Nu som tiogtyveårig


Mettehelena
 Share

Recommended Posts

Ja, det er sg ligegodt utroligt. Er normalt ALDRIG (ja 7-9-13 knock knock osv) syg, men denne periode, pyhadada. Tror nu også det har lidt at gøre med overmeget arbejdspres + for lidt søvn (pga følelsen af for lidt fritid, så giver man ikke i seng kl. 22) + weekendkæresteri incl alt, alt for meget transport, suk... Kan han da for hulen da ikke snart finde ud af at der er skønnere i Kbh (eller Århus :wink: ) end i AA?

Ahhhh Dobbelt A er da også en ok by, men Århus er altså langt bedre og come on nu må han altså vælge filejsen der. :smile:

Du skal passe på dig selv. Jeg er selv sygemeldt med stress nu indtil jeg starter nyt job. Så tag nu vare på dig selv, inden det går helt galt. Jeg fik taget mit i opløbet...glemsomhed, trækning i højre øjenlåg, ondt i maven og konstant uro i kroppen var nok til at jeg droppede at være, hvor jeg var...... (mit var arbejdsrelateret pga en umulig chef)

Det kan ske for alle, fandt jeg ud af....så pas nu på dig selv søde M :smile:

Edited by Danfanatiker
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 756
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ahhhh Dobbelt A er da også en ok by, men Århus er altså langt bedre og come on nu må han altså vælge filejsen der. :smile:

Du skal passe på dig selv. Jeg er selv sygemeldt med stress nu indtil jeg starter nyt job. Så tag nu vare på dig selv, inden det går helt galt. Jeg fik taget mit i opløbet...glemsomhed, trækning i højre øjenlåg, ondt i maven og konstant uro i kroppen var nok til at jeg droppede at være, hvor jeg var...... (mit var arbejdsrelateret pga en umulig chef)

Det kan ske for alle, fandt jeg ud af....så pas nu på dig selv søde M :smile:

Glemsomhed og uro i kroppen samt dårlig søvn... Hmmm, ikke gode tegn, ja det synes sg noget surt i øjeblikket

Link to comment
Share on other sites

Så er jeg kommet ovenpå igen. Havde lige et par GRRRRRRRRRR dage, men har fået vendt det før omtalte møde med to kollegaer, hhv psykolog og faglig konsulent, som har bekræftet mig i mine tanker. De kender begge to til familien, og har tænkt det samme... Så er man ikke ene :innocent:

Lidt træning er det også blevet til :tongue:

Tirsdag, cykling II kl. 6.30 i Boltens Gaard.

Har haft en pause fra holdet pga ferie og juleskema, men skønt at se alle de "gamle" i sadlen igen :4thumbup: . De gav den gas som sædvanligt

Onsdag:

hm tjae, blot transportcykling, men 24 km (var også på hjemmebesøg) er jo heller ikke at fornægte :innocent:

Torsdag:

Hele dagen og aftenen på strykturmødekursussammenkomstkreativdag, så blot transportcykling fra Østerbro til Bagsværd Sø, og retur, ca. 25 km

Fredag:

Juhuuuuu, morgencykling i Parken :w00t::wub:

Der er bare noget ved den time, og det hold... Er også et par stykker med fra Boltens nu :4thumbup:

Der er en fed og sjov stemning hver fredag, og så er der udsigt til weekend. Møder også tit en veninde til en veninde, J, og såååå får vi lige ordnet verdenssituationen i omklædningsrummet. Hun har også mødt brandmanden :wub: , så den del bliver også lige opdateret

Kærestefri weekend :unhappy: . Havde en aftale med veninde T med spa og træning i Equinox Valby, samt 3. halveg på Mexibar, men ak hun har aflyst... Og brandmanden skal løbe hornene af sig med sine venner i Gaden i morgen, så jeg må hellere blive i hovedstaden :wink: .

Holder nok en weekend med + træning og % bytur. Kan sg ik holde til det, tager mig 2-3 dage at komme ovenpå igen, runder jo et meget skarpt hjørne til sommer :blush: .

Nå, kan jo være at det ender med en lille bytur alligevel...

Link to comment
Share on other sites

Så blev det mandag morgen, og en ny og frisk uge starter :smile:

Weekenden stod i træningens tegn, og det var skønt bare at give den gas.

Lørdag:

Cykling III og II i Parken, med Peter A

Sluttede begge timer af med en puls på 190, hvilket næsten er max. Længe siden jeg har fløjet så meget som i de timer. Fede timer, fede programmer og lækker, lækker, lækker musik :wub:

Søndag:

Tuuuung styrketræning, primært arme og pecs.

Aw mine pecs i dag :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Godt at se, at du får trænet noget :bigsmile:

Mht. max-puls, så hørte jeg, her forleden, at en spidsmus har en puls på omkring 600, når den drøner rundt og søger føde. Den indtager omkring sin egen vægt i føde, hvert eneste døgn. Hvis vi mennesker havde samme vilde metabolisme, skulle vi æde 1920 burgere (middelstore, American style) i døgnet ! :4mewantfood: :4mewantfood: . Godt, at det ikke forholder sig sådan!

Hold træningen i gang, og humøret oppe :smile:

:secret: Hvis du nogen sinde kommer forbi adressen Havnegade 44, 1058 Kbh. K., så vil du se et nyåbnet restaurant-kompleks, der hedder Custom House. Og så kan du sende en tanke til Oksen. Det er nemlig mig, der har oversat mange af de dokumenter, der bruges i driften af det etablissement. :4thumbup: :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Træningen mandag kunne ligge på et meget lille sted :laugh:

Dog de sædvanlige små 20 km transport, som ikke ligefrem foregår i sneglefart

Tirsdag morgen TIDLIG :dropjaw: , cykling II i Boltens

Ok time, da jeg havde fået øjne

Onsdag

Nada...

Torsdag

Vågnede 1 time før vækkeuret ringede, så tog lige en gang mave og ryg træning (25 mins SATSCore)

Arbejdsmæssigt har ugen været præget af en del overarbejde, så overskuddet i det private har ligget på et meget lille sted. Alle de kommunale strukturændringer, især på familieområdet, kan virkelig mærkes nu, og en masse uforudsete problemstillinger og snitfladeproblemer myldrer frem. Spændende, men hårdt...

Hvis du nogen sinde kommer forbi adressen Havnegade 44, 1058 Kbh. K., så vil du se et nyåbnet restaurant-kompleks, der hedder Custom House. Og så kan du sende en tanke til Oksen. Det er nemlig mig, der har oversat mange af de dokumenter, der bruges i driften af det etablissement. :4thumbup: :innocent:

Den må jeg lige kigge på :smile:

Link to comment
Share on other sites

Træningen mandag kunne ligge på et meget lille sted :laugh:

Dog de sædvanlige små 20 km transport, som ikke ligefrem foregår i sneglefart

Tirsdag morgen TIDLIG :dropjaw: , cykling II i Boltens

Ok time, da jeg havde fået øjne

Onsdag

Nada...

Torsdag

Vågnede 1 time før vækkeuret ringede, så tog lige en gang mave og ryg træning (25 mins SATSCore)

Arbejdsmæssigt har ugen været præget af en del overarbejde, så overskuddet i det private har ligget på et meget lille sted. Alle de kommunale strukturændringer, især på familieområdet, kan virkelig mærkes nu, og en masse uforudsete problemstillinger og snitfladeproblemer myldrer frem. Spændende, men hårdt...

Den må jeg lige kigge på :smile:

Årh du er en af dem med de mange ændringer indenfor jobbet...Ja det komme rnok til at tage lidt tid, før det hele er på plads igen. Summarsumarum godt at du alligevel får trænet lidt :smile:

Nu vil jeg flyve sydpå, men ikke misunde. Slet ikke for hvem var det, der tog til EGYPTEN HVA HVA HVA HVA...Ja det var dig MH :innocent::laugh:

:smile:

Link to comment
Share on other sites

Årh du er en af dem med de mange ændringer indenfor jobbet...Ja det komme rnok til at tage lidt tid, før det hele er på plads igen. Summarsumarum godt at du alligevel får trænet lidt :smile:

Nu vil jeg flyve sydpå, men ikke misunde. Slet ikke for hvem var det, der tog til EGYPTEN HVA HVA HVA HVA...Ja det var dig MH :innocent::laugh:

:smile:

@ Danf. Ja, og hvor vil mere have mere, bare vent til du kommer hjem fra ferie :wink:

Fredag morgentime i Parken :smile:

Selvom man er brugt efter en lang arbejdsuge, er det nu en fornøjelse at komme til denne time. Det gode humør og store engagement smitter :superman:

Weekenden blev der ikke trænet. Jeg skulle have været med til MOL spinning træf, men måtte melde afbud. Årsagen var af arbejdsmæssig karakter...

For at gøre en lang historie kort: Jeg blev ansat som (nyuddannet) socialrådgiver på familieområdet d. 1. september 2006. Der går altid lidt tid inden man kommer ind i rutinerne, men efter en måneds tid syntes jeg at have fået fint fat i tingene. Så går en kollega på barselsorlov, og da vi ikke finder en kvalificeret vikar, fordeler vi hendes sagsstamme ud på os andre. Dvs. fra at have ca. 72 sager, bliver det nu små 100. Det tager vi som det kommer, og er i gruppen enige om at man kun kan gøre sit bedste. Dog kan det mærkes, at vi har for meget.

I forrige uge fik vi så en anden kollega tilbage fra barselsorlov, som skulle overtage den sagsstamme vi andre har delt imellem os, og hvor har det bare været så befriende at kunne lægge de sager fra sig og koncentrere sig om sit eget. Freden varede i 2½ dag, så måtte en anden kollega sygemelde sig pga. stress. Hendes sager er nu fordelt ud på os, som sidst, men det slog mig godt nok ud af kurs. Jeg nåede lige at mærke hvor befriende det var kun at have sit eget at koncentrere sig om (og der er rigeligt!), så det var virkelig udmattende at dele min kollegas sagsstamme op. Så der var desværre ikke overskud til andet end ingenting i selskab med brandmanden i weekenden...

Heldigvis har jeg nogle super kollegaer, og en meget forstående chef, men bunkerne hober sig jo stadig op, hvilket er utilfredsstillende overfor borgerne (og sagsbehandlerne).

Nå, lige et lille opstød. Ellers kører alt på skinner :w00t:

Edited by Mettehelena
Link to comment
Share on other sites

Ja I offentlige arbejdere har det sandeligt hårdt :laugh: - havde du ikke fri i weekenden?? :wink:

Vi andre må jo så knokle i weekenderne OGSÅ når det brænder på :superman:

Ej spøg til side, det må faneme ikke være fedt at føle en sådan arbejdsbunke der bare hober sig op, og hele tiden sker der uforudsete ting der gør at man lidt "mister overblikket og kontrollen" over arbejdsbyrden - i sig selv meget stressende.

Jeg ville i din situation heller ikke have haft overskud til noget som helst, så du traf det helt rigtige valg.

Edited by Spock
Link to comment
Share on other sites

Jeg kan se at her er endnu en "kommunalt ramt" MOL'er..

Hvordan har I overlevet der grande reform?

I stor stil, og den er slet ikke overlevet endnu :wink:

Der er mange brikker i det store puslespil, og som forventet har nogle af brikkerne en form som gør, at de ikke rigtig passer ind nogle steder... Hårdt, men egentlig også spændende (håber jeg at kunne se når der er kommet mere ro på).

Heldigvis er min kommune ikke blevet lagt sammen med andre kommuner, men med den nye anbringelsesreform, samt de interne strukturændringer her i kommunen... suk... og sygemeldinger...

Nå, men good news er at vi i afdelingen er enige om at vi skal passe på os selv, og overholde vores 37 timers arbejdsuge. Og mere good news er, at jeg i fredags blev fastansat i mit vikariat. Jobsamtalen tog 10 mins, og bestod primært af ros til undertegnede :blush:

Vi har også (næsten) ansat en vikar til mit gamle vikariat, så vi er forhåbentligt snart oppe på 100% power igen :4thumbup:

Træningen hurtigt (meget hurtigt :wink: )

Morgencykling tirsdag og fredag, as usual. Dog med forbløffende meget energi, måske lidt agressioner som skulle ud?

@ Arne og Spock: Next MOL træf :superman::devil::w00t:

Link to comment
Share on other sites

Davs, MH. :smile:

Jeg har lige været nede på det nye Jobcenter. Jeg troede, jeg lige kunne udfylde nogle papirer i løbet af i dag, og så smide dem derned i morgen. Nixum-bixum. Første ledige tid var 1/3, og der kunne umuligt blive tale om at aflevere noget som helst, uden at man havde en tid.

Sikke en redelighed med den kommunal-reform :nonono:

Link to comment
Share on other sites

Nå, men good news er at vi i afdelingen er enige om at vi skal passe på os selv, og overholde vores 37 timers arbejdsuge. Og mere good news er, at jeg i fredags blev fastansat i mit vikariat. Jobsamtalen tog 10 mins, og bestod primært af ros til undertegnede

Rigtigt stort tillykke med dit gamle nye job :smile: men man må jo næsten også sige at du med sikkerhed ved hvad stillingen indebærer :tongue::superman:

Skal du med til 24 timer spinning i slangerup her den 10-11 februar ?

Kenn

Link to comment
Share on other sites

37 timer... :laugh: hvor er du heldig...

Ja, men lønnen er også derefter :dry:

Lars, der er menensker der arbejder fokuseret - kun afbrudt af 30 min frokost - de springer Bordfodbold. Messsenger, BattleStar Galactica og andet over i arbejdstiden - derfor er 37 timer nok :cool::cool::w00t:

Lyder til at jeg alligevel har flere effektive arbejdstimer end Spock :laugh:

Touché... :laugh::innocent:

I rest my case

Davs, MH. :smile:

Jeg har lige været nede på det nye Jobcenter. Jeg troede, jeg lige kunne udfylde nogle papirer i løbet af i dag, og så smide dem derned i morgen. Nixum-bixum. Første ledige tid var 1/3, og der kunne umuligt blive tale om at aflevere noget som helst, uden at man havde en tid.

Sikke en redelighed med den kommunal-reform :nonono:

... Suk... suk... suk... suk...

Har lige fået at vide, at vores administrations computersystem er brudt ned, så nu skal alle mand lave en liste over de merudgiftsbevillinger vi giver... It keeps comin', men er da ikke brudt helt sammen :laugh:

Rigtigt stort tillykke med dit gamle nye job :smile: men man må jo næsten også sige at du med sikkerhed ved hvad stillingen indebærer :tongue::superman:

Skal du med til 24 timer spinning i slangerup her den 10-11 februar ?

Kenn

He he, ja så rigeligt endda

Skal ikke med til Slangerup desværre, skal til fødselsdag hos sviger :dry:

Link to comment
Share on other sites

Efter at have skimmet de sidste indlæg igennem, kan jeg se at det burde hedde BROKOVERARBEJDE-online :laugh: Det er ved at være længe siden der har været en træningsupdate, så den kommer her:

Tirsdag d. 23.

Morgencykling, med de sædvanlige 12 stk morgenfriske medlemmer

Onsdag d. 24

... what to say, utiltrængt hviledag :tongue:

Torsdag d. 25.

Ditto

Fredag d. 26.

Morgencykling i Parken, endelig weekend :w00t:

Lør + søn + man.

:blush: ingen træning

Tirsdag d. 30.

Morgencykling i Boltens.

Dagen er tiltaget med 1½ time, skøøøøøøøøøøøøøønt

Onsdag d. 31.

Blev vækket af mine tanker om de ca. 1000 opgaver som skulle nåes i dag. Så kunne jeg da lige så godt stå op og øve mit mave/ryg (SATSCore) program igennem, 30 mins.

Men ingen træningsupdate uden en arbejdsupdate, som den opmærksomme læser sikkert har opdaget fyder en hel del i mit liv for tiden :tongue: .

Har nået ca. 800 af de 1000 opgaver i dag :w00t:

Og haft et meget vellykket hjemmebesøg, som forhåbentligt vil redde en gravid fra at føde i 23. uge, så i dag kører det 110% på jobbet :4thumbup:

Nu til vasketøjet, god aften til alle

Link to comment
Share on other sites

Torsdag træningsfri... (skal vist copy-paste dette udsagn :laugh: )

Fredag

Morgencykling i Parken

Lørdag

Formiddagscykling i Parken, feat Hot1tot

Instruktør Peter A, super time hvor vi gav den max gas.

3. halveg på Café Charlottehaven (inspireret af Arnes log)

Super nice lækker brunch, vi trillede derfra :w00t:

Nu lidt øjenguf, Babel med Brad Pitt :wub:

Go weekend til alle

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share