Nu som tiogtyveårig


Mettehelena
 Share

Recommended Posts

Fredag.

Starter udemærket med at jeg veludhvilet vågner før vækkeuret. Har god tid til en kop Nes inden morgencyklingen i Scala. Lunter ned til min cykel, og når faktisk at cykle et par meter, inden jeg opdager at DEN ER PUNKTERET!!! På dette tidspunkt er det intet mindre end en katastrofe, og så er godt råd dyre. Jeg har nu flg. valgmuligheder:

- Jeg tager bussen, og kommer for sent til min time. Løber hen og tjekker tiderne, den går først når timen er startet... Ikke en mulighed

- Jeg tager toget, og kommer for sent til min time. Det tager ca. 5 min at løbe til toget, og jeg aner ikke hvornår de kører. Ikke en mulighed

- Jeg tager en taxa, og kommer rettidigt til timen. Til gengæld koster en taxa det samme som jeg vil tjene på timen, og jeg ved ikke hvor hurtigt den kunne komme. På dette tidspunkt har jeg 15 mins til at komme fra Østerbro til Rådhuspladsen. Ikke en mulighed

- Jeg tager min racer, som jeg må tage med op i centret, og cykle hjem på igen, idet jeg ikke lader den være uden opsyn. Ved denne mulighed ville jeg så komme for sent på arbejde, uanset om jeg tager raceren eller toget på arbejde bagefter. Ikke en mulighed

- Jeg kan... Hmmmmm, der var ikke flere muligheder.

Den lidt for spændende episode endte med at jeg tog raceren, kom 2 minutter for sent (havde ringet til receptionisten, men gav hun beskeden videre ti medlemmerne? Næh nej). Men på trods af denne hektiske start gik timen fint. Tog toget på arbejde, men ringede i forvejen og havde heldigvis ingen møder eller samtaler som jeg ville komme for sent til.

:w00t::w00t::w00t: Genial fortælling----Virkelig. Som taget ud af mit eget liv :tongue: Super at du nåede det hele...og de brandmænd hva :wub:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 756
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

:w00t::w00t::w00t: Genial fortælling----Virkelig. Som taget ud af mit eget liv :tongue: Super at du nåede det hele...og de brandmænd hva :wub:

He he, ja det var sørme også på et hængende hår. Var helt ved siden af mig selv resten af dagen...

Træning fredag

Morgencykling i Scala. Sidste gang i Scala, det var en kort karriere i det center, desværre. Jeg kan desværre ikke fortsætte i Scala, kan simpelthen ikke nå på arbejde i tide. Heldigvis har jeg fra næste fredag fået morgentimen i Parken :4thumbup:

Ingen træning lørdag, var i lufthavnen og hente Brandmanden hjem fra en tre ugers arbejdsferie i Libanon :wub::wub::wub::wub::wub::wub:

Træning søndag

En sørgelig lille løbetur, benene var helt uden krudt :dry:

Træning mandag

Heller ingen træning

Træning tirsdag

Morgencykling i Boltens. Som sædvanligt vældigt hyggeligt med søde og motiverede medlemmer :smile:

Træning onsdag

Dobbelttime i Boltens, UDEN MIKROFON og ondt i halsen. Skidt kombi... Må komme det i forekøbet med masser af mors hjemmelavede suppe

Link to comment
Share on other sites

Ingen træning torsdag, blev enig med mig selv om at jeg hellere måtte tage den med ro. Må ikke blive syg nu...

Fredag:

Ny time: Cykling II kl. 6.30 i Parken.

Kom forkølelsen i forkøbet, og var ret frisk og udhvilet efter 9 timers søvn :laugh:

Kommer ind til en flok glade morgenmennesker, og ... en af bosserne i SATS. Så skulle den ha' 100% gas, og det fik den :devil: . Kørte en af de bedste timer ever, perfekt start i et nyt center :wub:

Arbejde, møde, møde, møde, og så til Aalborg til brandmanden :wub:

Lørdag:

Blev tilbragt i Aalborg med sådan ca. ingenting

Søndag:

Øvede lige SATSpilates programmet igennem, den sidder der næsten...

Mandag:

Ingenting, er sur og tvær! Gider ikke det pendleri mere, flytter sg snart tilbage til Jylland...

Edited by Mettehelena
Link to comment
Share on other sites

Tirsdag

Cykling II kl. 6.30

Som altid søde, veloplagte & motiverede medlemmer. :wub: den time

Onsdag

Cykling I og II aften

Minus krudt i benene, ved at være et gentagende mønster om onsdagen :dry:

Torsdag

Min laaaaaaaaaange arbejdsdag. Som regel ingen krudt whatsoever, og heller ikke i dag

Fredag

Cykling II kl. 6.30 i Parken

Fin fin time, flere deltagere end i sidste uge. Og måske snart feat Arne??? :wink:

Lørdag

Styrketræning, lidt sløj omgang, men i betragtning at mit træningsniveau på det sidste var det egentlig en ok træning. Kan da mærke mine pecs i dag...

Søndag

MTB i Dyrehaven med kammerat og gammel kollega Jakob. Min egen mtb var dog så udpint at det næsten var pinligt... Men en skøn tur, både for benene og :blahblah:

Link to comment
Share on other sites

Mandag

sølle ½ times mave-ryg program.

Dog ikke mere sølle end at jeg kunne mærke træningen to dage efter :laugh:

Tirsdag

Morgencykling II i Boltens.

Antallet af deltagere var næsten fordoblet, på trods af efterårsferien.

Onsdag

2 x cykling i Boltens.

Igen en del flere deltagere. Giver lige lidt mere motivation :superman:

Torsdag

Vi får se... Med en arbejdsdag på ca. 11 timer bliver det nok minimalt.

Tørrer øjnene og tager en tudekiks :violin:

Link to comment
Share on other sites

Fredag

Morgencykling i Parken. Fedt hold, og mange på timen :w00t:

Lørdag

Ca. ingenting. Kun en runde i Fields, hvilket ikke er det mest ophidsende. Kunne faktisk godt have undværet det...

Søndag

Plejede de vildest tømmermænd længe, så den planlagte løbetur blev droppet. Ikke i orden :nonono:

Stadig seriøse overvejelser om at rykke teltpælene til Aa, men det var nok fordi jeg var fuld af selvmedlidenhed over mit i dag skrantende helbred, og fordi brandmanden var taget hjem igen. Skal nok komme på bedre tanker :laugh:

Mandag

Vikar i Boltens

Cykling II og cykling III

Awawawben

Tirsdag

Morgencykling i Boltens

Stadig awaw

Onsdag

Cykling I og II i Boltens

Synes jeg kommer en del i det center for tiden??? Kun lidt aw i benene i dag :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag:

Nada træning, kun 18 km transportcykling i modvind, både ud og hjem :dry:

Fredag:

Morgen II'eri Parken, feat Arne.

Hyggeligt at du kunne være med, og tak for feed-back i din log :smile:

Weekenden blev tilbragt i Aalborg, så ingen træning der...

Dog er brandmanden blevet FUT ansvarlig (fysisk træning af de værnepligtigt), og så holder det ikke at kæresten er i bedre form :laugh: . Tror derfor snart der kommer nye boller på suppen

Mandag:

Øvede mave/ryg program, 30 mins. Det vil ikke rigtig sidde fast...

Tirsdag:

Morgencykling II i Boltens

Fint som altid, og endnu engang feat Amagers CK

Rigtig god dag til alle

Link to comment
Share on other sites

Onsdag

Cykling I og II

Ikke så meget at tilføje der. Var ret træt efter en travl arbejdsdag, så var ikke lige så oplagt...

Torsdag

30 mins mave-ryg

Fredag

Morgencykling i Parken

Skøøøøøøøøn time :w00t:

- og Brandmanden blev indsatsleder med et meget flot, to-cifret, resultat :wub:

Lørdag

He he, tænkte det nok. Brandmanden har fundet ud af at han skal i bedre form, så vi snørede løbeskoene og tog Søerne. Dvs. Han tog to og jeg dem alle :innocent: , + en lille km til og fra

Søndag

Afreageringsstyrketræning i Parken efter Brandmanden var sat på toget :4goodbye: . De vægtstænger blev bare smadrede :devil:

Heldigvis blev det også til :blahblah: med receptionist J, så humøret blev da lidt bedre efter træningen

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Fredag

Morgencykling i Parken. Fedt hold, og mange på timen :w00t:

Lørdag

Ca. ingenting. Kun en runde i Fields, hvilket ikke er det mest ophidsende. Kunne faktisk godt have undværet det...

Søndag

Plejede de vildest tømmermænd længe, så den planlagte løbetur blev droppet. Ikke i orden :nonono:

Stadig seriøse overvejelser om at rykke teltpælene til Aa, men det var nok fordi jeg var fuld af selvmedlidenhed over mit i dag skrantende helbred, og fordi brandmanden var taget hjem igen. Skal nok komme på bedre tanker :laugh:

Mandag

Vikar i Boltens

Cykling II og cykling III

Awawawben

Tirsdag

Morgencykling i Boltens

Stadig awaw

Onsdag

Cykling I og II i Boltens

Synes jeg kommer en del i det center for tiden??? Kun lidt aw i benene i dag :tongue:

Må eller sige at der bliver trampet nogen kilometer herinde :bike: Men det holder jo også kiloene på afstand frem mod det værste månedet :tongue:

Syntes bare at det er lidt røvkedligt at sidde på en cykel indedøres :devil: Når man er vant til at

køre/ være i "naturen" :4thumbup: :4thumbup:

ps Nice cykel du har lagt foto ind af :wub:

Edited by Keld Erland
Link to comment
Share on other sites

Hallo du :superman:

efter brandmanden er taget afsted må du jo selv holde varmen :tongue: og det er jo ikke ligefrem meget der er at læse om dine stigende grader :wink: Holder du pause eller hvad :nonono:

He he, nej der er lidt undtagelsestilstand i loggen, busy@work, men træningen bliver skam passet. Man må jo holde sig lidt lækker :laugh: . Ses vi til MOLspinning d. 20. januar?

Må eller sige at der bliver trampet nogen kilometer herinde :bike: Men det holder jo også kiloene på afstand frem mod det værste månedet :tongue:

Syntes bare at det er lidt røvkedligt at sidde på en cykel indedøres :devil: Når man er vant til at

køre/ være i "naturen" :4thumbup: :4thumbup:

ps Nice cykel du har lagt foto ind af :wub:

Jeps. 100 km alene i transport, 4 spinningtimer om ugen samt løb. Jow jow, det løber op. Måske jeg også skulle lægge et billede ind af min nye mtb? Tak for din hilsen :smile:

Tømmermænd? kan man godt få det, når man er så seriøs med sin træning, som du er? :smile:

Seriøs... Thats a good one :laugh: synes nu ikke ligefrem seriøsiteten mht. træning er i højsædet i øjeblikket, har lidt for travlt med job & brandmand :wub:

Link to comment
Share on other sites

He he, nej der er lidt undtagelsestilstand i loggen, busy@work, men træningen bliver skam passet. Man må jo holde sig lidt lækker . Ses vi til MOLspinning d. 20. januar?

Jeg regner helt sikkert med at møde op den 20 :4thumbup: kunne være vildt sjovt og spændende at møde alle jer andre spinning tosser :superman: skal dog være til en julefrokost kl.1830 samme dag. men så må jeg køre med sålænge jeg ka :smile: for med det vil jeg sku :wink: godt at se du får givet den noget gas selvom du ikke passer din log :tongue:

Kenn

Link to comment
Share on other sites

godt at se du får givet den noget gas selvom du ikke passer din log :tongue:

På opfordring må jeg vist hellere komme med lidt opdateringer :laugh:

Lagde ugen ud med en tiltrængt hviledag :innocent:

Tirsdag

Morgencykling i Boltens.

Programmet var nyt og spillede 100% med musikken.

Timen forløb således:

Opvarmning 10 mins.

1. tur, 18 mins:

2 mins siddende mellemtakt, niveau 6

2 mins siddende enkelttakt, niveau 7

2 mins stående enkelttakt, niveau 8. Gentaget tre gange uden pauser. Simpelt, men effektivt.

2. tur, 17 mins.

3 mins siddende enkelttakt, niveau 7, 20 sek siddende acc, niveau max :devil:

3 mins stående enkelttakt, niveau 7, 20 sek. stående acc, niveau max

30 sek pause

Gentag, med 2 mins enkelttakt og 40 sek acc

30 sek pause

Gentag, med 1 mins enkelttakt og 1 mins acc

Færdig, slut, ikke mere energi :devil::devil::devil:

Onsdag:

Cykling I og II i Boltens Gaard.

I'er timen blev kørt som koncept, og II'eren med ovenstående program

Torsdag:

Hmmmmm, heller ingen træning??? Ikke så godt med de torsdage, aner et slags mønster :innocent:

Fredag:

Morgencykling II i Parken. Ikke så mange på holdet, men citerer et af medlemmerne: "Det er ikke kvantitet, men kvalitet". Så ja, super time med top motiverede medlemmer.

I aften til fødselsdag med den efterhånden fra MOL hedengangne Hot1tot. :partytime2::beerchug::cooldance::blahblah::blahblah::blahblah::cheer::tease: og ikke mindst :4drunk: :4drunk: :4drunk:

Der er dømt kærestefri weekend da kæresten skal have vagt, så der skal der trænes igennem :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Hej igen :bigsmile:

Det var nu ikke for at drille, at jeg skrev det med at være seriøs. Jeg har det nok lidt med at gå ud fra, at alle på MOL er meget mere seriøse, end jeg selv er. Men jeg synes da stadig, det ser ud til, at du fyrer noget helt Ok træning af.

Og hvad er det lige, de der brandmænd er så gode til? :laugh: Jeg synes nu ikke, det var vildt glamourøst at være slangetæmmer i BF, bortset fra, at det var cool nok at køre åndssvagt i Landcruiseren ude ved haw´et. Men det måtte vi kun, indtil vi smadrede anhængertrækket på den. :tongue: . ALDRIIIG i mit liv har jeg fået en større omgang :4ranting: :4ranting:

Anyway, good luck med det hele.

Oksen :smile:

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Hej igen :bigsmile:

Det var nu ikke for at drille, at jeg skrev det med at være seriøs. Jeg har det nok lidt med at gå ud fra, at alle på MOL er meget mere seriøse, end jeg selv er. Men jeg synes da stadig, det ser ud til, at du fyrer noget helt Ok træning af.

Og hvad er det lige, de der brandmænd er så gode til? :laugh: Jeg synes nu ikke, det var vildt glamourøst at være slangetæmmer i BF, bortset fra, at det var cool nok at køre åndssvagt i Landcruiseren ude ved haw´et. Men det måtte vi kun, indtil vi smadrede anhængertrækket på den. :tongue: . ALDRIIIG i mit liv har jeg fået en større omgang :4ranting: :4ranting:

Anyway, good luck med det hele.

Oksen :smile:

Hej El Okso de Århus ñ.

Jeg er lidt on/off mht at være seriøs. Den sidste måneds tid har seriøsiteten bestemt ikke været på sit højeste, selvom det da går ok med træningen. I øjeblikket går jeg bare og tumler med lidt store tanker, så træningen er blevet lidt nedprioriteret.

Bliver da lige lidt nysgerrig, hvor har du hentet din erfaring? Måske der er en fælles bekendt eller to :wink:

Hvad brandmænd er godt til? Mænd i uniform :wub::wub::innocent:

Edited by Mettehelena
Link to comment
Share on other sites

Det blev nu ikke til det vilde med træningen i weekenden, idet en veninde fra Århus meldte sin ankomst. Det blev dog til en tur på Fisketorvet (efter at have sovet til over middag ovenpå Hot1tottens fest frsdag :sleepy: ) og meget meget meget :blahblah::blahblah::blahblah:

Det blev dog til en 8 km tusmørketur om Søerne søndag, da veninden var sat på toget.

I dag kun transportcykling til/fra arbejde. Hertil en gang feber, som har resulteret i at jeg måtte gå hjem fra arbejde, og tage en 3 timers middagslur. Og jeg har ikke fået det bedre :mad:

Derfor må det hellere blive til endnu en hviledag i morgen, har fået en vikar til min time. ØV!!!

Link to comment
Share on other sites

Det blev nu ikke til det vilde med træningen i weekenden, idet en veninde fra Århus meldte sin ankomst. Det blev dog til en tur på Fisketorvet (efter at have sovet til over middag ovenpå Hot1tottens fest frsdag :sleepy: ) og meget meget meget :blahblah::blahblah::blahblah:

Det blev dog til en 8 km tusmørketur om Søerne søndag, da veninden var sat på toget.

I dag kun transportcykling til/fra arbejde. Hertil en gang feber, som har resulteret i at jeg måtte gå hjem fra arbejde, og tage en 3 timers middagslur. Og jeg har ikke fået det bedre :mad:

Derfor må det hellere blive til endnu en hviledag i morgen, har fået en vikar til min time. ØV!!!

:flowers::flowers::flowers::flowers::flowers::flowers::flowers::flowers::flowers::flowers::flowers::flowers::flowers::flowers:

Så får du da lige lidt blomster herfra og et ønske om en god bedring :blink: måske du har fået for meget nescafe :wink::crazy_pilot::beerchug:

Edited by britone
Link to comment
Share on other sites

Jeg håber, du snart er på toppen igen, MH.

Og tak for din hilsen i min log.

Lige en forklaring vedrørende mit sidste indlæg: Jeg var frivillig i det kommunale beredskab i 2½ år, fra jeg var omkring 17. Det var hjemme i det vestjyske, så fælles bekendte har vi nok ikke.

Indsatslederen var så venlig at tillade, at jeg kunne blive frivillig, og så arbejde med radio-kommunikation, lettere førstehjælp osv., under hensyn til mine fysiske begrænsninger. Så jeg skal da heller ikke gøre mine erfaringer større, end de er. Men det var meget sjovt at være med til store øvelser, og når vi var ude at evakuere folk pga. stormflodsvarsel osv.

Men med alle de vilde ting, jeg har en evne for at opleve, er det en udmærket baggrund at have. Og jeg har da også et par billeder, hvor jeg er i parade-uniform, med skråhue og det hele :tongue:

Link to comment
Share on other sites

:flowers::flowers::flowers::flowers::flowers::flowers::flowers::flowers::flowers::flowers::flowers::flowers::flowers::flowers:

Så får du da lige lidt blomster herfra og et ønske om en god bedring :blink: måske du har fået for meget nescafe :wink::crazy_pilot::beerchug:

:laugh: Ja, den er go med dig, det er jo ikke muligt.

Kunne mærke at den var helt gal, da jeg til en møde i en specialbørnehave i mandags blev tilbudt en kanelsnegl, og måtte afslå :crazy: Kage i det hele taget er bare noget jeg aldrig siger nej til, så jeg tog hjem da jeg havde sundet mig ovenpå den skrækkelige erkendelse :wink:

@Oksen: Det skulle vel aldrig have været i Thisted? Det er jo på vestkysten, omend lidt nordligt. Det er nemlig her min brandmand er viceberedsskabsmester og indsatsleder (og brandmand :wub: )

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share