MarianneB - The Discipline of Steel


MarianneB
 Share

Recommended Posts

Torsdag d. 9. september 2008

I dag var jeg til min første spinningtime i 1½ måned :w00t: Inden timen fik jeg lige lavet lidt udstræk. Bl.a. det stræk RuneN anbefalede... tror jeg nok. Jeg prøvede i hvert fald :unsure:

Timen var en basis time med Kim Greisen på Royal. Jeg har vist kun kørt hos Kim en enkelt gang før, men har kører nogle gode timer. Der er ikke så mange udmeldinger om hastighed og belastning, så det er meget op til deltageren selv at lægge belastningen på. Det er jo sådan set fint, når der er nogle der gerne vil køre en basistime hårdt.

Jeg kørte ret behersket. Forsøgte at køre en del tungt tråd for at få kørt nogle watt uden at få pulsen for højt op. Det blev til:

Pulsdata :heartpump:

Max 89% (af pulsreserven)

Gns 76%

Vi fik lov til at slutte af til et remix af porrepigen :laugh: Det er første gang jeg har spinnet til den...

Link to comment
Share on other sites

Inden timen fik jeg lige lavet lidt udstræk. Bl.a. det stræk RuneN anbefalede... tror jeg nok. Jeg prøvede i hvert fald :unsure:

Jeg har googlet på livet løs, men jeg kan simpelthen ikke finde en video eller bedre beskrivelse af strækket. Men man skulle helst kunne mærke et ret tydeligt stræk i r*ven, når man læner sig fremover :laugh:

I min Google-frenzy fandt jeg dog en video af et ganske nifty siddende stræk, jeg også har brugt, da man kan lave det på kontorstolen :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har googlet på livet løs, men jeg kan simpelthen ikke finde en video eller bedre beskrivelse af strækket. Men man skulle helst kunne mærke et ret tydeligt stræk i r*ven, når man læner sig fremover :laugh:

I min Google-frenzy fandt jeg dog en video af et ganske nifty siddende stræk, jeg også har brugt, da man kan lave det på kontorstolen :smile:

http://www.fitsugar.com/121200 :unsure:

:smile:

Link to comment
Share on other sites

Lige præcis - det er som at se mig udføre den :tongue:

Jeg var faktisk inde i det link du altid poster - billeder af astanga-serien - for at finde et billede, men synes da egentlig ikke der er så mange billeder der :rolleyes:

Godt at se dig i salen igen! :bigsmile: Du skulle ha taget timen efter også - den var så sindsyg hård at jeg fik lyst til at start min log igen for at fortælle om den :tongue:

Heh... Det passede nu mig fint med bare éen time i går, men det skal vist fast på programmet med noget mere spinning, for jeg synes ikke jeg havde 100% overskud hele timen :blush:

Yes - lige præcis den! I bowz down to ur superior Googling skillz :bowdown::laugh:

Edit: Hende der lærte mig strækket er faktisk Yoga-instruktør - så det giver pludselig god mening :wink:

post-10703-1223625646_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 10. oktober 2008

En ven af mig foreslog, at jeg skulle prøve yoga for at få løsnet noget op i kroppen :rolleyes: Jeg sagde okay, hvis han ville med. Jeg var egentlig ret sikker på, at han ville sige nej, men det gjorde han ikke :w00t: Så i aftes var det afsted til Astanga-intro :smile: Inden timen startede måtte jeg dog lige lave lidt andet.

Opvarmning

Concept 2

1000 m, 4:02 min

Pull Down

8 * 50 kg

8 * 50 kg

8 * 50 kg

Chin up (UH)

5 * BW

5 * BW

4 * BW

Blev vist lidt tung af, at det var efter aftensmad :blush:

Nåede ikke mere, for så var det tid for Yoga :unsure: Timen startede med vi fik forklaret hvad det gik ud på og hvad yoga er. Vi fik gennemgået de forskellige "låse". Jeg har været til noget yoga-agtigt i sats for længe siden, så det var ikke helt nyt for mig, men jeg tror nok min ven blev lidt overrasket over at høre om anal-låsen :laugh:

Jeg må indrømme, at jeg også synes at det med at låsene gør at varmen ophobes inde i kroppen, lyder lidt hokus-pokus for mig, men jeg var besluttet på at holden en open mind og bare opleve.

Vi gennemgik solhilsen A og -B nogle gange og havde selvfølgelig fokus på vejrtrækning. Vi nåede også et par af de stående stillinger til sidst og blev erklæret klar til et yoga-hold på basis-niveau bagefter.

Det var ikke nogen åbenbaring for mig, men heller ikke så kedeligt og fjollet som jeg havde frygtet, så jeg tror da jeg prøver det igen snart.

Timen sluttede kl 20.45 og jeg havde ikke lige set at centeret lukker kl 21 om fredagen, så jeg havde først lige fået tøj på, da der kom en og gerne ville lukke. Så kan det godt være jeg fik lagt en hurtig make-up og ud i natten med vådt hår :laugh:

God lørdag MOL'ere :hippy:

Link to comment
Share on other sites

Spændende :shades:

Jep :smile:

Søndag d. 12. oktober 2008

Både i går og i dag har jeg været i haven nogle timer for at gøre klar til vinteren. Det skrider fremad, men der er godt nok en del gravearbejde endnu... Pyha - det er tungt :rolleyes: og kan næsten gøre det ud for træning, men jeg valgte alligevel at tage afsted i eftermiddag. Heldigvis var dødløft ikke på programmet, for det har jeg lavet nok af når jeg graver :smile:

Næsten alle øvelser blev supersættet to og to.

Push up

10 + 10 + 10

DB lateral raise

8 * 8 kg

8 * 8 kg

8 * 8 kg

DB incline Press

8 * 16 kg

7 * 16 kg

7 * 16 kg

Push down

10 * 27.5 kg

10 * 27.5 kg

10 * 27.5 kg

Standing cable one arm twisting push

10 * 10 kg

10 * 10 kg

10 * 10 kg

Dips

5 * BW

Hmmm... lidt for sent i WO'en og så er havearbejdet også lidt hårdt ved skulderen, så jeg droppede at lave flere :dry:

DB rear lateral raise

8 * 5 kg

8 * 5 kg

8 * 5 kg

Den føltes for en gang skyld let :w00t: Jeg synes da ellers ikke jeg har været så flittig med at træne bagskulderen, men måske der er en anden øvelse, der rammer den :unsure:

Lying triceps Extensions (EZ)

8 * 17.5 kg + stang

8 * 17.5 kg + stang

8 * 17.5 kg + stang

DB Pull over

8 * 18 kg

8 * 18 kg

8 * 18 kg

Udstrækning :smile:

Det endte igen med overvejende 3 * 8 træning, selv om jeg proklamerede noget med 4 * 6 for et par indlæg siden :raisebrow: Mon næste uge vil være et godt tidspunkt til at lave noget tungere træning? stay tuned to see :shades:

Link to comment
Share on other sites

Jeg fortryder nok at have spurgt - menøøhm, hvad er det? :laugh:

Nu er jeg lidt usikker på hvor M har været til yoga henne, men i de lidt pænere kredse hedder den normalt rodlåsen eller Mulabandha på sanskrit.

Men det ændrer naturligvis ikke ved at det godt kan kaldes anallåsen, for det er basalt set en sammentrækning af mellemkødet/anus

http://ashtangayoga.info/ujjayi-bandha-dristi/bandha.html

- Enjoy :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Haha, "anallåsen" :4thumbup: Kunne være man skulle begynde til yoga :tongue:
Jeg fortryder nok at have spurgt - menøøhm, hvad er det? :laugh:
Nu er jeg lidt usikker på hvor M har været til yoga henne, men i de lidt pænere kredse hedder den normalt rodlåsen eller Mulabandha på sanskrit.

Men det ændrer naturligvis ikke ved at det godt kan kaldes anallåsen, for det er basalt set en sammentrækning af mellemkødet/anus

http://ashtangayoga.info/ujjayi-bandha-dristi/bandha.html

- Enjoy :tongue:

Godt at man kan regne med MOL's egen Yoga-guru :smile:

Jeg mener godt nok, det var et ganske sobert sted jeg var til yoga, men der var en engelsk-talende pige med på holdet, så Anal-lås er sådan set min egen oversættelse af 'The anal lock' :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 13. oktober 2008

Træningen i dag trak lidt ud, men det var i hyggeligt selskab :smile:

Der skulle jo løftes lidt tungere og jeg var egentlig lidt spændt på, hvordan det ville gå :unsure: Det gik vist nogenlunde... Programmet var ben og mave.

Squat

10 * stang

10 * 50 kg

6 * 70 kg

6 * 80 kg

6 * 80 kg

5 * 85 kg :blush:

Iiihh altså - jeg var tæt på ikke at få 5. rep op i sidste sæt, så turde ikke forsøge mig med 6. rep uden safety bars eller spotter. Dybden var heller ikke heeeelt god på sidste sæt.

Stiff legged dead lift

8 * 50 kg

6 * 80 kg

6 * 80 kg

6 * 90 kg

2 * 100 kg :gal:

2 * 90 kg

joh... jah... det blev nok lidt tungt til sidst :4whistling:

BB Walking Lunges

20 skridt * 35 kg

20 skridt * 35 kg

20 skridt * 35 kg

20 skridt * 35 kg

Weighted hyper extensions

10 * 10 kg

8 * 20 kg

8 * 20 kg

8 * 20 kg

Phew - det blev jeg da godt varm af :tongue:

Weighted crunches

10 * 10 kg

10 * 10 kg

10 * 10 kg

supersættet med

Weighted twisted crunches

10 * 10 kg (H+V)

10 * 10 kg (H+V)

10 * 10 kg (H+V)

Jeg kom vist til at overvurdere min styrke lidt i de første par øvelser. Sådan bagefter kan jeg jo også godt se, at det var hvad jeg løftede i foråret, da jeg løftede tungest, så det er nok forståeligt, at jeg ikke er der endnu. Det skal nok snart komme :4flex:

Hjem og lave laks med spinat, revne rødbeder og gulerødder, mixet med hytteost og i ovnen ca ½ time :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Nu aner jeg absolut intet om styrketræning, men er det ikke rimlig meget at løfte 50-100 kg?
Synes da bestemt også det er nogen imponerende kg! :devil: :4thumbup:

Thanks, guys :smile:

Joh... Jeg synes da også det blev ret tungt, men det gør mig jo ikke til et styrke-unikum.

Jeg fik dog et godt råd, da jeg startede med styrketræning og det var, at det skulle være f**king hårdt hver gang :devil: Jeg kan også næsten altid mærke i kroppen dagen efter, hvilke muskler der er blevet trænet i det seneste styrketræningspas. I dag stor ømhed i Gluteus maximus efter Walking Lunges. Og du googler bare, Rune, hvis du er i tvivl om hvor Gluteus sidder :laugh:

Den der lakseret lyder ret så lækker - er det bare ved 180 grader? :4mewantfood:

Jeg tror, jeg satte ovnen på 200 grader, men den nåede vist ikke at blive varm på de få minutter det tog at foreberede retten, så det var sådan set ved stigende varme :smile:

Jeg havde forresten også frisk revet peberrod i retten :smile: Bon appetit

Link to comment
Share on other sites

Jeg fik dog et godt råd, da jeg startede med styrketræning og det var, at det skulle være f**king hårdt hver gang :devil: Jeg kan også næsten altid mærke i kroppen dagen efter, hvilke muskler der er blevet trænet i det seneste styrketræningspas. I dag stor ømhed i Gluteus maximus efter Walking Lunges. Og du googler bare, Rune, hvis du er i tvivl om hvor Gluteus sidder :laugh:

Lyder som et fornuftigt råd :smile:

Nu har jeg jo allerede bevist mine Google-evner - eller mangel på samme, så jeg ved snart ikke :blush: Men det er jo heller ikke nødvendigt - ved nemlig godt, at det er nede i nærheden af anallåsen(i finere og fornemme kredse kendt som rodlåsen)'s funktionsområde :4smartass:

Jeg tror, jeg satte ovnen på 200 grader, men den nåede vist ikke at blive varm på de få minutter det tog at foreberede retten, så det var sådan set ved stigende varme :smile:

Jeg havde forresten også frisk revet peberrod i retten :smile: Bon appetit

Takker - det må helt klart prøves. Laks er totalt favoritfisk.

Link to comment
Share on other sites

HØHØ!! ganske underholdende at stå op til (efter et par dage ude af huset), anallåse og alting...

Og jeg sidder i øvrigt også altid og er temmelig imponeret over de vægte der ryger rundt herind. Der var jo også en poking på at stille op i et eller andet fitnæs-noget så det er vi flere der er.

Det er i øvrigt ret støjende at faile i squat. For maaange år siden jeg jeg trænede inde i firmamotionsrummet en sen nattetime og var ganske alene måtte jeg lade stangen falde på gulvet da jeg ikke kom op igen. Stort brag - det ville ganske givet vække en del opsigt i FDK.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

HØHØ!! ganske underholdende at stå op til (efter et par dage ude af huset), anallåse og alting...

Og jeg sidder i øvrigt også altid og er temmelig imponeret over de vægte der ryger rundt herind. Der var jo også en poking på at stille op i et eller andet fitnæs-noget så det er vi flere der er.

Det er i øvrigt ret støjende at faile i squat. For maaange år siden jeg jeg trænede inde i firmamotionsrummet en sen nattetime og var ganske alene måtte jeg lade stangen falde på gulvet da jeg ikke kom op igen. Stort brag - det ville ganske givet vække en del opsigt i FDK.

Dejligt at kunne levere lidt underholdning :laugh:

Jeg har stadig ikke planer om at stille op i konkurrencer :smile:

Nu var det godt nok i IK99 jeg trænede i mandags, så det er ikke helt unormalt, at der bliver larmet. Det er dog ikke lige min stil at tiltrække mig den opmærksomhed :blush: Jeg lægger endda stangen stille ned når jeg dødløfter, selv om jeg nogle gange har lyst til at bare droppe den :4whistling: Jeg kunne sikkert også have fået spot i IK, hvis jeg havde bedt om det, men det var lidt for sent da jeg opdagede hvor tungt det var :rolleyes:

Og du har helt ret i, at der bliver kigget i Fdk, hvis man laver for stort rabalder boomax3.gif

Link to comment
Share on other sites

Dejligt at kunne levere lidt underholdning :laugh:

Jeg har stadig ikke planer om at stille op i konkurrencer :smile:

Nu var det godt nok i IK99 jeg trænede i mandags, så det er ikke helt unormalt, at der bliver larmet. Det er dog ikke lige min stil at tiltrække mig den opmærksomhed :blush: Jeg lægger endda stangen stille ned når jeg dødløfter, selv om jeg nogle gange har lyst til at bare droppe den :4whistling: Jeg kunne sikkert også have fået spot i IK, hvis jeg havde bedt om det, men det var lidt for sent da jeg opdagede hvor tungt det var :rolleyes:

Og du har helt ret i, at der bliver kigget i Fdk, hvis man laver for stort rabalder boomax3.gif

Jo da du skal da stille op :smile:

Jeg kom også til at slippe 110 kg ved dødlyft i Equinox og der har de ikke nogle gummimåtter, uha det larmet, man kigger lige omkring bagefter, men der kom ikke nogle og brokket sig, betyder det mon det er ok :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 15. oktober 2008

Jeg har arbejdet hjemme i dag, så det var begrænset, hvor meget jeg havde fået rørt mig i løbet af dagen. Desuden er DOMS i gluteus ikke blevet mindre og lårene er faktisk også temmelig ramte, så jeg besluttede at gå ind til træning i dag, 3 km. Det fik løsnet lidt op i de stive stænger :smile:

Jeg havde godt nok overvejet at tage til yoga i dag, men da min ven ikke kunne i dag, vendte jeg mig også til det kendte og trygge - styrketræning :smile:

Chin up

6 * BW

6 * BW

6 * BW

4 * BW

skuldermobilisering mellem sæt

Face Pulls

10 * 17.5 kg

10 * 17.5 kg

10 * 17.5 kg

10 * 17.5 kg

Dødløft

6 * 70 kg måske lidt tungt til opvarmningssæt, men gad ikke lige til at tage skiver af

6 * 80 kg

6 * 80 kg

6 * 90 kg

6 * 90 kg

DB biceps Curls

8 * 14 kg

8 * 14 kg

8 * 14 kg

Pull Down

6 * 55 kg

6 * 60 kg

6 * 60 kg

6 * 60 kg

DB row

6 * 24 kg

6 * 24 kg

6 * 24 kg

6 * 24 kg

Der kunne jeg nok godt have taget lidt tungere db's, men kunne ikke finde noget mellem 24 og 28 kg, så jeg var en chicken

Ab Coaster

10 * 15 kg (lige og skrå)

10 * 15 kg (lige og skrå)

10 * 15 kg (lige og skrå)

Udstræk... big time... :smile:

Virkelig god træning i dag og hyggelig stemning i centeret. Jeg er desværre ret dårlig til at huske ansigter, hvis det er nogen jeg ikke har talt med. Så da en fyr kom hen og spurgte om ikke det var længe siden jeg havde været der, anede jeg ikke hvem han var. Jeg går dog ud fra, at vi har trænet samtidig nogle gange tidligere. Nu skal jeg bare huske hvordan han ser ud, så jeg kan hilse næste gang vi er der samtidig - ellers virker jeg jo arrogant og det er jeg overhovedet ikke :smile:

Gik hjem igen, 3 km, så kl 22 var aftensmaden klar. Det er nok lige lidt for sent.

Link to comment
Share on other sites

Jo da du skal da stille op

Har du fulgt med i de logs hvor folk deltager i den slags?

Det er helt uhyrligt afsavn der skal ofres så man næsten ikke fatter at der er nogen der vil ofre det. At man har et potentiale er ikke ensbetydende med at det skal udnyttes og slet ikke når det laver så meget ravage i tilværelsen.

Og hvis man generelt ikke ønsker at tiltrække sig opmærksomhed er en scene-sport måske heller ikke lige sagen. Jeg ville i hvert fald meget nødigt.

(eller..... det skal jeg jo ikke blande mig i :blush:)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share