jarvig13


jarvig13
 Share

Recommended Posts

:pumpin: onsdag d.8.1.

Puha, hvor var jeg træt, da jeg mødte op til træning. Allerede i opvarmningssættet i front squat kunne jeg mærke, at denne træningsdag ikke ville komme til kører - så jeg valgte at køre med vægte noget under, hvad jeg normalt tager. Skrækkeligt nok var selv dette hårdt på dagen. :angry: Således blev træningen.....

Front squat:

1x8x35

2x8x55

Kommentar: Dagens bedste øvelse (hvilket ikke siger så meget). Mærkede intet til knæet, da det først var trænet varmt. Men der var intet guf i benene i dag. Næste gang 35/57,5/57,5

Bænkpres:

1x8x50

1x7x65

1x7x62,5

Kommentar: Fy for satan hvor var det tungt (efter planen skulle det havde været 2x67,5). :unsure: Nå, næste gang 50/67,5/67,5

Dødløft:

1x8x70

2x8x95

Kommentar: Skulle have taget 2x105, men valgte klogeligt at nøjes med 95 kg. Puha, selv det var tuuuuungt. Stilen elendig på trods af den lave vægt. Ævvvv. Næste gang 70/105/105

Var så træt, at jeg vidste/regnede med yderligere øvelser ville være spild af tid - så jeg gik hjem.

Samlet vurdering:

1,5 x :banana:

Min dårligste træningsdag overhovedet i de sidste 4 måneder (= 1 banan). Men ok havde næsten gættet det inden jeg tog derned. Så det kom ikke som et chok (= ½ banan).

VENDER STÆRKT TILBAGE NÅR OVERSKUDET KOMMER TILBAGE :devil::devil::devil:

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

Er stadig totalt træt i hele kroppen :confused2: , specielt benene er stået helt af. :retard:

Nå, men lidt mere energi end onsdagens træning kunne jeg dog mønstre, så træningen blev.....

:pumpin:

Incline bænkpres:

1x8x35

1x7x52,5 (PR)

1x8x50

Kommentar: Det er hele tre uger siden jeg sidst har fået trænet I-BP, og da klarede jeg uden de store problemer 50 kg. Mente derfor 52,5 var realistisk (er trods alt gået 5-,7,5 kg op i BP imellemtiden). Så på kom 52,5 kg. Uha, det var hårdt. Med der allerydeste af neglene fik jeg den 7. rep op, men så var der også totalt udsolgt. Satte derfor vægten ned til 50 kg. Men det var sq også særdeles hårdt. Dog kom jeg i hus med 8 reps. Næste gang 35/52,5/52,5

Siff-legged dødløft:

1x8x70

1x8x90

1x8x95 (PR)

Kommentar: Gik fint. Masser i af guf i lænden til de 90 kg, så 95 kg måtte forsøges. Lidt mindre guf på de 95 kg, men stadig rimeligt kraftfulde. Lækkert (dagens bedste øvelse). Næste gang 70/95/95 (måske 70/95/100)

Military:

1x8x25

1x8x35

1x6x35

Kommentar: Hmmmm, ingen fremgang siden sidst. Triceps helt færdige allerede her. De første 2/3 dele af løftene var fine, men triceps ville simpelthen ikke banke den sidste 1/3 del igennem i de sidste reps. Ævv! Mystisk, idet mine triceps aldrig plejer at være svageste led i nogen øvelse. Nå, næste gang 25/35/35

Pulldowns:

1x8x40

2x8x55

Kommentar: Helt fint. Dog kom de sidste to reps i begge sæt ikke så langt ned til brystbenet som jeg ønskede. Så næste gang hedder den stadig 40/55/55

Triceps:

1x8X50

1x7x70

1x7x65 :retard:

Kommentar: Fatter nigens. :confused2: Før nytår var 70 kg ok nemme og 75 kg stod lige om døren. Nu er det anden gang i træk at jeg ikke engang kan redde 2x8 hjem. Pokkers. Aner ikke hvad jeg skal tage næste gang, men vil satse på om 50/70/70 mon ikke holder.

Biceps:

1x8x12

1x8x16

1x6x16

Kommentar: Ingen fremgang - og puha hvor var jeg forresten træt. Nå, næste gang 12/16/16

Mave:

1x8

1x6

Kommetar: Jeps, denne øvelse er bare vild. Den kører jeg videre med.

Samlet vurdering:

3 x :banana:

Hmmmm, stadig mærkeligt træt og energiforladt. Men det var dog bedre end sidst. Endvidere hev jeg trods alt 2 PR'ere hjem - så helt skidt var det ikke = 3 af de gule krumme.

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

Dog kom de sidste to reps i begge sæt ikke så langt ned til brystbenet som jeg ønskede.

Spørgsmålet er, om det tjener noget formål at trække helt ned til brystbenet. Når jeg laver pull-downs trækker jeg aldrig længere ned end til det punkt, hvor det føles naturligt. Det er selvfølgeligt et lidt luftigt begreb, men i praksis er der et punkt, hvor øvelsen skifter karakter fra at træne lats og så til mere at gå i skulderen og triceps. Dette punkt ligger der, hvor dine underarme ikke længere er lodrette.

Hvis jeg forsøger at trække stangen længere ned end til lidt under hagen, så begynder jeg at dreje i skulderleddet og underarmen bevæger sig mere og mere mod vandret. Dermed bliver den sidste del af bevægelsen mere en slags triceps push down. Og det var jo ikke meningen.

I praksis vil du kunne lave pull-downs med tungere vægte, hvis du standser bevægelsen på det sted, hvor det er naturligt, i stedet for at tvinge den helt ned til brystet. Og eftersom den sidste del af bevægelsen (fra hagen og til brystet) ikke gør nogen nytte i forhold til de muskler, som øvelsen er rettet imod, vil det være mere fordelagtigt at droppe dette unyttige stykke bevægelse og i stedet træne med tungere vægte.

Hvor dette naturlige stop-sted ligger er sikkert individuelt, men du kan finde det ved at trække stangen ned, mens du holder overkroppen lodret. Når dine underarme begynder at forlade deres lodrette position, begynder øvelsen at skride. Og så har du nået det punkt, hvor den bør stoppe.

Link to comment
Share on other sites

Spørgsmålet er, om det tjener noget formål at trække helt ned til brystbenet

Har lige læst din log BK. Og lige netop med dit sticking point, og behov for lat/upper back træning, tjener det et formål at trække helt ned. Hvis man ser pulldowns og rows som omvendt bænkpres, så er det jo lige netop de sidste 5-10 cm fra brystet og op, hvor du mangler spænding i bænkpres. Man kunne jo godt argumentere for at lige netop fordi du ikke træner full ROM i pulldowns og evt. andre rygøvelser, så kan din ryg ikke finde ud af at opretholde spænding i bunden af bænkpres. Resultat bliver at drivet fra bunden af bliver dårligere. Bare nogen tanker du kan bruge eller lade være ;)

Thomas

Link to comment
Share on other sites

B-and (og TJ) -> Jeg er med på, at det ikke er 100 % nødvendigt at trække helt ned til brystbenet. Pointen er, at dette er måden man kan mærke/se på om kgene på dagen er hårde eller tilpasse. "Problemet" er sådan set det samme i bent over rows. Når jeg har fået lige lidt for mange kg på på stangen i bent over rows, så får jeg ikke trukket den helt så højt så op, som det er ønskeligt. Men så længe det ikke er overdrevet, så går det nok.

:pumpin: mandag d. 13.1.

Endnu en dag hvor energien var i bund, og hvor normale belastninger føltes særdeles tunge.

Front squat:

1x8x35

2x7x57,5

Kommentar: Virkeligt hårdt. Fuldstændig tømt efter øvelsen - hårdt - men lækkert. Næste gang stadig 35/57,5/57,5

CG bænkpres:

1x8x50

1x8x67,5

1x7x67,5

Kommentar: Hmmmm - ingen fremgang - pokkers. Mine triceps er altså gået helt kold de sidste to uger. Nå, næste gang stadig 50/67,5/67,5

Bent over rows:

1x8x45

1x8x65

1x7x67,5 (PR)

Kommentar: De 65 kg gik fint. Derimod var de 67,5 kg særdeles hårde. Fik ikke stangen helt op, hvor den skulle (manglede vel 3 - 5 cm), og jeg kunne kun nappe 7 reps. Næste gang 45/67,5/67,5 og her vil den blive holdt indtil jeg er 100 % tilfreds med "højden i øvelsen".

Dips:

1x8x40

2x8x60

Kommentar: Gik overraskende godt - mine pt. slatne triceps taget i betragtning. Første gang med to gange 60 kg. Næsta gang 40/60/65

Biceps:

1x8x12

1x8x16

1x6x16

Kommentar: Hmmmmmmmm. Næste gang stadig 12/16/16

Mave:

1x9

1x7

Kommentar: Totalt hårdt = lækkert. Denne øvelse kan jeg holde ved i et godt stykke tid endnu.

Samlet vurdering:

3 x :banana:

Stadig mærkeligt træt og energiforladt - dog lidt bedre end sidst.

Link to comment
Share on other sites

JESUS - mine ben er spaghetti idag. I seks timer igår flyttede jeg flyttekasse fra loft til loft (fra 5. sal og op igen til 4. sal). Nu er der nul, NUL, energi tilbage i benene. Ligeledes tror jeg ikke ligefrem, at restitutionen fra mandagens træning har haft de bedste betingelser - ævvvv!

Overvejer om jeg skal ændre ugens træning til torsdag og lørdag, eller om jeg bare skal nøjes med en normal omgang fredagstræning. Hmmmmmmm - tænker stadig :sneaky:

Link to comment
Share on other sites

:pumpin: fredag d. 17.1.

For første gang siden nytår oplevede jeg to ting:

- Jeg havde ikke ondt i knæet

- Jeg havde (rimeligt med) energi til træningen

Dette var jo fantastisk, og dagens træning blev

Front squat:

1x8x35

2x8x57,5

Kommetar: Jepper, det gik langt bedre end i flere uger. Lidt tungt - men ellers ingen probs. :bigsmile: Næste gang 35/60/60

Bænkpres:

1x8x50

1x8x67,5

1x8x65

Kommentar: Ahhh - endelig ville triceps lege med igen, og så var bænkpreset jo til at forhandle med. Lækkert. Havde dog håbet på 2x67,5, men det kunne der slet ikke blive tale om. Nej, 65 kg i andet loadsæt, det var realistisk. Meget hårdt - men det holdt. Næste gang håber jeg på, at 50/67,5/67,5 endelig kommer.

Dødløft:

1x8x70

2x8x105

Kommentar: Ahhh - rart - dødløft tilbage på sporet. Første loadsæt kørte bare derudaf. Andet loadsæt dog særdeles hårdt - og stilen var lidt ringe. Synes dog det gik langt over forventning. Næste gang derfor 70/105/110

Military:

1x8x25

1x8x35

1x7x35

Kommentar: Fino - stadig meget hårdt med 2x35 kg - men fremad går det! Næste gang stadig 25/35/35

Pulldowns:

1x8x40

2x8x55

Kommentar: Fik den tilpas langt ned = lækkert. Næste gang 40/55/60

Mave:

1x10

1x7

Kommentar: Meget hårdt - skønt.

Triceps:

1x8x50

1x8x70

1x7x65

Kommetar: Hmmmm - triceps stadig ikke helt med på vognen (kunne åbenbart kun lige en omgang BP og military). Øvvv. Men trods alt bedre end i lang tid. Næste gang stadig 50/70/70

Biceps:

1x8x12

1x8x16

Kommentar: Upppppsssss - kiggede på uret efter første loadsæt og opdagede, jeg slet ikke havde tid til at være der - så jeg nåede slet ikke det sidste sæt.

Samlet vurdering:

4 x :banana:

Ingen PR. Men endelig var energien (næsten helt) tilbage. Det må give 4 bananer.

Link to comment
Share on other sites

Hmmmmm, ææævvv, øøøøvv. Det er tredje gang i træk, at jeg har misset et træningspas i hver af de foregående tre uger - denne gang mandagens træning. Men jeg fornemmer det lysner med hensyn til tid, så snart kører vi hårdt på igen.

Onsdagens træning var fin, og blev....

:pumpin: onsdag den 22.1.

Front squat:

1x8x35

1x8x60 (PR)

1x7x60

Kommentar: Første loadsæt gik rigtigt godt - og PR. :banana: Sidste sæt dog utroligt hårdt - men ok. Næste gang stadig 35/60/60

Bænkpres:

1x8x50

1x8x67,5

1x7x67,5

Kommentar: Ummm, lækkert! Ticeps ved at vende tilbage. Bedste bænkpres-session i lang tid. Stadig er 67,5 kg lige lidt tunge, men ikke noget dramatisk. Næste gang derfor stadig 50/67,5/67,5

Dødløft:

1x8x70

2x8x105

Kommentar: Hmmmmm - det var meningen at sidste sæt skulle have været på 110 kg - men det var der slet ikke nok kraft på til igår. <_< De 105 kg var tunge. Specielt leg-drivet var slattent og krævede at ryggen tog lidt mere fat end ellers = tungt. Tror PR'en i squat havde forplantet sig til benene i dødløft. I hvert fald plejer leg-drivet ikke ligefrem at være problemet for mig i dødløft. Nå, næste gang hedder den sikkert 70/105/110

Mave:

1x11

1x7

Kommentar: Stadig lækkert, at have fundet en maveøvelse, hvor intensiteten er næsten lige i øjet.

Rear Laterals:

1x8x5

2x8x7

Kommentar: Lang tid siden at rear laterals er blevet banket igennem - var derfor lidt pivet og tog 7 kg mod sidste gangs 8 kg i øvelsen. Dog helt uden grund. Det kørte fint. Næste gang 5/7/8

Triceps:

1x8x50

1x8x70

1x9x70

Kommentar: Endelig! :bigsmile: Efter flere ugers ørkenvandring mht. mine triceps styrke/overskud, er de tilbage. Ni reps i sidste sæt var intet problem. Så næste gang 50/70/75

Biceps:

1x8x12

1x8x16

1x7x16

Kommentar: Endelig! :) Har i en måned næsten stået stille øvelsen - men denne gang fremgang. Næste gang dog stadig 12/16/16

Samlet vurdering:

4,5 x :banana:

Fin dag. PR i front squart. Bænkpres gik fint, og både triceps og biceps i fremgang. Dette giver 4 bananer. Den sidste ½ banan er fordi, det ser ud til at "krisen" er overstået, og fremgang igen er på programmet. :D

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

Hey Jarvig :)

Kanon du er kommet til hægterne igen og styrketræningen kører derudaf :thumbwink:

Jeg vil dog lige citere Arne:

Jarvig: endnu enhgang tillykke med din flotte fremgang - men glem nu ikke cardio arbejdet i 2003  

Bliver det til noget eller er du blevet total darksider? ;)

Link to comment
Share on other sites

Tulle og Blackmoore->

Tak :)

Bliver det til noget eller er du blevet total darksider?

Overhovedet ikke. Undskyldningerne er mange - mere eller mindre dårlige. :lol: Men det skal nok komme - vejret skal lige blive lidt bedre (= varmere og lysere). :)

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

Overhovedet ikke. Undskyldningerne er mange - mere eller mindre dårlige. :lol: Men det skal nok komme - vejret skal lige blive lidt bedre (= varmere og lysere). :)

Uh da Jarvig - så går der jo flere måneder B) :poking:

Link to comment
Share on other sites

Arne -> :tongue:

:pumpin: fredag d. 24.1.

Mærkelig træningsdag! Af en eller anden grund var en chicken og tog ikke så meget som jeg måske kunne - meget mystisk. :unsure:

Nå, men fredagens træning blev....

Incline bænkpres:

1x8x35

1x8x52,5

1x7x52,5

Kommentar: Puha - tungere end jeg forventede - ævvvv! Næste gang stadig 35/52,5/52,5

Stifflegged dødløft:

1x8x70

2x8x95

Kommentar: Syntes første loadsæt var lidt tunge, så jeg nøjedes med 95 kg i sidste sæt. Det var en fejl. De næsten fløj afsted. Så næste gang må den hedde 70/100/100

Military:

1x8x25

1x8x35

1x7x35

Kommentar: Ævvv - ingen fremgang. Næste gang stadig 25/35/35

Pulldowns:

1x8x40

1x8x55

1x7x60 (PR)

Kommentar: Helt fint - kun sidste rep var lidt slatten og kom ikke helt så langt ned som ønsket - dog intet kriminelt. :lol: Næste gang stadig 40/55/60

Mave:

1x11

1x7

Kommentar: Var lidt slatten i mavemusklerne (mærkeligt nok) - og ingen fremgang. Nå, men stadig utroligt hårdt - så det er cool nok.

Triceps:

1x8x45

1x8x70

1x9x70

Kommentar: Hmmmm, første loadsæt faktisk ret hårdt, og regnede ikke med at 75 kg ville være mulige - så jeg nøjedes med 70 kg i sidste sæt - igen en fejl. Uden problemer tog ni reps. :retard: Nå, næste gang må 50/70/75 være muligt.

Biceps:

1x8x12

1x8x30

1x7x30

Kommentar: Havde lyst til afveksling i min curls og tog E-stangen. Denne er jo "lidt tungere at udføre" end dunbbell'ne så jeg nøjedes med 30 kg. De var hårde - men ikke vilde. Lækkert med lidt afveksling. Næste gang stadig E-stangen og 22,5/30/30.

Samlet vurdering:

4 x :banana:

Havde jeg gået efter PR'erne, så havde jeg fået dem - og så havde det helt sikkert været en fembananers dag. Havde godt med saft og kraft i øvelserne - lækkert. Men altså kun 4 bananer grundet "mig chicken". :D

Link to comment
Share on other sites

:pumpin: mandag d. 27.1

Superbowl trak virkeligt tænder ud. 2 timers søvn er IKKE MEGET. :devil: Hele mandagen var en lang zombie-dag, og jeg overvejede seriøst at droppe træningen. Meeeeeeeen, det går jo ikke. Så jeg fik slæbt mig ned til centeret, dog uden de store forhåbninger til dagens træningen.

Træningen blev.......

CG bænkpres:

1x8x50

1x8x70 (PR)

1x7x70

Kommentar: Skulle efter planen have tage 2x67,5, men et grødhoved havde nappet 1,25 kg vægtene og mente at 12 sæt curls lige var sagen. :devil::devil: Idiot. :angry: Nå, så var der jo kun 70 kg tilbage. Og helle dusse da. Det gik langt bedre end forventet. Godt nok tungt - men trods alt fine hhv. 8 og 7 reps. Lækkert. Og PR. YES - triceps er for alvor tilbage. Næste gang stadig 50/70/70

Front squat:

1x8x35

2x6x60

Kommentar: Æv. :( Jeg havde ingen energi i benene igår. Allerede ved 2. rep var der næsten udsolgt. :retard: Kæmpede mig i begge sæt dog helt frem til 6 reps. Men altså ikke tilfredsstillende. :angry: Næste gang stadig 35/60/60

Bent over rows:

1x8x50

2x8x67,5

Kommentar: Rimeligt. Dog mangler jeg 3-4 cm fra at jeg får stangen helt op, hvor jeg gerne vil have den. Næste gang derfor stadig 50/67,5/67,5

Dips:

1x8x40

1x8x60

1x10x60 :confused2:

Kommentar: Første sæt med 60 kg var tunge. Så "nøjedes" med samme 60 kg i sidste sæt. Det var dog alt for nemme. Hele ti reps - uden problemer. Næste gang 40/65/65

Biceps:

1x8x22,5

2x8x30

Kommentar: Lækkert - bed virkeligt. Næste gang 22,5/32,/32,5

Samlet vurdering:

4 x :banana:

Totalt trært. Men alligevel fin fremgang og PR i CGBP. Dog trak en slatten front squat noget ned. I alt 4 bananer. :)

Link to comment
Share on other sites

Dips 1x10x60 - Kommentar: Første sæt med 60 kg var tunge. Så "nøjedes" med samme 60 kg i sidste sæt. Det var dog alt for nemme. Hele ti reps - uden problemer. Næste gang 40/65/65

Er du fuldstændig sindsyg!!!?? Laver du 10 reps x 60 kg? Det får altså mine 8x20 til at virke lidt latterlige :(

Hvordan sætter du vægt på? Har du et bælte eller bruger du - ligesom jeg fødderne??

Link to comment
Share on other sites

Du må jo havde røget noget rigtigt stærkt tjal
Ja, men hvad har det med dips at gøre???? :lol:
Dvs. kropsvægt minus dipsstativets modvægt

Ahhh... er det fordi du træner i en af de her "dips-maskine-tingester"??

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share