Forslunds log vol. II


Chris27
 Share

Recommended Posts

Ja, jeg rendte ind i ham et par gange. Hans mest markante træk var egentlig at han ikke kunne holde op med at snakke. :wink: I hvert fald ikke før jeg forlod lokalet.

Selvom det kunne lyde som en no-brainer at melde ham, så kan jeg godt lidt følge din tilbageholdenhed (når der nu ikke skete mere). Det afgør du selvfølgelig selv, min tanke er nok at jeg ville gøre det hvis jeg mente det kunne hjælpe ham eller andre. Men det er da svært hvis du har det indtryk at han er en tabt sag uanset.

I dine overvejelser om en eventuel anmeldelse bør du også overveje konsekvenserne for andre, hvis ikke du gør det.

Du er måske mentalt stærk nok til at trække på skuldrene over det skete og komme videre med dit liv. Men hvad nu hvis det går ud over en svagere person næste gang? Et voldeligt overfald som kræver syning i ansigtet på skadestuen er altså ikke småting.

Der er ingen garanti for, at hans opførsel bliver bedre af tre måneder bag tremmer (eller behandling, hvis det er mere påkrævet), men hvis ikke du foretager dig noget, så er det vel helt sikkert, at det ikke bliver sidste gang, han forsøger at løse sine personlige problemer med vold. Og hvis du vælger ikke at foretage dig noget i sagen, så står du faktisk med en del af ansvaret, når det går ud over en anden næste gang. Fordi du valgte ikke at lade det skete have konsekvenser for ham, men bare accepterede det. Og dermed også sendte et signal til ham om, at det er i orden at opføre sig sådan.

Jeg kan godt følge jer og Ged og Incognito nede i klubben sagde det samme, hvilket dog ingen, som var til generalforsamling har sagt (det spurgte blot om jeg ville anmelde ham). Jeg har ikke nok styr på straffeloven til at vide, hvor meget der skal til at blive dømt for vold, men jeg synes ikke selv, at det var så alvorligt.

Men videre til træning:

Dagens træning: torsdag 17/04-2008

Frivend fra hæng: 1x5x20 - 1x5x40 - 1x5x45 - 1x5x50 - 1x3x55

Frivend: 3x3x60

Stødhiv: 3x5x75

Bænk: 1x5x20 - 1x5x50 - 1x5x65 - 1x5x72,5 - 1x3x80 - 1x2x85

Frontsquat: 1x5x50 - 5x4x60

Opadstød: 1x5x20 - 1x5x40

C2 roning: 1000m@3,38,6min

Jeg kedede mig på arbejdet, så jeg tog tidligt til træning, hvilket passede fint med at jeg ankom samtidig med Anders. Træningen blev også lidt hurtigere end ellers, da vi delte stativ til bænk og squat og han som resten af Danmarks befolkning holder kortere pauser end mig.

Mine frivend var virkeligt dårlige i dag, hvilket måske skyldtes at jeg havde lavet alle mine opvarmningssæt fra hæng og slet ikke fik styr på timinigen. Stødhiv gik ellers udmærket.

I bænk ville jeg teste mig selv lidt, da jeg synes at styrken har været fornuftig på det seneste. 2x85kg var allout, men også en udmærket vægt at få. Jeg bør nok variere mine sæt, så jeg får flere løft og måske skifter imellem 5-6 reps og 2-3 reps. Det må jeg lige tænke over.

Frontsquat gik fint. Dog mener Anders, at jeg har et stort problem med at mine knæ går indad, og da jeg prøvede at gøre noget ved det på de to sidste sæt blev det tungere. Det kan jeg ikke lide. Næste gang 5x3x65kg

Tonnage: 5577,5kg

Min eksamen i går var noget møg: For anden gang fik jeg 67,3%, hvor jeg behøvede 70%. Ret latterligt at halvdelen af pensum ikke står i Microsofts eget kursusmateriale, og ret ærgeligt, at jeg skal op igen.

Edited by Chris27
Link to comment
Share on other sites

Dagens træning: lørdag 19/04-2008

Fuldt træk + overhead squat: 1x5x20 - 1x5x30 - 3x5x40 - 1x3x45

Opadstød: 3x5x20 - 1x5x40 - 1x3x50 - 1x2x55 - 1x1x60

Dødløft: 1x5x80 - 1x3x110 - 3x3x130

Hurtig træning med Batman. Ikke så meget at sige, det var lidt uoplagt og havde tankerne på resten af dagen.

Tekniktræning med Batman er heller ikke så effektivt, da han er lidt i sin egen verden og aldrig kommenterer min teknik.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning: mandag 21/04-2008

Råtræk fra hæng: 1x5x20 - 1x5x30 - 3x5x40

Råtræk: 1x4x45 - 1x3x50

Råtræk fra over knæ: 1x1x50 (PR)

Trækhiv: 3x5x60

Bænk: 1x5x20 - 1x5x50 - 3x6x65

Frontsquat (dag 4): 1x5x50 - 5x3x65

C2 roninig: 500m@1,49,5min

Træning med Bat, Anders og Morten. Morten holdt mig i ørerne i råtrækket, hvilket nok hjalp på teknikken, som var ret god i dag. 3x50kg var rimeligt sikkert løftet. Og så fik Morten lokket mig til at lave 50kg fra over knæet, hvor der ikke er noget momentum med ren eksplosion, og til min egen overraskelse kom den nogenlunde sikkert op. Jeg har aldrig lavet mere end 42,5 eller 45kg herfra. Men det viser nok, at der er en del flere kilo i mit træk, når jeg engang får styr på mit træk.

Bænk var tung, så den ville jeg blot overstå hurtigt.

I frontsquat nåede jeg min første tunge dag (det er faktisk længe siden, at jeg har frontsquattet 65kg senest), men selvom det var lidt tungt, så gik det fint nok, og stilen var vist også fornuftig. Næste gang starter jeg forfra 2,5kg højere: første gang med 5x6x52,5kg. Det er måske ikke et særlig ambitiøst program, men jeg går nok død i frontsquatten, hvis jeg vil for meget.

Tonnage: 4875kg.. nok lidt i underkanten.

Og så er sommeren kommet :sun: Det er dejligt.

Link to comment
Share on other sites

Det kunne være lidt sjovt at se dig under Eriks eller Anders' pisk. :tongue:

Og tillykke med PR'en :superman:

Det er jeg nok ikke ambitiøs nok til. Men at træne med Morten (selvom hans egen træning vist mest kan betegnes som graviditetsgymnastik) er 100 gange mere udbytterigt end blot at træne med Batman og faktisk også bedre end med Krebsen.

Men min form er lidt på vej op for tiden (efter at have været helt til rotterne), så hvis jeg samtidig får lidt teknikspot, så burde der være plads til nogle VL-rekorder til mig snart, hvilket nok også kunne øge gejsten.

Dagens rekord var lidt en pseudorekord, da jeg kun plejer at bruge øvelsen til opvarmning, men det er selvfølgelig helt i din ånd at notere den som PR :tongue: (specielt da det nok er årets første).

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning: torsdag 24/04-2008

Frivend fra hæng: 1x5x20 -1x5x40 - 2x5x50

Frivend: 1x4x55 - 3x3x60

Bænk: 1x5x20 -1x5x50 - 1x5x65 - 1x3x75 - 3x3x80 - 1x4x80

Frontsquat(dag 1): 1x5x50 - 5x6x52,5

Military: 1x5x20 -1x5x40

C2 roning: 600m@2,14min

Træning med Batman, Morten og Per, som stævnedebuterer på lørdag.

Mine frivend fra hæng var gode, men fra gulv var de ikke særligt gode. Morten snakkede teknik, men det er lidt frustrerende at have to, som prøver at lære en teknik, når de sjældent er der samtidig og de siger de modsatte ting :crazy:

I bænk var planen at lave tripler på 80kg, og det gik meget godt. På første sæt var der endda overskud, medens de næste var lidt tungere. 4. rep var allout og en grim grinder, så det er nok et godt gæt, at mit max ligger deromkring for tiden.

Frontsquat ser let ud, og det var det også. Næste gang 5x5x57,5kg.

Military blev ikke til meget, da jeg kunne mærke den i albuen.

Tonnage: 5635kg

Link to comment
Share on other sites

Da jeg skulle ud og se ØM for begyndere (det lyder egentligt ikke særligt imponerende) det kun en hurtigt træning med Bat:

Dødløft: 1x5x50 - 1x5x80 - 1x3x110 - 5x3x130

Opadstød: 3x5x20 - 1x5x40 - 1x3x50 - 1x2x55 - 1x2x60 (stem på 2.)

C2 roning: 500m@1,39,2min

Derefter var det ud til Viking, hvor vores nye løfter Per skulle have debut. Først var der de lette klasser, som var befolket af ungdomsløftere med overgearede forældre og trænere på sidelinien. Nogle løftere så lovende ud, andre så bare nye ud.

I de tunge vægtklasser løftede Per og lavede 70kg i træk (75g underkendt på stem) og 100kg i stød (102kg underkendt på stem), hvilket var en udmærket debut. Så nu har vi igen aktive løftere i AK Thor. Hvis MaxPower havde været med, var sølv nok blevet til bronze.

Bedste løfter lavede 100kg/130kg.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning: mandag 28/04-2008

Hugtræk fra hæng: 1x5x20 - 2x5x30 - 1x5x35 - 1x5x40(1 miss) - 1x3x40(3 miss)

Trækhiv: 3x5x60

Bænk: 1x5x20 - 1x5x50 - 4x6x65 - 1x11x65 :4slap:

Frontsquat: 1x5x50- 5x5x57,5

C2 roning: 600m@2,16,3min

Træning med nisserne og Anders. Krebs har været væk på ferie, så jeg ville udnytte hans tilstedeværelse og lave rigtigt træk, men det er totalt hit and miss. Vægten er ingenting, men balancen i bundstillingen er helt til hest, når jeg er eksplosiv (jeg kan faktisk godt være eksplosiv), så jeg tabte mindst tre reps, hvor jeg ikke kunne holde balancen.

I bænk troede jeg, at jeg havde sat PR og undrede mig over,m hvorfor det var så let indtil, jeg så, at jeg havde glemt at sætte 70kg på til mine workset... ret dumt.

Frontsquat er pænt og ikke alt for tungt, når jeg koncentrerer mig (og helt at nogen kigger på), men jeg bliver med det samme straffet når jeg sjusker, som jeg gjorde i første sæt.

I roning hang min bluse fast i maskinen flere gang, så jeg måtte tage den af. Det hjalp ikke ligefrem på tiden.

Jeg har løst gåden om mine indadvendte knæ, som jeg har i squat og mine VL-øvelser. Det skyldes simpelthen, at jeg træder på indensiden af foden (er det det, som hedder proprineret /suprineret eller noget i den retning), spørgsmålet er så: hvad gør man ved det?

I går så jeg 'The mist', som er en Stephen King filmatisering, som egentlig var udmærket, selvom den et par gange var lidt langtrukken.

Link to comment
Share on other sites

Derefter var det ud til Viking, hvor vores nye løfter Per skulle have debut. Først var der de lette klasser, som var befolket af ungdomsløftere med overgearede forældre og trænere på sidelinien. Nogle løftere så lovende ud, andre så bare nye ud.

I de tunge vægtklasser løftede Per og lavede 70kg i træk (75g underkendt på stem) og 100kg i stød (102kg underkendt på stem), hvilket var en udmærket debut. Så nu har vi igen aktive løftere i AK Thor. Hvis MaxPower havde været med, var sølv nok blevet til bronze.

Bedste løfter lavede 100kg/130kg.

Men det var han ikke. :bigsmile:

Tillykke med/til Per.

Link to comment
Share on other sites

Men det var han ikke. :bigsmile:

Tillykke med/til Per.

Ja det er godt, at Thor nu er en officielt aktiv klub igen. Begyndermesterskabet er nu ikke noget voldsomt stort stævne seniormæssigt, da der kun var 6 folk med i -85,94 og 105, og alle fik medaljer.

Jeg går ud fra, at du kan lave over 170kg, men Per er ikke så skolet endnu og laver bla råtræk. Krebs prøver vist at få ham op i -105kg, men det har han nok også højden til.

Har du planer om, hvornår du skal debutere. Du ser trods alt heller ikke helt invalid ud i din log.

Jeg vil tro du kan få et sko-indlæg der hjælper på din overpronation.

Jeg ville have været ude at kigge i Viking, men havde været på arbejde og var nødt til at sove lidt mere end 4 timer.

Hvis du skulle lure teknik, så er der nok bedre steder end til begynder KM, men det var da hyggeligt at se og kunne heppe på klubbens falmede farver. Nisserne var selvølgeligt i deres es, fordi de mødte alle de andre nisser, som var kommet ud og heppe på deres egne nye håb :tongue:

Måske bliver det dig næste år?

Med hensyn til skoindlæg, så lyder dit forslag som en god ide, som jeg må kigge lidt mere på :smile:

Link to comment
Share on other sites

Ja det er godt, at Thor nu er en officielt aktiv klub igen. Begyndermesterskabet er nu ikke noget voldsomt stort stævne seniormæssigt, da der kun var 6 folk med i -85,94 og 105, og alle fik medaljer.

Jeg går ud fra, at du kan lave over 170kg, men Per er ikke så skolet endnu og laver bla råtræk. Krebs prøver vist at få ham op i -105kg, men det har han nok også højden til.

Har du planer om, hvornår du skal debutere. Du ser trods alt heller ikke helt invalid ud i din log.

Som der står i loggen har ryggens helbred førsteprioritet, og så må VL komme når og hvis resten bliver klar til det.

Mine PRs hedder 85 og 100, men det er svært at sige hvad jeg ville kunne lave til stævne - nerver kunne hive det lidt ned især i træk og vægtene ville nok blive sat konservativt, men stød ville jeg være overbevist om jeg kunne forbedre hvis jeg fik lov. :smile: Alt sammen ligegyldige spekulationer dog - hehe.

Link to comment
Share on other sites

Som der står i loggen har ryggens helbred førsteprioritet, og så må VL komme når og hvis resten bliver klar til det.

Mine PRs hedder 85 og 100, men det er svært at sige hvad jeg ville kunne lave til stævne - nerver kunne hive det lidt ned især i træk og vægtene ville nok blive sat konservativt, men stød ville jeg være overbevist om jeg kunne forbedre hvis jeg fik lov. :smile: Alt sammen ligegyldige spekulationer dog - hehe.

Ja jeg kunne se i din log, at VL blev nedprioriteret i den nærmeste fremtid. Det er en lidt foruroligende tendens med VL og skader, som jeg ser ret tit. Jeg træner tilsyneladende ikke hårdt nok til at det rammer mig dog :blink:

Dagens træning: torsdag 01/05-2008

Hugvend fra hæng: 1x5x20 - 1x5x30 - 1x5x40 - 1x5x45 - 2x4x50 - 1x0x55 (blev kun frivend)

Bænk: 1x5x20 - 1x5x50 - 1x5x65 - 3x5x70

Frontsquat (dag 3): 1x5x50 - 5x4x62,5

C2 roning: 800m@2,49,7min

Træning med nisserne, hvor det var politisk torsdags, hvilket nok er uungåeligt 1. maj med to skabskommunister (Krebsen fastholdt at Fogh lignede Mussolini).

Jeg lavede hugvend, hvilket gik udmærket. Men de var fra hæng, og jeg har et stort teknisk problem for tiden med vend fra gulv, hvor overgangen fra 1. fase til 2. fase slet ikke hænger sammen (hver for sig ser de fornuftige ud), hvilket er ret irriterende, da jeg burde vende langt mere end jeg gør.

Bænken var tungere end ventet, så mine planlagte tunge treere blev udskiftet med knapt så ambitiøse femmere.

Frontsquat gik fint, hvor kun en enkelt rep var dårlig, og jeg generelt havde udmærket teknik fornuftigt overskud. Krebs og Bat holdt øje med løftene, hvilket de plejer at blive bedre af. Næste gang 5x3x67,5kg

Volumen kunne vist godt have været højere :blush:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning: mandag 05/05-2208

Råtræk fra hæng: 1x5x20 - 1x5x30 - 4x5x40 - 2x3x45

Råtræk: 1x2x50

Rumænsk dødløft: 3x6x70

Bænk: 1x5x20 - 1x5x50 - 1x3x65 - 3x3x75 - 1x6x75

Frontsquat (dag 4): 1x5x50 - 1x3x60 - 5x3x67,5

C2 roning: 600m@2,05,1min

Træning med nisserne. Jeg fik god ros for mit råtræk, og jeg havde også god raket på speciel mine 45kg tripler. Unoderne er ikke helt væk, men det var pænt flydende.

Jeg lavede rumænsk dødløft istedet for trækhiv. Jeg kan overhovedet ikke vurdere min stil, men krebsen sagde, at den var god og ryggen havde godt svaj :smile: .

Bænken føltes egentligt tung, men da jeg tog mig sammen i sidste sæt, lavede jeg 6 reps, hvilket er noget af det bedste i nyere tid.

Frontsquat var tuuung. I de første to sæt gik det rimeligt, men senere skulle der kæmpes. Det er også det tungeste jeg har perret med længe, så jeg forventede at det var tungt. Heldigvis er næste dag lettere med 5x6x55kg.

Ellers ikke det store at bemærke.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning: torsdag 08/05-2008

Frivend fra over knæ: 1x5x20 - 1x5x40 - 6x5x50

Rumænsk dødløft: 2x6x70 - 1x6x75

Bænk: 1x5x20 - 1x5x50 - 1x6x65 - 3x6x70

Frontsquat: 1x5x50 - 5x6x55

C2 roning: 624m@2,18min

Bestyrelsen var samlet til træning: mig, Morten og nisserne. Batman er begyndt at løbe, så nu piver han endnu mere over, at det hele er hårdt end ellers.

Da begge mine mentorer, Krebs og Morten, samlet lavede jeg en masse frivend fra hæng for at få styr på eksplosionen. Det gav noget finpudsning af andethivet, og nogle ganske eksplosive hiv, som jeg forhåbentligt kan huske noget af og få med i min fulde hiv.

I rumænsk dødløft har jeg stadig ikke overblik over stilen, men jeg tror, at den er god. Hvor meget jeg kan øge i den øvelse, er nok mest et teknikspørgsmål.

Bænk føltes nem i dag. Det gjorde frontsquat egentligt også, men det er lange sæt efter min standard.

Tonnage: 6990kg, som må være det meste længe.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning: lørdag 10/05-2008

Frivend fra over knæ: 1x5x20 - 1x5x40 - 2x5x50 - 1x4x55

Statisk hold (120kg OH): 20s - 20s - 15s

Rackpull fra over knæ: 1x5x80 - 1x5x120 - 1x6x140

Opadstød: 3x5x20 - 2x5x40 - 1x3x50

C2 roning: 500m@1,40,0min

Rowing (nok i pund): 1x8x90 - 1x8x110 - 1x8x120 - 1x8x130 - 1x8x140 - 1x8x150

Det var rent mylder til træning i dag: nisserne, Per + kammerat, Incognito med søn (som var meget ivrig i squat og snart er lige så stærk som far :tongue: ) og jeg hilste også på Zapp.

Min egen træning var egentligt ret lidt, og det er vist hvad der sker, når jeg ikke har nogen plan med, da lørdag er min planløse dag. Jeg må nok få lidt mere styr på det, og jeg skulle også have lavet dødløft.

Statisk hold var et forsøg pga jeg ikke er imponeret over min OH grebsstyrke (med mixed greb har jeg løftet 230kg), og løftene var til grebet svigtede.

Rowing var i maskine og blot for at prøve den.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning: mandag 12/05-2008

Råtræk fra hæng: 1x5x20 - 1x5x30 - 2x5x40

Råtræk: 3x3x45 - 1x3x47,5 - 1x1x52,5

Bænk: 1x5x20 - 1x5x50 - 1x3x67,5 -1x5x75 - 2x3x77,5 - 1x4x77,5

Dødløft: 1x5x50 - 1x5x80 - 1x3x110 - 1x3x120 - 1x3x130 - 1x1x140

C2 roning: 1000m@3,53,8min

Træning med nisserne, Per og Zapp.

Mit træk går fint for tiden, og jeg fik endda ros af krebsen. God fart og 52,5kg var årsbedste og rimeligt sikker. jeg kan dog ikke overskue at lave fuldt træk med tung vægt, da jeg hopper frem eller tilbage og derfor ikke har balancen til at sidde i hug med den.

Jeg synes bænk er tung for tiden, men når jeg kigger på, hvad jeg løftede i dag, så ser det egentligt ganske fornuftigt ud.

En mandags træning bør egentligt indeholde frontsquat, men da det var en formiddagstræning, og jeg svigtede dødløft i lørdags, så dødløfttede jeg i stedet. Jeg ville egentligt lidt højere op (150 eller 155kg), men da alle andre var gået gad jeg ikke mere.

Jeg har lidt motivationsproblemer i træningen for tiden, som jeg må have gjort noget ved. Problemet er ikke, at jeg ikke kan lide at træne, men at jeg dels er håbløs til frivend, som af indlysende grunde fylder en del i træningen og mit stigende problem med tvangsritualer inden mine løft, som jeg må have gjort noget ved.

Jeg har startet dødløft igen efter en pause, fordi det er den øvelse, som jeg virkeligt føler mig god i (når jeg er i træning i den), men jeg bliver som regel kritiseret en del, når jeg laver den pga min teknik. Jeg skal også have flere småøvelser med, men i øjeblikket tager træningen ca 2timer, og det vil jeg helst ikke over.

Men vægten i morges var 85,6kg, som er det laveste længe, selvom jeg egentligt ikke gør noget for at tabe mig (jeg har dog løbet to gange på fælleden i denne uge). Jeg kan ikke helt beslutte, om vægten skal ned eller op, så foreløbig får den lov at passe sig selv.

I morgen skal jeg til microsoft certificeringseksamen, og det skal være alle gode gange tre, for jeg er træt af læse til den.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning: torsdag 16/05-2008

Frivend fra over knæ: 1x5x20 - 2x5x45

Frivend fra under knæ: 3x5x45- 1x5x50

Frivend: 1x5x50

Bænk: 1x5x20 - 1x5x50 - 1x6x65 - 3x7x70

Frontsquat: 1x5x50 - 1x5x60 - 1x3x65 - 1x2x70 - 1x2x75

Military: 1x5x30

C2 roning(lvl4): 1200m@4,28,2min

Træning med nisserne, Zapp og Morten.

Frivend var som det er i øjeblikket down to basic, for jeg har ikke ordentligt styr på teknikken, som ellers tidligere har været en del bedre. Noget af det var vist fornuftigt, men generelt kunne det godt være en del mere overbevisende.Bænk var til gengæld udmærket.

Frontsquat burde egentligt være 5x5x60, men efter første sæt, så gad jeg ikke mere og ville i stedet prøve noget andet, så jeg tog noget tungere. 2x75kg var tæt på all-out, men det er også første gang meget længe, at jeg har rundet 70kg. På 65kg fik jeg ros af Morten, sådan noget sker ikke hvert år.

Jeg har ikke lavet military længe, så det skulle være i dag... troede jeg, for min albue gjorde ondt fra første rep, så det blev kun til opvarmningssættet.

Tonnage: 5120kg

Og dagens bedste nyhed kom i tirsdags, hvor jeg bestod min microsofteksamen med god margin (i 3. forsøg :dry: ), så en eksamen til, og jeg er certificeret microsoftudvikler.

Link to comment
Share on other sites

Tak for det Bruno :smile:

Dagens træning: lørdag 17/05-2008

Frivend: 1x5x20 - 1x5x40 - 4x5x50 - 1x4x55

Opadstød: 3x5x20 - 1x5x40 (av)

Bænk: 1x5x40 - 8x4x65

Dødløft: 1x5x50 - 1x5x90 - 7x3x120 - 1x3x140

C2 roning: 600m@2,06,1min

Tidlig træning med Batman.

I stedet for hiv vend fra hæng, som jeg har fokuseret (måske lidt for) meget på for nylig, lavede jeg frivend, som jo er det, som jeg vil være god til (eller i hvert fald bedre). Jeg fik ros for teknikken, men jeg syntes at der var minus eksplosion. Det er lidt frustrerende, at det har været meget bedre, men ikke ved, hvorfor det er blevet dårligere.

Mit opadstød blev ikke til meget, da mit problem fra torsdagens military også drillede mig her, hvor det gjorde ondt at sænke stangen (selve løftet var ellers fint nok), planen var ellers en masse tripler på 50kg.

I bænk ville jeg lave en masse med korte pauser, og det lykkedes også nogenlunde. Belastningen var med vilje lav, så det var ret eksplosivt.

I dødløft var tanken den samme. Jeg stod stadig og fedtede for meget ved stangen, men jeg nåede alle mine planlagte sæt, og triplen på 140kg var også rimelig sikkker, så jeg skal nok komme tilbage på noget respektabelt i dødløft, hvis jeg tager mig sammen.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning: mandag 19/05-2008

Råtræk fra hæng: 1x5x20 - 1x5x30 - 1x5x40

Råtræk: 1x5x40 - 1x4x45 - 1x3x47,5 - 1x3x50 - 1x1x55

Trækhiv: 3x5x60

Bænk: 1x5x20 - 1x5x50 - 1x5x65 - 2x4x75 - 1x5x75

Frontsquat: 1x5x50 - 2x5x60

Ol squat: 3x5x65

C2 roning: 700m@2,26,8min

Træning med nisserne, Morten og Anders.

I råtræk fortsætter jeg de gode takter, hvor jeg fik ros af Krebsen, og meget af det var meget eksplosivt. 55kg var ikke helt så pæn, men til gengæld er det tangering af min træk PR.

I bænk gik det også udmærket og ingen sæt var rigtigt tunge.

Til gengæld er der ingen udsigt, til at jeg ændrer min avatartitel, for jeg er vist squahader for life. De første to sæt på 60kg føltes tunge og i dårlig stil, så jeg skiftede til ol squat, som jeg vist lavede for første gang i år. Den skal jeg vist også vende mig til igen. Det betyder nok, at jeg holder pause fra frontsquat, eller i hvert fald finder på en anden plan for det..... squattere har mange glæder.

Morgenvægten var 85,5kg, hvilket er det laveste i flere år, og det på trods af, at jeg ikke gør noget for at tabe mig. Det kunne også have negativ betydning for styrken, men jeg har omvendt ikke meget styrke at miste.

I går så jeg fodbold på Brøndby, hvor en gennemsnitlig kamp, blev overskygget, af de ektremt stupide FCK fans, som virkeligt burde aflives, for det sker da for mere veltilpassede hunde. Jeg undgik at få noget i hovedet, men afskillige tokroner og flere nødblus landede meget tæt på mig, og bla fik min bror en tokrone i hovedet.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning: torsdag 22/05-2008

Frivend fra hæng: 1x5x20 - 1x5x40 - 1x5x50

Frivend: 3x5x55

Bænk: 1x5x50 - 1x5x60 - 1x5x70 - 1x5x75 - 2x2x80 - 1x3x80

Frontsquat: 1x5x50 - 1x5x60 - 3x3x65

Military: 4x5x30

C2 roning: 500m@1,38,3m

Træning med Batman og Per.

Frivend føltes lidt bedre end sidst uden at der ligefrem var tale om et teknisk gennembrud.

Bænken var lidt tungere end håbet. Specielt havde jeg satset på lidt overskud på mine 80kg doubler, men 80kg er trods alt også en vægt.

Frontsquat var en del bedre end sidst, nok fordi jeg havde mere fokus på opspændet. Tonnagen kan dog næppe imponere nogen.

Military var let, fordi min skulder stadig ikke er glad for at sænke vægten. Jeg kunne mærke en smule, men jeg tror, at det var for let, til at være skadeligt.

I nat så jeg indiana jones i Empire (kl 0.04), og den lignede til forveksling de gamle film, omend de havde skruet lidt højt op for effekterne et par steder og slutningen kunne have været mere heldig, men jeg giver den 4 stjerner.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning: lørdag 24/05-2008

Frivend: 1x5x20 - 1x5x40 - 1x5x50 - 4x5x55 - 1x3x60

Skrå bænk(ca 30 grader): 1x5x40 - 1x5x50 - 1x5x55 - 1x5x60 - 1x5x65 - 1x3x70

Dødløft: 1x5x50 - 1x5x90 - 1x3x120 - 1x1x130 - 1x1x140 - 1x1x145 - 1x1x150

Military: 2x5x20 - 1x5x30

C2 roning: 1000m@3,39,3min

Udmærket træning med resten af bestyrelsen (nisserne og Morten).

I frivend fik jeg brugt en ny løfteteknik, hvor jeg ikke var så lang tid om løftet, og i øvrigt fik bedre styr på skulderne. Resultatet var årets bedste frivend, hvor 55kg fløj op, og sidste sæt på 60kg også var ganske sikkert. Forhåbentligt er det det gennembrud, som jeg har sukket efter i år, så jeg kan komme tilbage til tidligere styrke (og måske videre...).

Skrå bænk laver jeg sjældent, så jeg prøver mig frem med vægtene. Men det gik meget godt og 3x70kg er ganske tilfredsstillende.

Dødløft var til gengæld tungere end håbet. Planen var at slutte på 155kg, men jeg nøjedes med 150kg, da det føltes ret tæt på max. Men jeg er også lige begyndt at træne den igen, så hvis jeg træner den regelmæssigt, så burde jeg dog hurtigt kunne få fremgang, omend det nok ikke hjælper, at kropsvægten er nede på ca86kg.

I morgen skal jeg ud og sejle med resten af bestyrelsen i Krebsens båd. Det skal nok blive interessant..... :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share