Nu som tiogtyveårig


Mettehelena
 Share

Recommended Posts

  • Replies 756
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hmm - den er ellers god nok den lille SKS sag du har der - du må have et kursus i pumpebetjening! :laugh:

Tør slet ikke tænke på hvor meget man skal se op til dig i de der :cool::smile:

Tja... Men min tålmodighed var ikke stor på daværende tidspunkt. Tror også den måde pumpen skødesløst er kastet tilbage på cyklen på, vidner om.

Mange tak, men øh.. der mangler noget......

DINE BEN :wub:

Nåh, skulle du bare have sagt. Men nu er det for sent, alt alt for sent.

Maybe next time??? :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Har forresten også fået trænet lidt.

Mandag:

Cykling I på Amager, v. Tanja Hall.

Var godt nok ikke meget for det, men når jeg selv skal undervise programmet i morgen er det nok en fordel at have prøvet det inden :innocent:

Én af Tanjas sidste timer i SATS, og hun fyrede den af med manér :4thumbup: . Held og lykke til hende fremover i ... F... i .. F... Nej, kan simpelthen ikke skrive det :nonono::w00t:

Tirsdag morgen, tidligt, meget tidligt

Cykling II kl. 6.30.

Mange velkendte ansigter, skønt at være tilbage efter ferien, selvom det bliver svært at vende sig til at komme så tidligt op igen. Og det endda TO gange om ugen fra d. 1... Scala fredag morgen

Link to comment
Share on other sites

Mange velkendte ansigter, skønt at være tilbage efter ferien, selvom det bliver svært at vende sig til at komme så tidligt op igen. Og det endda TO gange om ugen fra d. 1... Scala fredag morgen

Whoa -nice - så skal jeg da overveje at begynde at cykle engang imellem fredag morgen :smile:

Link to comment
Share on other sites

Træning onsdag:

Dobbelt cykeltime, medlemmerne stadig på ferie mode, derfor ikke så mange deltagere...

Torsdag:

Styrketræning.

Kører noget så uregelmæssigt for tiden. Alligevel kan jeg ikke forstå at jeg ikke kan løfte den samme vægt som jeg plejer, og resultatet af min stædighed for bare tilnærmelsesvist at løfte samme vægt, er 3 dages doms... Derfor var det en noget smadret pige som spændte løbeskoene

Fredag:

13 km løbetur til Risskov, rundt i skoven, og hjem.

Absolut sidste tur med de løbesko. De er aldeles udpinte, men dejlig (og hård!) tur alligevel.

Lørdag:

Ingen træning, men i byen med 19 af mine gamle gymnasie klassekammerater. Tænk at det allerede er 10 år siden jeg blev student...

Søndag:

Ingen træning, men masser af cola :wub:

Mandag:

Heller ingen træning??? Det er en OM'ER

Tirsdag:

Morgencykling, niveau II

Very nice indeed, omend jeg ikke har vendt mig til at stå op lidt i 6 endnu...

Link to comment
Share on other sites

Fredag morgen i Boltens var der 2-3 stykker som kom fordi de troede at det var der du havde morgentime... de måtte så nøjes med Tanja....

Hm, havde nu præciseret at det ikke var i Boltens, men Scala, pr. 1/9. Skulle have haft torsdag morgen, men slap pga. en dobbeltbooking. Måske der misforståelsen var? Kl. 6.30 om morgenen skal der ikke så meget til :laugh:

Men da absolut ikke dårligt at opleve Præstens afskedstime i SATS, og sikke fine pics Arne

Edited by Mettehelena
Link to comment
Share on other sites

Dagens træning foregik i

SATS Boltens Gaard

Cykling I 45 mins

Cykling II 55 mins.

Kan godt nok mærke de to måneders pause fra dobbelttimerne, uha benene svier og brænder :devil:

Ikke det vilde fremmøde, men ved II'eren var der i det mindste en 10 stykker mod 4 sidste onsdag.

Dagens (ugens, månedens :w00t: ) kompliment kom fra en pige jeg havde med på II'eren for første gang. Hun havde fået det mål at få ben ligesom mine. Sweet :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Træning torsdag d. 30

Styrketræning 45 mins.

Denne træningsform er på det groveste blevet forsømt over sommeren, men nu tager jeg revance. Skal bare lige først acceptere at jeg er blevet svagere, og at jeg bare ikke kan løfte så tungt som jeg har kunnet :laugh:

Fredag d. 1

Nyt hold i Scala, cykling II kl. 6.30.

Har i sommerferien udviklet en skræk for at sove over, med det resultat at jeg stort set ikke fik lukket et øje natten til fredag. Timen gik dog fint, og medlemmerne virkede godt tilfredse :smile:

Bagefter direkte på rammen til Gladsaxe, hvor min første arbejdsdag som nyuddannet ventede...

Weekenden bød på ingen træning overhovedet, på nær en gåtur ind til byen med brandmanden

Mandag d. 4.

Styrketræning for mave og ryg. Aw aw aw

Link to comment
Share on other sites

Cykling II kl. 6.30 i Boltens Gaard.

13 med på timen :4thumbup: , gir lige lidt ekstra på humørkontoen.

Selvom jeg har haft morgenhold i snart 5 år, og burde have vennet mig til at stå tidligt op, har jeg udviklet en kronisk angst for at sove over mig. Dette medfører at jeg, natten før en time, vågner flere gange og kigger på uret... Jeg var kommet af med uvanen, men efter mine 2 måneders sommerferie er den så sandeligt kommet igen. ØV :sneaky2:

Og da jeg i fredags også startede på mit første job som uddannet, er det i den grad en totalt udmattet MH som siger godnat og sov godt til alle Mollere

Link to comment
Share on other sites

Onsdag

SATS Boltens

Cykling I 45 mins

Cykling II 55 mins

Ikke det store fremmøde, har faktisk flere med på holdet om morgenen. Hm...

Torsdag

Laaaaaaaaaaaaaaang arbejdsdag (kommunal åbningstid), derfor kun de 18 km transportcykling jeg har om dagen

Fredag

SATS Scala

Cykling II, tidlig morgen.

Nyt job = TRÆT, derfor sover jeg nu heldigvis som en sten, lige til vækkeuret ringer

Link to comment
Share on other sites

Lørdag:

SATS Parken

Cykling I og cykling II, vikar

Altid skønt at cykle i Parken :wub:

Sendte brandmanden til Libanon i 14 dage, foreløbig. Ikke skønt :nonono:

Søndag:

Forhindringsløb om Søerne, i sprit nye 7 mile løbesko. Knap 12 km på 55 mins ligeud :w00t::w00t:

Mandag:

Gik omkuld på sofaen :sleepy: , så ingen træning. Men mon ikke hviledagen (undtagen de 18 km transportcykling) var tiltrængt?

Mødte den blikkenslager som er tilknyttet ejerforeningen. Han havde låst sig ud, og var temmelig :4drunk: . Så begyndte han at sludre, inviterede mig indenfor mm. Har en tendens til at tiltrække den type, men jeg er vel heller ikke blevet socialrådgiver for ingenting :laugh: . Dog en god ting at gøre et godt indtryk når han her i efteråret skal indstallere min nye opvaskemaskine...

Tirsdag:

Morgencykling II, i Boltens Gaard

Dejlig time, altid supersøde, og snakkesaglige, medlemmer

Transportcykling: Østerbro - Gladsaxe - Ballerup - Gladsaxe - Østerbro = 42 km. På mountainbike. Aws

Når jeg kigger mine seneste indlæg igennem kan jeg fornemme en vis træthed i dem. Dette har dog sine naturlige årsager pga. mit jnye ob. Jobbet er super spændende; sidder i Familieafdelingens specialgruppe, hvor målgruppen er børn/unge op til 18 år, som har fysiske og/eller psykiske handicaps. Meget spændende og udfordrende, men harddisken er altså også fyldt når dagen er slut... Pyha der er meget at sætte sig ind i, men snart er jeg ekspert i merudgifter, medicinbevillinger, aflastning, lønkompensation, ADHD, autisme og andet i samme spektrum, og meget mere. :bigsmile:

Godnat til alle :sleeping: .

Godnat??? Que pasa? Klokken er kun lidt over 21. Hvad sker der? Må være alderen som trykker... Men den næste fødselsdag er jo også rund, the big 3 0.

Edited by Mettehelena
Link to comment
Share on other sites

Træning onsdag:

Cykling I

cykling II

Ok besøgt, ikke det vilde at berette der

Træning torsdag:

Det nye pilates/mave-ryg program blevet øvet, 30 mins

Træning fredag (morgen 6.30...)

Cykling II

16 fremmødte

3. gang jeg har timen, og fremmødetallet stiger stødt :4thumbup:

Træning lørdag:

Styrke for overkroppen

Workshop i det nye cykling I program, og med en puls kun et par slag over hvile... Ik så meget at give af der.

Træning søndag:

Ikke så meget endnu. Vakler mellem en løbetur i de nye 7-milesko, eller en tur til Dragør på Lynet. Tror det bliver Dragør...

Link to comment
Share on other sites

Gys :blink::crazy: Kan se at du er fremragende til de morgentimer der. Hvad er hemmeligheden? Mine ben ja hele mit legeme er stadig i søvn mode kl. 6.30 og selv er jeg den 'lykkelige' ejer af en mandag morgen samme tidspunkt. Nogle fif til at være frisk :innocent: ??

Ja, den er ikke nem, tog mig noget tid at vænne mig til det...

Pak alt aftenen før

Når vækkeuret ringer, så tænd lyset med det samme og vælt så ud af sengen. No snooze

Nescafé, gerne i en stor kop, til kanten

Og så tænk på at dagens træning snart er overstået :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Ja, den er ikke nem, tog mig noget tid at vænne mig til det...

Pak alt aftenen før

Når vækkeuret ringer, så tænd lyset med det samme og vælt så ud af sengen. No snooze

Nescafé, gerne i en stor kop, til kanten

Og så tænk på at dagens træning snart er overstået :4thumbup:

Nescafé? Er det ikke kun in case of emergency? Det er da både dyrt og ikke særlig velsmagende. Køb en stempelkande. :tongue::smile:

Link to comment
Share on other sites

Træning søndag:

Et smut til Dragør og lidt rundt på Amager på Lynet. Tog det roligt, så tiden for de 45 km er ikke noget at tale om... Forsøger at komme en gang baciller i forkøbet, må IKKE blive syg nu

Træning mandag:

Ingenting, nada, blot 18 km transportcykling.

Træning tirsdag:

Morgencykling i Boltens.

Kroppen er stadig slatten, så på trods af en stor, stærk kop Nes forud for timen, kom pulsen ikke langt over de 150.

Har arbejdet en del over, idet min forgænger har holdt ferie inden hun stoppede. Derfor er der en masse hængepartier på jobbet. Må nok acceptere at man i socialrådgiverfaget aldrig kommer 100% til bunds i sagerne, og på baggrund af den erkendelse bliver det til et par timers afspadsering og direkte på sofaen med the, tv og lidt :sleeping:

Back to work, rigtig god dag til alle som kigger forbi

Link to comment
Share on other sites

Her må jeg lige tilslutte mig. Jeg er også stor fan af Nescafé :wub: og faktisk ikke specielt vild med rigtig kaffe :blush:

-Camilla

Hvis I nogensinde kommer til Kastrup flyvehavn, så prøv den café, der ligger oppe på 1. sal. Nok landets bedste udvalg i stempelkaffe. Og det ER bedre end Nes. Og det er INDISKUTABEEEELT! :laugh::laugh::laugh:

MH: Tak for din hilsen i min log. Ja, jeg oplever meget. Nogen gange lige rigeligt. Må også tilstå, at jeg, den forgangne nat, havde et par mareridt om folk med snitsår.

Link to comment
Share on other sites

Her må jeg lige tilslutte mig. Jeg er også stor fan af Nescafé :wub: og faktisk ikke specielt vild med rigtig kaffe :blush:

-Camilla

Nes holder, nyder i dette øjeblik en stor én med mælk og karamelsirup her på min altan.

Det går lidt sløjt med træningsopdateringen i øjeblikket, men heldigvis er træningsmængden uændret.

Onsdag

2 x cykling i Boltens Gaard

Lækkert vejr, som det også kunne ses på det (manglende) fremmøde :dry: . De fremmødte fik til gengæld ros, a la at de er den hårde kærne osv. Hvilket de jo var :smile:

Torsdag.

Minus træning, udover transporten til/fra arbejde.

Fredag.

Starter udemærket med at jeg veludhvilet vågner før vækkeuret. Har god tid til en kop Nes inden morgencyklingen i Scala. Lunter ned til min cykel, og når faktisk at cykle et par meter, inden jeg opdager at DEN ER PUNKTERET!!! På dette tidspunkt er det intet mindre end en katastrofe, og så er godt råd dyre. Jeg har nu flg. valgmuligheder:

- Jeg tager bussen, og kommer for sent til min time. Løber hen og tjekker tiderne, den går først når timen er startet... Ikke en mulighed

- Jeg tager toget, og kommer for sent til min time. Det tager ca. 5 min at løbe til toget, og jeg aner ikke hvornår de kører. Ikke en mulighed

- Jeg tager en taxa, og kommer rettidigt til timen. Til gengæld koster en taxa det samme som jeg vil tjene på timen, og jeg ved ikke hvor hurtigt den kunne komme. På dette tidspunkt har jeg 15 mins til at komme fra Østerbro til Rådhuspladsen. Ikke en mulighed

- Jeg tager min racer, som jeg må tage med op i centret, og cykle hjem på igen, idet jeg ikke lader den være uden opsyn. Ved denne mulighed ville jeg så komme for sent på arbejde, uanset om jeg tager raceren eller toget på arbejde bagefter. Ikke en mulighed

- Jeg kan... Hmmmmm, der var ikke flere muligheder.

Den lidt for spændende episode endte med at jeg tog raceren, kom 2 minutter for sent (havde ringet til receptionisten, men gav hun beskeden videre ti medlemmerne? Næh nej). Men på trods af denne hektiske start gik timen fint. Tog toget på arbejde, men ringede i forvejen og havde heldigvis ingen møder eller samtaler som jeg ville komme for sent til.

Træning lørdag:

Øve ½ times mave/ryg program, samt en travetur op og ned ad Strøget belæsset med div. indkøb :w00t: . Min første løn er der taget godt og grundigt hul på, og jeg får den først på fredag :innocent:

Træning søndag:

En løbetur i det skønne vejr. Selvom mennesket er vanedyr, og i særdeleshed MH i træningssituationer, blev jeg enig med mig selv om at droppe mit sædvanlige forhindringsløb om Søerne. I stedet kom jeg forbi Langelinie, Amalienborg, Nyhavn (arhg, forhindringsløb igen), lidt op ad Kalkbrænderihavnsvej, og så hjem. Har ikke opmålt ruten, men en 8-9 km er nok ikke skudt helt ved siden af.

Må lige tage lidt pics af mine vidunderlige syvmilesko, når brandmanden kommer hjem fra Libanon med mit kamera :wub::wub: (en til brandmanden, og en til skoene)

God søndag aften til alle

Edited by Mettehelena
Link to comment
Share on other sites

Hvis I nogensinde kommer til Kastrup flyvehavn, så prøv den café, der ligger oppe på 1. sal. Nok landets bedste udvalg i stempelkaffe. Og det ER bedre end Nes. Og det er INDISKUTABEEEELT! :laugh::laugh::laugh:

Må jeg prøve d. 30. november når jeg skal 14 dage til Egypten :w00t::w00t::w00t:

Mandag

Ingen træning. Suk, svagt, ingen rygrad mere...

Tirsdag

Cykling II

Energien begynder ganske langsomt at komme igen, som jeg kommer ind i jobrutinerne. Skønt

Onsdag

Cykling I og II

Var vist ligt overtræt, for jeg gik i gang med at vaske vinduer da jeg kom hjem efter en laaaaaaaaaang dag. Og tog opvasken bagefter. Og måtte tvinge mig selv i seng, totalt rastløs :tongue:

Torsdag.

Ingen træning. 10½ timers arbejdsdag og tuuuuuunge ben.

Selvom jeg er ovenud tilfreds med mit arbejde siger jeg nu alligevel: Kom nu, 30. november, ferie, sol og varme :tongue:

Edited by Mettehelena
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share