Forslunds log vol. II


Chris27
 Share

Recommended Posts

Dagens træning: 21/07-2008

Frivend: 1x5x40 - 1x5x50 - 3x4x60 - 1x3x65 - 1x2x70

Bænk: 1x5x20 - 1x5x50 - 1x5x65 - 3x5x70

OL squat: 1x5x50 - 1x5x60 - 2x5x65 - 1x5x70

C2 roning: 500m@1,38,6min

Træning med begge nisser og i starten også Zapp.

I frivend fik jeg god styr på mine pauser imellem reps.. nu skal jeg bare have bedre styr på pauserne imellem sæt. Stilen føltes ikke helt perfekt, da jeg skyndte mig lidt, men omvendt lavede jeg 2x70, hvilket er tangering af pr, men de var også tunge. Krebsen skældte dog ud over, at jeg ikke lavede 3 reps.

Bænk føltes tung i dag, så jeg nøjedes med worksæt på 70kg.

I squatten var ingen af sættene tunge for benene, og ryggen var vist også ret, men der var nok klare goodmorningtendenser, da jeg ikke er særlig lodret i bunden. Men jeg må nok gøre mit bedste med stilen og så sige, at 70kg er overkommeligt nok til at være mine worksæt, så jeg kan komme i gang med øvelsen på en pæn måde.

Roningen var lidt hurtigere end sidst, og jeg havde intet problem med at komme under 1,40min, men jeg kan ikke lige overskue, hvordan jeg kunne lave 1,34min sidste år, for jeg kan ikke engang finde kadancen til det nu, selvom jeg er i god cykelform for tiden.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træming: torsdag 24/07-2008

Træk: 1x5x20 - 1x5x30 - 1x5x40 - 1x5x45

OL squat: 1x5x50 - 1x5x65 - 1x5x70 - 1x5x75 - 1x2x80

Skrå bænk: 1x5x50 - 1x5x55 - 1x5x60 - 1x5x65

Dødløft: 1x5x45 - 1x5x80 - 1x3x110 - 1x3x120 - 1x3x130 - 1x3x140 - 1x1x155

C2 roning(lvl6): 500m@1,37,6min

Dagens træning blev en solotræning, da jeg har ferie og ville have træningen overstået tidligt. Men det var en udmærket træning.

Da jeg skal til barnedåb på lørdag (hvor jeg skal være gudfar for min nevø :bigsmile: ), skulle jeg også have dødløft med i dag, så træk blev blot hurtigt for at holde den vedlige. Den føltes ikke helt perfekt, men 5x45kg var sikre nok.

OL squat var bedre end ventet, da jeg havde fået forbedret opspændet fra sidst, så de planlagte femmere på 70kg var lette, og jeg hoppede videre til 75kg, hvor jeg holdt mit opspænd, men dog fik en del goodmorning på den sidste rep. 80kg var for at vise mig selv, at jeg er parat til 80kg, selvom der også var goodmorning på den. Intet af det var tungt for benene, og det serr ud til, at min squatform er bedre end ventet.

Skrå bænk er en gummiøvelse: 50kg var halvtunge, men jeg kunne til gengæld dårligt mærke, at jeg smed mere vægt på.

Dødløft var langt bedre end sidst, så jeg gik højere op, og fik også en single på 155kg, som ikke var all-out, så der er håb om fremgang (men 155kg er trods tangering af årsbedste også kun 80% af mit max :crazy: )... jeg prøver nok 160kg næste gang.

Tonnage: 5565kg

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning: 27/07-2008

Frivend: 1x5x20 - 1x5x40 - 2x5x50 - 2x4x60

Bænk: 1x5x20 - 1x5x50 - 1x5x65 - 3x5x70

OL squat: 1x5x50 - 1x5x65 - 3x5x70

Biceps curl: 3x8x33kg

Træning med Krebsen, Per og Thyge, som strøede om sig med trækrekorder. Batman kom ikke, da han er faldet på trappen og beskadiget ledbåndene.

Jeg var ikke på toppen pga varmen og træthed, så jeg var ikke ligefrem i rapportmode.

I frivend og bænk løftede jeg halvtungt, men der var ikke overskud til mere.

OL squat var som ellers ikke tung for benene men krævende for ryggen, da jeg skulle kæmpe for opspændet. 70kg bør dog være de letteste worksæt i øvelsen.

Biceps curl har jeg ikke lavet længe, og den var tungere end ventet. Måske vil jeg prøve at træne den lidt for afvekslingens skyld.

Jeg har kigget på mine gamle træningsnotater og set, at alle mine bedste løft er fra 2006 eller tidligere, hvilket falder sammen med, hvornår jeg opprioritede vægtløftning. Det giver god mening, da jeg pga middelmådig teknik ikke har kunnet fokusere på styrken i en række øvelser og i øvrigt har trænet dødløft sparsomt. Så jeg har overvejet at nedprioritere min VL, så jeg kun laver lidt træk og frivend og ellers mine gamle øvelser.

Tonnage: 5430kg

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning: torsdag 30/07-2008

Frivend: 1x5x20 - 1x5x40 - 1x5x50 - 3x4x60 - 1x4x65 - 1x1x70 (+2xfail) - 1x2x70 - 1x2x70(+1xfail)

Bænk: 1x5x20 - 1x5x50 - 1x5x65 - 2x5x72,5 - 1x6x72,5

OL squat: 1x5x50 - 1x5x65 - 1x5x70 - 1x5x72,5 - 1x5x75

Chinups: 7 - 6 x mig(87kg)

Udmærket træning med Per og Krebsen.

I frivend havde jeg ikke planlagt så meget, men fik alligevel udrettet en del med adskillige løft på 70kg under krebsens strenge overvågning. Jeg fik desværre ikke lavet de 3x70kg, selvom Krebsen efterlyste og Krebsen og Per tilsammen udlovede mig 10kr for at få den. Jeg løftede ellers fint med kort pause i mellem reps, men jeg manglede det allersidste. Krebsen efterlyste mere benstyrke..

Bænk var lidt lettere end sidst, så den lavede jeg en anelse tungere.

I squatten går det lidt bedre for hver gang efter jeg startede på den igen for et par uger siden. Så min 75kg serie var lidt lettere og i bedre stil end den, som jeg lavede sidste torsdag. Det var på Pers opfordring at jeg øgede i sidste sæt... det hjælper at folk skubber lidt til mig.

Tonnage: 6509kg

Link to comment
Share on other sites

Jeg har kigget på mine gamle træningsnotater og set, at alle mine bedste løft er fra 2006 eller tidligere, hvilket falder sammen med, hvornår jeg opprioritede vægtløftning. Det giver god mening, da jeg pga middelmådig teknik ikke har kunnet fokusere på styrken i en række øvelser og i øvrigt har trænet dødløft sparsomt. Så jeg har overvejet at nedprioritere min VL, så jeg kun laver lidt træk og frivend og ellers mine gamle øvelser.

Når man har fulgt dig gennem flere år, var der ikke så meget tvivl om, at dit skifte til vægtløftning i praksis var en opgivelse af kampen for at nå de 100kg i bænkpres. Om du så ville finde en fuldgod erstatning i andre øvelser og en højere social kvalitet i træningen gennem flere (eller andre) træningskammerater måtte tiden vise. Jeg er ikke kvalificeret til at give svaret på det spørgsmål. Det kan kun du selv gøre.

Men når man læser dine indlæg regelmæssigt (som jeg har gjort i årevis efterhånden :wink: ), så virker det som om dit skifte rent træningsmæssigt mest af alt har resulteret i, at du er gået i stå. Du har selvfølgelig den fremgang, som man altid får som begynder i en ny sport, men det er sjældent man finder et begejstret indlæg efter at have besejret en væsentlig grænse. De seneste to år har mest været en variation over temaet "idag gik det lidt la-la, men Krebsen mener...".

Eftersom internettet giver en fremragende mulighed for at blande sig i andres sager, så vil jeg da benytte lejligheden :cool: . Og opfordre dig til at vende tilbage til bænkpresset som hovedmål. Det er min fornemmelse, at de 100kg i bænkpres vil være af langt større værdi for dig end hvilken som helst anden rekord. Konsekvensen bliver, at med mindre du virkelig kommer til at markere dig som det store hvide håb i vægtløftning, så vil du aldrig få den fornødne tilfredsstillelse af den sport til at opveje det manglende resultat i den øvelse, som betyder mest for dig.

Som du helt sikkert ved fra min logbog, så har clustertræning med mikrointervaller været den længe søgte nøgle til fremgang i mit bænkpres. Eftersom du ret sikkert aldrig har prøvet det, så var det måske værd at give det en chance over en periode på et halvt års tid?

Link to comment
Share on other sites

Nu er jeg jo det nye hvide håb i vægtløftning så....

Som jeg skrev i det citerede, så vil jeg omprioritere træningen lidt, så VL fylder mindre.

Jeg regner med stadig at lave frivend og træk, og en træning som den i dag, bekræfter for mig at frivend kan blive en positiv oplevelse, selvom jeg har kæmpet meget med teknikken.

Men øvelser som stød, overheadsquat og diverse hiv vil jeg ikke bruge tid på, ligesom frontsquat bliver udskiftet med OL squat, da jeg simpelthen har spildt for meget tid med ikke at komme nogen vegne i frontsquat med det resultat, at jeg rent faktisk er blevet svagere i benene siden jeg skiftede til frontsquat. OL squat som jeg lavede i dag er langt mere tilfredsstillende, da jeg i den har mindre teknikudfordringer og derfor kan koncenterer mig om det som tæller, nemlig at blive stærkere.

Jeg lavede lidt nørderi i sidste uge, hvor jeg kiggede min log i gennem for det seneste to år, hvor jeg generelt er blevet svagere og skrev et regneark med min regression, som jeg vil bruge til motivation til at sige, at jeg ikke har lavet bedre i en given øvelse siden xxx, indtil jeg forhåbentligt kan sige, at jeg har lavet ny PR (feks lavede jeg senest 90kg i bænk lige inden nytår 2006), så jeg kan have nogle delmål. Jeg havde i øvrigt planlagt at prøve 90kg sidste uge, men jeg havde ikke dagen til at maxe (hvilket måske skyldes, at jeg har sommerferie).

Derudover vil jeg have større fokus på mine gamle favoritter: bænk og dødløft, hvor mine to største mål ligger 100kg og 200kg. Specielt dødløft har været forsømt, hvor jeg ellers har løftet fornuftigt i bænk.

For at understrege min intention, vil jeg ændre min signatur :w00t:

Jeg har ikke helt nærstuderet princippet bag din clustertræning, men alene det, at du træner bænkpres på en måde, som jeg ikke har prøvet er imponerende (jeg troede, at jeg havde prøvet alt). Jeg kan lige checke det.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er faktisk ved at overveje at kige efter noget vægtløfter træning for at lære at få et bedre forhold til squat.

Sidst jeg kiggede i din log trænede du vist i et lille motionscenter, hvor der næppe er nogen til at instruere dig i øvelserne, så du kan ikke være for ambitiøs der, men du kan da prøve at få noget frivend med, da det nok er den generelt mest anvendelige VL-øvelse, og den måske kan give lidt eksplosivitet til squatten. Men igen kræver den god teknik for at udnytte fuldt.

Frontsquat er også et alternativ til almindelig squat, men jeg er selv blevet træt af den, da jeg kæmper for meget med teknikken til at jeg kan få presset benene og dermed få en ordentlig bentræning ud af den.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tænkte nu også på at finde et sted, hvor de træner vægtløftning.

Jeg synes, jeg har set reklame for det i Skive.

Generelt er jeg ikke vildt ambitiøs.

Jeg tror det er et ret godt sted, det i Skive. Der er også en bokseklub i de samme lokaler. Jeg har aldrig været der, men det er lidt hvad jeg har på fornemmelsen :)

Link to comment
Share on other sites

Godt at se lidt liv i min log :smile: Hvis du begynder at træne i en VL-klub, så er teknikken selvfølgelig ikke lige så stort issue. Du skal bare passe på indoktrinering og nøjes med de øvelser, som du kan bruge eller kan lide, hvor træk og frivend nok er mest relevante.

Dagens træning: 02/08-2008

Frivend: 1x5x20 - 1x5x50 - 3x5x60 - 1x5x65

OL squat: 1x5x50 - 1x5x65 - 1x5x70 - 1x5x72,5

Skrå bænk: 1x5x50 - 3x5x60 - 1x5x65

Dødløft: 1x5x65 - 1x5x90 - 1x3x110 - 1x3x120 - 1x3x130 - 1x3x140 - 1x3x150 :devil: - 1x1x160 :devil:

Træning med Per og Krebsen, som rottede sig sammen imod mig i den helt store stil, til trods for min fejlfri træning og generelle tilgang til den. Men derudover, så var det en ganske god træning:

I frivend lagde jeg lidt ekstra reps på og skar på antal vejrtrækninger, men fik stadig gode løft og 5x65 er vist tangering af reprekord, selvom den føltes som ren rutine. Jeg gad dog ikke prøve 70kg i dag.

Squatten hører ikke til på en lørdag, men jeg tog alligevel et par sæt, hvor 70kg var fin men 72,5kg var dog noget møg, hvor jeg kom for langt forover på alle reps :cry: .

Dødløft var rigtigt godt, sættene føltes lettere end ventet, og 3x150kg var slet ikke planen og mit planlagt maxforsøg var også sikkert og ikke tungere end at Per mente, at jeg skulle fortsætte på 165kg (men jeg vil gerne sprede mine max lidt ud for motivationens skyld, så jeg prøver nok 165kg om et par uger). 160kg var min bedste single og 150kg min bedste trippel i et år, så der er klar fremgang at spore :bigsmile:

Tonnage: 7198kg

Og så slutter min ferie nu.. tilsyneladende samtidig med solskinnet.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning: mandag 04/08-2008

Råtræk: 1x5x20 - 1x5x30 - 1x5x40 - 1x5x45

Bænk: 1x5x20 - 1x5x50 - 1x5x65 - 1x5x75 - 1x3x80 - 1x1x85 - 1x1x90( :devil: fail på 2. :sleepy: )

OL squat: 1x5x50 - 1x5x65 - 1x5x70 - 1x5x72,5 - 1x5x75

Chinups: 7 - 6 x mig (87kg)

Træning med Zapp og hans døtre på 4 og 5år. Den mindste kunne tage 3 chinups :w00t: . Senere kom vores nyest mand Frederik til sin første træning, hvor jeg legede instruktør og viste ham, frivend, bænk og squat, han kunne vist godt trænge til at træne lidt smidighed. Det betød også, at jeg ikke nåede så meget selv. Men jeg fik de vigtigste ting med.

I bænk havde jeg mere overskud end de seneste par gange, så jeg gik efter denne gang, da der var fint overskud på 3x80 og 85, hvor jeg begge steder kunne lave flere reps. Jeg fik også 90kg nogenlunde sikkert med Zapp som spotter, som lokkede mig til at prøve en ekstra rep som aldrig havde en chance. Men det er mit første 90kg løft siden 2006 og mit bedste løft siden 14/9-2006, så det er udmærket.

Ol squat lavede jeg ind i mellem instruktion. Bortset fra at mine boxershort flækkede fuldstændigt var de ganske gode med en overbevisende 5x75kg.

Tonnage: 4934kg

Jeg havde også første dag på arbejdet efter ferie, hvilket ikke var vildt motiverende, men til gengæld var der kage fordi vi vandt Tour de france, så jeg kom ikke helt forgæves :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg havde også første dag på arbejdet efter ferie, hvilket ikke var vildt motiverende, men til gengæld var der kage fordi vi vandt Tour de france, så jeg kom ikke helt forgæves :bigsmile:

Yeah buddy. Så er det da klart du sparker røv i bænken :4mewantfood: :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Yeah buddy. Så er det da klart du sparker røv i bænken :4mewantfood: :4thumbup:

Kage er godt, meget kage er meget godt :4mewantfood: , men det var godt at få 90kg med, så jeg kan føle, at jeg er på vej frem :smile:

Dagens træning: torsdag 07/08-2008

Frivend: 1x5x20 - 1x5x40 - 1x5x50 - 3x5x60 - 1x5x65 - 1x2x70(+2xfail) - 1x3x70kg(PR) :devil:

Bænk: 1x5x20 - 1x5x50 - 1x5x65 - 1x5x70 - 1x7x75 - 1x5x77,5 - 1x3x80

OL squat: 1x5x50 - 1x5x65 - 1x5x70 - 1x5x72,5 - 1x5x75 - 1x5x80

Fremragende træning med Morten, Krebsen og Frederik, som gjorde store fremskridt fra siden sidst.

Jeg havde ikke mange øvelser men god tonnage og rigtigt gode sæt i alle tre:

I frivend fik jeg endeligt mine 3x70kg, som jeg har jaget for nyligt. I første 70kg sæt missede jeg to reps og fik kun to op, men min stædighed vandt, og jeg fik de tre reps i andet forsøg, hvor jeg dog var tæt på at falde bagover på 3. rep. I begge sæt fløj første rep op, så jeg bør nok snart prøve en single på 75kg. Jeg fik god ros af både krebsen og Morten, og det er min første pr i en vigtig øvelse i år.

Efter mandagens bænk var der stadigvæk lidt kraft tilbage i pattøjet, og både 7x75 og 5x77,5kg er tæt på mit allerbedste. At jeg kun kunne grinde 3reps på 80kg var dog lidt skuffende.

I Ol squat fik jeg Krebsens klassiske 5x5 i mine workset og sluttede på 5x80kg, hvor jeg ellers kun havde håbet på 3reps. Jeg er slet ikke sikker på, at jeg har lavet 5x80kg før i OL squat, selv min 5rm i powersquat er 87,5kg, men jeg vil dog ikke kalde den pr, men det er i hvert fald mit bedste squat i 2år.

Tonnage: 6364kg

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning: lørdag 09/08-2008

Frivend: 1x5x20 - 1x5x40 - 1x5x50 - 1x5x60 - 1x1x65 - 1x1x70 - 1x1x72,5 - 1x0x75 - 1x1x75 :devil:

Dødløft: 1x5x70 - 1x5x100 - 1x3x120 - 8x1x140 - 2x1x150

Første halvdel var solotræning, men jeg fik selskab af Anders til resten.

Jeg havde ikke de store planer for i dag, så jeg ville teste en tung single i frivend.

En ret øm biceps, som jeg specielt mærkede på 60kg, var tæt på at få mig til at sænke ambitionerne, men jeg mærkede det ikke på singlerne, så jeg fik lokket mig lidt mere og endte på 75kg, som er årsbedste og tangering af min pr fra sidste år :bigsmile: , så nu må jeg være klar til et snarligt rekordforsøg :cool: Det holdt dog lidt hårdt på de sidste tre forsøg, hvor jeg brugte evigheder på at komme i gang... det er ikke godt nok, men friske muskler og krebsens pisk, så skulle 77,5kg snart være der.

I øvrigt et rigtigt godt tegn for min psyke, at jeg prøver en topvægt igen (og får den), efter at jeg har fejlet på den. En lille research i min log fortæller i øvrigt, at jeg i den seneste måned har haft 17 vellykkede og 7 missede løft på mindst 70kg, efter at jeg i omkring et år ikke engang havde forsøgt 70kg.

I dødløft lavede jeg mine planlagte singler. Jeg havde håbet at udnytte ugens gode form og prøve nyt årsbedste med 165kg, men 150kg var for tung til at jeg ville højere op i dag, så det må vente et par uger.

Så nåede jeg ikke mere.

Som det kan anes fra min seneste uges log, så har det hjulpet på motivationen og tilsyneladende også på resultaterne (måske lidt hurtigt at påstå) at jeg har ændret lidt fokus i min træning. Forhåbentligt betyder det en del resultatforbedringer resten af året. Jeg burde måske også ændre titel på min logbog, selvom den nuværende nok lokker læsere til :tongue:

Edited by Chris27
Link to comment
Share on other sites

Dagens træning: mandag 11/08-2008

Frivend: 1x5x20 - 1x5x40 - 1x5x50 - 3x5x60 - 1x1x70

Bænk: 1x5x50 - 1x5x65 - 2x5x70 - 1x8x70

OL squat: 1x5x50 - 1x5x65 - 1x3x75 - 1x2x80 - 1x1x85 - 1x1x90

Masser af folk i dag: mig, Krebsen, Morten, Anders og Zapp. I frivend mærkede jeg endnu engang til min ømme biceps, som besværliggjorde løftene, og krebsen mente også, at jeg burde holde igen. Jeg ville dog lige have en single på 70kg for at vise mig selv, at jeg kunne. Det var dog et forkølet løft, som kun lige kom op, og jeg burde have droppet.

Bænken virkede tung.

I OL squat skulle jeg have en variation af 5x5, men jeg gad ikke volumen, efter mine middelmådige øvelser, så jeg maksede og fik 90kg. Det er faktisk mit højeste i nogen form for squat i mindst 2år, selvom det ikke lyder imponerende. Men nu har jeg i hvert fald et udgangspunkt at forbedre mig fra.

Ellers ikke noget at bemærke ved træningen, men i går så jeg 'Dark knight' , kanongod film, som får 5 af 6 stjerner.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning: torsdag 14/08-2008

Træk: 1x5x20 - 1x5x30 - 1x5x40 - 2x4x45 - 1x2x50

Bænk: 1x5x40 - 1x5x60 - 1x6x70 - 1x6x72,5 - 1x6x75

OL squat: 1x5x50 - 1x5x65 - 1x5x70 - 1x7x72,5

Cable rows: 1x8x80 - 1x8x110 - 1x8x130 - 1x8x140 - 1x8x150

Træning med Per og nisserne, hvor Batman vendte tilbage fra sin skade.

Da min biceps har været ret øm for nylig, valgte jeg træk i stedet i dag. Det gik udmærket uden at jeg pressede mig selv 100%.

Bænk var lige ud af landevejen men endte med fornuftige 6x75 og udmærket styrke.

Til OL squat var jeg alene, så jeg gad kun 3 workset, men lavede trods alt en syver i sidste sæt.

Ikke alverden at bemærke i dag, bortset fra at 2 potentielle kommende folk var på besøg. Det ser ikke ud til at Frederik, som trænede to gange sidste uge har md på at fortsætte, i hvert fald har jeg ikke set ham denne uge.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning: lørdag 16/08-2008

Frivend: 1x5x20 - 1x5x40 - 1x5x50 - 1x5x60 - 1x5x65

OL squat: 1x5x50 - 3x5x70 - 1x6x75 :devil:

Bænk: 1x5x50 - 1x5x65 - 3x6x70

Dødløft: 1x5x70 - 1x5x100 - 1x5x120 - 1x4x135

Træning med Morten. Da jeg ska jeg skulle til min brors 40års fødselsdag på mandag, slog jeg de to træninger sammen, så jeg lavede alle mine tunge øvelser i dag.

I frivend manglede der vist lidt eksplosion og i sidste rep på 65kg skulle jeg lidt ned og hente den. Men 5x65kg på en dårlig dag er ikke noget dårligt tegn.

I bænk var sølle 6x70kg tæt på all out, så det var ikke i dag jeg skulle prøve noget stort.

I squat fik jeg pæn volumen, ros for stilen af Morten (som ellers er den mest kritiske person jeg kender) og 6x75kg, som er min bedste 6rep meget længe men også lidt udfordrende for opspændet. Jeg har også besluttet ikke at lave workset på under 70kg.

Dødløft føltes tungere end håbet, så jeg holdt lidt igen.

Alt i alt ikke meget styrke i dag, men pæn volumen og rimelige sæt.

Jeg læste en Bill Starr artikel fra Teddys fil, hvor det blev foreslået altid at lave en personlig rekord til træning. Det var så reelt en sæsonbedste han snakkede om.

Det lyder som en god tankegang for mig, da det mest motiverende for mig i træningen er nye rekorder, som også er grunden til at jeg på det seneste har ændret mit fokus i træning lidt.

I dag satte jeg så sæsonbedste med 6x75kg i OL squat, som er mit bedste i mindst 2 år. :smile:

Jeg håber det varer længe før OL næste gang kommer til Asien, da det er umuligt at se noget live fordi alting foregår på håbløse tidspunkter, hvor jeg sover eller er på arbejde, men jeg får set noget basket og atletik men ellers er det ret tilfældigt, og jeg er ikke faldet over noget vægtløftning endnu.

Link to comment
Share on other sites

God fest?

Hvordan ser det ud med indkøb af benpres/hyper ext.?

Jeg overvejer lidt at invistere i en måneds medlemsskab af et fitnesscenter for ikke at gå helt i stå :)

Det var udmærket med god mad :smile: Han holder den igen om en måned.

Benpres/hyperextension: Jeg får jo ikke helt så meget sparring på de områder af nisserne, og de fine benpres, som jeg har set koster som regel omkring 40000kr. Så jeg har spurgt Batman om de to maskiner, som jeg så brocurer af på generalforsamlingen, og som vi havde råd til. Med hensyn til hyperextension, så synes jeg at den fra EliteFS ser god ud, og hvis folk er enige i det, og vi bliver enige om, at vi ikke skal have mere fra dem, så kan jeg bestille dem.

Jeg har bestilt nye skiver nu.

Link to comment
Share on other sites

Nye skiver: Eleiko? :wub:

Hehe, jeg ville gerne høre hvad Morten har at sige til dit "Hvis folk kan blive enige" :D

Jeg har bestilt 2x10kg og 2x20kg træningsskiver fra Eleiko :w00t: . Vi mangler jo nogen gange 10kg skiver, og vi har kasseret nogle ødelagte 20kg skiver for nyligt. De var i øvrigt billigere end ventet. Vores grønne træningsskiver er nisserne ikke begejstrede for, så forhåbentligt er de nye skiver bedre.

Hvis jeg selv kunne beslutte mig for en benpres til en rimelig penge kunne jeg nok skære igennem, så vi købte den. Men jeg har ikke fundet en, som jeg er sikker på er et godt køb. Morten synes at alle er ubeslutsomme.... og det har han ret i :blush:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning: torsdag 21/08-2008

Frivend: 1x5x20 - 1x5x40 - 1x5x50 - 2x5x60 - 2x5x65 - 1x2x70

Bænk: 1x5x50 - 1x8x70 - 1x6x75 - 1x4x80 - 1x1x85

OL squat: 1x5x50 - 2x5x70 - 1x5x75 - 1x0x82,5 :4slap:

Træning med Morten og Anders. Fornuftig træning uden store højdepunkter.

I frivend fik jeg ondt i hånden på første 60kg løft (som jeg også gjorde i lørdags), mem heldigvis ignorerede jeg det, for jeg mærkede intet i de sidste løft. Morten rettede lidt på min stil og bemærkede, som jeg også har en anelse om, at teknikken på mine første løft er langt bedre end på de sidste. Første rep flyver op, medens jeg på både 65kg og 70kg skulle ned og hente sidste rep. Det skyldes, at jeg åbenbart ikke får ordentlig hofteaktivering på de øvrige løft, så det må jeg arbejde med.

Bænken gik fint, selvom jeg virkeligt måtte kæmpe for sidste rep på 80kg. 85kg blev en single, da Morten lige var gået, så jeg ikke havde nogen spotter og ikke ville satse.

Squat var let, også mit sæt på 75kg, så der er plads til at øge i mine squat sæt. På 82,5kg hvor jeg ville lave en billig reprekord gik det dog helt galt, da jeg sænkede stangen lige ned i kridtspanden og fuldstændigt mistede balancen, og måtte smide stangen over hovedet... det var godt nok dumt :4slap:

Tonnage: 4930kg... lige lidt i underkanten.

Til hjemmet har jeg købt chinupstang til at sætte i dørkarmen, og selvom den knager lidt, så sidder den overraskende godt fast. For at bruge den har jeg leget grease the groove, og da jeg senest har lavet 7 rep i klubben, er det blevet til en masse tripler (jeg ved ikke, om man bør runde op eller ned). Jeg har dog måske trænet for meget, for jeg kan mærke noget i albuen, når jeg laver den. Så måske skal jeg passe lidt på. Jeg kunne dog ikke mærke noget i dagens vægttræning, så det er nok ikke noget alvorligt.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning: lørdag 23/08-2008

Hugvend: 1x5x20 - 1x5x40 - 1x5x45 - 3x1x50 - 2x1x55 - 2x1x60 - 1x1x65 - 1x1x70(PR)

Frivend: 1x2x70

Dødløft: 1x5x70 - 1x3x110 - 2x5x130 - 1x8x130

Frontsquat: 1x5x50 - 1x5x60 - 1x3x70 - 1x2x75

Solotræning i dagens regnvejr, hvor jeg lavede lidt tilfældigt men udmærket træning.

Som afveksling fra frivend lavede jeg hugvend i dag. Det burde være lettere end frivend, men jeg har aldrig været gode venner med øvelsen. I dag gik det dog fint nok, og jeg nåede helt op på 70kg, som er ny PR (jeg har lavet 70kg før, men da mente Krebsen, at det var et frivend+frontsquat), som var en del mere end ventet. Da øvelsen er ret hård, lavede jeg singler fra 50kg, hvor jeg nok næste gang må stramme lidt op (specielt da jeg brugte næsten en time på øvelsen).

I dødløft, følte jeg mig ikke rigtigt stærk, så jeg droppede planen om en tung single og gik i stedet for efter volumen. 8x130kg er årsbedste, men en billig en af slagsen, som jeg i øvrigt blev ret svimmel af.

Da hugvend kræver at jeg kan frontsquatte, ville jeg checke dagsformen, da jeg ikke har trænet den længe. Det gik fint med 2x75kg, så min gode form i OL squat ser ud til at gavne frontsquatten også.

Tonnage: 5110kg

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning: mandag 25/08-2008

Frivend: 1x5x20 - 1x5x40 - 1x5x50 - 1x5x60 - 1x5x65

Bænk: 1x5x20 - 1x5x50 - 1x5x70 - 2x6x75 - 1x5x75

OL squat: 1x5x50 - 1x5x70 - 2x5x75 - 1x2x82,5

Opadstød: 1x5x50

Træning med Morten og Noceo1+2, som er Mol'ere og ligner et par kommende medlemmer af klubben.

I frivend fik jeg endnu engang ondt i hånden, så jeg holdt volumen nede. Morten opklarede sidenhen hvorfor, så måske bør jeg holde bedre fast næste gang.

Resten var uden den store volumen men med et par gode tunge sæt. 2x82,5kg var årsbedste omend en lidt billig en.

Tonnage: 4915kg... lidt i underkanten.

Mine hjemmechinups holder i øvrigt en pause, indtil jeg får sat stangen rigtigt fast. I går faldt den ned, med store blå mærker på knæene til følge, og det vil jeg gerne undgå i fremtiden.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share