MarianneB - The Discipline of Steel


MarianneB
 Share

Recommended Posts

Lørdag d. 2. august 2008

Hyggetur på raceren med Candy-musen :smile:

Hun havde lidt tunge ben efter lang tur i aftes og jeg kunne stadig mærke styrketræningen fra i torsdags i benene, så det var ikke dagen med aller mest energi.

På vej ud af byen blev jeg ramt af lidt regn, men heldigvis skulle skyen og jeg ikke samme vej, så det blev ikke rigtig til noget :wink: Der lå ellers nogle tunge mørkegrå skyer spredt over himlen, men det holdt tørt hele turen :4thumbup:

rutetyren02082008ap1.png

Vi mødtes ved Bellahøj og tog op langs Hillerødmotorvejen, over Værløse og en tur rundt på Tyren. Vi kørte ved siden af hinanden op til tyren (og snakkede vist lidt :4whistling:). Vi skulle ikke køre max rundt på turen, men lagde os dog til skiftende føringer, så vi kunne skiftes til at trække. Det betød at vi kom rundt på bare 20:50 min. Lidt overraskende god tid, men det er (desværre) bare udtryk for, hvor meget man sparer ved at køre to sammen i forhold til de gange jeg har kørt alene. Jeg mener min hidtil bedste tid er 21:59 min (dog også med "styrketræningsben") :smile:

Turen hjemad gik over Måløv og Smørum og ind ad Ballerup Boulevard. Vi var startet i let modvind og først på Ballerup Boulevard synes jeg vi fik medvinden at mærke. Desværre er der så lidt for mange (røde) lyskryds, så det ødelægger lidt det gode flow ind ad, men vi fik da holdt en ret god fart i flere perioder.

Pulsdata :heartpump:

Max 174 (89%)

Gns 147 (69%)

Hastighed :bike:

Max 46.7 km/t

Gns 28.4 km/t

Distance 75.21 km

landevejtyrenturretur02xg5.png

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 2. august 2008

Hyggetur på raceren med Candy-musen :smile:

Hun havde lidt tunge ben efter lang tur i aftes og jeg kunne stadig mærke styrketræningen fra i torsdags i benene, så det var ikke dagen med aller mest energi.

Vi mødtes ved Bellahøj og tog op langs Hillerødmotorvejen, over Værløse og en tur rundt på Tyren. Vi kørte ved siden af hinanden op til tyren (og snakkede vist lidt :4whistling:). Vi skulle ikke køre max rundt på turen, men lagde os dog til skiftende føringer, så vi kunne skiftes til at trække. Det betød at vi kom rundt på bare 20:50 min. Lidt overraskende god tid, men det er (desværre) bare udtryk for, hvor meget man sparer ved at køre to sammen i forhold til de gange jeg har kørt alene. Jeg mener min hidtil bedste tid er 21:59 min (dog også med "styrketræningsben") :smile:

Altså i forhold til modvinden syntes jeg da ikke kun at det var hygge :blush: ...selvom vi jo havde luft til at snakke så helt, så slemt har det jo nok ikke været.

Næste gang må vi holde snittet rundt :bike: - også selvom det er uden at ligge på hjul :bigsmile:

Edited by Candygirl
Link to comment
Share on other sites

Altså i forhold til modvinden syntes jeg da ikke kun at det var hygge :blush: ...selvom vi jo havde luft til at snakke så helt, så slemt har det jo nok ikke været.

Næste gang må vi holde snittet rundt :bike: - også selvom det er uden at ligge på hjul :bigsmile:

Nej, du har ret. Ikke hyggetur, men hyggelig tur :smile:

Ang. snittet rundt på turen, så er det da et godt mål at have og nu ved vi jo hvordan det skal gøres :4whistling:

Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 3. august 2008

Jeg vågnede ALT for tidligt i morges, selv om jeg ikke havde sovet så mange timer. Lidt træls, men det betød så, at jeg fik tid til en hurtig gang styrketræning :smile:

Chin Up (UH)

6+6+6

Rep-PR :cheer: Første gang det ikke blev en ufrivillig pyramide med færre og færre reps :smile:

supersættet med

Dips

8+8+8

Face pulls

10 * 17.5 kg

10 * 17.5 kg

10 * 17.5 kg

Military press

8 * 22.5 kg

8 * 22.5 kg

7 * 22.5 kg

DB Pull over

8 * 18 kg

8 * 18 kg

8 * 18 kg

supersættet med

DB flat press

8 * 16 kg

7 * 16 kg

6 * 16 kg

40 min træning :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Advarsel - langt indlæg.... :wink:

Mandag d. 4. august 2008

Ferie på Bornholm med Candygirl. Vi ankom til øen søndag aften og vågnede op til virkelig dårligt vejr – regn og blæst - mandag morgen. Vejrudsigten havde sagt 21 mm, men vi havde en hotline-forbindelse til Maxpower, der kunne fortælle, at der ville komme mindst regn mellem kl 12 og 19 :smile:

Det holdt stik, så efter frokost klarede det op, og vi fik cykeltøjet på og kom af sted. Vi – eller faktisk mest stifinder-candygirl – havde planlagt en rute (Ruten) på den nordlige del af øen rundt om hvor vi bor, så turen kunne afkortes, hvis vi fik rigtig dårligt vejr igen. Vi havde ikke nogen netadgang, så turen blev planlagt ud fra diverse turistkort og –guides.

Der var godt nok temmelig meget vind da vi kom afsted, op til hård kuling, så det var noget der kunne mærkes. Selvfølgelig skønt når det var medvind og hårdt når det var modvind, men også sidevinden var ret hård, for det krævede en del koncentration at holde sig i siden af vejen og man vandt ikke meget ved at ligge på hjul af hinanden.

Vi startede i retning mod Hasle, men drejede nordpå ad vejen mod Allinge inden vi nåede dertil. Vi ville ned til Vang, som er en lille by helt nede ved vandet. Jeg har været der tidligere, så jeg vidste at der ville være en ret stejl nedkørsel dertil. Vi havde planlagt at køre ad en cykelsti til Hammeren, så vi kunne undgå den samme stigning. Desværre vidste det sig, at den cykelsti var grusbelagt, så det egnede sig ikke til racere og vi måtte derfor op igen. Lækker stigning på ca 90 højdemeter over en distance på ca 1300 m :gal::tongue:

Turen var planlagt så vi undgik de allerstørste veje. Ikke fordi der er meget trafik, men mere fordi det bare er sjovere at køre på de små veje, der har flere sving og bakker. Vi drejede derfor fra hovedvejen inden vi nåede Allinge ind over Olsker og fortsatte mod Rø. På strækningen efter Rø var der igen et par lækre ned- og opkørsler, hvor vi skulle tværs over en ådal. Begge gange kunne man ikke se bunden af dalen før man var henne ved kanten. Så gjaldt det bare om at finde æggestillingen (eller hvad den nu hedder når man cykler) og få så meget fart på som muligt, så man kunne udnytte det på opkørslen på den anden side… VROOOMMM. Det var vist der jeg fik sat hastighedsrekord på 63.7 km/t.

Efter Rø fortsatte vi mod Østerlars, hvor vi blev ramt af dagens eneste punktering. Egentlig meget heldigt taget vejret i betragtning. Efter Østerlars vendte vi mod sydvest og Årsballe og derfra mod nordvest og Klemensker. Da vinden var i vest betød det betydelig mere modvind end tidligere og også perioder med kraftig sidevind. Det var vist også der, jeg kom til at køre over et par hestepærer, som desværre sprøjtede op på den rytter jeg havde på hjul :4whistling: :laugh:

De allersidste kilometer havde vi vinden lige i ansigtet, men der skulle resten af turen bare overståes, så pulsen blev egentlig lidt høj selvom tempoet var under 20 km/t. Alt i alt dog en fed tur, med rigtig flot natur. Jeg kan faktisk rigtig godt li Bornholm…

Pulsdata :heartpump:

Max 172 (88%)

Gns 147 (69%)

Hastighed :bike:

Max 63.7 km/t

Gns 26.0 km/t

Distance 56.47 km og 588 højdemeter <- klik for højdekurve

nordligeturbornholm0408nv0.png

Onsdag d. 6. august 2008

Vi holdt hviledag tirsdag, da vinden stadig var ret hård og det er jo ferie vi er på :wink: Det betød, at vi var klar på en længere tur onsdag. Der er en rute, der går hele vejen rundt om Bornholm og den er 105 km. Distancen var sådan set fin nok, men man bliver ledt på grusvej nogle gange, så vi valgte at lave vores egen rute. Desuden er den sydlige del af øen lidt kedelig når man godt kan lide kuperet terræn, så den del ville vi godt undgå. Vi valgte derfor at tage den nordlige del af øen og så på tværs midt på øen, så vi kom igennem paradisbakkerne og Almindingen :smile:

Ruten: Klikkelik

Vi startede ud i semi-kendt område over Rø og Østerlars, så vi endnu engang fik lov at køre på rutchebane-bakkerne :superman: Efter 12 km dagens eneste punktering :dry:Gæt hvad Candygirl skal have af mig i fødselsdagsgave :unsure::tongue:

På en af de smalle veje mødte vi en modkørende mejetærsker. Den var så bred, at vi måtte af cyklerne og helt ud i rabatten og stå mens den kørte forbi. Føreren var nu vældig sød til at trække godt uden om os. Han gjorde det dog lidt for tidligt, så han fik lige torpederet en vejsten. Det kunne han nu heldigvis selv grine af :laugh:

Efter en lang nedkørsel ramte vi kystvejen lidt vest for Gudhjem og fulgte så kysten mod Svaneke og Nexø. Den kystvej er en af de større veje på Bornholm, men det er intet problem at cykle der, for enten er der så god plads, at man kan være i siden af vejen, eller der er lavet cykelstier. Der er forholdsvis mange andre cyklister. De fleste ligner turister, der lige har lejet en cykel for en dag, nogle få er på cykelferie med cykeltasker og the lot, og så nogle få på racercykler.

I Svaneke (ca 30 km tilbagelagt) holdt vi en kort pause på havnen. Candygirl fik sat dækket ordentlig på og jeg fik siddet lidt på en bænk og snakket med et par af de lokale :smile: Et par mountainbikere vi havde overhalet lidt før Svaneke kom lige hen og snakkede. De var på vej øen rundt og den ene var vist ved at miste modet allerede. Han syntes det var hårdt….

Vi fortsatte mod Nexø (47 km), hvor vi havde planlagt at spise frokost. Der lå nogle ret mørke skyer over byen og vi var ikke rigtig sultne, så vi besluttede os for at fortsætte og jeg blev da også lige ramt at et par dråber, men ikke mere end det. Vi havde dog lidt problemer med at finde den rigtige vej ud af byen, men et par hjælpsomme turister havde et kort vi lige kunne kigge på, så vi kunne orientere os og finde den rigtige retning. Afsted det gik og nu skulle vi igen ”op på øen” efter at have kørt nede ved kysten.

Det var superhyggeligt at køre i Paradisbakkerne på små veje, der næsten ikke var bredere end en cykelsti. Nogle steder var der forhindringer i form af kogler og grannåle, men ikke så meget at det skabte problemer. Desværre blev den valgte rute til grusvej på et tidspunkt, så vi måtte tilbage ad samme vej igen. Vi fandt dog forholdsvis hurtigt tilbage på sporet. Ruten fortsatte i den sydlige udkant af Almindingen og senere ind gennem den. Vi holdt en kort pause ved en mark med køer og lige da vi var kørt videre kom vi forbi en mark, med de mindste heste jeg nogensinde har set. Jeg vil skyde på, at de voksne var 50-60 cm over ryggen og deres føl var bare noget af det mest nuttede jeg har set :wub: Gad vide om man kan have en kæle-hest :unsure:

Da vi kom ud af Almindingen havde vi tilbagelagt ca 85 km og jeg begyndte at blive træt. Det er underligt, hvordan jeg faktisk bedst kan lide at tage føringer når jeg bliver træt – måske er det fordi jeg så selv styrer tempoet og jeg træder igennem for at få afsluttet turen hurtigst muligt. Samtidig bliver jeg utålmodig når jeg ligger på hjul og synes ikke det giver nok hjælp, så det ikke stadig er hårdt at køre.

Vinden havde været meget blid ved os hele dagen, men lige på de sidste stigninger op mod huset, synes jeg nok vi fik lidt modvind igen. Selv om jeg var træt, var der lige kræfter til en afsluttende bakkespurt og dagens maxpuls på 172 spm blev nået.

Pulsdata :heartpump:

Max 172 (88%)

Gns 148 (70%)

Hastighed :bike:

Max 65.3 km/t

Gns 28.2 km/t

Distance 102.6 km og 729.5 højdemeter.<- klik for højdekurve

vindhjrsterlarslangsvantn6.png

I skrivende stund sidder jeg udenfor i solen, med soundtrack’et fra Swordfish i ørerne. Vi har lige spist en god frokost i det fri og set et rådyr og dets lam løbe forbi på marken nedenfor huset. Godt nok ca 150 m væk, men ret hyggeligt alligevel :bigsmile:

Torsdag d. 7. august 2008

Vi ville ud på en kort tur i dag, men der var lidt uenighed om, hvorvidt en kort tur var 30-40 km eller 50-60 km. Desuden var vi ikke helt enige om, hvor tidligt vi skulle af sted. Jeg mente vi skulle tidligt afsted og bare køre 30-40 km, mens Candygirl hellere ville sove længe og køre 50-60 km. Det endte nu med at blive et kompromis og begge var vist tilfredse med løsningen :smile:

Jeg lavede ruten KLIK, men da jeg ikke var helt sikker på distancen var der et par løkker, der kunne vælges til eller fra undervejs. Vi havde besluttet, at vi ville blive på den vestlige side af øen, da vi ikke havde set så meget af den tidligere. Vi startede ad små veje op til Allinge-Sandvig og jeg fik vist også liiiige ledt os på grusvej et par hundrede meter :blush: Ikke helt planlagt, men det gik heldigvis fint. Grusvejene her på Bornholm er belagt med skærver af granit og jeg tror ikke de er så skarpe som de havsten, der ellers bruges mange steder, da der også er flintesten der i.

Gennem Allinge-Sandvig fulgte vi hovedvejen forbi Hammershus. Hyggelige veje mellem marker og skov, og meget kuperet med små knolde, der hele tiden skulle forceres. Jeg havde planlagt, at vi skulle på en mindre cykelsti, hvis den så farbar ud. Den fandt vi dog aldrig, så vi endte på hovedvejen mod Hasle. Vinden var i syd, så selv om den ikke var hård, så kunne den mærkes her på den åbne hovedvej.

I Hasle kørte vi ned mod vandet, men kom dog aldrig så tæt på vandet, at vi kunne se det. Vi kørte på en cykelsti langs vejen. Selv om asfalten var glat, så var det som at køre på brosten, for asfalten var bare ikke lagt særlig godt lagt. Lidt anstrengende.

På et tidspunkt blev cykelstien ledt væk fra vejen og det betød desværre netop, at vi missede vores venstresving og vi kom derfor til at køre helt til Rønne. Vi var lidt lost en overgang, men vi har begge en ret god stedsans, så vi fandt tilbage på sporet igen. Vi havde da kørt ca 40 km, så den ekstra løkke længere sydpå var ikke nødvendig... Pyha :4whistling:

Nordpå igen ad mindre veje og uden flere forhindringer og problemer nåede vi hjem. Afslutningen blev igen i dag med en kort bakkespurt. Den skulle vist have været lidt længere, hvis jeg skulle have haft pulsen højere op :wink:

Pulsdata :heartpump:

Max 172 (88%)

Gns 144 (67%)

Hastighed :bike:

Max 56.2 km/t

Gns 26.9 km/t

Distance 61.33 km (lidt længere end planlagt pga detour i Rønne) og 469.7 højdemeter<- klik for højdekurve

allingesvanekehammerenhcr9.png

Bornholm - Rigtig god at cykle på :wub: :bike:

Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 8. august 2008

Træningsaftale på Nørrebro + regnvejr = wetcatuy4.png

:tongue:

Pull Ups (OH)

3 * BW

2 * BW

2 * BW

ss

Dips

8 * BW

8 * BW

8 * BW

Chin Ups (UH)

5 * BW

5 * BW

Face Pull

10 * 16.25 kg

10 * 16.25 kg

10 * 16.25 kg

Front squat

8 * stangen

6 * 50 kg

6 * 50 kg

6 * 50 kg

lidt trætte ben der :wink:

DB incline Press

8 * 16 kg

8 * 16 kg

8 * 16 kg

DB lateral raise

8 * 8 kg

8 * 8 kg

8 * 8 kg

Ikke den mest energetic træning jeg har haft, men.... den var der :smile:

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 11. august 2008

Træning i det jyske :smile: Det var godt nok et lidt halvtomt center, men faciliteterne fejler ikke noget. Det var faktisk samme center, som jeg satte Dødløft-PR i for nogle måneder siden :wink:

Opvarmning

PW til center, ca 3 km

Concept 2

500 m, 1:48.7 min

500 m, 1:44.1 min

WEIII – hurtigere end jeg har roet længe, men jeg var ret frisk og måske også lidt inspireret af OL-roningen… go go go go :superman:

Squat

8 * Stang

8 * 50 kg

6 * 70 kg

6 * 80 kg

6 * 80 kg

Lidt tungere end jeg ellers har gjort i et stykke tid, men da jeg tidligst kommer ud på raceren sidst på ugen, kunne jeg lige så godt give gas. Det var godt nok lidt tungt – især, da jeg kom til at front squatte de 70 kg :4jumpy: men kun for éen rep :tongue:

Dødløft

6 * 50 kg

6 * 70 kg

6 * 70 kg

6 * 80 kg

6 * 80 kg

Chin Up (UH)

5 * BW

5 * BW

4 * BW

Dips

8 * BW

8 * BW

8 * BW

Assisted Pull Up (OH)

6 * -15 kg

6 * -15 kg

Military Press

10 * 20 kg

10 * 20 kg

10 * 20 kg

DB row

8 * 22.5 kg

8 * 22.5 kg

8 * 22.5 kg

Long time ago… :smile:

DB incline Press

6 * 17.5 kg

6 * 17.5 kg

6 * 17.5 kg

DB lateral raise

8 * 9 kg

8 * 9 kg

8 * 9 kg

Face Pull

8 * 15 kg

8 * 15 kg

8 * 15 kg

Weighted hyper Extensions

8 * 10 kg

8 * 10 kg

8 * 10 kg

Det blev til temmelig mange øvelser, men jeg havde god tid :smile:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 14. august 2008

Opvarmning... Bum bum... cykeltur gennem byen :unsure: :4whistling: :tongue:

Valgte at køre en omgang 3 * 10 i næsten alle øvelser. Jeg vil snart have lavet mig et program, for det begynder at kede mig at køre full body... Og det er jo ikke ligefrem cykelvejr for tiden. Jeg håber dog at komme ud på en tur i morgen, så bentræningen blev lidt skånsom i dag :wink:

Front squat

10 * BW

10 * stang (20 kg)

10 * 50 kg

10 * 50 kg

10 * 50 kg

Stiff legged dead lift

10 * 50 kg

10 * 60 kg

10 * 60 kg

DB Pull Over

10 * 17.5 kg

10 * 17.5 kg

10 * 17.5 kg

Chin up (UH)

5 * BW

4 * BW

4 * BW

Dips

10 * BW

10 * BW

10 * BW

Face Pull

10 * 15 kg

10 * 15 kg

10 * 15 kg

DB Shoulder press

10 * 15 kg

10 * 15 kg

10 * 15 kg

DB Curls

6 * 15 kg

6 * 15 kg

6 * 15 kg

De var tunge :unhappy:

Jeg blev spurgt, hvad der var i min PWO-shake og det vidste jeg ikke lige præcis, så jeg fik den vejet da jeg kom hjem.

35 g proteinpulver, 80% protein

60 g druesukker

vand

Det var egentlig noget mere druesukker end jeg troede :blush:

Link to comment
Share on other sites

Jeg kom ikke ud på raceren i fredags og lørdag var jeg hjælper til cykelløb i Veksø hele dagen. Det var FBL (frederiksberg Bane og landevejsklub) der holdt cykelløb. Det var et gadeløb på en 2 km rundstrækning med 8 løb (nogle af klasserne var slået sammen) fra de yngste på 8-10 år til A-licensryttere. Det var sjovt at opleve og jeg tænkte da et par gange i løbet af dagen, at jeg også gerne selv ville have været ude og cykle :bike: I stedet fik jeg lov at se på og fik rigelig med sol... Hvem tænker på at pakke solcreme kl 7:30 om morgenen :4whistling: Desværre ikke mig :blush:

Søndag d. 17. august 2008

Så blev det tid for at komme ud i formiddag med Candygirl. Det blev den sædvanlige tur rundt på Amager/Avedøre, dog lige med en lille afstikker for at hente min hjelm og solbriller, som jeg glemte, hvor jeg var på besøg i aftes :rolleyes:

Jeg er ikke sikker på, at jeg har kørt turen før, mens vinden var i nordvest, men det var den i dag. Dog ikke særlig meget vind, men det betød at vi havde medvind i starten og kunne se frem til modvind på den sidste del af turen.

Der var mange flere mennesker ude i dag, end jeg har mødt på ruten tidligere, både andre på racere, motionister og rulleskøjteløbere skulle vi zig-zagge imellem. Vi kunne dog holde en god fart alligevel - selv over kalvebodbroen, hvor jeg indlagde et spontant interval. De 4 km ned over Amager Fælled fik vi kørt i 6:59 min (jeg har taget tid et par gange tidligere når jeg har kørt alene og der har tiden ligget på godt 8 min) og efter ca halvdelen af turen lå vores gennemsnitshastighed på 32.1 km/t.

Som forventet kunne vi ikke holde den samme hastighed over mod Dragør og nordpå, men det var nu ikke så slemt igen. Langt det meste af turen skiftedes vi til at trække. Da vi var næsten oppe ved enden af Amager Strandvej foreslog jeg en afsluttende spurt. Det var nok ikke helt fair overfor Candygirl, da hun da netop havde trukket en del og jeg havde bare ligget på hjul, men vi fik da begge fyret en god spurt af og jeg tangerede igen dagens maxpuls.

Pulsdata :heartpump:

Max 178 (92%)

Gns 155 (75%)

Hastighed :bike:

Max 45.2 km/t

Gns 29.3 km/t

Jeg havde håbet på en gns. hastighed over de 30 km/t. Jeg synes det er lidt for længe siden, jeg har været deroppe.

Distance 53.14 km

amageravedre17082008hassh6.png

edit: Link til google maps indsat :smile:

Edited by MarianneB
Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 18. august 2008

Styrketræning - Yearh :superman:

Som jeg skrev for nogle dage siden, er jeg ved at være træt af mit ad hoc full body-program, så i dag besluttede jeg at holde fokus på underkroppen. Jeg har desuden haft lidt træthed i lænden på det sidste. Det er selvfølgelig okay, hvis den er blevet trænet, men jeg synes også jeg har haft det efter lange ture på raceren og når jeg har stået meget op. Problemet er, at jeg kommer let til at svaje for meget i ryggen, hvis jeg ikke spænder op i core-muskulaturen. Jeg har jo ikke været så god til at lave maveøvelser i løbet af sommeren, da jeg egentlig har tænkt, at de jo blev aktiveret i squat, dødløft osv, men de øvelser har jeg jo heller ikke trænet så tungt, så aktiveringen har nok været begrænset. Derfor skal der nu maveøvelser på programmet igen :smile:

Squat

8 * BW

6 * 51 kg

6 * 71 kg

6 * 71 kg

6 * 81 kg

6 * 81 kg

Stiff legged Dead lift (fra 15 cm box)

7 * 51 kg

6 * 71 kg

6 * 71 kg

6 * 71 kg

6 * 71 kg

Good mornings

6 * 41 kg

6 * 51 kg

6 * 51 kg

BB Walking Lunges

20 skridt * 20 kg

20 skridt * 25 kg

20 skridt * 30 kg

Weighted Decline Situp

10 * 10 kg

5 * 10 kg (skrå, H+V)

10 * 10 kg

5 * 10 kg (skrå, H+V)

OMG - de skrå var hårde :gal:

Weighted hyper extensions

8 * 10 kg

8 * 10 kg

8 * 10 kg

Cheat Glute ham raise

5 * BW

5 * BW

5 * BW

Jeg holder ikke kroppen helt strakt og må tage fra med hænderne inden jeg slår panden i gulvet. Den opstilling jeg bruger er heller ikke optimal, hvor jeg har knæene på en stepbænk og fødderne fikseret i en ribbe. Jeg må se om jeg kan udtænke noget bedre, for jeg tror det skal være mit nye projekt, at lave dem uden cheat :smile:

Ab roll (fra knæ)

8

8

8

Til sidst udstrækning.

Fed træning - jeg skulle lige prøve mig lidt frem på nogen af vægtene, for at mærke hvor slap jeg er blevet - og i det hele taget ikke starte for hårdt ud. Jeg er dog ret sikker på, at jeg kommer til at mærke eftervirkningerne i et par dage, især på bagsiden af lårene.

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 19. august 2008

Varm, varm, varm og fugtig træning på Nørrebro i dag . Heldigvis med god energi alligevel.

Opvarmning

Concept2

1000 m, 3:38.9 min

Pheeww - varmt

Chin up (UH)

5 * BW

5 * BW

5 * BW

5 * BW

Dips

8 * BW

8 * BW

8 * BW

8 * BW

Dødløft

8 * 60 kg

8 * 70 kg

8 * 80 kg

8 * 80 kg

Jeg var godt nok lidt DOMS'et i glutes, men det var egentlig grebet, der først blev træt :blush: Stadig ulidelig varmt og jeg blev faktisk lidt svimmel efter de to sidste sæt...

DB Rear lateral raise

8 * 5 kg

8 * 5 kg

8 * 5 kg

Rart med en øvelse, der kun rammer en usandsynlig lille bitte muskel, så jeg lige kunne køle lidt af og få pusten igen. Jeg håber dog, den bliver lidt større :smile:

DB shoulder press

8 * 14 kg

8 * 14 kg

8 * 14 kg

Face Pull

8 * 18.75 kg

8 * 18.75 kg

8 * 18.75 kg

DB bench press (flat)

8 * 16 kg

8 * 16 kg

7 * 16 kg Ups

Jeg holdt vist lidt lange pauser mellem sæt og øvelser, for tiden fløj afsted og jeg havde egentlig et par øvelser mere jeg gerne ville have lavet, men tiden slap op :smile:

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 20. august 2008

En spinning time i Royal med Spock som dirigent. Det var varmt og høj luftfugtighed i spinningsalen, så jeg forventede egentlig en ret høj puls, men med træt og DOMS'et understel, blev der vist ikke kørt så hårdt igen på min cykel :blush:

Timen var opbygget af 10 min opvarmning og to Workset - det første med tempokørsel og det andet med en del tung kørsel og angrebsintervaller. Jeg havde lav puls gennem det meste af timen. Jeg vil tro, at jeg mere restitueret ville have kørt med en puls 10-15 slag højere.

Mr. Spock eksperimenterede vist lidt med musikken i dag. Der blev i hvertfald spillet nogle lidt underlige lyde under første sæt, men med hans vindende væsen og charmerende instruktion ville han jo kunne slippe afsted med at spille Bruce Springsteen og det der er værre :tongue:

Pulsdata :heartpump:

Max 166 (84%)

Gns 142 (67%)

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 21. august 2008

Sen og lang træning, men i super selskab og en masse snak :smile: Det blev lidt let træning fra min side, for på lørdag skal der races langt :superman: :bike:

Opvarmning… Shit, glemte det vist igen :4whistling:

Front squat

8 * stang

10 * 40 kg

10 * 50 kg

10 * 50 kg

10 * 50 kg

Lavt stativ, så jeg måtte tage en lunge under stangen for at kunne løfte den op :laugh:

Chin up (UH)

4 * BW

5 * BW

4 * BW

Spredt ud over træningen.

Bench Press

10 * stang

10 * 40 kg

8 * 40 kg

10 * 40 kg

6 * 45 kg

Dips

8 * BW

10 * BW

8 * BW

Spredt ud over træningen

DB rows

8 * 22.5 kg

8 * 22.5 kg

8 * 22.5 kg

8 * 22.5 kg

BB shoulder press

10 * 20 kg (tom stang)

10 * 20 kg

10 * 20 kg

Udstrækning og så hjem og få mad :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 24. august 2008

Allerede sidste weekend besluttede Candygirl og jeg, at vi skulle ud og cykle langt i denne weekend og vi var ret sikre på, at MaxP gerne ville med. Vi besluttede det skulle være lørdag.

Hele ugen havde det set ud til at vejret skulle blive fint lørdag og søndag, men da jeg så vejrudsigten fredag kunne jeg regne ud, at det ikke blev cykelvejr lørdag :dry: Til gengæld skulle det blive fint søndag. Æv, nu havde jeg ellers lige timet træningen efter cykling lørdag. Well – en ekstra hviledag ville nok ikke skade noget. Gik dog en lang tur i regnen for bare at bevæge mig lidt (og i sympati med Femina :wub:).

Lørdag aften’s vejrudsigt sagde så også at lavtrykket ikke ville være væk søndag morgen, men i løbet af dagen. På DMI kunne man se på prognosen, at det skulle være nogenlunde sikkert fra kl 14, så vi aftalte at snakke sammen omkring kl 12.

Hele formiddagen var det tørvejr hos mig, så jeg ringede til The Candies kl 11:45 og tænkte vi sikkert kunne komme ud ved 13-tiden, for de er sikkert lige så utålmodige som jeg..

Marianne: Er I friske på at komme ud?

MaxP: Ja, vi er nok klar ved 14:30-tiden

Marianne (lidt spids i stemmen): Ok – det var sent

MaxP: Ja, men jeg skal lige blah blah blah. Måske er jeg færdig lidt før. Vi sender en besked når vi ved det præcis

Marianne: Ok :dry:

Kl 13:14 kommer sms fra Candygirl: Vi kan køre herfra kl 14:30, så vi kan mødes med dig kl 14:45…

Jeg farer i tasterne, og skriver at så kan det også være lige meget. Jeg kører selv, for nu er jeg f**king træt af at vente…. Tæller til ti og sender så alligevel ikke beskeden :laugh: Beslutter at jeg hellere må komme lidt bedre humør og så værdsætte, at jeg kan få hyggeligt selskab på turen :wub: (og nogle til at trække når det bliver hårdt :tongue:)

En-de-lig kommer vi afsted. Det var varmere end jeg forventede, så mens jeg lige ventede på team Candy-Power, blev ærmerne pakket i lommen igen. Der er en svag vind fra nordøst, men faktisk så svag, at den ikke rigtig mærkes.

Ruten vi kørte kan ses her. Vi havde lige inden starten aftalt, at der skulle køres i et rimeligt tempo, og ikke noget med spurter og intervaller.

Vi startede ud langs Amager Strandvej og fik sat et fint tempo. Jeg var af den overbevisning, at der skulle holdes et ret godt tempo i starten, hvor vi havde noget medvind, for det ville blive hårdere på den sidste del af turen, hvor vi skulle ind mod byen igen i modvind. Jeg tror nok MaxPower mente, at jeg kørte lidt for hurtigt. Ikke fordi han ikke kunne følge med, men der var jo laaaaaangt hjem. Jeg var dog frisk, asfalten var glat og solen skinnede :sun: Det viste sig så senere, at vinden lagde sig endnu mere, så jeg mærkede faktisk ikke rigtig noget til modvind og tempoet kunne holdes højt hele vejen rundt.

Vi støttede hinaden godt, og føringerne skiftede hver 3-5 min (tror jeg :unsure:). Jeg er ikke vant til at køre den vej rundt om Amager, så det var lidt underligt at opleve de samme strækninger fra den anden side. Nogle føltes længere og andre kortere. Det er pudsigt, hvordan man nogle dage, hvor man har besluttet at køre f. eks. 60 km, begynder at blive træt omkring de 40 km, men i dag føltes de 40 km bare som en god opvarmning :wink:

Da vi forlod Amager lå gennemsnitshastigheden på 30.1 km/t på min gps, så det var jo fint. Overraskende nok blev gennemsnitshastigheden ved med at stige og da vi havde kørt 78 km lå den på 31 km/t. Det var jeg lidt overrasket over, men det er også en god rute, hvor man undgår forfærdelig mange lyskryds og forhindringer, så over lange strækninger kunne vi ligge på 33-37 km/t.

The Candies havde taget energy-gels med på turen, som de kunne spise mens de cyklede. Jeg er mere til energy-bars, så da vi lige holdt en 2 mins pause fik jeg lidt af sådan en. Vi var alle ved at være der, hvor vi sparede lidt på vores vand, men heldigvis stødte vi på en kirke kort efter i Ågerup og der kan man næsten altid tanke vand på kirkegården, så det passede perfekt :4thumbup:

Eneste andet stop på turen (bortset fra lyskryds mv.) var da JEG :4jumpy: blev ramt af en punktering i Pederstrup. Der var noget grus på vejen og jeg kom til at køre over en stor sten og umiddelbart bagefter var der en lyd af pfft pfft pfft. Vi kunne heldigvis samarbejde om at få skiftet slange, så det gik tjept. Min sidste punktering var faktisk på samme rute, sidst vi kørte 100+ km, så jeg er ikke helt i træning med at skifte slange. Ja, det vil sige bortset fra, at min cykel faktisk var flad i morges. Der havde åbenbart været et lille hul fra sidste tur og luften var nu sevet ud, så jeg havde egentlig skiftet en slange i morges også. Håber godt nok ikke, jeg har arvet Candygirls punkteringsdæmon :freaked: :hands:

Punkteringen ødelagde lidt den gode rytme vi havde gang i, så umiddelbart bagefter faldt gns. hastigheden fra 31 km/t til 30.8 km/t, men lige pludselig virkede MaxP’s energy-gels, eller han begyndte at kunne skimte hjemstavnen, for han tog en lang og hurtig føring ind ad Frederikssundsvej. Så var vi ligesom oppe i fart igen og C og jeg tog også et par føringer, men det var vist MaxP, der havde sparet mest på kræfterne i løbet af turen, for han var da helt ustyrlig på de sidste kilometer. Det betød, at vi fik gns. hastigheden op på 30.9 igen :superman:

Vi skiltes ved Bellahøj og jeg vidste jo så godt, at der virkelig skulle kæmpes for at holde den gennemsnitshastighed. Selv om jeg ikke medregner pauser (og den tid, hvor jeg holder stille) i gennemsnitshastigheden, så er der jo hver gang man skal stoppe også, lidt tid i langsommere tempo og det tager lidt tid at komme op i fart igen. Der er jo en del lyskryds gennem byen, men jeg ramte da også en del grønne lys og ikke så mange andre på cykelstierne. Jeg kom derfor hjem i rimelig fart og data for turen blev:

Pulsdata :heartpump:

Max 174 (89%)

Gns 156 (76%)

Hastighed :bike:

Max 50.3 km/t

Gns 30.7 km/t

Distance 105.69 km :superman:Højdemeter: 191.7 m

Som man måske kan se af starten på dette indlæg, så passer det ikke så godt til mit temperament, at man ikke kan planlægge landevejscyklingen når vejret er så ustabilt som det er i disse dage. Det får mig virkelig til at savne tiden, hvor jeg vidste, hvornår jeg skulle styrketræne og hvornår jeg skulle til næste spinningtime. På den anden side, så er det bare så fantastisk når man får lov til at køre sådan en dejlig tur som i dag, så nu kan jeg igen huske, hvorfor det er vi så gerne vil ud på landevejen :smile:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag aften's vejrudsigt sagde så også at lavtrykket ikke ville være væk søndag morgen, men i løbet af dagen. På DMI kunne man se på prognosen, at det skulle være nogenlunde sikkert fra kl 14, så vi aftalte at snakke sammen omkring kl 12.

Hele formiddagen var det tørvejr hos mig, så jeg ringede til The Candies kl 11:45 og tænkte vi sikkert kunne komme ud ved 13-tiden, for de er sikkert lige så utålmodige som jeg..

Marianne: Er I friske på at komme ud?

MaxP: Ja, vi er nok klar ved 14:30-tiden

Marianne (lidt spids i stemmen): Ok – det var sent

MaxP: Ja, men jeg skal lige blah blah blah. Måske er jeg færdig lidt før. Vi sender en besked når vi ved det præcis

Marianne: Ok :dry:

Kl 13:14 kommer sms fra Candygirl: Vi kan køre herfra kl 14:30, så vi kan mødes med dig kl 14:45…

Jeg farer i tasterne, og skriver at så kan det også være lige meget. Jeg kører selv, for nu er jeg f**king træt af at vente…. Tæller til ti og sender så alligevel ikke beskeden :laugh: Beslutter at jeg hellere må komme lidt bedre humør og så værdsætte, at jeg kan få hyggeligt selskab på turen :wub: (og nogle til at trække når det bliver hårdt :tongue: )

Hehe, ja du var noget spids i stemme :wink: og ja, jeg skulle lige blah blah blah. :tongue:

Vi havde da også aftalt lørdag at det nok blev ved 14-tiden. :innocent:

Vi støttede hinaden godt, og føringerne skiftede hver 3-5 min (tror jeg :unsure: ). Jeg er ikke vant til at køre den vej rundt om Amager, så det var lidt underligt at opleve de samme strækninger fra den anden side. Nogle føltes længere og andre kortere. Det er pudsigt, hvordan man nogle dage, hvor man har besluttet at køre f. eks. 60 km, begynder at blive træt omkring de 40 km, men i dag føltes de 40 km bare som en god opvarmning :wink:

Dine var nok, men jeg tror altså at du generelt tog længere føringer end os. :wink:

Punkteringen ødelagde lidt den gode rytme vi havde gang i, så umiddelbart bagefter faldt gns. hastigheden fra 31 km/t til 30.8 km/t, men lige pludselig virkede MaxP's energy-gels, eller han begyndte at kunne skimte hjemstavnen, for han tog en lang og hurtig føring ind ad Frederikssundsvej. Så var vi ligesom oppe i fart igen og C og jeg tog også et par føringer, men det var vist MaxP, der havde sparet mest på kræfterne i løbet af turen, for han var da helt ustyrlig på de sidste kilometer. Det betød, at vi fik gns. hastigheden op på 30.9 igen :superman:

Jepper-depper - der var både spark i de gels, og jeg kunne skimte hjem. :superman: Om åbenbart havde jeg så også sparet mest på kræfterne, selvom jeg synes det lyder som om jeg lod jer gøre alt arbejde på resten af turen. :tongue:

Som man måske kan se af starten på dette indlæg, så passer det ikke så godt til mit temperament, at man ikke kan planlægge landevejscyklingen når vejret er så ustabilt som det er i disse dage. Det får mig virkelig til at savne tiden, hvor jeg vidste, hvornår jeg skulle styrketræne og hvornår jeg skulle til næste spinningtime. På den anden side, så er det bare så fantastisk når man får lov til at køre sådan en dejlig tur som i dag, så nu kan jeg igen huske, hvorfor det er vi så gerne vil ud på landevejen :smile:

Nemli' :bigsmile:

Men jeg kan sagtens forstå din pointe med at have helt styr på tiden.

Tak for godt selskab i dag og mange gode føringer. :shades:

Link to comment
Share on other sites

Hehe, ja du var noget spids i stemme :wink: og ja, jeg skulle lige blah blah blah. :tongue:

Vi havde da også aftalt lørdag at det nok blev ved 14-tiden. :innocent:

Ja, jeg tænkte, at jeg ikke lige skulle fortælle hele MOL, at du skulle..... U know post-13362-1219388901.gif

Jeg troede, vi aftalte ved 14-tiden pga. vejret, så da vejret var bedre, tænkte jeg at det nok passede fint med 13-tiden :tongue:

Dine var nok, men jeg tror altså at du generelt tog længere føringer end os. :wink:

Jepper-depper - der var både spark i de gels, og jeg kunne skimte hjem. :superman: Om åbenbart havde jeg så også sparet mest på kræfterne, selvom jeg synes det lyder som om jeg lod jer gøre alt arbejde på resten af turen. :tongue:

Vi delte vist de føringer meget godt mellem os, men du havde da noget ekstra energi til sidst. Det er da bare en god erfaring at have med til CSC-løbet :smile:

Nemli' :bigsmile:

Men jeg kan sagtens forstå din pointe med at have helt styr på tiden.

Tak for godt selskab i dag og mange gode føringer. :shades:

SELV TAK :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

SIKKE EN FEEEEEE TUR I HAVDE!!!

ALLETIDERS CYKELBERETNING I LOGGEN!

:smile:

Tak - Det kan du tro det var :bike: :bigsmile:

Mandag d. 25. august 2008

Ben og ryg-træning :smile:

Opvarmning

C2, ca. 5 min, computeren virkede ikke

Squat

8 * stang

8 * 50 kg

8 * 70 kg

8 * 70 kg

8 * 80 kg

8 * 80 kg

Ret smal fodstilling :smile:

Stiff legged dead lift

8 * 60 kg

8 * 80 kg

8 * 80 kg

8 * 80 kg

8 * 80 kg

BB Walking lunges

15 skridt * 31.5 kg

15 skridt * 31.5 kg

15 skridt * 31.5 kg

15 skridt * 31.5 kg

Decline Sit up

10 * 10 kg

5 * 10 kg (H+V)

10 * 10 kg

5 * 10 kg (H+V)

Weighted hyper extensions

10 * 15 kg

10 * 15 kg

10 * 15 kg

Ab roll (fra knæ)

8 + 8 + 8

Og mens jeg lavede lidt udstrækning fik jeg lige lyst til at hoppe op i pull up-stativet, selv om det ikke lige var på programmet i dag :4whistling:

Pull up (OH)

3 PR

Jeg blev under dødløften igen spurgt, hvad der var min primære sport, når jeg ikke styrketrænede. Jeg mumlede noget i retning af, at jeg jo også dyrker lidt landevejscykling, men ellers var det nu bare styrketræning for styrketræningens egen skyld. Jeg fik så at vide, at jeg burde dyrke roning, for der kunne jeg gøre mig godt.... Synes jeg har hørt noget i den retning før :unsure:

Egentlig ikke så mange øvelser jeg kom igennem, men rart at holde fokus på underkrop og mave. Faktisk en ret god træning :smile:

Edited by MarianneB
Link to comment
Share on other sites

Og mens jeg lavede lidt udstrækning fik jeg lige lyst til at hoppe op i pull up-stativet, selv om det ikke lige var på programmet i dag :4whistling:

Pull up (OH)

3 PR

Jeg blev under dødløften igen spurgt, hvad der var min primære sport, når jeg ikke styrketrænede. Jeg mumlede noget i retning af, at jeg jo også dyrker lidt landevejscykling, men ellers var det nu bare styrketræning for styrketræningens egen skyld. Jeg fik så at vide, at jeg burde dyrke roning, for der kunne jeg gøre mig godt.... Synes jeg har hørt noget i den retning før :unsure:

Hey Marianne

Tak for hilsen ovre hos mig, rigtig hyggeligt at vide at nogen følger med!

Alle de der kropshævninger du er i stand til at lave; hvordan fan... er du blevet så god til dem? (Jeg er smaddermisundelig). Selv da jeg roede rigtig meget og var super trimmet kunne jeg ikke lave en eneste...

Og jeps; du skal så meget med til nogle ergometer-konkurrencer her til vinter! :4flex:

Kunne se, at du også planlægger at komme til Athletic Fitness. Rigtig hyggeligt!

Link to comment
Share on other sites

Hey Marianne

Tak for hilsen ovre hos mig, rigtig hyggeligt at vide at nogen følger med!

Alle de der kropshævninger du er i stand til at lave; hvordan fan... er du blevet så god til dem? (Jeg er smaddermisundelig). Selv da jeg roede rigtig meget og var super trimmet kunne jeg ikke lave en eneste...

Og jeps; du skal så meget med til nogle ergometer-konkurrencer her til vinter! :4flex:

Kunne se, at du også planlægger at komme til Athletic Fitness. Rigtig hyggeligt!

Det var så lidt da - og tak i lige måde :smile: Og stort TILLYKKE med sejren :cheer:

De der kropshævninger... Nu har jeg lige kigget tilbage i loggen, for at se hvornår jeg startede med at træne dem.

Så vidt jeg kan se, var det i slutningen af februar i år, jeg begyndt at være lidt struktureret om dem. Jeg lagde ud med Assisted Chin up (-20-25 kg), så jeg fik allerede fra starten en del volumen på øvelsen. Nogenlunde samtidig kørte jeg en 5*5 struktur i min styrketræning, hvor jeg skulle øge vægt, når 5 sæt á 5 reps var gennemført i en øvelse. Dette gjorde jeg også i de Assisted Chins og det virkede rigtig godt.

Jeg vil dog alligevel sige, at da jeg havde lavet den første repetition uden hjælp, gik det rigtig stærkt med at tage lidt flere, for så havde man lige teknikken på plads. Man kan bruge hele kroppen anderledes.

Nu ved jeg jo ikke om du har mulighed for at lave assisted chins, men ellers ved jeg også, at der er nogle, der træner med elastikker (bands) Jeg fandt lige en youtube-video af det

. Man kan så købe bands af forskellig styrke.

Bare klø på :4sport:

JA - vi ses til DM og især AF. Så må vi lige tage en snak om roergometer mv. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 27. august 2008

Styrketræning :4flex:

Chin up (UH)

6 * BW

6 * BW

6 * BW

4 * BW

Phew - det var vist til failure i sidste sæt. Jeg ville bare have den 5. rep, men selv om jeg hang halvvejs kunne jeg ikke hive mig op :blush:

supersættet med

Dips

10 * BW

10 * BW

10 * BW

8 * BW

Face Pull

10 * 17.5 kg

10 * 17.5 kg

10 * 17.5 kg

10 * 17.5 kg

supersættet med

DB Lateral raise

8 * 8 kg

8 * 8 kg

8 * 8 kg

8 * 8 kg

Lying Triceps Extensions (EZ)

10 * 15 kg + stang

10 * 15 kg + stang

10 * 15 kg + stang

10 * 15 kg + stang

Standing cable one arm twisting push

10 * 10 kg

10 * 10 kg

10 * 10 kg

10 * 10 kg

Som den her - bare stående :smile:

DB Shoulder press

10 * 13 kg

8 * 13 kg

8 * 13 kg

7 * 13 kg

Forholdsvis hurtig omgang - I morgen BB (Bryst og Ben) :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 28. august 2008

Jeg valgte ikke at tage hensyn til evt. cykling i weekenden. Hvis jeg kommer ud og har ømme ben må tempo og distance bare blive derefter :smile:

Squat

8 * stang

8 * 50 kg

8 * 70 kg

6 * 80 kg WTF... :blush:

8 * 80 kg

8 * 80 kg

Stiff legged dead lift

8 * 50 kg

8 * 70 kg

8 * 80 kg

8 * 80 kg

DB Walking Lunges

20 skridt * 22.5 kg

20 skridt * 15 kg

20 skridt * 15 kg

20 skridt * 15 kg

De 22.5 kg (i hver hånd) var aaaaalt for tunge at trave frem og tilbage med :gal: Tror min arme blev betydelig længere af den tur :laugh:

Bench Press

8 * stang

8 * 40 kg

8 * 40 kg

8 * 45 kg

8 * 45 kg

Weighted Hyper Extensions

8 * 10 kg

8 * 10 kg

8 * 10 kg

8 * 10 kg

Weighted dips

5 * 20 kg

:4jumpy: Blev lige overtalt til at prøve, selv om dips ikke var på programmet i dag. Det gik jo egentlig meget fint

DB Pull over

8 * 17.5 kg

8 * 20 kg

8 * 20 kg

Ikke så mange øvelser, men god volumen på dem der var :smile: Atter en temmelig lang træning, men hyggeligt :bigsmile:

Bagefter... Hjem og spise tastytonguewh7.gif

Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 31. august 2008

Kalenderen siger, at det er årets sidste sommerdag, så det skulle udnyttes til en tur på raceren. Med ret kort varsel fik jeg selskab af Christian Lykke på en tur rundt på Amager link

Det er næsten den samme tur som jeg selv plejer at køre, dog denne gang uden Avedøre-delen og lidt anderledes på den sydlige del af Amager. Lidt kortere, men så kunne man jo kompensere ved lidt højere tempo :w00t:

Vi startede ud i lidt forsigtigt tempo - vi har ikke kørt sammen tidligere på landevejen. Der blev snakket en del, så pulsen var sådan set høj nok. Da vi nåede Amager-Fælled lagde vi os til skiftende føringer og hastigheden steg da også, selv om vi måtte zig-zagge mellem mange andre motionister ude i det dejlige vejr.

Da vi nåede ud på landevejen igen indhentede vi en anden rytter, som var ude på raceren. Vi fik et samarbejde op at køre og der gik måske også lidt konkurrence i det, for hastigheden kom op og ligge på 35-38 km/t. På et tidspunkt var jeg lige ved at blive sat. Jeg havde nok holdt min føring lidt længere end kræfterne var til, så da en ny frisk mand kom op, fik han skabt hul og jeg måtte lige kæmpe for at komme op og få lukket hullet igen :gal: Vi fulgtes op til Dragør, hvorefter vi bare var to igen.

Rundt om lufthavnen på glat asfalt og stort set ingen vind lå vi med hastigheder på 40+ km/t, selvfølgelig hurtigst når Chr. trak - det var faktisk hårdt bare at ligge på hjul, men jeg fik da også holdt en nogenlunde hastighed :laugh: Til sidst satte jeg lige lidt ekstra kul på og så er det bare jeg ikke lige fatter, hvordan han trådte så let op på siden af mig :unhappy::tongue:

Den sidste del blev trille-kørsel, så dagens stats blev:

Pulsdata :heartpump:

Max 171 (87%)

Gns 159 (78%)

Hastighed :bike:

Max 54.3 km/t

Gns 31.6 km/t

Distance ~40 km (fik ikke lige startet måler ved afgang)

post-10703-1220186545_thumb.jpg

Jeg tror det bliver sidste tur inden cykelløb på næste søndag, d. 7. sept. Jeg håber godt nok det bliver godt vejr - hvis det bliver massivt heldagsregn kører jeg ikke. Byger og blæst kan jeg måske nok udholde, hvis det ikke bliver for koldt også. Lige nu er vejrudsigten naturligvis meget usikker, men det ser ikke alt for godt ud...:hands:

post-10703-1220187565_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 1. september 2008

Styrketræning i IK99 med Femina... og en masse andre :smile: Der var lidt fyldt, da vi lige kom, men det tyndede hurtigt ud og så blev der også plad til os :smile:

Chin up (UH)

5 * BW

5 * BW

5 * BW

5 * BW

6 * BW

Nogle gange når jeg kæmper for at hive mig op, kommer jeg til at spænde musklerne hårdt i baglåret. I dag gjorde jeg det i første sæt og det betød krampe. Det var nok eftervirkninger efter gårsdagens landevejsrace :bike: Dog ikke mere end lidt udstrækning kunne løsne.

ss

Dips

10 * BW

10 * BW

10 * BW

10 * BW

9+1 * BW

"Faldt ned" inden sidste rep i sidst sæt :hmmm:

Dødløft

6 * 50 kg

6 * 70 kg

6 * 80 kg

6 * 80 kg

6 * 80 kg

6 * 80 kg

Bench Press

8 * stang

6 * 40 kg

6 * 40 kg

6 * 45 kg

6 * 50 kg

6 * 50 kg

Military Press

8 * stang

6 * 30 kg

6 * 30 kg

6 * 30 kg

6 * 30 kg

6 * 30 kg

Det var tydeligt at Femina havde fået ekstra kulhydrater i weekenden. Hun var sprængfyldt med energi og meget hurtigere til at komme gennem sit program end de andre gange vi har trænet sammen :smile:

Jeg fik en bøde for at cykle over for rødt lys på vej hjem :4slap: Piz

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share