Nu som tiogtyveårig


Mettehelena
 Share

Recommended Posts

  • Replies 756
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Søndag

Brugte en af mine højt hellige fridage til at tage en receptionsvagt i Boltens... Man er vel hjælpsom :innocent:

Da jeg alligevel var derinde, blev det til en tiltrængt gang styrke for pecs, bi- og triceps.

Mandag

Mit skrivebord på jobbet er eksploderet, der er kommet ca. 1.000 mails og samme antal opringninger fra borgere. Hilfe :crazy: . Ingen overskud til træning

Tirsdag

Vågnede ca. 10 sek før vækkeuret til en gang morgenfuglekvidder. Så stiger humøret og motivationen lige en del grader :4thumbup: .

Skønt lige inden en gang morgencykling i Boltens, med glade og motiverede medlemmer, og rigtig mange af dem.

Onsdag

Part 1:

Vikar for J i Parken, kl. 6.30.

Feat gl. kollega J, som gav sig 100% :devil:

Part 2:

Styrketræning, ligeledes med gl. kollega J, som er uddannet personlig træner. Overkroppen fik en ordentlig omgang. Enkelte (store) irritationsmomenter på jobbet gjorde at der lige kom et par ekstra reps på... Var dejligt afslappen bagefter, arrigskab er en super motivator :laugh:

Skrivebordet er stadig eksploderet, men det bliver da holdt nogenlunde nede. Kommer man da aldrig til bunds i det her? Suk...

Torsdag.

Føler mig så gennembrugt, at træningen bliver til kun at være transportcyklingen. Derudover 10 timer på job, kan lige ane mit skrivebord under opgaverne... Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.

Nu vil jeg hjem og pakke til weekenden i :smile: by, go torsdag til alle som kigger forbi

Edited by Mettehelena
Link to comment
Share on other sites

Fredag

Morgencykling i Parken (desværre ikke feat. Arne, måske nu på fredag?)

Skønt, skønt, skønt at det er blevet lysere om morgenen = flere medlemmer på timerne :4thumbup:

Lørdag

6 km løb i Risskov (skoven) med brandmanden. Damn han kommer hurtigt i god form. Blev sg. sat :blink: . Men havde vi taget mine typiske 10 - 12 km i mit tempo, villeddet nu nok have været ham som blev sat :laugh:

Bytur om aftenen med en god veninde fra folkeskolen, og hun er verdensmester i :blahblah::blahblah::blahblah: . Byturen i sig selv var, som altid i Århus, sjov, selvom jeg da godt kan mærke at det snart er på tide at prøve noget andet end Kupe og Train.

Men hvor er det skanda skod og en masse andet ucensureret at få fat i en taxi :mad: Når klokken er 5.30, og man bare gerne vil hjem (og skal til Egå), er det )=¤)!=%/)(%? at vente en hel TIME på en taxi :nonono: Tager sg cyklen næste gang.

Derfor var jeg noget mat i sokkerne søndag, og "træningen" var udelukket en gåtur ned ad Tordenskjoldsgade efter cola :laugh:

Edited by Mettehelena
Link to comment
Share on other sites

"Frisk" tilbage mandag, med et sind som en 90-årig :nonono: (Har stadig ikke fundet ud af at jeg ikke er 15 mere, men snart det dobbelte :crazy: )

Derfor blev mandag endnu en hviledag

Tirsdag

Her blev der taget revance med en morgencykling:

Opvarmning 10 mins.

Kort pause, og intro af dagens program

1. del, 20 mins terrænkørsel:

4 mins siddende mellemtakt, FS 6½

1 min stående enkelttakt, FS 7½

3 mins siddende mellemtakt, FS 6½

2 mins stående enkelttakt, FS 7½

2 siddende mellemtakt, FS 6½

3 mins stående enkelttakt, FS 7½

1 min siddende mellemtakt, FS 6½

4 mins stående enkelttakt, FS 7½

Pause

2. del, bakkekørsel:

Siddende fri tempo, FS 6

Siddende enkelttakt, FS 7

Stående enkelttakt, FS 8

Siddende acc, FS 9-10

Gentages 4 gange. 1. omgang med 30 sek hvert sted, 2. omgang med 40 sek hvert sted, 3. omgang med 50 sek hvert sted og afsluttende omgang 1 min hvert sted. Nasty nasty :devil::wub:

Onsdag.

Er jo ikke overstået endnu, så alt kan ske :laugh:

Vi er på arbejdet ved at lave nye sagsstammer, da vi har fået flere ansvarsområder for vores familier, og derfor færre sager. Så der skal sorteres, ryddes op, flyttes rundt, omregistreres, og tjekkes at tingene er i orden (det er de :wink: ). Det er dagen gået med i dag, og den er ikke slut endnu.... Skønt at være lønslave i det offentlige :dry:

Link to comment
Share on other sites

"Frisk" tilbage mandag, med et sind som en 90-årig :nonono: (Har stadig ikke fundet ud af at jeg ikke er 15 mere, men snart det dobbelte :crazy: )

Derfor blev mandag endnu en hviledag

Haaaaaaaa :laugh: kunne ikke have sagt det bedre selv. Den der med 2x15 hmm :sneaky2: kender den godt. Det kommer snigende.
Tirsdag

Her blev der taget revance med en morgencykling:

Opvarmning 10 mins.

Kort pause, og intro af dagens program

1. del, 20 mins terrænkørsel:

4 mins siddende mellemtakt, FS 6½

1 min stående enkelttakt, FS 7½

3 mins siddende mellemtakt, FS 6½

2 mins stående enkelttakt, FS 7½

2 siddende mellemtakt, FS 6½

3 mins stående enkelttakt, FS 7½

1 min siddende mellemtakt, FS 6½

4 mins stående enkelttakt, FS 7½

Pause

2. del, bakkekørsel:

Siddende fri tempo, FS 6

Siddende enkelttakt, FS 7

Stående enkelttakt, FS 8

Siddende acc, FS 9-10

Gentages 4 gange. 1. omgang med 30 sek hvert sted, 2. omgang med 40 sek hvert sted, 3. omgang med 50 sek hvert sted og afsluttende omgang 1 min hvert sted. Nasty nasty :devil::wub:

Pyramider er altid godt. Sidste del lyder spændende. Jeg prøver det lige på mine egne folk :superman:

Onsdag.

Er jo ikke overstået endnu, så alt kan ske :laugh:

Vi er på arbejdet ved at lave nye sagsstammer, da vi har fået flere ansvarsområder for vores familier, og derfor færre sager. Så der skal sorteres, ryddes op, flyttes rundt, omregistreres, og tjekkes at tingene er i orden (det er de :wink: ). Det er dagen gået med i dag, og den er ikke slut endnu.... Skønt at være lønslave i det offentlige :dry:

Men stadig plads til mol :laugh:

og nu er regnen også ved at nå Århus (indskudt sætning) :crazy:

Link to comment
Share on other sites

"Frisk" tilbage mandag, med et sind som en 90-årig :nonono: (Har stadig ikke fundet ud af at jeg ikke er 15 mere, men snart det dobbelte :crazy: )

Derfor blev mandag endnu en hviledag

Kender fornemmelsen! Jeg er selv ved at erkende at man kun kan holde til de vilde byture så længe man er midt i tyverne. Derefter tager det længere og længere tid at restituere efter en druktur :beerchug:

Link to comment
Share on other sites

Kender fornemmelsen! Jeg er selv ved at erkende at man kun kan holde til de vilde byture så længe man er midt i tyverne. Derefter tager det længere og længere tid at restituere efter en druktur :beerchug:

Tro mig - det værste er still to come - på den anden side af de 40 :tongue::tongue::tongue:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er selv ved at erkende at man kun kan holde til de vilde byture så længe man er midt i tyverne.
Tro mig - det værste er still to come - på den anden side af de 40 :tongue::tongue::tongue:
Uuuh, hvor jeg altså gruer for det! Er du ikke nervøs for, hvordan det bliver at fylde 30?

Sikke nogle tudefjæs :laugh: ....

Edited by Spock
Link to comment
Share on other sites

Sikke noget vås - men hvis det er, så skal jeg da gerne finde nogle gode steder i mit MSN arkiv, hvor en hvis herre græder og erklæder at han aldrig mere drikker :tongue::tongue:

Som f.eks fra d. 18. februar 2007? :innocent:

Quote Spock: "Absolut ingen træning idag.

Al aktivitet er aflyst pga tømmermænd fra Helvede.

Jeg drikker aldrig mere. Aldrig mere.

Åhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

Pizza cola & film.

Tømmermændskur."

Sorry for logspam, MH... :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Som f.eks fra d. 18. februar 2007? :innocent:

Quote Spock: "Absolut ingen træning idag.

Al aktivitet er aflyst pga tømmermænd fra Helvede.

Jeg drikker aldrig mere. Aldrig mere.

Åhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

Pizza cola & film.

Tømmermændskur."

Sorry for logspam, MH... :tongue:

Ingen årsag Ulrik1987 :wink: , er sg meget underholdende læsning :laugh::laugh::laugh:

@ Oksen (og Danf, sorry for afsløring) Jep, der rundes et skarpt hjørne. For mit vedkommende om ca. 3 måneder. Jeg plejer dog at vænne mig til den nye alder 4-6 måneder før min fødselsdag, så det er ingen problem for mig at hedde 30 frem for noget i tyverne. Det er laaaangt værre med følgevirkningerne af alderen, så som rynker, træthed, kroppens forfald i al almindelighed (håber ikke, at jeg for dem som ikke har set mig, fremstår som en gammel rynkepose nu :laugh: )

@ www.spock_aka_selv-tudefjæs.dk/dukatadet :wink: . Need I say more?

@ Arne: Ååhhhhhh, blir det værre? Neeeeeeeeeeeeeeeeej :cry:

Edited by Mettehelena
Link to comment
Share on other sites

Fredag:

Den sædvanlige, herlige morgentime i Parken.

Dagens nøgleord var kvalitet frem for kvantitet: Der var ikke dukket så mange op, men dem som var der gav sig virkelig 100%. Et herligt syn for mine gamle instruktørøjne :4thumbup:

Lørdag:

Fik lige kørt et gammelt mave-ryg program igennem fra morgenstunden, inden turen gik til det himmerlandske. Et pap-familiemedlem holdt 80 års fødselsdag på Rold Stor Kro med overnatning, mad og drikkelse ad libitum. En skøn, skøn get-away fra den i øjeblikket støvede hverdag :smile: . Vi fik gået ture i Rold Skov, og brandmanden fik tæmmet et par bambier med en tot græs. ja ja, han kan sg selv bestikkes på samme måde :laugh:

Søndag:

:cola: til at vågne på og endnu en gåtur i den friske luft gav lidt tiltrængt energi, inden turen atter gik til hovedstaden.

Mandag:

Cyklen var tung at træde, og humøret ikke lige i top (skøn weekend alt for hurtigt overstået, og en ny og drøj arbejdsuge truer), så træningen bliver ved transportcyklingen. MEN godt at jeg har fri på mandag :4thumbup: , og endnu bedre er, at det snart er påske = en hulens masse tiltrængte fridage :4thumbup: :4jumpy:

Link to comment
Share on other sites

Eh :blink::w00t:

Jeg ønsker mig hmmm et par nye cykel sko :wub:

Edit: er vi ved at lave en ønske liste i MH's log :laugh::4signme:

Ja, lad os bare oprette en sub-log i min log med dette ret så vigtige emne :laugh:

Mine ønsker er dog knap så beskedne:

- En Coronastol i sort læder + fodskammel

- Fladskærm 23/26"til soveværelset, gerne Samsung så det matcher det i stuen :innocent:

- Vaskemaskine, den nuværende kan dø anytime :dry:

- 8 stk hvide 7er stole fra Arne Jacobsen

Men bliver nu glad bare vejret holder og den fest jeg planlægger bliver vellykket :smile:

Edited by Mettehelena
Link to comment
Share on other sites

Ja, lad os bare oprette en sub-log i min log med dette ret så vigtige emne :laugh:

Mine ønsker er dog knap så beskedne:

- En Coronastol i sort læder + fodskammel

- Fladskærm 23/26"til soveværelset, gerne Samsung så det matcher det i stuen :innocent:

- Vaskemaskine, den nuværende kan dø anytime :dry:

- 8 stk hvide 7er stole fra Arne Jacobsen

Men bliver nu glad bare vejret holder og den fest jeg planlægger bliver vellykket :smile:

SYGE ØNSKER. Find dig en rig mand :tongue::tongue::tongue::laugh: eller vind i lotto. PUHHHHH Fremover skal du hedder. POSH MH :w00t:

Edited by Danfanatiker
Link to comment
Share on other sites

Er da vist på tide med en trænings update:

Tirsdag morgen tidlig tidlig :sleepy:

Test af program på cykling II niveau:

4 stigninger a' 9 mins, alle 4 stigninger blev kørt således:

Siddende mellemtakt, FS 6

Siddende enkelttakt, FS 7

Stående enkelttakt, FS 8

Siddende eller stående angreb, FS 9.

1. og 2. stigning blev kørt i træk, det samme blev 3. og 4. Pause mellem 2. og 3. stigning.

1. stigning:

4 mins + 3 mins + 2½ mins + ½ min = 9 mins.

2. stigning:

3 mins + 3 mins + 2 mins + 1 min = 9 mins

Pause

3. stigning:

3 mins + 2 mins + 2½ mins + 1½ mins = 9 mins

4. stigning:

2 mins + 3 mins + 3 mins + 2 mins = 9 mins

Medlemmerne skulle lige holdes ved ilden, men ellers en god opbygning med :devil: effekt

Onsdag.

Springer vi lige over...

Torsdag

mave-ryg program, må altså snart få resten af kroppen med...

Fredag.

Morgencykling i Parken, feat fanklubben J og P :laugh:

Samme program som i tirsdags.

KUN 1 TIME TIL WEEKEND, WEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE :4jumpy:

Link to comment
Share on other sites

SYGE ØNSKER. Find dig en rig mand :tongue::tongue::tongue::laugh: eller vind i lotto. PUHHHHH Fremover skal du hedder. POSH MH :w00t:

Hahaha!

Vi kan så konkludere, at Danf og Oksen (henholdsvis nord- og westjyde af oprindelse) har bibeholdt deres medfødte nøjsomhed, mens MH har fået dyre vaner derovre i hovedstaden! :laugh:

Arj, nu skal jeg nok lade være med at være en drillepind. God weekend, MH :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Er da vist på tide med en trænings update:

Tirsdag morgen tidlig tidlig :sleepy:

Test af program på cykling II niveau:

4 stigninger a' 9 mins, alle 4 stigninger blev kørt således:

Siddende mellemtakt, FS 6

Siddende enkelttakt, FS 7

Stående enkelttakt, FS 8

Siddende eller stående angreb, FS 9.

1. og 2. stigning blev kørt i træk, det samme blev 3. og 4. Pause mellem 2. og 3. stigning.

1. stigning:

4 mins + 3 mins + 2½ mins + ½ min = 9 mins.

2. stigning:

3 mins + 3 mins + 2 mins + 1 min = 9 mins

Pause

3. stigning:

3 mins + 2 mins + 2½ mins + 1½ mins = 9 mins

4. stigning:

2 mins + 3 mins + 3 mins + 2 mins = 9 mins

Medlemmerne skulle lige holdes ved ilden, men ellers en god opbygning med :devil: effekt

Onsdag.

Springer vi lige over...

Torsdag

mave-ryg program, må altså snart få resten af kroppen med...

Fredag.

Morgencykling i Parken, feat fanklubben J og P :laugh:

Samme program som i tirsdags.

KUN 1 TIME TIL WEEKEND, WEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE :4jumpy:

Der er 1,5 time til weekend for mig :tongue: BTW så er det nogle fede programmer, du laver. Jeg lånte jo det med 30 sek, 40, 50, 60 sek dit og dat (lidt samme opbygning som denne ovenfor, bare kortere intervaller), og Århusianerne elsker det, så det virker også herovre. Tak for lån du poshramte kvinde :innocent::smile:

He he, I know :innocent:

Ku godt være at brandmanden skulle tage at få sig et velbetalt chefjob :laugh:

Det tror jeg på :w00t:

Hahaha!

Vi kan så konkludere, at Danf og Oksen (henholdsvis nord- og westjyde af oprindelse) har bibeholdt deres medfødte nøjsomhed, mens MH har fået dyre vaner derovre i hovedstaden! :laugh:

Arj, nu skal jeg nok lade være med at være en drillepind. God weekend, MH :laugh:

Fødderne er plantet i den solide jyske muld :laugh: Vi må da håbe at MH's ture til Århus og Dobbelt A indimellem får hende ned på vor andresniveau hehe (Det er gaaaaaz) :4thumbup:

Edit: Der skulle vist stå, at fødderne er solidt plantet hehe...det er vist weekendfeberen, der raser

Edited by Danfanatiker
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share