Forslunds log vol. II


Chris27
 Share

Recommended Posts

Thyge: du har helt ret. Jeg pakkede det ud og samlede det i dag :smile:

Dagens træning: torsdag 13/03-2008

Frivend: 1x5x20 - 1x5x40

Stød m hugvend: 4x2x40

Opadstød: 4x3x50

Bænk: 1x5x20 - 1x5x50 - 1x5x65 - 3x5x70

Frontsquat:1x5x50 - 5x4x55

C2 roning: 1000m@3,37,0min

Jeg har ferie for tiden, og det hjælper vist ikke på mit styrke/energi niveau. Men jeg får da trænet. I dag var det med Krebsen og vores to nye(Zapp og Nick).

På Krebsens opfordring lavede jeg lidt stød i stedet for frivend.. ikke de store vægte, men jeg fik ros for stilen.

Bænk føltes tungere end den plejer.

Frontsquatten var kilomæssig ikke imponerende, men den føltes til gengæld nem for en gangs skyld.

Vi fik vores nye squatstativ i dag. Det er et Eurosport, som dog virker lidt vakkelvornt.

Tonnage: 4295kg .. lav energi + tekniktræning giver lav volumen.

Edited by Chris27
Link to comment
Share on other sites

Dagens træning: søndag 15/03-2008

Træk fra hæng: 1x5x20 - 1x5x30

Råtræk fra hæng: 3x5x40

Råtræk: 3x3x45

Opadstød: 2x5x20 - 1x5x30 - 2x5x40 - 3x3x50 - 1x2x55 - 1x2x60

Frontsquat: 1x5x50 - 5x5x55

Military: 1x5x30 - 3x8x40

C2 roning: 500m@1,38,9min

Teknik + frontsquat i selskab med Krebsen.

I træk var min teknik lidt svingende, men nogen af løftene fløj op. Jeg havde dog ikke nok overskud, til at jeg gad at øge til 50kg.

Opadstød føltes teknisk godt, men lidt tungere end jeg ønskede.

I frontsquat havde jeg ikke mange kilo på, men til gengæld føltes den også let, hvilket sker meget sjældent.

Alt i alt en udmærket træning med fokus på teknik og en god frontsquat oplevelse.

Tonnage: 5385kg

Næste træning er torsdag, da jeg har sat tirsdag (hvor jeg ellers ville træne) af til min første microsoft certificerings eksamen.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning: torsdag 20/03-2008

Frivend: 1x5x20 - 1x5x40 - 2x5x50 - 3x3x55

Bænk: 1x5x50 - 1x5x65 - 3x5x70 - 1x5x75

Frontsquat: 1x5x50 - 6x3x57,5

C2 roning: 1000m@3,31,9m

Træning med Batman og Krebsen.

Frivend føles ikke så overbevisende. Teknikken er vist blevet lidt rusten at den ustrukturerede træning i år, så ingenting flyver op.

Bænk var til gengæld langt bedre end sidst, og med en nogenlunde sikker 5x75 er jeg er ikke så langt fra mit bedste.

Frontsquat var let og i god stil. Hvis jeg kan holde den gode teknik og øge lidt fra gang til gang, så er jeg tilfreds... næste gang 5x4x57,5kg.

Roningen var mit hurtigste siden rokonkurrencen, men det var nok kun halvfriskt roet.

Min certificeringseksamen gik ikke så godt, da jeg dumpede med mindst mulig margin (ret ufedt med spørgsmål, som ikke er en del af pensum :cry: ). Men jeg tager den igen og består meget snart.

Edited by Chris27
Link to comment
Share on other sites

Hej Thyge> Jeg så godt, at det sidste greb også var gået i stykker. Vi købte det på min anbefaling, og det er jeg måske ikke helt stolt af, fordi det virker lidt for vakkelvornt, og ikke verdens bedste kvalitet (man kan i øvrigt heller ikke bænke med det, da hullerne sidder for højt opppe), så jeg har selv tænkt på om man kan/bør sende det tilbage. Det ærgrer mig jo, at jeg har fundet et knapt så godt stativ til os. Men vi skal nok en del op i pris for at få noget i samme kvalitet som det andet stativ.

Dagens træning: lørdag 22/03-2008

Råtræk fra hæng: 1x5x20 - 1x5x30 - 3x5x40

Råtræk: 3x3x45

Trækhiv: 3x5x60

Bænk: 1x5x20 - 1x5x50 - 1x5x60 - 3x5x70

Frontsquat: 1x5x50 - 5x4x57,5

C2 roning: 500m@1,49,5min

Stille og rolig træning med Batman og Anders.

Råtræk føltes ikke særlig god, men det var nok et teknikproblem, for trækhivet føltes udmærket.

I bænk var jeg øm i skulderen, så der må jeg være opmærksom på, at der ikke er en skade lurende (skulderen har drillet lidt før i tiden). Vægten var ellers let nok.

Frontsquat var lidt mere krævende men stadigvæk let nok og med pauser indenfor rimelighedens grænser. Næste gang 5x5x57,5kg.

Tonnage: 5255kg

Edited by Chris27
Link to comment
Share on other sites

Dagens træning: mandag 24/03-2008

Reverse hypers: 1x10x7 - 3x10x17

Frivend fra hæng: 1x5x20 - 1x5x40 - 1x5x50

Frivend: 4x3x55

Stødhiv: 3x5x75

Bænk: 1x5x20 - 1x5x50 - 1x5x65 - 1x5x70 - 1x6x70 - 1x5x72,5

Frontsquat: 1x5x50 - 5x5x57,5

C2 roning: 1000m@3,37,0min

Træning med Anders og Batman i et snavset AK Thor (andre plejer at klage over rengøringen, men det er sjældent, at jeg synes, at der er snavset).

Hypers føles lige tungt, hver gang, men jeg ville gerne have lidt overskud, så jeg kunne øge til 19,5kg.. men det må vente.

Frivend føles tung for tiden, men det skyldes nok at jeg er lidt ude af træning med teknikken for tiden. Det blev i hvert fald lidt bedre efterhånden, men mine workset skal gerne tilbage på 60kg eller mere). Stødhiv føltes ellers udmærket.

I frontsquat er jeg vist kommet ind i en god rytme, og dagens løft var også med godt overskud og fornuftig teknik. Næste gang 6x3x60kg.

I romaskinen er jeg ikke så oplagt for tiden, og til dagens træning gad jeg ikke vælge pace. Tiden blev rimelig, men det var hårdt i betragtning af, at jeg roede 12sek fra min rekord.

Alt i alt en gennemsnitlig træning, hvor jeg har fået bedre struktur på træningen end på det seneste, jeg ville dog gerne træne lidt hurtiger, og havde overvejet dødløft i dag, som ikke blev til noget, da tiden var gået...

I morgen skal jeg på arbejde efter 3 ugers ferie, og det er vist meget sundt, for jeg går i stå, når jeg holder for lang ferie.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning: torsdag 27/03-2008

Reverse hypers: 1x10x7 - 3x10x17

Råtræk fra hæng: 1x5x20 - 1x5x30

Råtræk: 2x5x40 - 3x3x45 - 1x2x50

Trækhiv: 3x5x60

Bænk: 1x5x20 - 1x5x50 - 1x5x65 - 3x6x70

Frontsquat: 1x5x50 - 6x3x60

C2 roning: 500m@1,41,2min

Træning med Batman. Trækkene føltes ganske gode, selvom stilen vist ikke var helt optimal på 50kg. Men det er også et stykke tid siden, at jeg sidst har trukket 50kg.

Bænken var lidt tung og frontsquat var lidt tung men pæn nok. Næste gang 5x4x60kg.

Ellers ikke noget at bemærke, ud over, at jeg ikke kan forstå, hvordan i alverden det kunne tage næsten 2½time :crazy: , da jeg ikke syntes mine pauser var så lange.

Jeg overvejede også lidt dødløft, da jeg ikke har dødløtet længe og savnede det, men jeg syntes ikke, at jeg havde tid i dag.

Tonnage: 5900kg

Link to comment
Share on other sites

Gårsdagens træning: mandag 31/01-2008

Reverse hypers: 1x10x7 - 3x10x17

Frivend: 1x5x20 - 1x5x40 - 2x5x50 - 1x3x57,5

Dødløft: 1x5x80 - 1x3x100 - 3x3x120 - 1x1x130 - 1x1x140 - 1x1x150

Smal bænk: 1x5x20 - 1x5x40 - 1x5x55 - 1x5x60 - 3x5x65

C2 roning: 500m@1,38,5min

Træning med Batman, Anders, Zapp og hans gæst Rasmus.

Da jeg ville lave dødløft (som jeg ellers vil lægge omlørdagen) blev træningen lidt tilfældigt og jeg nåede ikke frontsquat, da jeg havde en aftale efter træning.

Dødløft gik fornuftigt i betragtning af, at jeg ikke har trænet den i år. 3x120kg var rimeligt lette, og 150kg var ikke et maxløft. Med lidt regelmæssighed bør jeg kunne lave 170kg om et par måneder.

Jeg satser på, at det gavner min motivation at dødløfte igen, da jeg trænger til en øvelse at afreagere i.

Smal bænk overvejer jeg at smide ind imellem mit normale bænk og så i øvrigt ikke spilde tid på så mange lette sæt.

I roning fik jeg en god tid uden at anstrenge mig synderligt, så det kan jeg ikke være utilfreds med.

Link to comment
Share on other sites

Træning: torsdag 03/04-2008

Frivend:1x5x20 - 1x5x40 - 2x5x50 - 5x3x57,5 - 1x2x65

Stødhiv: 3x5x75

Bænk: 1x5x20 - 1x5x50 - 1x5x65 -3x6x70

Frontsquat: 1x5x50 - 5x4x60

C2 roning: 700m@2,24,9min

Træning med nisserne og Per, som snart skal til begynder-KM, så han var nede og få pudser teknikken og træningsformen af. Han lavede også 2x100kg i frontsquat, så han har noget styrke. Han ville gerne i den vægtklasse, som MaxPower ikke stiller op i :tongue: (han vejede 93,7kg i dag)

Frivend føltes bedre end længe og 57,5kg fløj op, så jeg kan nok fortsætte med 60kg. Mit 65kg sæt var dog ret grimt, da teknikken røg. Med 13 sæt i frivend + stødhiv, var der også fin volumen.

Bænk var let, og jeg kunne have taget flere reps, så hvis styrken er lige så god næste gang, smider jeg lidt ekstra kilo på.

Frontsquat var lidt tung, men stadig overkommelig, og vist med udmærket teknik - næste gang 5x5x60kg.

Den bedste træning længe, fin styrke i bænk og frivend og oven i købet et pænt tempo (efter min standard) med 1t45min for hele træningen, som ellers har det med at snige sig over 2 timer.

Tonnage: 6303kg - Så kom jeg over 6000kg igen.

Link to comment
Share on other sites

Træning med nisserne og Per, som snart skal til begynder-KM, så han var nede og få pudser teknikken og træningsformen af. Han lavede også 2x100kg i frontsquat, så han har noget styrke. Han ville gerne i den vægtklasse, som MaxPower ikke stiller op i :tongue: (han vejede 93,7kg i dag)

Lidt venskabelig konkurrence er da ellers ikke af vejen, men som du også kan læse i loggen stiller jeg ikke i trikot d. 26. grundet skader. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Lidt venskabelig konkurrence er da ellers ikke af vejen, men som du også kan læse i loggen stiller jeg ikke i trikot d. 26. grundet skader. :wink:

Jeg havde godt læst, at du havde lidt skadesproblemer, men jeg er ikke på Mol så tit for tiden, så jeg har ikke set dit afbud.

Det var ellers en skam med din skade. Men så må du have god bedring og få din debut en anden gang.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning: lørdag 05/04-2008

Hugvend fra hæng: 1x5x20 - 1x5x40 - 1x3x45

Hugvend: 3x3x50

Opadstød: 1x5x20 - 1x5x30 - 1x5x40 - 3x3x50 - 1x3x60 - 1x1x65

Dødløft: 1x5x80 - 1x3x110 - 5x3x125

C2 roning: 500m@1,39,5min

Træning med Anders og Krebsen, Batman var syg (de to nisser er efterhånden verdens største skravl).

Let træning med teknik og dødløft:

Hugvend har jeg ikke lavet længe, og der var ikke meget styr på opspændet på 50kg, men det kommer nok hvis jeg laver den regelmæssigt.

Opadstød var godt med god teknik og god fart, jeg havde dog lidt balanceproblemer, men 65kg kom også let og rent på strakte arme.

Dødløft var mit første rigtige pas længe måske føste i år), så jeg lagde beskedent ud, men den var også let. Næste gang øger jeg til 130kg. Jeg føler mig stærkere og mere motiveret, når jeg har dødløft med i min træning. Krebsen udtaler sig dog ikkeså rosende om min teknik, men det må jeg leve med, den er trods alt ikke værre end onkel Troels :tongue:

Min morgenvægt er i øvrigt omkring 87kg for tiden.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning: mandag 07/04-2008

Råtræk fra hæng: 1x5x20 - 1x5x30 - 2x5x40

Råtræk: 3x3x45 - 1x3x50

Trækhiv: 3x5x60

Bænk: 1x5x20 - 1x5x50 - 1x6x65 - 3x6x70

Frontsquat: 1x5x50 - 5x5x60

C2 roning: 500m@1,39,7min

Træning med nisserne, Anders, Zapp og den nye Rasmus... der er efterhpnden fornuftigt fremmøde til træning.

Træk gik ret godt, specielt mine 45kg sæt truede med at lave huller i loftet. Der var dog ikke så meget overskud på 50kg, men 3x50 er heller ikke dårligt efter min standard.

Bænk var heller ikke vildt tung i dag, så jeg går lidt op næste gang.

I frontsquat var jeg nået til klassikeren 5x5. Det er psykisk hårdt, da jeg skal være koncentreret og holde opspændet hele tiden. Men det var egentligt ikke vildt tungt, og Batman synes at stilen var god.

Jeg har tænkt mig at ændre lidt på reps nu og lave: 5x6x50, 5x5x55, 5x4x60, 5x3x65 de næste to uger, og så starte forfra 2,5kg højere (lidt a la Smolov). Vægtene er måske ikke særligt ambitiøse, men jeg gider ikke knække halsen på at være for grådig.

Tonnage: 5860kg

På torsdag har vi generalforsamling i AK Thor bla med pizza og indkøb af nyt udstyr på dagsordenen.

I går var jeg ude og se andendagen af DM i styrkeløft. Jeg kendte ikke rigtigt nogen, og jeg kom til at sætte mig bag Klaus Jensen :crazy: , men ellers var det meget godt at se. Michael Jensen og Sune var specielt seje at se, men der blev generelt kæmpet godt. Tonnys stunt var dog knapt så fedt at se, men jeg så ham senere, så det gik vist ikke så galt.

Flot arrangement omend musikken i længden føltes lidt larmende.... det må være alvorligt, hvis jeg synes det (jeg hørte en harcelerere over at træne til Jacob Prehn musik)

Link to comment
Share on other sites

Måske du skulle tage med Ander til BJJ én af dagene :)

Det var de her skiver jeg snakkede om: http://www.nerlinger.com/dpshop/__Eleiko%2...0100_01.04.html men sidder og kommer helt i tvivl om, hvilken type de er. Synes ikke hjemmesiden er meget bevendt.

Desuden var der http://store.wfwclub.com/ men tvivler på det er specielt brugbart at bestille noget hjem fra USA.

Link to comment
Share on other sites

Måske du skulle tage med Ander til BJJ én af dagene :)

Det var de her skiver jeg snakkede om: http://www.nerlinger.com/dpshop/__Eleiko%2...0100_01.04.html men sidder og kommer helt i tvivl om, hvilken type de er. Synes ikke hjemmesiden er meget bevendt.

Desuden var der http://store.wfwclub.com/ men tvivler på det er specielt brugbart at bestille noget hjem fra USA.

Jeg må se på dine links i morgen.

Med hensyn til at tage med Anders så er jeg vist alt for fredelig til at slå igen.

Den nye Rasmus (jeg mener han hedder Rasmus) var en som Zapp har haft med de seneste to gange, jeg har trænet med ham.

Men ellers til dagens begivenheder, hvor der var generalforsamling med kampvalg :crazy: .. eller noget.

Jeg er lige kommet hjem fra skadestuen, hvor jeg har tilbrsgt tre timer for at blive syet med to sting efter at vores ustabile medlem Kasper uden grund gik amok under generalforsamlingen og slog mig i hovedet med en knytnæve. Han er nu forhenværende medlem, da han blev exkluderet på stedet. Der er trods alt grænser for, hvor store psykopater vi kan have i klubben. Jeg politianmelder ham nok ikke i første omgang.

Derudover skete der ikke det store til generalforsamlingen, hvor vi besluttede at kigge efter en rygmaskine og en bentpressmaskine.

Inden nåede jeg at træne lidt:

Frivend fra hæng: 1x5x20 - 1x5x40 - 1x5x50

Frivend: 1x4x55

stødhiv: 1x5x70 - 3x5x75

Bænk: 1x5x20 - 1x5x50 - 1x5x65 - 1x5x70 - 1x5x72,5 - 1x7x72,5

Frontsquat (dag1): 1x5x50 - 5x6x50

C2 roning: 600m@1,59,8min

I frivend fik jeg at vide, at jeg var meget eksplosiv, men det resulterede i, at jeg kom til at forstrække håndleddet eller noget, så jeg ikke kunne frivende mere. Forhåbentigt er det væk til næste gang.

Bænk gik vel fornuftigt med 7x72,5kg i sidste, men sidste rep blev ret skæv.

Frontsquat ser let ud og var let. Næste gang 5x5x55, som også bør være let.

Link to comment
Share on other sites

Der skal godt nok meget til at fange folks opmærksomhed her. Ikke engang umotiveret vold kan give nogen kommentarer. :crazy:

Men det ser ikke så slemt ud mere, og jeg skal havestingene fjernet i morgen. Forhåbentligt ser vi ikke mere til Kasper, og jeg vil gerne advare andre træningssteder imod ham... han er utilregnelig og uenfor pædagogisk rækkevidde. Jeg er flere gange blevet opfordret til at politianmelde ham i dag.

Jeg fik ikke trænet i lørdags, da jeg brugte tiden til at læse til eksamen, som jeg skal op til på onsdag. Men i dag trænede jeg.

Dagens træning: mandag 14/04-2008

Råtræk fra hæng: 1x5x20 - 1x5x30 - 1x5x40

Råtræk: 1x5x42,5 - 1x4x45 - 1x3x47,5 - 1x2x50

Trækhiv: 3x5x60

Bænk: 1x5x20 - 1x5x50 - 1x6x65 - 3x6x72,5

Frontsquat (dag2): 1x5x50 - 5x5x55

C2 roning: 500m@1,43,9min

Træning med Batman, Morten, 2xAnders og Zapp.

Råtræk kører fornuftigt nok, og jeg er ikke så langt fra mit bedste. Mine 2x50kg var dog lidt tunge. Jeg bør nok også træne fuldt træk, men det er svært, specielt uden god coaching.

Trækhiv føles næsten for nem og jeg trækker dem i brysthøjde...måske skulle jeg øge.

Bænkstyrken er også udmærket for tiden, og dagens løft var ikke til failure. Jeg burde nok lave noget systematisk her.

Frontsquat var let, men vægten kan nok heller ikke imponere nogen... næste gang 5x4x60kg.

Jeg er ikke helt så motiveret for romaskinen for tiden, så det bliver blot til pligtroning på 500m, hvor tempoet oven i købet var sløvt i dag.

Tonnage: 5655kg

Link to comment
Share on other sites

Der skal godt nok meget til at fange folks opmærksomhed her. Ikke engang umotiveret vold kan give nogen kommentarer. :crazy:

Men det ser ikke så slemt ud mere, og jeg skal havestingene fjernet i morgen. Forhåbentligt ser vi ikke mere til Kasper, og jeg vil gerne advare andre træningssteder imod ham... han er utilregnelig og uenfor pædagogisk rækkevidde. Jeg er flere gange blevet opfordret til at politianmelde ham i dag.

:laugh:

Jeg var helt målløs da jeg læste det, og havde det egentlig sådan lidt underligt med at spørge nærmere ind til det her i loggen.

Link to comment
Share on other sites

:laugh:

Jeg var helt målløs da jeg læste det, og havde det egentlig sådan lidt underligt med at spørge nærmere ind til det her i loggen.

Jeg går ud fra, at du har mødt ham, medens du trænede dernede. I hvert fald har du hørt om ham.

Jeg har aldrig haft et skænderi man ham, men vi blev enige i, at han ikke kan rumme kritik, og forventede ar blive kritiseret til generalforsamlingen.

Det er først her til aften, jeg har set det, men det var jo en rystende oplevelse. Det kunne være gået rigtig galt.

Selvom det er lidt rystende, og jeg endnu ikke ser særlig pæn ud i ansigtet, er jeg ikke bange for ham, det er han simplethen for sølle til. De siger også lidt om hans retoriske evner at han eneste svar på kritik er vold og at kalde folk for bøsserøve (tilsyneladende det eneste bandeord han har lært).

Jeg ved ikke hvor galt det plejer at gå, når man bliver slået i hovedet, men han gjorde for øjnene at 12 mennesker, hvilket vist fortæller noget om, hvor langt han tænker.

Link to comment
Share on other sites

Jeg går ud fra, at du har mødt ham, medens du trænede dernede. I hvert fald har du hørt om ham.

Jeg har aldrig haft et skænderi man ham, men vi blev enige i, at han ikke kan rumme kritik, og forventede ar blive kritiseret til generalforsamlingen.

Ja, jeg rendte ind i ham et par gange. Hans mest markante træk var egentlig at han ikke kunne holde op med at snakke. :wink: I hvert fald ikke før jeg forlod lokalet.

Selvom det kunne lyde som en no-brainer at melde ham, så kan jeg godt lidt følge din tilbageholdenhed (når der nu ikke skete mere). Det afgør du selvfølgelig selv, min tanke er nok at jeg ville gøre det hvis jeg mente det kunne hjælpe ham eller andre. Men det er da svært hvis du har det indtryk at han er en tabt sag uanset.

Link to comment
Share on other sites

I dine overvejelser om en eventuel anmeldelse bør du også overveje konsekvenserne for andre, hvis ikke du gør det.

Du er måske mentalt stærk nok til at trække på skuldrene over det skete og komme videre med dit liv. Men hvad nu hvis det går ud over en svagere person næste gang? Et voldeligt overfald som kræver syning i ansigtet på skadestuen er altså ikke småting.

Der er ingen garanti for, at hans opførsel bliver bedre af tre måneder bag tremmer (eller behandling, hvis det er mere påkrævet), men hvis ikke du foretager dig noget, så er det vel helt sikkert, at det ikke bliver sidste gang, han forsøger at løse sine personlige problemer med vold. Og hvis du vælger ikke at foretage dig noget i sagen, så står du faktisk med en del af ansvaret, når det går ud over en anden næste gang. Fordi du valgte ikke at lade det skete have konsekvenser for ham, men bare accepterede det. Og dermed også sendte et signal til ham om, at det er i orden at opføre sig sådan.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share