MarianneB - The Discipline of Steel


MarianneB
 Share

Recommended Posts

Så nu "skylder" jeg to gange landevejscykling i denne uge. Det når jeg vist ikke med mindre den ene tur bliver meget kort og hurtig. Det er måske også lidt dumt, at en "rigtig" tur helst skal være over 60-70 km. Det må da være muligt at give gas 1 time ~ 35 km :unsure: Det skal måske prøves i morgen :smile:

Fredag d. 11. juli 2008

Nå, det blev ikke kun til en time og det blev ikke med 35 km/t hele tiden, men jeg havde nu en rigtig fed tur. Jeg kom lige hjem fra arbejde og så afslutningen af tour de france, og så var jeg jo lige som tændt på at komme afsted på

Tour de Amãger inkl. Mount Kalvebôd :wink:

Turen kan ses her

Nu havde jeg jo besluttet, at det ikke bare skulle være en trilletur i comfort-zone, så jeg lagde ud i frisk tempo. Vinden var i syd/syd-vest, men ikke meget af den. Jeg kunne dog mærke den svage modvind, men det var fint, for jeg var jo frisk og skulle have pulsen op :smile: De første knap 10 km var opvarmning og derefter ramte jeg Kalvebod-broen (i dag Mount Kalvebôd :tongue:). Det var her første interval skulle skydes af, mellem den røde port og T-krydset på den anden side - 1.5 km :smile:

For de ikke stedkendte kan jeg lige fortælle, at der er tale om en cykelsti, der løber ved siden af motorvejen, hvor den forbinder amager med sjælland. Der er en stigning på ca 20 højdemeter og det er det maksimale, der kan fremdrives på Amager :tongue:

Jeg tog turen over broen 3 gange. Det var liiidt svært at motivere sig selv, men jeg prøvede flere gange at visualisere hvordan jeg ville have kørt hvis jeg havde konkurrenter med og det hjalp lidt :wink: På pulsgrafen er det de 5 intervaller mellem punkterne 1-6.

Ovre på Avedøre Holme tog jeg turen venstre om i dag. Både for at gøre det lidt anderledes end de andre gange jeg har været der, men også fordi jeg planlagde endnu et interval på ydersiden af Avedøre Holme og så ville jeg få den i medvind :4whistling: Intervallet er mellem punkt 7 og 8. Det er svært at køre rigtig hårdt i medvinden og det havde jeg ikke lige taget højde for og der var lige et par fodgængere og deres løse hunde jeg måtte bremse for, men det gik godt nok stærkt :4jumpy:

Umiddelbart efter ramte jeg Kalvebod Broen igen, så der var lige nogle flere bjergpoint til mig. Punkt 9-10 :smile:

Øst over Amager Fælled i roligt tempo, mens jeg ladede op til turen sydover, hvor jeg igen ville blive ramt af modvinden. Det er det stykke, der er ca 4-5 km langt og stort set lige ud :dry: Sidst jeg kørte her havde Candygirl og jeg taget føringer á 2 min og der tog vi lidt over 8 min om det, så jeg vidste hvad der ventede mig. Det var nu ikke så slemt igen, men pulsen blev da lidt høj til sidst :blush: Punkt 11-12.

Jeg havde egentlig ikke planlagt flere intervaller inden jeg var på den anden side af Dragør, men lidt spontant kørte jeg alligevel lidt til op mod St. Magleby ad Kalvebod vej. Det var nu lidt halvhjertet og i let medvind, så det var mest for at få lidt mere fart på cyklen. Punkt 13-14.

Stille og roligt igennem by-område til jeg ramte vejen (og cykelstien) på ydersiden af lufthavnen. Så kom der igen fart på, men der hvor jeg havde set frem til at flyve afsted på den store klinge og mindste krans, blev jeg slemt skuffet. Vinden var drejet mere om i vest og var vist også stilnet lidt mere af, så jeg måtte selv gøre det meste af arbejdet :tongue: Punkt 15-16.

Op langs Kastrup og Amager Strandpark i almindeligt frisk tempo :bike:

Om turen generelt - Super fedt vejr og intervaller er en god måde at få brudt turen op i mindre bidder. Jeg kender nu ruten så godt, at jeg kan planlægge intervallerne og ved hvad der venter. Det kan selvfølgelig blive trivielt nogle gange, men også rart ind i mellem :smile: I dag passede det mig fint.

Dagens tal-nørderi

Pulsdata :heartpump:

Max 176 (92%)

Gns 155 76%

Hastighed :bike:

Max 43.1 km/t

Gns 28.9 km/t

Distance 59.3 km

puls1107gh0.jpg

ninjadisappearingkm5.gif

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 14. juli 2008

Styrketræning :4flex:

Opvarmning

Concept2

500 m, 1:54 min

500 m, 1:52 min

Squat

8 * BW

8 * 51 kg

8 * 51 kg (front)

8 * 61 kgr

8 * 61 kg (front)

8 * 71 kg

Stiff legged dead lift

8 * 71 kg

8 * 71 kg

8 * 71 kg

Chin up (UH)

5+5+5+5+3

supersættet med

Dips

5+5+5+5+5

Jeg må indrømme, at jeg snyder lidt i både chins og dips, da min ROM ikke er så stor som den måske burde. I Chins simpelthen fordi det bliver hårdere :blush: og i dips pga. manglende mobilitet i skulderleddet - eller måske fordi jeg holder lidt igen. Jeg er lige på vandret eller et par cm over. Jeg forstår slet ikke, hvordan nogle kan gå under parallel.

Selv om jeg supersætter de to øvelser, har jeg alligevel pause mellem sæt - den bruger jeg så til broomstick-exercises, så jeg kan få lidt mere bevægelighed i skuldrene :smile:

Bench Press

6 * 35 kg

6 * 41 kg

6 * 46 kg

6 * 46 kg

Lateral raise

8 * 8 kg

8 * 7 kg

8 * 7 kg

Face Pull

8 * 15 kg

8 * 15 kg

8 * 15 kg

DB shoulder Press

8 * 12 kg

8 * 12 kg

8 * 12 kg

DB flyes

6 * 10 kg

6 * 10 kg

6 * 10 kg

Ab roll (fra knæ)

8+8+8

Afsluttende med udstræk :smile:

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 16. juli 2008

I dag stod træningen på spinning i Royal med Spock på podiet og Candygirl ved min side. Det er vist ca 3 mdr siden jeg sidst har været til en spinningtime, bortset fra MetteHelena’s afskedstime i Parken :smile:

Jeg glædede mig faktisk til at give gas i 55 minutter :wink:

Timen var bygget op i to blokke og Candygirl har beskrevet programmet her.

Det var ret varmt i salen, så min puls fløj højt op allerede i opvarmningen og jeg endte da også med en ret høj gennemsnitspuls. Varmen har sikkert en del at sige, men jeg følte nu også, at der blev trådt en del watt.

I det allersidste interval misforstod jeg udmeldingen, så da jeg havde kørt mit sidste minut… var der lige et minut mere :blink: men det betød da, at jeg fik hævet pulsen fra 174 til 178. Det viste jo så bare (desværre), at jeg ikke havde kørt mig helt så langt ud som jeg troede :nonono::tongue:

Pulsdata :heartpump: (ekskl. Opvarmning og nedkøling)

Max 178 (93%)

Gns 164 (83%)

BLÅBÆR - Namme nam

Jeg vil gerne lige lave lidt reklame for blåbær, selv om jeg har nævnt dem tidligere :smile: De er super-sunde og smager himmelsk. Jeg har fundet dem som friske, frosne, saft og tørrede. De er lidt dyre, men lige nu er sæsonen startet, så de friske er billigere end resten af året. Hos min lokale grønthandler kan jeg købe 500 g for 45 kr.

Jeg skyller dem og fryser dem, og bruger dem så næsten dagligt direkte fra fryseren på havregrynene om morgenen, i smoothies og som aften-snack med fromage frais :4mewantfood:

blueberryou1.jpg

Link to comment
Share on other sites

I dag stod træningen på spinning i Royal med Spock på podiet og Candygirl ved min side. Det er vist ca 3 mdr siden jeg sidst har været til en spinningtime, bortset fra MetteHelena’s afskedstime i Parken :smile:

Hvilket er 2 måneder og 9 dage siden... Hvor tiden dog flyver :blink:

- må snart komme til Kbh og køre noget kjøwenhavnerspining, er allerede ved at få abstinenser :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Hvilket er 2 måneder og 9 dage siden... Hvor tiden dog flyver :blink:

- må snart komme til Kbh og køre noget kjøwenhavnerspining, er allerede ved at få abstinenser :rolleyes:

Yes please - v må se de sølv sko blænde igen! og nå ja - nyde dit selskab også!

Helt enig - Det må snart være på tide med et besøg herover :smile:

Link to comment
Share on other sites

Halløjsa, hyggeligt at hilse på til træning i dag, satme en imponerende fysik du render rundt med, thumbs up! :smilerock:
WEEIIII - Tak for den fine kommentar :slut:

Ja, det er hyggeligt at få ansigt på lidt flere efterhånden :smile:

Fredag d. 18. juli 2008

Styrketræning på Nørrebro, featuring..... tadaa..... CANDYGIRL :4jumpy::cheer: Hyggeligt at have hende med igen :smile:

Opvarmning

Concept2,

500 m, 1:52 min

Chin Up (UH)

5+4+4

Dips

8+8+8

Squat

8 * 50 kg (Front)

8 * 50 kg

8 * 60 kg (Front)

8 * 60 kg

8 * 70 kg

Dødløft

8 * 60 kg

8 * 70 kg

8 * 70 kg

DB lateral raise

10 * 7 kg

10 * 7 kg

10 * 7 kg

Prøver med lidt mere volumen her, for nu må jeg da snart kunne gå lidt op i vægt :blush:

Bench Press

8 * 30 kg

8 * 35 kg

8 * 40 kg

5 * 45 kg

Jeg havde egentlig planlagt at gå lidt højere i vægt, da jeg nu havde spotter med i dag, men det kunne jeg slet ikke :unhappy::tongue:

Face Pull

10 * 15 kg

10 * 15 kg

10 * 15 kg

Ab roll

Lidt leg med forskellige exetube-opstillinger. Når jeg kun bruger éen exetube, der så ligger dobbelt er hjælpen lidt for meget. Jeg forsøgte derfor at binde to exetubes fast i ribben og rundt om ab-wheel'en. Det blev lidt bedre, men der kan stadig arbejdes på forbedringer :wink:

Hyper Extensions

8 * BW

8 * BW

Pull Up (OH)

2+2 PR

JUUUUUUHHHHHHHHHUUUUUUUU :yahoo:

Jeg troede slet ikke jeg kunne, men prøvede lige for sjov mens Candygirl blev færdig. Grebene sad også meget bedre for mig end det tårn jeg ellers har prøvet i Adelgade, eller også skal jeg bare prøve de smallere greb :unsure:

Bagefter lækker middag i Casa Candy-Power :smile:

Link to comment
Share on other sites

Efterlysning

Candygirl og jeg skal til Bornholm nogle dage i den første uge af august, hvor vi har lånt et sommerhus. Vi skal naturligvis have racercyklerne med, så vi kan komme ud og køre i de bornholmske bakker og få set noget af øen.

Men... min bil er en fiat punto og selv om jeg har haft min egen cykel inde i den, så er jeg ikke helt sikker på at jeg kan have to og det vil i det hele taget være nemmere, hvis de ikke skulle skilles ad for at komme ind i den. Derfor søger jeg en cykelholder, som ikke skal hænge på anhængertræk. Sådan en her ville kunne bruges, men da mit behov ikke er vildt stort, ville jeg egentlig gerne spare de 1000 kr,

Derfor: har du en brugt jeg kan købe, eller endnu bedre - kan jeg låne den i uge 32? :smile:

:bike:

26080.JPG

Edit: Uge nr rettet fra 33 til 32 :smile:

Edited by MarianneB
Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 20. juli 2008

Jeg vågnede allerede ved 8-tiden i morges, hvor solen skinnede mig næsten lige i hovedet. Jeg overvejede kort om jeg skulle stå op og komme ud på raceren, men mens jeg overvejede det faldt jeg vist i søvn igen :laugh:

Jeg kom dog op lidt efter kl 9 og der var stadig tørvejr og kun spredte skyer, så jeg fik gjort mig klar til at komme ud.

Jeg har erhvervet mig en Garmin edge 305, så den skulle lige monteres på cyklen og jeg skulle jo også lige gøres klar, såå... der gik lige 1½ time inden jeg kom afsted.

Turen lignede sidste tur jeg var ude på, rundt på Amager og Avedøre holme. Dog ikke med så mange intervaller i dag, men bare derud af.

post-10703-1216559444_thumb.jpg

Vinden var i sydvest og af en styrke, hvor den gav en del modstand :smile:

Da jeg kom over på Avedøre bestemte jeg mig lige for at køre et enkelt interval på en rundstrækning som FBL-cykling tidligere har benyttet til deres cykelløb. 2,7 km på 4:45 min blev det og hastigheder på 33-37 km/t.

Ned over Amager fælled gav jeg den noget gas igen, men tiden blev denne gang 8:06 min. Jeg mener det var 8:03 min sidst, så selv om jeg troede jeg kørte hurtigere, så var det nok bare fordi vinden var kraftigere i dag.

Resten af turen bare i frisk tempo. Rundt om lufthavnen startede jeg i medvind og sluttede i modvind.

Med min nye gadget følger jo også noget nyt software jeg skal sætte mig ind i. Jeg har i første omgang valgt at benytte mig af det gratis program SportTracks, men det tager lidt tid at sætte sig ind i. Jeg har endnu ikke kunnet finde en kurve over hastigheden, eller f. eks. min max-puls, men det skal nok være der et eller andet sted.

Distancen blev 55.28 km

Puls data :heartpump:

Max 176 (så jeg ude på turen og tror ikke den var højere)

Gns. 148 (79%)

puls2007jc5.jpg

Er der andre, der bruger SportTrack? nogle kommentarer dertil? :smile:

EDIT: Fandt lige en pænere puls-/hastighedskurve. Den anden er åbenbart til at redigere data, og derfor er den ikke så elegant :smile:

amageravedre20072008haslo0.jpg

Edited by MarianneB
Link to comment
Share on other sites

Tillykke med "legetøjet" :bigsmile:

Jeg begynder snart at føle mig meget gammeldags med min GPSløse POLAR :laugh:

Af gode grunde kender jeg meget til de programmer som snakker med Garmin men kan se at i hvert fald her på MOL bruger det fleste ikke de medfølgende program men finder noget andet - hvis jeg husker korrekt står der vist et sted i Kermits log hvad han bruger; hans Garmin er ikke så gammel så mon ikke det står inden for de sidste 3-5 sider hvis det har interesse?

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Tillykke med "legetøjet" :bigsmile:

Jeg begynder snart at føle mig meget gammeldags med min GPSløse POLAR :laugh:

Af gode grunde kender jeg meget til de programmer som snakker med Garmin men kan se at i hvert fald her på MOL bruger det fleste ikke de medfølgende program men finder noget andet - hvis jeg husker korrekt står der vist et sted i Kermits log hvad han bruger; hans Garmin er ikke så gammel så mon ikke det står inden for de sidste 3-5 sider hvis det har interesse?

Tak :smile: Jeg har nu klaret mig fint uden, men fik så lige et godt tilbud :bigsmile:

Det er heller ikke det medfølgende software jeg benytter, da jeg også har fået at vide, at det er noget bras.

Jeg kiggede faktisk i Kermit's log, men synes ikke lige han nævnte navnet på det produkt han bruger. Jeg ved nogen bruger GarminConnect, men det ser ikke ud til, at det dur til 305'eren.

Jeg har fået anbefalet SportTrack, så jeg kan sikkert også få "support" på produktet samme sted, hvis det bliver nødvendigt. Foreløbig skal jeg nok bare sætte mig lidt mere ind i både Garmin'en og Software. :smile: Ville bare høre om andre kendte det.

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 21. juli 2008

Opvarmning

Concept2

500 m, 1:57.5 min

500 m, 1:57.3 min

Chin ups (UH)

5+5+5

Stilen er ved at blive bedre :smile:

Dips

8+8+8

Broomstick exercises mellem sæt :smile:

DB incline Press

8 * 13 kg

8 * 13 kg

8 * 13 kg

8 * 13 kg

Front Squat

6 * 51 kg

6 * 51 kg

7 * 51 kg

8 * 51 kg

Jeg har en lille idé om at komme ud på raceren i morgen, så det skulle ikke være for tungt :smile:

Stiff legged dead lift

8 * 51 kg

8 * 71 kg

8 * 71 kg

Face Pull

10 * 15 kg

10 * 17.5 kg

10 * 17.5 kg

Hyper Extensions

8 * 10 kg

8 * BW

8 * BW

Var vist lidt træt i lænden allerede :blush:

Military Press

8 * 20 kg

8 * 20 kg

8 * 20 kg

Ab roll (knæ)

8+8+8

Pull Up

2+1

Jeg ville lige forsøge mig med lidt forskellige grebsbredder, men det gik bare ikke så godt. Det kører bare bedre på Nørrebro :tongue:

post-10703-1216671315.gif

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 24. juli 2008

Landevejscykling. Jeg havde taget raceren på arbejde i dag, så jeg var klar til at komme ud i sommeren, når jeg kunne slippe ud af fabrikken. Jeg synes godt nok, det er lidt surt at arbejde for tiden. Der er næsten ingen andre på arbejde og jeg sidder, så jeg kan se ud over vandet. Det er jeg normalt glad for, men det er også meget distraherende når vejret er godt :wink: At jeg så har arbejdet på en mindre sjov opgave siden starten af juni gør det jo ikke meget bedre :dry: Heldigvis nærmer jeg mig deadline for opgaven og ferien er kun lidt over en uge væk :smile:

Jeg satte op nord på i dag ad strandvejen. Den første del blev opvarmning, for der var en del mennesker og cykelstien er smal. Da jeg nåede Café Jorden rundt (den ydre) kom der lidt mere fart på. Jeg tror vinden var i stik øst, for det føltes skiftevis som med- og modvind, men der var nu ikke meget vind i det hele taget. Der var en del andre ryttere ude og en enkelt som lagde sig på hjul og tog en enkelt føring en overgang.

landevej2407zu6.jpg

Jeg er jo lidt doven af natur, så jeg besluttede at bakkerne skulle være mine intervaller i dag. Første stigning var op ad skodsborgvej og jeg tog ind over slotsbakke-rundstrækningen, for den er jo oplagt at tage med. Tre runder kunne jeg overtale mig selv til, inden jeg fortsatte over til Kongevejen og Holtebakken. Denne stigning blev dog taget i moderat tempo, da Slotsbakken trak en del tænder ud :blush:

Ned over vaserne og op mod Bistrup, hvor jeg drejede op mod Hørsholm. Jeg har vist ikke kørt lige den vej før, men den var okay. Jeg ville over til Hørsholm for at køre Folehave-rundstrækningen. Jeg har tidligere kørt ned ad Folehavevej, men nu ville jeg prøve den op ad. Derfor fortsatte jeg ned til Strandvejen ad Rungstedvej. Stigningen var ikke så slem som jeg huskede den og den er opdelt i flere små stigninger med nedkørsler mellem. På dette tidspunkt havde jeg dog ca 50 km i benene og nogle tidligere intervaller/stigninger, såååhhh... der var ikke så meget at skyde med :smile:

Tilbage i Hørsholm tog jeg Folehavevej ned til Strandvejen igen og så var retningen bare hjemad. Jeg tog det stille og roligt i starten, troede på et tidspunkt at jeg havde fundet et par ryttere, hvor jeg kunne ligge på hjul, men de stak bare af fra mig :nonono::tongue: Lidt senere fik jeg en på hjul og selv om det ikke burde betyde noget, sådan belastningsmæssigt i hvertfald, så kommer jeg alligevel til at køre lidt hurtigere af det. På et tidspunkt kommer han op på siden af mig og undskylder, at han ikke tager føringer, men han har nok at gøre med at følge med. Nice :laugh: Vi følges ad ind til Østerbro og derefter er jeg atter på egen hånd :smile:

Dagens stats:

Distancen 79.37 km

Pulsdata :heartpump:

Max 177 (91%)

Gns 153 (74%)

Hastighed :bike:

Max 44.3 km/t

Gns 28.2 km/t

Jeg fifler stadig med min nye gadget og de visningsmuligheder jeg har, men i dag er der en højde- og puls/hastighedskurve :smile:

altitude2407me6.png

pulshastighed2407yw2.png

Jeg kan ikke finde ud af at overføre mine gpsdata til google maps permanent, men her er et forsøg Klik. Så vidt jeg kunne forstå, der hvor jeg uploadede data, så vil dette link ikke være brugbart til evig tid.

runningoverlf8.gif

Link to comment
Share on other sites

Lækkert at se at du også er hoppet på Garmin vognen :4thumbup: Jeg bruger det program der hedder Ascent. Jeg synes selv det er virkelig lækkert, og har en række muligheder som Garmins eget i hvert fald ikke havde. Kiggede også på Motion Based, men det syntes jeg var for besværligt.

Link to comment
Share on other sites

Lækkert at se at du også er hoppet på Garmin vognen :4thumbup: Jeg bruger det program der hedder Ascent. Jeg synes selv det er virkelig lækkert, og har en række muligheder som Garmins eget i hvert fald ikke havde. Kiggede også på Motion Based, men det syntes jeg var for besværligt.

Tak for tippet - det vil jeg lige kigge på :smile:

EDIT: Det gik så ret hurtigt, da jeg kan se, det vil kræve jeg køber en macintosh-computer, hvis jeg skulle bruge Ascent :tongue:

Edited by MarianneB
Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 25. juli 2008

Så er det konstateret at fredag mellem kvar over fem og halv syv, i slutningen af juli, når vejret er forrygende solskin, er der ikke mange i et fitnesscenter. Jeg var faktisk også lidt i tvivl om jeg burde være der, men det blev til en hurtig omgang. Fordi jeg var på raceren i går og har planer om endnu en tur i weekenden fik benene hviledag i dag.

Chin up (UH)

5+5+5+4

Dips

8+8+8

Skuldermobilisering mellem sæt :smile:

Face Pulls

8 * 17.5 kg

8 * 17.5 kg

8 * 17.5 kg

DB lateral raise

8 * 7 kg

8 * 7 kg

8 * 7 kg

DB incline Press

8 * 14 kg

8 * 14 kg

8 * 14 kg

Assisted Pull Up (OH)

6 * -25 kg

6 * -20 kg

5 * -20 kg

5 * -20 kg

Jeg har talt med min pt (:tongue:) om at få lidt mere volumen på mine pull ups i stedet for at knokle på med mine 2*2 :blush: Samtidig havde jeg fokus på at trække med albuerne for at bruge ryggen mere og ikke bare armene :smile:

Ab roll (fra knæ)

8+8+8

Og så ud på barselsvisit for at se en fin lille pige - næsten 24 timer gammel :wub:

Link to comment
Share on other sites

Tak for tippet - det vil jeg lige kigge på :smile:

EDIT: Det gik så ret hurtigt, da jeg kan se, det vil kræve jeg køber en macintosh-computer, hvis jeg skulle bruge Ascent :tongue:

Ja, det er en Win Win situation :wink: Once you go white, you never go back aiiight, and an Apple a day keeps Bill Gates away :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Hvis du uploader til Motionbased.com, så kan du få et direkte link til en Google Maps visning, som fx her i højre side, hvor man kan bruge "Larger Map"-linket som et permanent link til Google Maps kortet.. her er fx et kort-link fra den aktivitet jeg linkede til:

http://maps.google.com/maps?q=http://trail...kValues=6313163

Tak for dit input :smile:

Jeg havde været ved at se på motionbased.com, men det kører godt nok ikke for godt på det websted. Flere gange er siden gået frosset og det irriterer mig lidt :dry: Nu er det dog lykkes mig at få oprettet en bruger og få uploadet nogle data, så resultatet kan ses under dagens træning :smile:

Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 27. juli 2008

Landevejscykling med Candygirl :smile:

Dagens rute LINK

Vi mødtes kl 11, men det var allerede ret varmt. Jeg har det nu godt med varmen, så ikke noget whining herfra :smile:

Vi fik sat et ret frisk tempo til at starte med og samtidig var det nogle dage siden, vi havde snakket sammen, så vi blev vist begge lidt forpustede. Det var nu svært at få tempoet ned igen - der var vist bare en masse energi, der skulle uuuuudd :4jumpy:

En del af turen var modsat retning af den rute vi har kørt med Fitnessdk. Flere gange blev jeg overrasket over mindre stigninger, som jeg ikke tidligere har opdaget var mindre nedkørsler :laugh:

Pulsdata :heartpump:

Max 170 (86%)

Gns 147 (69%)

Hastighed :bike:

Max 45.4 km/t

Gns 27.4 km/t

Distance 64.39 km

post-10703-1217178562_thumb.png

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 28. juli 2008

Efter arbejde en tur i Kgs. Have, hvor jeg lige mødtes kort med en veninde. Da hun skulle gå kunne jeg lige nå en lille lur i skyggen på en halv times tid, inden jeg skulle mødes med SNF til en gang styrketræning :smile: Perfekt forberedelse til at give gas :superman:

Vi blev enige om, at vi var varme nok, da vi gik i gang. SNF var nok varmest, men hun havde også lige været til en spinningtime og derefter cyklet gennem byen for at mødes med mig ......Dedication :laugh:

Front Squat

8 * BW

8 * 51 kg

8 * 51 kg

8 * 51 kg

Chin Up (UH)

6+5+4+4

Pull down

8 * 50 kg

8 * 50 kg

8 * 50 kg

Leg Curl

8 * 50 kg

8 * 50 kg

8 * 55 kg

supersættet med

Leg Extensions

8 * 35 kg

8 * 40 kg

8 * 45 kg

DB incline Press

8 * 14 kg

8 * 14 kg

8 * 14 kg

DB shoulder Press

8 * 14 kg

8 * 14 kg

8 * 14 kg

Push down

6 * 30 kg :blush:

8 * 27.5 kg

7 * 27.5 kg

Weighted Hyper Extensions/Lateral Flexion

8 * 10 kg (H+M+V)

8 * 10 kg (H+M+V)

8 * 10 kg (H+M+V)

Det blev egentlig en større omgang, men SNF mente at benene skulle smadres, for hun skulle løbe i morgen :unsure: Fuldstændig logisk :laugh: Jeg tror også jeg kommer til at mærke det i de kommende dage, for jeg har ikke lavet Leg extensions og -curls i lang tid :smile:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 31. juli 2008

Jeg havde taget en fridag i dag, da jeg slet ikke kan vente på, at jeg har ferie i fra i morgen :laugh: Jeg havde håbet at komme ud på raceren i eftermiddag, men der var pludselig mange andre dejlige ting at lave, så det nåede jeg ikke :blush:

Jeg havde heldigvis en træningsaftale med Femina, så dagens styrketræning foregik i IK99 :smile:

Front squat

8 * BW

8 * 50 kg

8 * 60 kg

8 * 60 kg

Stiff legged Dead lift

8 * 50 kg

8 * 70 kg

8 * 80 kg

8 * 80 kg

Chin up (UH)

6+5+4+4

Dips

8+8+7+6

DB (flat) press

8 * 17.5 kg

7 * 17.5 kg

8 * 17.5 kg

7 * 17.5 kg

Normalt laver jeg incline press med 14 kg. Jeg troede jeg havde fået fat på 15 kg DB's, men så får jeg at vide, at "stang" og låse vejer 2.5 kg. Så tror da pokker, at det var lidt tungt :hehe:

DB Shoulder Press (one arm)

6 * 15.5 kg

6 * 15.5 kg

6 * 15.5 kg

Hyper Extensions

8+8+2

lidt underligt aggregat - ikke godt med ømme lår :4whistling:

DB lateral raise

8 * 7 kg

8 * 7 kg

8 * 7 kg

Jeg er ikke sikker på, hvad de små håndvægte vejede, men det føltes som nogenlunde de 7 kg jeg plejer at bruge.

Fin træning thumbmc9.gif

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share