Nu som tiogtyveårig


Mettehelena
 Share

Recommended Posts

Hehe ja - salen i sig selv er jo ikke noget... men summen af SUPER oplevelser, det at man genkender stor set alle, det at folk de kommer der KAN cykle og kommer for at give den gas... Jeg har ofte når vi har haft gæster udefra siddet og været skuffet på deres vegne, for isoleret set kan en time der være gennemsnitslig - også med Chris.. men for os der har "hjemme" der - så er det THE PLACE!!!!!

Jamen så kan jeg bedre forstå jydernes lidt til tidere følelse af, at det da ikke er noget særligt.. :unhappy: De kender jo ikke nogen... Hmm måske jeg ville falde til ret hurtigt alligevel. Springer jo på ryggen af alle jer cph'ere :w00t:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 756
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Helt enig med Arne!

Timerne kan sagtens isoleret set være under middel/middel - men omgivelserne - varmen, fugtigheden, mørket, lyden, folkene der kører, det hele går op i en mærkelig enhed der bare giver en utrolig intensiv stemning og atmosfære.

Det er svært at præcisere en enkelt ting der gør det bedre at køre der i forhold til andre SATS centre.. måske er det også fordi den sal rummer og har rummet mange store oplevelser og fantastisk intensive timer - så det er nok også lidt personlige årsager som udefrakommende måske ikke vil mærke.

Salens størrelse (ca 70 cykler) gør at når der er tætpakket med folk, bliver der virkelig kørt godt igennem - folk løfter hinanden med op i niveau. Og der kommer rigtigt mange dygtige "rigtige"cykelryttere og seriøse træningsfolk og det giver en super stemning.

Almindelige mennesker som Arne og jeg drager jo glæde af de seriøst seriøse sportsfolk som kommer og cykler med - og som bidrager til det høje cykelniveau.

Men smag og behag er jo forskellig - hvis man ikke er til spinning med fokus på "rigtig cykling" er det måske ikke verdens bedste sted - stilen der køres er meget mindet på at mange af deltagerne rent faktisk kører cykelløb.

Link to comment
Share on other sites

Helt enig med Arne!

Timerne kan sagtens isoleret set være under middel/middel - men omgivelserne - varmen, fugtigheden, mørket, lyden, folkene der kører, det hele går op i en mærkelig enhed der bare giver en utrolig intensiv stemning og atmosfære.

Det er svært at præcisere en enkelt ting der gør det bedre at køre der i forhold til andre SATS centre.. måske er det også fordi den sal rummer og har rummet mange store oplevelser og fantastisk intensive timer - så det er nok også lidt personlige årsager som udefrakommende måske ikke vil mærke.

Salens størrelse (ca 70 cykler) gør at når der er tætpakket med folk, bliver der virkelig kørt godt igennem - folk løfter hinanden med op i niveau. Og der kommer rigtigt mange dygtige "rigtige"cykelryttere og seriøse træningsfolk og det giver en super stemning.

Almindelige mennesker som Arne og jeg drager jo glæde af de seriøst seriøse sportsfolk som kommer og cykler med - og som bidrager til det høje cykelniveau.

Men smag og behag er jo forskellig - hvis man ikke er til spinning med fokus på "rigtig cykling" er det måske ikke verdens bedste sted - stilen der køres er meget mindet på at mange af deltagerne rent faktisk kører cykelløb.

Lyder som om man ville kunne opleve rigtig mange 'spinnershigh' i den sal. :wub: Så er jeg med. Tak for svarene SATS folk. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Ja, det er lidt svært at sætte en finger på hvad det er der gør den sal så fed at cykle i, men den stemning... Den kan blive så intens, og man kan opleve et flow uden lige :wub:, det kan jo gøre én helt høj :4thumbup:

Det bedste er dog at man som instruktør kan se, og have kontakt med, SAMTLIGE medlemmer på timen

Link to comment
Share on other sites

Dagens træningsdata fra Mettehelena, eller skal jeg sige

MATRIKELEJER Mettehelena :4thumbup: :4thumbup: :4thumbup: :4thumbup: :4thumbup: :4thumbup:

Cykling II i SATS Boltens Gaard kl. 6.30.

Dagens program:

10 min opvarmning: 6 min siddende frit tempo, 5 x + modstand, 5 min stå/sid enkelttakt, + modstand v stående arbejde.

Pause

3 min siddende mellemtakt, FS6

2 min stående enkelttakt, FS 7

30 sek. siddende acc, FS 8

--------------------------------

2 min siddende mellem ditto

2 min stående ditto

30 sek siddende ditto

--------------------------------

1 min siddende ditto

2 min stående ditto

30 sek siddende ditto

--------------------------------

2 min siddende ditto

2 min stående ditto

30 sek siddende ditto

--------------------------------

3 min siddende ditto

2 min stående ditto

30 sek STÅENDE acc

-------------------------------

Totalt 23½ min.

Pause

2 x

50 siddende mellemtakt, FS 6½, 10 sek acc, FS MAX

40 --------------"------------------, 20 ---------"---------

30 --------------"------------------, 30 ---------"---------

20 --------------"------------------, 40 ---------"---------

10 --------------"------------------, 50 ---------"---------

Totalt 10 min

Kunne simpelthen ikke banke pulsen op, tror kun at jeg nåede 170 til sidst, men jeg var totalt smadret.

- og skødet til lejligheden skal underskrives på fredag :4thumbup: :4thumbup: :4thumbup:

Rigtig god aften til jer alle fra en udmattet MH :sleeping:

Edited by Mettehelena
Link to comment
Share on other sites

Dagens træningsdata fra Mettehelena, eller skal jeg sige

MATRIKELEJER Mettehelena :4thumbup: :4thumbup: :4thumbup: :4thumbup: :4thumbup: :4thumbup:

- og skødet til lejligheden skal underskrives på fredag :4thumbup: :4thumbup: :4thumbup:

Rigtig god aften til jer alle fra en udmattet MH :sleeping:

Tillykke :alright::alright::alright::alright::alright::alright::alright::alright::alright:

Link to comment
Share on other sites

Pænt godaften, MH

Du får lige en hilsen fra Oksen. Om ikke andet, så fordi jeg lige har været inde og lure lidt i din log. Hvorfor er det lige, at alle smukke piger er i Kbh? I øvrigt aaaalt for længe siden, at jeg har været ovre på Øen, men det er en anden snak. :bigsmile:

Good luck med træning og de andre ting i dit liv.

Venligst Oksen

Link to comment
Share on other sites

Tillykke :alright::alright::alright::alright::alright::alright::alright::alright::alright:

Taaaaaaaaaaaak, det lykkedes du :4thumbup: :4thumbup: :4thumbup: og tak for en hyggelig snak i går

Pænt godaften, MH

Du får lige en hilsen fra Oksen. Om ikke andet, så fordi jeg lige har været inde og lure lidt i din log. Hvorfor er det lige, at alle smukke piger er i Kbh? I øvrigt aaaalt for længe siden, at jeg har været ovre på Øen, men det er en anden snak. :bigsmile:

Good luck med træning og de andre ting i dit liv.

Venligst Oksen

Hej Okse.

Tak for dit indlæg, du træner også i SATS, ikke?

- du må jo lige kigge forbi næste gang du er på :devil: øen

Smukke piger :innocent::innocent: , tjae what to say?

Link to comment
Share on other sites

Taaaaaaaaaaaak, det lykkedes du :4thumbup: :4thumbup: :4thumbup: og tak for en hyggelig snak i går

Hej Okse.

Tak for dit indlæg, du træner også i SATS, ikke?

- du må jo lige kigge forbi næste gang du er på :devil: øen

Smukke piger :innocent::innocent: , tjae what to say?

Hej igen. Nej, jeg er ikke SATS medlem, men jeg kunne såmænd godt gå hen og blive det. I øjeblikket dyrker jeg en del hjemmetræning på min nyindkøbte cykel. Da jeg er lettere handicappet, har jeg visse problemer med `rigtige´ spinningcykler, og efter at have lånt en gammel skod-cykel hos min fys i et par år, har jeg nu købt min egen, som er en Kettler Stratos. Feeeed cykel, når man nu ikke KAN bruge Bodybike (dvs., det kunne jeg nok, men så skulle jeg have hjælp til af- og påstigning). Men interessen og motivationen mangler ikke, kan jeg love dig.

Det var lige lidt om mig, så du ved, hvem jeg er. Spørg, hvis du vil vide mere :bigsmile:

Som sagt er det for sjældent, at jeg kommer til Kbh. Sidst, jeg skulle derover med en flok rødder her fra Århus, fandt vi ud af, at en eller anden skør journalist havde ringet ind på `Gården´, og sagt, at nu skulle de sateme være klar med :4police: :4police: :4dog: :kickass::gun2: , fordi nu kom de der skrækkelige mennesker fra Århus! :laugh::laugh: Formentlig har strømerne også fået sig en griner over det.

Nå, men vi bliver jo alle ældre. Have a nice day!

Link to comment
Share on other sites

Hej igen. Nej, jeg er ikke SATS medlem, men jeg kunne såmænd godt gå hen og blive det. I øjeblikket dyrker jeg en del hjemmetræning på min nyindkøbte cykel. Da jeg er lettere handicappet, har jeg visse problemer med `rigtige´ spinningcykler, og efter at have lånt en gammel skod-cykel hos min fys i et par år, har jeg nu købt min egen, som er en Kettler Stratos. Feeeed cykel, når man nu ikke KAN bruge Bodybike (dvs., det kunne jeg nok, men så skulle jeg have hjælp til af- og påstigning). Men interessen og motivationen mangler ikke, kan jeg love dig.

Det var lige lidt om mig, så du ved, hvem jeg er. Spørg, hvis du vil vide mere :bigsmile:

Som sagt er det for sjældent, at jeg kommer til Kbh. Sidst, jeg skulle derover med en flok rødder her fra Århus, fandt vi ud af, at en eller anden skør journalist havde ringet ind på `Gården´, og sagt, at nu skulle de sateme være klar med :4police: :4police: :4dog: :kickass::gun2: , fordi nu kom de der skrækkelige mennesker fra Århus! :laugh::laugh: Formentlig har strømerne også fået sig en griner over det.

Nå, men vi bliver jo alle ældre. Have a nice day!

:biggrin:

Har også luret på din log. Spændende læsning, og fedt at du holder dig i gang på trods af dit handicap :4thumbup: :4thumbup:

Du må have en god dag

Link to comment
Share on other sites

Så blev dagens træning overstået... Stod op kl. 5.00 i morges, så energien var ikke sååååååååå stor da jeg troppede op i

SATS Boltens Gaard

Cykling II kl. 17.00, 55 min &

Cykling I kl. 18.05, 45 min.

Blev noget lang i hovedet da jeg så at antallet af fremmødte på II'er timen kun var 1/3 (7!!! stk) i forhold til sidste onsdag... Til gengæld gav de 7 så fuld skrue at jeg var helt paf. Øjenkontakt og entusiasme fra samtlige, og det smitter jo af. Damn en god time, og musikken passede perfekt. Høj puls timen igennem, sluttede af på 189 :superman:

Eneste minus var mikrofonen, som (igen) rungede hver gang jeg havde sagt noget.

På I'er timen kom der 9 stk, hvoraf to af dem var gengangere fra timen før. Igen en god time.

I dag var det så Grønningen som blev beundret (sidste onsdag var det Christiansborg der fik et beundrende blik)... Hmmmmmmmm, tja, humøret er klart i fremgang med syvmileskridt :4thumbup:

En udmattet hilsen til alle som kigger forbi :smile:

Link to comment
Share on other sites

Har da fuldstændig glemt at ønske tillykke med lejligheden... :blush: Teløk teløk. Flytter brandmanden så snart over. :wub::w00t:

Skønt når man opdager alle de gudeskønne ting omkring sig. ...sikkert også et tegn på, at det er ved at være forår, så har man en tendens til at smide skyklapperne. :cool:

Link to comment
Share on other sites

Har da fuldstændig glemt at ønske tillykke med lejligheden... :blush: Teløk teløk. Flytter brandmanden så snart over. :wub::w00t:

Skønt når man opdager alle de gudeskønne ting omkring sig. ...sikkert også et tegn på, at det er ved at være forår, så har man en tendens til at smide skyklapperne. :cool:

Taaaaaaaaaaak. Skal skrive skødet under i morgen eftermiddag, og når alt med advokat og bank er faldet på plads, så :4thumbup: :4thumbup: :w00t::superman::wub::wub::wub::4signme::laugh::strat::showoff::showoff::showoff::bunny: :pimp: :banana::banana::cheer::cheer::cheer::cheer::cheer: :4band:

Brandmanden mener jo at jeg skal flytte til aalborg, men it aint gonna happen :w00t: . Jeg flytter ikke fra Kbh foreløbig

Edited by Mettehelena
Link to comment
Share on other sites

Dagens træning var stærkt tiltrængt. Har brugt dagen på at skrive mit båndede interview ned, og det skulle gøres til mindste detalje, selv alle "øh"'er skal med. Det tager tid... :crazy: . Har brugt 4 timer på 30 min, og er knap halvvejs igennnem. Men super interview, tak for hjælpen, T :bigsmile:

Et par timer inden jeg skulle have timer ringede Amagers TK: "Mette, please kan du tage Pilates i dag kl. 20."

M: "Øhhh, narj, det er nok ikke så godt: TK: "Åh, jo please, vi er i en kæmpe knibe". M: "Men d", TK: "PLEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAASE", M: "Det passer virkelig skidt, skal også selv have timer", TK: "Men timen er først kl. 20, der er du jo færdig", M:"Øhhhhhhhhhhh, jah....", TK:"Jeg køber en STOR gave til dig", M:"Jamen det er ikke...", TK:" PLEEEEEEEEEEEEEEAAAAAAAAAASE, jeg er på mine grædende knæ", M:"Suk, ok", TK:" TAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAK".

Derfor ser dagens træning således ud:

SATS Nørrebro

kl. 16.30 Pilates (mave/ryg) 30 min

Kl. 17.05 Cykling I 45 min

Kl. 18.10 Cykling II 55 min

Igen venteliste på alle tre hold :w00t:

SATS Amager, Englandsvej

Kl. 20.05 Pilates, igen................................................................................................

.............................

Hjem, bad, i seng!!!

Have a good one, alle i MOL

Edited by Mettehelena
Link to comment
Share on other sites

Det med det få fremmødte i Boltens i denne uge - det har været sådan på næsten alle dage - også mine timer i tirsdags.. så det har stensikkert ikke haft noget med instruktøren at gøre :laugh:

Tillykke med lejligheden - håber alt går vel og at du får underskrevet og at ingenting kikser.. (det gør det jo ikke).

God træningsdag - ser ud til at du er booked totalt op!!!! se at få slappet af og stenet lidt i aften!

Link to comment
Share on other sites

og skødet til lejligheden skal underskrives på fredag

Jamen stort tillykke med din nye lejlighed..dejligt at kikke forbi og se det bare kører derudaf med dit træning og alt det andet :superman:

:superman::superman::superman::superman::superman:

:superman::superman::superman::superman:

:superman::superman:

:superman:

Ha en dejlig weekend vi ses snart :smile:

Kenn

Edited by britone
Link to comment
Share on other sites

Det med det få fremmødte i Boltens i denne uge - det har været sådan på næsten alle dage - også mine timer i tirsdags.. så det har stensikkert ikke haft noget med instruktøren at gøre :laugh:

Ja, selvom man efterhånden har 5 års instrukørerfaring på bagen, bliver man alligevel lidt usikker på om man havde sagt eller gjort noget galt sidste gang. Mine tanker røg da en uge tilbage, til den cykling 2½ jeg kørte... Var den liiiiiiiiiiiiiiidt for hård? Men det nytter jo ikke noget at tænke sådan, kan jo ikke gøre noget ved det alligevel. :nonono: .

Link to comment
Share on other sites

Inden dagens spuertræningsdata, kommer først en lejligheds opdatering:

Den mægler som har stået for salget har været syg de sidste par dage, så kontrakten var IKKE klar til at blive underskrevet i går... Først på mandag eftermiddag er den klar. :nonono: hmmmmmmmmmmmmmmm

Anyway, de sidste dages træning er gået helt forrygende. :4thumbup:

Fredag i SATS Parken

TUUNG styrke, goe doms i pectoralis i dag :showoff: , derefter

SATSyoga1.

Jeg har prøvet yoga en enkelt gang for et par år siden, og det sagde mig absolut intet. Men man har jo et standpunkt til man tager et nyt, så det kunne jo være at jeg her på mine ældre dage :tongue: kunne lide det alligevel.

Men nej, jeg synes stadig at yoga er meget kedeligt, har slet ikke ro til den slags. Jeg kan sagtens se det afstressende i det, og nogle af øvelserne var også pænt hårde, men jeg følte at jeg spildte min tid. Så blev jeg så klog. :laugh:

Lørdag i SATS Parken

Promillekørsel, cykling II hos Rasmus P. :devil::devil::devil::devil::devil::devil::devil:

DAMN DAMN DAMN, kaaaaaaaaaaanon time. Gennemsnitspuls langt over 170. Målte den ikke, men.....

Kunne ligefrem mærke at der blev svedt procenter ud i stor stil, tror at det var den Long Island ice tea fredag aften som gav så gode ben (et tip til dig, Spock? :w00t: )

Jeg kører viiiiiiiiiiildt godt på en spritter, totalt ulogisk. Kan huske min første ½ marathon, den blev løbet efter en våd nat og 6 timers søvn, i tiden 1.51 time... Måske jeg skal holde ved denne nye livsstil?

I onsdags havde jeg også suverænt meget overskud, på 3/4 marcipanroulade (tip nr. 2)

Nå, min opgave skriver desværre ikke sig selv, så god weekend til alle :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har prøvet yoga en enkelt gang for et par år siden, og det sagde mig absolut intet. Men man har jo et standpunkt til man tager et nyt, så det kunne jo være at jeg her på mine ældre dage :tongue: kunne lide det alligevel.

Men nej, jeg synes stadig at yoga er meget kedeligt, har slet ikke ro til den slags. Jeg kan sagtens se det afstressende i det, og nogle af øvelserne var også pænt hårde, men jeg følte at jeg spildte min tid. Så blev jeg så klog. :laugh:

Uha, det kender jeg godt... tror heller ikke jeg har tålmodighed til den slags. har prøvet Pilates én gang, og det var IKKE noget der passede til mit temperament...

Og på La Santa sidste år betalte jeg hele 40 Euro for at være med til et Tai Chi kursus eller workshop eller noget i den retning.... Jeg blev SÅ arrig :annoyed: over at damen skulle bestemme hvordan jeg skulle trække vejret og at vi skulle stå og lave nogle dumme langsomme bevægelser... Jeg gik efter 1 time! SPILD af penge og tid!!! :crazy:

Så Yoga ville bestemt heller ikke være mig, selvom jeg da godt tror på, at det kan være fedt for dem, der har temperament til det... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Med strawberry daiquaries som benzin (det har altså taget en skidt drejning med det sprut :w00t: ), blev det til en løbetur om søerne ...og forhindringsløb blandt barnevogne, storfamilier og løse hunde. I ER IKKE DE ENESTE PÅ STIEN :annoyed:

Ellers skøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøn og tiltrængt tur på 8½ km. Tiden blev barberet med 2 min i forhold til sidste gang, så jeg var hjemme efter 49 min og 40 sek, men jeg havde også selskab af Justin T hele vejen :wub:

Rigtig god søndag til jer som kigger forbi :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Med strawberry daiquaries som benzin (det har altså taget en skidt drejning med det sprut :w00t: ), blev det til en løbetur om søerne ...og forhindringsløb blandt barnevogne, storfamilier og løse hunde. I ER IKKE DE ENESTE PÅ STIEN :annoyed:

:4ranting:

Pisse irriterende... Var også engang ude og løbe, hvor der kom en kæmpe flok stavgangspensionister vadende - og kunne de flytte sig bare LIDT? NÆH NEJ! Jeg måtte helt ud og jogge i den våde grøft for at kome forbi. Man skulle tro de var blinde... Men det kan da også godt være de var det, og at det ikke var stavgang de havde gang i - men kongens efterfølger med blindestok! :blink::laugh:

Link to comment
Share on other sites

:4ranting:

Pisse irriterende... Var også engang ude og løbe, hvor der kom en kæmpe flok stavgangspensionister vadende - og kunne de flytte sig bare LIDT? NÆH NEJ! Jeg måtte helt ud og jogge i den våde grøft for at kome forbi. Man skulle tro de var blinde... Men det kan da også godt være de var det, og at det ikke var stavgang de havde gang i - men kongens efterfølger med blindestok! :blink::laugh:

:laugh::laugh: haha kender det også godt .....Især når folk går med ryggen til en og flyder heeeeeeele fortorvet, så skal man helt ud på vejen for at komme forbi..... :sneaky2:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share