jarvig13


jarvig13
 Share

Recommended Posts

:pumpin: onsdag d. 29.1.

Var ovenpå, og træningen blev.....

Front squat:

1x8x35

2x7x60

Kommentar: Tungt, men dejligt. Næste gang 35/60/60

Bænkpres:

1x8x50

1x8x67,5

1x8x67,5 (til failure)

Kommentar: Hmmmmm, lidt skuffende og lidt opløftende. Opløftende at det går fremad. Skuffende at jeg synes 67,5 kg er rigtig tungt. :angry: Nå, lidt progression er tiltrængt, så selvom det er lige tidligt nok, så må den hedde 50/70/70 næste gang.

Dødløft:

1x8x70

1x8x110 (PR)

1x7x110

Kommentar: Jesus, det var vildt. Sølle 5 kg mere end 105 kg - men det føltes som 50 kg. Alligevel gik det rigtigt godt - fint med tempo - lækkert. :banana: Var totalt busted bagefter, og måtte have 10 minutters pause, førend det overhovedet lykkedes mig at se andet end sort for øjnene. :retard: Næste gang 70/110/110

Rear laterals:

1x8x5

1x8x8

1x7x8

Kommentar: Første gang med 2x8 kg. Gik godt - kunne sikkert have taget en sidste 8. rep - men det ville havde været i dårlig stil/tektnik, så jeg undlod. Næste gang 5/8/8

Mave:

1x11

1x7

Kommentar: Hmmmm - lidt stilstand. Men det virker sq, maven er fuldstændig færdig efter øvelsen

Triceps:

1x8x50

1x8x70

1x7x75 (PR)

Kommentar: Endelig. 75 kg har været under opsejling et par uger - nu sad de der. Næste gang 50/70/75

Biceps:

1x8x22,5

1x8x32,5 (PR)

1x7x32,5

Kommentar: Puha, ved at være færdig energimæssigt - og bicepsne skulle virkelig kæmpe for det. Men alligevel fin PR. Næste gang 22,5/32,5/32,5

Samlet vurdering:

5 x :banana:

Total lækker dag. PR i dødløft :) og PR i triceps og biceps. Fremgang i resten. Godt energioverskud (undtagen til allersidst). Alle øvelser vanvittigt hårde - men ikke FOR hårde. Helt færdig efter træning. Frisk igen en times tid senere. Alt i alt klart 5 bananer. B)

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

:pumpin: mandag den 3.2.

Ikke lige dagen til det helt store, idet der jeg havde haft en del overarbejde. Men nogenlunde gik det.....

Front squat:

1x8x35

1x8x60

1x2x60 :devil:

1x7x60

Kommentar: Første loadsæt gik rigtigt godt. Langt lettere end forventet. Andet loadsæt gik fint - indtil jeg skulle op med 2. rep. Så var der en idiot som lige sulle gå ind i stangen bagfra. :retard: Bulder og brag da stangen faldt ned. Og så standardkommentaren "Æhhh, øhhh, var det mig???" <_< Nå, på den igen. Nu var der dog kun kræfter til 7 rep - pokkers også. Næste gang 35/60/60

CG bænkpres:

1x8x50

1x8x70

1x7x70

Kommentar: Samme antal reps som sidst - men de gik langt bedre idag. Dog var der så meget kamp med 7. rep i sidste sæt, at jeg ikke ville forsøge mig med en 8. og sidste. Næste gang 50/70/70

Pulldowns:

1x8x40

1x8x55

1x8x60

Kommentar: Gik rigtigt godt. Lækkert. Næste gang 40/60/60

Military:

1x8x25

1x8x35

1x7x35

Kommentar: Hmmm, pt. går det lidt trægt i military! :( Venter på bedre tider her. :rolleyes: Næste gang 25/35/35

Biceps:

1x8x22,5

2x8x32,5

Kommentar: Meget hårdt - puha! Næste gang 22,5/32,5/32,5

Mave:

1x10

1x7

Kommentar: Uha - ny øvelse - meget hårdt. Men lækkert.

Samlet vurdering:

3,5 x :banana:

Kun lidt fremgang igår. Men dog fint med energi. Altså lidt bedre end gennemsnitligt.

Link to comment
Share on other sites

Andet loadsæt gik fint - indtil jeg skulle op med 2. rep. Så var der en idiot som lige sulle gå ind i stangen bagfra. :retard: Bulder og brag da stangen faldt ned. Og så standardkommentaren "Æhhh, øhhh, var det mig???"

:blink: :angry: :angry: :(

Det ser sgu ellers godt ud med styrketræningen! Tillykke med de flotte PR's i dl og cgbp Jarvig! :thumbwink:

Men man kan faktisk sagtens løbe nu, selv om det er lidt koldt i starten. :poking::tongue: :D

Link to comment
Share on other sites

:pumpin: onsdag den 5.1.

Var lidt presset mht. tiden, så pauserne mellem sættene og øvelserne var lige i underkanten. Men det gik nu ganske godt....

Front squat:

1x8x35

2x8x60

Kommentar: Det gik rigtigt godt. Lidt kamp i sidste rep i begge sæt, men ikke så meget når det kommer til stykket. Næste gang 35/60/62,5

Jeg har dog et kæmpe problem i øvelsen - ja faktisk to kæmpe problemer:

Problem 1: Min teknik er sådan set ok efterhånden. Men mine håndled kan slet ikke følge med. For at have den rigtige balance i øvelsen, så må jeg stadig presse stangen ind mod toppen af brystkassen - og dette gør RIGTIGT nas i hånden hver gang. Det er efterhånden sådan, at det er hånden jeg tænker på og ikke benmusklerne, når jeg overvejer om jeg kan tage en rep mere. :retard: Det er ikke skide hensigtsmæssigt.

Problem 2: Jeg kan næsten ikke få kraft nok på stangen, når jeg cleaner den. Så efterhånden kan jeg næsten ikke få stangen op på brystkassen. Ved 55 kg var der ingen problemer, ved 57,5 kg var det lidt svært og ved 60 kg er det rigtigt, rigtigt svært. Tro pt. at grænsen går ved 62,5 kg. Men hvad skal jeg dog gøre herefter - det er jo bestemt ikke hver gang jeg træner med en makker. Ævvvv - pokkers.

Bænkpres:

1x8x50

1x6x70 (PR <_< )

1x7x67,5

Kommentar: Var på forhånd klar over, at 70 kg ville være for meget. Men nu havde jeg sat mig for det, fordi jeg havde ligget og rodet omkring 67,5 kg i lang tid, uden megen fremgang. Gik dog nogenlunde - men altså kun 6 reps. Nå, herefter var der udsolgt, og jeg kunne kun lige akkurat nappe 7 rep med 67,5 kg. Nå, næste gang tilbage "til min niveau" - dvs. 50/67,5/67,5

Dødløft:

1x8x70

2x8x110

Kommentar: Stadig MEGET tungt, men ellers okay - dog ikke den store kræft i løftene. Næste gang derfor stadig 70/110/110

Rear Laterals:

1x8x5

2x8x8

Kommentar: Fint, uden at være prangende. Lidt for tidligt at springe til 9 kg. Så næste gang 5/8/8

Triceps:

1x8x50

1x8x70

1x8x75

Kommentar: Sidste rep i sidste sæt en af de hårde. :D Tror lige jeg tager endnu en omgang 50/70/75 inden jeg sætter vægten op.

Biceps:

1x8x22,5

2x8x32,5

Kommentar: Overraskende hårdt idag. Næste gang stadig 22,5/32,5/32,5

Mave:

1x10

1x8

Kommentar: Godt nok.

Samlet virdering:

4 x :banana:

Ingen rigtige PR'ere idag, men dog alligevel en god dag med mange kg på stængerne, og med meget energi. Tror, at hvis ikke havde været under tridspres, så ville jeg havde klaret det lidt bedre. Derfor samlet 4 bananer.

Link to comment
Share on other sites

Hmmmmmmm, for en sjælden gangs skyld er jeg riemligt busted idag efter træningen igår. Specielt lændemusklerne er "flade" <_< Nå, men det er dog et sikkert bevis på, at jeg fik lavet noget ordentlig træning igår. :D

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

Total trist (manglende) træning for tiden. Har forrygende travlt på arbejdet og i privatlivet, så tre gange i træk må/har jeg aflyst min træning. I fredags, igår og i morgen. Håber inderligt, at træningen på fredag ikke ryger i vasken (den er på vippen). Det sat.. mig for trælst pt. med manglende tid til noget som helst. :devil:

Link to comment
Share on other sites

Som ventet ingen træning i dag - men lys forude :bounce: :)

Den sidste store "omrokering" i lejligheden er netop overstået. Stadig rimeligt travlt på arbejdet, men her lysner det også. Sidte store opgave er, at jeg inden lørdag skal læse (finde fej il) min bedste vens ph.d.-afhandling omhandlende "Topics in the Theory of Monetary Policy" ;) Puha hård en - 200 sider speciale på internationalt forskerniveau. B)

Nå, men desuden går det godt. Det går rigtigt godt (til et rent 13-tal) med at bo sammen med min bedste vens kæreste. Skal bare passe på, at jeg ikke føler :wub: for hende. Men det er sq svært - hun er simpelthen for sød, dejlig og interessant. Men indtil videre har jeg styr på det - så ingen problemer der. :)

PS: Fra idag af har jeg endelig fået ADSL igen. Så nu kan jeg igen terroriserer MOL 24 timer i døgnet. :D :lol: :D

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

Min ven fik afleveret sin ph.d. igår. Det skulle fejres. Først hjemme kl. 3 om natten med mere end en flaske sprit i blodet. :teachingfinger: Så den er godt nok streng i dag på jobbet. :retard: Ligefør jeg ikke evner at lægge to tal sammen - uha! :w00t:

Link to comment
Share on other sites

pyt -> hæhæhæ, tak! :)

Angående træning: Det har godt nok været nogen vilde uger mht. arbejde og aktiviteter i fritiden. Desværre har dette gået ud over træningen. Har ikke trænet de sidste 2 uger. :( :angry: Men fra på mandag er jeg tilbage på sporet. Så må vi se, hvor meget jeg har tabt! :unsure:

Link to comment
Share on other sites

:pumpin: mandag d. 24.2.

Puha hårdt! Over to ugers pause har sat sig sine spor i kroppen. Det var virkelig tungt - og jeg endog en lille forstrækning i låret i front squatten - dog ikke noget slemt.

Træningen blev....

Front squat:

1x8x35

1x7x60

1x6x60

Kommentar: Mistet en lille smule - men ikke noget vildt! Næste gang stadig 35/60/60

Bænkpres:

1x8x50

1x8x65

1x7x65

Kommentar: Mistet en lille smule - men ikke noget vildt! Næste gang stadig 50/65/65

Bent over rows:

1x8x45

1x8x65

1x7x65

Kommentar: Uha, det var tungt. Havde næsten glemt teknikken :retard: - og så blev det med bøjet ryg. :unsure: Nå, det kommer nok hurtigt igen. Næste gang 45/65/65

Military:

1x8x25

1x7x35

1x5x35 :( :angry:

Kommentar: Uha :w00t: - det var tungt. Har mistet meget i denne øvelse. Næste gang 25/30/30

Nå, nu var jeg blevet træt, havde lidt "tyndslidt ryg" og en mindre forstrækning i låret. Så jeg havde ikke mod på mere, så mave dips og curls blev lige sprunget over. :rolleyes: :(

Samlet vurdering:

1,5 x :banana:

Meget tungt, teknikken ikke hel stilren, nedgang i vægt og småskader = 1 banan. Igang med træningen igen = ½ ekstra banan. :D

Link to comment
Share on other sites

Planer for fremtiden:

Vægt:

Der har efterhånden sneget sig 6-7 kg mere fedt på sidebene (let bulkning i efteråret, jul og lidt ustabil kost + pause i træningen siden nytår) end godt er. Så jeg har sat mig for at cutte disse.

Plan: De næste 7-9 uger (fra idag af) står den på cutning, med et forventet vægttab på lidt under 1 kg pr. uge (formentlig omkring 0,75 kg). Kosten vil stadig være 2 g. protein pr. kg kropsvægt - det resterende primært komplekse kulhydrater + lidt sundt fedt.

Styrketræning:

Jeg er stadig ret godt tilfreds med mit program. Således vil jeg i cutteperioden fortsat følge denne.

Plan derefter: Efter cutning vil jeg nabbe en omgang HST - glæder mig.

Cardio:

På mandag vil jeg igen starte med løbetræningen.

Plan: Efter 1-2 ugers ren indkøringsfase, vil jeg følge det program, jeg fulgte i efteråret dvs: Dag 1: "Høj" hastighed, medium distance. Dag 2: Medium hastighed, "lang" distance. Dag 3: Medium hastighed, medium distance.

Så det var dermed planerne :) :) :)

Link to comment
Share on other sites

Hey Craw og anyone! Tak for opmuntringerne. :bigsmile::bigsmile:

Forresten anyone. Du plejer jo at have tjeck på centrene i kbh. Hvilke ST-centrer ville du foreslå, når man bor ved kanalerne (ikke søerne) i City? Jeg tænker både på distance, pris og kvalitet af center. ;)

Link to comment
Share on other sites

Som sagt - jeg overvejer det med Tårnby. ;)

Dagens træning:

:treadmill:

Distance: 3,4 km

Tid: 21:11

Hastighed: 10,1 km/t ~ 5:55/km

Kommentar: Koldt a h til. Men overraskende nok gik det helt fint. Lagde med vilje lidt blødt ud, og dette havde jeg ingen problemer med at holde hele vejen. B)

Vurdering:

5 x :banana:

Lækkert - og uden problemer :bigsmile: (men de kommer nok i morgen). <_<

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

15 minutters cykeltur fra kanalerne.

Så skal han træde til, der er seks kilometer. Det er nemmere at cykle til hovedbanen og tage toget til Tårnby Station, så er der kun 300 m at gå.

'Pyt

Pjat - det tager ku ca. 25 minutter på cykel fra den "fjerne bred" af Sortedammen!

Godt at se du kom ud i kulden igen Jarvig! :a-okhand:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Har haft uhyggeligt travlt på det seneste både på arbejdet og i fritiden! :w00t: Så jeg har ikke været meget på MOL - og træningen har lidt af det. :( :devil: :( :devil: Samtidigt er mit kort til træningscenteret løbet ud! Nu skal jeg imidlertid bestille et nyt (fredag), og så går det igen fremad med træningen. :bigsmile: Min cutning er gået nogenlunde (2 kg på 3 uger), så måske om 6-8 uger er vi nede på det acceptable. :tongue:

Planen er stadig: Cutning - cardio - BB

:)

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share