holdet ved jeg ikke, men det lignede sidste år.

Efter en rask transportkørsel i medvind, skulle vi køre noget rulleskiftinterval. Da vi ikke kendte hinandens formåen blev vi blot opdelt hvor vi nu lige stod. Jeg endte så på det hold der var dømt langsomt og det var også tilfældet, der var 3-4 stykker som faldt igennem og som vi tit skulle samle op.

Derefter blot turagtig kørsel. Det er så også OK når man ikke er flere og det i modsætning til i HCM går på skift med føringerne, så jeg fik vind i smasken og pulsen pænt op 2 gange + 1 en kort tur lige inden vi stoppede for rulleskiftet. Betydeligt mere interval end selve intervallet, trods jeg begge gange fik kørt min makker mør før jeg selv ramte loftet.

Derudover skete der faktisk ikke meget. Det var to skiltespurter hvoraf den ene var på smal cykelsti og vanvid at køre med i men der var så også kun 3 der gjorde.

Den anden var nogenlunde lang - desværre var skiltet gemt bag beplantning og kunne først ses med få sekunders varsel så den blev ikke trykket helt af fra min side da der ligeså godt kunne have været ½km mere og jeg anede ikke hvor vi var :laugh:

Der er ikke et sølle sekunds pulsvisning på kurven, så den dropper vi. Men 71,0 km kørt.

Og så står den på cykelfri tid - desværre. Jeg havde helst kørt lidt småture men må se at få cyklen til at være stille. Tror jeg napper en spinningtime på torsdag omme på bagerste række så jeg fede den af men dog lave lidt pedalarbejde. Der er bestilt massage af stængerne torsdag og mandag - det kan næppe skade. Strengt taget føler jeg mig underligt nok ikke specielt slidt men håber da alligevel at pausen giver lidt.

Jeg hader at skulle indrømme det med det var faktisk helt rart til en forandring at at køre mere jævnt og uden så meget trænerindblanding.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Der er bestilt massage af stængerne torsdag og mandag - det kan næppe skade. Strengt taget føler jeg mig underligt nok ikke specielt slidt men håber da alligevel at pausen giver lidt.

Må man spørge, hvem du går hos? Er det sådan en officiel sportsmassør, en fys eller andet? Jeg overvejer også at få noget massage af benene, og min oprindelige massør har rykket teltpælene op og er flyttet til Jylland. Det er lidt langt at køre :cool:

Henrik

Forhenværende Cykolog.

Link to comment
Share on other sites

Taktak :smile: Det er helt rart ikke at være vinterbleg mere og stængerne slap heldigvis for at blive røde.

Kæft hvor har jeg dummet mig. Indtil i nat, troede jeg at min ferie var startet men vågnede og kom i tanke noget kursus. Fandt en kursusindkaldelse og sætte vækkeuret til klokken 6 - det er sq hård kost når man tror at man har ferie. Jeg dukker op til kursus men stod ikke på deltagerlisten. Da jeg kommer hjem finder jeg så en nyere indkaldelse med en anden dato. Nå, men nu har jeg været der :4slap:

Hehe, godt på vej til cykelhabitten :cool: - men avs da en forbrænding!

Det med kurset var da noget øv...en klassiker at gøre sådan noget på en hårdt tiltrængt feriedag :crazy: .

Link to comment
Share on other sites

Det indbyggede cykeltøj er vist på plads - bortset fra at folk, hvis de gerne vil gætte på årsagen til det aparte udseende, stort set altid "beskylder" mig for at være roer :blink:

Mht. kursus, så håber jeg at jeg får lov at holde fri den dag jeg skulle have været på kursus - så er det ikke helt splidt. Men det var sq lidt kikset især da lokalet var for lille i forvejen.

Og Henrik for .... vi troede sq du havde forladt, bare sådan :cry:

Jeg bruger massageordningen inde på arbejde, så jeg tvivler på at du kan snige dig ind :laugh:

Ulempen er at det ikke altid bliver som man gerene vil have det, men de to så kører det p.t. tager pænt fat så det ikke bare er hyggenysse og jeg ved allerede at torsdag kommer til at gøre pænt nas i generelt i benene mens mandag mest bliver et kortvarigt smerteinferno under fødderne. Hende der har mandagen tager er ikke helt så hårdhændet men til gengæld tager hun fødderne med og det gør bare helt afsindigt ondt når hun masserer svangen :crazy:

Ellers rart med en hviledag, jeg er alligevel noget mat benene.

Jeg har en million praktiske ting at lave i dag men håber at komme i haven i aften. Jeg har indset at jeg ikke i år når at få plantet det jeg ellers gerne ville, men jeg kan så koncentrere mig om at holde jorden 100% ukrudtsfri så den er lige til at gå til næste år. Arh, lidt skal der altså i også selvom timingen bliver forkert.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share