MarianneB - The Discipline of Steel


MarianneB
 Share

Recommended Posts

Jeg indhentede den forankørende rytter (ikke-MOL'er) efter ca 1½ omgang, så jeg troede egentlig jeg var ganske godt kørende, men næsten samtidig så jeg, at Candygirl var alt alt for tæt på mig, vel kun 100 m bag mig. Hun indhentede mig da vi præcis havde kørt 2 omgange. De to resterende omgange skiftedes vi til at overhale hinanden, men var vist aldrig mere end 100 m fra hinanden. Jeg ville gerne have sat hende igen, men det formåede jeg ikke :unhappy: Et lille hul fik jeg dog skabt til sidst, men ikke rigtig nogen sejr alligevel.

Ingen tvivl om, at det var super-god træning :devil:

- Så er det godt nok nedtur at komme hjem og opdage at der kun er koldt vand i bruseren :cold:

Hehe, ja som sagt god kamp. Kiggede på dine omgangstider - og kan se, at det vist var godt jeg kom op og pressede dig :wink: Men egentlig pudsigt at de puls ligger nogenlunde ens, selvom der er op til 37 sek forskel på omgangstiderne a015.gif

Surt med bruseren, det er ellers sådan et tidspunkt, hvor man har lyst til bare at stå og stå...

For mit (og Candy-musen og vist også MaxP) er det motionsløbet. 35+ km/t i snit - som er krav til motionsracet - kan vi ikke klare endnu. Hvis vi kan til september bliver det jo bare en glædelig overraskelse :4whistling:

Korrekt - det er motionsløbet vi alle er tilmeldt.

Godt at se der kommere flere MOL'ere :w00t:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Kan I to tøser have en fantastisk tur til Lanzarote, og få kørt en hulens masse km i det fantastiske landskab som øen byder på :bigsmile:
Du må have en rigtig cool ferie på La Santa, Marianne - er slet ikke misundelig :innocent::bigsmile:

Tusind tak, begge to.

I kan tro vi havde en fantastisk tur :smile:

Link to comment
Share on other sites

Club La Santa, Lanzarote

Så er vi hjemme igen efter en helt forrygende ferie. Det er gået supergodt med cyklingen. Vi har haft nogle rigtig gode ture rundt på Lanzarote og nogle af dem også temmelig hårde.

Vi ankom fredag eftermiddag til Club La Santa (CLS). Der fik vi hentet de cykler vi havde lejet og trillet en lille tur, for at sikre, at de var i orden og korrekt indstillet. Candygirl havde lidt problemer med pedaler og justering af gearene, men det var ikke mere end der kunne klares i cykelværkstedet.

Det er sådan, at man som beboer på CLS har mulighed for at låne cykler (mountainbikes, racercykler, citybikes) gratis. Derudover findes dog også lejecykler, som er lidt bedre modeller og serviceres lidt mere. Det var rigtig fine cykler fra Cannondale, og jeg synes de kørte lige så godt som den jeg har herhjemme. Jeg ville dog nok tage min egen cykel med en anden gang, da man så kender cyklen lidt bedre og har alle indstillingerne på plads fra starten.

Fredag d. 20. juni 2008

Informationsmødet fredag aften var blevet aflyst, så det gav jo lige tid til en gang styrketræning :4flex:

Chin Up (UH)

5+5+4+3

Military Press

8 * 25 kg

8 * 25 kg

8 * 25 kg

Dips

5+5+5

Lørdag d. 21. juni 2008

Det var med lidt nervøs forventning jeg mødte op til første samling. Både for at se, hvem vi skulle køre med, men også hvad der præcis skulle ske og ikke mindst, hvordan niveauet var. Efter første dag kunne jeg dog med lettelse konstatere, at vi ikke var de langsomste i gruppen og vi havde både god udholdenhed og kræfter til stigningerne :smile:

Deltagerne fra England og Belgien var ankommet allerede torsdag, så de havde været ude på en kort tur fredag og var nu klar til at komme rigtig igang. Vi var nu så mange deltagere, at det var passende at dele gruppen i to, så der blev en hurtig gruppe og en mindre hurtig gruppe. Vi gik i den mindre hurtige gruppe, hvor Phil Price var den der styrede gruppen. Han er en 59 årig englænder, der tidligere har været fodboldspiller, men nu er løber og cykelrytter bosiddende på Lanzarote. Han står for flere camps (events) på CLS vedr. cykling, triathlon, duathlon, maratontræning og mere i den dur. En virkelig sej fyr og med en meget sympatisk personlighed. I gruppen var vi tre danskere, en belgier og resten englændere. C og jeg var de eneste piger. En anden pige kørte med de hurtige (vi fandt senere ud af, at hun var 2*belgisk mester i maraton og nu trænede til duathlon med forventning om at blive belgisk mester næste år :superman:)

På næsten hver cykeldag havde vi en-to deltagere fra Green team med. Green team er de træningsguider, der er på CLS. På de længere ture havde vi desuden en følgevogn, der havde ekstra vand med til vandflaskerne, sandwich, cola samt ekstra hjul, slanger mv. En enkelt gang måtte en deltager også blive fragtet hjem i bilen, da han havde kørt sig selv i smadder.

Nå, men af sted kom vi. Langt det meste af tiden i gruppe, hvor vi lå ved siden af hinanden to og to. Jeg mener vi var 9 i gruppen den dag og snakken gik livligt. ”Har du været på Lanzarote før”, ”hvor længe har du cyklet”, ”hvor kommer du fra” osv. osv. Super hyggeligt, men svært at huske det hele. Fik navngivet nogle af deltagerne som ”svenskeren” (cyklede i totalt blåt og gult tøj den dag, men var egentlig Tony fra UK). ”Den irriterende” aka. Malcolm fra UK, fordi han ødelagde gruppen hver gang der var den mindste stigning, da han rejste sig i pedalerne, men slingrede alt for meget og satte tempoet langt ned.

CLS ligger ved kysten, så hvor end man skal hen, så starter man med en stigning. Jeg kan ikke huske alle ruterne, men jeg får sikkert tilsendt nogle gps-data, så det kommer senere. For dem som er kendte på Lanzarote, kan jeg dog sige, at turen gik nordpå, over Los Valles til Haria (stigningen til vindmøllerne). Stigningen til Vindmøllerne var den første større stigning vi mødte (efter ca. 35 km) og vi stoppede kort ved foden, hvor vi fik at vide, at vi skulle samles oppe ved vindmøllerne, men ellers var løbet frit derfra. Dagens green team-medlem var Belgiske Sven og han lagde sig i spidsen, så der hægtede jeg mig på hans hjul. Efter et stykke tid så jeg, at vi var blevet en lille gruppe på Candygirl, Danske Mads, Sven og jeg. Vi skiftedes til at tage førringer, men holdt et forholdsvis højt tempo. På et tidspunkt sagde Sven til os, at vi skulle tage det lidt roligt og få styr på pulsen inden sidste hårnåle-sving. Godt han gjorde det, for da vi rundede svinget, var der en laaaang strækning på vel 4-600 m (eller sådan føltes det) op til vindmøllerne, hvor vi havde modvind og stigningen var ikke blevet mindre. Jeg fulgte stadig med Sven og kom ”i mål” lige efter ham, men der var jeg også totalt smadret. Pulsen var høj og benene var fuldstændig syret til. C og Mads var lige bagefter og resten af gruppen kom dryssende ind lidt efter. Set i bakspejlet var det helt forkert kørt af mig, for når man skal holde mange kilometer endnu, så er det dumt at køre så hårdt, men jeg tænkte bare, at når der er en stigning, så skal der gives gas, for det gør vi jo herhjemme :blush:

Heldigvis venter der jo en nedkørsel efter en stigning, så på den anden side fik vi en lang nedkørsel i hårnåle-sving, men også lange lige landevejsstykker og asfalten var fin. Nu havde jeg jo ikke cykelcomputer på cyklen, så jeg kender ikke max hastighederne, men er dog ret sikker på, at der er blevet sat et par pr’s .... WROOOOOOOOOOOMMM

Efter Haria var vi på vej mod Mirador del Rio (stigning på nordspidsen), men et par stykker var blevet meget trætte og nede ved kysten i Arrieta ventede frokosten, så vi satte kursen derned i stedet. Det var nu også godt at få lidt mad og cola.

Efter frokostpausen skulle vi op på samme bjerg igen, men nu ad en anden vej. Fra kysten gennem en dal og landsbyen Tabayesco (som har lagt navn til stigningen). I alt ca 10 km og 550 højdemeter. Klokken var nu blevet 13, så solen stod højt. Op gennem dalen var der nu og da nogle vindpust med frisk luft fra kysten, men ellers var der bagende varmt fra bjergsiden og asfalten. Endnu engang dannede Sven, Mads, Candygirl og jeg en gruppe. Ret hurtigt kunne C og jeg dog mærke, at tempoet var for højt for os og vi lavede vores egen gruppe.

Billedet er faktisk fra stigningen, hvor C og jeg ligge i egen gruppe. CLS har en fotograf, der kører rundt og tager billeder af de forskellige aktiviteter.

8cec5349cc1.jpg

Det er dumt at starte for hurtigt og det tog dog også lidt tid inden jeg fik styr på pulsen igen. På et tidspunkt siger C, at ”nu har vi kørt 4 km”. Der var jeg allerede godt wasted og kunne næsten ikke overskue at vi ikke engang var halvvejs. Der var dog kun en vej og det var OP! kæmpe kæmpe kæmpe. Vores tempo passede ikke helt sammen og ca midtvejs skilles vi også og så var jeg alene. Bliver dog overhalet af Will (UK) kort efter og prøver at holde hans hjul, men det får min puls til at eksplodere, så jeg falder tilbage i mit eget tempo, hvor jeg ved jeg kan holde hele vejen op (ca 84%) Stigningen er stort set konstant op ad bjerget, men der er et par små plateauer, hvor man lige kan få skiftet gear og ændre lidt på trådet. Flere gang forsøgte jeg dog at skifte til et lavere gear, men der var ikke flere at give af. Så var jeg oppe og stå i pedalerne i et lidt højere gear, for at få lidt fart på cyklen og variation. Jeg har dog svært ved at holde pulsen kontrolleret i den stående kørsel, så bagefter måtte jeg hver gang arbejde for at få den ned i et roligt område igen :smile:

Ca 2-300 m foran mig kunne jeg se, at Mads og Will fik et samarbejde i gang. Jeg kunne ikke hente dem, men det var nu rart nok, at jeg nu og da kunne få et glimt af dem. De sidste hårnåle bliver lidt smalle og jeg synes varmen blev endnu mere trykkende, men skønt var det at runde sidste sving og få øje på parkeringspladsen, hvor målet var. Jeg havde ikke fået taget tid ved starten, da jeg ikke lige havde forudset, at jeg ville komme alene i mål, men jeg var 2-3 minutter efter de første, som var inde på 39 min, så min tid blev 41-42 min. Jeg havde jo ikke noget at sammenligne med, men følte at det var okay i forhold til, at det var første gang på stigningen :bigsmile:

Turen hjem herfra var stort set nedad eller med medvind (eller begge dele) så der fløj vi nærmest af sted. Turen gik ud over Famera, hvor der er blevet lagt ny asfalt på vejen. Tidligere har det åbenbart været den meget grove, ujævne slags, som er meget trættende at køre på. Jeg kunne jo slet ikke orientere mig på øen endnu, så på et tidspunkt må jeg spørge hvor langt vi har kørt, og hvor langt vi har igen. Der har vi kørt 89 km og har ca 10 igen. Vi ender på 101 km i alt.

Jeg har begrænset hukommelse i mit pulsur, så der er kun opsamlet pulsdata fra turene. Dagens kurve kan ses her (de to stigninger er mellem hhv. pkt 1-2 og 4-5)

Pulsdata :heartpump:

Max 174

Gns 140

Distance 101 km

puls2106yp2.jpg

Resten af dagen foregik vist ved pool’en, noget spisning og fodbold EM på storskærm.

Link to comment
Share on other sites

Velkommen hjem, fed tur, det må værer ret surt kunne se nogle 200m foran en og på hvad man kunne sparer af kræfter ved at sidde med :dry:

Øv, hvor bliver jeg misundlig når jeg læser om sådan en tur :bigsmile: sejt kørt :4thumbup:

Når man er nede og køre med 15 km/t så er det begrænset, hvor meget man sparer ved at ligge på hjul, så det var ikke så meget det jeg tænkte på, men mere at de ikke skulle komme så langt væk, at jeg ikke kunne se dem mere.

Og tak - det var en virkelig fed tur :smile:

Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 22. juni 2008

Benene føltes nogenlunde. Jeg havde jo frygtet på forhånd, hvordan det ville være at cykle så mange dage i træk, men det gik fint og jeg kunne selv følge med super-restituereren, Candygirl :laugh:

Vi startede dog ret hurtigt ud op mod den første landsby, Soo, og jeg var alvorligt bange for, at jeg ikke kunne følge med. Det viste sig dog, at det skyldtes nogle ryttere, som kun skulle køre den ene dag og ikke så langt. De havde derfor ganske god fart på fra starten. De skilte heldigvis hurtigt fra, så vi kunne få lidt mere tid til at blive varme i benene og jeg kunne forstå på de andre fra min gruppe, at jeg ikke var den eneste, der var blevet lidt nervøs der :w00t:

Dagens rute var lidt mere flad end gårsdagens. Turen gik over Famera til Femes, dog med stigningen fra den blide side. Femes er 608 m høj, fra den syd-vestlige side en lang, nogenlunde blid stigning, men fra den nordøstlige side vist lidt mere ond :gal: Vi tog den blide side :wink:

Der var dog en enkelt stejl passage, vel ca 1 km hvor tempoet blev lidt lavt. Jeg var ved at blive lukket inde, men fik kæmpet ud, så jeg kunne køre mit eget tempo op.

Frokost på et godt udsigtspunkt på Femes :4mewantfood: Valget stod derefter på om vi ville køre 25 km eller 45 km hjem. Valget faldt på 25 km (men det viste sig så at være 35 km alligevel). Vinden var i nord (faktisk alle dage) så turen hjemad var i modvind. Vi skulle i gennem Ildbjergene. Det er vist det samme som Timanfaya nationalparken. Der er jo masser af vulkaner på Lanzarote og ildbjergene er nogle af de endnu aktive vulkaner. I nationalparken er der næsten totalt goldt og landskabet er vulkaner og store klumper/klipper af lava, der er størknet på vejen ned og derfor er nogle store uformelige knolde.

Timanfaya_Park01.jpg

Vi fik et godt samarbejde i gruppen, så der blev trukket på skift, men det er godt nok en lang og lige vej. Jeg vil tro, man kan se den lige landevej 5 km frem og det er bare med svag stigning det meste af vejen. Men.... igen kommer nedkørsel efter stigning :4jumpy: Det er lækkert :laugh:

Pulsdata :heartpump:

Max 166

Gns 132

godt nok en lav gennemsnitspuls

Distance 83.7 km

puls2206cv5.jpg

ConceptII-Challenge, 2000 m

Dagens strabadser var dog ikke overstået, for det er sådan, at der hver søndag er en ro-challenge på ConceptII, så den måtte jeg jo lige tilmelde mig. Distancen var 2000 m, og den har jeg godt nok aldrig prøvet at maxe på før, men jeg har jo tidligere varmet op på 2000 m, så jeg vidste godt at jeg kunne.

Efter cyklingen fik vi spist en masse mad og slappet af, men måske ikke den helt optimale optakt til en max-test :laugh:

Jeg fik ikke varmet så meget op, men fik da indstillet draught-faktoren til ca 120. Der var godt nok en anden deltager, der sagde, at den burde ligge på 150, men jeg mente at kunne huske 110 - 130, så det gik jeg efter.

Jeg havde nok en lidt ambitiøs plan for at en sluttid på ca 7:00 min :4jumpy: Den byggede jeg på, at jeg ikke synes, at det er så hårdt at holde 1:45 min/500m, så det kunne jeg vel også gøre i 2000 m. Der blev jeg dog lidt klogere :blush: Bedste tid for kvinderne på CLS er da også 7:06 min, men det lod jeg mig ikke skræmme af. Det burde jeg nok være blevet, men ....

Jeg lagde ud på 1:45 og faktisk tror jeg også den var nede på 1:40 på et tidspunkt, men omkring de 700 m begyndte hastigheden at falde. Jeg var eneste kvinde, der deltog i challengen, så i princippet kæmpede jeg bare mod alle de tidligere kvindelige deltagere. Alligevel hører jeg på et tidspunkt en af de andre deltageres "coach" sige "Nu har du hende næsten... Du er éen meter foran" Det var ret demotiverende for mig, for jeg var slet ikke klar over, at vi kæmpede mod hinanden. Ikke sådan, at jeg gav op, men var bare sådan lidt overraskende. Jeg havde naturligvis min egnen Candy-coach med og hun kom både med mellemtider og opmuntrende tilråb.

Ved 1000 m var jeg totalt smadret og overvejede om jeg skulle droppe ud eller fingere en skade, for det var usandsynligt hårdt og jeg kunne ikke overskue, at jeg kun var halvvejs i løbet. Jeg måtte peppe mig selv med at det jo kun var 3-4 minutter, der manglede og jeg havde kørt hårdt dagen får i 40+ min og mere i den dur. Jeg blev desværre ved med at sætte tid til og var på et tidspunkt nede og kun have en hastighed på 1.55 (måske også lavere, men det bed jeg ikke lige mærke i). Heldigvis var der til en lille spurt, så de sidste 150 m holdt jeg mig på ca 1:50 og sluttiden blev 7:22.2 min :devil: Det var så hvad der var til på dagen, men den tid skal helt sikkert forbedres en gang :wink:

Det er underligt, hvordan da vi havde vores MOL-challenge, var jeg totalt smadret i lungerne bagefter. Denne gang var det mine underarme. Jeg havde holdt så hårdt om grebet, at jeg var fuldstændig syret til i underarmene og måtte bede C om at bære min vandflaske for jeg kunne næsten ikke bevæge fingrene eller løfte mine arme. Jeg vil tro, det skyldtes, at jeg var lidt træt i benene og derfor kompenserede mere ved at trække hårdere end jeg ellers ville.

Jeg havde troet, at jeg lige kunne lave lidt styrke bagefter, men det var der overhovedet ikke tale om alligeve.

Søndag var også den dag, hvor CLS havde 25 års jubilæum, så der var priser som for 25 år siden og lidt ekstra gøgl og underholdning, bl.a. Johnny Logan :gal: og Fyrværkeri :smile: Desuden kvalifiserede Spanien sig til semifinalen og det var en fest at se den kamp sammen med spaniolerne :4thumbup:

Edited by MarianneB
Link to comment
Share on other sites

Club La Santa, Lanzarote

mandag d. 23. juni 2008

Endnu en tidlig morgen :smile: Vi stod faktisk op kl 7.15 de fleste morgener, for at få god tid til morgenmad, oprette væskebalance, smøre solcreme på mv. inden der var briefing af dagens tur kl. 9.15 og afgang umiddelbart derefter.

Vi var vist ikke helt opmærksomme ved denne morgens briefing, for selv om jeg havde hørt ordet Tabayesco, havde jeg ikke opfattet, at vi skulle op af dét bjerg igen :4jumpy:

Der var flere, der valgte at holde hviledag fra cyklingen i dag, så der var kun éen gruppe til start. Vi var ni i gruppen, men snart faldt "den irriterende" fra, og efter ca 1½ time valgte belgiske Walter at køre hjem ad samme rute, som vi var kørt ud. Vi startede på en forholdsvis jævn rute, eller så jævn som den nu kan blive når man skal krydse øen. Det betød et langt stykke på en kedelig hovedvej med modvind og for meget trafik. På et tidspunkt drejer vi fra hovedvejen, som på der løb langs kysten. Det betød, at vi skulle ind i landet og det var sørme lige ved den stigning vi havde lært at kende som Tabayesco to dage tidligere :crazy:

Jeg tror Candygirl og jeg lige måtte synke et par gange og vende os til tanken om at skulle derop igen. På den anden side kan det godt være, at det var meget godt, at vi ikke havde kørt og tænkt på det i de knap to timer, det tog os at komme dertil. Min strategi blev fra starten at holde pulsen på det samme niveau som sidst og så give lidt mere gas til sidst, hvis der var kræfter til det.

Det gik meget fint og jeg havde ikke nogle egentlige kriser undervejs, men det er godt nok lang tid at holde en høj belastning. Jeg vidste jo at det ville tage mig i omegnen af 40 min at komme op, så da der var gået 10 min var der langt igen. Vi startede lidt spredt, jeg som nummer to. Jeg overhalede hurtigt Mark (UK) som lå foran mig, men det var vist bare fordi jeg havde et lidt hurtigt udlæg, for han holdt sig nogle hundrede meter bag mig hele resten af turen op.

Will (UK) overhalede mig igen. Han er altså en lille sej mand på vel ca 55 år. Også Leron (normalt coach for det hurtige hold) kom op til mig og kørte sammen med mig et par minutter. Jeg tror det var for lige at holde øje med, om jeg var okay, og ikke kørte over evne. Da han havde sikret sig det, trådte han lige så stille fra og lagde sig op til Will. Det var cool :shades:

På et tidspunkt er der et venstre-sving og det indikerer at ca 2/3 af turen er tilbagelagt. Jeg ved ikke, hvor præcist det er 2/3, men jeg var der ved 24:08 min, så jeg regnede med en forbedring af min tid fra sidste gang. Fra man tager det sidste sving og til "mål" (=parkeringspladsen) er der vel ca 3-400 m og der forsøgte jeg at starte min spurt. Det var dog for tidligt og selv om jeg havde været oppe og stå i pedalerne, måtte jeg lige holde lidt igen, inden jeg kunne sætte den sidste sprint ind. Tiden endte på 38:55 min, så det var en udmærket forbedring på 2-3 min i forhold til sidst :smile:

Jeg fik bagefter at vide, at jeg næste gang skulle satse på 35 minutter. Lige på dét tidspunkt lød det som en temmelig stor forbedring, men når jeg nu ser på pulskurven, synes jeg faktisk, at jeg burde være i stand til at ligge lidt højere på den sidste halvdel af opstigningen :unsure::devil:

Efter ca 20 min pause på parkeringspladsen var alle oppe og havde fået pusten og lidt frisk vand på flaskerne og så gik det ellers hjemad. Vi startede med en laaang nedkørsel og det gik stærkt :bike: Virkelig noget jeg blev bedre til i løbet af de dage vi var på Lanzerote. Der var dog også nogle ikke-stejle stigninger, som blev lidt ekstra hårde af modvinden, men på stykket fra San Bartolome over Muniche til Soo blev Candygirl og dirigeret i front. Jeg ved ikke om det var blevet spottet, at vi havde lidt ekstra energi og var lidt utålmodige, men det passede os nu rigtig fint :devil: :devil:

Pulsdata :heartpump:

Max 172

Gns 134

Distance 85.0 km

puls2306wf3.jpg

Tirsdag d. 24. juni 2008

Kort tur for at lade op til onsdagens lange tur. Det blev kun til 35-40 km og turen sluttede på en café i landsbyen La Santa, som ligger 2½ km fra CLS. Rigtig hyggeligt og dejligt at slutte tidligt. Jeg har ikke fået noteret noget fra turen, så der skete nok ikke det store.

Distance 35 km (tror jeg nok)

Da vi var så tidligt tilbage gik vi tidligt til Pool'en og så var der tid til styrketræning sidst på eftermiddagen. Der er det også rigtig dejlig varmt, så man behøver næsten ingen opvarmning :tongue:

Chin up (UH)

5+5+5+4

Video af 3. sæt

(jeg har faktisk fundet ud af at vende den 90 grader, men så bliver jeg lige 1½ gange så bred, så det forhindrer min forfænglighed mig i at poste i loggen :wink:)

supersættet med

DB lateral raise

8 * 8 kg

8 * 8 kg

8 * 8 kg

8 * 8 kg

DB Pull over

8 * 20 kg

8 * 20 kg

8 * 20 kg

supersættet med

Dips

5+5+5+5

Face Pull

10 * 12.5 kg

10 * 15 kg

10 * 15 kg

DB incline Press

8 * 14 kg

8 * 14 kg

8 * 14 kg

Decline sit up

10 * 10 kg

10 * 10 kg

Weighted hyper extensions

8 * 20 kg

8 * 20 kg

Hvis nogle af loggens læsere skulle være interesseret, så er der forøvrigt DB's op til 60 kg i fitnesscenteret og et VL rum med Eleiko-stang og skiver. Jeg kunne ikke lige vurdere, hvad stand de var i, og selv om vi spekulerede en del over det, så kunne vi ikke komme i tanke om nogle øvelser vi kunne bruge de DB's på 60 kg til :laugh: Maskinparken er Technogym.

Link to comment
Share on other sites

Club La Santa, Lanzarote

Hvis nogle af loggens læsere skulle være interesseret, så er der forøvrigt DB's op til 60 kg i fitnesscenteret ...... og selv om vi spekulerede en del over det, så kunne vi ikke komme i tanke om nogle øvelser vi kunne bruge de DB's på 60 kg til :laugh: Maskinparken er Technogym.

1 arms dødløft? :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 24. juni 2008

Kort tur for at lade op til onsdagens lange tur. Det blev kun til 35-40 km og turen sluttede på en café i landsbyen La Santa, som ligger 2½ km fra CLS. Rigtig hyggeligt og dejligt at slutte tidligt. Jeg har ikke fået noteret noget fra turen, så der skete nok ikke det store.

Distance 35 km (tror jeg nok)

Vi startede alle sammen samlet, men efter den første stigning ind i landet var der en del, der syntes tempoet var for højt, så vi splittede op i to grupper.

Vi var også lidt presset, men da det var en kort tur, valgte Marianne og jeg at holde os i den forreste gruppe :superman: (Så kunne vi altid lade os falde lidt tilbage hvis det var :innocent: ). Men vi holdt dog trit og endte med en gns.snit omkring 28 km/t.

Selve turen var 37,8 km.

Men fotograften havde jo fulgt os på den lange tur lørdag og taget en del billeder, men ingen fra siden, hvor man rigtigt kan man kører op ad en stigning. Så vi fik en, der var lidt mere kendt på Lanzarote til at vise os et egnet sted (tæt på) og så havde vi en lille fotosession d_canon.gif

På vej hjem var vi også et smut forbi cykelbutikken i La Santa. Mange lækre ting - men især cykler fra andre besøgene værd at kaste et blik på :w00t:

Edited by Candygirl
Link to comment
Share on other sites

1 arms dødløft? :bigsmile:

:laugh:

Ja, det kunne vi måske.

Vi startede alle sammen samlet, men efter den første stigning ind i landet var der en del, der syntes tempoet var for højt, så vi splittede op i to grupper.

Vi var også lidt presset, men da det var en kort tur, valgte Marianne og jeg at holde os i den forreste gruppe :superman: (Så kunne vi altid lade os falde lidt tilbage hvis det var :innocent: ). Men vi holdt dog trit og endte med en gns.snit omkring 28 km/t.

Selve turen var 37,8 km.

Men fotograften havde jo fulgt os på den lange tur lørdag og taget en del billeder, men ingen fra siden, hvor man rigtigt kan man kører op ad en stigning. Så vi fik en, der var lidt mere kendt på Lanzarote til at vise os et egnet sted (tæt på) og så havde vi en lille fotosession d_canon.gif

På vej hjem var vi også et smut forbi cykelbutikken i La Santa. Mange lækre ting - men især cykler fra andre besøgene værd at kaste et blik på :w00t:

Hvaaaa'? Kunne du ikke finde din egen log? :tongue:

Men tak :smile:

Link to comment
Share on other sites

Club La Santa, Lanzarote

Onsdag d. 25. juni 2008

Dette var dagen for den rigtig lange tur :4jumpy: 140 km var målet, men der var flere steder turen kunne afkortes, hvis det blev nødvendigt. Ruten havde udgangspunkt i ironman-ruten, som kan ses her Klikkelik. Vi skulle dog ikke køre alle 180 km, så lykken mellem 1- og 10-tallet kørte vi ikke, men tog den korteste vej :smile: Bortset fra det, mener jeg vi næsten kørte som vist.

Da det ville blive en lang dag, skulle vi starte lidt tidligere end normalt, så kl. 8.30 var vi klar til afgang. Det var køligt, overskyet og blæsende fra morgenen af, så nogle ryttere havde taget ærmer på. Det undlod jeg dog. Vi startede med at køre op midt på øen, inden det gik nordpå. Det betød at vi atter skulle op ad stigningen ved vindmøllerne. Denne gang tog jeg den dog i lidt mere dæmpet tempo, men det var saft-suseme stadig hård :gal: De sidste par hundrede meter i modvinden trækker lige det sidste ud af lårene. Heldigvis var jeg ikke sidst, så der var da en lille pause på toppen.

Jeg havde faktisk lidt ondt af Belgiske Walter, som altid var sidst. Hver gang han kom op, skulle vi videre, så han fik aldrig særlig lange pauser. Det minder mig egentlig lidt om da jeg var på ski-ferie med 11 andre, der var meget mere erfarne end jeg var :cry::tongue:

Denne gang kom vi helt op nordpå til Mirador del Rio (som vi jo skippede på den første dag) Det var endnu en hård og lang stigning, med sving og ujævn stigning. Det betød, at jeg flere gange troede at NU var jeg ved toppen, men så drejede vejen og stigningen fortsatte :blush: Der var nu en utrolig flot udsigt ud over nogle småøer nord for Lanzarote, så den kunne man jo lige nå at nyde, mens tempoet ikke var så højt og solen var kommet frem. Da vi var forsamlet på toppen havde vi udsigt til 12 km nedkørsel ned til Arietta, hvor servicevognen ventede med sandwich, cola osv. Det var en virkelig fed nedkørsel uden mange skarpe sving, men rigtig god asfalt, medvind og overblik. En af de andre satte hastigheds-PR på 73.8 km/t. Han kørte helt sikkert hurtigere end mig, men jeg havde nu også ret god fart på :smile:

Efter pausen fortsatte vi sydpå ad den keeeedelig hovedvej. Heldigvis var der god fart på i medvinden og vi fik etableret 5-minutters skift, der kørte ret godt. Et par stykker faldt fra undervejs (stak tilbage til CLS) så resten af turen var vi kun 6 ryttere.

Da vi kom til Yaiza var servicevognen der igen, så der blev lige tanket lidt mere kulhydrat mv. Samtidig skulle vi beslutte om vi ville rundt om El Golfo, som er den sydvestlige løkke. Den er ca 15 km lang - ikke forfærdelig kuperet, men meget eksponeret for blæsten. Vi fik at vide, at det var pigerne, der skulle tage beslutningen. Vi havde på daværende tidspunkt vist nok tilbagelagt små 100 km. Det endte med at vi besluttede at vi skulle have El Golfo med - eller måske var det bare mig, der besluttede det :blush: Det var nu en rigtig flot tur og fotografen var med igen, så der blev også lige skudt et par flotte billeder

Bemærk sponsortrøjerne. Man følte sig sq næsten som en del af et cykelhold :laugh:

8cec8904cv6.jpg

Turen hjemad gik over ildbjergene igen - lang lige vej med let stigning i modvind :unhappy: Det var lidt kedeligt på det tidspunkt, men jeg følte mig nu godt kørende alligevel, meeennn... jeg tror nok fyrene trak lidt mere end jeg, så vi blev nok sparet lidt :wink: De sidste ca 20 km var mere eller mindre nedkørsel. Godt nok i modvinden, men det betød ikke det store.

Sjovt nok blev jeg super-træt, da vi kunne se CLS og vel kun manglede 4-5 km. Pludselig syntes jeg skoene føltes for små, jeg var træt i lænden og havde ikke så meget kraft tilbage i benene, men heldigvis klarede jeg også de sidste kilometer :tongue: Det var skønt at rulle ind på CLS - længste tur jeg har kørt... Og det var det så også for vores coach Phil Price :w00t:

Om aftenen fælles-middag for alle deltagerne på event'et. Det var rart at se alle i "civil" og få snakket lidt mere cykling :bigsmile:

Torsdag d. 26. juni 2008

Vi valgte at holde cykelfri på den sidste hele dag vi havde på CLS. Det betød, at vi fik tid til en wind surfing-instruktion, lidt ekstra afslapning i pool-området, hvor vi arbejdede hårdt på at få udlignet vores cykelrytter-tan. Sidst på eftermiddagen en omgang udendørs Latin-step. Det er egentlig bare step, hvor der er lidt mere sving i hofterne og latin-musik. Det var varmt i solen, men også sjovt at prøve.

Om aftenen - Spanien i semifinalen :superman:

Fredag d. 27. juni 2008

Vi havde planlagt, at jeg lige kunne nå en tidlig omgang styrketræning og Candygirl noget løb og svøm, inden vi skulle chekke ud af værelset. Desværre åbnede fitnesscenteret først lidt senere, så jeg kom med på løbeturen. 2 km blev det til og det er vist første tur siden DHL-stafetten sidste år :tongue: Det taget i betragtning, gik det nu faktisk meget fint, men kunne nu mærkes lidt i knæene dagen efter. Det var måske ikke det smarteste at gøre, når jeg ikke havde løbesko med.

Nå men... Summa sumarum - det var en totaaaalt lækker ferie og jeg er klar på at gøre det igen.. ikke mindst fordi jeg havde så godt selskab :superman:

Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 29. juni 2008

Landevejscykling med Fdk.

Jeg havde aftalt med Candygirl, at vi ville køre med det hurtige hold, men pga. ferie var der kun et hold og det ville køre som det langsomme :dry: Well - det kunne jo være okay.

Vi var 7-9 ryttere til start og jeg kom til at ligge i front med coach-Brian. Jeg syntes da godt nok tempoet var højt i forhold til, at det var det langsomme hold, men jeg fulgte da med, selv om jeg var lidt nervøs for om benene kunne holde til det tempo :blush: Det var især på stigningerne, hvor det trak tænder ud.

Undervejs blev der to intervaller med rulleskift og jeg var tæt på at melde fra, for tempoet stiger ofte helt vildt under rulleskift, men heldigvis medvirkede mine bekymrede udmeldinger vist til at tempoet blev holdt nogenlunde nede. Det var nu ikke lige min dag mht. rulleskift. Først fik jeg at vide, at jeg lagde mig for hurtigt ind foran, bagefter sænkede jeg ikke tempoet nok, når jeg gav føringen fra mig.

Jeg var egentlig bare glad, da vi fik at vide, at nu gik det bare hjemad ad den korteste vej. Jeg talte lidt med coach-Brian på vejen ind mod byen, hvor jeg nævnte, at jeg synes hastigheden havde været høj. Det viste sig så, at tempoet stiger efterhånden som rytterne kommer i bedre form. Så da jeg troede, at jeg ville have større overskud fordi jeg var kommet i bedre form, blev jeg snydt :tongue:

Turen blev på 97.5 km og sådan bagefter tænkte jeg, at jeg måske bare skulle have taget en lille trilletur selv :smile: Det havde vist passet bedre til dagsformen. Heldigvis fandt jeg lige et sted, hvor jeg kunne holde en laaaaang kaffepause inden de sidste km hjem :bigsmile:

Pulsdata :heartpump:

Max 91%

Gns 62%

Hastighed :bike: inkl. bykørsel

Max 58.7 km/t

Gns 28.1 km/t

post-10703-1214860814_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Det er dejlig læsning om alle jeres oplevelser, så her er det vel tilladt at være lidt misundelig.

Flot kørt op ad de bakker, så er det dejligt at komme hjem til de små knolde i DK for de er jo ikke noget sammenlignet med dem i har kørt. :laugh:

Mange tak :smile:

Ja, det er helt okay at være misundelig, for det var en virkelig god oplevelse :sun:

Du har helt ret i at knoldene er fuldstændig anderledes herhjemme, men de bliver så også kørt ret anderledes. Jeg synes i hvert fald ofte bare jeg giver gas herhjemme, men det holder ikke helt, hvis stigningen er flere kilometer lang. Der forsøgte jeg i hvert fald bare at holde pulsen kontrolleret :smile:

Link to comment
Share on other sites

Mange tak :smile:

Ja, det er helt okay at være misundelig, for det var en virkelig god oplevelse :sun:

Du har helt ret i at knoldene er fuldstændig anderledes herhjemme, men de bliver så også kørt ret anderledes. Jeg synes i hvert fald ofte bare jeg giver gas herhjemme, men det holder ikke helt, hvis stigningen er flere kilometer lang. Der forsøgte jeg i hvert fald bare at holde pulsen kontrolleret :smile:

Jeg tror også det er det vigtigste at finde et pulsområde man kan køre i når man snakker så lange bakker, det var i hvertfald det jeg erfarede sidste år da jeg var i Alperne og køre i en uge.

Link to comment
Share on other sites

Jeg må indrømme, at jeg ikke lige har forstået, hvorfor jeg skulle? :unsure:

Og jeg plejer at udvælge mine konkurrencer, så jeg har en chance for at vinde dem, og det har jeg ikke her :tongue:

For konkurrencen skyld og mon ikke du kan vinde i snit og måske flest højdemeter? hvis man ikke kan vinde i hovedkonkurrencen må man jo gå efter andet :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror også det er det vigtigste at finde et pulsområde man kan køre i når man snakker så lange bakker, det var i hvertfald det jeg erfarede sidste år da jeg var i Alperne og køre i en uge.

Jamen, så er du sikkert meget mere erfaren mht. bjergkørsel end jeg :smile: Jeg kan forestille mig, at der i alperne også er et issue med, at luften bliver tyndere når man er højest? :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 1. juli 2008

Jeg har besluttet mig for at tage nogle dages pause fra landevejscyklingen. Vi fik det anbefalet af vores coach på La Santa, da en uges (5 dages) intens cykling kræver lidt ekstra restitution bagefter. Desuden var jeg jo meget mere træt end forventet i søndags, så det indikerer ligesom, at han nok har ret :rolleyes:

I dag var der styrketræning på programmet :smile:

Opvarmning

Concept 2

500 m, 2:01 min

500 m, 1:54 min

Front Squat

8 * stang

8 * 51 kg

8 * 51 kg

Squat

8 * 71 kg

8 * 71 kg

De var u-sand-syn-lig tunge :cry: Jeg fik bare en brændende følelse på forsiden af låret og den blev der faktisk resten af træningen, hver gang jeg flexede musklerne :unhappy: Jeg ved ikke om det er ovennævnte træthed i benene, der gjorde det, eller om det bare er fordi min sparsomme styrketræning ikke er nok til at vedligeholde styrken :unsure: Det bliver nok hårdt at komme igang igen med den tunge styrketræning :blush:

Dødløft

8 * 71 kg

8 * 71 kg

8 * 71 kg

Chins (UH)

6+5+3+4

supersættet

Dips

6+6+6+6

DB Lateral raise

8 * 7 kg

8 * 7 kg

8 * 7 kg

Face Pull

8 * 15 kg

8 * 15 kg

8 * 15 kg

Bench Press

8 * 31 kg

8 * 36 kg

8 * 41 kg

Jeg plejer jo ikke at køre BP når jeg ikke har spotter, men i dag forsøgte jeg, startende med lav vægt. Ja, jeg sluttede jo egentlig også med lav vægt :tongue:

Hyper Extensions

8 * BW

8 * BW

8 * BW

Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 5. juli 2008

Jeg havde massive doms efter tirsdagens styrketræning. Faktisk meget mere end jeg synes, jeg var berettiget til :blink: Onsdag og torsdag jamrede jeg næsten, hver gang jeg skulle rejse mig fra kontorstolen, men fredag var det heldigvis blevet bedre. For ikke at starte for hårdt op efter ferien havde jeg planlagt at tage tidligt fri og det passede jo perfekt med, at Candygirl og jeg aftalte en tur på landevejen.

Jeg fik heldigvis gennemtrumfet, at det ikke skulle være for langt og ikke for hurtigt :smile: Det blev til ca 55 km rundt om Amager og Avedøre Holme. Tempoet var behageligt hele vejen. Vi lå det meste af tiden ved siden af hinanden og nød det gode vejr og først da vi skulle syd over Amager Fælled lagde vi os og tog skiftende føringer i modvinden. Selv om MaxPower ikke var med på turen, tog vi os lige tid til en MaxPause, inden vi skulle over mod dragør og norpå igen.

Da vi kom ud i medvinden rundt om lufthavnen holdt vi en hastighed p 40+ km/t uden at anstrenge os helt vildt. Det var bare op på den store klinge og så der ud af :bike: WROOOMMMMM :superman:

Pulsdata :heartpump:

Max 84%

Gns 59%

Hastighed :bike:

Max 43.1 km/t

Gns 26.1 km/t

Distance 55.3 km

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 7. juli 2008

Jeg synes min træning har været lidt for rodet på det sidste og jeg har ikke rigtig kunnet få tiden til at hænge sammen, så jeg vil i en periode forsøge at nå 2 gange styrketræning og 2 gange landevejscykling om ugen. Det bliver selvfølgelig nemt lidt svært at holde en fast rytme her i ferie-sæsonen, men nu skal det i hvert fald forsøges. Med i overvejelserne er også at cyklingen tager ret lang tid hver gang jeg er afsted og jeg savner styrketræningen :smile:

Dagens træningsmæssige indslag var styrketræning.

Opvarmning

Cross trainer

10 min

(eller var det kun 5 min :4whistling:)

Chins (UH)

6+5+4

supersættet med

Dips

8+8+8

Front Squat

6 * 51 kg

6 * 51 kg

6 * 51 kg

Squat

6 * 71 kg

6 * 71 kg

Stiff legged Dead Lift

8 * 71 kg

8 * 71 kg

8 * 71 kg

Længe siden, men gensyn med en kær ven :wub:

Bench Press

8 * 36 kg

8 * 41 kg

8 * 41 kg

Military Press

8 * 25 kg

6 * 20 kg

6 * 20 kg

Det startede meget godt i første sæt, men så var det som om jeg fik ført stangen op i en forkert bane og så gik de sidste to sæt ikke så godt :unhappy: Det er ellers det eneste jeg mærker til min skulder nu, altså hvis jeg kommer i en forkert bane :smile:

Face Pull

6 * 20 kg

6 * 20 kg

6 * 20 kg

Cable Superman Press

8 * 12.5 kg

8 * 12.5 kg

Jeg har fået at vide, at jeg bør lave noget mere udstrækning, så det blev lagt ind til sidst. I mellem stræk kunne jeg jo lige starte på mit nye projekt BW-Pull Up (OH) :tongue:

Assisted Pull Up (OH)

4 * - 20 kg

5 * - 25 kg

5 * - 25 kg

Det føles underligt at holde så bredt, som man er nødt til i det tårn jeg benyttede. Håber dog at hente en del hurtigt på teknik og tilvænning :blush:

Der var ikke så mange i centeret i dag, men af en eller anden grund var der vildt mange i frivægtsområdet. Måske det er dem, der træner mest i løbet af sommeren, der benytter frie vægte :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Jeg skulle have været ude og cykle med Heino-holdet i aftes (og Candy+MaxP), men en lang arbejdsdag ødelagde den plan. Da jeg kom afsted fra arbejde orkede jeg ikke at cykle - bortset fra hjem - selv om vejret var rigtig fint :blush: Så nu "skylder" jeg to gange landevejscykling i denne uge. Det når jeg vist ikke med mindre den ene tur bliver meget kort og hurtig. Det er måske også lidt dumt, at en "rigtig" tur helst skal være over 60-70 km. Det må da være muligt at give gas 1 time ~ 35 km :unsure: Det skal måske prøves i morgen :smile:

Torsdag d. 10. juli 2008

I dag blev det til styrketræning.

Opvarmning

Concept 2

500 m, 1:59 min

500 m, 1:54 min

Chin up (UH)

6+5+3+3

supersættet med

Dips

8+8+7+5

Fik lavet lidt skuldermobilitetsøvelser og udstrækning mellem sæt :smile:

BB BOR

8 * 35 kg

8 * 35 kg

Yates rows

8 * 35 kg

8 * 35 kg

(er det ikke bare rows med underhåndsgreb? :unsure:)

DB incline Press

10 * 14 kg

10 * 14 kg

10 * 14 kg

Face Pull

10 * 15 kg

10 * 15 kg

10 * 15 kg

DB Shoulder press

6 * 14 kg

6 * 14 kg

6 * 14 kg

6 * 14 kg

Dødløft

8 * 51 kg

8 * 61 kg

8 * 71 kg

8 * 71 kg

En-de-lig var der plads til, at jeg kunne dødløfte

Projekt BW-Pull Up (OH)

6 * -25 kg

4 * -25 kg

3 * -25 kg

3 * -25 kg

Jeg syntes egentlig det startede bedre end sidst, men det gik godt nok hurtigt ned ad bakke :unhappy: Well, det ville nok hjælpe, hvis jeg lagde øvelsen lidt tidligere i min Workout :wink:

Dagens mest underholdende (og dog sørgelige) indslag var en pige, der gik på et løbebånd mens hun lavede skulderpress med 2-3 kg håndvægte :nonono:

Efter træningen var jeg inde og se Kung Fu Panda. Den var vildt sjov og en af de bedste animationsfilm jeg har set længe.

kungfupanda%20poster%202.jpg

Lige et par quotes fra filmen:

Legend tells of a legendary warrior whose kung fu skills were the stuff of legend.

It is said that his enemies would go blind from over-exposure to pure awesomeness! :biggrin:

Yesterday is history,

tomorrow is a mystery,

but today is a gift.

That is why it is called the present. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share