jarvig13


jarvig13
 Share

Recommended Posts

Efter en god samtale/aften sammen med to af de mennesker der betyder mest for mig (min bedste ven og min bedste veninde) har jeg det meget, meget bedre i dag. ;) Ser ud til at den værste eksistenetielle krise er overstået. :)

Men inden aftenens samtaler var der jo lidt træning.....

:pumpin: onsdag 18.12.

Front squat:

1x8x35

2x8x55

Kommentar: Uha hårdt - men fint. Næste gang maxtest

Bænkpres:

1x8x50

1x8x65 (PR :bigsmile: )

1x7x65

Kommentar: Gik overraskende godt. Dog var 7. rep i sidste sæt så hårdt, at jeg ikke havde mod på at tage en 8. rep. Men alt i alt - meget tilfredsstillende. :bigsmile: Næste gang maxtest

Dødløft:

1x8x60

2x7x100 (PR)

Kommentar: Dødløft-PR med blandede følelser. På den ene side: YES, jarvig13 ER NU MED I 100 KG'S KLASSEN :banana::banana::firebounce::firebounce: :D På den anden side: Æv, det var ikke en af mine bedre dødløftdage. :unsure: :( Ikke så megen saft og kraft i løftene i dag. ÆV. Nå, skidt, det var trods alt PR. Næste gang maxtest

Triceps:

1x8x45

1x8x70

Kommentar: Ikke så tungt som ventet. Så det var fedt. Næste gang 45/70/75

Biceps:

1x8x10

1x8x14

1x8x16

Kommentar: Fremgang meget fint. Næste gang 10/16/16

Mave:

1x14

1x9

Kommentar: Hmmmmmmmmmm.

Samlet vurdering:

4,5 x :banana:

God dag. PR i bænkpres og dødløft skal give 5 bananer. Men dårligt drive (og dermed lidt teknik) i dødløftet trækker en halv ned.

Link to comment
Share on other sites

Har desværre ikke tid til at kommentere dagens træning særligt meget - det vil jeg gøre i nat eller imorgen.

Dagenstræning var maxtest i de tre store

Dagens mål: DL 130kg, BP 80 kg, FS 70 kg

:pumpin:

Dødløft:

1x6x70

1x3x90

1x1x110

1x1x120 (1rm PR)

1x1x125 (1rm PR)

2x1x130 miss :devil:

Kommentar: PR'en på 125 var nem. 130 gik også fint - men omkring halvvejs i løftet mærkede jeg katastrofen - jeg havde glemt at tørre mine hænder af for sved :w00t: Langsomt men sikkert gled stangen ud af hånden. 4/5 dele gennem løftet (og hertil havde det gået fint - kunne helt sikkert havde klaret det) måtte jeg lige "hente" stangen og få bedre fat med hænderne => alt drive var selvfølgelig væk => kunne ikke hive den sidste 1/5 op. SATANS :devil::devil::devil: Den havde været der - pokkers. Næste forsøg var jeg færdig - stangen kommer ikke mere end halvvejs.

Bænkpres:

1x6x50

1x3x60

1x1x70 (1rm PR)

1x1x75 (1rm PR)

1x1x80 (1rm PR)

1x1x82,5 miss

Kommentar: Gik fint. 75 PR nem. 80 PR meget hård. 82,5 umulig. :D Ellers: Meget tilfredsstillende

Front squat:

1x6x35

1x3x45

1x1x55

1x1x65 (1rm PR)

1x1x70 (1rm PR)

Kommentar: 65 PR nem. 70 PR noget hårdere, men jeg havde mere i mig, men jeg havde ikke mere tid - skulle hjem. Æv. Tror faktisk 75 kg ville havde været der!

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

Tak allesammen! :bigsmile:

KJ -> Ja, jeg brugte mixed grip. Der var sådan set heller ikke (de store) problemer med grebstyrken. Det var simpelthen bare at jeg naturligvis havde fået sved i hånderne af løftet, og så glemte at tørre dem lige inden jeg løftede. Latterlig og simpel fejl. :angry:

Link to comment
Share on other sites

Det var så den deload-uge. ;) Mand hvor det kriblede i hænderne for at løfte lidt jern.

Dagen begyndte lidt tungt. Jeg stod op allerede kl. 10.00 (MEGA-tidligt for mig, når jeg har ferie). Et kig i spejlet afslørede 2-3 kg mere fedt på sidebenene. :( Aner ikke hvor de kommer fra :D så slem har jeg heller ikke været i julen. :devil: Straks herefter afsted til træning. Lysten var stor, men det tidlige tidspunkt på dagen :blink: gav ikke mange løfter om god træning, idet jeg har nul - NUL - energi inden kl. 12.00.

Men dagens træning blev alligevel god.....

:pumpin:

Front squat:

1x8x35

1x8x57,5 (PR)

1x5x57,5 :devil:

Kommentar: PR'en på 57,5 kg var tuuuuung, men op kom den. Herefter igang med andet loadsæt. Gik fremragende - langt bedre end i første sæt. Men på opturen ved 5. rep smuttede min ene hånd. Umuligt at genplacere den ordentligt igen - pokkers. Nægtede at tage yderligere 3 rep herefter - jeg var sa... mig gal. Sikke noget ged. Nå, men næste gang må jeg for god ordens skyld jo nok forsøge mig med 35/57,5/57,5 igen, så jeg kan gennemføre det.

CG bænkpres:

1x8x50

1x8x67,5 (PR)

1x7x67,5

Kommentar: Lækkert! Første loadsæt kørte derudaf uden probs. Det gjorde det egentlig også i andet loadsæt - dog var jeg helt færdig efter 7. rep, og opgav uden kamp at tage 8. rep (det ville være blevet faliure - helt sikkert). Næste gang 50/67,5/67,5

Siff-legged dødløft:

1x8x60

2x8x90 (PR)

Kommentar: Hårdt - men ikke for hårdt. Dog er det første gang i lang tid (måske overhovedet), at jeg har måtte kæmpe for sagen i stiff-legged dødløft - det tyder på jeg endelig har ramt niveauet for hvor meget jeg kan tage i øvelsen. Næste gang 60/95/95

Military:

1x8x20

1x8x30

1x9x35 :retard:

Kommentar: Øøøøøøhhhhhhh, hvad skete der der??? Har kun kunnet tage 6 rene reps med 35 kg før idag. De 30 kg føltes ikke lette, så jeg havde ikke store forventninger til de 35 kg! Men vupti 9 reps afsted med 35 kg. Næste gang 20/35/35

Bent over rows:

1x8x45

2x8x65

Kommentar: Tungt - men no probs. Næste gang 45/65/70

Dips:

1x8x35

1x8x55

1x7x60 (PR)

Kommentar: Triceps var ved at være godt flade. Men de 55 kg gik så overraskende godt, at jeg alligevel havde mod på 60 kg. OK - kun 7 reps - men det går nok. Næste gang forhåbentligt 40/60/60

Biceps:

1x8x12

1x8x16

1x6x16

Kommentar: Første gang med 2x16 kg så det godt nok. Næste gang 12/16/16

Mave:

1x15

1x7

Kommentar: Første sæt gik så godt, at jeg tog en endnu sværere maveøvelse (for første gang på skrå bræt). Det var hårdt - cooooool - lækkert.

Samlet vurdering:

5 x :banana:

Hmmm - ingen energi grundet det tidlige tidspunkt, samt et en kikset/kokset front squat skulle ikke kunne give 5 bananer. Men kraftig fremgang over hele linien + masser af PR'ere giver alligevel 5. :tongue: :D

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

Og så må det være tid til at blære sig over MOL's hurtigste fremgang. :D :D :D

Begyndte (seriøst) på BB d.17.9.2002

På 3½ måned er det blevet til..... (med mindre andet angivet gælder det med 8 rep)

Dødløft:

Fra 50 kg til 100 kg (1rm 125 kg)

Stiff-legged dødløft:

35 -> 90

Front squat:

25 -> 57,5 (1rm 70)

Bænkpres:

40 -> 65 (1rm 80)

Incline bænkpres:

30 -> 50

CG bænkpres:

35 -> 67,5

Bent over rows:

25 -> 65

Pulldowns:

40 -> 55

Military:

20 -> 35

Dips:

35 -> 60

Triceps:

45 -> 70

Biceps:

10 -> 16

Mellem 50 og 100 % fremgang på 3½ måned. Stik den. :tongue::bigsmile: :D :lol:

Link to comment
Share on other sites

Hmmmmm, mit træningscenter har lukket både i morgen og på onsdag! :huh: :angry: Så ingen træning der.

Derfor vil jeg afslutte årets log med en hilsen til Jer alle allerede idag! :)

Derfor:

Tak for godt år på MOL, med mange (trænings-)råd, mange gode diskussioner og rigtigt mange opmuntringer fra Jer af. RIGTIGT GODT NYTÅR :bigsmile: :biggrinhat: :bounce: :hehe: :respekt: :step: :banana: - vi ses i det nye år

PS: Har travlt i begyndelsen af det nye år, så det er ikke sikkert, jeg er så aktiv på MOL det næste uge elller to. Skal nemlig flytte. :bigsmile: Til en af Københavns bedste adresser, med direkte udsigt til Christiansborg og kanalerne. Jubiiiiiiiiiiiii. :bigsmile::bigsmile::bigsmile:

Hej så længe

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

Godt nytår Jarvig :partycrowd:

Det er jo interessant at læse en jævnbyrdig konkurrents log. Jeg kan se at du tangerede min glose grip rekord i går, det giver lige en banan :banana: Og det går jo stærkt med din fremgang, men du kan nok desværre ikke blive ved med at stige 50-100% hver tredie måned.

Men din log giver mig lidt inspiration til at prøve at holde dig bag mig :)

Link to comment
Share on other sites

Jarvig: endnu enhgang tillykke med din flotte fremgang - men glem nu ikke cardio arbejdet i 2003 :teachingfinger: :lol:

Du ønskes en god flytning og et rigtigt godt nytår - som jeg håber vil bringe dig større eksistentiel tilfredsstillelse :)

Link to comment
Share on other sites

Jotak Chris27, Ripper og Arne. :) Og godt nytår til Jer. :wave:

Skal først flytte lørdag-søndag, så de sidste par dage har den stået på nedparkning.

Fik dog lige tid til lidt træning idag...

:pumpin:

Havde ikke så mange kræfter og lidt ondt i halsen tilsiger måske også lidt infektion. Samtidigt har jeg siden tirsdag haft en stikkende smerte på siden af den ene knæ. Er helt sikker på det ikke skyldes træningen, men for en sikkerheds skyld droppede jeg front squatten. :(

Med et til dagen lidt blandet program (grundet at det sikkert går et par dage førend jeg næste gang kan træne) blev det derfor til.....

Dødløft:

1x8x70

1x8x100

1x8x105 (PR)

Kommentar: De 100 kg var overraskende lette og stilen helt fin. ;) Så var der jo ikke andet for end at tage 105 kg. De var til gengæld rigtig tunge - de første 6 reps dog kræftfulde og flotte - de to sidste reps dog kamp og ikke så flot stil. Men PR. Næste gang enten 70/105/105 eller 70/105/110

Bænkpres:

1x8x50

1x8x65

1x7x67,5 (PR)

Kommentar: At dette generelt ikke var en dag med meget overskud mærkede jeg allerde i opvarmningssættet. Det er lang tid siden at 50 opvarmnings-kg har været så "tunge". Men 65 kg skulle der jo på - surpise - de var helt okay og med god kræft. Tjaaa, stod der og overvejede: "65 kg nok bedst til sidste sæt, men 67,5 kg lyder fristende, så tunge var de 65 kg heller ikke". Så 67,5 kg blev det. De første 6 reps sad lige i øjet - men 7. rep voldte store problemer - min makker måtte lige hjælpe til med det allersidste lock-out - så det var et forced rep - men skidt en enkelt gang går det nok. Næste gang 50/67,5/67,5

Bent over rows:

1x8x45

2x8x65

Kommentar: Allerede ved at være lidt træt. Skulle efter planen havde taget 70 kg i sidste sæt. Men det havde jeg ikke overskud til - så to stille og rolige (og lidt tunge) omgange 65 kg blev hentet i hus. Næste gang 45/70/70

Military:

1x8x20

1x8x35

1x7x35

Kommentar: Tilfredsstillende! Første gang med to gange 35 kg. Gik ok. Næste gang 20/35/35

Mave:

1x11

1x7

Kommentar: Hårdt - men fint.

Triceps:

1x8x45

2x8x70

Kommentar: Efter planen 75 kg i sidste sæt - men igen, jeg var træt. Næste gang 45/70/75.

Biceps:

1x8x12

1x8x16

1x6x16

Kommentar: Uha tilbagegang :angry: - var MEGET træt nu. Næste gang stadig 12/16/16

Samlet vurdering:

4 x :banana:

Vel selve følelsen af træningen (er man ovenpå osv) samt den generelle træthed burde ikke kunne give mere end 2 bananer. Men den fine dødløft med PR og næsten ligeså fine bænkpres med PR trækker 2 op = 4 bananer. :D

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

Uha :blink:

Status flytning:

Overstået :banana:

Vedrørende flytning i snestorm:

GØR DET ALDRIG!! :w00t: What a nightmare. Følgende kombination skal ALTID undgås. Snestorm, snefygning og flytning ved kassevogn med baghjulstræk. Mangen til snurretop og hjul-spinde-rundt-uden-at-vogn-kommer-fremad skal man lede længe efter. Ligger og køre vel 40 km/t på motorvejen - uden advarsel (og tænkelig årsag) siger bagenden vupti, og jeg laver en snurretop midt på motorvejen. :devil: :retard: Hertil skal lægges at vognen omkring 10 gange kørte fast :w00t: - og så er det jo bare med at aflevere rattet til hende jeg flyttede med og så om bag vognen og skubbe. Uha - kassevogn fyldt med møbler kørt fast i 50 cm tyk snelag = urimelige krav til mig om kræfter. Og dette skete hver gang vi havde holdt stille i mere end 10 minutter. :devil:

Status krop:

Av, av, av og atter av. DOMS i hele kroppen idag. Smadret skulder, smadret bryst, smadret mave, smadret ryg, ikke-eksisterende lænd, balder der er for ømme til at sidde på, et halv-stift og smertefuldt knæ samt lægmuskler der intet kan. Eneste muskler der ikke er totalt færdige idag må være biceps og triceps (mærkeligt nok).

Styrketræning fredag, flytning af (tunge) møbler i 13 timer lørdag og flytning af (tunge) møbler + skubning af bil 16 timer :retard: søndag = hvile i rigtigt mange dage.

Jeg er TOTALT færdig! :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Squartfather -> Nopes. Men efter snak med Watts, så blev vi enige om at kassevognsskubning måtte indgå på linie med "de tre store". Sikkert en hybrid mellem bænkpres og front squat. :bigsmile:

Craw -> :devil::rolleyes:

Puha, selv her 3 dage efter flytningen brokker kroppen sig. :unsure: Specielt knæet (som jeg har haft knas med siden nytårsaften) gør knuder. Så nu vi se hvordan dagens træning går!!! :confused2:

PS: Har endnu ikke fået ADSL i min nye lejlighed, så jeg vil helt overvejende kun være på MOL i arbejdstiden. Altså ikke så mange aftenindsalg fra mig af, indtil ADSL'en bliver installeret. ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share