Nu som tiogtyveårig


Mettehelena
 Share

Recommended Posts

Så er jeg så småt ved at være på toppen igen.

Onsdag:

Sofatræning, samt ½ times mave-ryg, og det var hårdere end det plejer. Wonder why, er nok ikke heeeelt på toppen alligevel :dry:

Torsdag:

Ingen træning, men 10 timers arbejde...

Fredag:

Morgencykling II i Parken.

Som sædvanligt en dejlig start på dagen, omend benene stadig er lidt tunge.

Træningsfri weekend i Århus, rigtig god weekend til alle

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 756
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Lørdag, søndag og mandag træningsfri. Stadig lidt brugt ovenpå influenzaen, så for første gang i lang tid holdte jeg tre dages træningsfri. Derfor var der masser energi til

Tirsdag

Cykling II kl. 6.30 i Boltens Gaard.

Program som følger:

10 mins opvarmning, derefter direkte over til

1 min siddende mellemtakt, niveau 6

1 min siddende enkelttakt, niveau 7

1 min stående enkelttakt, niveau 8

30 sek pause

Gentages med 2 min hvert sted

30 sek pause

gentages med 3 mins hvert sted

i alt 19 mins

2 mins pause

50 sek fri/aktiv pause - 10 sek max

40 sek --------"--------- - 20 ----"----

30 sek --------"--------- - 30 ----"----

20 sek --------"--------- - 40 ----"----

10 sek --------"--------- - 50 ----"----

køres tre omgange, i alt 15 mins

Max første omgang var en siddende tuuuung acceleration over enkelttakt

Max anden omgang var en siddende dobbelttakt, men med så høj modstand som muligt

Maw tredje omgang var en stående acceleration over enkelttakt, også her så tung modstand som muligt. Den gjorde aw i ben & lunger :devil:

Nu på job, og senere til tandlæge da min eneste plumbe er faldet ud :sneaky2:

9 dage til Ægypten :4jumpy:

Edited by Mettehelena
Link to comment
Share on other sites

Lørdag, søndag og mandag træningsfri. Stadig lidt brugt ovenpå influenzaen, så for første gang i lang tid holdte jeg tre dages træningsfri. Derfor var der masser energi til

Tirsdag

Cykling II kl. 6.30 i Boltens Gaard.

Program som følger:

10 mins opvarmning, derefter direkte over til

1 min siddende mellemtakt, niveau 6

1 min siddende enkelttakt, niveau 7

1 min stående enkelttakt, niveau 8

30 sek pause

Gentages med 2 min hvert sted

30 sek pause

gentages med 3 mins hvert sted

i alt 19 mins

2 mins pause

50 sek fri/aktiv pause - 10 sek max

40 sek --------"--------- - 20 ----"----

30 sek --------"--------- - 30 ----"----

20 sek --------"--------- - 40 ----"----

10 sek --------"--------- - 50 ----"----

køres tre omgange, i alt 15 mins

Max første omgang var en siddende tuuuung acceleration over enkelttakt

Max anden omgang var en siddende dobbelttakt, men med så høj modstand som muligt

Maw tredje omgang var en stående acceleration over enkelttakt, også her så tung modstand som muligt. Den gjorde aw i ben & lunger :devil:

Nu på job, og senere til tandlæge da min eneste plumbe er faldet ud :sneaky2:

9 dage til Ægypten :4jumpy:

God tur til Ægypten, MH. :bigsmile:

Kan man godt være i fred for onkel Osamas drenge dernede? Må nok tilstå, at det ikke lige var det land, jeg helst ville til, sådan som det ser ud i verden i dag.

Link to comment
Share on other sites

Træning onsdag:

Cykling I og II, på II'eren kørte jeg samme program som tirsdag

Torsdag:

Styrketræningen blev droppet til fordel for en go gang kæbetræning på café med en gammel veninde fra Århus, som pludselig kom til Kbh.

Fredag:

Tidlig cykling II.

Super træning og som altid motiverede medlemmer, men hvor er det godt at det nu er weekend :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

:blink: og Træning hvad er der blevet af den :4ranting: :tongue:

:innocent:

Here U go:

Ingen træning i weekenden. Brandmanden gad ikke med ud at løbe alligevel :dry: , men et par lange gåture blev det dog til.

Mandag:

Sølle 30 mins mave-ryg, lidt er bedre end ingenting.

Tirsdag:

Morgencykling II i Boltens.

Tunge og trætte ben, trænger i den grad til ferie. Jamen hov, så er det da sørme heldigt at jeg skal ned i varmen i overmorgen :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Du må liiiige hive ham slangetæmmeren med til noget motion (og så naturligvis selv give den en gevaldig spand kul).

Jeg mener, Kbh´s Brandvæsen anbefaler ca. en times cardio-træning dagligt (det forudsættes, at dem, der vil være brandmænd, er i nogenlunde form i forvejen). Og de jyske brandmænd skulle dæleme nødig være ringere end dem på øen!

Jeg hepper på jer :cheer::cheer::cheer:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Så er en lækker solbrun MH tilbage på pinden, med opladede batterier og højt julehumør.

Træningsmæssigt kan jeg berette om en 6 km løbetur på løbebånd (hader løbebånd!) og en gang styrketræning i Sharm el Sheik, så det er ikke det helt vilde. I stedet vil jeg beskrive lidt af hvad Mutti og jeg har oplevet på vores 14 dages rundrejse i Ægypten.

Min mor var så sød at invitere mig på Nilkrydskogt da jeg blev færdiguddannet i sommer, og den blev så effektueret de første to uger i december.

Den første uge sejlede vi på Nilen, fra Luxor til Aswan. Vi har set utallige templer, hieroglyffer og gravkamre, akkompagnieret med fantastiske beretninger fra vores guide. Vi har besøgt Kongernes Dal, fløjet i luftballon med solopgangen over Luxor som baggrund, og solet os på skibet med landskabet omkring Nilen flydende forbi os. Max idyllisk, afslappende og ikke mindst afstressende.

Efterfølgende var vi tre dage i Cairo, hvor vi besøgte piramiderne i Giza (og ja, jeg kunne jo ikke lade være med at kravle op i Keops pyramiden. Fantastisk!), vi så Sfinxen og Tut Ank-Amons gravskat med jeg ved ikke hvor mange kg guld. Vi har mødt ægyptere på grænsen til en svindlerisk adfærd, men efterhånden lærer man (på den hårde måde) at affærdige dem.

De sidste fire dage af ferien var i Sharm el Sheik, hvor tiden blev brugt på at få en nogenlunde fornuftig kulør (læs: Så brun som overhovedet muligt), og et prøvedyk i Rødehavet.

Dykket var virkelig godt, jeg var meget tryg i vandet, men har kraftig mistanke om at der i iltflasken var en forkert iltblanding. Faktum var at jeg ca. hver 3-4 min måtte op til overfladen for at få vejret, idet jeg blev forpustet i vandet??? Og der skal altså en del til at gøre en kronisk cardioaddict forpustet :wink: . Til sidst, efter en lille halv time, måtte jeg afbryde, og min maxdybde blev derfor kun ca. 3 m :annoyed:

Resten af aftenen var jeg meget svimmel, træt og tørstig, og meget forundret over denne oplevelse. Hvis jeg havde følt mig utryg i vandet kunne det mulighis have været en chokeffekt, men jeg syntes jo at det var fedt.. Meget mystisk.

I weekenden talte jeg så med en bekendt, som er dykkerinstruktør, og som kunne bekræfte mig i min mistanke om en forkert iltblanding i flasken. Så jeg er ikke blevet skræmt, nærmere har jeg fået mere blod på tanden til et nyt dyk, for det var super fedt :4jumpy:

Vel hjemme i kuldet igen er det siden fredag blevet til en 8 km løbetur om Søerne, samt en gang styrketræning. Dog er jeg lidt varsom med træningen, idet en gang Faraos forbandelse endnu ikke helt har forladt mit stakkels legeme... På trods af et kalorieindtag som var noget højere end normalt, samt yderst mangelfyld træning, havde jeg på turen tabt et lille kg. Så nu skal den bakterie ud af min krop :devil:

Julefrokosten med Sats i lørdags har vel heller ikke ligefrem bidraget til helbredelse, pyha hvor var den våd... Hvad siger du, Spock? :4drunk:

I dag var første dag på jobbet, og til et eksploderet skrivebord. Dog er min stresstærskel under ferien blevet så velafbalanceret, at det ikke rører mig en pind. Jeg skal nok nå det hele, engang :wink:

Nu snart fri, og hjem til brandmanden :inlove: som kom på overraskelses visit i går, og bliver til i morgen.

Er livet ikke herligt? :nissegrin::nissetunge::nissecool::Mrs_Claus::cheer:

Link to comment
Share on other sites

Julefrokosten med Sats i lørdags har vel heller ikke ligefrem bidraget til helbredelse, pyha hvor var den våd... Hvad siger du, Spock? :4drunk:

Pyyha! Jeg er helt enig! :santa2:

Var det mig der var for stiv, eller fik Hot1Tot virkelig mig overtalt til at køre et event med hende?? :blink:

Ville vist være som at se Dr. Jekyll & Mr. Hyde...

Edited by Spock
Link to comment
Share on other sites

Sidste opdatering inden jul, og formentlig også inden nytår.

Morgencykling i Parken, min eneste cykeltime i december, og den sidste i år.

Feat Jacob instruktør

Motivationen var der 100%, efter ferie og travlhed på jobbet, og 17 motiverede A-mennesker delte den med mig :4thumbup:

Program og musik spillede perfekt. Havde taget en 4 år gammel cd med en perlerække af klassiske trance/dance numre med, fik helt gåsehud på et tidspunkt. Lækker, lækker, lækker afslutning på 2006 i Parken.

Træningsmæssigt må jeg konstatere, at der burde være kræfter til at skrue op for blusset i januar, idet den stort set har ligget død i december :annoyed: . Nu er måneden naturligvis ikke omme, men 2 x løb, hhv. 6 og 8 km, 1 x cykling og 3 x styrketræning på 22 dage er simpelthen ikke nok, kan jeg mærke. Er helt syyyyyyyyyyyg for en løbetur. Løbeskoene og tøjet er dog pakket til turen går til Aalborg/Århus i eftermiddag, og da jeg har fri mellem jul og nytår, skal jeg nok komme ud et par gange eller 5.

Rigtig god jul og godt og lykkebringende nytår til alle som kigger forbi :Mrs_Claus::newyear:

Hahah - kunne være et kønt syn.... :nissetunge:

Måske der lige skulle lidt :beer: og Fishermans på podiet :wink:

Link to comment
Share on other sites

Nu' det jul igen, og hvad rager det mig, mit liv er i sit efterår, og der et gnavesår på vej. Min guldtand er knækket, og så det ikke skide skægt at skide, når man har en hemorride, som et hønseæg.

Og jeg har liggesår, bodegrad, og nyrresvigt, skrumpe-lever, gule tænder, hjertefejl, og ledgigt.

Jeg har et marridt, hvor min hund rotter kunne spørger en spillemand, om den må få mig med i himlen når den dør.

Så hey lillemor, (GÅ VÆK) har du nedtur (GÅ VÆÆÆK), spil af tid, så snup en stesolid, for problemer er der nok af, hvorend man kigger hen, men hvad rager det mig, nu det jul igen!

Alt ka' ske når det er jul, og selvom vores sne er gul, så der her (hey), det er bedst at bo (hoo), Nu er det jul på Vesterbro! Byen over alle by'er, og selvom kærlighed er dyr, så der her (hey), det er bedst at bo (hoo), NU er det jul på Vesterbro.

Nu det jul igen, men det skider jeg da på, min hue er så snavset, at den selv kan gå, og jeg skylder 1000 kr, til en fyr der går med lædervest, min krop er ligeså plettet som en straffeatest.

Går i fucking jokkingset, jeg har sår på mine knoer, når jeg ikke sidder inde, bor jeg hos min far og mor. Og det er vinter, det forvirre mig, med alt det der sne, forleden dag, forsøgte jeg at sniffe Frederiksberg allé, så hey moar, (GÅ VÆK) har du nedtur (GÅ VÆÆÆK), spild af tid, så snup en stesolid, for det et hundeliv at leve som en hund, eller det der, men det skider jeg da på, for nu det jul igen!

Alt ka' ske når det er jul, og selvom vores sne er gul, så der her (hey), det er bedst at bo (hoo), Nu er det jul på Vesterbro! Byen over alle by'er, og selvom kærlighed er dyr, så der her (hey), det er bedst at bo (hoo), NU er det jul på Vesterbro.

Alt ka' ske når det er jul, og selvom vores sne er gul, så der her (hey), det er bedst at bo (hoo), Nu er det jul på Vesterbro! Byen over alle by'er, og selvom kærlighed er dyr, så der her (hey), det er bedst at bo (hoo), NU er det jul på Vesterbro.

Alt ka' ske når det er jul, og selvom vores sne er gul, så der her (hey), det er bedst at bo (hoo), Nu er det jul på Vesterbro! Byen over alle by'er, og selvom kærlighed er dyr, så der her (hey), det er bedst at bo (hoo), NU er det jul på Vesterbro.

:newyear::Mrs_Claus: :4drunk: Rigtig glædelig jul SATS pige :nissegrin:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ja, så kom 2007, håber alle herinde har haft en god jul og et vådt nytår :wink:

Min juleferie blev tilbragt rundt omkring i det jyske, og en af mine veninder har da også døbt mig Onkel Rejsende Mack :laugh: . Her er hvorfor:

Fredag d. 22:

Til Aalborg efter arbejde

Lørdag d. 23:

Lillejuleaften i Århus med Mutti og brandmanden

Søndag d. 24:

Jul i Viborg hos moster og onkel

Mandag d. 25:

Julefrokost i Århus (meget våd, mange, mange, mange schnapszzzzzere)

Tirsdag d. 26:

Jul hos fatti i midtjylland

Onsdag d. 27:

Tilbage i Århus hos mutti + familiemiddag/julefrokost om aftenen

Torsdag d. 28:

Thisted, brandmanden havde vagt...

Fredag d. 29:

Aalborg, lavede så lidt som muligt, og fik en morfar i pausen :wink:

Lørdag d. 30:

Tilbage i Århus, visit hos en veninde

Søndag d. 31:

Nytår i Åbyhøj i Århus, super aften :wootdance:

Mandag d. 1:

Tilbage til Kbh, helt udmattet af for meget champagne aftenen før, samt en ugelang gang host og snue..

Men en god og sjov jul og nytår har det været :4thumbup:

Godt nytår, smukke MH! :bigsmile:

Hej Okse.

Tusind tak, og i lige måde :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Årets første cykeltime i

SATS Parken

Cykling II kl. 6.30

Herligt at se de gamle (og nye) medlemmer på timen igen. Dog er kroppen stadig noget slatten pga. en snart 2 uger lang omgang snot & hoste, men dejligt at komme i gang igen :smile:

Jeeeeeeeeeesus nu er hun så krank igen. Altså MH :tongue: DU SKAL PASSE NOGET BEDRE PÅ DIG SELV. Håber du trods alt er ved at komme ovenpå. Sender dig lige en varm hilsen... :wink: (er heldigvis ikke sygdomsramt 7-9-17 + 1 million) :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Jeeeeeeeeeesus nu er hun så krank igen. Altså MH :tongue: DU SKAL PASSE NOGET BEDRE PÅ DIG SELV. Håber du trods alt er ved at komme ovenpå. Sender dig lige en varm hilsen... :wink: (er heldigvis ikke sygdomsramt 7-9-17 + 1 million) :tongue:

Ja, det er sg ligegodt utroligt. Er normalt ALDRIG (ja 7-9-13 knock knock osv) syg, men denne periode, pyhadada. Tror nu også det har lidt at gøre med overmeget arbejdspres + for lidt søvn (pga følelsen af for lidt fritid, så giver man ikke i seng kl. 22) + weekendkæresteri incl alt, alt for meget transport, suk... Kan han da for hulen da ikke snart finde ud af at der er skønnere i Kbh (eller Århus :wink: ) end i AA?

Link to comment
Share on other sites

Lørdag fik jeg slæbt brandmanden med i Parken til en omgang styrke. Han er nu ikke så slap som først antaget (kan ikke banke mig selvom han gerne vil :wink: ). Han kunne dog godt have givet den noget mere gas, for jeg har nu 2. dags doms, mens han ikke kunne mærke en sk.. i går :dry: .

Søndag, da brandmanden var sendt hjem igen, fik jeg slæbt mit stakkels korpus ud på en 8 km løbetur, og gik helt kold på sofaen bagefter. Resultat: Meget dårlig nattesøvn, og en gnaven MetteH på job i dag. Hvad har du så lært af det, MetteH? Hm tjae, i hvert fald ikke at løbeturen skal springes over. Måske at jeg skal se mig at få et fjernsyn sat på i mit soveværelse, så jeg kan falde i søvn i min seng i stedet? :laugh:

I dag har jeg intet lavet, og agter det heller ikke. Har haft en rigtig dårlig øv-møg dag på jobbet, med utilfredse og uansvarlige forældre, som forventer at man lige kan trylle deres unge om til verdens artigste barn som ellllllllllllllllllllllsker at gå i skole og som ikke vil stikke af fra den. Yeah right, kom lige ud af Drømmeland, aint gonna happen. Ta' dog for hulen ansvar for dit barn, du skal selv disciplinere dit barn når det pjækker, ikke de offentlige instanser. Altså!!!

Nå, lige hælde lidt vand ud af ørerne... Tror jeg skal bruge nogle penge på vej hjem, har set en lille feature fra Trip Trap som jeg absolut ikke kan leve uden, og skal der trøsteshoppes, skal det være i dag, nemlig.

PS. GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR :mad:

Edited by Mettehelena
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share