Nu som tiogtyveårig


Mettehelena
 Share

Recommended Posts

Sommer beach party cykling event

SATS Nørrebro, feat Mettehelena & Hot1tot.

1½ times cykling med div. sommerhits som Las Ketchup, Bailando og Copacabana :4thumbup:

De knap 80 fra i går kunne da mærkes, men ikke mere end der stadig var :devil::superman: i dem efter opvarmningen.

Der ville nok ikke være den store tilslutning til Mexibar, som ellers er kotumblevet en tradition efter vores events, så det blev til maxi brunch på AÉ med et par af medlemmerne i stedet :4mewantfood: . Super hyggeligt.

Er nu trillet hjem på Øbro, direkte på sofaen :w00t: .

God mandag til alle

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 756
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

2 x cykling i

SATS Boltens Gaard, feat Arne aka husspionen :laugh:

Der var evaluering på begge timerne, og resultatat kan ses på Arnes log (gratis reklame...)

Jeg er sikker på at Arne vil beskrive timen mere detaljeret senere :innocent: , thi jeg skal have pakket til en meget forlænget weekend i Århus (og ja, brandmanden :wub: kommer også)

På forskud god weekend til alle

Link to comment
Share on other sites

Så er den lykkelige og snart færdiguddannede jyde vendt tilbage til øen.

Torsdag: Styrketræning SATS Parken, tungt, godt & blandet

Fredag: Mave-ryg, SATS konceptprogram

Lørdag: 13 km løb, 5 i det kuperede Risskov :wub: , intet slår den skov om sommeren

Søndag: Tømmermands træningsfri...

Mandag; Mave-ryg ditto

Tirsdag: Cykling II kl. 6.30 i Boltens Gaard, sidste gang inden sommerferien...

Link to comment
Share on other sites

Træning onsdag i

SATS Boltens Gaard, for aller, aller sidste gang inden sommerferien

Cykling I 45 mins

Cykling II 55 mins

De næste to måneder bliver det så udelukkende min egen selvdiciplin som kommer til at styre træningen, og starter i dag med at holde træningsfri :laugh:

Er tilbage på instruktørcyklen d. 20. august, men mon ikke jeg stikker hovedet forbi et center når jeg ikke er på Lynet aka Væltepeter :sneaky2: , eller i løbeskoene til forhindringsløb omkring Søerne.

D. 23. juni skal jeg forsvare mit bachelorprojekt, og derfra er der flytning, rejse til Thailand samt visit fra min jyske familie og venner på programmet. Derfor vil loggen ikke blive regelmæssigt opdateret sommeren over.

Træning vil der dog være, man er vel addicted :w00t::wub:

Link to comment
Share on other sites

Hm tja, er nu kommet så lang bagud med mine opdateringer at jeg ikke engang kan huske hvad jeg har lavet :laugh:

Torsdag var vist træningsfri, der tog jeg vist til stranden i stedet :innocent: Nåh nej, var på arbejde i SATS fra 6-14 og 17-21.45...

Fredag blev det til løb om Søerne, ca. 12 km

Lørdag ingen træning, var til dimitionsfest i Odense hele dagen, hos en veninde som blev læge. Sad der og kunne lugte mit eget eksamensbevis... 4 more days...

Søndag styrketræning, sådan lidt la la bum bum. Er blevet totalt slap, så på trods af den ikke-optimale træning har jeg da både pecs og abs doms :w00t:

I dag skulle Lynet på vejen igen, denne gang uden styrt :wink: . Smuttede til Helsingør (medvind/vindstille) og tilbage(MASSIV modvind :superman: ), så nåede de ca. 80 km på 3 timer.

Var også lige et smut på skolen for at se de første fra mit hold blive færdige, jeg glæder mig SÅ meget til det er min tur på fredag kl. 11.10-11.55. Nu skal det bare overståes :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

undefinedVar også lige et smut på skolen for at se de første fra mit hold blive færdige, jeg glæder mig SÅ meget til det er min tur på fredag kl. 11.10-11.55. Nu skal det bare overståes

Hej MH :smile:

Held og lykke med din eksamen :superman: min søn skal op kl.9 og så er det på med huen.... lyder spændede med alt din træning og afslutningen på

alt dit arbejde.

ps lurer lidt i din log engang imellem :superman:

God fest og sommer :superman:

Kenn

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag blot lidt mave ryg træning 30 mins, SATS pilates program, og en masse pakken. Lejligheden skulle jo gerne være nogenlunde flytteklar til fredag...

Onsdag begyndte nerverne at komme, så det blev til

Cykling II i Parken med Tanja &

Cykling III i Parken med Jacob.

- det tog toppen af nerverne :4thumbup:

I dag var det sidste træning som studerende :laugh: , boldtræning i Parken, 1 time med Pernille. Super godt, det kan helt sikkert mærkes i morgen.

Næste opdatering bliver nok først på onsdag, idet jeg, direkte efter endt eksamen, drager til det nordjyske til brandmanden :wub: for at fejre Sankt Hans og fødselsdag.

Håber I kan holde spændingen om eksamensresultatet ud :w00t:

Hej MH :smile:

Held og lykke med din eksamen :superman: min søn skal op kl.9 og så er det på med huen.... lyder spændede med alt din træning og afslutningen på

alt dit arbejde.

ps lurer lidt i din log engang imellem :superman:

God fest og sommer :superman:

Kenn

Tak, i lige måde :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Ja, så forløses spændingen, med mindre I har luret tråden om eksamenskarakterer...

Et 7 tal blev det til, ikke fordi jeg er :4thumbup: :superman::w00t::wub: over det resultat, men nu er det slut :4thumbup: .

Korte stats om min uregelmæssige træning: Fredag, lørdag, søndag, mandag og tirsdag: Træningsfri

Onsdag: styrketræning til max i Parken, var heeeeeeeeeelt smadret

I dag: Løbetur om søerne, 8 km, very nice indeed.

Da jeg drager med en veninde til Thailand på lørdag vil dette blive sidste opdatering i et par uger.

Håber I alle får en god sommer, jeg vender tilbage medio/ultimo juli efter endt ferie og flytning :smile:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Så skal der liv i loggen igen :superman::superman::superman:

Den sidste måned har været noget hektisk, så her er en lille update

Eksamen gik jo, og jeg er nu en af landets nyeste socialrådgivere :4thumbup:

Jobsøgningen starter aktivt her i weekenden, og jeg har fundet en del interessante job jeg vil søge, så min forlængede sommerfierie slutter forhåbentligt pr. 1. sep.

En uge havde jeg været socialrådgiver, så gik turen til Thailand med en veninde. Vi havde pakket rygsækken på bedste "flashbacker" stil (backpacker, men i luksusudgaven med eget bad/toilet, pool, massage, mobil, mp3 og aircon :innocent: )

Vi startede i Hua Hin, ca. 300 km syd for Bangkok, i Thailandsbugten, hvor vi var i to dage. Vejret var mildest talt elendigt, og da Hua Hin ikke er verdens mest charmerende by, valgte vi at bruge tiden på det vi fandt mest fornuftigt, nemlig at få syet et par kjoler i thai silke... Se pic nederst :wub:

Vi tog også en tur til River Kwai (Broen over floden ditto), og kørte på Death Railway. Meget spændende.

Efter Hua Hin tog vi et par hundrede km videre sydpå, til en by som hedder Bang Saphan. Grunden til dette var at vi inden afrejse havde bestilt de første to overnatninger på Banklangao Beach Resort, Hua Hin. Da vi så ankom til Hua Hin erfarede vi ar hotellet faktisk overhovedet ikke lå i byen :mad: . Heldigvis er juli udenfor sæsonen, så vi fandt både et nyt hotel i Hua Hin, og fik vores booking udskudt et par dage.

Men vi kom til Heaven on Earth... Lækker bungalow med panoramaudsigt til en hvid sandstrand, og vi var stort set de eneste gæster på resortet. Der gik så tre dage med at sole, se en kæmpe guldbuddha, få massage (og diarre :dry: ), SKØØØØØNT (ikke diarreen).

Så tog vi til Koh Samui, Thailands tredjestørste ø. VI boede i Had Cheweng, øens største by og et turistmekka uden lige. Fint hotel, men vi var nok 5-10 år ældre en gennemsnittet.

Vi tog på sejlture, og lejede en scooter og så øen på egen hånd, og badede bl.a. i et vandfald. Det er balsam for sjælen.

Næstsidste stop var Koh Pangan, øen lige nord for Koh Samui. Her boede vi i ren luksus på et resort i en lille by, melhvid sandstrand og luksusbungalow. Vi tog på snorkeltur til Koh Tao, og til Fullmoon party (sjovt, men igen var vi 5.10 år ældre end alle andre...).

Sidste stop var så en enkelt dag i Bangkok. Dagen gik hurtigt, og vi nåede ikke 1/3 af det planlagte, men det må jo så nåes næste gang jeg er i Bangkok :w00t: .

Eneste motion må vuren, udover lidt kajak og snorkling, var den km vi SPRINTEDE med 25 kg. oppakning gennem lufthavnen for at vores billetter ikke skulle gå til de standby gæster som ventede. Vores tog fra Bangkok til lufthavnen stoppede pludseligt på vejen, så vi hverken kunne komme frem tilbage eller ud. Thailændernes engelskkundskaber kan ligge på et meget lille sted, så det endste vi kunne få ud af dem var: "Train broken, leave 2 minutes (som så ialt var 45 :sneaky2: ) Var vi kommet bare 30 sek senere var vi ikke kommet med flyet.

Samme dag som jeg kom hjem flyttede jeg ud til min nye, helt egen lejlighed på Østerbro, og som jeg var ventet på i ca. 3 måneder :wub: . Heldigvis havde jeg brandmanden til at piske mig, for der var jeg dælme færdig...

Træningen startede så igen et par dage efter, med en rask ligge løbetur om søerne. Skulle nogle af jer Mollere have set en skyggelignende, bronkitisramt skikkelse slæbe sig afsted på stierne, så var det mig den dag... Føltes som min allerførste løbetur nogensinde. Den anden tur var en lillebitte smule bedre, og sådan er det gået fremad, med lidt styrketræning indimellem. Spinning og racercyklen er fortsat ikke forsøgt :cry: , endnu.

Men nu kommer jeg igen. Selv i den uge jeg er i Skagen med brandmanden :wub: skal der løbes, om så jeg må slæbe ham med :laugh: . Jeg skal i topform igen, og helst i går :w00t: , så vi ses snart igen Mollere

Edited by Mettehelena
Link to comment
Share on other sites

Lige en opdatering mellem ansøgningsskriveriet...

Jeg var egentligt kommet ret godt igen konditionsmæssigt, da jeg har løber 8-10 km ca. hver 2. dag.

MEN... Så kom den ONDE blærebetændelse snigende i fredags. Med et hurtigt bagholdsangreb var jeg fange i mit eget hjem, og kunne kun lige nå til lægen. Møg møg møg, skulle have været i byen i fredags, men nej... I stedet kom eksen forbi med de sidste ting, og kæresten skulle på den vilde bytur i Aalborg, så ja mit humør var da helt i top fredag aften :mad:

Heldigvis fik jeg nogle mirakelpiller, og allerede dagen efter var jeg på spinningcyklen til en lille forsigtig begyndertime. Det var helt i top, både konditions- og helbredsmæssigt, men i dag har jeg nu taget den med ro alligevel. Kun 3½ (den halve var begyndertimen i går :laugh: ) dages træning denne uge.. Det er en OM'er!

I morgen tager jeg dog en II'er time, er næsten fit 4 fight igen. Det skal løbes/cykles/trænes væk :devil:

Link to comment
Share on other sites

Tænk så meget man kan miste af sin form ved at holde pause...

Jeg var på instruktørcyklen for første gang i 1½ måned ( med undtagelse af i lørdags), men denne gang til mit eget program. Det har virkelig gjort godt da jeg var begyndt at mangle motivation til at undervise. Den er så sandelig kommet igen, hvor jeg dog elsker mit job :wub:

Dagens træning, SATS Englandsvej, vikar for Hot1tot (Louise), som var vikar for Tanja Hall, eller nowet...

Cykling II, 55 mins.

:devil::devil::devil:

Lækker, lækker, lækker varm sal, og top motiverede medlemmer. Pulskurven var helt som før min pause, men lige nu værker det i de lange stænger, og skallen er træt. NICE :devil:

I morgen vil jeg smadre mig selv helt og aldeles, sandsynligvis i form af en laaaaaaaaaaaaaang løbetur i højt tempo med min spritnye Ipod nano.

Min træningmængde de næste 2 uger vil, mod min vilje, blive noget mindre, pga ferie i Skagen, og visit fra Århus i morgen, af brandmanden og de nye sviger :blink::innocent:

Skal nu nok blive hyggeligt, kanalrundfart, Rundetårn, Bakken og hele turistballaden. De er super søde, og elllllllllllllllllllllsker deres nye svigerdatter :innocent::laugh:

Edited by Mettehelena
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Update siden sidst.

Ja, kedelig har denne sommerferie i hvert fald ikke været... Der sker konstant noget.

Ugen i Skagen var helt i top :4thumbup: . Var ved stranden hver dag, undtagen én dag hvor regnen stod ned i lårtykke stråler.

Træningsupdate:

To løbeture a' ca. 7-8 km blev det også til i Skagen. Alene!!! Brandmanden var fuld af gode undskyldninger for ikke at tage med, men han kan jo heller ikke følge med MetteH ha ha.

Weekenden blev tilbragt i Smilets by, og en dejjjjjjjjjjjjjjjjjlig løbetur til Risskov, rundt i skoven og tilbage igen, ialt 13 km.

Mere træning blev det ikke til... Savner mine spinningtimer, styrketræning og Lynet. Men fra og med næste uge har jeg alle mine spinningtimer igen (og så lige tre vikartimer i denne uge :innocent: ), og Lynet skal på sin hidtil længste tur i weekenden.

Lejlighedsupdate:

Alt nødvendigt er indkøbt, kun småting mangler :4thumbup:

Jobupdate:

Blev i Skagen ringet op af to kommuner, som ville have mig til samtale. Den ene helt ekstraordinært da ansøgningsfristen først er om 1½ uge... De ville gerne møde mig inden jeg sagde ja til noget anden. Føler mig lidt headhunted til den samtale :laugh:

Var til den første samtale i dag. Synes egentligt ikke at det gik super godt, men en halv time efter jeg var taget afsted ringede de sg og tilbød mig jobbet :superman::superman::superman: . Fast stilling, 37 timer, og et arbejdsområde som jeg finder virkelig interessant.

Så nu er jeg rigtig socialrådgiver med fast job, matrikelejer og (næsten) i topform, sikke det kører

:yahoo::yahoo::yahoo::yahoo::yahoo::yahoo:

Link to comment
Share on other sites

Var til den første samtale i dag. Synes egentligt ikke at det gik super godt, men en halv time efter jeg var taget afsted ringede de sg og tilbød mig jobbet :superman::superman::superman: . Fast stilling, 37 timer, og et arbejdsområde som jeg finder virkelig interessant.

Så nu er jeg rigtig socialrådgiver med fast job, matrikelejer og (næsten) i topform, sikke det kører

:yahoo::yahoo::yahoo::yahoo::yahoo::yahoo:

Tillykke med det :4thumbup: Vi ses sikkert snart i cykelshorts :cool:

Link to comment
Share on other sites

Thnx Arne og Okse :bigsmile:

Trænings update for de sidste par dage.

Onsdag:

Cykling til Buddinge, Gladsaxe rådhus, til jobsamtale. Ca. 8 km (op ad bakke :dry: ), 30 mins.

Hjem igen, 30 mins (ned ad bakke, slappe ben)

Tilbudt ekstra samtale i samme afdeling men andet team torsdag.

Torsdag:

Cykling til Buddinge, igen, samme tid/tempo

Hjem igen, noget hurtigere. Fandt genvej

Disse ture kommer til at gentage sig 5 dage om ugen pr. 1. sep, idet jeg også har fået tilbudt job her :bigsmile:

Bedre arbejdsbetingelser, oplæring med dertilhørende evalueringer, kollegaer som er lige så træningstossede som ut (én af dem som var med til samtalen kunne huske mig fra dengang jeg havde timer i Søborg, for 4 år siden :blush: ), og sidst men ikke mindst 2 KG mere om måneden ift det første job jeg sagde ja til.

Ellers trænet kæbe med mutti, som indtog Kbh mandag til torsdag, samt trænet shoppemuskler :laugh:

I dag skulle Lynet have været luftet, men jeg kom til at lægge mig ned i Fælledparken i stedet.

I morgen...

Edited by Mettehelena
Link to comment
Share on other sites

Træning fredag:

SATSpilates (mave/ryg fastlagt program som helst skal sidde på rygraden inden der undervises i det...)

Gåtur til Café Bopa (feat Hot1tot) på Østerbro, ca. 700 m i høje hæle. Gåtur hjem, ca 1400 m, pga lidt for meget :4drunk: .

Træning lørdag:

Tømmermandscykling. Lynet kom lige en tur til Helsingør, og tilbage igen. Ca. 82 km på ca. 3 timer. Fik ikke slået km tæller til fra start pga frustrationer over to flade dæk. Nåede heldigvis cykelhandleren inden de lukkede, hvor den flinke ekspdient pumpede mine dæk for mig... Vist lidt ved siden af mig selv der.

Træning søndag.

Vikar i Scala, cykling II(III) kl. 16.

Hele to fremmødte, men de gav den sg for 100 mand. Der kom lynhurtigt en opfordring på at ændre II'eren til en III+, så hvad man ønsker :devil: .

Timen blev kørt a'la Strandvejen, fra Vedbæk til Kbh. De var flade til sidst, og gav mig æren af at have vundet slutspurten igennem Hellerup (uden at ramme fod/fumlegængere :laugh: ).

Rigtig god aften til alle

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share